IPPP1/443-1449/08-2/IG

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 21 października 2008 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP1/443-1449/08-2/IG

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 28 lipca 2008 r. (data wpływu 30 lipca 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania przez kontrahenta fakturą VAT otrzymanej premii pieniężnej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 lipca 2008 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania przez kontrahenta fakturą VAT otrzymanej premii pieniężnej

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca zawiera ze swoimi kontrahentami umowy handlowe, w których m.in. znajduje się zapis, iż udziela on kontrahentom premii/bonusu/rabatu potransakcyjnego, stanowiących ekwiwalent za określone zachowanie się wobec niego, to jest przekroczenie progu kwotowego zakupów przez tego kontrahenta, co jest związane z działaniem w zakresie intensyfikacji sprzedaży towarów Wnioskodawcy przez kontrahenta. Premia ta nie jest związana z konkretną dostawą towarów (ale z nieokreśloną ilością dostaw, aż do osiągnięcia pewnego pułapu wartości) i wiąże się z osiągnięciem określonego poziomu obrotów w ustalonym okresie rozliczeniowym. Kontrahenci Wnioskodawcy w sposób niejednolity traktują te premie. Niektórzy uważając je za czynność opodatkowaną podatkiem od towarów i usług, wystawiają z tytułu jej otrzymania faktury VAT, inni zaś chcą dokumentować premie dokumentami obciążeniowymi, ewentualnie nakładają na Wnioskodawcę obowiązek wystawiania faktur korygujących.

Przytoczone zagadnienie jest istotne, gdyż zgodnie z obowiązującą od dnia 1 stycznia 2008 r. treścią art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), dalej jako ustawa VAT, nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

Czy przyznana premia pieniężna kontrahentowi Wnioskodawcy jest równoznaczna z zapłatą, zaś otrzymanie takiej premii wynagrodzeniem za usługę, podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a mianowicie czy należna kontrahentowi Wnioskodawcy premia, wynikająca z przekroczenia progu obrotów może być rozliczana fakturą (VAT) wystawioną przez kontrahenta (odbiorcę towarów) z tytułu świadczenia usług.

W przypadku gdyby organ podatkowy stwierdził, iż zaprezentowane stanowisko Wnioskodawcy jest chybione, wnoszę o odpowiedź na pytanie, czy Wnioskodawca wypłacający premie pieniężne kontrahentom, na zasadach opisanych powyżej, udokumentowane notami obciążeniowymi, jest uprawniony do pomniejszenia obrotu o wartość wypłaconych premii, a w konsekwencji do odpowiedniego pomniejszenia kwot podatku należnego, czy też w tym celu powinien wystawić dodatkowo fakturę korygującą.

Zdaniem wnioskodawcy (pytanie nr 1) wypłacona premia pieniężna/bonus/rabat potransakcyjny ma związek z określonymi zachowaniami nabywcy - a zatem ze świadczeniem przez niego usług, i w związku z tym podlega ona opodatkowaniu na ogólnych zasadach - zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług. W podatku od towarów i usług wypłacona premia jest kwalifikowana jako zapłata za świadczoną usługę. Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy VAT opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Na mocy zaś z art. 8 ust. 1 ustawy VAT, poprzez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa. Podstawą opodatkowania w działalności gospodarczej jest, zgodnie z art. 29 ww. ustawy obrót z zastrzeżeniem ust. 2-22, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Jest powszechnie wiadome, że placówki handlu detalicznego podejmują różne czynności promocyjne w celu zachęcenia konsumentów do zakupów określonych towarów; ze względu na konkurencję nie osiąga się zwiększenia wartości sprzedaży towarów danego producenta bez uruchomienia różnego rodzaju działań. Zdaniem Wnioskodawcy, wypłacane kontrahentom premie pieniężne stanowią wynagrodzenie za dodatkowe, odrębne od dostaw towarów, świadczenie usług intensyfikacji zakupów, znajdujące oparcie w istniejącej między stronami relacji zobowiązaniowej (premie nie mają charakteru dobrowolnego, gdyż są uzależnione od konkretnego zachowania się nabywcy towarów - osiągnięcia pewnego progu obrotów).

Pojęcie "świadczenie usług" obejmuje nie tylko transakcje polegające na wykonaniu czynności przez podatnika, ale również niewymagające aktywnego działania. Świadczeniem jest również zachowanie stosunku zobowiązaniowego, które nie musi polegać na podjęciu działania lub fizycznym wykonaniu jakiejkolwiek czynności. Zgodnie z zasadami prawa cywilnego świadczenie może polegać na działaniu jak i na powstrzymaniu się od działania, może to być też jakiekolwiek inne świadczenie będące treścią zobowiązania. Wobec powyższego "świadczenie usług" w rozumieniu ustawy VAT nie jest zarezerwowane jedynie dla usług wymienionych w klasyfikacjach statystycznych. Przepis art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy VAT określa przedmiot opodatkowania w sposób szeroki, zdefiniowany odpowiednio w art. 7 i 8 tej ustawy. Przez świadczenie usług należy rozumieć każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów. Takie określenie pojęcia świadczenia jest zbieżne z art. 6 ust. 1 Szóstej Dyrektywy Rady Wspólnot Europejskich z dnia 17 maja 1977 r. w sprawie harmonizacji ustawodawstw Państw Członkowskich w odniesieniu do podatków obrotowych - wspólny system podatku od wartości dodanej ujednolicona podstawa wymiaru podatku (77/388 EWG) (Dz. Urz. UE L.: 145), według którego za świadczenie usług uznaje się każdą operację, która nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 5 tej Dyrektywy.

Zaprezentowane powyżej stanowisko Wnioskodawcy znajduje potwierdzenie w interpretacji ogólnej Ministra Finansów z dnia 30 grudnia 2004 r. (nr PP3-812-1222/2004/AP/4026). W odpowiedzi na interpelację poselską dotyczącą problemu z odliczaniem VAT z tzw. faktur marketingowych dokumentujących należne premie z tytułu osiągniętego obrotu (wydanej 28 grudnia 2007 r.) Minister Finansów podtrzymał zdanie wyrażone w interpretacji z 30 grudnia 2004 r., wskazując jednocześnie, że podatnicy powinni rozstrzygać wątpliwości w tym zakresie w drodze składania wniosków o wydanie indywidualnych interpretacji prawa podatkowego. Wnioskodawcy znane są interpretacje indywidualne, wydawane, w tożsamych jak przedstawiony w niniejszej sprawie, stanach faktycznych, które potwierdzają stanowisko Wnioskodawcy (interpretacja prawa podatkowego wydana przez naczelnika III Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu z dnia 11 września 2007 r., Sygn.: 1473/WIO/443-81/07/HZ; interpretacja prawa podatkowego wydana przez naczelnika Urzędu Skarbowego Warszawa-Ursynów w dniu 25 września 2007 r., Sygn.: 1438/VAT2/443-84/07/258-94/JB; interpretacja prawa podatkowego wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu w dniu 6 grudnia 2007 r., Sygn.: ILPP1/443-210/07-2/BP; interpretacja prawa podatkowego wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu w dniu 17 kwietnia 2008 r., Sygn.: ILPP2/443- 75/08-2/GZ).

Biorąc pod uwagę przytoczone przepisy prawa oraz przedstawiony stan faktyczny należy stwierdzić, że premia pieniężna, jako wiążąca się ze wzajemnymi relacjami pomiędzy kontrahentami, mieści się w pojęciu "świadczenie usług", wobec czego podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na zasadach ogólnych.

Zdaniem wnioskodawcy (pytanie nr 2) co do zasady, efektem wypłaty premii związanej z zakupami w danym okresie powinno być zmniejszenie obrotu podmiotu wypłacającego tego rodzaju upust w cenie. Zgodnie bowiem z art. 29 ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług obrót zmniejsza się o kwoty udokumentowanych prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów, bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont (...), a także kwot wynikających z korekt faktur. Wnioskodawca wypłacający premię, która nie może być przyporządkowana do konkretnej dostawy, nie wystawia faktury korygującej, natomiast jego kontrahent, który otrzymuje premię, powinien wystawić notę obciążeniową. Dokument, jakim dysponuje wypłacający premię, to nota obciążeniowa, nie zawierająca VAT. Na jego podstawie Wnioskodawca jest uprawniony do dokonania zmniejszenia obrotu, a co za tym idzie kwoty podatku należnego. Jak wynika z cytowanego art. 29 ust. 4 ustawy o VAT nie tylko faktura korygująca stanowi podstawę do zmniejszenia obrotu (czyli podstawy opodatkowania VAT). Dopuszczalna jest możliwość dokumentowania rabatów również w inny sposób niż tylko poprzez wystawienie faktury korygującej. Powyższej zasady nie przekreśla brzmienie § 16 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2005 r. Nr 95, poz. 798), bowiem przepis ten odnosi się do sytuacji, w której zostały wystawione faktury korygujące. Z treści art. 29 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług wynika, że warunkiem zmniejszenia obrotu o udzielone rabaty jest ich udokumentowanie, przy czym oczywiste jest, że przepisy te w sposób rozłączny traktują kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów oraz kwoty wynikające z dokonanych korekt, co świadczy o tym, że jego intencją było dopuszczenie możliwości dokumentowania rabatów w sposób inny niż przez wystawienie faktury korygującej.

Co więcej z zasady neutralności i proporcjonalności podatku VAT wynika, że podmiot gospodarczy powinien być całkowicie uwolniony od obciążeń z tytułu podatku VAT zapłaconego w trakcie prowadzenia działalności, a podatek należny z tytułu sprzedaży przez niego towarów powinien być proporcjonalny do ceny faktycznie pobranej przez ten podmiot. Uzupełniająco można stwierdzić, iż istnieje związek pomiędzy wypłaconą premią a wcześniejszymi dostawami towarów. Jeśli nabywca otrzymuje po przekroczeniu określonych obrotów premię pieniężną skalkulowaną jako określony procent uzyskanego obrotu, to premię tę można przyporządkować ogólnie do konkretnych transakcji. W takim przypadku premia pieniężna stanowi formę rabatu obniżającego kwotę należną z tytułu sprzedaży towarów, ponieważ pośrednio ulega obniżeniu cena towaru. Akceptacja przywołanego stanowiska prowadziłaby do konstatacji, że Wnioskodawca wypłacający premie pieniężne kontrahentom udokumentowane notami obciążeniowymi jest uprawniony do pomniejszenia obrotu o wartość wypłaconych premii i w konsekwencji do odpowiedniego pomniejszenia kwot podatku należnego. Działanie takie jest zgodne z przepisami ustawy VAT i pozwala na opodatkowanie podatkiem należnym faktycznego obrotu i tym samym zachowanie zasady neutralności VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem, podlegają:

Odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

W myśl postanowień art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy, obrót zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartości zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, a także kwot wynikających z dokonanych korekt faktur.

Stosownie do art. 106 ust. 1 ustawy podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy (...).

Na mocy przepisu § 16 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 95, poz. 798 z późn. zm.), w przypadku gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w art. 29 ust. 4 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl ust. 2 ww. artykułu kwotę podatku naliczonego stanowi, z zastrzeżeniem ust. 3-7:

1.

suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika:

a.

z tytułu nabycia towarów i usług,

b.

potwierdzających dokonanie przedpłaty (zaliczki, zadatku, raty), jeżeli wiązały się one z powstaniem obowiązku podatkowego,

c.

od komitenta z tytułu dostawy towarów będącej przedmiotem umowy komisu - z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4;

d.

w przypadku importu - suma kwot podatku wynikająca z dokumentu celnego;

e.

zryczałtowany zwrot podatku, o którym mowa w art. 116 ust. 6;

f.

kwota podatku należnego od importu usług, kwota podatku należnego od dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, oraz kwota podatku należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.

Na mocy art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do nabywanych przez podatnika towarów i usług, jeżeli wydatki na ich nabycie nie mogłyby być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, z wyjątkiem przypadków, gdy brak możliwości zaliczenia tych wydatków do kosztów uzyskania przychodów pozostaje w bezpośrednim związku ze zwolnieniem od podatku dochodowego.

Stosownie do art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2008 r., nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku, gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Zatem w sytuacji, gdy wypłacona premia pieniężna jest związana z konkretną dostawą (dostawami), to nawet jeżeli jest to premia wypłacona po dokonaniu zapłaty, powinna być traktowana jak rabat, o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy, ponieważ ma bezpośredni wpływ na wartość tej dostawy i w efekcie prowadzi do obniżenia wartości (ceny) dostawy.

Z kolei w przypadku, gdy premie pieniężne wypłacane są z tytułu dokonywania przez nabywcę nabyć określonej wartości czy ilości towarów w określonym czasie lub też dokonywania terminowych płatności za zrealizowane dostawy w pewnym okresie i w określony sposób i premie te nie są związane z żadną konkretną dostawą, należy uznać, że wypłacona premia pieniężna związana jest z określonymi zachowaniami nabywcy, a zatem ze świadczeniem usług przez nabywcę otrzymującego taką premię, które to usługi podlegają opodatkowaniu na ogólnych zasadach.

Świadczeniem usług jest każde zachowanie się podmiotu w wykonaniu stosunku zależności, które niekoniecznie polega na fizycznym wykonaniu jakiejkolwiek czynności lub podjęciu działania.

Z analizy przedstawionego zdarzenia faktycznego wynika, iż Wnioskodawca jako podmiot zajmujący się sprzedażą towarów udziela swoim kontrahentom, w związku z dobrze układającą się współpracą handlową tzw. premii potransakcyjnej. Premie te są przyznawane w związku z osiągnięciem przez kontrahentów odpowiedniego poziomu progu kwotowego zakupów w uzgodnionym okresie czasu. Kontrahenci Wnioskodawcy w sposób niejednolity traktują te premie. Niektórzy uważając je za czynność opodatkowaną podatkiem od towarów i usług, wystawiają z tytułu jej otrzymania faktury VAT, inni zaś chcą dokumentować premie dokumentami obciążeniowymi, ewentualnie nakładają na Wnioskodawcę obowiązek wystawiania faktur korygujących.

Działania Wnioskodawcy, polegające na wypłacaniu premii pieniężnych za zrealizowanie określonego poziomu obrotów, mają bezpośredni wpływ na określone zachowania kontrahentów, co powoduje, że pomiędzy stronami istnieje relacja zobowiązaniowa, którą na gruncie przepisów dotyczących podatku od towarów i usług należy uznać za odpłatne świadczenie usług, wskazanych w art. 8 ust. 1 ustawy.

Biorąc pod uwagę powyższe tut. Organ stwierdza, iż otrzymana premia pieniężna stanowi rodzaj wynagrodzenia dla kontrahentów za świadczone usługi na rzecz Wnioskodawcy.

Najistotniejszym warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego, jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

W sprawie będącej przedmiotem wniosku, faktury otrzymane od kontrahentów dokumentują wypłacone przez Wnioskodawcę premie pieniężne, będące wynagrodzeniem za usługi świadczone na rzecz Spółki. Nie może zatem budzić wątpliwości fakt, iż podatek naliczony wykazany na takich fakturach związany jest z wykonywaniem czynności podlegających opodatkowaniu.

Zgodnie z art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, nie stanowią podstawy do obniżenia oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku, gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Mając na uwadze fakt zakwalifikowania premii pieniężnych jako czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT ww. przepis nie znajdzie zastosowania.

W związku z tym należy uznać że stanowisko wnioskodawcy co do pytania pierwszego, iż otrzymanie premii pieniężnej powinno być rozliczone fakturą VAT przez kontrahenta otrzymującego premię pieniężną, jest prawidłowe.

Ponieważ stanowisko co do pytania pierwszego jest prawidłowe, to zgodnie z opisem zawartym we wniosku, udzielenie odpowiedzi na pytanie nr 2 staje się bezprzedmiotowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Z uwagi na to, iż wniosek Spółki o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie pytania nr 2 jest bezprzedmiotowy, opłata w wysokości 75,00 zł dokonana w dniu 18 lipca 2008 r. zostanie zwrócona zgodnie z § 18 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 czerwca 2006 r. w sprawie gospodarki finansowej jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych oraz trybu postępowania przy przekształceniu w inną formę organizacyjno-prawną (Dz. U. Nr 116, poz. 783), na rachunek bankowy, z którego została uregulowana.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku ul. 1 Maja 10 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl