IPPP1-443-1297/11-3/EK - Prawo państwowej osoby prawnej do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z organizacją międzynarodowej konferencji, finansowanej z dotacji celowej Ministra Gospodarki, środków finansowych Komisji Europejskiej oraz wpłat wnoszonych przez uczestników konferencji.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 31 sierpnia 2011 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP1-443-1297/11-3/EK Prawo państwowej osoby prawnej do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z organizacją międzynarodowej konferencji, finansowanej z dotacji celowej Ministra Gospodarki, środków finansowych Komisji Europejskiej oraz wpłat wnoszonych przez uczestników konferencji.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 22 sierpnia 2011 r. (data wpływu 26 sierpnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu oraz opodatkowanie opłat pobieranych od uczestników konferencji - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 sierpnia 2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu oraz opodatkowanie opłat pobieranych od uczestników konferencji

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (P.) jest Państwową osobą prawną, utworzoną na podstawie ustawy.... Zgodnie z art. 4 ust. 1 tego aktu prawnego P. realizuje zadania z zakresu administracji rządowej, które zostały określone dla niej w ramach rozwoju gospodarki, w szczególności w zakresie wspierania: przedsiębiorców, w szczególności mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców oraz osób zamierzających podjąć działalność gospodarczą; eksportu; rozwoju regionalnego; działalności innowacyjnej w rozumieniu przepisów o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej; tworzenia nowych miejsc pracy, przeciwdziałania bezrobociu i rozwoju zasobów ludzkich; rozwoju potencjału adaptacyjnego przedsiębiorców.

P. jest podatnikiem podatku od towarów i usług na podstawie decyzji w sprawie nadania numeru identyfikacji podatkowej z dnia 9 stycznia 2001 r. Decyzją Ministra Gospodarki z dnia 14 maja 2010 r. P. otrzymała zadanie zorganizowania międzynarodowej, trzydniowej dorocznej konferencji dla 850 uczestników. Oficjalne pismo w tej sprawie zostało przez Ministerstwo Gospodarki przekazane do Dyrekcji Generalnej Przedsiębiorczości i Przemysłu Komisji Europejskiej, która uprzednio wystąpiła do rządu polskiego z propozycją organizacji tej konferencji w ramach polskiej Prezydencji w Unii Europejskiej w II połowie 2011 r..

Źródłami finansowania realizacji konferencji będą:

1.

dotacja celowa Ministra Gospodarki w wysokości 419.400,00 zł, udzielona P. na podstawie umowy o dotację celową z dnia 27 kwietnia 2011 r., która zgodnie z budżetem projektu załączonym do Umowy zawartej przez P. z działającą na zlecenie Komisji Europejskiej Agencją Wykonawczą do spraw Konkurencyjności i Innowacji z dnia 5 maja 2011 r. stanowi 13,78% kosztów konferencji,

2.

grant Komisji Europejskiej w wysokości do 450 000 EUR, stanowiący na podstawie ww. umowy 77,21% wartości projektu (grant ten jest finansowany z pozostających w dyspozycji Europejskiej Agencji do spraw Konkurencyjności i Innowacji środków pochodzących z Programu Ramowego na Rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji Entrepreneurship and Innovation Program - ElP,

3.

wpłaty wnoszone przez uczestników konferencji tytułem opłaty rejestracyjnej w wysokości 75 EUR na osobę bezpośrednio na rachunek bankowy P. (łącznie przewidywany jest wpływ w wysokości 52.500 EUR) stanowiące, zgodnie z budżetem, o którym mowa w punkcie 1 -9,01% kosztów konferencji.

Ostateczna proporcja ww. źródeł finansowania konferencji zostanie określona po uzyskaniu wpłat od jej uczestników, jak również przeprowadzeniu przez Wnioskodawcę postępowań o zamówienia publiczne, związanych z organizacją konferencji.

Uczestnikami konferencji będą pracownicy polskich (ok. 60 osób) oraz zagranicznych (ok. 740 osób) organizacji otoczenia biznesu należących do sieci... jak również pracownicy instytucji i agencji Unii Europejskiej (ok. 50 uczestników), zaproszeni prelegenci (eksperci do spraw przedsiębiorczości) a także przedstawiciele polskiej administracji rządowej. Opłata rejestracyjna za udział w konferencji uiszczana przez ośrodki... stanowi koszt kwalifikowany w realizowanych przez te ośrodki projektach w ramach Programu ramowego na Rzecz Konkurencyjności i Innowacji, i zostanie, w większości przypadków pokryta ze środków niżej wymienionego Programu Ramowego na rzecz Konkurencyjności i Innowacji.

Większość organizacji należących do sieci... stanowią podmioty prawa publicznego lub organizacje świadczące usługi o charakterze publicznym. Wszystkie ośrodki należące do sieci... świadczą na rzecz przedsiębiorców, najczęściej nieodpłatnie, usługi o których mowa w Artykule 21 Decyzji WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 24 października 2006 r. ustanawiającej Program ramowy na rzecz konkurencyjności i innowacji (2007-2013) na podstawie umów zawartych z Komisją Europejską oraz Europejską Agencją do spraw Konkurencyjności i Innowacji (EACI).

W przypadku konferencji, której dotyczy Wniosek uczestnicy, do których będą należeć pracownicy zagranicznych i polskich organizacji otoczenia biznesu (zarówno publicznych jak i prywatnych - członków sieci...), będą brać udział w kilkudziesięciu sesjach plenarnych, prezentacjach i warsztatach poświęconych takim tematom, jak:

* europejska polityka wsparcia przedsiębiorczości i jej priorytety,

* nowe przepisy z zakresu prawa europejskiego regulujące działalność małych i średnich przedsiębiorców,

* zarządzanie ośrodkami należącymi do sieci...,

* przygotowanie sprawozdań z realizacji projektów realizowanych na zlecenie Komisji Europejskiej,

* współpraca z innymi podmiotami świadczącymi usługi na rzecz MŚP.

Podczas konferencji jej uczestnicy zapoznają się również z dobrymi praktykami w zakresie:

* świadzenia usług na rzecz małych i średnich przedsiębiorców,

* realizacja projektów mających na celu wsparcie przedsiębiorstw i przedsiębiorczości,

* zarządzania relacjami z klientem,

* przygotowania narzędzi informacyjnych przeznaczonych dla małych i średnich przedsiębiorców, publikacje, strony internetowe,

* korzystanie z narzędzi informacyjnych przygotowanych dla sieci... przez Europejską Agencję do spraw Konkurencyjności i Innowacji.

Zgodnie z art. 44 Rozporządzeniem wykonawczym Rady (UE) Nr 282/2011 z 15 marca 2011 r. usługi w zakresie kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania "obejmują nauczanie pozostające w bezpośrednim związku z branżą lub zawodem, jak również nauczanie mające na celu uzyskanie lub uaktualnienie wiedzy do celów zawodowych. czas trwania kursu w zakresie kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania nie ma w tym przypadku znaczenia". Naszym zdaniem zatem nie można uznać, że przedmiotowa konferencja jest szkoleniem zawodowym lub przekwalifikowaniem zawodowym. Jednocześnie nie wykluczamy, że informacje uzyskane przez uczestników konferencji mogą być przez nich wykorzystywane w ich czynnościach zawodowych.

Środki grantu zostaną udzielone P. przez Komisję Europejską za pośrednictwem Agencji Wykonawczej do Spraw Konkurencyjności i Innowacji (EACI), która na realizację ww. zadania ogłosiła konkurs, zapraszając P. pismem z dnia 22 lutego 2011 r. do złożenia dokumentów aplikacyjnych mających na celu uzyskanie środków finansowych w ramach wspomnianego grantu na realizację organizacji Konferencji. Aby wykonać powierzone zadanie P., jako jednostka nie dysponująca odpowiednim potencjałem i własnym zapleczem technicznym, będzie zobligowana do dokonania zakupu (w drodze postępowań o udzielenie zamówienia publicznego) i poniesienia kosztu szeregu towarów i usług niezbędnych do realizacji konferencji, takich jak m.in.: najem powierzchni konferencyjnej wraz z niezbędnym wyposażeniem technicznym; usługi gastronomiczne; usługi transportowe dla uczestników konferencji; miejsca noclegowe dla części uczestników konferencji; usługi związane z rejestracją on-line uczestników konferencji; organizacja imprez towarzyszących konferencji; projekty i druk materiałów konferencyjnych, zakup gadżetów; usługi wystawiennicze; usługi tłumaczenia symultanicznego; obsługa techniczna i personel pomocniczy. Jednocześnie P. zatrudnia personel merytoryczny na podstawie umów o pracę oraz umów cywilno-prawnych do realizacji poszczególnych zadań w zakresie konferencji. W projekcie umowy o grant która zostanie zawarta przez P. z Agencją Wykonawczą ds. Konkurencyjności i Innowacji (art. II.14.2) koszty kwalifikowalne w obrębie zadania określono jako koszty, które są identyfikowalne i bezpośrednio związane z jego wykonaniem.

Projekt umowy o grant wyróżnia następujące kategorie kosztów kwalifikowalnych w projekcie: koszty zatrudnienia personelu wyznaczonego do realizacji działania, odpowiadające płacom realnym wraz ze składkami na ubezpieczenie społeczne i innymi kosztami wchodzącymi w skład wynagrodzenia na mocy obowiązującego prawa, o ile nie przekraczają one stawek średnich odpowiadających standardowej polityce Beneficjenta w zakresie wynagrodzeń; przy czym koszty wynagrodzeń pracowników administracji publicznej są kwalifikowalne w takim zakresie, w jakim związane są z kosztami działań, których właściwy organ władz nie podejmowałby w przypadku, gdyby dany projekt nie był realizowany; koszty podróży i pobytu personelu biorącego udział w działaniu, o ile odpowiadają one standardowym praktykom Beneficjenta w zakresie kosztów delegacji lub nie przekraczają stawek zatwierdzanych corocznie przez Agencję; koszty zakupu wyposażenia (nowego bądź używanego), pod warunkiem, że wspomniane składniki majątku podlegają amortyzacji zgodnie z przepisami podatkowymi i księgowymi mającymi zastosowanie do Beneficjenta i generalnie przyjętymi w odniesieniu do tego samego rodzaju składników majątku.

Wnioskodawca może uwzględnić jedynie tę część amortyzacji wyposażenia, która odpowiada okresowi trwania działania i w takim stopniu, w jakim wyposażenie było faktycznie wykorzystane do celów działania, o ile charakter lub wykorzystanie dóbr nie uzasadnia innego traktowania ze strony Agencji; koszty materiałów nietrwałych i zaopatrzenia, o ile są możliwe do określenia i są przypisane do danego działania; koszty związane z innymi umowami, zawartymi przez Beneficjenta na potrzeby realizacji działania, pod warunkiem że przestrzegane są warunki przewidziane w art. II.9 umowy grantowej; koszty wynikające bezpośrednio z wymogów nałożonych Umową (rozpowszechnianie informacji, ocena szczegółowa działania, audyt, tłumaczenie, powielanie itp.), w tym koszty wszelkich usług finansowych (w szczególności koszty gwarancji finansowych). Do kosztów kwalifikowalnych w obrębie zadania, zgodnie z art. II.14.4 projektu umowy o grant nie jest natomiast możliwe zaliczenie kwoty podatku VAT, chyba że beneficjent jest wstanie wykazać, że odzyskanie podatku VAT jest niemożliwe.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy w takiej sytuacji Polska Wnioskodawca Rozwoju Przedsiębiorczości ma prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego zawartego w zakupach towarów i usług służących realizacji projektu.

Czy opłaty rejestracyjne pobierane od uczestników konferencji podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT i w związku z tym czy P. ma obowiązek wystawić faktury VAT.

Zdaniem Wnioskodawcy, P. nie ma prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od towarów i usług nabywanych w związku z organizacją ww. konferencji. Dokonywane zatem zarówno ze środków otrzymanych dotacji (celowej i grantu) jak i wniesionych przez uczestników konferencji opłat zakupy, nie służą bowiem czynnościom opodatkowanym, w związku z czym nie można wywieść związku dokonywanych zakupów towarów i usług z jakimikolwiek czynnościami opodatkowanymi (opłaty rejestracyjne nie powodują bowiem w P. obowiązku podatkowego w podatku VAT). Zatem zgodnie z art. 86 ust. 1 o podatku VAT, podatek zawarty w dokonywanych zakupach nie podlega odliczeniu.

Zdaniem Wnioskodawcy, na podstawie art. 15 ust. 6 Wnioskodawca nie jest podatnikiem przy pobieraniu opłat rejestracyjnych od uczestników konferencji zatem opłaty te nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT i w związku z powyższym P. nie ma obowiązku wystawiania uczestnikom konferencji faktur VAT.

Wnioskodawca jest jednostką sektora finansów publicznych - państwową osobą prawną działającą na podstawie Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 07.42.275 z późn. zm.). Organizacja konferencji, realizowana jest przez P. na zlecenie Ministra Gospodarki i na podstawie umów: o dotację celową zawartej z Ministrem Gospodarki oraz umowy grantowej zawartej z Europejską Agencją do Spraw Konkurencyjności Innowacji. Środki pochodzące z opłat rejestracyjnych uczestników konferencji będą w całości przeznaczone na organizację konferencji dla przedstawicieli krajowych i zagranicznych organizacji otoczenia biznesu - członków sieci....

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Stosownie do art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. Nr 177, poz. 1054), zwana dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów - stosownie do art. 7 ust. 1 cyt. ustawy - rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, natomiast przez świadczenie usług - stosownie do art. 8 ust. 1 ww. ustawy - każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej,

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji,

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Nie każda czynność stanowiąca dostawę towarów lub świadczenie usług podlega opodatkowaniu tym podatkiem. Aby dana czynność podlegała opodatkowaniu musi być wykonana przez podatnika.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności. Od wspomnianej zasady ustawodawca przewidział jednak pewne wyjątki. I tak na podstawie art. 15 ust. 6 cyt. ustawy nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Aby wyłączenie spod zakresu opodatkowania mogło być zastosowane w odniesieniu do określonego rodzaju działalności wykonywanej przez organ władzy publicznej (lub podmiot prawa publicznego działający w takim charakterze), działalność ta musi być wykonywana w ramach właściwego dla tych organów reżimu prawnego. Jeśli natomiast organy władzy (lub podmioty prawa publicznego) działają na tych samych warunkach prawnych co prywatni przedsiębiorcy, nie wykonują działalności w ramach pełnienia funkcji publicznych.

Generalnie zatem wyłączone od opodatkowania podatkiem od towarów i usług są czynności wykonywane przez podmioty prawa publicznego (organy władzy publicznej i urzędy obsługujące te organy) w ramach sprawowanego przez nie władztwa publicznego.

Stosownie zaś do art. 86 ust. 1 w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ww. ustawy o VAT kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Powyższe regulacje wskazują, iż odliczenie podatku naliczonego to przysługujące zarejestrowanemu czynnemu podatnikowi podatku od towarów i usług całkowite bądź częściowe prawo do obniżenia kwoty podatku należnego dotyczącego opodatkowanych dostaw towarów i świadczenia usług o kwotę podatku naliczonego w zakresie, w jakim nabywane towary i usługi są lub będą w przyszłości wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Powyższa zasada wyklucza możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych tj. do czynności zwolnionych od podatku VAT lub czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Z opisanego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca Decyzją Ministra Gospodarki z dnia 14 maja 2010 r. otrzymał zadanie zorganizowania międzynarodowej, trzydniowej dorocznej konferencji sieci.... Konferencja organizowana jest w ramach polskiej Prezydencji w Unii Europejskiej w II połowie 2011 r.. Źródłami finansowania realizacji konferencji będą:

1.

dotacja celowa Ministra Gospodarki stanowiąca 13,78% kosztów realizacji konferencji,

2.

grant Komisji Europejskiej stanowiący 77,21% wartości projektu, udzielony w ramach Programu Ramowego na Rzecz Przedsiębiorczości Innowacji Entrepreneurship and lnnovation Program - EIP

3.

opłaty rejestracyjne wnoszone przez uczestników konferencji bezpośrednio na rachunek bankowy Wnioskodawcy w wysokości 75 EUR na osobę, stanowiące 9,01% kosztów konferencji.

Ostateczna proporcja ww. źródeł finansowania konferencji zostanie określona po uzyskaniu wpłat od jej uczestników, jak również przeprowadzeniu przez Wnioskodawcę postępowań o zamówienia publiczne, związanych z organizacją konferencji. Uczestnikami konferencji będą pracownicy polskich oraz zagranicznych organizacji otoczenia biznesu należących do sieci... jak również pracownicy instytucji i agencji Unii Europejskiej, zaproszeni prelegenci, a także przedstawiciele polskiej administracji rządowej. Opłata rejestracyjna za udział w konferencji uiszczana przez ośrodki... stanowi koszt kwalifikowany w realizowanych przez te ośrodki projektach w ramach Programu ramowego na rzecz Konkurencyjności i Innowacyjności, i zostanie, w większości przypadków pokryta z tych właśnie środków. W przypadku przedmiotowej konferencji uczestniczy będą brać udział w kilkudziesięciu sesjach plenarnych, prezentacjach i warsztatach poświęconym takim tematom, jak: europejska polityka wsparcia przedsiębiorczości i jej priorytety, nowe przepisy z zakresu prawa europejskiego regulujące działalność małych i średnich przedsiębiorców, zarządzanie ośrodkami należącymi do sieci..., przygotowanie sprawozdań z realizacji projektów realizowanych na zlecenie Komisji Europejskiej, współpraca z innymi podmiotami świadczącymi usługi na rzecz MŚP.

Wskazać należy, iż Wnioskodawca, zwana dalej "A." został utworzony na mocy ustawy....

Zgodnie z powołaną ustawą, Wnioskodawca jest państwową osobą prawną, która, zgodnie z art. tejże ustawy podlega ministrowi właściwemu do spraw gospodarki.

Zgodnie z ustawą, Wnioskodawca realizuje zadania z zakresu administracji rządowej, które zostały określone dla niej w programach rozwoju gospodarki, w szczególności w zakresie wspierania:

1.

przedsiębiorców, w szczególności mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców oraz osób zamierzających podjąć działalność gospodarczą;",

2.

eksportu;

3.

rozwoju regionalnego;

4.

działalności innowacyjnej w rozumieniu przepisów o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej;

5.

tworzenia nowych miejsc pracy, przeciwdziałania bezrobociu i rozwoju zasobów ludzkich;

6.

rozwoju potencjału adaptacyjnego przedsiębiorców.

W myśl art. ww. ustawy Wnioskodawca nie podejmuje działań, których celem jest osiągnięcie zysku.

Zgodnie z art. ww. ustawy do zadań Wnioskodawcy, o których mowa w ust. 1 pkt 4, należy w szczególności:

1.

działanie na rzecz realizacji założeń polityki innowacyjnej państwa;

2.

wspieranie i promocja przedsięwzięć, w tym programów, centralnych i regionalnych w zakresie rozwoju innowacyjności;

3.

przygotowywanie i realizacja własnych programów działań wspierających działalność innowacyjną;

4.

wspomaganie organów administracji rządowej i samorządowej w zbieraniu i przetwarzaniu danych o potrzebach gospodarki narodowej w zakresie innowacyjności;

5.

wspieranie działalności instytucji otoczenia przedsiębiorstw działających na rzecz wzrostu innowacyjności przedsiębiorstw i gospodarki, takich jak: instytuty badawcze, centra badawczo-rozwojowe, centra transferu technologii, inkubatory przedsiębiorczości i parki technologiczne;

6.

współpraca międzynarodowa w zakresie promocji i rozwoju innowacyjności.

W myśl ustawy, Wnioskodawca realizuje zadania w szczególności przez organizowanie szkoleń i seminariów oraz organizowanie przedsięwzięć informacyjnych, promocyjnych, targowych i wystawienniczych w kraju.

Stosownie do art. ustawy, za czynności określone w ust. 1 pkt 1-7 Wnioskodawca może pobierać opłaty w wysokości nieprzekraczającej ponoszonych kosztów.

Mając na uwadze powołane przepisy i opis zdarzenia przyszłego przedstawiony we wniosku, należy stwierdzić, iż Wnioskodawca w zakresie organizacji przedmiotowej konferencji działa jako organ władzy publicznej w rozumieniu art. 15 ust. 6 ustawy o VAT, bowiem organizacja konferencji wypełnia zadania nałożone na Wnioskodawcę ustawą z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Wnioskodawcy. Wobec powyższego opłaty pobierane od uczestników konferencji nie będą objęte podatkiem od towarów i usług, w związku z tym otrzymanie tych kwot nie spowoduje obowiązku wystawienia przez Wnioskodawcę faktury VAT, o której mowa w art. 106 ustawy. Wnioskodawcy nie przysługuje również prawo do odliczenia podatku naliczonego zawartego w zakupach towarów i usług służących realizacji projektu, gdyż nabyte towary i usługi nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl