IPPP1-443-1254/10-5/EK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 17 lutego 2011 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPP1-443-1254/10-5/EK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Fundacji, przedstawione we wniosku z dnia 10 grudnia 2010 r. (data wpływu 13 grudnia 2010 r.), uzupełnionym w dniu 4 stycznia 2010 r. oraz pismem z dnia 8 lutego 2011 r. (data wpływu 14 lutego 2011 r.) w odpowiedzi na wezwanie tut. Organu z dnia 7 lutego 2011 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku na usługi korzystania z basenu rekreacyjnego, basenu sportowego oraz usług związanych z odnową biologiczną zlokalizowanych na terenie pływalni - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 grudnia 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku na usługi korzystania z basenu rekreacyjnego, basenu sportowego oraz usług związanych z odnową biologiczną zlokalizowanych na terenie pływalni. Wniosek uzupełniono w dniu 4 stycznia 2010 r. oraz pismem z dnia 8 lutego 2011 r. (data wpływu 14 lutego 2011 r.) w odpowiedzi na wezwanie tut. Organu z dnia 7 lutego 2011 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe sformułowane w uzupełnieniu do wniosku z dnia 30 grudnia 2010 r. (data wpływu 4 stycznia 2011 r.):

Fundacja zwana dalej Fundacją wybudowała obiekt rekreacyjno-sportowy, jakim jest wielozadaniowa, kryta pływalnia na terenie przy ul. M. w W.

W skład pływalni wchodzi:

* kompleks rekreacyjny z wydzielonym basenem rekreacyjnym i brodzikiem dla dzieci wyposażonym w zjeżdżalnię, wanny do masażu podwodnego, sztuczną rzekę o wartkim nurcie przypominającym potok górski, zjeżdżalnie w formie rury o długości 45 i 72 m wodospady, gejzery z ozonowaną wodą. Wewnętrzny basen rekreacyjny połączony jest kanałem wodnym z odkrytym, również rekreacyjnym basenem całorocznym, z podgrzewaną wodą, usytuowanym na zewnątrz budynku,

* basen sportowy, spełniający swoimi wymiarami (50x25m, głębokość 2.10-2.30m) kryteria basenu olimpijskiego, otoczony trybunami umożliwiającymi kibicowanie imprezom sportowym,

* kompleks odnowy biologicznej - sanarium (sauna sucha 60 stopni C z aromatami), sauna fińska, sauna rzymska (parowa), aromabad (pomieszczenie do wilgotnych inhalacji), caldarium, studnia lodowa, kabina śnieżna (-150 stopni C), stanowiska do masażu i rehabilitacji, pole magnetyczne, bicze, solarium, ogród zimowy, Sanarium (sauna sucha 60 stopni z aromatami), sauna fińska, sauna rzymska, parowa), aromabad (pomieszczenie do wilgotnych inhalacji), caldarium, studnia lodowa, kabina śnieżna (-150 stopni C) są włączone w jeden kompleks z basenem rekreacyjnym i sportowym. Trudny do wydzielenia bez kosztownej przebudowy systemu elektronicznego,

* łaźnia błotna i sauna rosyjska wraz z kompleksem odnowy biologicznej.

Obecnie Fundacja, w ramach eksploatacji posiadanych basenów prowadzi działalność gospodarczą, polegającą na odpłatnym udostępnianiu basenów wraz z zamontowanymi urządzeniami rekreacyjnymi i sportowymi i pobyt w kompleksie odnowy biologicznej, łaźni błotnej i rosyjskiej bani (saunie). Sprzedaż biletów na kompleksowy pobyt i korzystanie z pływalni rekreacyjnej jak i sportowej oferowana jest dla osób fizycznych oraz klientów korporacyjnych. Częstą formą z jakiej korzystają klienci jest nabywanie okresowych karnetów wielokrotnego wstępu na teren pływalni i korzystanie w ramach abonamentu z całej gamy oferowanych usług. Klienci mogą dowolnie wybrać rodzaj basenu i sposób wykorzystania czasu: pobyt rekreacyjny-regeneracyjny czy trening sportowy. Na te usługi mieli dotychczas kompleksową stawkę 7%. Wyłączone z niej były tylko wyłącznie typowe usługi odnowy biologicznej jak masaże, solarium, zabiegi kosmetyczne opodatkowane stawką 22%.

Fundacja ponadto, osobno, organizuje jeszcze świadczenie takich usług jak nauka pływania, czy aqua aerobic, również opodatkowane stawką podstawową 22%.

Dochód z działalności gospodarczej Fundacja w całości przeznacza na podstawowe cele statutowe takie jak utrzymanie obiektu i dotowanie sportu w gminie i klubie sportowym, rozpowszechnianie sportu w dzielnicy. Jest jedynym w Warszawie obiektem basenów rekreacyjno-sportowych nie dotowanym z budżetu.

W 2004 r. Wnioskodawca zwrócił się do Ośrodka Interpretacyjnego Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego o zakwalifikowanie poszczególnych rodzajów działalności Fundacji zgodnie zasadami metodycznymi Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU). W odpowiedzi otrzymaliśmy następujące grupy działalności:

1.

udostępnianie basenu zarówno do pływania rekreacyjnego jak i sportowego PKWiU 92.61.10-00.00 "Usługi związane z działalnością stadionów i innych obiektów sportowych";

2.

nauka pływania PKWiU 92.62.13-00.00 "Usługi związane ze sportem pozostałe, gdzie indziejniesklasyfikowane";

3.

korzystanie z kompleksu rekreacyjnego z wydzielonym basenem rekreacyjnym i brodzikiem dla dzieci wyposażonym w zjeżdżalnię, wanny do masażu podwodnego, sztuczną rzekę, zjeżdżalnie, wodospady, gejzery z ozonowaną wodą PKWiU 92.72.11-00.00 "Usługi związane z działalnością parków rekreacyjnych i plaż";

4.

usługa kompleksowej odnowy biologicznej (sanarium, sauna fińska, sauna rzymska, aromad, caldarium, studnia lodowa, kabina śnieżna, stanowisko do masażu i rehabilitacji, pole magnetyczne, bicze, solarium, ogród zimowy), zajęcia aqua aerobic PKWiU 93.04.10-00.00 "Usługi związane z poprawą kondycji fizycznej".

W rzeczywistości sposób, w jaki został zaprojektowany i wybudowany kompleks basenowy (rekreacyjno-sportowy) uniemożliwia oddzielenie funkcji "udostępniania basenu zarówno do pływania rekreacyjnego jak i sportowego" grupa 1-PKWiU 92.61.10-00.00 od funkcji korzystania z kompleksu rekreacyjnego z wydzielonym basenem rekreacyjnym grupa 3-PKWiU 92.72.11-00.00 i częściowo grupa 4- PKWIU 93.04.10-00.00 z wyłączeniem masaży, solarium i zajęć aqua aerobic. Funkcje te wzajemnie się przenikają, działając jednocześnie. Bilet wstępu dla osób fizycznych jak i firm obejmuje pobyt czasowy na terenie całego obiektu, zarówno basenu rekreacyjnego do pływania rekreacyjnego i jednocześnie korzystania z wszystkich zamontowanych urządzeń (jak też sanarium, sauny fińskiej, sauny rzymskiej, aromabadu, caldarium, studni lodowej, kabiny śnieżnej, łaźni błotnej i sauny rosyjskiej) jak również basenu sportowego do pływania sportowego i rekreacyjnego. Wydzielona funkcja z grupy 1) mogłaby być adresowana jedynie dla grup sportowych, które korzystają jedynie z basenu olimpijskiego, bez możliwości rozpowszechniania sportu i rekreacji wśród ludności dzielnicy.

Po otrzymaniu tej klasyfikacji Fundacja zwróciła się do Urzędu Skarbowego o indywidualną interpretację - Czy możliwe jest zastosowanie kompleksowej stawki VAT 7% dla działalności całego obiektu rekreacyjno-sportowego (PKWiU 92.61.10-00.00 i PKWiU 92.72.11-00.00 oraz w części wyżej opisanej PKWiU 93.04.10-00.00). Fundacja otrzymała akceptującą odpowiedź, dzięki której stosowała dla tych usług stawkę 7%.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie sformułowane ostatecznie w uzupełnieniu wniosku z dnia 30 grudnia 2010 r. (data wpływu 4 stycznia 2011 r.):

Czy w świetle otrzymanej interpretacji Fundacja może obecnie, od 1 stycznia 2011 r. na wyżej wymienione usługi stosować nadal kompleksową stawkę podatkową w wysokości 8% tak jak dla PKWiU 2008 93.11.10.0.

Ponieważ w przedstawionej sytuacji nie zmieniły się warunki stosowania prawa, tylko stawki podatkowe, Wnioskodawca uważa, iż jest uprawniony do stosowania stawki 8% na usługi sklasyfikowane w punkcie 1, 3 i 4 (w części sanarium, sauna fińska, sauna rzymska, aromad, caldarium, studnia Iodowa, łaźnia błotna i sauna rosyjska) oraz udostępnianie basenu na pływanie rekreacyjne i sportowe wraz z korzystaniem z kompleksu rekreacyjnego z basenem rekreacyjnym i brodzikiem dla dzieci.

Fundacja została powołana w celu wybudowania basenów jak również do utrzymania obiektu rekreacyjno-sportowego jakim jest dzisiaj działający W oraz popierania poprzez osiągnięte zyski działalności sportowej i rozpowszechniania sportu w dzielnicy. Fundatorami są miasto W i Klub Sportowy. Dlatego też wszystkie uzyskane dochody Fundacja przeznacza na cele statutowe. Podstawowym rodzajem działalności Fundacji jest odpłatne udostępnianie basenów zarówno do pływania rekreacyjnego jak i sportowego. Udostępniania basenów (grupa 1) nie da się oddzielić od możliwości korzystania z urządzeń zamontowanych w basenie rekreacyjnym (grupa 3 i w części jak wyżej grupa 4), gdyż obiekt działa w obrębie całego kompleksu i tak został zaprojektowany i wdrożony system elektronicznego mierzenia czasu pobytu, że oddzielenie tych grup jest niemożliwe. Dlatego zdaniem Wnioskodawcy, zastosowanie jednej, kompleksowej stawki VAT dla całego obiektu, byłoby prawidłowym i znacznie ułatwiającym pracę Fundacji. Z uwagi na fakt, że zarówno dodatkowe urządzenia basenu rekreacyjnego, jak i odnowa biologiczna nie są podstawowym źródłem dochodu Fundacji, a jedynie uatrakcyjnieniem i zachęceniem do pobytu osobom pływającym w basenach, Wnioskodawcy preferowałby nadal kompleksową stawkę 8%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy sformułowane ostatecznie w uzupełnieniu wniosku z dnia 30 grudnia 2010 r. (data wpływu 4 stycznia 2011 r.) w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...) - art. 7 ust. 1 ustawy.

Zgodnie z art. 5a ustawy, wprowadzonym na postawie art. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 października 2010 r. o zmianie ustawy o podarku od towarów i usług (Dz. U. Nr 226, poz. 1476), towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Artykuł 2 pkt 6 ustawy w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r. stanowi, iż przez towary rozumie się rzeczy ruchome oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Zgodnie z § 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. (Dz. U. z 2008 r. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.), w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), do celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług, do dnia 31 grudnia 2010 r. stosowało się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 42, poz. 264 z późn. zm.). Z dniem 1 stycznia 2011 r. dla celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług (PKWiU) z 2008 r., wprowadzoną ww. rozporządzeniem z 29 października 2008 r.

Podstawowa stawka podatku od towarów i usług dla dostawy towarów i świadczenia usług, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2010 r., stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Stosownie do art. 41 ust. 2 ustawy o VAT, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Jednakże, zgodnie z obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r. art. 146a pkt 1 i 2 ustawy, wprowadzonym art. 19 pkt 5 ustawy z dnia 26 listopada 2010 r. o zmianach niektórych ustaw związanych z realizacją ustawy budżetowej (Dz. U. Nr 238, poz. 1578) w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do 31 grudnia 2013 r.,

1.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;

2.

stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%;

Z dniem 1 stycznia 2011 r., przez art. 1 ust. 17 ustawy z dnia 29 października 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 226, poz. 1476), dokonano zmiany załącznika nr 3 do ustawy o VAT

W objaśnieniach do ww. załącznika wskazano, iż wykaz nie ma zastosowania dla zakresu sprzedaży towarów i świadczenia usług zwolnionych od podatku VAT lub opodatkowanych stawkami niższymi niż stawka, której dotyczy załącznik, tj. stawką 0% i 3%.

W poz. 179 załącznika nr 3 do ustawy o VAT wymieniono pod symbolem PKWiU 93.11.10.0- Usługi związane z działalnością obiektów sportowych.

Z treści wniosku wynika, iż Wnioskodawca wybudował obiekt rekreacyjno-sportowy, którym jest wielozadaniowa, kryta pływalnia. W skład pływalni wchodzi: kompleks rekreacyjny z wydzielonym basenem rekreacyjnym i brodzikiem dla dzieci wraz z zamontowanymi urządzeniami, basen sportowy, kompleks odnowy biologicznej - salarium, sauna fińska, sauna rzymska, aromabad, caldarium, studnia lodowa, kabina śnieżna, stanowiska do masażu i rehabilitacji, pole magnetyczne, bicze, solarium, ogród zimowy oraz łaźnia błotna i sauna rosyjska wraz z kompleksem odnowy biologicznej. Fundacja, w ramach eksploatacji posiadanych basenów prowadzi działalność gospodarczą, polegającą na odpłatnym udostępnianiu basenów wraz z zamontowanymi urządzeniami rekreacyjnymi i pobycie w kompleksie odnowy biologicznej, łaźni błotnej i rosyjskiej. Sprzedaż biletów jak i karnetów oferowana jest dla osób fizycznych oraz klientów korporacyjnych i upoważnia klientów z korzystania z całej gamy oferowanych usług. Klienci mogą dowolnie wybrać rodzaj basenu i sposób wykorzystania czasu: pobyt rekreacyjny-regeneracyjny czy trening sportowy. Wnioskodawca na powyższe usługi stosował dotychczas kompleksową stawkę 7%. Wyłączone z niej były jedynie typowe usługi odnowy biologicznej jak masaże, solarium, zabiegi kosmetyczne oraz nauka pływania i auqa aerobic, opodatkowane stawką 22%.

Wnioskodawca, stawia pytanie, czy na usługi wymienione we wniosku może stosować kompleksową stawkę podatku w wysokości 8% tak dla PKWiU 2008 93.11.10.0.

Stwierdzić należy, iż poz. 179 załącznika nr 3 o którym mowa powyżej, wskazuje preferencyjną stawkę podatku w odniesieniu do usług związanych z działalnością obiektów sportowych - PKWiU 93.11.10.0. Poprzez obiekt sportowy, rozumie się samodzielny zwarty zespół urządzeń terenowych oraz budynków przeznaczonych do celów sportowych. Zatem zastosowaniem obniżonej stawki VAT będą objęte usługi związane z udostępnianiem obiektu sportowego w celu korzystania zgodnie z charakterem obiektu niezależnie czy celem wstępu będzie rekreacja czy uprawianie sportu. W przedmiotowej sprawie, jak wskazuje Wnioskodawca, obiektem sportowym jest wielozadaniowa, kryta pływalnia. Na terenie pływalni znajduje się: basen sportowy, kompleks rekreacyjny z wydzielonym basenem rekreacyjnym wraz z "agua urządzeniami", kompleks odnowy biologicznej (w skład, którego wchodzą urządzenia służące do odnowy biologicznej) oraz łaźnia błotna i sauna rosyjska wraz kompleksem odnowy biologicznej. W ocenie tut. Organu usługi związane z udostępnianiem zarówno basenu sportowego, jak i udostępnianie kompleksu rekreacyjnego wraz z wszystkimi urządzeniami znajdującymi się w tej części kompleksu wykorzystywane będą zgodnie z charakterem obiektu, tj. pływalni wielozadaniowej i w związku z tym będą one mogły korzystać z preferencyjnej stawki podatku na podstawie art. 41 ust. 2 w zw. z poz. 179 załącznika 3 ustawy o VAT.

Natomiast, jeżeli chodzi o usługi związane z odnową biologiczną, w ocenie tut. Organu nie można ich przyporządkować do usług wykorzystywanych zgodnie z charakterem pływalni. W przedmiotowym wniosku nie można uznać usługi polegającej na korzystaniu z saun, salarium, aromabad, caldarium, studni lodowej, kabiny śnieżnej, stanowiska do masażu i rehabilitacji, pola magnetycznego, biczy, solarium, ogrodu zimowego jako usług pomocniczych w stosunku do usługi korzystania z basenu (pływalni), gdyż w swej istocie są to odmienne świadczenia. W ocenie tut. Organu pobyt w ww. urządzeniach jest zupełnie samodzielną czynnością, która nie jest powiązana z korzystaniem z pływalni. Ponadto, rozwiązania konstrukcyjne pływalni w zakresie lokalizacji ww. pomieszczeń, które zdaniem Wnioskodawcy nie pozwalają na oddzielne zewidencjonowanie czasu w nich spędzonego, a tym samym wydzielenie tej usługi, nie mogą być powodem dla połączenia opisanych we wniosku usług. Wejście na teren pływalni będzie opierało się na wykupieniu biletu wstępu, jednak w sytuacji gdy na terenie pływalni świadczone są usługi różnego typu to musi dochodzić do ich wyodrębnienia.

Mając na uwadze opisane zdarzenie przyszłe oraz powołane regulacje prawne stwierdzić należy, iż usługi wymienione w punkcie 1 i 3 będą korzystały z preferencyjnej stawki podatku w wysokości 8% na podstawie art. 41 ust. 2 w związku z art. 146a pkt 2 oraz poz. 179 załącznika nr 3 ustawy o VAT. Zatem Wnioskodawca winien stosować do powyższych form rekreacji (wejście na basen rekreacyjny do pływania rekreacyjnego i jednocześnie korzystania z wszystkich zamontowanych tam urządzeń jak również basenu sportowego do pływania sportowego i rekreacyjnego) zawartą w cenie biletu stawkę podatku VAT w wysokości 8%. Natomiast usługi wymienione w pkt 4 wniosku nie mogą, w ocenie tut. Organu korzystać z preferencyjnej stawki podatku jako usługa kompleksowa, gdyż nie można ich przyporządkować do usług wykorzystywanych zgodnie z charakterem obiektu sportowego, tj. pływalni. Zatem powinny być one opodatkowane, stawką podstawową.

Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy, iż usługi sklasyfikowane w punkcie 1, 3 i 4 (w części sanarium, sauna fińska, sauna rzymska, aromad, caldarium, studnia Iodowa, łaźnia błotna i sauna rosyjska) oraz udostępnianie basenu na pływanie rekreacyjne i sportowe wraz z korzystaniem z kompleksu rekreacyjnego z basenem rekreacyjnym i brodzikiem dla dzieci powinny korzystać z preferencyjnej stawki podatku VAT należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Jednocześnie, tut. organ informuje, iż na podstawie art. 14f § 1 opłata za wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego wynosi 40 zł Zgodnie z § 2 cytowanego artykułu w przypadku wystąpienia w jednym wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej odrębnych stanów faktycznych lub zdarzeń przyszłych pobiera się opłatę od każdego przedstawionego we wniosku odrębnego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego. Wnioskodawca za wydanie interpretacji indywidualnej uiścił opłatę 80 zł. Zaznaczyć należy, iż przedmiotowy wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej zawiera jedno zdarzenie przyszłe. W związku z powyższym zgodnie z art. 14f § 2a Ordynacji podatkowej kwota w wysokości 40 zł. zostanie zwrócona na rachunek bankowy wskazany we wniosku.

Ponadto, należy zwrócić uwagę, iż analiza załączników dołączonych do wniosku nie mieści się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). W związku z powyższym Minister Finansów nie jest uprawniony do oceny prawnej załączników dołączonych przez Wnioskodawcę.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl