IPPB6/4510-234/15-4/AM

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 16 listopada 2015 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB6/4510-234/15-4/AM

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613) oraz § 4 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 27 sierpnia 2015 r. (data wpływu 3 września 2015 r.) oraz piśmie z dnia 26 października 2015 r. (data nadania 26 października 2015 r., data wpływu 28 października 2015 r.) uzupełniającym braki formalne wniosku na wezwanie Nr IPPB6/4510-234/15-2/AM z dnia 14 października 2015 r. (data nadania 15 października 2015 r., data doręczenia 19 października 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości odliczenia od dochodu zagranicznej spółki kontrolowanej otrzymanej przez Wnioskodawcę od HoldCo dywidendy - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 września 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych możliwości odliczenia od dochodu zagranicznej spółki kontrolowanej otrzymanej przez Wnioskodawcę od HoldCo dywidendy.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, posiadającą nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ("Wnioskodawca", "Spółka"). W przyszłości Spółka stanie się wspólnikiem w spółce kapitałowej prawa niderlandzkiego wymienionej w Załączniku nr 1 do Dyrektywy Rady 2008/7/WE z dnia 12 lutego 2008 r. dotyczącej podatków pośrednich od gromadzenia kapitału (dalej: "Dyrektywa") oraz w Załączniku nr 3 do ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn.: Dz. U. z 2014 r. poz. 851 z późn. zm.) (dalej: "HoldCo"). Przez okres dłuższy niż 30 dni, Spółka będzie posiadała co najmniej 25% udziałów w kapitale zakładowym HoldCo.

HoldCo będzie mogła dysponować aktywami takimi jak np.: akcje, udziały, obligacje, jednostki uczestnictwa w funduszach inwestycyjnych, udziały w innych spółkach, udziały w funduszach niepłynnych (np. hedge funds, private equity) (dalej: "Inwestycje Portfelowe"). Jednocześnie HoldCo może być wspólnikiem w jednej lub kilku zagranicznych spółek spółek osobowych (dalej: "Zagraniczne Spółki Osobowe"), które będą realizowały Inwestycje Portfelowe.

W toku prowadzonej działalności, HoldCo może osiągać przychody z Inwestycji Portfelowych realizowanych przez HoldCo samodzielnie, tj. przychody z dywidend, inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, przychody ze zbycia: udziałów oraz papierów wartościowych (akcje, obligacje, certyfikaty inwestycyjne), wierzytelności, odsetek i pożytków od wszelkiego rodzaju pożyczek, jak również z tytułu realizacji Inwestycji Portfelowych poprzez Zagraniczne Spółki Osobowe oraz z tytułu zbycia udziałów w Zagranicznych Spółkach Osobowych. HoldCo nie będzie prowadziła innej rzeczywistej działalności gospodarczej, niż działalność firm centralnych i holdingowych.

Dochody HoldCo z tytułu Inwestycji Portfelowych realizowanych przez HoldCo samodzielnie lub przez Zagraniczne Spółki Osobowe mogą, w zależności od ich charakteru, podlegać opodatkowaniu na terytorium Holandii stawką podatku nie niższą niż 20% lub korzystać ze zwolnienia bądź wyłączenia z opodatkowania podatkiem dochodowym na terytorium Holandii.

W przypadku przychodów korzystających ze zwolnienia bądź wyłączenia z opodatkowania, takie zwolnienie lub wyłączenie może wynikać z zastosowania przepisów krajowych obowiązujących na terytorium Holandii lub na podstawie przepisów dyrektywy Rady 2011/96/UE z dnia 30 listopada 2011 r. w sprawie wspólnego systemu opodatkowania mającego zastosowanie w przypadku spółek dominujących i spółek zależnych różnych państw członkowskich.

Nie można wykluczyć, że całość lub część dochodów HoldCo korzystać będzie ze zwolnienia lub wyłączenia od opodatkowania na podstawie innej niż przepisy dyrektywy Rady 2011/96/UE.

Przychody HoldCo mogą przekraczać kwotę 250.000 EUR w danym roku podatkowym.

Dochód HoldCo przypadający na Spółkę za okres, w którym Spółka posiadała nieprzerwanie przez okres dłuższy niż 30 dni swój udział w kapitale HoldCo, będzie wypłacany po zamknięciu roku obrotowego HoldCo a przed upływem terminu, o którym mowa w art. 24a ust. 13 w zw. z art. 27 ust. 2a ustawy o CIT.

Dywidenda wypłacona przez HoldCo na rzecz Spółki będzie podlegała zwolnieniu od opodatkowania w Polsce, ponieważ spełnione zostaną warunki, o których mowa w art. 20 ust. 3 ustawy o CIT.

Pismem z dnia 26 października 2015 r. (data wpływu 28 października 2015 r.)Wnioskodawca uzupełnił przedstawiony we wniosku opis zdarzenia przyszłego wskazując, że:

a. Siedziba HoldCo - spółki kapitałowej prawa niderlandzkiego - będzie znajdować się na terytorium Holandii.

b. Wnioskodawca jest spółką podlegającą w Rzeczypospolitej Polskiej opodatkowaniu podatkiem dochodowym od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania tj. posiada w Polsce nieograniczony obowiązek podatkowy.

c. Wnioskodawca będzie posiadał bezpośrednio nie mniej niż 10% udziałów (akcji) w kapitale HoldCo.

d. Wnioskodawca nie korzysta ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od całości swoich dochodów, bez względu na źródło ich osiągania.

e. Okres dwuletniego posiadania udziałów w HoldCo przez Wnioskodawcę może upłynąć zarówno przed jak i po otrzymaniu dywidendy przez Wnioskodawcę przy czym w każdym przypadku intencją Wnioskodawcy jest utrzymanie pakietu udziałów (akcji) nie mniejszego niż 10% przez okres nie krótszy niż 2 lata.

f. W świetle prawa niderlandzkiego, dywidenda wypłacana przez HoldCo na rzecz Wnioskodawcy nie będzie podlegać w jakiejkolwiek formie zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów ani też odliczeniu od dochodu, podstawy opodatkowania ani od podatku spółki wypłacającej dywidendę.

g. Wypłata dywidendy nie nastąpi w wyniku likwidacji HoldCo.

h. Możliwe jest, iż co najmniej 50% przychodów spółki HoldCo osiągniętych w roku podatkowym będzie pochodziło z dywidend i innych przychodów z udziału w zyskach osób prawnych, przychodów ze zbycia udziałów (akcji), wierzytelności, odsetek i pożytków od wszelkiego rodzaju pożyczek, poręczeń i gwarancji, a także przychodów z praw autorskich, z praw własności przemysłowej - w tym z tytułu zbycia tych praw, a także zbycia i realizacji praw z instrumentów finansowych.

i. Co do zasady, dochody spółki kapitałowej mającej siedzibę w Holandii podlegają według przepisów niderlandzkiego prawa podatkowego opodatkowaniu według progresywnej skali opodatkowania na poziomie 20% i 25%. Podstawa opodatkowania (którą stanowi dochód) jest opodatkowana stawką 20% do wysokości nieprzekraczającej 200 000 €. Stawkę 25% stosuje się natomiast do nadwyżki ponad wartość 200 000 €. Może się jednak okazać, że w praktyce całość lub część dochodów HoldCo będzie korzystać ze zwolnienia bądź to na podstawie wewnętrznych przepisów Królestwa Niderlandów implementujących przepisy dyrektywy EWG nr 90/435/EEC (tzw. Parent-Subsidiary-Directive) bądź na podstawie innych wewnętrznych regulacji dotyczących zwolnienia z opodatkowania dochodów ze zbycia nieportfelowych inwestycji w spółkach kapitałowych.

Dodatkowo, Wnioskodawca rozszerzył opis zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku z dnia 27 sierpnia 2015 r. poprzez wskazanie, że HoldCo podlega w Królestwie Niderlandów - w świetle prawa niderlandzkiego - opodatkowaniu podatkiem dochodowym od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Spółka będzie miała możliwość odliczenia od podstawy opodatkowania, o której mowa w art. 24a ust. 4 w zw. z ust. 1 ustawy o CIT, dywidendy otrzymanej przez Spółkę od HoldCo w sytuacji gdy wypłacona dywidenda będzie korzystała ze zwolnienia od opodatkowania na podstawie przepisów, o których mowa w art. 20 ust. 3 ustawy o CIT.

Zdaniem Wnioskodawcy,

W świetle art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. Z 2014 r., poz. 851 z późn. zm., dalej: ustawa o CIT) oraz w zw. z art. 3 ust. 1 ustawy o CIT zwalnia się od podatku dochodowego dochody (przychody) uzyskiwane przez podatników podlegających w Rzeczypospolitej Polskiej obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania (nieograniczony obowiązek podatkowy), z tytułu dywidend oraz innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych mających siedzibę lub zarząd poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:

1.

wypłacającym dywidendę oraz inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych jest spółka podlegająca w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania;

2.

uzyskującym dochody (przychody) z dywidend oraz inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, o których mowa w pkt 1, jest spółka będąca podatnikiem podatku dochodowego, mająca siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

3.

spółka, o której mowa w pkt 2, posiada bezpośrednio nie mniej niż 10% udziałów (akcji) w kapitale spółki, o której mowa w pkt 1;

4.

spółka, o której mowa w pkt 2, nie korzysta ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od całości swoich dochodów, bez względu na źródło ich osiągania.

Jak wskazano w opisie zdarzenia przyszłego, HoldCo podlega w Królestwie Niderlandów - w świetle prawa niderlandzkiego - opodatkowaniu podatkiem dochodowym od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania. W związku z tym przesłankę z art. 20 ust. 3 pkt 1 należy uznać za spełnioną.

Dalej, należy stwierdzić że Wnioskodawca (uzyskujący dochody (przychody) z dywidend jest spółką podlegającą w Rzeczypospolitej Polskiej opodatkowaniu podatkiem dochodowym od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania tj. posiada w Polsce nieograniczony obowiązek podatkowy. Co więcej, Wnioskodawca posiada bezpośrednio nie mniej niż 10% udziałów (akcji) w kapitale HoldCo. Poza tym, Wnioskodawca nie korzysta ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od całości swoich dochodów, bez względu na źródło ich osiągania. Zatem, należy uznać za spełnione także przesłanki wymienione w art. 20 ust. 3 pkt 2-4.

Zgodnie z art. 20 ust. 9 ustawy o CIT zwolnienie z art. 20 ust. 3 tej samej ustawy ma zastosowanie, w przypadku gdy uzyskujący dochody (przychody) z dywidend oraz inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej posiada bezpośrednio nie mniej niż 10% udziałów (akcji) w kapitale spółki wypłacającej dywidendę oraz inne przychody z udziału w zyskach osób prawnych nieprzerwanie przez okres dwóch lat. Natomiast zgodnie z art. 20 ust. 10 ustawy o CIT zwolnienie z art. 20 ust. 3 tej samej ustawy ma również zastosowanie w przypadku, gdy okres dwóch lat nieprzerwanego posiadania udziałów (akcji), w wysokości określonej art. 20 ust. 3 pkt 3 ustawy o CIT, upływa po dniu uzyskania tych dochodów (przychodów).

Z związku z przedstawionym opisem zdarzenia przyszłego, należy stwierdzić że ponieważ intencją Wnioskodawcy jest posiadanie bezpośrednio w kapitale HoldCo nie mniej niż 10% udziałów (akcji) przez okres nie krótszy niż dwa lata, zwolnienie z art. 20 ust. 3 w zw. z art. 20 ust. 9 i ust. 10 ustawy o CIT będzie miało zastosowanie w niniejszej sprawie.

Zdaniem Wnioskodawcy, Spółka będzie miała możliwość odliczenia od podstawy opodatkowania, o której mowa w art. 24a ust. 4 w zw. z ust. 1 ustawy o CIT, dywidendy otrzymanej przez Spółkę od HoldCo w sytuacji gdy wypłacona dywidenda będzie korzystała ze zwolnienia od opodatkowania na podstawie przepisów, o których mowa w art. 20 ust. 3 ustawy o CIT.

Zgodnie z art. 24a ust. 1 ustawy o CIT, podatek od dochodów zagranicznej spółki kontrolowanej, uzyskanych przez podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 1, wynosi 19% podstawy obliczenia podatku.

Dla ustalenia, czy dochody HoldCo będą podlegać opodatkowaniu u Spółki, na podstawie art. 24a ust. 1 ustawy o CIT, niezbędne jest w pierwszej kolejności ustalenie czy HoldCo będzie stanowić w odniesieniu do Spółki zagraniczną spółkę, a jeżeli tak, to w dalszej kolejności niezbędne jest ustalenie, czy HoldCo będzie zagraniczną spółką kontrolowaną Spółki.

Zgodnie z art. 24a ust. 2 pkt 1 ustawy o CIT, przez zagraniczną spółkę rozumie się:

a.

osobę prawną,

b.

spółkę kapitałową w organizacji,

c.

jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej inną niż spółka niemająca osobowości prawnej,

d.

spółkę niemającą osobowości prawnej, o której mowa w art. 1 ust. 3 pkt 2

- nieposiadającą siedziby lub zarządu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w której podatnik, o którym mowa w art. 3 ust. 1, posiada udział w kapitale, prawo głosu w organach kontrolnych lub stanowiących lub prawo do uczestnictwa w zysku.

W konsekwencji, mając na uwadze fakt, iż: Spółka będzie posiadała udziały w kapitale HoldCo, HoldCo będzie uznana za zagraniczną spółkę Spółki w rozumieniu art. 24a ust. 2 pkt 1 ustawy o CIT.

Aby określić, czy HoldCo jest zagraniczną spółką kontrolowaną Spółki, należy sprawdzić, czy w odniesieniu do Spółki HoldCo spełnia warunki, o których mowa w art. 24a ust. 3 pkt 3 ustawy o CIT.

Zgodnie z art. 24a ust. 3 pkt 3 ustawy o CIT, "zagraniczną spółką kontrolowaną jest zagraniczna spółka, która spełnia łącznie następujące warunki:

a.

" w spółce tej podatnik, o którym mowa w art. 3 ust. 1, posiada nieprzerwanie przez okres nie krótszy niż 30 dni, bezpośrednio lub pośrednio, co najmniej 25% udziałów w kapitale lub 25% praw głosu w organach kontrolnych lub stanowiących lub 25% udziałów związanych z prawem do uczestnictwa w zyskach,

b.

co najmniej 50% przychodów tej spółki osiągniętych w roku podatkowym, o którym mowa w ust. 7, pochodzi z dywidend i innych przychodów z udziału w zyskach osób prawnych, przychodów ze zbycia udziałów (akcji), wierzytelności, odsetek i pożytków od wszelkiego rodzaju pożyczek, poręczeń i gwarancji, a także przychodów z praw autorskich, praw własności przemysłowej - w tym z tytułu zbycia tych praw, a także zbycia i realizacji praw z instrumentów finansowych,

c.

co najmniej jeden rodzaj przychodów, o których mowa w lit. b, uzyskiwanych przez tę spółkę, podlega w państwie jej siedziby lub zarządu opodatkowaniu według stawki podatku dochodowego obowiązującej w tym państwie niższej o co najmniej 25% od stawki, o której mowa w art. 19 ust. 1, lub zwolnieniu lub wyłączeniu z opodatkowania podatkiem dochodowym w tym państwie, chyba że przychody te podlegają zwolnieniu od opodatkowania w państwie siedziby iub zarządu spółki je otrzymującej na podstawie przepisów dyrektywy Rady 2011/96/UE z dnia 30 listopada 2011 r. w sprawie wspólnego systemu opodatkowania mającego zastosowanie w przypadku spółek dominujących i spółek zależnych różnych państw członkowskich (Dz.Urz.UE.L 345 z 29.12.2011, str. 8, z późn. zm.)."

Odnosząc treść powyższego przepisu do zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej należy stwierdzić, iż:

a. Spółka będzie posiadała 100% udziałów w kapitale HoldCo, a co za tym idzie warunek, o którym mowa w art. 24a ust. 3 pkt 3 lit. a ustawy o CIT zostanie spełniony, czyli Wnioskodawca będzie posiadał bezpośrednio stosowny udział w HoldCo,

b.

przychody HoldCo będą związane z samodzielną realizacją Inwestycji Portfelowych, tj. przychodami HoldCo będą przychody z dywidend, inne przychody z udziału w zyskach osób prawnych, przychody ze zbycia: udziałów oraz papierów wartościowych (akcje, obligacje, certyfikaty inwestycyjne), wierzytelności, odsetek i pożytków od wszelkiego rodzaju pożyczek, jak również przychodami HoldCo mogą być przychody z tytułu uczestnictwa w Zagranicznych Spółkach Osobowych które będą realizowały Inwestycje Portfelowe, s co za tym idzie, warunek, o którym mowa w art. 24a ust. 3 pkt 3 lit. b ustawy o CIT zostanie spełniony, czyli co najmniej 50% przychodów HoldCo osiągniętych w roku podatkowym będą stanowiły przychody pasywne, o których mowa w art. 24a ust. 3 pkt 3 lit. b ustawy o CIT,

c.

możliwe jest iż przychody HoldCo związane z samodzielną realizacją Inwestycji Portfelowych będą podlegać zwolnieniu bądź wyłączeniu z opodatkowania podatkiem dochodowym na terytorium Holandii, a co za tym idzie, warunek, o którym mowa w art. 24a ust. 3 pkt 3 lit. c zostanie spełniony w odniesieniu do tych przychodów, czyli przychody te będą zwolnione bądź wyłączone od opodatkowania podatkiem dochodowym na terytorium Holandii

- w konsekwencji, należałoby przyjąć, że HoldCo będzie mogła zostać uznana za zagraniczną spółkę kontrolowaną Spółki w rozumieniu art. 24a ust. 3 pkt 3 ustawy o CIT.

Ponieważ HoldCo będzie stanowić zagraniczną spółkę kontrolowaną, jej dochody będą podlegały opodatkowaniu na terytorium Polski wg zasad określonych w art. 24a ustawy o CIT.

Zgodnie z art. 24a ust. 1 ustawy o CIT: "Podatek od dochodów zagranicznej spółki kontrolowanej uzyskanych przez podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 1, wynosi 19% podstawy opodatkowania.".

Z kolei zgodnie z art. 24a ust. 4 ustawy o CIT: "Podstawę opodatkowania, o której mowa w ust. 1 stanowi dochód zagranicznej spółki kontrolowanej przypadający na okres, w którym został spełniony warunek wymieniony w ust. 3 pkt 3 lit. a, albo na okres, o którym mowa w ust. 8 albo 9, w takiej części, jaka odpowiada posiadanym udziałom związanym z prawem do uczestnictwa w zyskach tej spółki, po odliczeniu kwot:

1.

dywidendy otrzymanej przez podatnika od zagranicznej spółki kontrolowanej;

2.

z odpłatnego zbycia przez podatnika udziału w zagranicznej spółce kontrolowanej".

Z brzmienia powyższego przepisu wynika, iż Spółka powinna wykazać w swoich dochodach również dochód HoldCo przypadający na okres, w którym Spółka posiadała nieprzerwanie przez okres dłuższy niż 30 dni udział w kapitale HoldCo. Niemniej jednak Spółka będzie miała prawo pomniejszyć ten dochód o dywidendę wypłaconą przez HoldCo na rzecz Spółki. Z punktu widzenia przepisów dotyczących zagranicznych spółek kontrolowanych, jedynym wymogiem dotyczącym możliwości odliczenia kwoty dywidendy pochodzącej z HoldCo i przypadającej na Spółkę, jest obowiązek faktycznej wypłaty dywidendy przez HoldCo na rzecz Spółki. Bez znaczenia z punktu widzenia przepisów o zagranicznych spółkach kontrolowanych jest więc fakt, iż wypłacona dywidenda będzie korzystała ze zwolnienia od opodatkowania na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy o CIT.

W konsekwencji, mając na uwadze fakt, iż:

1. HoldCo będzie zagraniczną spółką kontrolowaną Spółki w rozumieniu regulacji, o której mowa w art. 24a ust. 3 pkt 3 ustawy o CIT,

2.

dochód HoldCo, o którym mowa w art. 24a ust. 6 ustawy o CIT, przypadający na Spółkę za okres, w którym Spółka posiadała nieprzerwanie przez okres dłuższy niż 30 dni udział w kapitale HoldCo, będzie uwzględniony w kalkulacji podstawy opodatkowania, o której mowa w art. 24a ust. 4 ustawy o CIT,

3.

od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym zagranicznej spółki kontrolowanej zgodnie z art. 24a ust. 4 ustawy o CIT, Spółka będzie mogła odliczyć otrzymaną od HoldCo dywidendę,

4.

wypłacona przez HoldCo na rzecz Spółki dywidenda będzie odpowiadała wartości dochodu HoldCo przypisanemu Spółce za okres, w którym Spółka posiadała nieprzerwanie przez okres dłuższy niż 30 dni udział w kapitale HoldCo,

- po stronie Spółki nie powstanie dochód do opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie regulacji zawartych w art. 24a ustawy o CIT od dochodów HoldCo przypadających na Spółkę.

Innymi słowy, w sytuacji gdy dochód HoldCo przypadający na Spółkę za okres, w którym Spółka posiadała nieprzerwanie przez okres dłuższy niż 30 dni swój udział w kapitale HoldCo, zostanie wypłacony na rzecz Spółki w formie dywidendy, Spółka pomniejszy podstawę opodatkowania, o której mowa w art. 24a ust. 1 ustawy o CIT o dywidendę wypłaconą przez HoldCo na rzecz Spółki zgodnie z art. 24 ust. 4 pkt 1 ustawy o CIT.

Wnioskodawca wskazuje, że przepisy dotyczące regulacji, o których mowa w art. 24a ust. 4 ustawy o CIT nie zabraniają odliczenia od podstawy opodatkowania wypłaconej dywidendy w sytuacji gdy będzie korzystała ona ze zwolnienia z opodatkowania a zatem nie ma znaczenia, iż wypłacona z HoldCo na rzecz Wnioskodawcy dywidenda będzie korzystała ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy o CIT.

Wnioskodawca będzie miał możliwość odliczenia od podstawy opodatkowania, o której mowa w art. 24a ust. 4 w zw ust. 1 ustawy o CIT, dywidendy otrzymanej od HoldCo w sytuacji gdy wypłacona dywidenda będzie korzystała ze zwolnienia od opodatkowania na podstawie przepisów, o których mowa w art. 20 ust. 3 ustawy o CIT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl