IPPB5/423-839/11-4/AM

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 30 listopada 2011 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB5/423-839/11-4/AM

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Prowincji przedstawione we wniosku z dnia 13 września 2011 r. (data wpływu 14 września 2011 r.) oraz piśmie z dnia 22 października 2011 r. (data nadania 22 października 2011 r., data wpływu 24 października 2011 r.) uzupełniającym barki formalne wniosku na wezwanie Nr IPPB5/423-839/11-2/AM z dnia 11 października 2011 r. (data nadania 12 października 2011 r., data doręczenia 17 października 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego w odniesieniu do dochodów kościelnej osoby prawnej - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 września 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego w odniesieniu do dochodów kościelnej osoby prawnej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Prowincja - jest zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 7 ustawy o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczpospolitej Polskiej (Dz. U.1989.29.154), kościelną osobą prawną. Prowincja nie prowadzi działalności gospodarczej i nie jest podatnikiem VAT. Prowincja powołała natomiast wewnętrzną jednostkę organizacyjną, o której mowa w art. 12 ustawy o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego, przeznaczoną do prowadzenia działalności gospodarczej w postaci wynajmu pomieszczeń. Jednostka ta została organizacyjnie wyodrębniona, a następnie na wniosek Prowincji, na podstawie art. 55 ust. 8 Ustawy - decyzją Dyrektora właściwej Izby Skarbowej, została uznana za odrębny podmiot podatkowy. Jednostka ta posiada numer NIP oraz numer REGON i jest podatnikiem VAT. Jednostka prowadzi samodzielnie rozliczenia swoich przychodów z tytułu wynajmu pomieszczeń.

Prowincja nabyła na podstawie dziedziczenia testamentowego spadek, w skład którego wchodzą majątkowe prawa autorskie do dzieła w postaci utworu literackiego. Prowincja podpisała z podmiotem prowadzącym działalność wydawniczą umowę, na podstawie której udzieliła na 5 lat licencji na publikację nabytego w spadku utworu literackiego. Dochód Prowincji uzależniony jest od ilości sprzedanych egzemplarzy utworu.

Z tytułu udzielenia licencji Prowincja uzyskała od Wydawnictwa dochód w postaci tantiemów od wydanych sprzedanych egzemplarzy utworu. Dochód ten nie przekroczył 75.000 zł w roku podatkowym. Dochód ten Prowincja przeznaczy na cele kultowe i działalność charytatywno - opiekuńczą.

Pismem z dnia 22 października 2011 r. Prowincja uzupełniła stan faktyczny poprzez wskazanie, iż cele statutowe oraz sposób realizacji zadań Prowincji określają następujące akty:

* Statut Prowincji,

* Statut Ekonomiczny Prowincji,

* Księgi Konstytucji i Zarządzeń Braci Zakonu.

Z zestawienia treści tych dokumentów wynika, że celem Prowincji jest:

* działalność kultowa (religijna, misyjna i apostolska, kaznodziejska, pobudzanie i ugruntowywanie wiary katolickiej m.in. poprzez publikacje w książkach, czasopismach, radiu i telewizji);

* działalność oświatowo - wychowawcza, katechetyczna (wychowanie dzieci i młodzieży, kształtowanie postaw społecznych);

* działalność naukowa (tworzenie ośrodków badawczych, studia nad religią, kulturą i sprawami społecznymi);

* działalność kulturalna (dialog międzyreligijny, studia nad kulturą, inicjowanie dyskursu społeczno-kulturalnego);

* działalność charytatywno - opiekuńcza (apostolstwo w dziedzinie społecznej, służba ludziom - świadczenie na ich rzecz pracy oraz pomocy rzeczowej);

* konserwacja zabytków oraz inwestycje sakralne, w tym dotyczące punktów duszpasterskich i katechetycznych (remonty, budowa i wspieranie w tym zakresie poszczególnych klasztorów);

* sprawowanie pieczy (zarządu) nad mieniem Zakonu, gospodarowanie i dysponowanie nim, zapewnienie bytu członkom Zakonu.

Do sposobów realizacji ww. zadań dokumenty te zaliczają m.in.:

* działalność kaznodziejską, duszpasterską, sakramentalną;

* wystąpienia i publikowanie m.in. w książkach, czasopismach, radiu i telewizji, Internecie;

* organizację i prowadzenie zajęć, studiów, spotkań, wystąpień, koncertów, wykładów, dyskusji;

* tworzenie i prowadzenie ośrodków duszpasterskich i katechetycznych;

* świadczenie potrzebującym pracy oraz pomocy rzeczowej;

* prowadzenie badań i studiów;

* prowadzenie apostolstwa specjalistycznego, takie jak duszpasterstwo w środowiskach intelektualnych i akademickich, wśród młodzieży szkół średnich, działalność ekumeniczna, działalność w środkach masowego przekazu, pomoc osobom uwikłanym w sekty;

* tworzenie wewnętrznych jednostek organizacyjnych prowadzących działania w określonym zakresie (np. badawczo-naukowym, kaznodziejskim, wydawniczym, ochrony przed sektami);

* działalność misyjną;

* finansowanie działalności formacyjnej członków zakonu, administracji Zakonu, ubezpieczenie członków zakonu, finansowanie projektów naukowych, badawczych, sympozjów oraz studiów i kursów członków Zakonu;

* działalność inwestycyjną w klasztorach, w zakresie remontów i tworzenia nowych ośrodków duszpasterskich i katechetycznych, klasztorów, kościołów, jednostek wewnętrznych itp.;

* pomoc finansową dla poszczególnych klasztorów Zakonu;

* administrowanie mieniem Prowincji i prowadzenie działalności gospodarczej w niezbędnym zakresie.

Środki na pokrycie kosztów działalności Prowincji pochodzą przede wszystkim:

* z ofiar składanych przez wiernych i dobrodziejów;

* z pracy braci;

* z majątku Prowincji;

* z działalności gospodarczej prowadzonej przez Prowincję jako działalność uboczna (dodatkowa);

* z ofiar od poszczególnych klasztorów.

Dokumenty określające cele i zadania Prowincji, a także sposoby ich realizacji nie zawierają literalnego odniesienia do "udzielania licencji na publikacje utworu literackiego". Przewidują natomiast prowadzenie działalności wydawniczej przez Prowincję. Prowadzenie działalności gospodarczej przez Prowincję nie jest jej celem ani zadaniem, jest to jednak dopuszczona przez regulacje Zakonne forma uzyskiwania środków na prowadzenie działalności podstawowej (kaznodziejskiej i duszpasterskiej).

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

1.

Czy dochody uzyskane przez Prowincję z tytułu udzielenia licencji na publikację utworu, do którego majątkowe prawa autorskie Prowincja nabyła w spadku, stanowią dochody zwolnione od opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4a) ppkt (a) ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a Prowincja nie ma obowiązku prowadzenia dokumentacji wymaganej przez przepisy ordynacji podatkowej.

2.

Czy udzielenie przez Prowincję licencji na publikację utworu, do którego majątkowe prawa autorskie Prowincja nabyła w spadku, nie jest czynnością opodatkowaną podatkiem od towarów i usług, a Prowincja nie musi prowadzić ewidencji sprzedaży, o której mowa w art. 109 ust. 1 w zw. z art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.

Przedmiotem niniejszego wniosku jest odpowiedź na pytanie nr 1 wniosku, tj. w zakresie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Natomiast wniosek w pozostałym zakresie, tj. ustawy o podatku od towarów i usług zostanie rozpatrzony odrębnym rozstrzygnięciem.

Zdaniem Wnioskodawcy, wynagrodzenie uzyskane przez Prowincję z tytułu udzielenia licencji na publikację utworu, do którego majątkowe prawa autorskie Prowincji nabyła w spadku po autorze, stanowią dochody zwolnione od opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4a) ppkt (a) ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Dochody z tego tytułu są dochodami z niegospodarczej działalności statutowej Prowincji, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4a) ppkt (a) ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Udzielenie przez Prowincję licencji na publikacje utworu, do którego prawa Prowincja nabyła w spadku, nie jest działalnością gospodarczą, o której mowa w art. 2 ustawy z 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej. Prowincja nie ma zatem obowiązku prowadzenia dokumentacji uzyskiwanych z tego tytułu dochodów, wymaganej przez przepisy ordynacji podatkowej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 29, poz. 154 z późn. zm.), osobami prawnymi są personalne jednostki organizacyjne Kościoła: (...) prowincje zakonów.

Na podstawie przepisu art. 55 ust. 1 wyżej powołanej ustawy, majątek i przychody kościelnych osób prawnych podlegają ogólnym przepisom podatkowym, z wyjątkami określonymi w ust. 2-6.

Stosownie do uregulowań zawartych w art. 1 i 1a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych są osoby prawne i spółki kapitałowe w organizacji, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej oraz podatkowe grupy kapitałowe. Zatem Prowincja będącą personalną jednostką organizacyjną Kościoła, posiadająca osobowość prawną, jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych i podlega przepisom ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wolne od podatku są dochody kościelnych osób prawnych:

a.

z niegospodarczej działalności statutowej; w tym zakresie kościelne osoby prawne nie mają obowiązku prowadzenia dokumentacji wymaganej przez przepisy Ordynacji podatkowej,

b.

z pozostałej działalności - w części przeznaczonej na cele: kultu religijnego, oświatowo-wychowawcze, naukowe, kulturalne, charytatywno-opiekuńcze oraz na konserwację zabytków, prowadzenie punktów katechetycznych, inwestycje sakralne w zakresie: budowy, rozbudowy i odnowy kościołów oraz kaplic, adaptacje innych budynków na cele sakralne, a także innych inwestycji przeznaczonych na punkty katechetyczne i zakłady charytatywno-opiekuńcze.

Na podstawie art. 17 ust. 1b, zwolnienie, o którym mowa, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i - bez względu na termin - wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów.

Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, nie dotyczy dochodów, bez względu na czas ich osiągnięcia, wydatkowanych na inne cele niż wymienione w tych przepisach (art. 17 ust. 1a pkt 2 ww. ustawy).

W art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, uregulowano zwolnienie bezwarunkowe dotyczące dochodów kościelnych osób prawnych z niegospodarczej działalności statutowej. Wynika z niego, że cel na jaki zostaną przeznaczone i wydatkowane środki nie ma żadnego wpływu na zakres zwolnienia. Co więcej w odniesieniu do tego rodzaju dochodów podatnicy nie mają obowiązku prowadzenia dokumentacji zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej. W myśl art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. b) wolne od podatku są dochody kościelnych osób prawnych z pozostałej działalności - w części przeznaczonej na cele: kultu religijnego, oświatowo-wychowawcze, naukowe, kulturalne, charytatywno-opiekuńcze oraz na konserwację zabytków, prowadzenie punktów katechetycznych, inwestycje sakralne w zakresie: budowy, rozbudowy i odnowy kościołów oraz kaplic, adaptacje innych budynków na cele sakralne, a także innych inwestycji przeznaczonych na punkty katechetyczne i zakłady charytatywno-opiekuńcze.

Zwolnienie przewidziane w art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. b) ustawy ma charakter warunkowy co oznacza, że dochody kościelnych osób prawnych z innej działalności niż niegospodarcza działalność statutowa, będą wolne od podatku tylko z części przeznaczonej i wydatkowanej na cele wymienione w tym przepisie.

W świetle powyższych przepisów dochody z każdej działalności wynikającej z istoty funkcjonowania Kościoła nie będącej działalnością gospodarczą (działalność statutowa) korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego. Natomiast dochody z pozostałej działalności kościelnych osób prawnych są zwolnienie z podatku dochodowego tylko, jeżeli zostaną przeznaczone na cele wymienione w pkt 4a lit. b) powyżej cytowanego przepisu art. 17.

Ustawy podatkowe nie definiuje pojęcia "niegospodarcza działalność statutowa". W celu określenia zakresu pojęcia "niegospodarcza działalność statutowa" należy zdefiniować znaczenie poszczególnych słów. I tak działalnością jest "zespół czynności, działań, podejmowanych w jakimś celu lub w jakimś zakresie, czynny udział w czymś; działanie, praca" (por. Uniwersalny Słownik Języka Polskiego PWN). Działalność gospodarcza to każda działalność zarobkowa w rozumieniu przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, w tym wykonywanie wolnego zawodu, a także każda inna działalność zarobkowa wykonywane we własnym imieniu i na własny lub cudzy rachunek, nawet gdy inne ustawy nie zaliczają tej działalności do działalności gospodarczej lub osoby wykonującej taka działalność - do przedsiębiorców (art. 3 pkt 9 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa). Zgodnie z art. 2 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej działalnością gospodarcza jest zarobkowa działalność wytwórcza, budowlana, handlowa, usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin ze złóż, a także działalność zawodowa, wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły.

Działalność, która nie spełnia kryteriów przedstawionych wyżej nie może stanowić działalności gospodarczej. Przenosząc to na dyspozycję analizowanego przepisu stanowi zatem działalność niegospodarczą. Natomiast działalność statutowa to każda działalność, która została określona, dopuszczona, przewidziana w statucie.

Jak wynika z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego Prowincja nabyła na podstawie dziedziczenia testamentowego spadek, w skład którego wchodzą majątkowe prawa autorskie do dzieła w postaci utworu literackiego. Prowincja podpisała z podmiotem prowadzącym działalność wydawniczą umowę, na podstawie której udzieliła na 5 lat licencji na publikację nabytego w spadku utworu literackiego. Dochód Prowincji uzależniony jest od ilości sprzedanych egzemplarzy utworu.

Z tytułu udzielenia licencji Prowincja uzyskała od Wydawnictwa dochód w postaci tantiemów od wydanych sprzedanych egzemplarzy utworu. Dochód ten nie przekroczył 75.000 zł w roku podatkowym. Dochód ten Prowincja przeznaczy na cele kultowe i działalność charytatywno - opiekuńczą. Cele statutowe oraz sposób realizacji zadań Prowincji określają następujące akty:

* Statut Prowincji,

* Statut Ekonomiczny Prowincji,

* Księgi Konstytucji i Zarządzeń Braci Zakonu.

Z zestawienia treści tych dokumentów wynika, że celem Prowincji jest:

* działalność kultowa (religijna, misyjna i apostolska, kaznodziejska, pobudzanie i ugruntowywanie wiary katolickiej m.in. poprzez publikacje w książkach, czasopismach, radiu i telewizji);

* działalność oświatowo - wychowawcza, katechetyczna (wychowanie dzieci i młodzieży, kształtowanie postaw społecznych);

* działalność naukowa (tworzenie ośrodków badawczych, studia nad religią, kulturą i sprawami społecznymi);

* działalność kulturalna (dialog międzyreligijny, studia nad kulturą, inicjowanie dyskursu społeczno-kulturalnego);

* działalność charytatywno - opiekuńcza (apostolstwo w dziedzinie społecznej, służba ludziom - świadczenie na ich rzecz pracy oraz pomocy rzeczowej);

* konserwacja zabytków oraz inwestycje sakralne, w tym dotyczące punktów duszpasterskich i katechetycznych (remonty, budowa i wspieranie w tym zakresie poszczególnych klasztorów);

* sprawowanie pieczy (zarządu) nad mieniem Zakonu, gospodarowanie i dysponowanie nim, zapewnienie bytu członkom Zakonu.

Na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. a) oraz lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy rozróżnić wyłącznie "niegospodarcza działalność statutowa" oraz "inna działalność". Opodatkowanie dochodów kościelnych osób prawnych uzależnione jest od sposobu uzyskania, a także celu przeznaczenia tych dochodów. Kościelne osoby prawne oprócz niegospodarczej działalności statutowej mogą również prowadzić działalność gospodarcza uregulowana przepisami ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.

Niegospodarczą działalność statutowa kościoła stanowi każda działalność, nie będącą działalnością gospodarcza i będącą działalnością wynikającą z samej istoty kościoła i specyfiki działalności. Dochody uzyskiwane z niegospodarczej działalności statutowej kościoła są wolne od podatku, bez względu na cel ich przeznaczenia i ostatecznego wydatkowania.

Zatem efekty działalności wynikającej ze statutu kościelnej osoby prawnej, czyli aktu stanowiącego podstawę jej funkcjonowania, którego postanowienia powinny niewątpliwie służyć realizacji jego istoty są wolne od podatku dochodowego od osób prawnych oraz do tego rodzaju dochodów podatnicy nie mają obowiązku prowadzenia dokumentacji zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej. Natomiast w przypadku działalności innej niż niegospodarcza działalność statutowa czyli działalności gospodarczej kościelnej osoby prawnej bądź też działalności nie objętej statusem stanowiącym podstawę funkcjonowania tej osoby, dochód jest wolny od podatku pod warunkiem jego przeznaczenia na ściśle określone ustawą cele, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. b).

A zatem dochód Wnioskodawcy uzyskany z tytułu udzielania licencji na publikację utworu, do którego majątkowe prawa autorskie Prowincja nabyła w spadku nie będzie korzystał ze zwolnienia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Jak sam wskazał Wnioskodawca dokumenty określające cele i zadania Prowincji, a także sposoby ich realizacji nie zawierają literalnego odniesienia do "udzielania licencji na publikacje utworu literackiego". Przewidują natomiast prowadzenie działalności wydawniczej przez Prowincję. Prowadzenie działalności gospodarczej przez Prowincję nie jest jej celem ani zadaniem, jest to jednak dopuszczona przez regulacje Zakonne forma uzyskiwania środków na prowadzenie działalności podstawowej (kaznodziejskiej i duszpasterskiej).

Jednocześnie wskazać należy, iż zgodnie z ugruntowaną linią orzecznictwa określenie celów statutowych wnioskodawcy pod kątem jego uprawnień podatkowych musi być precyzyjne, ścisłe i nie budzące wątpliwości. Z podatkowego punktu widzenia chodzi tu bowiem o zwolnienie dochodu od podatku, a zatem zastosowanie instytucji będącej wyjątkiem od reguły, jaką jest opodatkowanie dochodów osób prawnych. Podkreślić należy, iż organ podatkowy, wydając interpretację w trybie art. 14b Ordynacji podatkowej, nie przeprowadza bowiem postępowania dowodowego; jest związany wyłącznie opisem stanu faktycznego oraz stanowiskiem przedstawionym przez Wnioskodawcę.

W przedstawionym stanie faktycznym Wnioskodawca wskazał, iż dochód uzyskany z tytułu udzielenia licencji na publikację utworu Prowincja przeznaczy na cele kultowe i działalność charytatywno - opiekuńczą.

W związku z powyższym stwierdzić należy, iż dochód ten będzie korzystał ze zwolnienia z opodatkowania, jednakże nie jak wskazał Wnioskodawca na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. b). A zatem Wnioskodawca nie będzie zwolniony z obowiązku prowadzenia dokumentacji wymaganej przez przepisy Ordynacji podatkowej.

Podsumowując, stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 13 września 2011 r. należy uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl