IPPB5/423-804/10-4/AS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 2 marca 2011 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB5/423-804/10-4/AS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 30 listopada 2010 r. (data wpływu 6 grudnia 2010 r.) oraz piśmie z dnia 18 lutego 2011 r. (data nadania 22 lutego 2011 r., data wpływu 24 lutego 2011 r.) uzupełniającym braki formalne, na wezwanie Nr IPPB5/423-804/10-2/AS z dnia 11 lutego 2011 r. (data nadania 11 lutego 2011 r., data doręczenia 18 lutego 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych otrzymania dotacji na realizację Projektu pt. "Projekt XYZ" Nr XXX, w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka: zwolnienia przedmiotowego z opodatkowania otrzymanej dotacji, w tym ze środków UE - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 grudnia 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych otrzymania dotacji na realizację Projektu pt. "Projekt XYZ" Nr XXX, w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka: zwolnienia przedmiotowego z opodatkowania otrzymanej dotacji, w tym ze środków UE.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca - Sp. z o.o., wystąpił do Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) z wnioskiem o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Działanie 8. 1. - Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej, forma finansowania: pomoc bezzwrotna.

Wniosek składa się z 8 etapów:

I etap od 1 kwietnia 2009 r. do 30 września 2009 r.;

II etap od 1 października 2009 r. do 30 listopada 2009 r.;

III etap od 1 grudnia 2009 r. do 31 stycznia 2010 r.;

IV etap od 1 lutego 2010 r. do 31 marca 2010 r.;

V etap od 1 kwietnia 2010 r. do 30 czerwca 2010 r.;

VI etap od 1 lipca 2010 r. do 30 września 2010 r.;

VII etap od 1 października 2010 r. do 31 grudnia 2010 r.;

VIII etap od 1 stycznia 2011 r. do 31 marca 2011 r.

Kwoty wydatków kwalifikowanych są refundowane w 85% (z czego 15% pochodzi ze środków z Budżetu Państwa, a 85% ze środków z UE).

Pierwsze trzy wnioski obejmowały koszty poniesione przez Spółkę w 2009 r. i w pierwszym kwartale 2010 r. Spółka otrzymała refundację 85% poniesionych i przedstawionych we wnioskach kosztów w następujących proporcjach:

* 15% wnioskowanej przez Spółkę kwoty zostało przekazane z rachunku bankowego PARP (środki pochodzące z Budżetu Państwa),

* natomiast 85% wnioskowanej kwoty to kwota pochodząca z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (UE) - środki te do czasu przekazania na rachunek bankowy Spółki były przechowywane na rachunku MF.

Jednakże część kosztów z I i II etapu wniosku została odrzucona przez PARP i tym samym koszty nie zostały zakwalifikowana do zwrotu na koniec 2009 r.

Zgodnie z zasadą współmierności kosztów i przychodów (art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości) spółka wyksięgowała z kosztów wydatki związane z projektem unijnym i zaprezentowała je w bilansie w pozycji Rozliczenia Międzyokresowe Kosztów.

Do momentu otrzymania dotacji, wszystkie kolejne ponoszone przez Spółkę wydatki dotyczące projektu unijnego były wykazywane nie w kosztach, lecz w pozycji Rozliczenia Międzyokresowe Kosztów. Pozycja ta zawierała wydatki na:

* zakup usług informatycznych - stworzenie portalu przystosowanego do udostępniania plików,

* wynagrodzenia (menedżera projektu, specjalisty ds. PR., handlowca),

* usługi księgowe,

* wynajem biura,

* koszty lokalu (prąd, woda, wywóz śmieci),

* organizacja kampanii promocyjnych,

* środki trwałe (komputer stacjonarny, drukarka, skaner), nabycie praw autorskich i do tłumaczeń oraz wykonawczych do I tytułu, nagranie I tytułu w studio z lektorem.

W momencie otrzymania dotacji w lipcu 2010 r. Spółka przeksięgowała wydatki związane z projektem unijnym w koszty 2010 r., natomiast otrzymaną dotację zakwalifikowała do pozostałych przychodów operacyjnych.

Podsumowując:

1.

Spółka podpisała umowę z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Działania 8 1. Dofinansowanie zostało przyznane na podstawie ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. Nr 227, poz. 1658 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 7 kwietnia 2008 r. w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 (Dz. U. Nr 68, poz. 414 z późn. zm.).

Projekt polega na wspieraniu działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej.

2.

Kwota dofinansowania jest przekazywana za pośrednictwem PARP, częściowo ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (85%) i częściowo ze środków budżetu państwa (15%). Spółka otrzymała część dotacji w lipcu 2010 r. (którą zaliczyła do przychodów) stanowiącą formę refundacji poniesionych wydatków.

3.

Spółka poniosła w 2009 r. wydatki w ramach realizacji projektu, takie jak:

* zakup usług informatycznych,

* stworzenie portalu przystosowanego do udostępniania plików,

* wynagrodzenia (menedżera projektu, specjalisty ds. PR., handlowca),

* usługi księgowe,

* wynajem biura,

* koszty lokalu (prąd, woda, wywóz śmieci),

* organizacja kampanii promocyjnych,

* środki trwałe (komputer stacjonarny, drukarka, skaner), nabycie praw autorskich i do tłumaczeń oraz wykonawczych do I tytułu, nagranie I tytułu w studio z lektorem.

Koszty mają pośredni charakter, były wykazywane w pozycji Rozliczenia Międzyokresowe Kosztów i nie były zaliczone do kosztów podatkowych.

4.

Instytucją wdrażającą i pośredniczącą jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, instytucją zarządzającą minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego, a beneficjentem ostatecznym jest Wnioskodawca.

5.

Kwota dofinansowania została przekazana za pośrednictwem PARP: częściowo ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i częściowo ze środków budżetu państwa.

6.

Spółka poniosła "koszty usług firm doradczych związane z procesem ubiegania o dotacje". Są to koszty związane z przygotowaniem i obsługą wniosku o dofinansowanie oraz wspomaganie procesu negocjacji umowy z PARP. Nie zostaną spółce zwrócone w jakikolwiek sposób.

Wnioskodawca doprecyzował ponadto, że:

* realizowany Projekt - Oś priorytetowa: 8. Społeczeństwo informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki, Działanie: 8.1. Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej nosi nazwę "Projekt XYZ", Nr projektu: XXX, umowa decyzyjna o dofinansowanie: UDA-POIG.XXX;

* podmioty zaangażowane w ww. Projekt:

1.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP; zwana Instytucją Wdrażająca/Instytucją Pośredniczącą II stopnia, w której imieniu działa Regionalna Instytucja Finansująca Fundacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw) - strona umowy o dofinansowanie; podmiot dokujący refundacji ze środków Budżetu Państwa w wysokości 15% wnioskowanej kwoty na rachunek beneficjenta,

2.

XYZ Sp. z o.o. - strona umowy o dofinansowanie (beneficjent),

3.

Ministerstwo Finansów - podmiot dokonujący płatności pośredniej ze środków UE w wysokości 85% wnioskowanej kwoty (zgodnie z umową o dofinansowanie) na rachunek beneficjenta;

* Spółka jako Beneficjent przy realizacji Projektu jest zobowiązana do zrealizowania Projektu w pełnym zakresie. Beneficjent jest zobowiązany do przedkładania do Regionalnej Instytucji Finansującej (RIF) wniosków beneficjenta o płatność wraz dokumentami obejmującymi zakończony etap Projektu, określony w Harmonogramie rzeczowo-finansowym Projektu. W momencie zakończenia projektu, beneficjent musi złożyć do RIF wniosek o płatność końcową;

* środki europejskie w ramach realizowanego Projektu po raz pierwszy wypłacono w lipcu 2010 r.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy otrzymana dotacja, w tym ze środków UE, jest wolna od podatku.

2.

Czy koszty sfinansowane z tej dotacji są kosztem podatkowym. Co z kosztami z RMK w dacie otrzymania części dotacji (refundacji). Co z kosztami amortyzacji środków trwałych sfinansowanych z dotacji.

3.

Czy koszty sporządzenia wniosku (doradztwa) są kosztem podatkowym.

Przedmiot niniejszej interpretacji indywidualnej stanowi odpowiedź na pytanie Nr 1 dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych otrzymania dotacji na realizację Projektu pt. "Projekt XYZ" Nr XXX, w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka: zwolnienia przedmiotowego z opodatkowania otrzymanej dotacji, w tym ze środków UE.

Wniosek odnośnie pytania Nr 2 w zakresie określenia kosztów uzyskania przychodów z tytułu wydatków sfinansowanych z dotacji i pytania Nr 3 w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów Spółki wydatków poniesionych w związku ze skorzystaniem z usług firm doradczych w procesie ubiegania się o dotacje na sporządzenie wniosku, związane z przygotowaniem i obsługą wniosku o dofinansowanie oraz wspomaganie procesu negocjacji umowy z PARP (koszty doradztwa), zostanie rozpatrzony w odrębnych interpretacjach indywidualnych.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Do 31 grudnia 2009 r. obowiązywał art. 200 ustawy z dnia 30 czerwca 2006 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.), zgodnie z którym unijne środki pomocowe zostały włączone do budżetu państwa, a dotacje z budżetu państwa były wolne od podatku. Nowa ustawa o finansach publicznych wprowadziła zmianę charakteru środków przeznaczonych na realizację programów operacyjnych i w obecnie obowiązującym stanie prawnym środki europejskie, co do zasady, nie zostały włączone do budżetu państwa, ale stanowić mają jego odrębną część w formie budżetu środków europejskich.

Środki finansowe z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego UE w formie bezzwrotnej dotacji z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka mają charakter "środków europejskich", uregulowanych w formie budżetu środków europejskich jako odrębna część budżetu państwa.

Na mocy dodanego w dniu 1 stycznia 2010 r. przez art. 17 pkt 4 lit. a) ustawy z dnia 27 czerwca 2009 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1241); art. 17 ust. 1 pkt 53 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - wolne od podatku są środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielana w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

Dotacje pochodzące z Europejskiego Funduszu Regionalnego Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 w ramach zadania o nazwie: Działanie 8.1. podlegają zwolnieniu z opodatkowania jako "środki europejskie" z budżetu środków europejskich stanowiących odrębną część budżetu państwa na podst. art. 17 ust. 1 pkt 53 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Podsumowując: środki pomocowe przekazane przez PARP z budżetu państwa (15%) oraz "środki europejskie" (85%) są wolne od podatku.

Analogicznie - ostatnio wydana interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 2010-09-08. sygn. IPPB5/423-346/10-4/AS).

Na tle przedstawionego we wniosku stanu faktycznego stwierdzam, co następuje:

Na wstępie należy wskazać, iż Program Operacyjny "Innowacyjna Gospodarka", zgodnie ze wstępnym projektem Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia (NSRO), przyjętym w dniu 14 lutego 2006 r. przez Radę Ministrów, stanowi jeden z programów operacyjnych będących podstawowym narzędziem do osiągnięcia założonych w niej celów przy wykorzystaniu środków Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Rozważając charakter środków finansowych, które otrzymuje Spółka na realizację Projektu pt. "Projekt XYZ" Nr XXX, w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, należy odnieść się do regulacji art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (tekst jedn. Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712), zgodnie z którą sposób zapewnienia wieloletniego finansowania programu operacyjnego ze środków pochodzących z budżetu państwa lub ze źródeł zagranicznych określają przepisy o finansach publicznych.

Podkreślenia w niniejszej sprawie wymaga fakt, iż w związku z tym, że - jak wskazał Wnioskodawca - środki pomocowe w ramach realizowanego Projektu po raz pierwszy wypłacono w lipcu 2010 r., zatem zostały one aktywowane w tej dacie i w niniejszej sprawie zastosowanie znajdzie nowa ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.), która weszła w życie z dniem 1 stycznia 2010 r.

Przepis art. 5 ust. 1 pkt 2 nowej ustawy o finansach publicznych określa, że środkami publicznymi są m.in. środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).

Istotną zmianą wprowadzoną nową ustawa o finansach publicznych jest wprowadzenie w art. 2 pkt 5 przywołanej ustawy definicji "środków europejskich", do których zalicza się środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, 2 i 4, czyli:

* środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybackiego, z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. a) i b;

* niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. c) i d:

a.

Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014,

b.

Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014,

c.

Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy;

* środki na realizację Wspólnej Polityki Rolnej:

a.

Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej "Sekcja Gwarancji",

b.

Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji,

c.

Europejskiego Funduszu Rolniczego Rozwoju Obszarów Wiejskich;

Do 31 grudnia 2009 r. obowiązywał art. 200 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.), zgodnie z którym unijne środki pomocowe zostały włączone do budżetu państwa.

Nowa ustawa o finansach publicznych wprowadziła zmianę charakteru środków przeznaczonych na realizację programów operacyjnych i w obecnie obowiązującym stanie prawnym środki europejskie, co do zasady nie zostały włączone do budżetu państwa, ale stanowić mają jego odrębną część w formie budżetu środków europejskich.

Reguluje to art. 111 pkt 16, zgodnie z którym: "dochodami podatkowymi i niepodatkowymi budżetu państwa są środki europejskie i środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 5 lit. a) i b), na realizację projektów pomocy technicznej oraz środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 5 lit. c) i d) oraz pkt 6, po ich przekazaniu na rachunek dochodów budżetu państwa".

Na mocy art. 117 ust. 1 nowej ustawy o finansach publicznych przyjęto, że budżet środków europejskich jest rocznym planem dochodów i podlegających refundacji wydatków przeznaczonych na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich, z wyłączeniem środków przeznaczonych na realizację projektów pomocy technicznej.

W ustępie 2 tegoż artykułu skonkretyzowano, że w budżecie środków europejskich ujmuje się:

1.

dochody z tytułu realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich;

2.

wydatki na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich w części podlegającej refundacji.

Co istotne, zgodnie z art. 121 ust. 1 nowej ustawy o finansach publicznych, programy finansowane z udziałem środków europejskich są ujmowane w załączniku do ustawy budżetowej jako jej element.

Od 1 stycznia 2010 r. dofinansowanie dokonywane jest zatem w dwóch formach:

1.

płatności,

2.

dotacji celowej.

Należy zatem stwierdzić, że środki finansowe, które Spółka otrzymuje na realizację Projektu pt. "Projekt XYZ" Nr XXX mają charakter "środków europejskich", uregulowanych w formie budżetu środków europejskich jako odrębna część budżetu państwa i wypłacane są w dwóch ww. formach.

Nawiązując do meritum niniejszej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie skutków podatkowych otrzymania dotacji na realizację Projektu pt. "Projekt XYZ" w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka: zwolnienia przedmiotowego z opodatkowania otrzymanej dotacji, w tym ze środków UE należy wskazać, że zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.) przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe.

Przychodem są zatem przysporzenia majątkowe o charakterze trwałym, bezzwrotnym, definitywnym, których rzeczywiste otrzymanie powoduje obowiązek zapłaty podatku dochodowego.

W związku z powyższym, uzyskiwane przez Spółkę środki finansowe na realizację Projektu stanowią - co do zasady - przychód podatkowy Wnioskodawcy w dacie ich otrzymania.

Podkreślić przy tym należy, że sposób wypłaty czy okresowych rozliczeń pieniędzy z uwagi na specyfikę unijnych środków pomocowych ma charakter swoistych "rozwiązań technicznych" udzielanej pomocy w zakresie wypłat i rozliczeń dotacji, co potwierdza stosowna regulacja ustawowa w materii finansów publicznych.

Nie można przy tym poszczególnych transz środków finansowych, wypłacanych zgodnie z obowiązującym na podstawie zawartej umowy o dofinansowanie harmonogramem, traktować jako "zaliczek".

Wskazać należy jednoznacznie, że otrzymane pieniądze stają się przychodem podatkowym w momencie wpływu na rachunek bankowy poszczególnych transz, gdyż już od tego momentu Spółka może nimi dysponować jako beneficjent realizowanego Projektu.

Okoliczność, że Spółka zgodnie z zawartą umową o dofinansowanie Projektu obowiązana jest do przedstawienia PARP rozliczenia przyznanej transzy i w zakresie, w jakim nie została ona wydatkowana na cele określone w umowie z PARP, jest obowiązana do zwrotu przekazanej uprzednio kwoty, nie oznacza, że dopiero w dniu zatwierdzenia sprawozdania okresowego z realizacji Projektu otrzymane wcześniej pieniądze nabierają charakteru przysporzenia definitywnego.

Jak wykazano powyżej, otrzymywane przez Wnioskodawcę środki pomocowe, w myśl art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, stanowią - co do zasady - przychód Spółki w dacie ich otrzymania, a więc z chwilą wpływu poszczególnych transz na rachunek bankowy Wnioskodawcy.

Jednakże na mocy dodanego z dniem 1 stycznia 2010 r. przez art. 17 pkt 4 lit. a) tiret trzecie ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U.09.157.1241) art. 17 ust. 1 pkt 53 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wolne od podatku są środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

Ponadto, zgodnie ze znowelizowanym od dnia 1 stycznia 2010 r. art. 17 ust. 1 pkt 48 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wolne od podatku są kwoty otrzymane od agencji rządowych lub agencji wykonawczych, jeżeli agencje otrzymały środki na ten cel z budżetu państwa, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach.

Podsumowując, w oparciu o opisany we wniosku stan faktyczny oraz przywołane powyżej przepisy prawa należy stwierdzić, że środki pomocowe, które Spółka otrzymuje w formie bezzwrotnej dotacji na realizowanie Projektu pt. "Projekt XYZ" Nr XXX, w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka stanowią przychód Spółki podlegający zwolnieniu z opodatkowania:

* w części dotyczącej środków europejskich ("płatności") - na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 53 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,

* w części dotyczącej współfinansowania krajowego ("dotacja celowa") - na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 48 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy w zakresie skutków podatkowych otrzymania dotacji na realizację Projektu pt. "Projekt XYZ" Nr XXX, w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka: zwolnienia przedmiotowego z opodatkowania otrzymanej dotacji, w tym ze środków UE, należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl