IPPB5/423-780/10-4/AM

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 10 lutego 2011 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB5/423-780/10-4/AM

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Związku, przedstawione we wniosku z dnia z dnia 5 listopada 2010 r. (data wpływu 19 listopada 2010 r.) oraz piśmie z dnia 18 stycznia 2011 r. (data nadania 20 stycznia 2011 r., data wpływu 24.01 2011 r.) uzupełniającym braki formalne wniosku na wezwanie Nr IPPB5/423-780/10-3/AM z dnia 12 stycznia 2011 r. (data nadania 12 stycznia 2011 r., data doręczenia 17 stycznia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zasad zwolnienia od podatku dochodów uzyskiwanych przez spółdzielczy związek rewizyjny w związku z ponoszeniem wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 listopada 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zasad zwolnienia od podatku dochodów uzyskiwanych przez spółdzielczy związek rewizyjny w związku z ponoszeniem wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Forma prawna - Inna organizacja podmiotów gospodarczych

Związek jest dobrowolną samodzielną organizacją spółdzielczą zrzeszającą spółdzielnie i utworzone przez te spółdzielnie organizacje, które założyły Związek w 1991 r.. Związek działa na podstawie ustawy dnia 16 września 1982 r. Prawo Spółdzielcze (tekst jedn. Dz. U. Nr 188 z 2003 r. poz. 1848 z późn. zm.) oraz statutu. Związek może tworzyć struktury organizacyjne - delegatury regionalne, ośrodki szkoleniowo - wypoczynkowe, gospodarcze, agencje rozwoju spółdzielczości, archiwa, organizacje wspierające spółdzielczość i inne - wykonujące w jego imieniu funkcje określone w statucie. Celem działalności Związku jest zapewnienie zrzeszonym w nim spółdzielniom pomocy i wsparcia w ich działalności statutowej poprzez tworzenie warunków rozwoju spółdzielni i organizacji spółdzielczych, upowszechnianie idei spółdzielczego gospodarowania, integrowanie środowiska spółdzielczości oraz podejmowania działań mających na celu zapewnienie legalności, gospodarności i rzetelności podmiotów spółdzielczych zrzeszonych w Związku.

1.

Do zadań Związku - § 8 Statutu należy:

* przeprowadzanie lustracji zrzeszonych spółdzielni;

* prowadzenie na rzecz spółdzielni zrzeszonych działalności instruktażowej, doradczej, kulturalno oświatowej, szkoleniowej i wydawniczej;

* reprezentowanie interesów zrzeszonych spółdzielni wobec organów administracji państwowej, organów samorządu terytorialnego i innych organów;

* reprezentowanie zrzeszonych spółdzielni za granicą;

* inicjowanie i rozwijanie współpracy miedzy spółdzielniami oraz współdziałanie z placówkami naukowo-badawczymi;

* promowanie spółdzielni zrzeszonych i nie zrzeszonych w kraju i za granicą;

* prowadzenie archiwów i składnicy dokumentów;

* uczestniczenie we wszystkich formach współpracy międzybranżowej spółdzielni;

* promowanie idei spółdzielczych poprzez udzielenie informacji i instruktażu w ramach własnych inicjatyw osób trzecich.

2.

W celu realizacji zadań statutowych Związek wykonuje działania zgodnie z § 7 Statutu tj.:

* działalność pozostałych organizacji członkowskich gdzie indziej nie sklasyfikowana PKD 94.99. Z;

* działalność organizacji profesjonalnych PKD 94.12.Z;

* działalność organizacji komercyjnych i pracodawców PKD 94.11. Z;

* pozaszkolne formy kształcenia, gdzie indziej nie sklasyfikowane PKD 85.59 B;

* pozostałe miejsca krótkotrwałego zakwaterowania, gdzie indziej nie sklasyfikowane PKD 55.20. Z;

* działalność archiwów PKD 91.01. B;

* działalność związana z organizacją targów i wystaw PKD 82.30. Z;

* wynajem nieruchomości na własny rachunek PKD 68.20. Z.

Działania te zostały szerzej opisane w § 10 Statutu.

Członkami Związku są spółdzielnie i organizacje spółdzielcze, które założyły Związek i do niego przystąpiły. Przynależność do Związku jest dobrowolna.

Spółdzielnie zrzeszające się w Związku składają pisemną deklarację przystąpienia do Związku oraz wnoszą wpisowe. Zrzeszony w Związku podmiot gospodarczy zobowiązany jest do wnoszenia składek członkowskich, których wysokość uzależniona jest od przychodu nie więcej niż 5.000,00 zł.

Działalności Związku - § 35 Statutu finansowane są:

* ze składek członkowskich;

* dochodów z działalności statutowej Związku;

* dochodów z majątku Związku;

* darowizn;

* innych źródeł.

Zgodnie z § 36 Statutu:

* przychody ze składek członkowskich przeznaczane są na działalność statutową;

* przychody z innych źródeł nie przeznaczone na pokrycie kosztów realizacji zadań statutowych, po pomniejszeniu o należny podatek, stanowi nadwyżkę bilansową;

* o przeznaczeniu nadwyżki bilansowej decyduje Rada Nadzorcza Związku na wniosek Zarządu Związku.

Stratę bilansową Związku pokrywa się z funduszy Związku.

Dochód Związku jako spółdzielczego związku rewizyjnego, w tym pozyskany:

* z najmu wolnych powierzchni biurowych;

* ze sprzedaży niewykorzystanych powierzchni przeznaczonych na cele szkoleniowe;

* ze sprzedaży wolnych miejsc noclegowych w nieruchomościach będących własnością Związku

przeznaczony jest w całości na cele statutowe i zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 39 ustawy o podatku dochodowego od osób prawnych Wnioskodawca traktuje jako wolny od podatku. Zgodnie z § 39 Statutu, gospodarka finansowa Związku prowadzona jest na podstawie rocznego planu finansowego (preliminarza budżetowego) zatwierdzonego na wniosek Zarządu przez Radę Nadzorczą najpóźniej do 31 marca roku, którego dotyczy plan.

Wnioskodawca wskazał, iż zaistniał stan faktyczny:

1.

Związek prowadzi działalności wymienione w Statucie - organizuje szkolenia, wykonuje lustracje, wynajmuje powierzchnie biurowe i magazynowe w nieruchomościach będących własnością Związku, archiwizuje i przechowuje akta zlikwidowanych podmiotów spółdzielczych w nieruchomościach będących własnością Związku, jest podmiotem, który weryfikuje sprawozdania finansowe. Uzyskany dochód z tych działalności nie podlega dalszemu podziałowi lecz przeznaczany jest na finansowanie działalności statutowej zwiększając fundusz zasobowy.

2.

Wydatki nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów wymienione w art. 16 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych stanowią dochód do opodatkowania, od których Związek odprowadza podatek.

3.

Związek nie prowadzi działalności wymienionej w art. 17 ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W uzupełnieniu wniosku z dnia 18 stycznia 2011 r. (data wpływu 24 stycznia 2011 r.) Wnioskodawca wskazał, iż art. 16 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wymienia wydatki, które nie stanowią kosztów uzyskania przychodów.

W Związku występują następujące wydatki wymienione w art. 16 ust. 1:

* wierzytelności odpisane jako przedawnione ( pkt 20),

* odsetki od zobowiązań budżetowych (pkt 21),

* odpisy aktualizujące należności (pkt 26a),

* koszty reprezentacji (pkt 28),

* wpłaty na PFRON (pkt 36),

* składki na rzecz spółdzielczych organizacji międzynarodowych (pkt 37),

* wydatki na rzecz członków Rady Nadzorczej i Komisji Rewizyjnej (z wyjątkiem wynagrodzeń / pkt 38a).

Wymienione wyżej wydatki nie będące kosztami uzyskania przychodów Wnioskodawca traktuje jako element dochodu do opodatkowania, od którego nalicza i odprowadza do budżetu podatek dochodowy od osób prawnych.

Wnioskodawca jest zdania, iż Związek postępuje prawidłowo traktując wydatki nie stanowiące kosztów uzyskania przychodu (wymienione wyżej) jako dochód do opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, ponieważ poniesione wydatki nie wiążą się bezpośrednio z realizacją celów statutowych lub zostały utracone.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Związek postępuje prawidłowo, traktując wydatki nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów wymienionych w art. 16 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jako dochód do opodatkowania i odprowadza podatek.

Zdaniem Wnioskodawcy:

1.

Związek prowadzi działalności wymienione w statucie. Uzyskany dochód z tych działalności nie podlega podziałowi lecz w całości przeznaczony jest na podstawie Uchwały Rady Nadzorczej na finansowanie działalności statutowej. Dochód ten księgowany jest na zwiększenie funduszu zasobowego Związku.

W przypadku, gdy rok bilansowy zamknie się stratą, wówczas strata ta na podstawie Uchwały Rady Nadzorczej księgowana jest na zmniejszenie funduszu zasobowego.

2.

Wydatki nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów wymienione w art. 16 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, stanowią dochód do opodatkowania, od których Związek odprowadza podatek od osób prawnych.

Związek nie prowadzi działalności wymienionej w art. 17 ust. 1a ustawy o podatku od osób prawnych.

W uzupełnieniu wniosku z dnia 18 stycznia 2011 r. (data wpływu 24 stycznia 2011 r.) Wnioskodawca wskazał, iż w Związku występują następujące wydatki wymienione w art. 16 ust. 1:

* wierzytelności odpisane jako przedawnione ( pkt 20),

* odsetki od zobowiązań budżetowych (pkt 21),

* odpisy aktualizujące należności (pkt 26a),

* koszty reprezentacji (pkt 28),

* wpłaty na PFRON (pkt 36),

* składki na rzecz spółdzielczych organizacji międzynarodowych (pkt 37),

* wydatki na rzecz członków Rady Nadzorczej i Komisji Rewizyjnej (z wyjątkiem wynagrodzeń / pkt 38a).

Wymienione wyżej wydatki nie będące kosztami uzyskania przychodów Wnioskodawca traktuje jako element dochodu do opodatkowania, od którego nalicza i odprowadza do budżetu podatek dochodowy od osób prawnych.

Wnioskodawca jest zdania, iż Związek postępuje prawidłowo traktując wydatki nie stanowiące kosztów uzyskania przychodu (wymienione wyżej) jako dochód do opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, ponieważ poniesione wydatki nie wiążą się bezpośrednio z realizacją celów statutowych lub zostały utracone.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Wnioskodawca jest spółdzielczym związkiem rewizyjnym.

W myśl art. 240 § 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. - Prawo Spółdzielcze (tekst jedn. Dz. U. z 2003 r. Nr 188, poz. 1848 z późn. zm.) spółdzielnie mogą zakładać związki rewizyjne i przystępować do takich związków. Liczba założycieli związku rewizyjnego nie może być mniejsza niż dziesięć. W myśl § 2 celem związku rewizyjnego jest zapewnienie zrzeszonym w nim spółdzielniom pomocy w ich działalności statutowej.

Do zadań związku rewizyjnego należy:

1.

przeprowadzanie lustracji zrzeszonych spółdzielni;

2.

prowadzenie na rzecz zrzeszonych spółdzielni działalności instruktażowej, doradczej, kulturalno-oświatowej, szkoleniowej i wydawniczej;

3.

reprezentowanie interesów zrzeszonych spółdzielni wobec organów administracji państwowej i organów samorządu terytorialnego;

4.

reprezentowanie zrzeszonych spółdzielni za granicą;

5.

inicjowanie i rozwijanie współpracy między spółdzielniami oraz współdziałanie z placówkami naukowo-badawczymi;

6.

wykonywanie innych zadań przewidzianych w niniejszej ustawie oraz statucie.

Zgodnie z § 4 związek rewizyjny nabywa osobowość prawną z chwilą wpisania do Krajowego Rejestru Sądowego i działa na podstawie niniejszej ustawy oraz statutu.

Zaznaczyć należy w tym miejscu, iż spółdzielcze związki rewizyjne są podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych w rozumieniu przepisu art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.)

W konsekwencji, spółdzielcze związki rewizyjne podlegają ogólnym regułom podatkowym przewidzianym w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych.

Zgodnie natomiast z art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przychodami z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe. Zatem, środki pieniężne jakie wpływają na rachunek Związku stanowią co do zasady jego przychody podatkowe.

Z kolei zgodnie z art. 15 ust. 1 cytowanej ustawy kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1.

Zatem wszystkie poniesione wydatki, po wyłączeniu zastrzeżonych w ustawie są kosztami uzyskania przychodów, o ile pozostają w związku przyczynowo - skutkowym z przychodami.

Przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód bez względu na rodzaj źródeł przychodów, z jakich dochód ten został osiągnięty; w wypadkach, o których mowa w art. 21 i 22, przedmiotem opodatkowania jest przychód (art. 7 ust. 1). Dochodem jest, z zastrzeżeniem art. 10 i 11, nadwyżka sumy przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym; jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą.

Katalog dochodów podlegających zwolnieniu z opodatkowania zawiera art. 17 ust. 1 omawianej ustawy.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 39 wolne od podatku są dochody związków zawodowych, społeczno-zawodowych organizacji rolników, izb rolniczych, izb gospodarczych, organizacji samorządu gospodarczego rzemiosła, spółdzielczych związków rewizyjnych, organizacji pracodawców i partii politycznych, działających na podstawie odrębnych ustaw - w części przeznaczonej na cele statutowe, z wyłączeniem działalności gospodarczej.

Podkreślenia wymaga, iż ramy omawianego zwolnienia wyznaczone zostały przez art. 17 ust. 1b i art. 17 ust. 1a pkt 2 cytowanej ustawy podatkowej.

Na podstawie art. 17 ust. 1b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 tego artykułu, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i - bez względu na termin - wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów.

Z kolei - w myśl art. 17 ust. 1a pkt 2 tejże ustawy zwolnienie, o którym mowa w art. 17 ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, nie dotyczy dochodów, bez względu na czas ich osiągnięcia, wydatkowanych na inne cele niż wymienione w tych przepisach.

Stosownie do art. 17 ust. 1e zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie stosuje się również w przypadku lokowania dochodów poprzez nabycie:

1.

wyemitowanych po dniu 1 stycznia 1989 r. obligacji Skarbu Państwa lub bonów skarbowych oraz obligacji wyemitowanych przez jednostki samorządu terytorialnego po dniu 1 stycznia 1997 r.,

2.

papierów wartościowych lub niebędących papierami wartościowymi instrumentów finansowych, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 lit. c) i d ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi (Dz. U. Nr 183, poz. 1538), o ile nabycie takie nastąpiło w ramach zarządzania portfelem, o którym mowa w art. 75 tej ustawy, pod warunkiem zdeponowania tych papierów wartościowych lub instrumentów finansowych na odrębnym rachunku prowadzonym przez uprawniony podmiot w rozumieniu powołanej ustawy,

3.

jednostek uczestnictwa w funduszach inwestycyjnych działających na podstawie ustawy z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych (Dz. U. Nr 146, poz. 1546).

Zgodnie z art. 17 ust. 1f zwolnienie, o którym mowa w ust. 1e, ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczany i wydatkowany, bez względu na termin, na cele określone w ust. 1.

Literalne brzmienie art. 17 ust. 1 pkt 39 powołanej ustawy wskazuje, że dochody podatników, o których mowa w tym przepisie, nie podlegają opodatkowaniu po spełnieniu łącznie następujących warunków: przeznaczenia dochodów na cele statutowe, czyli wyraźnie określone w statucie, a ponadto po stwierdzeniu drugiej przesłanki o charakterze negatywnym, tj. w sytuacji, gdy środki te nie zostały przeznaczone na działalność gospodarczą. Przez działalność statutową należy rozumieć te rodzaje działalności, które ujęte zostały w jej statucie.

Omawiane zwolnienie nie dotyczy dochodów uzyskiwanych z działalności określonej w art. 17 ust. 1a ustawy podatkowej.

W przedstawionym stanie faktycznym Wnioskodawca wskazuje, iż Związek prowadzi działalności wymienione w Statucie - organizuje szkolenia, wykonuje lustracje, wynajmuje powierzchnie biurowe i magazynowe w nieruchomościach będących własnością Związku, archiwizuje i przechowuje akta zlikwidowanych podmiotów spółdzielczych w nieruchomościach będących własnością Związku, jest podmiotem, który weryfikuje sprawozdania finansowe. Uzyskany dochód z tych działalności nie podlega dalszemu podziałowi lecz przeznaczany jest na finansowanie działalności statutowej zwiększając fundusz zasobowy. Wydatki nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów wymienione w art. 16 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych stanowią dochód do opodatkowania, od których Związek odprowadza podatek. Związek nie prowadzi działalności wymienionej w art. 17 ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W Związku występują następujące wydatki wymienione w art. 16 ust. 1:

* wierzytelności odpisane jako przedawnione ( pkt 20),

* odsetki od zobowiązań budżetowych (pkt 21),

* odpisy aktualizujące należności (pkt 26a),

* koszty reprezentacji (pkt 28),

* wpłaty na PFRON (pkt 36),

* składki na rzecz spółdzielczych organizacji międzynarodowych (pkt 37),

* wydatki na rzecz członków Rady Nadzorczej i Komisji Rewizyjnej (z wyjątkiem wynagrodzeń / pkt 38a).

Wymienione wyżej wydatki nie będące kosztami uzyskania przychodów Wnioskodawca traktuje jako element dochodu do opodatkowania, od którego nalicza i odprowadza do budżetu podatek dochodowy od osób prawnych.

W odniesieniu do wydatków wymienionych przez Wnioskodawcę w opisie stanu faktycznego tj. wierzytelności odpisane jako przedawnione, odsetki od zobowiązań budżetowych, odpisy aktualizujące należności, wpłaty na PFRON stwierdzić należy, iż są to wydatki, które nie realizują celów statutowych Związku. Wydatki te zostały wprawdzie poniesione w związku z realizacją zadań Związku, jednakże nie stanowią celów statutowych ujętych w § 8 statutu Wnioskodawcy.

Natomiast w kwestii wydatków dotyczących reprezentacji Związku, składek na rzecz spółdzielczych organizacji międzynarodowych, wydatków na rzecz członków Rady Nadzorczej i Komisji Rewizyjnej (z wyjątkiem wynagrodzeń) wskazać należy, iż prawidłowa kwalifikacja tych wydatków wymaga odniesienia się do dokumentów źródłowych. Tylko wtedy będzie można jednoznacznie określić, czy wydatki te zostały poniesione w celu realizacji zadań statutowych Związku. Cytowany na wstępie przepis art. 17 ust. 1 pkt 39 statuuje zwolnienie uzyskanego dochodu, w przypadku zaistnienia okoliczności w nim wskazanych, czyli przeznaczenia i w dalszej kolejności wydatkowania dochodu na cele statutowe Związku (z wyłączeniem działalności gospodarczej). Przy czym może zdarzyć się sytuacja, iż określony wydatek będzie wyłączony z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy, jednakże będzie mógł być traktowany jako wydatek na cele statutowe.

W dniu 24 stycznia 2011 r. Wnioskodawca uzupełnił wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej wskazując, iż wymienione wydatki, niestanowiące kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 tj.: wierzytelności odpisane jako przedawnione, odsetki od zobowiązań budżetowych, odpisy aktualizujące należności, koszty reprezentacji, wpłaty na PFRON, składki na rzecz spółdzielczych organizacji międzynarodowych, wydatki na rzecz członków Rady Nadzorczej i Komisji Rewizyjnej (z wyjątkiem wynagrodzeń) nie wiążą się bezpośrednio z realizacją celów statutowych lub zostały utracone.

W konsekwencji uznać należy, iż dochód stanowiący równowartość tych wydatków nie jest wolny od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 39, gdyż nie realizuje celów statutowych Związku.

Przeznaczenie dochodu na cele inne niż wymienione w art. 17 ust. 1, skutkuje obowiązkiem obliczenia i zapłaty podatku w trybie art. 25 ust. 4 ustawy. Zgodnie z dyspozycją zawartą w tym przepisie, jeżeli podatnicy, o których mowa w art. 17 ust. 1, uprzednio zadeklarowali, że przeznaczą dochód na cele określone w tych przepisach i dochód ten wydatkowali na inne cele - podatek od tego dochodu, bez wezwania, wpłaca się do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano wydatku; przepis ten stosuje się również do dochodów za lata poprzedzające rok podatkowy, zadeklarowanych i niewydatkowanych w tych latach na cele określone w art. 17 ust. 1b.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy, w świetle którego wymienione wydatki stanowią podstawę naliczenia podatku dochodowego od osób prawnych, uznać należy za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia przedstawionego w stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl