IPPB5/423-671/11-2/AM

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 7 września 2011 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB5/423-671/11-2/AM

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Archidiecezji przedstawione we wniosku z dnia 14 lipca 2011 r. (data wpływu 21 lipca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

* możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego w odniesieniu do dochodów kościelnej osoby prawnej z tytułu darowizny nieruchomości - jest nieprawidłowe,

* możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego w odniesieniu do dochodów kościelnej osoby prawnej z tytułu udziału w dochodach spółki komandytowo-akcyjnej przeznaczonych na budowę Świątyni - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 lipca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego w odniesieniu do dochodów kościelnej osoby prawnej z tytułu darowizny nieruchomości oraz możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego w odniesieniu do dochodów kościelnej osoby prawnej z tytułu udziału w dochodach spółki komandytowo-akcyjnej przeznaczonych na budowę Świątyni.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Archidiecezja ("Wnioskodawca") planuje nabycie niezabudowanej nieruchomości w drodze dokonanej na jej rzecz darowizny. Otrzymana w formie darowizny nieruchomość ma być następnie wniesiona aportem do nowo utworzonej spółki komandytowo-akcyjnej, w której Archidiecezja będzie akcjonariuszem. Nieruchomość będzie wykorzystywana przez spółkę w celach komercyjnych (planowane jest wzniesienie na przedmiotowym gruncie budynku z przeznaczeniem na komercyjny wynajem powierzchni usługowej).

W przypadku wypracowania przez utworzoną spółkę komandytowo-akcyjną zysków, Archidiecezja, jako akcjonariusz, będzie uprawniona do udziału w zyskach spółki. Dochody uzyskiwane z tytułu posiadania akcji utworzonej spółki będą w całości przeznaczane na budowę Świątyni.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy dochody uzyskane przez Wnioskodawcę wskutek otrzymania darowizny nieruchomości, oraz dochody z tytułu bycia akcjonariuszem utworzonej spółki komandytowo-akcyjnej będą wolne od podatku dochodowego od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. b) Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej "u.p.d.o.p.").

Zdaniem Wnioskodawcy, dochody uzyskane wskutek otrzymania darowizny nieruchomości, oraz dochody uzyskiwane przez Wnioskodawcę jako akcjonariusza spółki komandytowo-akcyjnej powinny podlegać zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4a) lit. b) u.p.d.o.p.

UZASADNIENIE

Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 1 7 maja 1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej (dalej "Ustawa") archidiecezja jest kościelną osobą prawną. Dalsze przepisy Ustawy przewidują szereg regulacji normujących zasady funkcjonowania kościelnych osób prawnych, w tym zasady ich opodatkowania. I tak, zgodnie z art. 55 ust. 1 Ustawy, majątek i przychody kościelnych osób prawnych podlegają ogólnym przepisom podatkowym z wyjątkami określonymi w ust. 2-6. W świetle tych przepisów, kościelne osoby prawne podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym na zasadach ogólnych określonych w u.p.d.o.p., z następującymi zastrzeżeniami:

(a) kościelne osoby prawne są zwolnione od opodatkowania z tytułu przychodów ze swojej działalności niegospodarczej (art. 55 ust. 2 Ustawy);

(b) dochody z działalności gospodarczej kościelnych osób prawnych oraz spółek, których udziałowcami są wyłącznie te osoby, są zwolnione od opodatkowania w części, w jakiej zostały przeznaczone w roku podatkowym lub w roku po nim następującym na cele kultowe, oświatowo-wychowawcze, naukowe, kulturalne, działalność charytatywno-opiekuńczą, punkty katechetyczne, konserwację zabytków oraz na inwestycje sakralne i kościelne wymienione w Ustawie (art. 55 ust. 3 Ustawy).

Analogiczne do powyższych regulacje przewidujące zwolnienia z opodatkowania dla kościelnych osób prawnych znajdują się również w u.p.d.o.p. Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4a u.p.d.o.p., wolne od podatku są dochody kościelnych osób prawnych:

(a) z niegospodarczej działalności statutowej,

(b) z pozostałej działalności - w części przeznaczonej na cele: kultu religijnego, oświatowo-wychowawcze, naukowe, kulturalne, charytatywno-opiekuńcze oraz na konserwację zabytków, prowadzenie punktów katechetycznych, inwestycje sakralne w zakresie: budowy, rozbudowy i odnowy kościołów oraz kaplic, adaptacje innych budynków na cele sakralne, a także innych inwestycji przeznaczonych na punkty katechetyczne i zakłady charytatywno-opiekuńcze.

W świetle zacytowanych powyżej regulacji uznać należy w ocenie Wnioskodawcy, iż art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. a) u.p.d.o.p. przewiduje bezwarunkowe zwolnienie dotyczące dochodów kościelnych osób prawnych z niegospodarczej działalności statutowej. Za działalność statutową, zgodnie z unormowaniem 5 § 1 ust. 3 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 15 listopada 2001 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości dla niektórych jednostek niebędących spółkami handlowymi, nieprowadzących działalności gospodarczej, uznaje się działalność jednostki niemającą charakteru działalności gospodarczej, określoną przepisami prawa i jej statutem. Natomiast przez pojęcie "działalność gospodarcza" w myśl art. 3 pkt 9 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa rozumie się każdą działalność zarobkową w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, w tym wykonywanie wolnego zwodu, a także każdą inną działalność zarobkową wykonywaną we własnym imieniu i na własny rachunek lub cudzy rachunek nawet gdy inne ustawy nie zaliczają tej działalności do działalności gospodarczej lub osoby wykonującej taką działalność - do przedsiębiorców. Przywileje podatkowe wynikające z tego przepisu będą więc dotyczyły tylko dochodów kościelnej osoby prawnej z takiej działalności niegospodarczej, która znajduje odzwierciedlenie w prawie wewnętrznym danego kościoła, jednak cel na jaki zostaną przeznaczone i wydatkowane środki nie ma żadnego wpływu na zakres zwolnienia.

Natomiast zwolnienie przewidziane w art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. b) u.p.d.o.p. ma charakter warunkowy co oznacza, że dochody kościelnych osób prawnych z innej działalności niż niegospodarcza działalność statutowa będą wolne od podatku tylko w części przeznaczonej i wydatkowanej na cele wymienione w tym przepisie.

Analiza dokumentów statutowych Wnioskodawcy prowadzi do wniosku, że działania takie jak obrót nieruchomościami, czy też udział w spółkach prawa handlowego nie mogą być uznane za wykonywanie statutowych celów Archidiecezji, a tym samym dochody uzyskiwane wskutek ww. działań nie mogą być klasyfikowane na gruncie u.p.d.o.p. jako "dochody z niegospodarczej działalności statutowej". Z uwagi na powyższe, wskazane powyżej dochody Archidiecezji, na potrzeby ich klasyfikacji na gruncie u.p.d.o.p. powinny być uznane za "dochody z pozostałej działalności". Dlatego też uznać należy, że będą one podlegać zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym o ile zostaną przeznaczone na cele wymienione w art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. b) u.p.d.o.p.

Należy zauważyć, że lista celów wymienionych w art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. b) u.p.d.o.p. pokrywa się z celami działania Wnioskodawcy. Archidiecezja planuje bowiem przeznaczyć w całości środki uzyskane z przedmiotowej inwestycji na kontynuowanie budowy Świątyni, tj. na budowę kościoła w rozumieniu u.p.d.o.p. Ponieważ Wnioskodawca nie planuje przeznaczać kwot uzyskanych z prowadzonej działalności na inne cele niż wskazane powyżej, zdaniem Wnioskodawcy, uznać należy, że całość jego dochodów wskazanych powyżej powinna podlegać zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym.

Podsumowując w opinii Wnioskodawcy, jeżeli dochody Archidiecezji z opisanej Inwestycji będą w całości przeznaczane na budowę Świątyni, tj. na jeden z celów określonych w art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. b) u.p.d.o.p., to całość dochodów uzyskanych przez Archidiecezję wskutek realizacji przedmiotowej inwestycji, tj. zarówno otrzymanie darowizny nieruchomości, jak i potencjalny udział w dochodach spółki komandytowo-akcyjnej, której akcjonariuszem stałaby się Archidiecezja wskutek wniesienia aportem przedmiotowej nieruchomości nie będzie podlegał opodatkowaniu podatkiem dochodowym.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego uznaje się w zakresie:

* możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego w odniesieniu do dochodów kościelnej osoby prawnej z tytułu darowizny nieruchomości za nieprawidłowe,

* możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego w odniesieniu do dochodów kościelnej osoby prawnej z tytułu udziału w dochodach spółki komandytowo-akcyjnej przeznaczonych na budowę Świątyni za prawidłowe.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 29, poz. 154 z późn. zm.), osobami prawnymi są następujące terytorialne jednostki organizacyjne Kościoła: (...) archidiecezje.

Na podstawie przepisu art. 55 ust. 1 wyżej powołanej ustawy, majątek i przychody kościelnych osób prawnych podlegają ogólnym przepisom podatkowym, z wyjątkami określonymi w ust. 2-6.

Stosownie do uregulowań zawartych w art. 1 i 1a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych są osoby prawne i spółki kapitałowe w organizacji, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej oraz podatkowe grupy kapitałowe.

Zatem Archidiecezja jako terytorialna jednostka organizacyjna Kościoła posiadająca osobowość prawną, jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych i podlega przepisom ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wolne od podatku są dochody kościelnych osób prawnych:

a.

z niegospodarczej działalności statutowej; w tym zakresie kościelne osoby prawne nie mają obowiązku prowadzenia dokumentacji wymaganej przez przepisy Ordynacji podatkowej,

b.

z pozostałej działalności - w części przeznaczonej na cele: kultu religijnego, oświatowo-wychowawcze, naukowe, kulturalne, charytatywno-opiekuńcze oraz na konserwację zabytków, prowadzenie punktów katechetycznych, inwestycje sakralne w zakresie: budowy, rozbudowy i odnowy kościołów oraz kaplic, adaptacje innych budynków na cele sakralne, a także innych inwestycji przeznaczonych na punkty katechetyczne i zakłady charytatywno-opiekuńcze.

Na podstawie art. 17 ust. 1b, zwolnienie, o którym mowa, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i - bez względu na termin - wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów.

Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, nie dotyczy dochodów, bez względu na czas ich osiągnięcia, wydatkowanych na inne cele niż wymienione w tych przepisach (art. 17 ust. 1a pkt 2 ww. ustawy).

W art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, uregulowano zwolnienie bezwarunkowe dotyczące dochodów kościelnych osób prawnych z niegospodarczej działalności statutowej. Wynika z niego, że cel na jaki zostaną przeznaczone i wydatkowane środki nie ma żadnego wpływu na zakres zwolnienia. Co więcej w odniesieniu do tego rodzaju dochodów podatnicy nie mają obowiązku prowadzenia dokumentacji zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej. Natomiast zwolnienie przewidziane w art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. b) ustawy ma charakter warunkowy co oznacza, że dochody kościelnych osób prawnych z innej działalności niż niegospodarcza działalność statutowa, będą wolne od podatku tylko z części przeznaczonej i wydatkowanej na cele wymienione w tym przepisie.

W świetle powyższych przepisów dochody z każdej działalności wynikającej z istoty funkcjonowania Kościoła nie będącej działalnością gospodarczą (działalność statutowa) korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego. Natomiast dochody z pozostałej działalności kościelnych osób prawnych są zwolnienie z podatku dochodowego tylko, jeżeli zostaną przeznaczone na cele wymienione w pkt 4a lit. b) powyżej cytowanego przepisu art. 17.

Ustawy podatkowe nie definiuje pojęcia "niegospodarcza działalność statutowa". W celu określenia zakresu pojęcia "niegospodarcza działalność statutowa" należy zdefiniować znaczenie poszczególnych słów. I tak działalnością jest "zespół czynności, działań, podejmowanych w jakimś celu lub w jakimś zakresie, czynny udział w czymś; działanie, praca" (por. Uniwersalny Słownik Języka Polskiego PWN). Działalność gospodarcza to każda działalność zarobkowa w rozumieniu przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, w tym wykonywanie wolnego zawodu, a także każda inna działalność zarobkowa wykonywane we własnym imieniu i na własny lub cudzy rachunek, nawet gdy inne ustawy nie zaliczają tej działalności do działalności gospodarczej lub osoby wykonującej taka działalność - do przedsiębiorców (art. 3 pkt 9 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa). Zgodnie z art. 2 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej działalnością gospodarcza jest zarobkowa działalność wytwórcza, budowlana, handlowa, usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin ze złóż, a także działalność zawodowa, wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły.

Działalność, która nie spełnia kryteriów przedstawionych wyżej nie może stanowić działalności gospodarczej. Przenosząc to na dyspozycję analizowanego przepisu stanowi zatem działalność niegospodarczą. Natomiast działalność statutowa to każda działalność, która została określona, dopuszczona, przewidziana w statucie. Na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. a) oraz lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy rozróżnić wyłącznie "niegospodarcza działalność statutowa" oraz "inna działalność". Opodatkowanie dochodów kościelnych osób prawnych uzależnione jest od sposobu uzyskania, a także celu przeznaczenia tych dochodów. Kościelne osoby prawne oprócz niegospodarczej działalności statutowej mogą również prowadzić działalność gospodarcza uregulowana przepisami ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.

Niegospodarcza działalność statutowa kościoła stanowi każda działalność, nie będącą działalnością gospodarcza i będącą działalnością wynikającą z samej istoty kościoła i specyfiki działalności. Dochody uzyskiwane z niegospodarczej działalności statutowej kościoła są wolne od podatku, bez względu na cel ich przeznaczenia i ostatecznego wydatkowania.

Jak wynika z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego Archidiecezja planuje nabycie niezabudowanej nieruchomości w drodze dokonanej na jej rzecz darowizny. Otrzymana w formie darowizny nieruchomość ma być następnie wniesiona aportem do nowo utworzonej spółki komandytowo-akcyjnej, w której Archidiecezja będzie akcjonariuszem. Nieruchomość będzie wykorzystywana przez spółkę w celach komercyjnych (planowane jest wzniesienie na przedmiotowym gruncie budynku z przeznaczeniem na komercyjny wynajem powierzchni usługowej).

W przypadku wypracowania przez utworzoną spółkę komandytowo-akcyjną zysków, Archidiecezja, jako akcjonariusz, będzie uprawniona do udziału w zyskach spółki. Dochody uzyskiwane z tytułu posiadania akcji utworzonej spółki będą w całości przeznaczane na budowę Świątyni.

Jak sam wskazał Wnioskodawca analiza dokumentów statutowych Wnioskodawcy prowadzi do wniosku, że działania takie jak obrót nieruchomościami, czy też udział w spółkach prawa handlowego nie mogą być uznane za wykonywanie statutowych celów Archidiecezji.

A zatem dochód Wnioskodawcy uzyskany zarówno z tytułu nabycia niezabudowanej nieruchomości w drodze darowizny czy też dochody uzyskiwane z tytułu posiadania akcji utworzonej spółki komandytowo - akcyjnej nie będą korzystały ze zwolnienia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W myśl art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. b) wolne od podatku są dochody kościelnych osób prawnych z pozostałej działalności - w części przeznaczonej na cele: kultu religijnego, oświatowo-wychowawcze, naukowe, kulturalne, charytatywno-opiekuńcze oraz na konserwację zabytków, prowadzenie punktów katechetycznych, inwestycje sakralne w zakresie: budowy, rozbudowy i odnowy kościołów oraz kaplic, adaptacje innych budynków na cele sakralne, a także innych inwestycji przeznaczonych na punkty katechetyczne i zakłady charytatywno-opiekuńcze.

Zwolnienie przewidziane w art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. b) ustawy ma charakter warunkowy co oznacza, że dochody kościelnych osób prawnych z innej działalności niż niegospodarcza działalność statutowa, będą wolne od podatku tylko z części przeznaczonej i wydatkowanej na cele wymienione w tym przepisie. Jak wynika z okoliczności przedstawionych we wniosku, Wnioskodawca - kościelna osoba prawna, przeznacza i wydatkuje dochód z tytułu otrzymanej darowizny w postaci niezabudowanej nieruchomości na nabycie (w drodze wkładu niepieniężnego) akcji spółki komandytowo - akcyjnej. Nieruchomość ta będzie wykorzystywana przez spółkę w celach komercyjnych. Z powyższego wynika zatem, iż uzyskany dochód z tytułu darowizny nie zostanie przeznaczony na żaden z wymienionych w art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. b) cel.

Stwierdzić zatem należy, iż dochód ten nie będzie korzystał z omawianego zwolnienia przedmiotowego w związku z przeznaczeniem go na cele inne niż wskazane w powołanym przepisie.

Jednocześnie wskazać należy, iż pośrednie etapy alokacji dochodu poza wskazanymi w ustawie, choćby były obliczone na zwiększenie dochodu i jego przeznaczenie w przyszłości na cele: kultu religijnego, oświatowo-wychowawcze, naukowe, kulturalne, charytatywno-opiekuńcze oraz na konserwację zabytków, prowadzenie punktów katechetycznych, inwestycje sakralne w zakresie: budowy, rozbudowy i odnowy kościołów oraz kaplic, adaptacje innych budynków na cele sakralne, a także innych inwestycji przeznaczonych na punkty katechetyczne i zakłady charytatywno-opiekuńcze, nie są objęte przedmiotowym zwolnieniem od podatku dochodowego, przewidzianym w art. 17 cytowanej ustawy, w tym również nie są objęte zwolnieniem z art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. b).

Z art. 17 ust. 1b u.p.d.o.p. wynika, że ustawodawca wprowadził w tym przepisie ułatwienie dla podatników w korzystaniu ze zwolnienia, albowiem postanowił, że wydatkowanie dochodu może nastąpić - po uprzednim jego (lub równoczesnym) przeznaczeniu - w czasie znacznie późniejszym od momentu jego osiągnięcia i przeznaczenia. Jednakże wprowadził przy tym warunek rozwiązujący - pozbawiający podatnika zwolnienia w przypadku jego wydatkowania na inny niż preferowany cel ustawowy (uchwała składu siedmiu sędziów NSA z dnia 20 listopada 2000 r. FPS 9/00, ONSA 2001, nr 2, poz. 54).

Archidiecezja w związku z wniesieniem wkładu niepieniężnego do spółki komandytowo-akcyjnej w postaci niezabudowanej nieruchomości w celu wykonywania działalności komercyjnej, dokonuje rozporządzenia swoim mieniem, innymi słowy wydatkuje uzyskany dochód, na cel inny niż określony w art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. b) ustawy.

Konkludując, Wnioskodawca, kościelna osoba prawna, wnosząc nabytą, w drodze dokonanej na jego rzecz darowizny, niezabudowaną nieruchomość jako wkład niepieniężny do spółki komandytowo - akcyjnej, w której Wnioskodawca będzie akcjonariuszem, dokonuje wydatkowania dochodu na cele inne niż wskazane w art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. A zatem w związku z art. 17 ust. 1a pkt 2 dochód uzyskany z tytułu dokonanej na rzecz Archidiecezji darowizny niezabudowanej nieruchomości nie będzie korzystał ze zwolnienia przedmiotowego.

Natomiast w odniesieniu do dochodów uzyskiwanych przez Wnioskodawcę z tytułu posiadania akcji utworzonej spółki i w całości przeznaczonych na budowę Świątyni stwierdzić należy, iż będą one korzystały ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. b). Zgodnie z tym przepisem dochody kościelnych osób prawnych z innej działalności niż niegospodarcza działalność statutowa, będą wolne od podatku tylko z części przeznaczonej i wydatkowanej na cele wymienione w tym przepisie. Wśród wymienionych w tej regulacji celów znajdują się inwestycje sakralne w zakresie: budowy, rozbudowy i odnowy kościołów oraz kaplic.

Reasumując, dochody uzyskiwane przez Wnioskodawcę jako akcjonariusza spółki komandytowo - akcyjnej będą korzystały ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl