IPPB5/423-490/10-4/AJ - Dokonywane przez fundusz inwestycyjny wypłaty dochodów bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych a przychód podatkowy zagranicznych inwestorów.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 13 września 2010 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB5/423-490/10-4/AJ Dokonywane przez fundusz inwestycyjny wypłaty dochodów bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych a przychód podatkowy zagranicznych inwestorów.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 30 lipca 2010 r. (data wpływu 2 sierpnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie opodatkowania dochodów cypryjskiego, luksemburskiego i holenderskiego rezydenta podatkowego uzyskanych bez wykupienia certyfikatów inwestycyjnych polskiego zamkniętego funduszu inwestycyjnego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 sierpnia 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie opodatkowania dochodów cypryjskiego, luksemburskiego i holenderskiego rezydenta podatkowego uzyskanych bez wykupienia certyfikatów inwestycyjnych polskiego zamkniętego funduszu inwestycyjnego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (dalej także: "Fundusz"), wpisany do rejestru funduszy inwestycyjnych, prowadzonego przez Sąd Okręgowy, jest funduszem inwestycyjnym zamkniętym działającym na podstawie ustawy z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych (Dz. U. z 2004 r. Nr 146, Poz. 1546, dalej: "ustawa o FI"). Zgodnie z ustawą o FI, organem reprezentującym Fundusz w stosunkach z osobami trzecimi jest towarzystwo funduszy inwestycyjnych.

Fundusz zamierza prowadzić działalność inwestycyjną na polskim rynku nieruchomości. Mianowicie, zgodnie z przepisami ustawy o FI, Fundusz będzie prowadzić działalność obejmującą pozyskiwanie środków pieniężnych zebranych od inwestorów, którzy obejmą certyfikaty inwestycyjne, oraz lokowanie tych środków w akcje polskich spółek komandytowo-akcyjnych posiadających bezpośrednio lub pośrednio różnego rodzaju nieruchomości oraz w inne papiery wartościowe (np. obligacje).

Uczestnikami Funduszu mogą być między innymi zagraniczni inwestorzy, tj. osoby prawne mające rezydencję podatkową poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (dalej: "Zagraniczni Inwestorzy"). Wśród Zagranicznych Inwestorów, w szczególności mogą znaleźć się osoby prawne mające siedzibę w Holandii ("Inwestorzy Holenderscy"), Luksemburgu ("Inwestorzy Luksemburscy"), jak też na Cyprze ("Inwestorzy Cypryjscy").

Działalność Zagranicznych Inwestorów nie będzie prowadzona poprzez położony w Polsce zakład w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.) - zwanej dalej "ustawą o CIT" oraz umów o unikaniu podwójnego opodatkowania zawartych przez Polskę z odpowiednio Holandią, Luksemburgiem oraz Cyprem.

W wyniku działalności inwestycyjnej Fundusz będzie osiągał dochody, które zgodnie ze statutem Funduszu będą mogły być wypłacane uczestnikom, w tym Zagranicznym Inwestorom bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy wypłaty dochodów Funduszu bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych podlegają opodatkowaniu na zasadach ogólnych zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 4a ustawy o CIT, w związku z czym nie stanowią dla Zagranicznych Inwestorów dochodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, o których mowa w art. 10 ust. 1 ustawy o CIT.

2.

Czy na Funduszu będzie ciążył obowiązek poboru podatku u źródła z tytułu wypłat dochodów Funduszu bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych dokonywanych na rzecz Zagranicznych Inwestorów, w tym Inwestorów Holenderskich, Inwestorów Luksemburskich oraz Inwestorów Cypryjskich.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Pytanie nr 1

Zdaniem Wnioskodawcy, przychody uzyskiwane przez Zagranicznych Inwestorów z tytułu wypłaty dochodów Funduszu bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych będą w świetle przepisów ustawy o CIT podlegały opodatkowaniu na zasadach ogólnych, a nie będą stanowiły dochodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, od których Fundusz byłby - jako płatnik - zobowiązany do poboru podatku u źródła.

Pytanie nr 2

Ponadto, na mocy umów o unikaniu podwójnego opodatkowania - zawartych przez Polskę z odpowiednio Holandią, Luksemburgiem oraz Cyprem - przychody Inwestorów Holenderskich, Inwestorów Luksemburskich oraz Inwestorów Cypryjskich nie będą podlegały opodatkowaniu w Polsce. W związku z powyższym, Fundusz nie będzie zobowiązany do poboru podatku u źródła z tytułu tych wypłat.

Swoje stanowisko Wnioskodawca uzasadnił w następujący sposób:

I.

Uwagi wstępne

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy o FI, fundusz inwestycyjny jest osobą prawną, której wyłącznym przedmiotem działalności jest lokowanie środków pieniężnych zebranych w drodze publicznego, a w przypadkach określonych w ustawie również niepublicznego, proponowania nabycia jednostek uczestnictwa albo certyfikatów inwestycyjnych. Ponadto, wyłącznym przedmiotem działalności funduszy inwestycyjnych zamkniętych jest lokowanie zebranych środków w określone w ustawie o FI papiery wartościowe, instrumenty rynku pieniężnego lub inne prawa majątkowe.

Zgodnie z art. 18 ust. 2 pkt 13 ustawy o FI, statut funduszu inwestycyjnego winien określać zasady wypłacania uczestnikom funduszu inwestycyjnego zamkniętego dochodów funduszu - w przypadku gdy statut funduszu przewiduje wypłacanie tych dochodów.

W przedmiotowym przypadku, statut Funduszu będzie określał zasady, według których będą dokonywane wypłaty dochodów Funduszu jego uczestnikom bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych.

Zgodnie z art. 26 ust. 1 w związku z art. 22 ust. 1 oraz art. 22a ustawy o CIT, osoby prawne dokonujące wypłat należności z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, obowiązane są do poboru i odprowadzenia podatku u źródła na rachunek właściwego urzędu skarbowego. W świetle powyższego, gdyby przychody Inwestorów Zagranicznych z tytułu wypłaty na ich rzecz dochodów Funduszu bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych stanowiły dochody z tytułu dywidend lub innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, Fundusz byłby - jako płatnik - zobowiązany do poboru podatku u źródła z tego tytułu.

Zatem, rozstrzygnięcie, czy na Funduszu będzie ciążył obowiązek poboru podatku u źródła z tytułu przedmiotowych wypłat na rzecz Inwestorów Zagranicznych, w tym Inwestorów Holenderskich, Inwestorów Luksemburskich oraz Inwestorów Cypryjskich wymaga analizy, czy w świetle przepisów ustawy o CIT, a także postanowień stosownych umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, wypłaty na ich rzecz stanowią dywidendy lub inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych.

II.

Klasyfikacja przychodów z tytułu wypłaty dochodów funduszu inwestycyjnego Zagranicznym Inwestorom bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych w świetle ustawy o CIT

W celu określenia skutków podatkowych występujących po stronie uczestnika otrzymującego wypłaty z tytułu dochodów funduszu bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych należy w pierwszej kolejności rozstrzygnąć, czy otrzymane przez inwestora kwoty należy kwalifikować jako przychody opodatkowane na zasadach ogólnych przewidzianych ustawą o CIT, czy też jako dochody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, zasadniczo podlegające zryczałtowanemu podatkowi CIT pobieranemu u źródła.

W tym miejscu należy zauważyć, iż zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy o CIT, dochodem (przychodem) z udziału w zyskach osób prawnych, z zastrzeżeniem art. 12 ust. 1 pkt 4a i 4b ustawy o CIT, jest dochód (przychód) faktycznie uzyskany z tego udziału (akcji).

Natomiast, wzmiankowany wyżej art. 12 ust. 1 pkt 4a ustawy o CIT stanowi, iż przychodami są otrzymane przez uczestnika dochody funduszu, w przypadku gdy statut przewiduje wypłacanie tych dochodów bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych.

Zdaniem Wnioskodawcy, z analizy przytoczonych powyżej przepisów wynika, iż uzyskane przez uczestnika funduszu inwestycyjnego (w tym Zagranicznego Inwestora) wypłaty z tytułu dochodów funduszu bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych nie stanowią dochodów (przychodów) z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, o których mowa w art. 10 ust. 1 ustawy o CIT, lecz przychody opodatkowane na zasadach ogólnych.

Mianowicie, należy zauważyć, iż art. 10 ust. 1 ustawy o CIT stwierdza, iż dochodami (przychodami) z tytułu udziału w zyskach osób prawnych jest dochód (przychód) faktycznie uzyskany z tego udziału z zastrzeżeniem art. 12 ust. 1 pkt 4a, który reguluje opodatkowanie dochodów otrzymanych przez uczestnika funduszu inwestycyjnego bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych. Takie sformułowanie przepisu art. 10 ust. 1 wskazuje, zdaniem Wnioskodawcy, iż przychody wymienione w art. 12 ust. 1 pkt 4a zostały wyłączone przez ustawodawcę z kategorii dochodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych. Konsekwentnie, przychody wymienione w art. 12 ust. 1 pkt 4a, czyli przedmiotowe przychody z tytułu wypłat przez Fundusz dochodów bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych, nie stanowią dla Zagranicznych Inwestorów dochodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych.

Zdaniem Wnioskodawcy, zaprezentowane powyżej argumenty przemawiają za uznaniem, iż przedmiotowe wypłaty na rzecz Zagranicznych Inwestorów są przychodami opodatkowanymi na zasadach ogólnych, a nie stanowią dochodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych. Wnioskodawca wskazał, iż powyższa konkluzja znajduje również oparcie w indywidualnych interpretacjach wydawanych przez organy podatkowe w analogicznych przypadkach, np. interpretacja indywidualna wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie sygn. IPPB3/423-563/09-2/PD z dnia 19 listopada 2009 r.

III.

Opodatkowanie wypłat dochodów funduszu Inwestorom bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych w świetle umów o unikaniu podwójnego opodatkowania

Zgodnie z art. 3 ust. 2 ustawy o CIT, podatnicy niemający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej siedziby lub zarządu, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów, które osiągają na terytorium Polski. Jednakże, na zakres dochodów podlegających opodatkowaniu w Polsce mają wpływ zawarte przez Polskę umowy w sprawie unikania podwójnego opodatkowania.

Konsekwentnie, określenie, czy Polsce przysługuje prawo do opodatkowania danego dochodu wymaga przyporządkowania takiego dochodu do kategorii określonych w umowach o unikaniu podwójnego opodatkowania.

W szczególności należy rozważyć kwestię, czy wypłacone Inwestorom dochody Funduszu będą w świetle odpowiednich umów o unikaniu podwójnego opodatkowania klasyfikowane jako dywidendy, czy też należy je zakwalifikować do innej kategorii dochodów, o których mowa w odpowiednich umowach o unikaniu podwójnego opodatkowania.

W tym miejscu należy zwrócić uwagę na charakter certyfikatów inwestycyjnych. Mianowicie, zgodnie z polskim prawem, certyfikaty inwestycyjne to papiery wartościowe emitowane przez fundusze inwestycyjne zamknięte, czyli osoby prawne, których wyłącznym przedmiotem działalności jest lokowanie środków pieniężnych zebranych publicznie lub niepublicznie od uczestników funduszu w określone w ustawie o funduszach inwestycyjnych papiery wartościowe i inne prawa majątkowe.

Certyfikaty inwestycyjne nie są ani udziałami, ani akcjami spółek kapitałowych. Natomiast, reprezentują one określone prawa majątkowe uczestników przewidziane ustawą o funduszach inwestycyjnych oraz statutem danego funduszu mające odmienny charakter niż prawa z akcji lub udziałów, co wynika z innej funkcji ekonomicznej, jaką te certyfikaty inwestycyjne pełnią. W odróżnieniu od udziałów czy akcji, certyfikaty inwestycyjne uprawniają uczestnika funduszu inwestycyjnego zamkniętego do otrzymania określonej kwoty będącej przypadającą na niego częścią wartości majątku funduszu inwestycyjnego. Z perspektywy uczestnika, fundusz inwestycyjny jest, bowiem, formą zbiorowego lokowania środków pieniężnych a nie formą prowadzenia działalności gospodarczej.

a)

Opodatkowanie Inwestorów Holenderskich

Zgodnie z art. 10 ust. 5 Konwencji między Rzecząpospolitą Polską a Królestwem Niderlandów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu (Dz. U. Dz. U. z 2003 r. Nr 216 poz. 2120) - zwanej dalej "UPO Polska-Holandia", określenie dywidendy oznacza dochód z akcji, akcji gratisowych lub praw do udziału w zyskach, akcji w górnictwie, akcji członków założycieli lub innych praw do udziału w zyskach, jak również dochód z wierzytelności dających prawo uczestniczenia w zyskach oraz dochód z innych praw w spółce, który według prawa państwa, w którym spółka wypłacająca dywidendy ma siedzibę, jest pod względem podatkowym traktowany jak dochód z akcji.

Zdaniem Wnioskodawcy, wypłaty na rzecz Inwestorów Holenderskich dochodów Funduszu bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych nie mieszczą się w zakresie żadnej z wymienionych we wzmiankowanym przepisie kategorii dochodów traktowanych jako dywidendy. Ponadto, skoro - w świetle przepisów ustawy o CIT - wypłaty te nie są traktowane jako dochody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, to nie stanowią również innych dochodów, które według prawa polskiego są pod względem podatkowym traktowane jak dochód z akcji. Konsekwentnie, wypłaty dochodów Funduszu bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych nie stanowią dywidend w rozumieniu UPO Polska-Holandia.

Natomiast, zdaniem Wnioskodawcy, w świetle UPO Polska-Holandia powyższe wypłaty powinny być klasyfikowane albo jako zyski przedsiębiorstw, o których mowa w art. 7 UPO Polska-Holandia, albo jako inne dochody, o których mowa w art. 22 UPO Polska-Holandia.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 UPO Polska-Holandia, zyski przedsiębiorstwa umawiającego się państwa podlegają opodatkowaniu tylko w tym państwie, chyba że przedsiębiorstwo prowadzi działalność gospodarczą w drugim umawiającym się państwie poprzez położony tam zakład. Zatem zyski przedsiębiorstwa holenderskiego są opodatkowane wyłącznie w Holandii, o ile to przedsiębiorstwo nie prowadzi w Polsce działalności poprzez położony w Polsce zakład. Ponieważ Inwestorzy Holenderscy nie będą prowadzili działalności poprzez położony w Polsce zakład, w przypadku kwalifikacji dochodów funduszu wypłacanych Inwestorom Holenderskim bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych jako zysków przedsiębiorstw - wypłaty te nie będą podlegały opodatkowaniu w Polsce.

Natomiast, zgodnie z art. 22 ust. 1 UPO Polska-Holandia, inne dochody osoby mającej miejsce zamieszkania lub siedzibę w umawiającym się państwie (tj. dochody, które nie mieszczą się w ramach żadnej innej kategorii dochodów wymienionej w UPO) podlegają opodatkowaniu tylko w państwie siedziby. Dochody takie mogłyby ewentualnie być opodatkowane w państwie źródła dochodu (w tym przypadku - w Polsce), gdyby osoba osiągająca takie dochody prowadziła w tym państwie działalność gospodarczą poprzez zakład w nim położony. Ponieważ - jak wspomniano wyżej - Holenderscy Inwestorzy nie będą prowadzili działalności poprzez zakład położony w Polsce, również w przypadku klasyfikacji przedmiotowych wypłat dochodów funduszu bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych jako innych dochodów, nie będą one podlegały opodatkowaniu w Polsce.

Wnioskodawca wskazał, że stanowisko, iż powyższe dochody nie podlegają opodatkowaniu w Polsce zostało podzielone przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej sygn. IPPB3/423-563/09-2/PD z dnia 19 listopada 2009 r.

b)

Opodatkowanie Inwestorów Luksemburskich

Zgodnie z art. 10 ust. 3 Konwencji między Rzecząpospolitą Polską a Wielkim Księstwem Luksemburga w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku (Dz. U. z 1996 r. Nr 110, poz. 527) - zwanej dalej "UPO Polska-Luksemburg", określenie dywidendy oznacza dochód z akcji, akcji gratisowych lub prawa do pobierania korzyści, akcji w kopalnictwie, akcji członków założycieli lub innych praw, z wyjątkiem wierzytelności, do udziału w zyskach, jak również dochód z innych praw spółki, które według prawa podatkowego państwa, w którym spółka wydzielająca dywidendy ma siedzibę, zrównane są z wpływami z akcji.

Analogicznie jak w przypadku UPO Polska-Holandia, także w tym przypadku, przedmiotowe wypłaty dochodów funduszu inwestycyjnego bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych nie spełniają przesłanek do uznania ich za dywidendy, gdyż nie mieszczą się w żadnej z kategorii dochodów wymienionych w UPO Polska-Luksemburg jako dywidendy, ani nie są w świetle polskich przepisów zrównane z wpływami z akcji.

Wnioskodawca jest zdania, że przedmiotowe wypłaty na rzecz Inwestorów Luksemburskich mogą być klasyfikowane albo jako zyski przedsiębiorstw, o których mowa w art. 7 UPO Polska-Luksemburg, albo jako inne dochody, o których mowa w art. 22 tejże UPO. Zgodnie z art. 7 ust. 1 oraz art. 22 ust. 1 i 2 UPO Polska-Luksemburg, biorąc pod uwagę, że Inwestorzy Luksemburscy nie będą prowadzili działalności poprzez położony w Polsce zakład, przedmiotowe wypłaty nie będą podlegały opodatkowaniu w Polsce, niezależnie od klasyfikacji tych dochodów jako zysków przedsiębiorstw albo innych dochodów.

Wnioskodawca wskazał, że stanowisko, iż powyższe dochody nie podlegają opodatkowaniu w Polsce zostało podzielone w interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie sygn. IPPB3/423-937/09-2/PD z dnia 5 marca 2010 r.

c)

Opodatkowanie Inwestorów Cypryjskich

Zgodnie z art. 10 ust. 3 Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Cypru w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku (Dz. U. z 1993 r. Nr 117, poz. 523), określenie dywidendy oznacza dochody z akcji lub innych praw związanych z udziałem w zyskach i nie odnoszących się do roszczeń z tytułu wierzytelności, jak również dochody z innych udziałów w spółce, które są traktowane w ten sam sposób, jak dochód z akcji, zgodnie z ustawodawstwem podatkowym państwa, w którym spółka dokonująca jego podziału ma siedzibę.

Podobnie jak w przypadku UPO Polska-Holandia oraz UPO Polska-Luksemburg, zdaniem Wnioskodawcy, również na tle powyższych zapisów UPO Polska-Cypr, przedmiotowe wypłaty dokonywane rzecz Inwestorów Cypryjskich nie mogą być klasyfikowane jako dywidendy. Nie są one bowiem ani wymienione w UPO Polska-Cypr jako dywidendy, ani też w świetle ustawy o CIT, nie są traktowane w ten sam sposób jak dochody z akcji.

Przedmiotowe wypłaty mogą być klasyfikowane albo jako zyski przedsiębiorstw zgodnie z art. 7 UPO Polska-Cypr albo jako inne dochody zgodnie z art. 22 UPO Polska-Cypr. Niezależnie od tej klasyfikacji, biorąc pod uwagę, iż Inwestorzy Cypryjscy nie będą prowadzili działalności poprzez położony w Polsce zakład, dochody Inwestorów Cypryjskich nie będą podlegały opodatkowaniu w Polsce na mocy art. 7 ust. 1 UPO Polska-Cypr, bądź też art. 22 ust. 1 UPO Polska-Cypr.

Wnioskodawca wskazał, że stanowisko, iż powyższe dochody nie podlegają opodatkowaniu w Polsce zostało podzielone w interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie sygn. IPPB5/423-195/10-2/IŚ z dnia 28 kwietnia 2010 r.

IV.

Podsumowanie

Zdaniem Wnioskodawcy, jak wskazano powyżej, przedmiotowe przychody nie stanowią dywidend ani innych przychodów (dochodów) z tytułu udziału w zyskach osób prawnych w świetle ustawy o CIT, jak też postanowień UPO Polska-Holandia, UPO Polska-Luksemburg oraz UPO Polska-Cypr, a ponadto zgodnie z tymi umowami stanowią dochody niepodlegające opodatkowaniu w Polsce.

W świetle powyższych uwag, w przypadku wypłaty przez Wnioskodawcę dochodów na rzecz Inwestorów bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych nie wystąpi obowiązek poboru podatku u źródła od takich wypłat.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl