IPPB5/423-330/09-5/AM

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 10 września 2009 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB5/423-330/09-5/AM

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 17 czerwca 2009 r. (data wpływu 22 czerwca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

* odliczenia od podstawy opodatkowania wydatków na nabycie nowych technologii - jest prawidłowe;

* możliwości dokonania korekty deklaracji - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 czerwca 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie odliczenia od podstawy opodatkowania wydatków na nabycie nowych technologii oraz możliwości dokonania korekty deklaracji.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca zawarł w 2007 r. umowę na podstawie której nabył prawo do korzystania z programu komputerowego. Wnioskodawcy została udzielona licencja na użytkowanie programu i został on ujęty w ewidencji środków trwałych jako wartość niematerialna i prawna w roku 2007. Wartość licencji wyniosła 80 645,00 zł i jest amortyzowana wg stawki 50% zgodnie z polityką rachunkowości w firmie. Do chwili obecnej w ciężar kosztów uzyskania przychodów zaliczono kwotę 57 123,57 zł.

Zgodnie z opinią Wydziału Elektroniki, Automatyki, Informatyki i Elektroniki o innowacyjności systemów klasy ERP do zarządzania firmą program X, którego licencję zakupiono spełnia warunki do uznania za nową technologię w rozumieniu art. 18b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. W przedstawionej sytuacji nie dokonano pomniejszenia podstawy opodatkowania za rok 2007 o wydatki na nowe technologie pomimo, iż wydatki na licencję programu komputerowego nie zostały Wnioskodawcy zwrócone w żadnej formie. Wnioskodawca nie prowadzi swej działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

W załączeniu Wnioskodawca przesłał kserokopię umowy, opinię Akademii oraz faktury. Kwoty wynikające z faktur zostały w całości opłacone we wskazanych w fakturach terminach.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w świetle przedstawionych stanów faktycznych Wnioskodawcy przysługuje prawo do dokonania korekty deklaracji za rok 2007 i odliczenie 50% wydatków poniesionych na nowe technologie od podstawy opodatkowania, którymi jest licencja do programu komputerowego pomimo dokonywania odpisów amortyzacyjnych od wartości niematerialnych i prawnych.

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 18b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych od podstawy opodatkowania odlicza się wydatki na nabycie nowych technologii, za które uważa się wiedzę technologiczną w postaci wartości niematerialnych i prawnych, co potwierdza opinia niezależnej jednostki naukowej. Z uwagi na fakt, że Wnioskodawca opłacił kwoty na nabycie licencji oraz opinia Akademii potwierdza innowacyjność tego programu, zgodnie z art. 18b ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wnioskodawca jest zdania, że miał prawo do pomniejszenia podstawy opodatkowania o 50% kwot wydatkowanych na nabycie nowych technologii w 2007 r. Wnioskodawca uważa że odbyć się to może poprzez korektę zeznania rocznego za 2007 rok, gdyż nie zostało to dokonane. Z uwagi na brzmienie art. 18b ust. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie przeszkadza fakt dokonywania odpisów amortyzacyjnych od tych wartości niematerialnych i prawnych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia przedstawionego w stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl