IPPB5/423-318/10-7/AM

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 19 sierpnia 2010 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB5/423-318/10-7/AM

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 2 czerwca 2010 r. (data wpływu 4 czerwca 2010 r.) oraz piśmie z dnia 9 lipca 2010 r. (data nadania 12 lipca 2010 r., data wpływu 13.07.2010) uzupełniającym braki formalne na wezwanie Nr IPPB5/423-318/10-2/AM z dnia 7 lipca 2010 r. (data doręczenia 9 lipca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu poniesienia kosztów uzyskania przychodów w związku z budową lub przebudową infrastruktury drogowej i technicznej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 czerwca 2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu poniesienia kosztów uzyskania przychodów w związku z budową lub przebudową infrastruktury drogowej i technicznej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Zaistniały stan faktyczny

Wnioskodawca (Spółka) prowadzi działalność gospodarczą polegającą na budowaniu oraz zarządzaniu centrami handlowymi, w szczególności z przeznaczeniem na wynajem ich powierzchni. Wynajem zarządzanych przez Spółkę centrów handlowych stanowi jej główne źródło przychodów podatkowych.

W związku z realizacją inwestycji polegającej na budowie centrum handlowego, Spółka została zobowiązana, na podstawie umów i porozumień zawartych z Miastem do:

I.

budowy oraz przebudowy układu komunikacyjnego w sąsiedztwie Inwestycji,

II.

wykonania infrastruktury technicznej wynikającej z ww. budowy oraz przebudowy układu komunikacyjnego,

III.

budowy oraz przebudowy sieci wodno-kanalizacyjnej.

Nakłady związane z budową lub przebudową infrastruktury drogowej i technicznej, o której mowa powyżej, zostaną poniesione na gruntach stanowiących własność Miasta.

Zgodnie z ww. umowami oraz porozumieniami, wykonanie oraz przekazanie przez Spółkę ww. nakładów na infrastrukturę drogową i inną infrastrukturę towarzyszącą stanowi warunek konieczny dla dopuszczenia Inwestycji do użytkowania. Przekazanie przedmiotowych nakładów w świetle umów i porozumień z Miastem. ma nastąpić pod tytułem darmym.

Spółka w wykonaniu ciążących na niej obowiązków na mocy ww. umów i porozumień ponosiła w latach 2006-2009 koszty związane z budową lub przebudową ww. infrastruktury drogowej i technicznej. W 2009 r. Spółka formalnie, na podstawie protokołów zdawczo-odbiorczych, przekazała na rzecz Miasta. poszczególne składniki majątkowe wytworzone w tym zakresie.

Dla celów rachunkowych, koszty budowy infrastruktury drogowej i technicznej związanej z Inwestycją są ujmowane przez Spółkę w pozycji "środki trwałe w budowie". Ostatecznie dla celów rachunkowych koszty budowy infrastruktury drogowej i technicznej związanej z Inwestycją zostaną ujęte przez Spółkę jako zwiększenie wartości środków trwałych, z którymi budowa tej infrastruktury miała bezpośredni związek.

Dodatkowo, część Inwestycji stanowić będzie sklep, który w przyszłości będzie użytkowany przez Spółkę X. Prace budowlane związane z budową sklepu w obrębie Inwestycji zostały powierzone Spółce X przez Wnioskodawcę na podstawie umowy o zastępstwo inwestycyjne.

Jednocześnie, mając na uwadze fakt, że infrastruktura drogowa i/lub techniczna, do której wybudowania została zobowiązana Spółka na mocy umów i porozumień z Miastem. jest również funkcjonalnie związana z budową i przyszłą działalnością sklepu, Spółka X zawarła z Wnioskodawcą umowę o świadczenie przez Wnioskodawcę usług w zakresie wytworzenia ww. infrastruktury i administrowania procesem inwestycyjnym w okresie jej budowy.

Zgodnie z przedmiotową umową Spółka świadczyć będzie na rzecz Spółki X usługę związaną z wytworzeniem przedmiotowej infrastruktury, obejmującą:

* przygotowanie wstępnego kosztorysu prac,

* zarządzanie oraz administrowanie procesem inwestycyjnym,

* koordynację realizacji robót (w tym sprawdzenie jakości wykonanych robót, ich odbioru, itp.),

* zapewnienie niezbędnego finansowania kosztów w okresie budowy,

* dokonanie odbioru końcowego robót,

* przygotowanie końcowego rozliczenia robót.

Z tytułu wykonania ww. usługi, Spółce przysługiwać będzie zryczałtowane wynagrodzenie kalkulowane w oparciu o poziom budżetowanych kosztów związanych z wykonaniem usługi, tj. wytworzeniem przedmiotowej infrastruktury i administrowaniem procesem inwestycyjnym w tym zakresie. Wynagrodzenie będzie płatne po wykonaniu usługi. Spółka i Spółka X przyjęły w Umowie oświadczenie usług, że wykonanie usługi nastąpi po formalnym przekazaniu infrastruktury na rzecz Miasta i zaakceptowaniu przez Spółkę X protokołu rozliczenia usługi.

Jednocześnie, Umowa o świadczenia usług przewiduje zapis, zgodnie z którym w sytuacji, gdy wysokość kosztów rzeczywiście poniesionych przez Spółkę na budowę infrastruktury w stosunku do kosztów budżetowanych przekroczy ustalony przez Wnioskodawcę i Spółkę X wskaźnik procentowy (zapis ma charakter warunkowy i jego zastosowanie uzależnione jest od zaistnienia określonej sytuacji>, zryczałtowane wynagrodzenie Spółki będzie mogło zostać renegocjowane (zwiększone).

Zdarzenie przyszłe

Spółka planuje realizację kolejnych inwestycji, tj. budowy centrów handlowych. W związku z powyższym będzie zobowiązana, na mocy stosownych umów i porozumień z właściwymi organami administracji rządowej lub samorządowej bądź innymi uprawnionymi podmiotami, do ponoszenia kosztów budowy lub modernizacji infrastruktury drogowej i technicznej umożliwiającej lub usprawniającej działalność nowobudowanych centrów handlowych.

Wykonanie budowy lub modernizacji infrastruktury towarzyszącej stanowić będzie warunek niezbędny dla rozpoczęcia i prawidłowego użytkowania nowobudowanych centrów handlowych.

Nakłady związane z budową lub modernizacją infrastruktury towarzyszącej, o której mowa powyżej, będą ponoszone na gruntach niestanowiących własności Spółki i następnie przekazywana właściwym podmiotom pod tytułem darmym.

Dla celów rachunkowych, Spółka planuje ujmować koszty budowy infrastruktury towarzyszącej związanej z przyszłymi inwestycjami w pozycji "środki trwałe w budowie", a które następnie będą ujmowane jako zwiększenia wartości środków trwałych, z którymi budowa takiej infrastruktury będzie miała bezpośredni związek.

W przypadku tych budów, gdzie planowane są sklepy, Wnioskodawca i Spółka X mogą zawierać umowy o świadczenie przez Wnioskodawcę na rzecz Spółki X usługi w zakresie wytworzenia infrastruktury i administrowania procesem inwestycyjnym w tym zakresie w okresie jej budowy. Z tytułu świadczenia takich usług, Spółce przysługiwać będzie zryczałtowane wynagrodzenia kalkulowane w oparciu o poziom budżetowanych kosztów związanych z wykonaniem usługi, tj. wytworzeniem przedmiotowej infrastruktury i administrowaniem procesem inwestycyjnym w tym zakresie. Wynagrodzenia w takich przypadkach będzie płatne po wykonaniu usługi, tj. następować będzie po formalnym przekazywaniu infrastruktury na rzecz właściwych organów administracji publicznej lub innych uprawnionych podmiotów i zaakceptowaniu przez Spółkę X protokołu rozliczenia usługi.

Jednocześnie, Wnioskodawca będzie zawierać w stosowanych umowach zapisy, zgodnie z którymi w sytuacji, gdy wysokość kosztów rzeczywiście poniesionych przez Spółkę na budowę infrastruktury w stosunku do kosztów budżetowanych przekroczy ustalony przez Wnioskodawcę i Spółkę X wskaźnik procentowy (zapisy będą mieć charakter warunkowy i ich zastosowanie uzależnione będzie od zaistnienia określonej sytuacji), zryczałtowane wynagrodzenie Spółki będzie mogło zostać renegocjowane (zwiększone).

Dodatkowo, Spółka informuje, że inwestycje w zakresie dotyczącym sklepów będą mogły być prowadzone zarówno na gruntach należących do Wnioskodawcy (w tych przypadkach grunt ze sklepem będzie oddawany w użytkowanie Spółce X) jak i gruntach należących do Spółki X.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy ponoszone przez Spółkę koszty na budowę lub przebudowę infrastruktury drogowej i technicznej, przekazanej następnie na rzecz Miasta, stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów.

2.

Czy Spółka będzie uprawniona do ujęcia kosztów na budowę lub przebudowę infrastruktury drogowej i technicznej, przekazanej następnie na rzecz Miasta, bezpośrednio w kosztach uzyskania przychodu, tj. czy poniesione nakłady powinny bezpośrednio obciążać koszty prowadzonej przez Spółkę działalności i w związku z tym nie powinny być ujmowane dla celów podatkowych jako koszty wytworzenia nowego środka trwałego, w tym inwestycji w obcym środku trwałym.

3.

Czy ujęcie dla celów rachunkowych kosztów na budowę lub przebudowę infrastruktury drogowej i technicznej, przekazywanej następnie na rzecz Miasta, jako kosztów inwestycyjnych, wywiera wpływ na ich podatkową kwalifikację, tj. na rozpoznawanie tych kosztów na bieżąco jako koszty bezpośrednio obciążające koszty działalności Spółki.

4.

Czy Spółka będzie uprawniona, do ujęcia kosztów na budowę lub przebudowę infrastruktury drogowej i technicznej, przekazanej następnie na rzecz Miasta, bezpośrednio w kosztach uzyskania przychodu w momencie ich faktycznego poniesienia czy w momencie formalnego przekazania nakładów na infrastrukturę na rzecz Miasta, tj. w momencie podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego przedmiotowej infrastruktury.

5.

Czy koszty budowy lub przebudowy infrastruktury drogowej i technicznej stanowią koszty uzyskania przychodów pośrednio związane z przychodami, zważywszy na fakt, że są one powiązane zarówno z przychodami z tytułu przyszłego wynajmu na rzecz Spółki X części Inwestycji jak i wynagrodzenia, jakie Wnioskodawca uzyskuje od Spółki X za wykonanie usługi na podstawie Umowy o świadczenie usług, które zostało ustalone w sposób zryczałtowany, a więc również nie dający podstawy do przypisania faktycznych kosztów do konkretnego przychodu od Spółki X.

Odnośnie zdarzenia przyszłego:

6.

Czy koszty na budowę lub modernizację infrastruktury towarzyszącej, które będą ponoszone przez Spółkę w przyszłości, przekazywanej nieodpłatnie na rzecz właściwych organów administracji rządowej lub samorządowej bądź innych uprawnionych podmiotów, stanowić będą dla Spółki koszty uzyskania przychodów.

7.

Czy Spółka będzie uprawniona do ujęcia kosztów na budowę lub modernizację infrastruktury towarzyszącej, które będą ponoszone przez Spółkę w przyszłości, przekazywanej nieodpłatnie na rzecz właściwych organów administracji rządowej lub samorządowej bądź innych uprawnionych podmiotów, bezpośrednio w kosztach uzyskania przychodu, tj. czy poniesione nakłady powinny bezpośrednio obciążać koszty prowadzonej przez Spółkę działalności i w związku z tym nie powinny być ujmowane dla celów podatkowych jako koszty wytworzenia nowego środka trwałego, w tym inwestycji w obcym środku trwałym.

8.

Czy ujęcie dla celów rachunkowych kosztów na budowę lub modernizację infrastruktury towarzyszącej, które będą ponoszone przez Spółkę w przyszłości, przekazywanej nieodpłatnie na rzecz właściwych organów administracji rządowej lub samorządowej bądź innych uprawnionych podmiotów, jako kosztów inwestycyjnych, będzie wywierać wpływ na ich podatkową kwalifikację, tj. na rozpoznawanie tych kosztów na bieżąco jako koszty bezpośrednio obciążające koszty działalności Spółki.

9.

Czy Spółka będzie uprawniona do ujęcia kosztów na budowę lub modernizację infrastruktury towarzyszącej, które będą ponoszone przez Spółkę w przyszłości, przekazywanej nieodpłatnie na rzecz właściwych organów administracji rządowej lub samorządowej bądź innych uprawnionych podmiotów, bezpośrednio w kosztach uzyskania przychodu w momencie ich faktycznego poniesienia czy w momencie formalnego przekazania nakładów na infrastrukturę na rzecz tych organów lub innych uprawnionych podmiotów tj. w momencie podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego przedmiotowej infrastruktury.

10.

Czy koszty budowy lub przebudowy infrastruktury drogowej i/lub technicznej stanowić będą koszty uzyskania przychodów pośrednio związane z przychodami, zważywszy na to, że będą one powiązane zarówno z przychodami z tytułu przyszłego wynajmu lokali w centrach handlowych jak i wynagrodzenia, jakie Spółka będzie uzyskiwać od Spółki X za wykonanie usług obejmujących wytworzenie ww. infrastruktury i administrowanie procesem inwestycyjnym w tym zakresie, które będzie ustalone w sposób zryczałtowany, a więc również nie dający podstaw do przypisania faktycznych kosztów do przychodów od Spółki X.

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź na pytanie nr 4 wniosku. Wniosek w pozostałym zakresie zostanie rozpatrzony odrębnymi rozstrzygnięciami.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. 4

Zdaniem Spółki, koszty budowy lub przebudowy infrastruktury drogowej i technicznej, do których poniesienia Spółka była zobowiązana na mocy umów i porozumień z Miastem w związku z prowadzoną Inwestycją, powinny stanowić koszty uzyskania przychodów w momencie formalnego przekazania ww. nakładów na infrastrukturę na rzecz Miasta, tj. w momencie podpisania protokołów zdawczo - odbiorczych dotyczących przedmiotowej infrastruktury.

O zasadności stanowiska Spółki w tym zakresie świadczą następujące argumenty.

Kwestia potrącalności kosztów uzyskania przychodów w czasie powinna być oceniona w świetle uregulowania zawartego w art. 15 ust. 4-6 ustawy o p.d.o.p.

Zgodnie z przywołanym przepisem oraz ugruntowanym stanowiskiem sądów administracyjnych oraz organów podatkowych, na gruncie ww. ustawy, wśród kosztów uzyskania przychodów można wyróżnić koszty bezpośrednio związane z przychodami oraz koszty inne niż koszty bezpośrednio związane przychodami (koszty pośrednie).

Koszty uzyskania przychodu o charakterze bezpośrednim to koszty, których poniesienie przekłada się na uzyskanie konkretnego przychodu, tj. można taki koszt powiązać z uzyskaniem konkretnego przychodu. Natomiast koszty uzyskania przychodu o charakterze pośrednim, to koszty które nie można przypisać konkretnym przychodom.

Zdaniem Spółki, koszty budowy lub przebudowy infrastruktury drogowej i technicznej poniesione w związku z Inwestycją stanowią koszty inne niż bezpośrednio związane z przychodem. Takie stanowisko znajduje również potwierdzenie w praktyce organów podatkowych i orzecznictwie sądów administracyjnych.

Dyrektor IS w Warszawie w interpretacji z dnia 17 stycznia 2008 r. o sygn. IP-PB3-423-933/08-2/JG wskazał, że " (...) Ponieważ jednocześnie wydatki poczynione na budowę/ulepszenie elementów infrastruktury zewnętrznej

Analogicznie jak powyżej, m.in. Dyrektor IS w Bydgoszczy w interpretacji z dnia 22 sierpnia 2008 r. o sygn. ITPB3/423-403/08/MH, Dyrektor IS w Warszawie w interpretacji z dnia 30 kwietnia 2009 r. o sygn. IPPB5/423-155/09-2/AM.

Także orzecznictwo sądów administracyjnych potwierdza, że koszty budowy lub modernizacji infrastruktury drogowej i/lub technicznej stanowić powinny koszty inne niż bezpośrednio związane z przychodem. Tak m.in. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z dnia 11 Iutego 2009 r. o sygn. III 1665/08, który wskazał, że " (...) Do wydatków pośrednio związanych z przychodem można zaliczyć m.in. wydatki ponoszone przez Skarżącą mające na celu budowę drogi publicznej w sytuacji, gdy przedsiębiorstwo usytuowane jest obok tej drogi i korzystanie z niej jest istotne dla prawidłowego jego funkcjonowania. Zapewni ona bowiem sprawny i bezpieczny transport przewożonych materiałów i pracowników do fabryki."

Stosownie do treści art. 15 ust. 4d ustawy o p.d.o.p., koszty uzyskania przychodów, inne niż koszty bezpośrednie (koszty pośrednie), są potrącalne w dacie ich poniesienia. Za dzień poniesienia kosztu, zgodnie z treścią art. 15 ust. 4e ustawy o p.d.o.p., uważa się dzień, w którym ujęto koszt w księgach rachunkowych (zaksięgowano) na podstawie otrzymanej przez podatnika faktury (rachunku).

W związku z powyższym, z literalnego brzmienia art. 15 ust. 4e ustawy o p.d.o.p. może wynikać, że ustawodawca uzależnia moment, w którym wydatek staje się kosztem uzyskania przychodów, od momentu jago zaksięgowania.

Niemniej jednak, w ocenie Spółki, w specyficznym przypadku jaki został przedstawiony w stanie faktycznym powyżej, moment właściwy do rozpoznania ww. kosztów jako kosztów podatkowych powinien zostać "odsunięty" w czasie. tj. nie powinien być to moment ujęcia ww. kosztów (poszczególnych faktur/rachunków) w księgach rachunkowych.

Zdaniem Spółki, momentem właściwym do rozpoznania ww. kosztów jako kosztów uzyskania przychodu powinien być moment formalnego przekazania ww. nakładów na rzecz Miasta, tj. moment podpisania protokołów zdawczo - odbiorczych dotyczących przedmiotowej infrastruktury.

Powyższa konkluzja wynika z faktu, iż w dopiero w momencie formalnego przekazania ww. nakładów będzie można stwierdzić, iż koszty te mają charakter definitywny oraz że powinny być uznane za koszty pośrednie.

W szczególności, do czasu przekazania ww. nakładów Spółka może się wycofać się z prowadzonej Inwestycji bądź też dokonać jej zbycia na rzecz podmiotów trzecich.

W pierwszym przypadku, z podatkowego punktu widzenia, kwalifikacja ponoszonych przez Spółkę kosztów, jako kosztów pośrednich odliczanych w momencie ich poniesienia mogłaby również zostać zakwestionowania przez organy podatkowe. W takiej bowiem sytuacji Spółka mogłaby spotkać się zarzutem, że przedmiotowe koszty powinny stanowić koszty zaniechanej inwestycji.

Zgodnie z art. 15 ust. 4f ustawy o p.d.o.p., koszty zaniechanych inwestycji są potrącalne w dacie zbycia inwestycji lub ich likwidacji. Pod pojęciem "inwestycji", stosownie do art. 4a pkt 1 ustawy o p.d.o.p., należy rozumieć środki trwale w budowie w rozumieniu ustawy o rachunkowości czyli zaliczane do aktywów trwałych jednostki środki trwałe w okresie ich budowy, montażu lub ulepszenia istniejącego środka trwałego.

Wobec powyższego, w sytuacji, gdyby Spółka wycofała się z Inwestycji organ podatkowy mógłby uznać, że ponoszone przez nią koszty powinny stanowić koszty uzyskania przychodów wyłącznie w momencie likwidacji bądź zbycia Inwestycji. Tak więc zasadne jest, zdaniem Spółki, ujęcie kosztów infrastruktury do kosztów uzyskania przychodów dopiero w momencie jej przekazania na rzecz Miasta.

Natomiast, w przypadku gdyby Spółka przed przekazaniem ww. nakładów na infrastrukturę na rzecz Miasta dokonała zbycia Inwestycji również mogłaby spotkać się z zarzutem ujęcia kosztów budowy Infrastruktury w nieprawidłowym momencie tj., że tego rodzaju koszty powinny stanowić koszty bezpośrednio związane z przychodem z tytułu zbycia inwestycji a nie powinny być zaliczone do kosztów podatkowych w momencie ich poniesienia.

Wobec powyższego, moment przekazania nakładów na Infrastrukturę drogową i techniczną przez Spółkę na rzecz Miasta ostatecznie przesądza o sensie gospodarczym jak i charakterze poniesionych kosztów.

W uzupełnieniu Spółka wskazuje, iż organy podatkowe w wydawanych przez siebie interpretacjach potwierdzają, iż niektóre koszty podatkowe mogą zostać rozpoznane dla celów podatkowych w innym momencie aniżeli moment ich zaksięgowania.

A zetem, formalne przekazanie nakładów na infrastrukturę drogową i techniczną na rzecz Miasta jest zdaniem Spółki, momentem sankcjonującym uprawnienie Spółki do ujęcia kosztów związanych z tymi nakładami jako kosztów uzyskania przychodów.

Spółka wskazała, iż powyższa wykładnia przepisów ustawy o p.d.o.p. tj. iż ww. nakłady powinny być ujęte w kosztach uzyskania przychodu w dacie formalnego przekazania zakończonej inwestycji infrastrukturalnej, znalazła wyraz w interpretacji Dyrektora IS w Katowicach z dnia 6 listopada 2009 r. o sygn. IBPBI/2/423-1345/09/AP.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia przedstawionego w stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl