IPPB5/423-308/14-4/AM

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 3 czerwca 2014 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB5/423-308/14-4/AM

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 27 marca 2014 r. (data wpływu 28 marca 2014 r.) oraz piśmie z dnia 27 maja 2014 r. (data wpływu 28 maja 2014 r.) uzupełniającym braki formalne wniosku na wezwanie Nr IPPB5/423-308/14-2/AM z dnia 20 maja 2014 r. (data doręczenia 23 maja 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych planowanej transakcji podziału spółki kapitałowej przez wydzielenie - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 marca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych planowanej transakcji podziału spółki kapitałowej przez wydzielenie.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest spółką europejską z siedzibą w Holandii. Wnioskodawca jest udziałowcem P. spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: "P."). P. jest spółką prawa polskiego.

Wnioskodawca planuje utworzenie polskiej spółki ("S."). S. będzie miała formę prawną spółki akcyjnej i zostanie utworzona w przeciągu sześciu miesięcy od daty złożenia niniejszego wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej. Planowana siedziba S. będzie się mieścić w B.

S. zostanie udziałowcem P. w efekcie wniesienia przez Wnioskodawcę aportem 100% udziałów w P. do S., w zamian za objęcie nowo wyemitowanych akcji S.

Planowana jest restrukturyzacja działalności P. poprzez podział przez wydzielenie części działalności P. do innej polskiej spółki kapitałowej ("Spółka Przejmująca") w ramach procedury przewidzianej przepisami art. 529 § 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 1030 z późn. zm., dalej: "k.s.h.").

Na moment rejestracji podziału P. będzie prowadzić dwa rodzaje działalności:

* działalność w zakresie udzielania pożyczek i ich bieżącej obsługi (w tym windykacji) ("Jednostka Biznesowa - Pożyczki");

* działalność w zakresie wyselekcjonowanego portfela wierzytelności pożyczkowych P. mająca na celu ich zbywanie na rzecz innych podmiotów i obejmująca przede wszystkim wyszukiwanie potencjalnych nabywców zainteresowanych nabyciem tego portfela lub jego części, negocjacje z potencjalnymi nabywcami oraz zbywanie portfela wierzytelności lub jego części ("Jednostka Biznesowa - Obrót Wierzytelnościami").

Planowany podział jest związany z planowanym wprowadzeniem Grupy P. na giełdę i ma na celu dostosowanie obecnej struktury działalności do docelowej struktury kapitałowej Grupy, tj. umiejscowienie Jednostki Biznesowej - Pożyczki w przyszłej strukturze giełdowej i ulokowanie Jednostki Biznesowej - Obrót Wierzytelnościami poza planowaną strukturą giełdową Grupy.

Przed podziałem obie działalności, tj. Jednostka Biznesowa - Pożyczki i Jednostka Biznesowa - Obrót Wierzytelnościami stanowić będą oddzielne i samodzielne części przedsiębiorstwa P.

W P. funkcjonować będzie określona struktura organizacyjna odzwierciedlająca odrębność obu działalności. Każda z tych działalności stanowić będzie w Spółce odrębną jednostkę biznesową obsługiwaną przez personel niezbędny do prowadzenia każdego z tych rodzajów działalności.

W zakresie jednostek organizacyjnych, które zapewniają obsługę zarówno Jednostki Biznesowej - Pożyczki, jak i Jednostki Biznesowej - Obrót Wierzytelnościami (w szczególności obsługa kadrowo-płacowa, udostępnienie, obsługa oraz utrzymanie systemów informatycznych, obsługa księgowa, w tym sporządzanie sprawozdań finansowych i kalkulacji podatkowych, obsługa administracyjna), jednostki te będą przyporządkowane do Jednostki Biznesowej - Pożyczki i zostaną przeniesione do nowej spółki w ramach podziału przez wydzielenie. Po wydzieleniu P. będzie jednak w dalszym ciągu korzystać z usług tych działów na zasadzie outsourcingu na podstawie umowy serwisowej podpisanej ze Spółką Przejmującą.

W systemie finansowo-księgowym P., do każdego z powyższych rodzajów działalności przyporządkowane będą bezpośrednio związane z nimi aktywa i zobowiązania. Będzie także możliwe przygotowanie skonsolidowanego sprawozdanie finansowego, obejmującego sumę operacji dla obu działalności oraz odrębnych sprawozdań finansowych dla Jednostki Biznesowej - Pożyczki i Jednostki Biznesowej - Obrót Wierzytelnościami.

Dodatkowo, przypisanie pożyczek do Jednostki Biznesowej - Pożyczki i Jednostki Biznesowej - Obrót Wierzytelnościami nastąpi w systemie informatycznym służącym P. do zarządzania udzielonymi pożyczkami. Pozwoli to na sporządzanie raportów i statystyk dla celów zarządzania tymi portfelami.

Do każdego rodzaju działalności przypisane będą oddzielne rachunki bankowe.

Wskutek planowanego podziału, zarówno Jednostka Biznesowa - Pożyczki jak i Jednostka Biznesowa - Obrót Wierzytelnościami będą w stanie funkcjonować jak niezależne przedsiębiorstwa.

Pismem z dnia 27 maja 2014 r. (data wpływu 28 maja 2014 r.), stanowiącym odpowiedź na wezwanie o uzupełnienie braków formalnych wniosku Nr IPPB5/423-308/14-2/AM z dnia 20 maja 2014 r. (data doręczenia 23 maj 2014 r.), Wnioskodawca uszczegółowił przedstawione zdarzenie przyszłe wskazując, iż planowana transakcja podziału P. Sp. z o.o. przez wydzielenie, nie będzie spełniać przesłanki zawartej w art. 10 ust. 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm.), tj. głównym bądź jednym z głównych celów takiej operacji nie będzie uniknięcie lub uchylenie się od opodatkowania, a podział spółki zostanie przeprowadzony z uzasadnionych przyczyn ekonomicznych.

Wnioskodawca wskazał, iż Jednostka Biznesowa - Pożyczki, jak również Jednostka Biznesowa - Obrót Wierzytelnościami posiadają wyodrębnienie organizacyjne oraz funkcjonalne w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa (stanowią odrębne działy w strukturze organizacyjnej P. Sp. z o.o.) tym samym posiadają potencjalną zdolność do prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej.

Wyodrębnienie organizacyjne Jednostki Biznesowej - Pożyczki i Jednostki Biznesowej - Obrót Wierzytelnościami zostało dokonane na mocy uchwały zarządu spółki P. Sp. z o.o.

W rezultacie, w strukturze organizacyjnej P. Sp. z o.o. funkcjonują dwie niezależne i wyodrębnione jednostki biznesowe. Obie jednostki pełnią określone funkcje i mają zdolność do prowadzenia samodzielnej działalności. Jednostka Biznesowa - Pożyczki prowadzi działalność w zakresie udzielania pożyczek i ich bieżącej obsługi (w tym windykacji). Jednostka Biznesowa - Obrót Wierzytelnościami prowadzi działalność w zakresie wyselekcjonowanego portfela wierzytelności pożyczkowych Spółki, ma na celu ich zbywanie na rzecz innych podmiotów i obejmuje przede wszystkim wyszukiwanie potencjalnych nabywców zainteresowanych nabyciem tego portfela lub jego części, negocjacje z potencjalnymi nabywcami oraz zbywanie portfela wierzytelności lub jego części. Do obu jednostek został przypisany dedykowany personel. Jednostka Biznesowa - Pożyczki, jak również Jednostka Biznesowa - Obrót Wierzytelnościami zostały finansowo wyodrębnione w przedsiębiorstwie P. Sp. z o.o. na mocy uchwały zarządu spółki P. Poiand Sp. z o.o. Prowadzona ewidencja księgowa umożliwia identyfikację i przyporządkowanie przychodów i kosztów uzyskania przychodów oraz pasywów i aktywów związanych z prowadzoną działalnością w wyodrębnionych częściach przedsiębiorstwa i w związku z tym możliwe jest przypisanie wszystkich należności oraz zobowiązań, do każdej z tych jednostek. Dla celów wewnętrznych możliwe jest sporządzanie osobnych rachunków zysków i strat oraz bilansów dla Jednostki Biznesowej - Obrót Wierzytelnościami oraz Jednostki Biznesowej - Pożyczki.

Wszystkie składniki majątkowe i niemajątkowe funkcjonalnie związane z prowadzoną, wyodrębnioną działalnością gospodarczą zostały przypisane odpowiednio do Jednostki Biznesowej - Pożyczki i Jednostki Biznesowej - Obrót Wierzytelnościami.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 6 w związku z art. 4a pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o p.d.o.p. na skutek opisanego w zdarzeniu przyszłym podziału przez wydzielenie, po stronie S., jako udziałowca P., tj. spółki dzielonej, nie powstanie przychód/dochód podatkowy.

Zdaniem Wnioskodawcy,

Stanowisko

Zdaniem Wnioskodawcy, na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 6 w związku z art. 4a pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. Z 2011 r., Nr 74, poz. 397, z późn. zm., dalej jako: "ustawa o p.d.o.p.") na skutek opisanego w zdarzeniu przyszłym podziału przez wydzielenie, po stronie S., jako udziałowca P., tj. spółki dzielonej, nie powstanie przychód/dochód podatkowy.

UZASADNIENIE stanowiska Wnioskodawcy

Stosownie do postanowień art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o p.d.o.p., dochodem (przychodem) z udziału w zyskach osób prawnych jest dochód (przychód) faktycznie uzyskany z tego udziału, w tym także, w przypadku podziału spółek, jeżeli majątek przejmowany na skutek podziału, a przy podziale przez wydzielenie majątek przejmowany na skutek podziału lub majątek pozostający w spółce, nie stanowią zorganizowanej części przedsiębiorstwa - ustalona na dzień podziału nadwyżka nominalnej wartości udziałów przydzielonych w spółce przejmującej lub nowo zawiązanej nad kosztami nabycia lub objęcia udziałów w spółce dzielonej, obliczonymi zgodnie z art. 15 ust. 1k albo art. 16 ust. 1 pkt 8; jeżeli podział spółki następuje przez wydzielenie, kosztem uzyskania przychodów jest wartość lub kwota wydatków poniesionych przez udziałowca na objęcie lub nabycie udziałów w spółce dzielonej, ustalona w takiej proporcji, w jakiej pozostaje u tego udziałowca wartość nominalna unicestwianych udziałów w spółce dzielonej do wartości nominalnej udziałów przed podziałem.

Z cytowanego przepisu wynika zatem, że w przypadku podziału spółki przez wydzielenie, nie określa się przychodu/dochodu podatkowego wspólnikowi spółki podlegającej podziałowi, przy jednoczesnym spełnieniu dwóch warunków:

1.

majątek przejmowany przez spółkę przejmującą lub nowo zawiązaną stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa,

2.

majątek pozostający w spółce podlegającej podziałowi stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa.

Pojęcie zorganizowanej części przedsiębiorstwa dla celów ustawy o p.d.o.p. zdefiniowane jest w przepisie art. 4a pkt 4 ustawy o p.d.o.p., jako organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązań, przeznaczonych do realizacji określonych działań gospodarczych, który jednocześnie mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania.

Zatem, na gruncie ustawy o p.d.o.p. mamy do czynienia ze zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa, jeśli spełnione są łącznie następujące przesłanki:

A. Istnieje zespół składników materialnych i niematerialnych (w tym zobowiązania);

B. Zespół ten jest organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie;

C. Składniki te przeznaczone są do realizacji określonych zadań gospodarczych;

D. Zespół tych składników mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące wyżej wymienione zadania gospodarcze.

Ad A. Zespół składników materialnych i niematerialnych (w tym zobowiązania)

Zdaniem P., nie ulega żadnej wątpliwości, że opisane w zdarzeniu przyszłym zarówno Jednostka Biznesowa - Pożyczki jak i Jednostka Biznesowa - Obrót Wierzytelnościami, stanowić będą zespół składników materialnych i niematerialnych (w tym zobowiązań). W szczególności, jak wskazano powyżej, w systemie finansowo-księgowym P., do każdego z tych rodzajów działalności przypisane będą bezpośrednio związane z każdą z nich aktywa i zobowiązania.

Dodatkowo, przypisanie pożyczek do Jednostki Biznesowej - Pożyczki i Jednostki Biznesowej - Obrót Wierzytelnościami nastąpi w systemie informatycznym służącym P. do zarządzania udzielonymi pożyczkami. Pozwoli to na sporządzanie raportów i statystyk dla celów zarządzania tymi portfelami.

Ad B. Organizacyjne i finansowe wyodrębnienie w istniejącym przedsiębiorstwie.

Opublikowane stanowiska władz skarbowych odnoszące się do problemu organizacyjnego wyodrębnienia zespołu składników majątkowych potwierdzają stanowisko, iż kluczowe dla istnienia takiego wyodrębnienia są postanowienia wewnętrznych regulacji obowiązujących u danego podatnika.

Jak przykładowo stwierdził Minister Finansów w interpretacji indywidualnej z dnia 18 maja 2011 r. (sygn. IPTPP2/443-30/11-3/BM): "O wyodrębnieniu organizacyjnym można mówić, gdy zorganizowana część przedsiębiorstwa stanowi odrębną jednostkę organizacyjną w strukturze tego przedsiębiorstwa, np. dział, wydział, oddział, itp. Takie organizacyjne wydzielenie powinno być dokonane na podstawie statutu, regulaminu lub aktu o podobnym charakterze. Ocena ta musi być dokonywana według kryterium, tj. ustalenia, jaką rolę składniki majątkowe i związane z nimi prawa materialne odgrywały w funkcjonowaniu dotychczasowego przedsiębiorstwa (na ile stanowiły wyodrębnioną organizacyjnie i funkcjonalnie całość)."

Jak wskazano powyżej, na moment podziału w P. będzie funkcjonowała określona struktura organizacyjna odzwierciedlająca odrębność Jednostki Biznesowej - Pożyczki i Jednostki Biznesowej - Obrót Wierzytelnościami. Każda z tych działalności stanowić będzie w Spółce odrębną jednostkę organizacyjną obsługiwaną przez personel niezbędny do prowadzenia każdego z tych rodzajów działalności.

W zakresie jednostek organizacyjnych, które zapewniają obsługę zarówno Jednostki Biznesowej - Pożyczki, jak i Jednostki Biznesowej - Obrót Wierzytelnościami (w szczególności obsługa kadrowo-płacowa, udostępnienie, obsługa oraz utrzymanie systemów informatycznych, obsługa księgowa, w tym sporządzanie sprawozdań finansowych i kalkulacji podatkowych, obsługa administracyjna), jednostki te będą przyporządkowane do Jednostki Biznesowej - Pożyczki i zostaną przeniesione do nowej spółki w ramach podziału przez wydzielenie. Po wydzieleniu P. będzie jednak w dalszym ciągu korzystać z usług tych działów na zasadzie outsourcingu na podstawie umowy serwisowej zawartej ze Spółką Przejmującą.

Jak podkreślają organy podatkowe, wystarczające do spełniania warunku wyodrębnienia finansowego jest prowadzenie przez podmiot rachunkowości w taki sposób, aby możliwe było przyporządkowanie przychodów i kosztów oraz należności i zobowiązań do zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Dla przykładu wspomnieć należy stanowisko Ministra Finansów, który w indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego z dnia 12 września 2011 r. (sygn. ILPB3/423-255/11-6/EK) stwierdził, że: "Wyodrębnienie finansowe najpełniej realizowane jest w przypadku zakładu lub oddziału osoby prawnej. Wyodrębnienie finansowe nie oznacza samodzielności finansowej, ale sytuację, w której poprzez odpowiednią ewidencję zdarzeń gospodarczych możliwe jest przyporządkowanie przychodów i kosztów oraz należności i zobowiązań do zorganizowanej części przedsiębiorstwa." Takie samo stanowisko zajął Minister Finansów w indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego z dnia 11 października 2011 r. (sygn. ILPB3/423-294/11-8/KS) gdzie stwierdził, iż wyodrębnienie finansowe: "Nie oznacza samodzielności finansowej, ale sytuację, w której poprzez odpowiednią ewidencję zdarzeń gospodarczych możliwe jest przyporządkowanie przychodów i kosztów oraz należności i zobowiązań do zorganizowanej części przedsiębiorstwa."

Ponadto, powyższe stanowisko znajduje potwierdzenie w szeregu indywidualnych interpretacji prawa podatkowego wydanych przez Ministra Finansów, przykładowo w interpretacjach:

* z dnia 12 stycznia 2012 r. (sygn. ILPB3/423-484/11-2/EK),

* z dnia 30 listopada 2011 r. (sygn. ILPB3/423-550/11-5/EK),

* z dnia 9 listopada 2011 r. (sygn. ILPB3/423-371/11-5/EK).

Jak wskazano powyżej, Jednostka Biznesowa - Pożyczki i Jednostka Biznesowa - Obrót Wierzytelnościami wyodrębnione będą także pod względem finansowym. W systemie finansowo-księgowym P., do każdego z powyższych rodzajów działalności przyporządkowane będą bezpośrednio związane z nimi aktywa i zobowiązania. Będzie także możliwe przygotowanie skonsolidowanego sprawozdanie finansowego, obejmującego sumę operacji dla obu działalności oraz odrębnych sprawozdań finansowych dla Jednostki Biznesowej - Pożyczki i Jednostki Biznesowej - Obrót Wierzytelnościami.

Dodatkowo, przypisanie pożyczek do Jednostki Biznesowej - Pożyczki i Jednostki Biznesowej - Obrót Wierzytelnościami nastąpi w systemie informatycznym służącym P. do zarządzania udzielonymi pożyczkami. Pozwoli to na sporządzanie raportów i statystyk dla celów zarządzania tymi portfelami.

Do każdego rodzaju działalności przypisane będą oddzielne rachunki bankowe.

Zatem, zdaniem P., w świetle powyższego przesłanka istnienia organizacyjnego i finansowego wyodrębnienia będzie w przypadku obu tych działalności spełniona.

Ad C. Przeznaczenie do realizacji określonych zadań gospodarczych.

Warunek przeznaczenia do realizacji określonych zadań gospodarczych odnosi się do funkcjonalnego wyodrębnienia zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

Wyodrębnienie funkcjonalne Jednostki Biznesowej - Pożyczki oraz Jednostki Biznesowej - Obrót Wierzytelnościami przejawia się wyraźną odmiennością ich profili, tj:

* Jednostka Biznesowa - Pożyczki będzie prowadzić działalność w zakresie udzielania pożyczek i ich bieżącej obsługi (w tym windykacji);

* Jednostka Biznesowa - Obrót Wierzytelnościami będzie prowadzić działalność w zakresie wyselekcjonowanego portfela wierzytelności pożyczkowych P. mająca na celu ich zbywanie na rzecz innych podmiotów i obejmująca przede wszystkim wyszukiwanie potencjalnych nabywców zainteresowanych nabyciem tego portfela lub jego części, negocjacje z potencjalnymi nabywcami oraz zbywanie portfela wierzytelności lub jego części.

W konsekwencji, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że zarówno Jednostka Biznesowa - Pożyczki oraz Jednostka Biznesowa - Obrót Wierzytelnościami w P. spełniają warunek przeznaczenia do realizacji określonych zadań gospodarczych.

Ad D. Zdolność do stanowienia niezależnego przedsiębiorstwa samodzielnie realizującego zadania gospodarcze.

Ostatnim warunkiem uznania zespołu składników materialnych i niematerialnych za zorganizowaną część przedsiębiorstwa jest zdolność stanowienia przez niego niezależnego przedsiębiorstwa, samodzielnie realizującego zadania gospodarcze.

W przypadku opisanej w stanie faktycznym Jednostki Biznesowej - Pożyczki, po podziale Spółka Przejmująca będzie kontynuowała działalność w tym zakresie przy wykorzystaniu zespołu składników materialnych i niematerialnych alokowanych do tej działalności oraz przy wykorzystaniu dedykowanego personelu.

W konsekwencji, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że opisana w zdarzeniu przyszłym Jednostka Biznesowa - Pożyczki będzie zdolna do stanowienia niezależnego przedsiębiorstwa samodzielnie realizującego zadania gospodarcze.

Podobnie, w przypadku opisanego w zdarzeniu przyszłym Jednostki Biznesowej - Obrót Wierzytelnościami, po podziale P. będzie kontynuowała działalność w zakresie wyszukiwania potencjalnych nabywców zainteresowanych nabyciem wyselekcjonowanego portfela wierzytelności lub jego części, negocjacji z potencjalnymi nabywcami oraz zbywanie portfela wierzytelności lub jego części. Na jej zdolność do funkcjonowania jako samodzielne przedsiębiorstwo nie będzie wpływał fakt zlecenia Spółce Przejmującej, do której zostanie wydzielona Jednostka Biznesowa - Pożyczki, usług o charakterze wspólnym i podpisania z nią umowy serwisowej, co będzie miało miejsce po podziale.

Prawidłowość takiego stanowiska znajduje przykładowo potwierdzenie w interpretacji indywidualnej Ministra Finansów z dnia 13 lipca 2012 r. (sygn. IPTPB3/423-115/12-5/GG). Analogiczne stanowisko zostało wyrażone w wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 15 maja 2012 r. (sygn. I FSK 1223/11).

W świetle powyższych argumentów, zdaniem Wnioskodawcy, opisane w zdarzeniu przyszłym Jednostka Biznesowa - Pożyczki oraz Jednostka Biznesowa - Obrót Wierzytelnościami spełnią wszystkie przesłanki wynikające z art. 4 pkt 4a ustawy p.d.o.p., a tym samym będą stanowiły zorganizowane części przedsiębiorstwa, w rozumieniu tego przepisu.

Tym samym, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że na podstawie art, 10 ust. 1 pkt 6 w związku z art. 4a pkt 4 ustawy o p.d.o.p. opisana powyżej transakcja podziału przez wydzielenie, skutkować będzie tym, że po stronie S., jako udziałowca spółki dzielonej, nie powstanie przychód/dochód podatkowy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl