IPPB4/415-876/10-3/MP - Opodatkowanie PIT wynagrodzeń wypłacanych pracownikom w związku z realizacją 7 Programu Ramowego.

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 31 stycznia 2011 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB4/415-876/10-3/MP Opodatkowanie PIT wynagrodzeń wypłacanych pracownikom w związku z realizacją 7 Programu Ramowego.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Państwa przedstawione we wniosku z dnia 5 listopada 2010 r. (data wpływu 9 listopada 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania wynagrodzeń wypłacanych pracownikom w związku z realizacją 7 Programu Ramowego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 listopada 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania wynagrodzeń wypłacanych pracownikom w związku z realizacją 7 Programu Ramowego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca będzie realizował projekt badawczy w ramach 7 Programu Ramowego Unii Europejskiej obszar "WSPÓŁPRACA" (umowa, która będzie podpisana do końca 2010 r.) pod tytułem: "International Research on Quality in Healthcare - lnterQuality" w tłumaczeniu "Międzynarodowy projekt badawczy nad finansowaniem jakości w opiece zdrowotnej", okres realizacji umowy będzie obowiązywał od 1 grudnia 2010 r. do 30 listopada 2013 r.

Celem projektu jest zbadanie wpływu modeli finansowania na jakość opieki zdrowotnej. Badanie zaplanowane jest na okres 36 miesięcy i ma obejmować:

* leczenie szpitalne,

* ambulatoryjne (podstawowa opieka zdrowotna i leczenie specjalistyczne),

* opiekę farmaceutyczną,

* e-Health (informatyzacja systemu).

Badanie będzie realizowane w kontekście udziału wymienionych poziomów opieki zdrowotnej w programach leczenia wybranych jednostek chorobowych (cukrzycy i chorób układu krążenia, tzw. disease management program, skrót DMP). Projekt będzie się opierać na dostępnych danych administracyjnych oraz przeprowadzonych badaniach ankietowych.

Analogiczne badania zostaną przeprowadzone w wybranych krajach. W każdym z państw uwzględnionych w projekcie funkcjonuje inny model finansowania ochrony zdrowia, dlatego porównanie uzyskanych wyników pozwoli na wypracowanie metod analizy i budowy modeli finansowania programów leczenia jednostek chorobowych w odniesieniu do środowiska szpitalnego, ambulatoryjnego, opieki długoterminowej, refundacji leków oraz informatyzacji systemu opieki zdrowotnej, przy uwzględnieniu potrzeb różnych grup pacjentów oraz lokalnych uwarunkowań występujących w różnych systemach opieki zdrowotnej w Europie i Ameryce Północnej. Wyniki projektu mają ułatwić transfer sprawdzonych modeli finansowania świadczeń zdrowotnych i leków pomiędzy krajami o różnych systemach opieki zdrowotnej i możliwościach budżetowych, z uwzględnieniem kontekstu narodowego oraz charakterystyki populacji.

Umowa z Komisją Europejską będzie miała charakter konsorcjum opartym na Rozporządzeniu (WE) Nr 1906/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r., która ustaliła zasady udziału przedsiębiorstw, centrów badawczych i szkół wyższych w realizacji projektu na wcześniej złożony wniosek.

Umowa konsorcjum zawarta będzie między stronami z wyszczególnieniem koordynatora realizowanego projektu badawczego. Koordynator będzie jednostką działającą jako pośrednik między stronami umowy a Komisją Europejską, będzie nim Wnioskodawca.

Do zadań koordynatora należeć będzie, oprócz wykonywania swoich obowiązków jako strony umowy, również realizacja zadań związanych z współdziałaniem pozostałych uczestników będących stronami umowy. Podział środków pieniężnych będących wkładem finansowym Komisji Europejskiej będzie również zadaniem przypisanym koordynatorowi, czyli Wnioskodawcy.

Wkład finansowy Komisji Europejskiej będzie na poziomie 75% całkowitych kwalifikujących się kosztów, natomiast pozostałe 25% kosztów realizacji zadania w uczelni stanowić będą środki publiczne, o które uczelnia będzie zabiegać.

Budżet przedmiotowego projektu badawczego przewiduje wypłatę wynagrodzeń dla uczestników realizujących zadania, zatrudnionych na podstawie umów o pracę. Wynagrodzenie uczestników odpowiedzialnych merytorycznie za realizację projektu, zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, wypłacane będzie na podstawie podpisanych dodatkowych aneksów do zawartych już umów o pracę. Aneksy będą ściśle określały zadania związane z projektem badawczym. W ramach środków finansowych przedmiotowego projektu będą wypłacane również wynagrodzenia pracownikom, którzy będą odpowiedzialni za koordynację działań, rozliczeń, księgowań oraz innych czynności związanych z realizacją programu. Zgodnie z wymogami Komisji Europejskiej koszty wynagrodzeń pracowników będą rejestrowane w miesięcznych kartach pracy wypełnianych przez tych pracowników. Karty pracy zawierać będą; datę, nazwę projektu, zakres realizowanego tematu oraz liczbę godzin wykorzystanych na realizację programu. Na podstawie tak udokumentowanego świadczenia pracy można wnioskować, iż pracownicy ci w sposób bezpośredni realizowali cele programu.

Wynagrodzenia zarówno merytorycznych pracowników jak i pracowników związanych z obsługą administracyjną (opisaną powyżej) będą wypłacane z wyodrębnionego rachunku bankowego, na którym ulokowane będą środki pomocowe, czyli środki pochodzące wprost ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej w ramach 7 Programu Ramowego Unii Europejskiej.

Wnioskodawca będzie beneficjentem pomocy finansowej bezpośrednio z Komisji Europejskiej w wysokości 75% kwalifikujących się kosztów projektu badawczego, będzie koordynatorem uprawnionym do przekazywania pozostałym stronom umowy środków pomocowych.

Wypłata wynagrodzenia uczestnikom projektu w zakresie powierzonych zadań określonych do realizacji w części dotyczącej Wnioskodawcy będzie pochodziła ze środków bezzwrotnej pomocy z zagranicy, zgromadzonych na wyodrębnionym rachunku bankowym.

W sposób bezpośredni będzie realizowany cel projektu badawczego za pośrednictwem zespołu badawczego i obsługi administracyjnej konsorcjum, w tym obsługi finansowo-księgowej.

Wnioskodawca realizując projekt "Międzynarodowy projekt badawczy nad finansowaniem jakości w opiece zdrowotnej":

* będzie beneficjentem, tj. podmiotem bezpośrednio realizującym przedmiotowy program,

* będzie realizował bezzwrotną pomoc płynącą z Komisji Europejskiej na wyodrębnionym rachunku bankowym uczelni,

* będzie realizował w sposób bezpośredni cel przedmiotowego programu.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy wynagrodzenia osób zatrudnionych na podstawie umów o pracę biorących udział w realizacji programu pod tytułem "Międzynarodowy projekt badawczy nad finansowaniem jakości w opiece zdrowotnej" w ramach 7 Programu Ramowego Unii Europejskiej będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Zdaniem Wnioskodawcy, wynagrodzenia, które będą wypłacane uczestnikom realizowanego projektu badawczego w ramach 7 Programu Ramowego Unii Europejskiej, korzystają ze zwolnienia podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ponieważ zostały spełnione przesłanki:

* dochody pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra, agencje rządowe łub agencje wykonawcze, w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy oraz

* podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem.

W opinii Wnioskodawcy, przesłankami warunkującymi przedmiotowe zwolnienie jest zagraniczne pochodzenie i bezzwrotny charakter środków finansowych, z których to uczestnicy projektu badawczego będą wynagradzani, a zadania określone w ramach umów o pracę będą w sposób bezpośredni precyzowały cel projektu badawczego.

Jednocześnie Wnioskodawca nadmienia, iż wynagrodzenia wypłacane uczestnikom w ramach przedmiotowego projektu badawczego ze środków własnych lub pochodzących z innych źródeł publicznych, o które uczelnia będzie zabiegać (25%) będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

W myśl generalnej zasady wyrażonej w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Jednakże na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ww. ustawy, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2010 r., wolne od podatku dochodowego są dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:

a.

pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra, agencje rządowe lub agencje wykonawcze w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy oraz

b.

podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem.

W związku z powyższym warunkiem skorzystania ze zwolnienia dochodów od podatku na podstawie powyższego przepisu musi być spełnienie łącznie obu przesłanek, tj.:

1.

środki finansowe pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych, międzynarodowych instytucji finansowych (...), w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy,

2.

prace wykonywane przez podatnika służą bezpośredniej realizacji celu określonego programem finansowanym z bezzwrotnej pomocy.

Oznacza to, że niedopełnienie któregokolwiek z warunków uniemożliwia skorzystanie ze zwolnienia. Zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest zwolnieniem o charakterze przedmiotowym, gdyż związane jest z przychodem ze środków pomocowych płynących z zagranicy.

Przesłankami warunkującymi przedmiotowe zwolnienie jest zagraniczne pochodzenie i bezzwrotny charakter środków finansowych, z których podatnik jest wynagradzany oraz ustalenie podmiotu, któremu przyznano pomoc zagraniczną, i który bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego ze środków bezzwrotnej pomocy.

Podkreślić przy tym należy, iż z przepisu tego wynika również przesłanka negatywna - nie podlegają zwolnieniu dochody osób, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem.

Jak wynika ze zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku, Wnioskodawca będzie realizował projekt badawczy w ramach 7 Programu Ramowego Unii Europejskiej obszar "WSPÓŁPRACA" pod tytułem "Międzynarodowy projekt badawczy nad finansowaniem jakości w opiece zdrowotnej", okres realizacji umowy będzie obowiązywał od 01.12.2010 - 30.11.2013. Celem projektu jest zbadanie wpływu modeli finansowania na jakość opieki zdrowotnej. Umowa z Komisją Europejską będzie miała charakter konsorcjum opartym na Rozporządzeniu (WE) Nr 1906/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r., która ustaliła zasady udziału przedsiębiorstw, centrów badawczych i szkół wyższych w realizacji projektu na wcześniej złożony wniosek. Umowa konsorcjum zawarta będzie między stronami z wyszczególnieniem koordynatora realizowanego projektu badawczego. Koordynator będzie jednostką działającą jako pośrednik między stronami umowy a Komisją Europejską, będzie nim Wnioskodawca. Do zadań koordynatora należeć będzie, oprócz wykonywania swoich obowiązków jako strony umowy, również realizacja zadań związanych z współdziałaniem pozostałych uczestników będących stronami umowy. Podział środków pieniężnych będących wkładem finansowym Komisji Europejskiej będzie również zadaniem przypisanym koordynatorowi, czyli Wnioskodawcy. Wkład finansowy Komisji Europejskiej będzie na poziomie 75% całkowitych kwalifikujących się kosztów, natomiast pozostałe 25% kosztów realizacji zadania w uczelni stanowić będą środki publiczne, o które uczelnia będzie zabiegać.

Budżet przedmiotowego projektu badawczego przewiduje wypłatę wynagrodzeń dla uczestników realizujących zadania, zatrudnionych na podstawie umów o pracę. Wynagrodzenie uczestników odpowiedzialnych merytorycznie za realizację projektu, zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, wypłacane będzie na podstawie podpisanych dodatkowych aneksów do zawartych już umów o pracę. Aneksy będą ściśle określały zadania związane z projektem badawczym. W ramach środków finansowych przedmiotowego projektu będą wypłacane również wynagrodzenia pracownikom, którzy będą odpowiedzialni za koordynację działań, rozliczeń, księgowań oraz innych czynności związanych z realizacją programu. Zgodnie z wymogami Komisji Europejskiej koszty wynagrodzeń pracowników będą rejestrowane w miesięcznych kartach pracy wypełnianych przez tych pracowników. Na podstawie tak udokumentowanego świadczenia pracy można wnioskować, iż pracownicy ci w sposób bezpośredni realizowali cele programu. Wynagrodzenia zarówno merytorycznych pracowników jak i pracowników związanych z obsługą administracyjną będą wypłacane z wyodrębnionego rachunku bankowego, na którym ulokowane będą środki pomocowe, czyli środki pochodzące wprost ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej w ramach 7 Programu Ramowego Unii Europejskiej.

Wnioskodawca realizując projekt "Międzynarodowy projekt badawczy nad finansowaniem jakości w opiece zdrowotnej":

* będzie beneficjentem, tj. podmiotem bezpośrednio realizującym przedmiotowy program,

* będzie realizował bezzwrotną pomoc płynącą z Komisji Europejskiej na wyodrębnionym rachunku bankowym uczelni,

* będzie realizował w sposób bezpośredni cel przedmiotowego programu.

Siódmy Program Ramowy jest największym mechanizmem finansowania i kształtowania badań naukowych na poziomie europejskim w latach 2007 - 2013. O fundusze mogą ubiegać się instytucje naukowe (uniwersytety, akademia, instytuty), jednostki przemysłowe (małe i średnie przedsiębiorstwa, duży przemysł), organizacje (federacje, stowarzyszenia), jednostki rządowe i samorządowe, organizacje pozarządowe oraz inne prywatne i publiczne jednostki posiadające osobowość prawną.

Program ten został utworzony na mocy Decyzji Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. dotyczącej powołania siódmego programu ramowego Wspólnoty Europejskiej w zakresie badań, rozwoju technologicznego i demonstracji (2007-2013) i jest bezpośrednio finansowany przez Komisję Europejską.

Dysponentem środków pomocowych i jednocześnie podmiotem upoważnionym do ich rozdziału jest Komisja Europejska, natomiast jak wynika ze zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku, Wnioskodawca pełni rolę Koordynatora i Beneficjenta projektu, który otrzymał środki pomocowe.

Pierwsza wskazana przesłanka warunkująca zastosowanie zwolnienia wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dotyczy ustalenia podmiotu, któremu służyć ma pomoc zagraniczna, tj. ustalenie beneficjenta. W przedmiotowej sprawie beneficjentem pomocy zagranicznej jest Wnioskodawca. Ze zdarzenia przyszłego wynika, iż Umowa z Komisją Europejską będzie miała charakter konsorcjum oparty na Rozporządzeniu (WE) Nr 1906/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r., która ustaliła zasady udziału przedsiębiorstw, centrów badawczych i szkół wyższych w realizacji projektu na wcześniej złożony wniosek. Umowa konsorcjum zawarta będzie między stronami z wyszczególnieniem koordynatora realizowanego projektu badawczego. Koordynator będzie jednostką działającą jako pośrednik między stronami umowy a Komisją Europejską, będzie nim Wnioskodawca.

Należy wskazać, że w sytuacji, gdy w chwili dokonywania wypłaty, wynagrodzenie jest finansowane bezpośrednio ze środków przekazanych przez Komisję Europejską na wyodrębniony rachunek, to wówczas korzysta ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w części finansowanej ze środków Komisji Europejskiej, pod warunkiem jednakże, że pracownik lub osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę, która je otrzyma bezpośrednio realizuje cel programu.

Natomiast w sytuacji, gdyby Wnioskodawca finansował wypłacane wynagrodzenia z własnych środków, wówczas wynagrodzenia te nie będą spełniały warunków do zwolnienia, w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W takiej sytuacji Wnioskodawca jako płatnik będzie miał obowiązek poboru zaliczek na podatek dochodowy od tych wypłat w pełnej wysokości, zgodnie z art. 31 ustawy, w przypadku pracowników.

Jak wynika z ww. przepisu drugą z okoliczności mającą wpływ na zastosowanie zwolnienia przedmiotowego jest charakter czynności wykonywanych przez pracownika. Tylko bowiem wynagrodzenia za czynności i prace związane bezpośrednio z realizacją celu programu mogą być zwolnione z podatku w tej części w jakiej zostały sfinansowane ze środków pomocowych. Nie podlegają natomiast zwolnieniu wynagrodzenia osób zaangażowanych jedynie pośrednio w realizację projektu.

Podatnikiem bezpośrednio realizującym cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy jest osoba, która wykonując czynności z tym programem związane otrzymała na ten cel środki od podmiotu wymienionego w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a więc jest bezpośrednim beneficjentem tychże środków. Tylko wynagrodzenie za czynności i prace bezpośrednio związane z realizacją programu mogą być zwolnione z podatku w tej części, w jakiej zostały sfinansowane, ze środków pomocowych. Przychody podlegają zwolnieniu z opodatkowania, jeżeli są przychodami beneficjenta lub bezpośredniego wykonawcy.

Zwolnienia jako wyjątek od zasady powszechności opodatkowania muszą być interpretowane zarówno bez dokonywania wykładni rozszerzającej, jak i zawężającej danego przepisu prawa podatkowego. Przyjęcie natomiast, iż dochody każdego pracownika zatrudnionego w podmiocie wykonującym jakiekolwiek zadania związane z wykorzystaniem środków pomocowych i otrzymującego wynagrodzenie z tytułu zawartej z tym podmiotem umowy o pracę korzystają ze zwolnienia określonego w treści art. 21 ust. 1 pkt 46 powołanej ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest niczym nieuzasadnione.

Ustalona wykładnia językowa ww. przepisu nie może bowiem prowadzić do wniosku, że otrzymanie przez wykonawcę zadań finansowych ze środków pomocowych prowadzi do zwolnienia z opodatkowania przychodów pracowników uczestniczących w sensie fizycznym w wykonywaniu tych zadań. Zwrócić należy uwagę, iż zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 46 cytowanej ustawy podatkowej jest zwolnieniem o charakterze przedmiotowym, o czym świadczy związanie go z określonymi źródłami, a więc przychodem ze środków pomocowych płynących z międzynarodowych instytucji finansowych albo rządów obcych państw. Za przedmiotowym charakterem tego zwolnienia przemawia także cel, na który jest przeznaczona pomoc unijna. Stąd środki pieniężne, a mówiąc ściśle przychody podlegają zwolnieniu z opodatkowania, jeżeli są przychodami beneficjenta lub bezpośredniego wykonawcy.

Ponadto należy dodać, że zarówno Wnioskodawca - płatnik jak i pracownicy zaangażowani w realizację projektu winni zadbać o taki sposób udokumentowania czynności pracownika związanych z realizacją projektu, aby kryterium bezpośredniej realizacji celu było jednoznaczne dla oceny. Ustalenie natomiast, czy w konkretnym przypadku dochody danego podatnika objęte są powyższym zwolnieniem wymaga analizy szeregu aktów, począwszy od umowy przyznającej bezzwrotne środki pomocowe, a skończywszy na umowie, na podstawie której podatnik otrzymuje dochody np. ze stosunku pracy.

Należy wskazać, że tutejszy Organ w ramach postępowania o wydanie interpretacji indywidualnej nie ocenia jaki charakter mają czynności wykonywane przez zatrudnione przez Wnioskodawcę osoby, tylko opiera się na zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku. To na Wnioskodawcy - jako stronie wywodzącej z danej okoliczności skutki prawne w postaci możliwości zastosowania do wypłacanych wynagrodzeń zwolnienia przedmiotowego, będzie spoczywał obowiązek udowodnienia - w ewentualnym postępowaniu podatkowym - że ww. podatnicy bezpośrednio realizują cele programu.

Reasumując, wynagrodzenia pracowników z tytułu wykonywania zadań związanych z realizacją projektu "Międzynarodowy projekt badawczy nad finansowaniem jakości w opiece zdrowotnej" w ramach Siódmego Programu Ramowego w okresie od 1 grudnia 2010 r. do 30 listopada 2013 r., będą co do zasady korzystały ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych pod warunkiem, że będą finansowane bezpośrednio ze środków bezzwrotnej pomocy i pracownicy ci będą bezpośrednio realizować program objęty pomocą. Zatem w części finansowanej ze środków Komisji Europejskiej Wnioskodawca jako płatnik nie będzie miał obowiązku poboru zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych.

Natomiast wynagrodzenie finansowane ze środków własnych lub pochodzących z innych źródeł publicznych będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Jeżeli przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe będzie różniło się od zdarzenia przyszłego występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego zdarzenia przyszłego.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl