IPPB4/415-187/11-4/MP

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 2 czerwca 2011 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB4/415-187/11-4/MP

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 21 lutego 2011 r. (data wpływu 1 marca 2011 r.) oraz piśmie z dnia 11 maja 2011 r. (data wpływu 17 maja 2011 r., data nadania 13 maja 2011 r.) uzupełniającym braki formalne na wezwanie z dnia 29 kwietnia 2011 r. Nr IPPB4/415-187/11-2/MP (data nadania 29 kwietnia 2011 r. data odbioru 6 maja 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania wynagrodzeń wypłacanych pracownikom w związku z realizacją 7 Programu Ramowego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 marca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania wynagrodzeń wypłacanych pracownikom w związku z realizacją 7 Programu Ramowego.

Z uwagi na braki formalne, pismem Nr IPPB4/415-187/11-2/MP z dnia 29 kwietnia 2011 r. (data nadania 29 kwietnia 2011 r., data doręczenia 6 maja 2011 r.) tut. Organ wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia przedmiotowego wniosku poprzez wyczerpujące przedstawienie zaistniałego stanu faktycznego, który ma być przedmiotem rozpatrzenia wniosku oraz dostarczenie ciągu aktualnych dokumentów, z których wynika sposób reprezentacji Wnioskodawcy w zakresie oświadczeń woli i podpisywania dokumentów.

Pismem z dnia 11 maja 2011 r. (data nadania 13 maja 2011 r., data wpływu 17 maja 2011 r.) Wnioskodawca uzupełnił wniosek w terminie.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca uczestniczy w realizacji projektów badawczych finansowanych ze środków Unii Europejskiej w 7 Programie Ramowym Badań i Innowacyjności. Program jest mechanizmem finansowania i kształtowania badań naukowych na poziomie europejskim w latach 2007- 2013 i został utworzony na mocy decyzji Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. dotyczącej powołania 7 Programu Ramowego Wspólnoty Europejskiej w zakresie badań, rozwoju technologicznego i demonstracji (2007-2013).

Wnioskodawca uczestniczy w realizacji dwóch projektów:

1.

"Technologia dla systemów zarządzania treścią wspomaganych lingwistycznie".

Misją projektu jest dostarczenie nowoczesnych metod i narzędzi tworzenia i rozpowszechniania treści wykorzystujących zaawansowane mechanizmy lingwistyczne i realizujących za ich pomocą ważne funkcje użytkowe (automatyczne streszczanie i klasyfikację tekstów automatyczną identyfikację nazw własnych, liczb i dat, komputerowe wspomaganie tłumaczenia) w celu ułatwienia zarządzania przetwarzaniem tekstów wielojęzycznych. Głównym celem projektu jest dostarczenie platformy programowej serwisów w modelu "oprogramowanie jako usługa", prezentujących najnowsze dokonania w dziedzinie wielojęzycznego zarządzania treścią internetową i odpowiadających na potrzeby z dziedziny tworzenia witryn i publikacji treści. Projekt realizowany od 2010 r. Dotychczas Instytut naliczał i odprowadzał zaliczki na podatek dochodowy od wynagrodzeń za prace na rzecz tego projektu.

2.

"Elektroniczne zasoby językowe Europy Środkowej i Południowo Wschodniej"

W wielojęzycznej Europie coraz większą rolę odgrywają skuteczne metody przetwarzania języków naturalnych. Owocem badan w tej dziedzinie są tłumaczenia maszynowego systemy ekstrakcji informacji, rozwiązania informacyjno-wyszukiwawcze oraz technologie rozpoznawania i generowania mowy.

Projekt jako część zakrojonej inicjatywy mającej na celu zebranie scalenie oraz zrównoleglenie elektronicznych zasobów i narzędzi językowych we wspólnym repozytorium. Repozytorium to ma stworzyć nowe możliwości badawcze oraz technologiczne w dziedzinie przetwarzania języków europejskich. Projekt realizowany od 2011 r., dotychczas nie było wypłat wynagrodzeń w projekcie.

Ponadto aktualnie prowadzone są negocjacje dotyczące udziału w innych projektach finansowanych przez Unię Europejską w ramach 7 Programu Ramowego.

Podmioty biorące udział w projekcie to Komisja Europejska oraz Partnerzy (uczestnicy projektu). Instytut jest jednym z Partnerów. Kontrakty (umowy) zawierane pomiędzy Wspólnotą Europejską a uczestnikami projektu ustanawiają prawa i obowiązki między UE a uczestnikami także między uczestnikami (zakres prac, harmonogram, podział środków).

Kontrakt wiąże wszystkich partnerów z Komisją poprzez aneks podpisywany przez partnerów, spośród których jeden z wybranych pełni funkcję koordynatora i reprezentanta uczestników projektu. Źródłem finansowania projektów jest budżet 7 Programu Ramowego, stanowiący główny instrument UE, służący finansowaniu badań naukowych.

Głównym obowiązkiem uczestników jest realizacja projektu w określonym terminie oraz wykorzystanie i upowszechnianie wyników badań. Komisja Europejska ze swej strony zobowiązuje się do finansowania kosztów projektu. Śródki finansowe przekazywane są z Unii Europejskiej do koordynatora projektu i do wszystkich partnerów.

Pracownicy Instytutu realizują bezpośrednio cel każdego programu poprzez twórczą pracę badawczą, której wynikiem są opracowane metody badawcze, algorytmy, systemy oprogramowania, publikacje, słowniki, itp. Wynagrodzenia tych pracowników pokrywane są z funduszy projektu stanowiących bezzwrotną pomoc z Unii Europejskiej.

Koszty każdego projektu są odrębnie ewidencjonowane w układzie rodzajowym z wyszczególnieniem wynagrodzeń pracowników realizujących zadania na rzecz projektu. Ewidencja księgowa kosztów i przychodów projektu stanowi podstawę sprawozdawczości finansowej i przedmiot oceny prawidłowego, zgodnego z umową wykorzystania środków finansowych w poszczególnych kategoriach wydatków (np. wynagrodzenia pracowników, zakupy aparatury naukowo - badawczej, koszty delegacji krajowych i zagranicznych i inne).

Wypłaty wynagrodzeń za realizację zadań w projekcie następują po potwierdzeniu przez bank wpływu środków finansowych na wyodrębniony rachunek bankowy Wnioskodawcy prowadzony w walucie Euro. Rachunek ten przeznaczony jest na wpłaty dofinansowania z Unii Europejskiej. Wypłaty wynagrodzeń za realizacje prac w projekcie są realizowane z bieżącego rachunku Wnioskodawcy prowadzonego w PLN.

Instytut zaniechał poboru miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od części wynagrodzeń wypłacanych pracownikom za wykonywanie zadań we wcześniejszych projektach finansowanych ze środków Unii Europejskiej:

* w 5 Programie Ramowym na podstawie interpretacji zawartej w postanowieniu Naczelnika Urzędu Skarbowego Warszawa... z dnia 24 stycznia 2006 r.,

* w 6 Programie Ramowym na podstawie interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie Nr IPPB2/415-548/07-4/lŚ z dnia 27 marca 2008 r.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy wynagrodzenia pracowników bezpośrednio realizujących cel projektu finansowane ze środków 7 Programu Ramowego Unii Europejskiej podlegają zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Zdaniem Wnioskodawcy, wynagrodzenia wypłacane z funduszy europejskich za realizację prac w projektach 7 Ramowego Programu spełniają łącznie przesłanki przepisu art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj.:

* bezzwrotna pomoc pochodzi z Unii Europejskiej,

* podatnicy (pracownicy Instytutu) bezpośrednio realizują cel programu finansowany z bezzwrotnej pomocy.

Ponieważ łącznie spełnione są oba warunki to dochody uzyskiwane przez pracowników z tytułu realizacji prac w projekcie mogą być zwolnione z opodatkowania.

Na tle przedstawionego stanu faktycznego stwierdzam, co następuje.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody z wyjątkiem dochodów zwolnionych na podstawie art. 21, 52, 52a i 52c wymienionej ustawy oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Jednakże, na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ww. ustawy - w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2010 r. - wolne od podatku dochodowego są dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:

a.

pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra, agencje rządowe lub agencje wykonawcze w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy oraz

b.

podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem.

W świetle ww. przepisu dochody podatników korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego w sytuacji, gdy spełnione są łącznie dwie przesłanki:

* środki finansowe pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych, międzynarodowych instytucji finansowych (...), w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy,

* prace wykonywane przez podatnika służą bezpośredniej realizacji celu określonego programem finansowanym z bezzwrotnej pomocy.

Podkreślić przy tym należy, iż z przepisu tego wynika również przesłanka negatywna - nie podlegają zwolnieniu dochody osób, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem.

Jak wynika ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku, Wnioskodawca uczestniczy w realizacji projektów badawczych finansowanych ze środków Unii Europejskiej w 7 Programie Ramowym Badań i Innowacyjności. Program jest mechanizmem finansowania i kształtowania badań naukowych na poziomie europejskim w latach 2007- 2013 i został utworzony na mocy decyzji Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. dotyczącej powołania 7 Programu Ramowego Wspólnoty Europejskiej w zakresie badań, rozwoju technologicznego i demonstracji (2007-2013). Wnioskodawca uczestniczy w realizacji dwóch projektów: "Technologia dla systemów zarządzania treścią wspomaganych lingwistycznie", który jest realizowany od 2010 r. oraz "Elektroniczne zasoby językowe Europy Środkowej i Południowo Wschodniej" (...), realizowany od 2011 r..

Siódmy Program Ramowy Badań jest największym mechanizmem finansowania i kształtowania badań naukowych na poziomie europejskim w latach 2007-2013. O fundusze mogą ubiegać się instytucje naukowe (uniwersytety, akademie, instytuty), jednostki przemysłowe (małe i średnie przedsiębiorstwa, duży przemysł), organizacje (federacje, stowarzyszenia), jednostki rządowe i samorządowe, organizacje pozarządowe oraz inne prywatne i publiczne jednostki posiadające osobowość prawną.

Program ten został utworzony na mocy decyzji Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. dotyczącej powołania siódmego programu ramowego Wspólnoty Europejskiej w zakresie badań, rozwoju technologicznego i demonstracji (2007-2013).

Dysponentem środków pomocowych i jednocześnie podmiotem upoważnionym do ich rozdziału jest Komisja Europejska, natomiast jak wynika ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku, Wnioskodawca jest uczestnikiem projektu, jako jeden z partnerów.

W zakresie pierwszej z ww. przesłanek określonych w przepisie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych należy wskazać, że co do zasady zostaje ona spełniona w przypadku, gdy środki finansowe pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra lub agencje rządowe, w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy.

W przedmiotowej sprawie należy zatem zwrócić uwagę, że tylko te wynagrodzenia, które były bezpośrednio finansowane ze środków bezzwrotnej pomocy mogą korzystać ze zwolnienia z opodatkowania. Nie mogą zatem ze zwolnienia korzystać wynagrodzenia finansowane ze środków własnych Wnioskodawcy i następnie refundowane tytułem zrealizowanego projektu przez Komisję Europejską.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że środki finansowe przekazywane są z Unii Europejskiej do koordynatora projektu i do wszystkich partnerów (w tym Wnioskodawcy). Wynagrodzenia pracowników pokrywane są z funduszy projektu, stanowiących bezzwrotną pomoc z Unii Europejskiej. Jednakże wypłaty wynagrodzeń za realizację prac w projekcie są realizowane z bieżącego rachunku Wnioskodawcy prowadzonego w PLN. Zatem wypłacane wynagrodzenia pochodzą najpierw ze środków Wnioskodawcy - Instytutu Podstaw Informatyki PAN.

Ponieważ Wnioskodawca otrzymuje środki pomocowe na wyodrębniony rachunek bankowy, natomiast wypłaty wynagrodzeń są dokonywane z rachunku bieżącego, uznać należy, że wypłacone wynagrodzenia nie pochodzą ze środków pomocowych zgromadzonych na rachunku bankowym wyodrębnionym na potrzeby realizacji projektu, lecz wyłącznie ze środków własnych pracodawcy, zgromadzonych na rachunku bieżącym.

Zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2008 r., przychodami z zastrzeżeniem art. 14-16, art. 17 ust. 1 pkt 6 i 9, art. 19 i art. 20 ust. 3 są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Natomiast w myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2009 r., przychodami z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Przychody uzyskiwane na podstawie stosunku pracy należy zakwalifikować do przychodów, o których mowa w art. 12 ust. 1 w związku z art. 10 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z brzmieniem ww. przepisu art. 10 ust. 1 pkt 1 ustawy źródłem przychodów jest m.in. stosunek pracy.

Stosownie do art. 12 ust. 1 ww. ustawy za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za nie wykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.

Z powyższych regulacji wynika, że momentem powstania przychodu jest dzień otrzymania wynagrodzenia za pracę lub pozostawienia wynagrodzenia do dyspozycji podatnika (np. dzień uznania rachunku bankowego jako rachunku wierzyciela). Dlatego też dochód ze stosunku pracy jako różnicę pomiędzy przychodem a kosztem jego uzyskania podatnik osiąga w momencie "wypłaty" wynagrodzenia rozumianej jako pozostawienia środków do dyspozycji pracownika. Osiągnięcie dochodu ze stosunku pracy zawsze rodzi zobowiązanie podatkowe w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych, o ile obowiązujące przepisy nie przewidują ulg bądź zwolnień mających zastosowanie. Podatnik, aby mógł uznać określony dochód za zwolniony od podatku dochodowego musi wykazać, że w momencie jego uzyskania spełnia warunki do określonego prawem zwolnienia. W tym przypadku pracownicy musieliby wykazać, że w momencie wypłaty wynagrodzeń spełniają wszystkie przesłanki określone w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W związku z powyższym pracownicy nie uzyskują dochodu pochodzącego ze środków bezzwrotnej pomocy Unii Europejskiej, albowiem wypłacane wynagrodzenia pochodzą ze środków pracodawcy - I. Powstało zatem zobowiązanie podatkowe w podatku dochodowym od osób fizycznych w momencie uzyskania przychodu ze stosunku pracy, ponieważ brak było przesłanek do zastosowania zwolnienia przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 46 ww. ustawy. Późniejsze ewentualne refinansowanie pracodawcy ze środków unijnych, także w zakresie wydatków poniesionych na wynagrodzenia pracowników realizujących zadania związane z projektem, nie może wpływać na powstałe już wcześniej zobowiązanie podatkowe pracownika, ponieważ jego dochód, który już uzyskał, nie ulega przekształceniu na dochód pochodzący z innego źródła, niż wynagrodzenie za pracę. Źródłem przychodu pracownika i jego dochodu w postaci wynagrodzenia za pracę jest stosunek pracy, a nie deklaracje lub umowy zawarte w celu uzyskania środków bezzwrotnej pomocy na realizację programów z tych środków finansowanych. Oznacza to, że dochód pracownika nie pochodzi ze środków wskazanych w art. 21 ust. 1 pkt 46 ww. ustawy.

Reasumując należy stwierdzić, iż do wypłacanych wynagrodzeń nie może mieć zastosowania zwolnienie z opodatkowania przewidziane w art. 21 ust. 1 pkt 46 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w przypadku, gdy wynagrodzenia pochodzą ze środków własnych pracodawcy, bowiem nie zostało spełnione kryterium pochodzenia środków pieniężnych (źródło finansowania), o którym mowa w tym przepisie.

Ponadto, jak wynika z ww. przepisu drugą z okoliczności mającą wpływ na zastosowanie zwolnienia przedmiotowego jest charakter czynności wykonywanych przez pracownika. Tylko bowiem wynagrodzenia za czynności i prace związane bezpośrednio z realizacją celu programu mogą być zwolnione z podatku w tej części w jakiej zostały sfinansowane ze środków pomocowych. Nie podlegają natomiast zwolnieniu wynagrodzenia osób zaangażowanych jedynie pośrednio w realizację projektu.

Należy dodać, że zarówno Wnioskodawca - płatnik jak i pracownik zaangażowany w realizację projektu winien zadbać o taki sposób udokumentowania czynności pracownika związanych z realizacją projektu, aby kryterium bezpośredniej realizacji celu było jednoznaczne dla oceny. Ustalenie natomiast, czy w konkretnym przypadku dochody danego podatnika objęte są powyższym zwolnieniem wymaga analizy szeregu aktów, począwszy od umowy przyznającej bezzwrotne środki pomocowe, a skończywszy na umowie, na podstawie której pracownik otrzymuje dochody np. ze stosunku pracy.

Tutejszy Organ w ramach postępowania o wydanie interpretacji indywidualnej nie ocenia jaki charakter mają czynności wykonywane przez zatrudnione przez Wnioskodawcę osoby tylko opiera się na stanie faktycznym przedstawionym we wniosku. To na Wnioskodawcy - jako stronie wywodzącej z danej okoliczności skutki prawne w postaci możliwości zastosowania do wypłacanych wynagrodzeń zwolnienia przedmiotowego, będzie spoczywał obowiązek udowodnienia - w ewentualnym postępowaniu podatkowym - że ww. podatnicy bezpośrednio realizują cele programu.

Wobec powyższego, iż wynagrodzenia pracowników są finansowane ze środków Wnioskodawcy, a nie wprost ze środków unijnych to wynagrodzenia te nie będą korzystały ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i podlegać będą opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Podkreślić bowiem należy, iż refundacji nie można uznać za spełnienie warunku umożliwiającego skorzystanie ze zwolnienia przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdyż wypłata wynagrodzeń nie jest dokonywana wprost ze środków unijnych.

Jeżeli przedstawiony we wniosku stan faktyczny różni się od stanu faktycznego występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego stanu faktycznego.

Odnosząc się natomiast do powołanego przez Wnioskodawcę postanowienia Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie należy zaznaczyć, że orzeczenia te zapadły w indywidualnej sprawie i nie są wiążące dla organu wydającego przedmiotową interpretację.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl