IPPB3/423-585/13-2/PK1

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 6 listopada 2013 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB3/423-585/13-2/PK1

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 31 lipca 2013 r. (data wpływu 7 sierpnia 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia momentu powstania przychodu podatkowego wynikającego z uzyskiwanych przez Spółkę wpłat zaliczanych na poczet opłaty przyłączeniowej oraz momentu powstania przychodu podatkowego z tytułu wykonania usługi - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 sierpnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia momentu powstania przychodu podatkowego wynikającego z uzyskiwanych przez Spółkę wpłat zaliczanych na poczet opłaty przyłączeniowej oraz momentu powstania przychodu podatkowego z tytułu wykonania usługi.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Podstawowym przedmiotem działalności gospodarczej Spółki jest sprzedaż i dystrybucja energii elektrycznej, sprzedaż oleju napędowego oraz świadczenie usług elektroenergetycznych. Spółka posiada infrastrukturę elektroenergetyczną służącą do dystrybucji energii elektrycznej, którą wykorzystuje do świadczenia za wynagrodzeniem usług dystrybucji energii elektrycznej. W celu skorzystania z usługi dystrybucji energii elektrycznej lub dostawy energii elektrycznej wraz z jej dystrybucją świadczonych przez Spółkę, podmiot zainteresowany odbiorem energii elektrycznej (dalej: Podmiot Przyłączany) musi zostać przyłączony do sieci dystrybucyjnej Spółki. Przyłączenia do sieci dokonuje Spółka. W celu przyłączenia obiektu Podmiotu Przyłączanego do sieci elektroenergetycznej Spółki konieczna jest realizacja inwestycji polegającej na wytworzeniu infrastruktury przyłączeniowej.

W ramach realizacji inwestycji niezbędne jest zazwyczaj wykonanie szeregu prac, w tym w szczególności:

* opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej w zakresie budowy przyłącza i niezbędnej rozbudowy sieci oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę albo dokonanie zgłoszenia budowy jeśli są one wymagane, zgodnie z przepisami ustawy - "Prawo Budowlane"

* budowa przyłącza do miejsca rozgraniczenia własności oraz do niezbędnej rozbudowy sieci elektroenergetycznej,

* przyłączenie instalacji do sieci elektroenergetycznej, po spełnieniu przez Podmiot Przyłączany warunków określonych w umowie.

Za przyłączenie do sieci pobierana jest opłata w wysokości określonej w umowie o przyłączenie zwana dalej "opłatą przyłączeniową". Sposób obliczania opłaty przyłączeniowej określany jest w przepisie art. 7 ust. 8 Prawa energetycznego oraz taryfie obowiązującej w przedsiębiorstwie energetycznym, zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (Taryfa). W zależności od rodzaju sieci, o przyłączenie do której ubiega się Podmiot Przyłączany, wysokość opłaty przyłączeniowej ustala się na podstawie% rzeczywistych nakładów poniesionych na realizację przyłączenia (sieci elektroenergetyczne o napięciu znamionowym wyższym niż 110 KV) i nie wyższym niż 110KV) lub w oparciu o stawki opłat zawarte w taryfie obowiązującej w przedsiębiorstwie energetycznym (sieci elektroenergetyczne o napięciu znamionowym nie wyższym niż 1kV).

W celu przyłączenia do sieci elektroenergetycznej Spółki, podmiot zainteresowany zwrócił się do Spółki o wydanie tzw. warunków przyłączenia. W warunkach przyłączenia wydanych na rzecz określonego Podmiotu Przyłączanego Spółka zobowiązała się do:

1.

wybudowania dwutorowej linii kablowej relacji podstacja trakcyjna K. - stacja rozdzielcza X.,

2.

wybudowania stacji X.,

3.

modernizacji podstacji trakcyjnej Kraski, przy czym w zakresie prac związanych z modernizacją podstacji trakcyjnej Kraski Spółka ma wybudować:

a.

linię kablową 110kV,

b.

rozdzielnię napowietrzną 11 0kV,

c.

stanowisko transformatora 110/15kV,

d.

nowe układy automatyki zabezpieczeniowej, szafy sterownicze, nowe układy pomiarowe,

e.

zmodernizować rozdzielnię 15 kV.

Podmiot Przyłączany zobowiązał się do:

1.

wybudowania linii kablowej SN relacji X. - ST G.,

2.

wybudowania układu pomiarowego w X.,

3.

wybudowania abonenckiej stacji transformatorowej.

Jako miejsce przyłączenia dla Podmiotu Przyłączanego określono rozdzielnicę 15kV podstacji trakcyjnej K.

Na dzień podpisania umowy przyłączeniowej moc przyłączeniowa na liniach zasilających 15kV, oznaczonych jako P.I i P.2, zasilających podstację wynosiła:

a. P.1 -6000kW

b. P.2-3000kW.

Obie linie nie mogły pracować równocześnie ze względów technicznych.

Podstacja trakcyjna K. zasilana jest ze stacji 110/15kV innego przedsiębiorstwa energetycznego. Jest to obiekt wybudowany w latach 60 XX wieku. Rozwiązania konstrukcyjne oraz urządzenia tam zainstalowane nie pozwalały więc zapewnić odpowiedniej mocy przyłączeniowej dla podstacji trakcyjnej K. (min. 16000kW, z czego 9000kW miało być przeznaczone dla Podmiotu Przyłączanego, 3000kW miało być przeznaczone na potrzeby zasilania sieci trakcyjnej, 4000kW miało być przeznaczone na rezerwę i zasilanie innych potencjalnych odbiorców energii) na liniach zasilających P.1 i P.2, a co za tym idzie nie gwarantowały odpowiedniej mocy przyłączeniowej dla Podmiotu Przyłączanego, który wystąpił na etapie składania wniosku o określenie warunków przyłączenia o moc 9000kW.

Na podstawie otrzymanych od Spółki warunków przyłączenia podmiot przyłączany podjął decyzję o podpisaniu umowy o przyłączenie do sieci elektroenergetycznej Spółki. Umowa została podpisana 15 kwietnia 2008 r. Podpisanie umowy stanowiło dla Spółki podstawę do rozpoczęcia realizacji prac inwestycyjnych (wybudowania przyłącza). Umowa precyzowała warunki przyłączenia, w tym zakres prac niezbędnych do wykonania przez Spółkę (wskazanych powyżej), zakres prac niezbędnych do wykonania przez Podmiot Przyłączany (wskazanych powyżej), oraz szacowaną wysokość wynagrodzenia należnego na rzecz Spółki z tytułu opłaty za przyłączenie do sieci. Wykonana przez Spółkę (w ramach zobowiązań wynikających z. podpisanej umowy przyłączenia do sieci) infrastruktura pozostaje własnością Spółki.

Na potrzeby realizacji inwestycji, w wydanych warunkach przyłączenia Spółka dokonała oszacowania kosztów realizacji inwestycji. Szacowana wartość oraz przeprowadzone negocjacje pomiędzy stronami stanowiły podstawę do ustalenia terminów i wysokości dokonywanych płatności przez Podmiot Przyłączany. Na wysokość oszacowanej opłaty przyłączeniowej miały wpływ wszystkie czynności leżące po stronie Spółki, a niezbędne do zapewnienia Podmiotowi Przyłączanemu podania napięcia 15kV jak i zapewnienia przyłącza o odpowiedniej mocy przyłączeniowej (9000kW). Dokładne oszacowanie kosztów związanych z procesem inwestycyjnym będzie możliwe po zakończeniu modernizacji podstacji trakcyjnej Kraski i przystosowaniu jej do zasilenia napięciem 110kV,

W 2008 r. Podmiot Przyłączany dokonał wpłaty określonej w umowie kwoty. Wpłata dotyczyła opłaty za przyłączenie do sieci, której ostateczna wartość zostanie ustalona po zakończeniu wszystkich prac objętych umową.

Spółka zrealizowała dwa pierwsze punkty zobowiązań wynikających z podpisanej umowy, a Podmiot Przyłączany wykonał pełen zakres prac. Umożliwiło to zasilenie Podmiotu Przyłączanego, który był na początkowym etapie budowy, nie prowadził działalności produkcyjnej i nie wykorzystywał pełnej mocy przyłączeniowej. Dlatego też dnia 2 października 2008 r. Spółka zawarła z Podmiotem Przyłączanym umowę sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji energii elektrycznej (na podstawie tej umowy Spółka dokonuje sprzedaży energii elektrycznej i świadczy usługę dystrybucji energii elektrycznej). W umowie z dnia 2 października 2008 r. Spółka zobowiązała się do zapewnienia, na dzień podpisania umowy, mocy na poziomie 1500 kW. Spółka zobowiązała się również do stopniowego zwiększania mocy, aż do osiągnięcia zakładanego poziomu 9000kW. Aby zapewnić Podmiotowi Przyłączanemu moc przyłączeniową na oczekiwanym, docelowym poziomie 9000 kW Spółka przystąpiła do realizacji czynności wykazanych w pkt 3 powyżej (modernizacji podstacji trakcyjnej Kraski). Spółka musiała uzyskać warunki przyłączenia oraz podpisać umowę przyłączeniową na poziomie 110kV z innym przedsiębiorstwem energetycznym (dalej: OSD). Po uzyskiwaniu ww. warunków przyłączenia oraz podpisaniu umowy przyłączeniowej z OSD Spółka mogła przystąpić do opracowania dokumentacji projektowej i rozpocząć prace, o których mowa w pkt 3 powyżej, do których zobowiązywała Spółkę umowa przyłączeniowa. Zakres tych prac jest tak duży i tak ściśle powiązany z pracami inwestycyjnymi drugiego przedsiębiorstwa energetycznego, że opracowany harmonogram robót zakłada pełne przystosowanie podstacji trakcyjnej K. do zwiększonej mocy przyłączeniowej (zapewnienie Podmiotowi Przyłączonemu mocy na docelowym poziomie 9000 kW), umożliwiającej prawidłowy rozwój Podmiotu Przyłączanego, dopiero na drugą połowę 2014 r.

W związku z powyższym, mimo fizycznego przyłączenia do sieci elektroenergetycznej Spółki instalacji Podmiotu Przyłączanego, Spółka nadal realizowała prace dotyczące modernizacji podstacji trakcyjnej Kraski, które miały zapewnić odpowiednią moc przyłączeniową dla Podmiotu Przyłączanego, jak i innych klientów zasilanych z podstacji trakcyjnej K. W międzyczasie Podmiot Przyłączany rozpoczął działalność produkcyjną. Rozpoczął się również drugi etap rozbudowy zakładu Podmiotu Przyłączanego, co będzie skutkowało zwiększonym zapotrzebowaniem na moc.

W umowie pomiędzy Spółką a Podmiotem Przyłączanym został określony termin sposób uiszczenia opłaty przyłączeniowej przez Podmiot Przyłączany. Do czasu przyłączenia danego podmiotu do sieci oraz zakończenia wszystkich innych prac mających na celu zapewnienie Podmiotowi Przyłączanemu prowadzenia działalności gospodarczej z oczekiwaną mocą przyłączeniową 9 000kW wysokość opłaty przyłączeniowej nie jest znana, Dopiero po zakończeniu inwestycji Spółka zgodnie z zapisami umowy dokona obliczenia wszystkich faktycznie poniesionych nakładów inwestycyjnych związanych z przyłączeniem i określi na tej podstawie ostateczną wysokość opłaty przyłączeniowej. Spółka przeprowadzi również analizę kosztów, w której wyliczy wielkość kosztów poniesionych na nowe urządzenia dedykowane do zasilania Podmiotu Przyłączanego. Ostateczna wartość opłaty za przyłączenie do sieci zgodnie z zapisami umowy ma wynieść 1/4 ww. kosztów poniesionych przez Spółkę na realizacje wszystkich prac, które zostały wymienione w umowie przyłączeniowej (a więc zarówno tych, które zostały poniesione przed fizycznym przyłączeniem instalacji Podmiotu Przyłączanego do sieci elektroenergetycznej Spółki, jak i tych które zostały poniesione po fizycznym przyłączeniu instalacji Podmiotu Przyłączanego do sieci elektroenergetycznej Spółki). Należy jednak podkreślić, że w umowie o przyłączenie do sieci zawarty został zapis zgodnie z którym wzrost wysokości opłaty za przyłączenie nie może przekroczyć 20% pobranej w 2008 r. kwoty. Do wyliczenia końcowego ww. opłaty Spółka będzie brała pod uwagę całość kosztów inwestycyjnych poniesionych zarówno przed podaniem napięcia, jak i po podaniu napięcia, a przed zakończeniem całości prac, które finalnie mają zapewnić Podmiotowi Przyłączanemu odpowiednie warunki zasilania (w tym moc przyłączeniową w wysokości 9000 kW).

Odbiór wykonania usługi nastąpi jednorazowo po wykonaniu całej inwestycji (nie dokonuje się tzw. odbiorów częściowych). Po wykonaniu przez Spółkę zakresu prac określonych w umowie o przyłączenie do sieci, przeprowadzane zostaną próby weryfikujące jego funkcjonalność, oraz spełnianie wymaganych parametrów technicznych. Następnie strony podpiszą protokół odbioru końcowego, w którym potwierdzą prawidłowe wykonanie całej inwestycji (rozbudowy infrastruktury elektroenergetycznej), która ma zagwarantować klientowi pewność zasilania oraz oczekiwaną przez Podmiot Przyłączany moc przyłączeniową. Protokół ten potwierdzał będzie fakt zrealizowania wszystkich obowiązków, do których zobowiązała się Spółka w umowie.

Po podpisaniu protokołu Spółka wystawi fakturę VAT na kwotę wyliczonej opłaty za przyłączenie do sieci. Kwota do zapłaty przez Podmiot Przyłączany pomniejszona zostanie o zapłacona w 2008 r. kwotę.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w opisanym przypadku przychód podatkowy powstanie w dniu otrzymania od Podmiotu Przyłączanego wpłaty, w dniu fizycznego przyłączenia instalacji Podmiotu Przyłączanego do sieci elektroenergetycznej Spółki i podania przez Spółkę napięcia, czy też w dniu, w którym Spółka wypełni wszystkie obowiązki nałożone umową, którym to dniem będzie dzień podpisania przez Spółkę i Podmiot Przyłączany protokołu potwierdzającego należyte wykonanie wszystkich prac, do których w umowie o przyłączenie zobowiązała się Spółka.

Zdaniem Wnioskodawcy, przychód podatkowy powstaje w chwili wykonania usługi przyłączenia kontrahenta do sieci tj. po spełnieniu wszystkich świadczeń, do których w umowie o przyłączenie do sieci zobowiązała się Spółka, a wiec nie momencie fizycznego przyłączenia do sieci. Dokumentem potwierdzającym fakt wykonania usługi powinien być w opinii Spółki protokół odbioru końcowego. Należy bowiem podkreślić, że Spółka na podstawie umowy z Podmiotem Przyłączanym zobowiązała się do zapewnienia 9000 kW mocy. W momencie fizycznego przyłączenia do sieci taka moc nie została zapewniona. Należy również podkreślić, że strony umowy (tekst jedn.: Spółka i Podmiot Przyłączany) nie przewidziały w umowie wynagrodzenia za częściowe wykonanie usługi, nie przewidziały również odbiorów części wykonywanej usługi. Należy zatem stwierdzić, że do momentu, gdy całość świadczeń nie zostanie przez Spółkę zrealizowana usługa nie może zostać uznana za wykonaną.

Przepis art. 12 ust. 3a ustawy o CIT zawiera podstawową zasadę dotyczącą określania momentu powstania przychodu. Zgodnie z jego treścią za datę powstania przychodu uważa się dzień wydania rzeczy, zbycia prawa majątkowego lub wykonania usługi albo częściowego wykonania usługi, nie później niż dzień wystawienia faktury albo uregulowania należności.

Ustawa o CIT w art. 12 ust. 3c-3e przewiduje szczególne zasady ustalania momentu powstania przychodu w przypadku usług rozliczanych w okresach rozliczeniowych, jak również dostaw energii elektrycznej, cieplnej oraz gazu przewodowego. Natomiast, w przypadku otrzymania przychodu, do którego nie znajduje zastosowania żadna z powyższych regulacji (zarówno ogólna, jak i szczególne), za datę powstania przychodu uznaje się dzień otrzymania zapłaty. Ponadto, art. 12 ust. 4 pkt 1 ustawy o CIT stanowi, że do przychodów nie zalicza się pobranych wpłat lub zarachowanych należności na poczet dostaw towarów i usług, które zostaną wykonane w następnych okresach sprawozdawczych.

Ustawa o CIT nie zawiera definicji usługi. W takim przypadku należy więc odwołać się do potocznego znaczenia tego pojęcia oraz ewentualnie do innych dostępnych definicji, np. zawartych w słowniku języka polskiego lub w innych aktach prawnych.

Uniwersalny Słownik Języka Polskiego PWN definiuje usługę jako "działalność gospodarczą służącą zaspokajaniu potrzeb ludzi, prowadzoną przez osoby mające odpowiednie kwalifikacje i dysponujące potrzebnym sprzętem, lokalem, itp."

W ramach realizacji transakcji przyłączenia do sieci podmiot zainteresowany przyłączeniem składa do Spółki wniosek o wydanie warunków przyłączenia do sieci. Jeżeli wydane warunki przyłączenia spełniają oczekiwania zainteresowanego podmiotu, podpisuje on umowę ze Spółką na mocy której Spółka zobowiązuje się do podłączenia do sieci tego kontrahenta w określonym czasie i na określonych zasadach (określone parametry techniczne i przesyłowe). Natomiast, z tytułu uzyskanego świadczenia, Podmiot Przyłączany jest zobowiązany do zapłaty na rzecz Spółki określonego wynagrodzenia.

W opinii Spółki, charakter opisanej powyżej transakcji potwierdza fakt, iż przyłączenie przez Spółkę do sieci elektroenergetycznej innego podmiotu stanowi świadczenie usług przez Spółkę na rzecz tego podmiotu. Transakcja ta zawiera, co do zasady, wszystkie elementy, jakie posiadają inne transakcje realizowane na rynku, których przedmiotem jest świadczenie usług przez podmioty gospodarcze za wynagrodzeniem. Spółka podkreśla, iż pojęcie świadczenia usług ma w obrocie gospodarczym bardzo szerokie znaczenie i w praktyce, tylko nieliczne zdarzenia lub transakcje (poza dostawą towarów) nie stanowią świadczenia usług.

Fakt, że przyłączenie podmiotu do sieci stanowi świadczenie usługi znajduje również potwierdzenie w przepisach ustawy o VAT. Zgodnie z ustawą o VAT (art. 8 ust. 1) świadczeniem usług jest każde świadczenie niestanowiące dostawy towarów. W konsekwencji, w świetle tej ustawy odpłatne przyłączenie innego podmiotu do sieci stanowi świadczenie usług.

Podobnie sklasyfikował usługę organ statystyczny, który uznał, że przyłączanie przez Spółkę, jako dystrybutora energii elektrycznej, podmiotów do sieci elektroenergetycznej Spółki mieści się w grupowaniu PKWiU 35.13.10.0 Usługi związane z dystrybucją energii elektrycznej (PKWiU z 2008 r.).

Mając na uwadze powyższe w opinii Spółki, przyłączenie określonego podmiotu do sieci elektroenergetycznej Spółki stanowi świadczenie usługi, a moment powstania przychodu w podatku dochodowym powinien być ustalony na gruncie przepisów art. 12 ust. 3a ustawy o CIT.

Zgodnie z art. 12 ust. 3a ustawy o CIT w przypadku świadczenia usług za datę powstania przychodu uznaje się dzień wykonania usługi albo częściowego wykonania usługi, nie później niż dzień wystawienia faktury lub uregulowania należności. Zgodnie natomiast z treścią art. 12 ust. 4 pkt 1 ustawy o CIT, za przychód nie uznaje się pobranych wpłat lub zarachowanych należności na poczet dostaw towarów i usług, które zostaną wykonane w następnych okresach sprawozdawczych.

Zdaniem Spółki, należy uznać, iż przepis art. 12 ust. 4 pkt 1 ustawy o CIT jest przepisem szczególnym wobec art. 12 ust. 3 i 3a w tym sensie, że przychód podatkowy z tytułu wykonania usługi może powstać nie wcześniej niż w chwili ostatecznego wykonania usługi.

W konsekwencji, kwota otrzymana przez Spółkę w 2008 r., a więc przed wykonaniem usługi przyłączenia do sieci, nie stanowi przychodu podatkowego w dacie jej wpływu na rachunek bankowy Spółki i będzie stanowiła przychód podatkowy dopiero w chwili wykonania całości usługi.

Rozstrzygnięcia wymaga kwestia, kiedy daną usługę można uznać za wykonaną. Zdaniem Spółki, usługę można uznać za wykonaną, jeżeli usługobiorca wywiązał się z wszystkich obowiązków, które zostały na niego nałożone umową. W przypadku opisanym we wniosku usługę będzie można uznać za wykonaną dopiero w momencie, gdy Spółka wykona wszystkie świadczenia, do wykonania których zobowiązała się w umowie. Usługa będzie mogła zostać uznana za wykonaną m.in. dopiero wówczas gdy Spółka zapewni Podmiotowi Przyłączanemu określoną w umowie moc (9000 kW). Aby bowiem usługę przyłączenia do sieci elektroenergetycznej można było uznać za wykonaną koniecznym jest fizyczne wykonanie infrastruktury elektroenergetycznej, zapewnienie Podmiotowi Przyłączanemu określonej w umowie mocy i określonego w umowie napięcia oraz fizyczne przyłączenie instalacji podmiotu Przyłączanego do sieci elektroenergetycznej Spółki. Fakt prawidłowego wykonania usługi i akceptacji wykonanej usługi potwierdza Podmiot Przyłączany w protokole.

Należy zatem podkreślić, że dzień, w którym Podmiot Przyłączany został fizycznie przyłączony do sieci elektroenergetycznej Spółki, co miało miejsce w 2008 r., nie może zostać uznany za dzień, w którym wykonano usługę, ponieważ Spółka nie wykonała wówczas wszystkich prac mających na celu rozbudowę majątku elektroenergetycznego Spółki, nie zapewniła Podmiotowi Przyłączanemu określonej w umowie mocy, a także nie zapewniła właściwego poziomu bezpieczeństwa energetycznego Podmiotu Przyłączanego.

Wynagrodzenie za wykonanie usługi (wynagrodzenie za przyłączenie do sieci) jest możliwe do określenia dopiero po zakończeniu wszystkich prac, do wykonania których zobowiązała się Spółka. Na moment fizycznego przyłączenia do sieci elektroenergetycznej Spółki (w 2008 r.) wynagrodzenie za wykonanie całości usługi nie było znane, Nie można również stwierdzić, że wynagrodzeniem, które było należne na dzień fizycznego przyłączenia do sieci (w 2008 r.) była kwota otrzymana w 2008 r. Kwota ta dotyczy całości świadczenia, a więc również prac, które zmierzają do zapewnienia Podmiotowi Przyłączanemu zamówionej w umowie mocy, które to prace miały miejsce po 2008 r. (ostatnie prace planowane są na 2014 r.).

Spółka stoi na stanowisku, że usługę można uznać za wykonaną dopiero po wykonaniu wszystkich świadczeń, do których zobowiązała się Spółka, w tym w szczególności po zapewnieniu Podmiotowi Przyłączanemu 9000kW mocy, co będzie miało miejsce w 2014 r.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl