IPPB3/423-497/09-2/MS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 19 listopada 2009 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB3/423-497/09-2/MS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia z dnia 27 sierpnia 2009 r. (data wpływu 31 sierpnia 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zasady wyliczania wysokości kwoty dochodu wolnej od podatku dochodowego z tytułu tworzenia nowych miejsc pracy w specjalnej strefie ekonomicznej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 sierpnia 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zasady wyliczania wysokości kwoty dochodu wolnej od podatku dochodowego z tytułu tworzenia nowych miejsc pracy w specjalnej strefie ekonomicznej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka prowadzi działalność gospodarczą na terenie Krakowskiego Parku Technologicznego / Krakowskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: KSSE) poprzez Oddział w Z. w zakresie profesjonalnego outsourcingu usług, na podstawie dwóch zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie KSSE tj.:

* Zezwolenia nr x/2006 z dnia 20 marca 2006 r. (dalej: Zezwolenie I),

* Zezwolenia nr y/2009 z dnia 8 maja 2009 r. (dalej: Zezwolenie II).

Zezwolenia uzyskane przez Spółkę określają rodzaje prowadzonej przez Spółkę działalności objętej zwolnieniem z podatku dochodowego, jak również warunki uprawniające Spółkę do korzystania ze zwolnienia.

W szczególności, w Zezwoleniu I wskazano rodzaje działalności gospodarczej objętej zwolnieniem podatkowym jako działalność produkcyjną handlową i usługową w zakresie wyrobów wytworzonych na terenie strefy określoną w następujących pozycjach PKWiU:

* Usługi informatyczne - sekcja K, dział 72,

* Usługi rachunkowości i kontroli ksiąg - sekcja K, kategoria 74.12.1,

* Usługi w zakresie księgowości, z wyłączeniem deklaracji podatkowych - sekcja K, kategoria 74. 12.2,

* Usługi w zakresie badań i analiz technicznych - sekcja K, klasa 74.30,

* Usługi centrów telefonicznych (call center) - sekcja K, Masa 74.86.

Ponadto, w Zezwoleniu I określono następujące warunki uprawniające do korzystania ze zwolnienia:

1.

poniesienie na terenie strefy wydatków inwestycyjnych w wysokości co najmniej 10 000 000 PLN w terminie do 31 grudnia 2010 r. oraz

2.

zatrudnienie na terenie strefy co najmniej 800 pracowników w terminie do 31 grudnia 2010 r.

Zezwolenie II określa rodzaje działalności, która może być prowadzona na terenie KSSE jako działalność produkcyjna, usługowa i handlowa określona m.in. w następujących kategoriach PKWiU:

* Usługi informatyczne określone w dziale 72 PKWiU 2004 (podkategoria 58.11.30, 58.12.20, 58.13.20, 58.14.20, 58.19.29, 59.20.35, grupa 58.2 z wyłączeniem kategorii 58.21.4 i 58.29.3, podkategoria 60.10.11, 60.20.11 i 60.20.12, dział 62 oraz 63 z wyłączeniem grupy 63.9 PKWiU 2008),

* Usługi rachunkowości i kontroli ksiąg określonych kategorią 74.12.1 PKWiU 2004 (klasa 69.20.1 i podkategoria 69.20.21, 69.20.22, 69.20.24, 69.20.23 PKWiU 2008),

* Usługi centrów telefonicznych (call center) określonych klasą 74.86 PKWiU 2004 (klasa 82.20 PKWiU 2008),

* Usługi przetwarzania danych określone kategorią 63.11 PKWiU 2008.

Jednocześnie, Zezwolenie II określa następujące warunki korzystania ze zwolnienia:

1.

poniesienie na terenie KSSE wydatków inwestycyjnych w wysokości co najmniej 1 513 000 PLN w terminie do 31 grudnia 2010 r. oraz

2.

zwiększenie dotychczasowego zatrudnienia z poziomu 907 pracowników o kolejnych 150 pracowników, (odpowiednio 50 pracowników do 31 grudnia 2009 r. oraz kolejnych 100 pracowników do 31 grudnia 2010 r.) i utrzymanie każdego nowo utworzonego miejsca pracy przez okres co najmniej 5 lat.

Zakończenie inwestycji objętej Zezwoleniem II powinno nastąpić w terminie do dnia 31 grudnia 2010 r. Jednocześnie, zgodnie z treścią Zezwolenia II maksymalna wysokość kosztów kwalifikowanych inwestycji nie może przekroczyć 2 269 500 PLN, a do obliczenia maksymalnej wysokości pomocy z tytułu tworzenia nowych miejsc pracy przyjmuje się koszty pracy 225 nowo zatrudnionych pracowników.

Uzyskanie przez Spółkę drugiego zezwolenia było podyktowane przede wszystkim intencją Spółki do zwiększenia rozmiarów prowadzonej działalności usługowej na terenie KSSE, w szczególności poprzez zwiększenie zatrudnienia, bez jednoczesnej zmiany profitu działalności. Jednocześnie, w celu zwiększenia rozmiarów prowadzonej działalności Spółka wskazała w procedurze przetargowej na uzyskanie Zezwolenia II, iż jej intencją jest prowadzenie działalności również w drugim biurowcu zlokalizowanym na terenie KSSE. W rezultacie, obydwie inwestycje zlokalizowane są w sąsiednich biurowcach (których Spółka jest najemcą), na sąsiednich działkach w obrębie tej samej specjalnej strefy ekonomicznej. Obydwa biurowce objęte są terenem KSSE.

Zarówno w treści Zezwolenia I, jak i Zezwolenia II nie wskazano konkretnej lokalizacji inwestycji poza oznaczeniem, iż zezwolenia udziela się na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej "Krakowski Park Technologiczny". Spółka jedynie w procedurze przetargowej na uzyskanie zezwoleń wskazywała docelowe miejsce realizacji inwestycji.

W związku z prowadzeniem działalności na terenie KSSE na podstawie Zezwolenia I i Zezwolenia II, Spółka będzie korzystała m.in. ze zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu tworzenia nowych miejsc pracy. W tym wypadku wielkość dostępnej pomocy liczona będzie jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i dwuletnich kosztów pracy nowo zatrudnionych pracowników, obejmujących koszty płacy brutto tych pracowników, powiększone o składki obowiązkowe, takie jak składki na ubezpieczenie społeczne, ponoszone przez Spółkę od dnia zatrudnienia tych pracowników.

Z uwagi na ograniczone możliwości lokalowe i wymagania organizacyjne, Spółka nie wykluczą, iż zatrudnieni pracownicy w związku z realizacją danej inwestycji., będą następnie przemieszczani między biurowcami, tj. po utworzeniu danego miejsca pracy, pracownik będzie mógł faktycznie wykonywać swoje obowiązki służbowe w jednym bądź drugim biurowcu, przy czym utworzone miejsce pracy będzie cały czas kwalifikowane do zezwolenia, z którym było pierwotnie związane. Powyższe nie będzie skutkować zmianą zakresu wykonywanych przez tych pracowników obowiązków. Zatrudnieni pracownicy cały czas będą wykorzystywani do wykonywania obowiązków związanych z przedmiotem odpowiednio Zezwolenia I i Zezwolenia II. Ponadto, pracownicy w każdym przypadku będą wykonywać obowiązki służbowe wyłącznie na terenie KSSE. Przemieszczenie pracowników pomiędzy biurowcami będzie się odbywało przed upływem 5 lat od momentu utworzenia danego miejsca pracy. Spółka będzie prowadziła ewidencję w taki sposób, aby jednoznacznie wynikało z niej przyporządkowanie utworzonych miejsc pracy do każdego z zezwoleń, tj. pomimo, iż pracownicy będą przemieszczani pomiędzy biurowcami, Spółka będzie w stanie przyporządkować każdego pracownika do Zezwolenia I bądź Zezwolenia II. Tym samym możliwe będzie zweryfikowanie, czy Spółka wywiązała się z warunków określonych w każdym z uzyskanych zezwoleń.

Ponadto, obydwie inwestycje zlokalizowane są w sąsiednich biurowcach (których Spółka jest najemcą), na sąsiednich działkach w obrębie tej samej specjalnej strefy ekonomicznej.

Jednocześnie należy wskazać, że Spółka prowadzi również działalność gospodarczą w zakresie nieobjętym zezwoleniami. Działalność strefowa prowadzona jest wyłącznie poprzez wyodrębniony Oddział w Z. Spółka prowadzi ewidencję rachunkową pozwalającą wyodrębnić łączny dochód (stratę) zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych osiągany w związku z posiadanymi zezwoleniami oraz dochód (stratę) podlegający opodatkowaniu.

Spółka prowadzi również ewidencję umożliwiającą przyporządkowanie wydatków inwestycyjnych oraz utworzonych nowych miejsc pracy do każdego z zezwoleń.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy, w analizowanym stanie przyszłym, zgodnie z zasadami przyznawania przedsiębiorcom pomocy regionalnej oraz przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przy wyliczaniu wysokości kwoty dochodu wolnej od podatku dochodowego z tytułu tworzenia nowych miejsc pracy, Spółka będzie mogła uwzględnić dwuletnie koszty pracy pracowników zatrudnionych w celu realizacji inwestycji określonej odpowiednio w Zezwoleniu I i Zezwoleniu II, niezależnie od tego, w której lokalizacji (biurowcu) pracownicy ci faktycznie będą wykonywać swoje obowiązki pracownicze na terenie KSSE.

Zdaniem Wnioskodawcy.

Zdaniem Spółki, w analizowanym stanie przyszłym, zgodnie z zasadami przyznawania przedsiębiorcom pomocy regionalnej oraz przepisami ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm. dalej, jako "ustawa o p.d.o.p."), przy wyliczaniu wysokości kwoty dochodu wolnej od podatku dochodowego z tytułu tworzenia nowych miejsc pracy, Spółka będzie mogła uwzględnić dwuletnie koszty pracy pracowników przemieszczanych pomiędzy biurowcami na terenie KSSE, o ile Spółka będzie prowadziła ewidencję w taki sposób, aby jednoznacznie wynikało z niej przyporządkowanie utworzonych miejsc pracy do każdego z zezwoleń.

W konsekwencji, pomimo, iż pracownicy będą wykonywać faktycznie swoje obowiązki w różnych lokalizacjach na terenie KSSE, dwuletnie koszty ich pracy będą mogły być uwzględnione przy obliczaniu wysokości zwolnienia z podatku dochodowego (z uwzględnieniem wskaźnika intensywności pomocy), nawet wówczas, gdyby pracownik został przemieszczony między biurowcami przed upływem 5 lat od momentu utworzenia danego miejsca pracy, o ile Spółka będzie w stanie przyporządkować każdego pracownika do Zezwolenia I bądź Zezwolenia II.

Zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U.07.42.274 z późn. zm.; dalej: ustawa o SSE), dochody uzyskane z działalności gospodarczej przez osobę prawną na terenie strefy w ramach zezwolenia są zwolnione z podatku dochodowego na zasadach określonych w ustawie o p.d.o.p.

Zasady korzystania z powyższego zwolnienia zostały określone w art. 17 ust. 1 pkt 34 i ust. 4 ustawy o p.d.o.p. W myśl tego przepisu wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy o SSE, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy, o którym mowa w cytowanym powyżej przepisie uprawnia do prowadzenia działalności gospodarczej na terenie strefy i korzystania z pomocy publicznej. Określa ono przedmiot i warunki prowadzenia działalności (art. 16 ust. 1 ustawy o SSE).

W przedstawionym stanie faktycznym Spółka na podstawie Zezwolenia I oraz Zezwolenia II prowadzi działalność gospodarczą na terenie KSSE. W okresie prowadzenia tej działalności, szczegółowe zasady korzystania przez Spółkę z pomocy publicznej określają następujące akty wykonawcze:

a.

rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie krakowskiej specjalnej strefy ekonomicznej (Dz. U. Nr 220, poz. 2232 z dnia 11 października 2004 r., dalej "Rozporządzenie w sprawie KSSE") dla Zezwolenia I,

b.

rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 232, poz. 1548 z dnia 29 grudnia 2008 r., dalej "Rozporządzenie w sprawie pomocy publicznej") dla Zezwolenia II.

Oznacza to, że rozstrzygając o prawie korzystania przez Spółkę ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o p.d.o.p. należy uwzględniać warunki korzystania z pomocy publicznej wynikające z uregulowań powyższych rozporządzeń obowiązujących Spółkę. Ogólne przesłanki warunkujące nabycie prawa do omawianego zwolnienia, wynikające z treści wymienionych powyżej aktów wykonawczych, pozostają jednak niezmienne.

Pomoc publiczna udzielana podatnikom, działającym w specjalnej strefie ekonomicznej w postaci zwolnienia od podatku dochodowego przyjmuje formę pomocy regionalnej, która udzielana jest w celu wspierania nowych inwestycji lub tworzenia nowych miejsc pracy związanych z daną inwestycją.

Pomoc z tytułu tworzenia nowych miejsc pracy, liczona jest jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i dwuletnich kosztów pracy nowo zatrudnionych pracowników, obejmujących koszty płacy brutto tych pracowników, powiększone o obowiązkowe płatności związane z ich zatrudnieniem, ponoszone przez przedsiębiorcę od dnia zatrudnienia tych pracowników. Utworzenie nowych miejsc pracy oznacza przyrost netto miejsc pracy w danym przedsiębiorstwie w związku z realizacją nowej inwestycji w stosunku do średniego zatrudnienia w odpowiednio w okresie 6 miesięcy przed dniem uzyskania zezwolenia (na podstawie Rozporządzenia w sprawie KSSE) lub w okresie 12 miesięcy przed dniem uzyskania zezwolenia (na podstawie Rozporządzenia w sprawie pomocy publicznej). Przez nowo zatrudnionych pracowników należy rozumieć liczbę pracowników zatrudnionych po dniu uzyskania zezwolenia, w związku z realizacją nowej inwestycji, jednak nie później niż w okresie trzech lat od zakończenia inwestycji. Dodatkowym wymogiem w zakresie zezwoleń wydanych na podstawie Rozporządzenia w sprawie pomocy publicznej jest utrzymanie każdego miejsca pracy przez okres co najmniej 5 lat, a w przypadku małych i średnich przedsiębiorców - przez okres co najmniej 3 lat, licząc od dnia ich utworzenia.

Zwolnienie z podatku dochodowego może zatem stosować podatnik, który:

a.

prowadzi działalność gospodarczą na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie uzyskanego zezwolenia (zezwoleń);

b.

osiąga dochód z tej działalności;

c.

poniósł określonej wartości wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną (wydatki inwestycyjne bądź koszty pracy nowozatrudnionych pracowników);

d.

przez określony minimalny okres będzie prowadził działalność gospodarczą na terenie strefy, nie przeniesie własności składników majątku, z którymi były związane wydatki inwestycyjne oraz utrzyma nowo utworzone miejsca pracy.

Podkreślić należy, że w treści unormowań regulujących zasady korzystania ze zwolnienia podatkowego w specjalnej strefie ekonomicznej, jak i w treści uzyskanych przez Spółkę zezwoleń, brak jest zapisów, które nakładałyby obowiązek wykonywania pracy przez nowo zatrudnionych pracowników w ściśle określonej lokalizacji na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. Przepisy strefowe wskazują jedynie, iż przez nowo zatrudnionych pracowników należy rozumieć liczbę pracowników zatrudnionych po dniu uzyskania zezwolenia, w związku z realizacją nowej inwestycji przy czym, nową inwestycją jest, co do zasady, inwestycja związaną z utworzeniem lub rozbudową przedsiębiorstwa. Jednocześnie utworzenie nowych miejsc pracy oznacza przyrost netto miejsc pracy w danym przedsiębiorstwie w związku z realizacją nowej inwestycji w stosunku do średniego zatrudnienia w odpowiednim okresie. Powyższe oznacza,. iż z punktu widzenia regulacji strefowych, nie ma znaczenia faktyczne miejsce wykonywania pracy przez nowo zatrudnionych pracowników, tak długo jak to miejsce znajduje się na obszarze specjalnej strefy ekonomicznej i zatrudnieni pracownicy są wykorzystywani do wykonywania obowiązków związanych z przedmiotem zezwolenia.

Powyższe, znajduje potwierdzenie zarówno w treści Zezwolenia I, jak i Zezwolenia II, gdzie nie wskazano konkretnej lokalizacji inwestycji poza oznaczeniem, iż zezwolenia udziela się na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej "Krakowski Park Technologiczny".

Spółka zauważa, iż lokalizacje (biurowce), w których prowadzona jest działalność strefowa Spółki zlokalizowane są w bezpośrednim sąsiedztwie. Okoliczność ta zdaniem Spółki potwierdza, iż stanowią one w całości jedno przedsiębiorstwo generujące jeden dochód Spółki. W związku zaś z tym, iż przepisy strefowe nie zawierają zakazu przemieszczania pracowników pomiędzy lokalizacjami, nie ma powodów, aby wyłączać z podstawy kalkulowania dostępnego zwolnienia podatkowego dwuletnich kosztów pracy tych pracowników, którzy są przemieszczani. w obrębie przedsiębiorstwa.

W tym wypadku istotne jest jedynie, aby Spółka prowadziła ewidencję w taki sposób, aby jednoznacznie wynikało z niej przyporządkowanie utworzonych miejsc pracy do każdego z zezwoleń. W praktyce oznacza to, iż pomimo przemieszczenia pracowników pomiędzy biurowcami, Spółka powinna być w stanie przyporządkować każdego pracownika do Zezwolenia I bądź Zezwolenia II (tj. określić, czy pracownik wykonując swoje obowiązki w danym biurowcu działa w ramach Zezwolenia I, czy też Zezwolenia II), przy czym utworzone miejsce pracy powinno być cały czas kwalifikowane do zezwolenia, z którym było pierwotnie związane. Tylko bowiem prowadzenie takiej ewidencji umożliwi zweryfikowanie, czy Spółka wywiązała się z warunków określonych w każdym z uzyskanych zezwoleń.

Mając dodatkowo na uwadze charakter działalności, która będzie wykonywana w związku z realizacją projektu na podstawie Zezwolenia II, który jest tożsamy z dotychczasową działalnością Spółki na terenie KSSE, Spółka pragnie podkreślić, iż fakt przemieszczania pracowników pomiędzy biurowcami nie wpłynie na tryb i cel wykonywanych przez nich obowiązków służbowych. W przypadku działalności Spółki prowadzonej w dwóch lokalizacjach na terenie KSSE nie ma znaczenia, w którym budynku dany pracownik wykonuje swoją pracę, gdyż zasadniczo wszyscy pracownicy Oddziału Spółki wykonują podobny zakres obowiązków. Należy jeszcze raz podkreślić, iż zarówno pracownicy zatrudnieni w związku z realizacją warunków Zezwolenia I, jak i Zezwolenia II zatrudnieni zostali przez tego samego podatnika (Spółkę), a miejsce wykonywanej przez nich pracy znajduje się na tym samym obszarze objętym KSSE. Spółka podkreśla, iż rodzaj działalności wskazany w treści przedmiotowych zezwoleń strefowych jest praktycznie tożsamy, a zatem zakres obowiązków na poszczególnych stanowiskach tworzonych w związku z realizacją tych projektów jest zbieżny. Należy podkreślić, iż ubieganie się przez Spółkę o drugie zezwolenie wynikało przede wszystkim z chęci zwiększenia rozmiarów jej działalności (ilości świadczonych usług). Ponadto, intencją Spółki jest odrębna realizacja warunków objętych Zezwoleniem II, w tym obowiązku zatrudnienia dodatkowych 150 pracowników (ponad aktualnie zatrudnionych 907 pracowników, co wynika wprost z treści Zezwolenia II). Tym samym Spółka zaznacza, iż planowane przez nią fizyczne przemieszczenie części pracowników pomiędzy biurowcami zlokalizowanymi na terenie KSSE, w których prowadzona będzie działalność Spółki, nie wpłynie na fakt, iż do 31 grudnia 2010 r. dopełni warunku zatrudnienia dodatkowych 150 pracowników określonego w Zezwoleniu II (przy czym ci dodatkowi pracownicy mogą faktycznie wykonywać obowiązki pracownicze w biurowcu pierwszym bądź drugim, ale w ewidencji utworzonych miejsc pracy zostaną jednoznacznie przyporządkowani do Zezwolenia II). W konsekwencji, przemieszczanie pracowników pomiędzy biurowcami w obrębie tej samej strefy ekonomicznej nie będzie mieć wpływu na spełnienie wymogów określonych w zezwoleniach. Dodatkowo Spółka zauważa, iż cala działalność Spółki w ramach obydwu projektów inwestycyjnych w całości będzie prowadzona na terenie KSSE, zatem fizyczne przesunięcie części stanowisk z jednej lokalizacji do drugiej (przy czym obydwie znajdują się w obrębie KSSE) nie naruszy warunku terytorialnego ograniczenia działalności objętej zwolnieniem z podatku do obszaru specjalnej strefy ekonomicznej.

Zatem, w ocenie Spółki, samo przemieszczenie części pracowników do budynku w obrębie tej samej podstrefy KSSE (sąsiadującego z budynkiem, w którym pracownicy zatrudnieni na tych stanowiskach dotychczas wykonywali swoją pracę) nie będzie miało wpływu na limit przysługującego Spółce zwolnienia podatkowego z tytułu działalności wykonywanej na terenie KSSE:

Podobne stanowisko dotyczące przemieszczenia środków trwałych nabytych w ramach inwestycji strefowej potwierdził Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy w interpretacji indywidualnej z dnia 31 października 2008 r. (sygn. ITPB3/423-414/08/MK), z której wynika, iż: "Zaprzestanie prowadzenia działalności w wynajmowanych pomieszczeniach w związku z przeniesieniem tej działalności do nowego budynku produkcyjnego zlokalizowanego na terenie tej samej SSE nie pozbawi spółki prawa do uwzględniania wartości wydatków kwalifikowanych poniesionych w ramach pierwszego zezwolenia, ponieważ działalność będzie nadal prowadzona na obszarze SSE, a nabyte uprzednio środki trwale, pomimo ich przemieszczenia, pozostaną własnością podatnika i będą nadal wykorzystywane przez nią do wytwarzania wyrobów strefowych".

W ocenie Spółki, na podstawie powyższej opinii organu podatkowego można poprzez analogię wnioskować, iż również przemieszczenie pracowników w obrębie tej samej specjalnej strefy ekonomicznej nie wpłynie na możliwość wyliczania wysokości kwoty dochodu wolnej od podatku dochodowego z tytułu tworzenia nowych miejsc pracy w oparciu o dwuletnie koszty pracy pracowników zatrudnionych w celu realizacji inwestycji określonej odpowiednio w Zezwoleniu I oraz Zezwoleniu II, niezależnie od tego, w której lokalizacji (biurowcu) pracownicy ci faktycznie będą wykonywać swoje obowiązki pracownicze.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl