IPPB3/423-154/10-4/MS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 11 czerwca 2010 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB3/423-154/10-4/MS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 22 lutego 2010 r. (data wpływu 4 marca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych otrzymania środków ze spółki osobowej przez wspólnika w następstwie obniżenia wartości wkładów w spółce osobowej, uzupełnionym w dniu 19 maja 2010 r. (data wpływu do BKIP w Płocku) o dokument potwierdzający prawo do reprezentacji Spółki przez Pana Artura C. na wezwanie z dnia 10 maja 2010 r. Nr IPPB3/423-154/10-2/MS (data doręczenia 13 maja 2010 r.) - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 marca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych otrzymania środków ze spółki osobowej przez wspólnika w następstwie obniżenia wartości wkładów w spółce osobowej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi działalność w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: spółka). Spółka jest wspólnikiem spółki komandytowej (dalej: spółka komandytowa), w której pełni rolę komplementariusza. Przedmiotem wkładu spółki do spółki komandytowej było przedsiębiorstwo w rozumieniu art. 551 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.). Przed przystąpieniem do spółki komandytowej i wniesieniem do niej wkładu niepieniężnego w postaci Przedsiębiorstwa, spółka wystąpiła do ministra finansów z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego, w odniesieniu do planowej w tym czasie transakcji. W odpowiedzi na złożony wniosek, spółka uzyskała między innymi potwierdzenie, iż w świetle ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wniesienie przez spółkę wkładu niepieniężnego w postaci przedsiębiorstwa do spółki osobowej, nie spowoduje powstania po stronie spółki przychodu podlegającego opodatkowaniu. Spółka przystąpiła zatem do spółki komandytowej wnosząc wkład niepieniężny w postaci przedsiębiorstwa, przy czym w związku z tą transakcją po stronie spółki nie powstał przychód podatkowy. W związku z realizowaną transakcją wniesienia wkładu niepieniężnego w postaci przedsiębiorstwa do spółki komandytowej, dokonana została przez niezależny podmioty wycena wartości rynkowej przedmiotu wkładu. Wartość rynkowa wynikająca z dokonanej wyceny została wskazana w umowie spółki komandytowej jako wartość wkładu wnoszonego do spółki komandytowej przez spółkę. Obecnie planowane jest dokonanie przez spółkę komandytową na rzecz spółki zwrotu części wkładu wniesionego przez spółkę do spółki komandytowej. Zwrot części wkładu nastąpi w formie pieniężnej, w wysokości ok. 10% - 20% wartości wniesionego wkładu określonej w umowie spółki komandytowej.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy otrzymanie przez spółkę środków pieniężnych w ramach zwrotu części wniesionego do spółki komandytowej wkładu niepieniężnego, w wysokości nie wyższej niż wartość wkładu określona w umowie spółki komandytowej (zgodnie z przyjętymi założeniami będzie to ok. 10-20% wartości wkładu) będzie wolne od opodatkowania podatkiem dochodowym.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Zwrot części wniesionego przez spółkę do spółki komandytowej wkładu, w wysokości nie wyższej niż wartość wkładu wniesionego przez spółkę określona w umowie spółki komandytowej (planuje się, że będzie to ok. 10-20% wartości wkładu), będzie wolne od opodatkowania podatkiem dochodowym.

Jak wynika z art. 4 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. Nr 94, poz. 1037 z późn. zm., dalej: k.s.h.), spółka komandytowa jest jedną z form prawnych spółki osobowej. W myśl art. 8 k.s.h., spółka osobowa (a zatem również komandytowa) może we własnym imieniu nabywać prawa, w tym własność nieruchomości i inne prawa rzeczowe, zaciągać zobowiązania, pozywać i być pozwana, a ponadto prowadzi przedsiębiorstwo pod własną firmą. Spółka komandytowa posiada zatem zdolność prawną choć nie jest osobą prawną. Przepisy k.s.h. pozwalają przy tym na zwrot wspólnikowi części a nawet całości wniesionego przez niego wkładu do spółki komandytowej.

Co istotne, spółka komandytowa nie jest podatnikiem podatku dochodowego. Podatnikami podatku dochodowego pozostają jedynie jej wspólnicy, w tym między innymi spółka. Zgodnie z powyższą zasadą do wspólników spółek osobowych należy stosować przepisy podatkowe właściwe dla ich statusu prawnego, a zatem w odniesieniu do spółki jako osoby prawnej będącej wspólnikiem spółki komandytowej, kluczowe są przepisy ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. Nr 54, poz. 654 z późn. zm., dalej: u.p.o.d.p.).

Należy podkreślić, iż żadna z regulacji u.p.d.o.p. nie odnosi się do kwestii obniżenia przez osobę prawną (spółkę kapitałową) wkładów wniesionych uprzednio do spółki osobowej. W szczególności, do tego rodzaju działań nie odnosi się art. 5 ust. 1 u.p.d.o.p., zgodnie z którym, w przypadku, gdy wspólnikiem spółki osobowej jest osoba prawna, przychody z udziału w spółce niebędącej osobą prawną łączy się z przychodami tej osoby prawnej proporcjonalnie do posiadanego udziału, powyższą zasadę stosuje się również między innymi do kosztów uzyskania przychodów (art. 5 ust. 2 u.p.d.o.p.). Przepisy te wprowadzają zatem zasadę, w oparciu o którą ustala się przychody i koszty uzyskania przychodów spółki wynikające z uczestnictwa spółki w spółce komandytowej. Nie sposób jednak stosować tej regulacji do ustalenia skutków podatkowych planowanego zwrotu wkładu na rzecz spółki.

W konsekwencji, w związku z brakiem zastosowania art. 5 u.p.d.o.p. oraz brakiem innych przepisów szczególnych dotyczących planowanych działań, skutki podatkowe zwrotu wkładu powinny być ustalone w oparciu o zasady ogólne. W przypadku otrzymania przez spółkę zwrotu wkładu w postaci środków pieniężnych należy ustalić, czy generuje to po stronie spółki przychód podatkowy na bazie art. 12 ust. 1 pkt 1 i 2 u.p.d.d.p.

W opinii Spółki, po stronie Spółki taki przychód podatkowy nie powstanie. Zastosowanie bowiem będzie miało jedno z wyłączeń z przychodów, o którym mowa w art. 12 ust. 6a u.p.d.o.p. Jak wynika z tej regulacji, do przychodów nie zalicza się zwróconych innych wydatków nie zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów. W związku z tym, że ustawodawca nie zdefiniował pojęcia "zwrot wydatków", pojęcie to bez wątpienia należy interpretować zgodnie z jego powszechnym znaczeniem językowym, to jest jako odzyskanie poniesionych wcześniej szeroko rozumianych wydatków, nakładów, które uprzednio nie były kwalifikowane jako koszty uzyskania przychodów. W ocenie Spółki, taka sytuacja będzie miała miejsce w przedmiotowej sprawie. Jak zostało już wskazane na wstępie niniejszego zapytania, spółka wniosła do spółki komandytowej wkład niepieniężny w postaci przedsiębiorstwa. Zgodnie z uzyskaną przed transakcją interpretacją indywidualną realizacja transakcji nie skutkowała powstaniem po stronie spółki przychodu. W związku z przeniesieniem przez spółkę prawa własności do wszelkich składników majątkowych tworzących przedsiębiorstwo (w związku z wniesieniem przez spółkę wkładu), po stronie spółki nie były ujęte żadne koszty uzyskania przychodu z tego tytułu. Należy zatem uznać, że w przypadku zwrotu na rzecz spółki wkładu wniesionego do spółki komandytowej, w wartości nie przekraczającej wartości wkładu wynikającej z umowy spółki komandytowej, zastosowanie znajdzie wskazywany art. 12 ust. 4 pkt 6a u.p.d.o.p. i po stronie spółki nie powstanie przychód podatkowy. Spółka zwraca szczególną uwagę, że właśnie zastosowanie art. 12 ust. 4 pkt 6a u.p.d.o.p., jako podstawy prawnej dla braku skutków podatkowych zwrotu wkładu wniesionego do spółki osobowej jest wskazywane przez organy podatkowe w wydawanych interpretacjach indywidualnych (np. Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 19 października 2009 r. Nr IBPBI/2/423-860/09/BG, czy też Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 4 marca 2009 r. Nr IBPBI/2/423-228/09-PP).

W ocenie spółki nawet, gdyby przyjąć założenie, iż w przedmiotowej sprawie nie znajduje zastosowania wskazywany art. 12 ust. 4 pkt 6a u.p.d.o.p. to istnieją również inne podstawy do tego, aby uznać, że zwrot części wniesionego przez spółkę do spółki komandytowej wkładu, w wysokości nie wyższej niż wartość wniesionego przez spółkę wkładu określona w umowie spółki komandytowej, nie będzie generował dla spółki dochodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym.

Zgodnie z art. 7 ust. 2 u.p.d.o.p., dochodem jest nadwyżka sumy przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowych. Uznając, że wartość otrzymanego zwrotu wkładu (kwota otrzymanych przez spółkę środków pieniężnych, bądź wartość rynkowa otrzymanych w ramach zwrotu wkładu rzeczy lub praw majątkowych) będzie przychodem dla spółki, będzie należało ustalić związane z tym przychodem koszty uzyskania przychodów. Stosownie do zasady ogólnej, o której mowa w art. 15 ust. 1 u.p.d.o.p., kosztem uzyskania przychodów są zasadniczo koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1 u.p.d.o.p. Ustawodawca nie wprowadził żadnych regulacji szczególnych, z których wynikałoby w jaki sposób należy określić koszty uzyskania przychodów w przypadku otrzymanego przez wspólnika (osobę prawna) zwrotu uprzednio wniesionego do spółki osobowej wkładu.

Zdaniem spółki, koszt ten należy określić na podstawie wartości wniesionego przez spółkę jako wspólnika - wkładu do spółki komandytowej, określonej w umowie spółki komandytowej i wynikającej z wyceny na dzień wniesienia. Takie stanowisko wynika z licznych interpretacji organów podatkowych, jak chociażby z interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 13 sierpnia 2009 r. Nr IPPB3/423-395/09-2/MS, interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 16 października 2009 r. Nr IBPBI/2/4230847/09-AP, interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 19 czerwca 2009 r. Nr ILPB3/4230229/09-6/MC, interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 24 lutego 2009 r. Nr ILPB3/423-794/08-6/HS, interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 4 grudnia 2008 r. Nr IPPB3/423-1397/08-2/MS.

W konsekwencji, należy uznać, że zwrot części wniesionego przez spółkę do spółki komandytowej wkładu, w wysokości nie wyższej niż wartość wkładu wniesionego przez spółkę określona w umowie spółki komandytowej, nie będzie generował dla spółki dochodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym.

Na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego, stwierdzam, co następuje:

Ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm. dalej: "ustawa o p.d.o.p.") nie zawiera szczególnych uregulowań dotyczących ustalania dochodu (straty) podatnika z tytułu obniżenia wartości jego wkładu w spółce osobowej. Wobec powyższego, skutki podatkowe tej czynności powinny zostać ustalone na zasadach ogólnych.

Na mocy art. 7 ust. 2 ww. ustawy, dochodem jest, z zastrzeżeniem art. 10 i 11, nadwyżka sumy przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. W sytuacji, gdy koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą. W celu ustalenia dochodu (straty) wspólnika będącego osobą prawną z obniżenia wkładów wniesionych przez niego do spółki osobowej konieczne jest zatem ustalenie, czy zgodnie z unormowaniami ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zaistnienie tego zdarzenia skutkuje powstaniem przychodów oraz prawa potrącenia kosztu uzyskania przychodów.

Należy przy tym wyjaśnić, że wymieniona ustawa nie zawiera definicji przychodu podatkowego. Ustawodawca ograniczył się w tym zakresie do wskazania w art. 12 ust. 1 przykładowych przysporzeń, zaliczanych do tej kategorii. Zgodnie z ww. przepisem, przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, wartość otrzymanych nieodpłatnie lub częściowo odpłatnie rzeczy lub praw, wartość innych nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń (art. 12 ust. 1 pkt 1-2 tej ustawy). Na podstawie powołanego art. 12 ust. 1 można stwierdzić, że co do zasady przychodem jest każda wartość wchodząca do majątku podatnika, powiększającą jego aktywa, mającą definitywny charakter, którą może on rozporządzać jak własną.

Kosztami uzyskania przychodów są natomiast - w myśl definicji zawartej w art. 15 ust. 1 omawianej ustawy - koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1. Jak wynika z treści powołanego przepisu, aby dany wydatek mógł zostać uznany za koszt podatkowy musi spełniać łączne następujące warunki:

* został poniesiony przez podatnika, tj. nastąpiło faktyczne i definitywne przesunięcie określonej wartości z majątku podatnika do majątku odrębnego podmiotu,

* pozostaje w związku z prowadzoną przez niego działalnością,

* jego poniesienie było celowe, tj. istnieje związek przyczynowy pomiędzy poniesieniem tego wydatku a uzyskiwaniem przychodów lub zachowaniem albo zabezpieczeniem ich źródła,

* nie został wyłączony z kategorii kosztów podatkowych mocą art. 16 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W analizowanym przypadku, Spółka otrzyma środki pieniężne od spółki komandytowej w następstwie obniżenia wartości wkładów wniesionych uprzednio do spółki osobowej. Środki te, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o p.d.o.p., będą w całości stanowiły przychód po stronie Spółki, chyba że część z nich była wcześniej, zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy o p.d.o.p., wykazana do opodatkowania po stronie wspólników spółki komandytowej z tytułu ich udziału w zysku tej spółki osobowej. W powyższym przypadku brak jest natomiast podstaw do ustalenia kosztów uzyskania przychodów.

Wbrew twierdzeniom Wnioskodawcy, w analizowanej sytuacji nie ma możliwości uznania wartości jego wkładu do spółki osobowej ustalonej na moment wniesienia za koszt uzyskania przychodu z tytułu obniżenia wartości tego wkładu. W istocie bowiem, wartość wkładu Wnioskodawcy do spółki osobowej na dzień wniesienia stanowi jedynie efekt dokonanej na ten moment wyceny składników majątkowych będących jego własnością. W szczególności nie należy natomiast utożsamiać takiej wyceny z poniesieniem wydatków. Wycena wartości wkładu niepieniężnego, w tym przypadku przedsiębiorstwa (zgodnie z definicją ujęta w art. 551 ustawy - Kodeks cywilny) może być dokonana w oparciu o jego wartość księgową oraz wartość dodatkowych elementów, takich jak klientela, renoma czy dobre imię, określanych terminem goodwill. O ile, w związku z nabyciem składników majątkowych wchodzących w skład przedsiębiorstwa wnoszonego do spółki osobowej przez spółkę kapitałową Wnioskodawca poniósł wydatki, których wartość ujął w kosztach podatkowych bezpośrednio w dacie poniesienia lub poprzez dokonane do dnia wniesienia aportu odpisy amortyzacyjne, o tyle w części dotyczącej (nader istotnych przy wycenie przedsiębiorstwa) wymienionych powyżej wartości dodatkowych elementów Wnioskodawca nie poniósł żadnych nakładów finansowych. Powyższe jednoznacznie potwierdza, że wartość wkładu niepieniężnego określona w umowie spółki osobowej nie może być tożsama w wartością wydatków poniesionych przez Spółkę w związku z nabyciem składników majątkowych wchodzących w skła wnoszonego przedsiębiorstwa.

Odnosząc się do powołanego przez Spółkę przepisu art. 12 ust. 4 pkt 6a ustawy o p.d.o.p., jako stanowiącego podstawę do wyłączenia z przychodów wartości środków pieniężnych przekazanych przez spółkę komandytową na rzecz Wnioskodawcy w związku z obniżeniem wkładu Spółki w spółce osobowej, należy stwierdzić, że brak jest podstaw do zastosowania ww. przepisu w momencie zaistnienia opisanego we wniosku zdarzenia przyszłego.

Zgodnie bowiem z art. 12 ust. 4 pkt 6a ustawy o p.d.o.p., do przychodów nie zalicza się zwróconych innych wydatków nie zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów. Czyli do przychodów tzw. neutralnych podatkowo, a więc niestanowiących podstawy ustalania dochodu podatnika podlegającego opodatkowaniu, należą m.in. zwrócone inne wydatki nie zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. Wydatki te wymienia art. 16 ust. 1 powołanej ustawy. Zatem te wszystkie wydatki wymienione w cytowanym przepisie, które zostały podatnikowi zwrócone, wyłączone są z przychodów podatnika. Należy przy tym pamiętać, że norma prawna zawarta w art. 12 ust. 4 cytowanej ustawy tworzy zamknięty katalog, którego zakres nie podlega rozszerzeniu czy też zwężeniu poprzez stosowanie analogii czy wykładni rozszerzającej.

W niniejszej sprawie oczywistym jest, że Spółka uzyska przychód w określonej kwocie, który z zasady podlega opodatkowaniu. Zdaniem organu, z opisanego zdarzenia przyszłego wynika, że uzyskana przez Spółkę kwota pieniężna w związku z obniżeniem wkładu spółki w spółce komandytowej nie może być uznana za pożytek, o którym mowa w art. 12 ust. 4 pkt 6a tej ustawy. Aby dany wydatek mógł być zaliczony do kategorii "innych wydatków", o których mowa w art. 12 ust. 4 pkt 6a cytowanej ustawy, konieczne jest, by "wydatek ten nie został zaliczony do kosztów uzyskania przychodów" w rozumieniu przepisu art. 16 tej ustawy, oraz by wydatek został wcześniej przez podatnika poniesiony a następnie zwrócony podatnikowi, przy czym wydatek poniesiony jest odpowiednikiem wydatku zwróconego (wyrok NSA z dnia 1 grudnia 2005 r., znak FSK 2673/04 potwierdzający stanowisko WSA w Gliwicach przedstawione w wyroku z dnia 2 sierpnia 2004 r., znak I SA/Ka 1616/03). Ponownie należy podkreślić, że wartość wkładu Wnioskodawcy do spółki osobowej na dzień wniesienia stanowi jedynie efekt dokonanej na ten moment wyceny składników majątkowych będących jego własnością i nie należy utożsamiać takiej wyceny z poniesieniem wydatków.

Należy ponadto zaznaczyć, że pomimo obniżenia wartości wkładu do spółki osobowej, Wnioskodawcy pozostaje nadal jej wspólnikiem. Wobec powyższego, na moment obniżenia wartości wkładu, nie ma on prawa rozliczenia wydatków poniesionych w związku z przystąpieniem do spółki osobowej - ich ujęcie dla celów podatkowych będzie możliwe w momencie wystąpienia ze spółki bądź jej likwidacji.

Jednocześnie organ podatkowy pragnie wyjaśnić, że powołane we wniosku interpretacje indywidualne zostały wydane w indywidualnych sprawach innych wnioskodawców i nie mogą stanowić źródła praw i obowiązków dla innych podatników. W świetle stanowiska zaprezentowanego w niniejszej interpretacji, rozstrzygnięcia w nich zawarte, na podstawie art. 14e § 1 Ordynacji podatkowej mogą być zmienione przez Ministra Finansów, z uwagi na ich nieprawidłowość.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Jednocześnie organ podatkowy pragnie wyjaśnić, że powołane we wniosku interpretacje indywidualne zostały wydane w indywidualnych sprawach innych wnioskodawców i nie mogą stanowić źródła praw i obowiązków dla innych podatników. W świetle stanowiska zaprezentowanego w niniejszej interpretacji, rozstrzygnięcia w nich zawarte, na podstawie art. 14e § 1 Ordynacji podatkowej mogą być zmienione przez Ministra finansów, z uwagi na ich nieprawidłowość.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl