IPPB2/4511-188/15-4/AF

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 2 kwietnia 2015 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB2/4511-188/15-4/AF

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 7 stycznia 2015 r. (data wpływu 12 stycznia 2015 r.) uzupełnionym pismem z dnia 2 marca 2015 r. (data nadania 4 marca 2015 r., data wpływu 6 marca 2015 r.) na wezwanie z dnia 23 lutego 2015 r. Nr IPPB2/4511-188/15-2/AF (data doręczenia 26 lutego 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku wystawienia przez spółdzielnię informacji dotyczącej wypłaty zaliczek na poczet wkładów budowlanych na rzecz byłych członków spółdzielni:

* w części dotyczącej wystawienia informacji PIT-8C - jest nieprawidłowe,

* w części dotyczącej wystawienia informacji PIT-14 - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 stycznia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku wystawienia przez spółdzielnię informacji dotyczącej wypłaty zaliczek na poczet wkładów budowlanych na rzecz byłych członków spółdzielni.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółdzielnia Mieszkaniowa "X" przygotowywuje od 2011 r. do realizacji inwestycję w postaci osiedla domów jednorodzinnych na działce gruntu nr ewid. 8 z obrębu XXX, dla której to nieruchomości Sąd Rejonowy prowadzi Księgę wieczystą Kw nr XXX. W latach 1990 - 2011 r. przygotowaniem do realizacji powyższej inwestycji zajmowała się Spółdzielnia Pomocy w Budownictwie Jednorodzinnym "V", z której w 2011 r. wydzieliła się Spółdzielnia Mieszkaniowa "X".

Podczas przygotowania inwestycji członkowie Spółdzielni dokonywali, począwszy od 1990 r., wpłat zaliczek na poczet wkładów budowlanych. Spółdzielnia Pomocy w Budownictwie Jednorodzinnym "V" dokonywała tzw. waloryzacji zaliczek, zwiększając ich wartość o wysokość przychodów kapitałowych pochodzących z lokat bankowych, na których zaliczki powyższe, a w szczególności ich nadwyżki, były lokowane.

Z uwagi na długotrwałość przygotowania inwestycji do realizacji, trzej członkowie Spółdzielni, tzn. Kazimierz B. (właściwy Naczelnik Urzędu Skarbowego), Mirosław S. (właściwy Naczelnik Urzędu Skarbowego) oraz Andrzej M. (właściwy Naczelnik Urzędu Skarbowego) przestali być członkami Spółdzielni Mieszkaniowej "X" i w związku z tym otrzymali w 2014 r. przychody, czyli kwoty stanowiące zwrot uiszczonych przez każdego z wyżej wymienionych członków zaliczek na poczet ich wkładów budowlanych, powiększone o tzw. waloryzację, czyli faktyczne przychody kapitałowe uzyskane przez Spółdzielnię Pomocy w Budownictwie Jednorodzinnym "V" z nominalnych wpłat tych członków.

Pismem z dnia 23 lutego 2015 r. nr IPPB2/4511-188/15-2/AF wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania poprzez wskazanie, czy w przedstawionym we wniosku stanie faktycznym nastąpiło wycofanie wkładów budowlanych przez byłych członków spółdzielni (tzn. wydatki na wkład budowlany wpłacone do spółdzielni w celu uzyskania lokatorskiego prawa do domu jednorodzinnego zostały zwrócone przez spółdzielnię przed faktycznym uzyskaniem przez członków spółdzielni prawa do domu jednorodzinnego, czy też nastąpił zwrot wkładów, który ma miejsce w przypadku uprzedniego powstania spółdzielczego lokatorskiego prawa do domu jednorodzinnego.

Wnioskodawca uzupełnił wniosek w terminie oświadczając, że nastąpiło wycofanie wkładów budowlanych przez byłych członków spółdzielni, czyli wydatki na wkład budowlany wpłacone do spółdzielni w celu uzyskania prawa do domu jednorodzinnego zostały zwrócone przez spółdzielnię jej byłym członkom przed faktycznym uzyskaniem przez członków spółdzielni praw do domów jednorodzinnych.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

1. Czy Spółdzielnia Mieszkaniowa "X" powinna wystawić do 28 lutego 2015 r. byłym jej członkom, czyli Kazimierzowi B, Mirosławowi S. i Andrzejowi M. PIT-8C, w których w rubryce D. Informacje o wysokości przychodów, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy powinna wskazać jako rodzaj i wysokość przychodu wysokość nadwyżki pomiędzy uzyskanymi od Spółdzielni w 2014 r. przychodami z tytułu wpłaconych zaliczek na poczet wkładów budowlanych, czyli powiększonymi o tzw. waloryzację, a faktycznie wniesionymi wkładami w ich wysokości nominalnej.

2. Czy Spółdzielnia Mieszkaniowa "X" powinna wystawić do dnia 31 stycznia 2015 r. byłym jej członkom Kazimierzowi B, Mirosławowi S i Andrzejowi M. PIT-14, w których w rubryce D, zostanie wpisana nominalna wysokość zwróconych zaliczek na poczet wkładu budowlanego, nawet wówczas, gdy nie posiada ona żadnej wiedzy, czy wskazani powyżej podatnicy skorzystali z ulgi budowlanej, czyli czy wycofany wkład był odliczony od ich dochodu lub od podatku.

Zdaniem Wnioskodawcy, Spółdzielnia uważa, że do 28 lutego 2015 r. powinna wystawić Kazimierzowi B, Mirosławowi S. i Andrzejowi M. PIT-8C, stosownie do treści art. 9 ust. 1, art. 10 ust. 1 punkt 9), art. 20 ust. 1 i art. 21 ust. 1 pkt 50) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdyż nadwyżki pomiędzy uzyskanym od Spółdzielni przychodem, a wniesionym wkładem w wysokości nominalnej stanowią przysporzenie majątkowe, tj. przychód z innych źródeł.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Przepis art. 10 ust. 1 ww. ustawy zawiera katalog przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy źródłem przychodów są "inne źródła".

W myśl art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Jak dowodzi użycie sformułowania "w szczególności", definicja przychodów z innych źródeł ma charakter przykładowy i otwarty, zatem do tej kategorii należy zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w przepisie art. 20 ust. 1 ww. ustawy.

Z treści powyższego przepisu wynika, iż opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlega dochód, uzyskiwany w wyniku określonych czynności faktycznych i prawnych, w następstwie których mamy do czynienia z przyrostem mienia. Zdaniem Wnioskodawcy, wypłata zaliczek uiszczonych przez trzech członków Spółdzielni na poczet wkładów budowlanych do wysokości nominalnej, czyli faktycznie wniesionej do Spółdzielni, jest przychodem zwolnionym z podatku dochodowego, korzystającym ze zwolnienia przewidzianego w art. 21 ust. 1 punkt 50) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Nadwyżki pomiędzy uzyskanymi przychodami z tytułu wpłaconych zaliczek na poczet wkładów budowlanych, czyli powiększonymi o tzw. waloryzację, a faktycznie wniesionymi wkładami w ich wysokości nominalnej stanowią przysporzenie majątkowe podlegające opodatkowaniu, jako przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 w zw. z art. 10 ust. 1 punkt 9) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Oprócz wystawienia powyżej wymienionym podatnikom PIT-8C dotyczącego kwot wynikających z tzw. waloryzacji wkładów budowlanych, Spółdzielnia Mieszkaniowa "X" powinna wystawić również PIT-14, w których w rubryce D powinny być wskazane kwoty zwróconych wkładów budowlanych w ich wysokości nominalnej. Spółdzielnia nie posiada informacji od podatników, dotyczących tego, czy zwrócone wkłady były w ich wysokości nominalnej odliczone od podatków lub od dochodów. Z uwagi na obawę uszczuplenia dochodów podatkowych Skarbu Państwa Spółdzielnia powinna wystawić PIT-14 przyjmując, że powyższe odliczenia miały miejsce. Kazimierz B., Mirosław S. i Andrzej M. będą mogli wyjaśnić przed właściwymi dla siebie Urzędami Skarbowymi, kwestię ewentualnych odliczeń, składając deklaracje za 2014 r. z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego stanu faktycznego uznaje się w części dotyczącej wystawienia informacji PIT-8C za nieprawidłowe, zaś w części dotyczącej wystawienia informacji PIT-14 za prawidłowe.

Stosownie do treści art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Użyty we wskazanym przepisie zwrot "w szczególności" dowodzi, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w przepisie art. 20 ust. 1 ustawy. O przychodzie podatkowym z innych źródeł należy bowiem mówić w każdym przypadku, kiedy u podatnika wystąpią realne korzyści majątkowe.

W myśl art. 152 § 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. - Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2013 r. poz. 1443 z późn. zm.), statut spółdzielni może zobowiązywać członków do wniesienia określonego wkładu pieniężnego. Na poczet tego wkładu spółdzielnia może przyjąć środki produkcji, jak: inwentarz żywy, pasze, materiał siewny, urządzenia, maszyny i narzędzia przydatne we wspólnym gospodarstwie. Środki te podlegają oszacowaniu według stanu i cen z dnia wniesienia. Wkład pieniężny, jak i środki produkcji wniesione na jego poczet są przeliczane według zasad określonych w statucie (art. 152 § 2 ww. ustawy). Natomiast w myśl § 3 art. 152 cytowanej ustawy, wkład pieniężny jest oprocentowany w wysokości określonej w statucie. Z kolei na podstawie art. 152 § 4 ustawy wypłata odsetek od wkładu pieniężnego następuje raz w roku w terminie wskazanym w statucie. Strony mogą uzgodnić, że należne za dany rok odsetki zostaną zaliczone na powiększenie wkładu pieniężnego członka. Zgodnie zaś z art. 82 ww. ustawy oprocentowanie wkładów pieniężnych stanowi koszt uzyskania przychodów spółdzielni.

Z powyższych przepisów wynika, że źródłem finansowania oprocentowania wkładów członkowskich nie jest zysk spółdzielni. Nie można zatem oprocentowania wkładów pieniężnych kwalifikować do przychodów z tytułu udziału w zyskach osoby prawnej. Oprocentowanie wkładów pieniężnych nie jest bowiem przychodem z tytułu partycypacji w zysku osoby prawnej, jaką jest spółdzielnia. Kwoty oprocentowania wkładów pieniężnych członków spółdzielni należy zakwalifikować do przychodów z innych źródeł, określonych w art. 20 ust. 1 w związku z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W myśl art. 35 ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do poboru zaliczek miesięcznych od oprocentowania wkładów pieniężnych członków spółdzielni, zaliczonego w ciężar kosztów spółdzielni obowiązane są spółdzielnie jako płatnicy. Zaliczkę od tego rodzaju przychodów pobiera się, stosując najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1 (art. 35 ust. 6 ustawy). Ponadto zaliczkę, obliczoną w sposób określony w ust. 3-8, zmniejsza się - zgodnie z art. 35 ust. 9 ustawy - o kwotę składki na ubezpieczenie zdrowotne, o której mowa w art. 27b, pobranej w tym miesiącu przez płatnika ze środków podatnika.

Zgodnie z art. 39 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 31, art. 33 i art. 35, w przypadku gdy nie dokonują rocznego obliczenia podatku, są obowiązani przekazać podatnikowi i urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych - imienne informacje sporządzone według ustalonego wzoru, z zastrzeżeniem ust. 5.

Zatem mając na uwadze opisany stan faktyczny, Spółdzielnia zobowiązana była jako płatnik do poboru zaliczek miesięcznych na podatek dochodowy od zaliczonego w ciężar kosztów oprocentowania wkładów pieniężnych jego członków. Zaliczki te Spółdzielnia winna pobierać w wysokości najniższej stawki podatkowej, określonej w art. 27 ust. 1 ustawy, pomniejszając je o kwotę składki na ubezpieczenie zdrowotne, o której mowa w art. 27b, pobranej w tym miesiącu przez płatnika ze środków podatnika.

Zgodnie z art. 39 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych Spółdzielnia zobowiązana jest do sporządzenia z tytułu oprocentowania wkładów pieniężnych informacji PIT-11 w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym, w przypadku gdy nie dokonuje rocznego obliczenia podatku, oraz przekazania go podatnikowi i urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika.

Odnosząc się natomiast do kwestii wycofanego przez członków Spółdzielni wkładu należy wskazać, że w myśl art. 27a ust. 1 pkt 1 lit. c ww. ustawy, w brzmieniu obowiązującym przed 1 stycznia 2002 r., podatnikom ponoszącym w roku podatkowym wydatki na własne potrzeby mieszkaniowe, przeznaczone na wkład budowlany lub mieszkaniowy do spółdzielni mieszkaniowej, przysługiwało prawo do pomniejszenia podatku dochodowego na zasadach określonych w ust. 2-17.

Wycofanie wkładu ma miejsce wówczas, gdy wydatki na wkład mieszkaniowy (budowlany) przez byłych członków spółdzielni (tzn. wydatki na wkład budowlany wpłacone do spółdzielni w celu uzyskania lokatorskiego prawa do domu jednorodzinnego zostały zwrócone przez spółdzielnię przed faktycznym uzyskaniem przez członków spółdzielni prawa do domu jednorodzinnego (przydziału lub zamieszkania).

W świetle art. 27a ust. 13 pkt 1 ww. ustawy, jeżeli podatnik skorzystał z odliczeń od dochodu (przychodu) lub podatku z tytułu wydatków wymienionych wyżej, a następnie wycofał ze spółdzielni wniesiony wkład - do dochodu (przychodu) lub podatku należnego za rok, w którym zaistniały te okoliczności, dolicza się odpowiednio kwoty poprzednio odliczone z tego tytułu.

Przepis ten ma również zastosowanie do wymienionych w nim zdarzeń powstałych po dniu 1 stycznia 2002 r., co wynika z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2001 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 134, poz. 1509 z późn. zm.).

Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że wyżej wymieniony art. 27 ust. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych znajduje zastosowanie wyłącznie w przypadku wycofania - uprzednio odliczonego - wkładu ze spółdzielni mieszkaniowej.

Przepisy art. 78 § 1 i § 2 z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2013 r. poz. 1443 z późn. zm.) stanowią, że zasadniczymi funduszami własnymi tworzonymi w spółdzielni są:

1.

fundusz udziałowy powstający z wpłat udziałów członkowskich, odpisów na udziały członkowskie z podziału nadwyżki bilansowej lub innych źródeł określonych w odrębnych przepisach;

2.

fundusz zasobowy powstający z wpłat przez członków wpisowego, części nadwyżki bilansowej lub innych źródeł określonych w odrębnych przepisach.

Spółdzielnia tworzy także inne fundusze własne przewidziane w odrębnych przepisach oraz w jej statucie (art. 78 § 2 ww. ustawy).

Stosownie do art. 20 § 2 ww. ustawy, statut może przewidywać wnoszenie przez członków wkładów na własność spółdzielni lub do korzystania z nich przez spółdzielnię na podstawie innego stosunku prawnego. W tym wypadku statut powinien określać charakter i zakres przysługującego spółdzielni prawa do wkładów, wysokość wkładów oraz ich rodzaj, jeżeli są to wkłady niepieniężne, terminy ich wnoszenia, zasady wyceny i zwrotu w wypadku likwidacji spółdzielni, wystąpienia członka lub ustania członkostwa z innych przyczyn, a także w innych wypadkach przewidzianych w statucie. <

W świetle powyższego więc, spółdzielnie tworzą fundusz wkładów odrębny od funduszu udziałowego. Wkłady członkowskie należy natomiast odróżniać od udziałów wnoszonych przez członków spółdzielni.

Stosownie do art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1222 z późn. zm.) członkowie spółdzielni, którzy oczekują na ustanowienie na ich rzecz spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego albo prawa odrębnej własności lokalu, są obowiązani uczestniczyć w pokrywaniu kosztów budowy lokali przez wnoszenie wkładów mieszkaniowych lub budowlanych.

W sprawach nieuregulowanych w ustawie prawa i obowiązki członków spółdzielni dotyczące w szczególności wnoszenia i ustalania wysokości wkładu mieszkaniowego i budowlanego określają postanowienia statutu spółdzielni (art. 8 pkt 3 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych).

Mając na względzie powyższe, wkład mieszkaniowy (budowlany) stanowi formę, w jakiej członek spółdzielni uczestniczy w pokrywaniu kosztów budowy budynku (lokalu). Wydatki na wkłady budowlane do spółdzielni wpłacane są natomiast w celu uzyskania spółdzielczego prawa do lokalu lub odrębnej własności lokalu.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2001 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 134, poz. 1509 z późn. zm.), spółdzielnie mieszkaniowe są obowiązane sporządzić za rok kalendarzowy, w trzech egzemplarzach, według ustalonego wzoru, imienne informacje o wysokości wycofanego wkładu budowlanego lub mieszkaniowego wniesionego do spółdzielni od dnia 1 stycznia 1992 r., chyba że podatnik złoży spółdzielni oświadczenie, że wycofany wkład budowlany nie był odliczony od jego dochodu lub od podatku. W terminie do dnia 31 stycznia roku następującego po roku podatkowym spółdzielnie przekazują jeden egzemplarz informacji osobom, które wycofały ze spółdzielni wkład budowlany lub mieszkaniowy, a drugi egzemplarz urzędowi skarbowemu właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika.

W związku z powyższym na Spółdzielni ciąży obowiązek sporządzenia informacji PIT-14 w terminie do dnia 31 stycznia roku następującego po roku podatkowym i przekazania go osobom, które wycofały ze spółdzielni wkład budowlany oraz urzędowi skarbowemu właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistniałego zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl