IPPB2/415-831/10-3/MG - Obowiązek sporządzenia informacji PIT-8C w związku z przymusowym wykupem akcji akcjonariuszy mniejszościowych przez akcjonariusza większościowego.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 15 grudnia 2010 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB2/415-831/10-3/MG Obowiązek sporządzenia informacji PIT-8C w związku z przymusowym wykupem akcji akcjonariuszy mniejszościowych przez akcjonariusza większościowego.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 1 października 2010 r. (data wpływu 7 października 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku sporządzenia i przekazania informacji o wysokości osiągniętych dochodów (PIT-8C) uzyskanych przez osoby fizyczne w związku z przymusowym wykupem akcji posiadanych przez akcjonariuszy mniejszościowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 października 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku sporządzenia i przekazania informacji o wysokości osiągniętych dochodów (PIT-8C) uzyskanych przez osoby fizyczne w związku z przymusowym wykupem akcji posiadanych przez akcjonariuszy mniejszościowych.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Sp. z o.o. z siedzibą w W (dalej: "Spółka") jest akcjonariuszem większościowym kilku spółek akcyjnych (dalej: "Spółki Zależne" lub pojedynczo "Spółka Zależna"). Podczas Walnych Zgromadzeń Spółek Zależnych podjęte zostały / zostaną podjęte uchwały w sprawie przymusowego wykupu przez Spółkę akcji posiadanych przez akcjonariuszy mniejszościowych (tekst jedn. reprezentujących nie więcej niż 5% kapitału zakładowego) w Spółkach Zależnych na podstawie ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeksu spółek handlowych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 94, poz. 1037 z późn. zm.; dalej: "k.s.h."), w szczególności art. 418 k.s.h. Akcjonariuszami mniejszościowymi są osoby fizyczne. Spółka jest zainteresowana rozpatrzeniem sytuacji, w której przymusowy wykup akcji był / będzie dokonywany bez pośrednictwa biura maklerskiego.

Cena wykupu akcji została / zostanie ustalona zgodnie zobowiązującymi w tym zakresie przepisami. Przymusowy wykup akcji został / zostanie przeprowadzony zgodnie z przepisami k.s.h., w ten sposób, że Zarząd (y) Spółek Zależnych wypłacił (y) i będzie (będą) wypłacać wynagrodzenie za przymusowe wykupienie akcji na rzecz mniejszościowych akcjonariuszy.

Akcje te nie znajdują się w obrocie na rynku regulowanym (w szczególności nie są notowane na żadnej giełdzie papierów wartościowych). Zarówno Spółka, jak i Spółki Zależne nie posiadają udokumentowanych danych dotyczących kosztów uzyskania przychodów, jakie wspomniane osoby fizyczne poniosły przy nabyciu / objęciu przedmiotowych akcji. Spółka oraz Spółki Zależne w niektórych przypadkach nie posiadają także danych dotyczących numerów NIP takich "wyciśniętych / wyciskanych" mniejszościowych akcjonariuszy oraz w licznych przypadkach danych dotyczących aktualnych adresów ich miejsc zamieszkania.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy na podstawie art. 39 ust. 3 ustawy o p.d.o.f. w związku z przymusowym wykupem akcji akcjonariuszy mniejszościowych będących osobami fizycznymi, po stronie Spółki powstaje obowiązek sporządzenia i przesłania wspomnianym osobom fizycznym (oraz właściwym urzędom skarbowym) imiennych informacji o wysokości osiągniętego przez nich dochodu, o którym mowa w art. 30b ust. 2 ustawy o p.d.o.f. (na formularzu PIT-8C).

Zdaniem Wnioskodawcy:

W ocenie Spółki, Spółka nie jest zobowiązana do wystawienia informacji o wysokości dochodu, o którym mowa w art. 30b ust. 2 ustawy o p.d.o.f. (na formularzu PIT-8C) w związku z realizacją procedury przymusowego wykupu akcji akcjonariuszy mniejszościowych w trybie przepisów k.s.h., w szczególności art. 418 k.s.h. Zdaniem Spółki, jeśli taki obowiązek w ogóle występuje w związku z omawianą procedurą wykupu akcji, to ciąży on wyłącznie na Spółkach Zależnych.

UZASADNIENIE

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o p.d.o.f. opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Zgodnie zaś z art. 10 ust. 1 pkt 7 ww. ustawy, źródłami przychodów są kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a)-c). Natomiast za przychody z kapitałów pieniężnych, stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 6 lit. a) ustawy uważa się należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, przychody z odpłatnego zbycia udziałów w spółkach mających osobowość prawną oraz papierów wartościowych.

Na podstawie art. 30b ust. 1. ustawy o p.d.o.f. od dochodów uzyskanych z odpłatnego zbycia papierów wartościowych lub pochodnych instrumentów finansowych, i z realizacji praw z nich wynikających oraz z odpłatnego zbycia udziałów w spółkach mających osobowość prawną oraz z tytułu objęcia udziałów (akcji) w spółkach mających osobowość prawną albo wkładów w spółdzielniach w zamian za wkład niepieniężny w postaci innej niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część, podatek dochodowy wynosi 19% uzyskanego dochodu. Dochodem, o którym mowa w ust. 1, jest różnica między sumą przychodów uzyskanych z tytułu odpłatnego zbycia udziałów w spółkach mających osobowość prawną, kosztami uzyskania przychodów, określonymi na podstawie art. 22 ust. 1f lub art. 23 ust. 1 pkt 38 (art. 30b ust. 2 pkt 4 ustawy o p.d.o.f.).

Stosownie do art. 39 ust. 3 ustawy o p.d.o.f., osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej są obowiązane, w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym, przesłać podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych - imienne informacje o wysokości dochodu, o którym mowa w art. 30b ust. 2, sporządzone według ustalonego wzoru (PIT-8C).

Spółka nie kwestionuje, że z tytułu przymusowego wykupu akcji akcjonariuszy mniejszościowych przez akcjonariusza większościowego (Spółkę) akcjonariusze mniejszościowi osiągają dochody określone w art. 30b ust. 2 ustawy o p.d.o.f. Przy czym należy wskazać, iż do rozliczenia p.d.o.f. z omawianego tytułu zobowiązany jest sam podatnik (w analizowanym przypadku - akcjonariusze mniejszościowi) w ramach zeznania rocznego (składanego aktualnie na formularzu PIT-38). p.d.o.f. od dochodów kapitałowych (np. z tytułu zbycia udziałów posiadanych w spółkach posiadających osobowość prawną) jest bowiem ustalany przez podatników w drodze samoobliczenia. Tym samym zarówno Spółka, jak i Spółki Zależne nie mają obowiązku poboru zaliczki na p.d.o.f. z tytułu odpłatnego zbycia akcji przez akcjonariuszy mniejszościowych.

Spółka pragnie jednocześnie zauważyć, iż art. 39 ust. 3 ustawy o p.d.o.f. nie precyzuje jednak kręgu podmiotów, na których ciąży obowiązek sporządzenia przedmiotowej informacji. Z uzasadnienia do ustawy z dnia 12 listopada 2003 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 202, poz. 1956), wynika, że do sporządzenia imiennej informacji będą zobowiązane jedynie "podmioty za pośrednictwem których podatnik dokonuje odpłatnego zbycia papierów wartościowych". Również w komentarzu pod redakcją J. Marciniuka, Podatek dochodowy od osób fizycznych 2010, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2010, s. 1151, zaprezentowane zostało stanowisko, zgodnie z którym "Dochody, o których mowa w art. 30b, podatnik rozlicza raz w roku, w składanym zeznaniu podatkowym. Zatem zarówno podatnik, jak i podmiot uprawniony do prowadzenia rachunków papierów wartościowych, w przypadku odpłatnego zbycia tych papierów wartościowych, dokonując wypłaty tych przychodów, nie są zobowiązani do wpłacania w trakcie roku zaliczek na podatek. Natomiast po zakończeniu roku podatkowego - w terminie do końca lutego następującego po roku podatkowym - podmioty, za których pośrednictwem podatnik dokonuje odpłatnego zbycia papierów wartościowych zobowiązane są do sporządzenia imiennej informacji o wysokości uzyskanego przychodu i przekazania jej podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu (...). Na podstawie takiej informacji (...) (PIT-8C), podatnik doliczy odpowiednie kwoty do składanego zeznania podatkowego".

W związku z powyższym, w ocenie Spółki w przypadku przymusowego wykupu akcji nie można mówić, iż "podatnik dokonuje zbycia", gdyż jak wynika to z instytucji przymusowego wykupu przewidzianej w k.s.h. wykup odbywa się wbrew woli takiego mniejszościowego akcjonariusza. W konsekwencji wyklucza to możliwość zastosowania przepisów art. 39 ust. 3 ustawy o p.d.o.f. w sytuacji przymusowego wykupu akcji dokonanego na podstawie przepisów k.s.h., a obowiązek w zakresie zadeklarowania odpowiedniego dochodu będzie spoczywał wyłącznie na samym podatniku.

Niemniej jednak gdyby organ podatkowy nie podzielił powyższego poglądu i uznał, że w przypadku przymusowego wykupu akcji konieczne jest sporządzenie odpowiedniej informacji na podstawie art. 39 ust. 3 ustawy o p.d.o.f., to w ocenie Spółki, kluczowe jest ustalenie, który podmiot w przedmiotowej sprawie (Spółka, czy Spółka Zależna) jest podmiotem pośredniczącym w zbywaniu przez akcjonariuszy mniejszościowych akcji posiadanych w Spółkach Zależnych.

W tym miejscu Spółka pragnie wskazać, iż podczas wykupu akcji akcjonariuszy mniejszościowych przez Spółkę, Spółki Zależne działały we własnym imieniu - ale na rachunek Spółki jako akcjonariusza wykupującego - jako szczególny typ pośrednika przy transakcji przymusowego wykupu akcji. Wskazuje na to w szczególności redakcja przepisu art. 418 § 3 zdanie drugie k.s.h., który stanowi, że po uiszczeniu ceny wykupu zarząd powinien niezwłocznie przenieść wykupione akcje na nabywców. Prowadzi to do wniosku, że spółka, której akcje są przedmiotem przymusowego wykupu (w przedmiotowej sprawie są to Spółki Zależne) przenosi prawa udziałowe z akcji na nabywcę - akcjonariusza większościowego, którym w rozpatrywanej sprawie jest Spółka, a nie tylko wydaje dokumenty akcji, co z kolei oznacza, że spółka akcyjna (w przedmiotowej sprawie Spółki Zależne) musi uprzednio nabyć te akcje we własnym imieniu, jakkolwiek na rachunek akcjonariuszy wykupujących (w analizowanej sytuacji akcjonariuszem większościowym jest Spółka). W konsekwencji, zdaniem Spółki, w przypadku dokonania przymusowego wykupu akcji posiadanych przez akcjonariuszy mniejszościowych w kapitałach Spółek Zależnych, na Spółce występującej w omawianej transakcji jako akcjonariusz większościowy, nie ciąży obowiązek wystawienia "wyciskanym" akcjonariuszom mniejszościowym imiennych informacji o wysokości dochodu, o którym mowa w art. 30b ust. 2 ustawy o p.d.o.f. (PIT-8C), zgodnie z art. 39 ust. 3 ustawy o p.d.o.f. Jednocześnie, ewentualny obowiązek z omawianego tytułu powinien ciążyć na Spółkach Zależnych. Spółka abstrahuje przy tym dla celów rozpatrzenia niniejszej sprawy od tego, czy stan wiedzy posiadany przez Spółki Zależne będzie dostateczny dla wystawienia omawianych informacji podatkowych.

Równocześnie, w przypadku uznania przez organ podatkowy, że na podstawie art. 39 ust. 3 ustawy o p.d.o.f. Spółka jest zobowiązana do wystawienia omawianych informacji o wysokości dochodu, o którym mowa w art. 30b ust. 2 ustawy o p.d.o.f. (z czym Spółka się nie zgadza, na co argumenty Spółka przedstawiła powyżej), zdaniem Spółki spełnienie tego obowiązku nie jest możliwe z uwagi na fakt, iż Spółka nie dysponuje stosowną wiedzą do wystawienia przedmiotowych informacji, tj. w szczególności dotyczącą np.:

* wysokości uzyskanego przez poszczególnych akcjonariuszy mniejszościowych dochodu - Spółka posiada informację wyłącznie o wysokości osiągniętego przychodu, przy jednoczesnym braku wiedzy o wysokości rzeczywistych kosztów uzyskania przychodów poniesionych przez wspomnianych akcjonariuszy związanych z uzyskanym przychodem ze zbycia akcji w ramach transakcji przymusowego wykupu, lub / i

* jakichkolwiek innych danych podatników, tj. np. numer NIP i PESEL, aktualny adres zamieszkania podatników (akcjonariuszy mniejszościowych).

Reasumując, zdaniem Spółki, na Spółce - występującej jako akcjonariusz większościowy w procedurze przymusowego wykupu akcji - nie ciąży obowiązek wystawienia na rzecz akcjonariuszy mniejszościowych będących osobami fizycznymi informacji o wysokości dochodu, o którym mowa w art. 30b ust. 2 (PIT-8C) ustawy o p.d.o.f. zgodnie z art. 39 ust. 3 ustawy o p.d.o.f.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Na wstępie należy zauważyć, że tutejszy organ podatkowy dokonał oceny stanowiska Wnioskodawcy w kontekście zadanego pytania, tj. obowiązków płatnika spoczywających na spółce, tj. Wnioskodawcy w związku z przymusowym wykupem akcji akcjonariuszy mniejszościowych będących osobami fizycznymi.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.), źródłami przychodów są kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a)-c).

Natomiast za przychody z kapitałów pieniężnych, stosownie do treści art. 17 ust. 1 pkt 6 lit. a) ww. ustawy, uważa się należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, przychody z odpłatnego zbycia udziałów w spółkach mających osobowość prawną oraz papierów wartościowych.

Na podstawie art. 30b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych od dochodów uzyskanych z odpłatnego zbycia papierów wartościowych lub pochodnych instrumentów finansowych i z realizacji praw z nich wynikających oraz z odpłatnego zbycia udziałów w spółkach mających osobowość prawną oraz z tytułu objęcia udziałów (akcji) w spółkach mających osobowość prawną albo wkładów w spółdzielniach w zamian za wkład niepieniężny w postaci innej niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część, podatek dochodowy wynosi 19% uzyskanego dochodu.

W myśl art. 30b ust. 2 pkt 1 ww. ustawy, dochodem, o którym mowa w ust. 1, jest różnicę między sumą przychodów uzyskanych z tytułu odpłatnego zbycia papierów wartościowych a kosztami uzyskania przychodów, określonymi na podstawie art. 22 ust. 1f lub ust. 1g, lub art. 23 ust. 1 pkt 38 ustawy, z zastrzeżeniem art. 24 ust. 13 i 14.

Instytucję przymusowego wykupu akcji regulują przepisy ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. z 2000 r. Nr 94, poz. 1037 z późn. zm.) i tak na podstawie art. 418 § 1 ww. ustawy - walne zgromadzenie może powziąć uchwałę o przymusowym wykupie akcji akcjonariuszy reprezentujących nie więcej niż 5% kapitału zakładowego (akcjonariusze mniejszościowi) przez nie więcej niż pięciu akcjonariuszy, posiadających łącznie nie mniej niż 95% kapitału zakładowego, z których każdy posiada nie mniej niż 5% kapitału zakładowego. Uchwała taka powinna określać akcje podlegające wykupowi oraz akcjonariuszy, którzy zobowiązują się wykupić akcje, jak również określać akcje przypadające każdemu z nabywców. W przypadku realizacji tego uprawnienia wykup akcji dokonuje się za pośrednictwem zarządu i następuje po cenie notowanej na rynku regulowanym, gdy akcje nie są notowane na rynku regulowanym, po cenie ustalonej przez biegłego wybranego przez walne zgromadzenie (art. 417 § 1 Kodeksu spółek handlowych).

Z powyższego wynika, że przepisy Kodeksu spółek handlowych dotyczące przymusowego wykupu akcji wskazują na wystąpienie przedmiotowo istotnych elementów charakteryzujących umowę sprzedaży: oznaczenie przedmiotu sprzedaży i ceny. Zatem przymusowy wykup akcji występuje jako szczególny typ umowy sprzedaży papierów wartościowych (akcji), co skutkuje tym, że dokonanie tej czynności cywilnoprawnej powoduje, że uzyskany w ten sposób dochód z odpłatnego zbycia papierów wartościowych podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Jak wynika z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego Spółka jest akcjonariuszem większościowym kilku spółek akcyjnych (spółki zależne). Podczas Walnych Zgromadzeń Spółek Zależnych podjęte zostaną uchwały w sprawie przymusowego wykupu przez Spółkę akcji posiadanych przez akcjonariuszy mniejszościowych (tekst jedn. reprezentujących nie więcej niż 5% kapitału zakładowego) w spółkach zależnych, na podstawie ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeksu spółek handlowych, w szczególności na podstawie art. 418 k.s.h. Akcjonariuszami mniejszościowymi są osoby fizyczne. Przymusowy wykup akcji będzie dokonany bez pośrednictwa biura maklerskiego. Cena wykupu akcji zostanie ustalona zgodnie zobowiązującymi w tym zakresie przepisami. Przymusowy wykup akcji zostanie przeprowadzony zgodnie z przepisami k.s.h., w ten sposób, że Zarządy spółek zależnych będą wypłacać wynagrodzenie za przymusowe wykupienie akcji na rzecz mniejszościowych akcjonariuszy. Akcje te nie znajdują się w obrocie na rynku regulowanym (w szczególności nie są notowane na żadnej giełdzie papierów wartościowych). Zarówno Spółka, jak i spółki zależne nie posiadają udokumentowanych danych dotyczących kosztów uzyskania przychodów, jakie wspomniane osoby fizyczne poniosły przy nabyciu / objęciu przedmiotowych akcji.

Spółka stoi na stanowisku, iż nie będzie zobowiązana do wystawienia informacji o wysokości dochodu, o którym mowa w art. 30b ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w związku z realizacją procedury przymusowego wykupu akcji akcjonariuszy mniejszościowych, w trybie przepisów Kodeksu spółek handlowych.

W myśl art. 39 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej są obowiązane, w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym, przesłać podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych - imienne informacje o wysokości dochodu, o którym mowa w art. 30b ust. 2, sporządzone według ustalonego wzoru (PIT-8C).

Należy zwrócić uwagę, iż treść powołanego art. 39 ust. 3 ww. ustawy ma charakter ogólny i nie zawiera wyjątków od powyższej reguły. Z literalnego brzmienia tego przepisu wynika zatem, że przepis ten obowiązuje zarówno instytucje finansowe pośredniczące w obrocie papierami wartościowymi (np. biura maklerskie), jak i inne podmioty wypłacające lub pośredniczące w uzyskaniu określonych dochodów przez podatnika.

Analizując treść art. 39 ust. 3 ww. ustawy należy mieć na uwadze cel sporządzenia i przekazywania informacji PIT-8C. Stanowi ona bowiem dla podatnika uzyskującego dochód z kapitałów pieniężnych podstawę do wypełnienia zeznania podatkowego PIT-38, a dla urzędu skarbowego informację, iż podatnik uzyskał taki dochód.

Mając na uwadze powyżej przywołane przepisy prawa należy zgodzić się ze stanowiskiem Spółki, iż w związku z przymusowym wykupem akcji akcjonariuszy mniejszościowych będących osobami fizycznymi, po stronie Spółki nie powstanie obowiązek sporządzenia i przesłania podatnikom (osobom fizycznym) oraz właściwym urzędom skarbowym imiennych informacji (PIT-8C) o wysokości osiągniętego dochodu, o którym mowa w art. 30b ust. 2 ustawy podatkowej, w oparciu o przepis art. 39 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl