IPPB2/415-497/10-2/MK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 19 sierpnia 2010 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB2/415-497/10-2/MK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 19 maja 2010 r. (data wpływu 24 maja 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie sposobu opodatkowania dochodu uzyskanego z tytułu dywidendy wypłacanej przez spółkę z siedzibą w Luksemburgu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 maja 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie sposobu opodatkowania dochodu uzyskanego z tytułu dywidendy wypłacanej przez spółkę z siedzibą w Luksemburgu.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest osobą fizyczną obywatelem polskim, który ma miejsce zamieszkania na terytorium Polski. Tym samym na mocy art. 3 ust. 1 Ustawy o PIT, podlega obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów w Polsce bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

Wnioskodawca nie prowadzi i nie będzie w przyszłości prowadzić działalności w Luksemburgu poprzez położony tam zakład w rozumieniu Konwencji, jak również nie wykonuje i nie będzie wykonywał wolnego zawodu w oparciu o położoną tam stałą placówkę.

Wnioskodawca zamierza nabyć lub objąć akcje/udziały spółki (spółek) akcyjnej i/lub z ograniczoną odpowiedzialnością mających siedziby w Luksemburgu (odpowiednio société anonyme lub société a responsibilite limitée; dalej łącznie jako "Spółka"). Spółka, będzie założona zgodnie z przepisami luksemburskiego prawa spółek. Będzie ona miała osobowość prawną i siedzibę na terenie Luksemburga. Spółka będzie luksemburskim rezydentem podatkowym i będzie podlegać tam opodatkowaniu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce ich osiągania, z zastrzeżeniem umów o unikaniu podwójnego opodatkowania dochodów i majątku, których stroną jest Luksemburg. W przyszłości Spółka może przyjąć reżim SICAV (société d'investissment a capital variable - spółka inwestycyjna o kapitale zmiennym) lub SICAF (société d'investissement a capital fixe-spółka inwestycyjna z kapitałem stałym) oraz dodatkowo reżim SIF (Specialised Investment Fund - Wyspecjalizowany Fundusz Inwestycyjny) zgodnie z luksemburską ustawą z dnia 13 lutego 2007 r. o Specjalistycznych Funduszach Inwestycyjnych (fonds d'investissement specialises) (dalej jako "Prawo o Funduszach Inwestycyjnych"). Nawet w przypadku przyjęcia reżimu SICAV/SICAF oraz SIF, Spółka będzie nadal spółką kapitałową prawa luksemburskiego, która w szczególności będzie posiadać osobowość prawną oraz zarząd jako organ wykonawczy.

Przyjęcie reżimu SICAV-SIF (lub SICAF-SIF) oznacza jedynie, że Spółka będzie traktowana jako fundusz inwestycyjny poddany nadzorowi sprawowanemu przez luksemburskie organy nadzoru finansowego, tj. odpowiednik polskiej Komisji Nadzoru Finansowego (Commission de Surveillance du Secteur Financier - dalej jako "Luksemburska Komisja Nadzoru Finansowego"). Jednocześnie Spółka będzie prowadziła działalność inwestycyjną poprzez inwestowanie posiadanych środków majątkowych zgodnie z przepisami Prawa o Funduszach Inwestycyjnych przy zachowaniu odpowiednich wymogów regulacyjnych, informacyjnych oraz dotyczących dywersyfikacji aktywów. Spółka (co do zasady będąc spółką kapitałową podlegającą opodatkowaniu w Luksemburgu) jako fundusz inwestycyjny będzie podlegała zwolnieniu z podatku dochodowego w Luksemburgu. W przypadku przyjęcia reżimu SICAV/SICAF - SIF Spółka nadal pozostaje spółka kapitałową, która podlega jednakże szczególnemu nadzorowi sprawowanemu przez Luksemburską Komisję Nadzoru Finansowego.

Artykuł 29 Konwencji stanowi, że nie ma ona zastosowania do spółek holdingowych w rozumieniu szczególnego ustawodawstwa Luksemburga opartego aktualnie na ustawie z dnia 31 lipca 1929 r. i dekrecie wielkoksiążęcym z dnia 17 grudnia 1938 r. oraz dochodów, jakie osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Polsce uzyskuje z takich spółek.

W przypadku Spółki Konwencja może być stosowana, ponieważ SICAV/SICAF nie jest spółką holdingową, o której mowa w przytaczanym przepisie. Zastosowanie Konwencji do SICAV oraz SICAF potwierdza pismo Dyrektora Administracji Podatkowej Księstwa Luksemburga (Administration de Contributions Directes), wydane 24 października 2001 r., sygn. II/1425-S38HE/CG, opublikowane na oficjalnej stronie internetowej (http://www.impotsdirects.public.lu/legislation/legi01/Note_de_Service_du_24_octobre_2001.pdf,

jak również informacje zawarte na samej stronie internetowej Administration de Contributions Directes. W powoływanych źródłach Konwencja została wymieniona jako ta, której beneficjentami są także spółki inwestycyjne o zmiennym kapitale, tj. SICAV oraz inne formy spółek inwestycyjnych w tym SICAF, z siedzibą w Luksemburgu.

Spółka otrzyma certyfikat rezydencji wydany przez właściwe władze podatkowe w Luksemburgu zaświadczający, że Spółka posiada status rezydenta podatkowego w Luksemburgu w rozumieniu Konwencji (zarówno przed jak i po przejściu na reżim prawny SICAV/SICAF-SIF).

Wnioskodawca może uzyskiwać w przyszłości następujące kategorie dochodów z tytułu posiadania akcji/udziałów Spółki:

* dywidendy z czystego zysku wypracowanego przez Spółkę,

* dochód z tytułu umorzenia akcji/udziałów Spółki (lub odpłatnego zbycia akcji/udziałów w celu umorzenia) zgodnie z prawem handlowym Luksemburga; oraz

Wskazane powyżej kategorie dochodów mogą zostać uzyskane przez Wnioskodawcę zarówno przed jak i po przyjęciu przez Spółkę reżimu SICAV/SICAF- SIF.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy uzyskany przez Wnioskodawcę, przed przyjęciem i po przyjęciu przez Spółkę reżimu SICAV/SICAF-SIF, dochód z tytułu dywidendy wypłaconej przez Spółkę z czystego zysku będzie podlegał w Polsce opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Zdaniem Wnioskodawcy,

Zdaniem Wnioskodawcy dochód uzyskany przez Wnioskodawcę z tytułu dywidendy będzie traktowany jak dywidenda zgodnie z art. 10 ust. 1 ust. 2 lit. a) i lit. b) i ust. 3 Konwencji oraz będzie opodatkowany w Luksemburgu oraz na podstawie art. 24 ust. 1 lit. a) Konwencji, dochód ten nie będzie opodatkowany w Polsce.

Zgodnie z art. 30a ust. 1 pkt 4 Ustawy o PIT, od uzyskanych przez podatników dochodów (przychodów) z dywidend oraz innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych pobiera się 19 % zryczałtowany podatek dochodowy. Jednocześnie zgodnie z art. 30a ust. 2 przepisy art. 30a ust. 1 pkt 1-5 Ustawy o PIT należy stosować z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Polska. W przypadku otrzymania dywidendy lub innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych od Spółki (spółki z siedzibą w Luksemburgu) będzie to Konwencja.

Zgodnie z art. 1 Konwencji dotyczy ona "osób które mają miejsce zamieszkania lub siedzibę w jednym lub obu umawiających się państwach", tj. w Polsce lub Luksemburgu, a zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. a) pkt 2 Konwencja dotyczy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Pojęcie "osoba", zdefiniowane w art. 3 ust. 1 lit. e) Konwencji, obejmuje zarówno "osoby fizyczne, spółki jak i każde inne zrzeszenie osób". Zgodnie natomiast z art. 4 ust. 1 Konwencji określenie "osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie" oznacza każdą osobę, która zgodnie z prawem tego Państwa podlega tam opodatkowaniu z uwagi na jej miejsce zamieszkania, jej miejsce stałego pobytu, siedzibę zarządu albo inne kryterium o podobnym charakterze. Jednakże określenie to nie obejmuje osób, które podlegają opodatkowaniu w Umawiającym się Państwie z tytułu dochodu osiąganego ze źródeł położonych tylko w tym Państwie lub z tytułu majątku znajdującego się w tym Państwie.

W rezultacie, zdaniem Wnioskodawcy, pojęcie "osoby mającej miejsce zamieszkania lub siedzibę" oznacza osobę podlegającą nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce lub Luksemburgu (czyli będącą rezydentem podatkowym).

Wnioskodawca pragnie wskazać, iż żaden z przepisów Konwencji nie wyłącza jej zastosowania do spółek prawa luksemburskiego utworzonych w reżimie SICAV/SICAF lub SIF. W Konwencji znajduje się natomiast ograniczenie podmiotowe. Artykuł 29 Konwencji stanowi, że Konwencja nie ma zastosowania do spółek holdingowych w rozumieniu szczególnego ustawodawstwa Luksemburga, opartego aktualnie na ustawie z dnia 31 lipca 1929 r. i dekrecie wielkoksiążęcym z dnia 17 grudnia 1938 r. oraz dochodów, jakie osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Polsce uzyskuje z takich spółek.

Zdaniem Wnioskodawcy ponieważ spółki prawa luksemburskiego (société anonyme lub société a responsibilité limitée) typu SICAV/SICAF oraz SIF nie stanowią spółek holdingowych w rozumieniu szczególnego ustawodawstwa Luksemburga wskazanego w Konwencji, to należy przyjąć, że przepisy art. 29 Konwencji nie będą miały zastosowania w odniesieniu do Spółki. W rezultacie w odniesieniu do Spółki znajdą zastosowanie pozostałe przepisy Konwencji.

Równocześnie zgodnie ze stanowiskiem Dyrektora Administracji Podatkowej Księstwa Luksemburga (Administration de Contributions Directes) przedstawionym w piśmie wydanym dnia 24 października 2001 r., sygn. II/1425-S38 HE/CG, opublikowanym na oficjalnej stronie internetowej (http://www.impotsdirect.public.lu/legislation/legi01/Note_de_Service_du_24_octobre_2001.pdf), beneficjentami Konwencji są zarówno SICAV jak i SICAF. W rezultacie podatkowe traktowanie Spółki będzie identyczne, zarówno jeśli przyjmie ona reżim SICAV jak i SICAF.

Zgodnie z art. 10 ust. 3 Konwencji użyte w Konwencji określenie dywidenda obejmuje "dochód z akcji, akcji gratisowych lub prawa do pobierania korzyści, akcji w kopalnictwie, akcji członków założycieli lub innych praw, z wyjątkiem wierzytelności, do udziału w zyskach, jak również dochód z innych praw spółki, które według prawa podatkowego Państwa, w którym spółka wydzielająca dywidendy ma siedzibę, zrównane są z wpływami z akcji".

Zgodnie z art. 10 ust. 1 Konwencji: "Dywidendy wypłacane przez spółkę mającą siedzibę w Umawiającym się Państwie osobie mającej miejsce zamieszkania lub siedzibę w drugim Umawiającym się Państwie mogą być opodatkowane w tym drugim Państwie".

Natomiast zgodnie z art. 10 ust. 2 Konwencji: "Dywidendy te mogą być jednak opodatkowane także w Umawiającym się Państwie i według prawa tego Państwa, w którym spółka wypłacająca dywidendy ma siedzibę, ale jeżeli odbiorca dywidend jest ich właścicielem, podatek ten nie może przekroczyć:

a.

5 procent kwoty dywidend brutto, jeżeli odbiorcą dywidend jest spółka (inna niż spółka osobowa), której udział w kapitale spółki wypłacającej dywidendy wynosi co najmniej 25 procent,

b.

15 procent kwoty dywidend brutto we wszystkich pozostałych przypadkach".

W rezultacie zgodnie z art. 10 ust. 1, ust. 2 i ust. 3 Konwencji dystrybucja dywidendy z czystego zysku przez SICAV/SICAF jest uznawana za wypłatę dywidendy, na gruncie prawa luksemburskiego. Konwencja zatem przyznaje prawo do opodatkowania dywidend wypłacanych z Luksemburga do Polski tak państwu źródła (Luksemburg), jak państwu docelowemu (Rzeczpospolita Polska).

Zgodnie z art. 24 ust. 1 lit. a) Konwencji: "jeżeli osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Polsce osiąga dochód lub posiada majątek, który zgodnie z postanowieniami konwencji może być opodatkowany w Luksemburgu, to Polska zwolni, z uwzględnieniem postanowień zawartych pod literą b), taki dochód lub majątek od opodatkowania, z tym jednak, że przy obliczaniu podatku od pozostałego dochodu lub majątku tej osoby może zastosować stawkę podatkową, która byłaby zastosowana, gdyby dochód lub majątek zwolniony od opodatkowania w powyższy sposób nie był w taki właśnie sposób zwolniony od opodatkowania".

Natomiast zgodnie z art. 24 ust. 1 lit. b) Konwencji "jeżeli osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Polsce osiąga dochód, który zgodnie z postanowieniami artykułów 11 i 12 może być opodatkowany w Luksemburgu, to Polska zezwoli na odliczenie od podatku dochodowego tej osoby kwoty równej podatkowi dochodowemu zapłaconemu w Luksemburgu. Jednakże takie odliczenie nie może przekroczyć tej części podatku, która została obliczona przed dokonaniem odliczenia i która odpowiednio przypada na dochód uzyskany w Luksemburgu".

W rezultacie zasadę wskazaną w art. 24 ust. 1 lit. b) Konwencji stosuje się w przypadku opodatkowania odsetek oraz należności licencyjnych uregulowanych w art. 11 oraz art. 12 Konwencji. Natomiast w przypadku opodatkowania dywidend stosuje się zasadę wskazaną w art. 24 ust. 1 lit. a) Konwencji, przepis ten będzie miał także zastosowanie w przypadku zdarzenia przyszłego opisanego w niniejszym wniosku.

W rezultacie, zdaniem Wnioskodawcy, na mocy Konwencji dochody z dywidend uzyskiwane przez polskich rezydentów podatkowych ze źródła w Luksemburgu mogą (nawet jeśli nie muszą) być opodatkowane w Luksemburgu. Jednocześnie na mocy Konwencji podlegają zwolnieniu z opodatkowania w Polsce. W tym przypadku zastosowanie znajdzie tzw. metoda wyłączenia z progresją przewidziana w art. 27 ust. 8 Ustawy o PIT.

Zgodnie ze wskazanym przepisem art. 27 ust. 8 Ustawy o PIT, jeżeli "podatnik o którym mowa w art. 3 ust. 1 Ustawy o PIT oprócz dochodów podlegających opodatkowaniu zgodnie z ust. 1 osiąga również dochody z tytułu działalności wykonywanej poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub ze źródeł przychodów znajdujących się poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zwolnione od podatku na podstawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania lub innych umów międzynarodowych - podatek określa się w następujący sposób:

1.

od dochodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym dodaje się dochody zwolnione od tego podatku i od sumy tych dochodów oblicza się podatek według skali określonej w ust. 1;

2.

ustała się stopę procentową tego podatku do tak obliczonej sumy dochodów;

3.

ustaloną zgodnie z pkt 2 stopę procentową stosuje się do dochodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym".

W rezultacie Polska może uwzględnić zwolniony dochód przy ustalaniu stawki podatkowej dla innych dochodów osiąganych przez polskich rezydentów podatkowych.

Na zastosowanie w Polsce zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie dywidend wypłacanych z Luksemburga nie ma wpływu fakt, czy Luksemburg aktualnie wykorzystuje prawo do opodatkowania dywidend wypłacanych do Polski. W rezultacie niezależnie czy i jak dywidendy są opodatkowane w Luksemburgu dochody te będą zwolnione od podatku dochodowego od osób fizycznych w Polsce.

Wnioskodawca pragnie podkreślić że stanowisko to zostało potwierdzone w licznych interpretacjach indywidualnych m.in. w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 21 października 2008 r. (sygn. ILPB2/415-495/08-5/JK). W piśmie tym Dyrektor Izby Skarbowej stwierdził że: "Na podstawie przepisów art. 17 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.), zwalnia się z opodatkowania dochody osiągane poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników podlegających w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, jeżeli Konwencja międzynarodowa, której Rzeczpospolita Polska jest stroną, tak stanowi. Biorąc pod uwagę powyższe Minister Finansów zauważa, iż dochody z tytułu dywidendy wypłaconej przez Spółkę luksemburską są w Polsce zwolnione z opodatkowania zgodnie z postanowieniami art. 24 pkt 1 Konwencji w związku z art. 17 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Podsumowując, należy więc uznać, iż otrzymane przez Wnioskodawcę dywidendy od spółki akcyjnej (société anyome) lub z o.o. (société a responsibilite limitée) mających siedzibę w Luksemburgu, utworzonych w reżimie SICAF lub SICAV, które to spółki przyjęły dodatkowo reżim SIF, nie będzie podlegało opodatkowaniu w Polsce na podstawie art. 24 ust. 1 lit. a) Konwencji."

Także w interpretacji indywidualnej wydanej dnia 16 grudnia 2008 r., (sygn. IPPB1/415-1128/08-2/AM), w której Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stwierdził, że "Jednocześnie stosownie do treści art. 24 pkt 1 lit. a) Konwencji Polska-Luksemburg "podwójnego opodatkowania unikać się będzie w sposób następujący (..) w Polsce (..) jeżeli osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Polsce osiąga dochód lub posiada majątek, który zgodnie z postanowieniami niniejszej konwencji może być opodatkowany w Luksemburgu, to Polska zwolni (..) taki dochód lub majątek od opodatkowania, z tym jednak, że przy obliczaniu podatku od pozostałego dochodu lub majątku tej osoby może zastosować stawkę podatkową, która byłaby zastosowana, gdyby dochód lub majątek zwolniony od opodatkowania w powyższy sposób nie był w taki właśnie sposób zwolniony od opodatkowania."

Biorąc pod uwagę co zostało przedstawione powyżej należy uznać, iż dywidenda wypłacana przez Fundusz z tytułu udziałów, których właścicielem jest Osoba Fizyczna, mieści się w definicji "dywidendy" na potrzeby Konwencji Polska - Luksemburg. Zgodnie z Konwencją Polska - Luksemburg, Polska przyznaje zwolnienie niezależnie od tego, czy Luksemburg skorzystał z prawa do opodatkowania określonego dochodu. Postanowienia Konwencji Polska - Luksemburg pozwalają zwolnić państwo miejsca siedziby (Polskę) od obowiązku zbadania faktycznego systemu podatkowego stosowanego w danym przypadku w drugim państwie (Luksemburgu). (...) oznacza to, iż na mocy Konwencji Polska - Luksemburg dywidenda wypłacana przez Fundusz Wnioskodawcy będzie podlegać zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym w Polsce".

Natomiast w postanowieniu w sprawie interpretacji prawa podatkowego z 24 października 2006 r. (sygn. DD7-033-136/ML/06/5656) Minister Finansów stwierdził, że: "Z treści złożonego wniosku wynika, iż Spółka zakłada spółkę zależną z siedzibą w Luksemburgu (w skrócie SICAV) (...).

Zgodnie z prawem luksemburskim Spółka ta posiada osobowość prawną i jest to typ spółki akcyjnej (...). Zgodnie z postanowieniami art. 24 pkt 1 lit. a) Konwencji, Polska zwolni od opodatkowania dochód (z zastrzeżeniem art. 24 pkt 1 lit. b) Konwencji, wyłączającego ze zwolnienia dochody z odsetek i należności licencyjnych) osiągany przez osobę mającą miejsce zamieszkania lub siedzibę w Polsce, który to dochód może być opodatkowany w Luksemburgu, z tym jednak, że przy obliczaniu podatku od pozostałego dochodu tej osoby może zastosować stawkę podatkową, która byłaby zastosowana, gdyby dochód zwolniony od opodatkowania w powyższy sposób nie był w taki właśnie sposób zwolniony od opodatkowania. Minister Finansów pragnie zauważyć, iż zgodnie z postanowieniami Konwencji, Polska przyznaje zwolnienie niezależnie od tego, czy drugie państwo skorzystało z prawa do opodatkowania. Postanowienia Konwencji pozwalają zwolnić państwo miejsca zamieszkania lub siedziby od obowiązku zbadania faktycznego systemu podatkowego stosowanego w danym przypadku w drugim państwie. (..) Biorąc pod uwagę powyższe Minister Finansów zauważa, iż dochody z tytułu dywidendy wypłaconej przez Spółkę luksemburską są w Polsce zwolnione z opodatkowania zgodnie z art. 24 pkt 1 Konwencji (...)".

Stanowisko to zostało potwierdzone także w interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie dnia 19 listopada 2009 r. (sygn. IPPB2/415-549/09-2/AK) oraz w interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach dnia 4 maja 2009 r. (sygn. IBPBII/2/415-130/09/NG).

Podsumowując, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że wypłacane dywidendy przez Spółkę przed i po przyjęciu reżimu SICAV/SICAF - SIF będą zwolnione od podatku dochodowego od osób fizycznych w Polsce. Równocześnie Wnioskodawca będzie uwzględniał otrzymane dochody ze źródeł położonych poza terytorium Polski dla potrzeb ustalenia stawki podatku dochodowego od osób prawnych w Polsce zgodnie z art. 27 ust. 8 ustawy o PIT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Końcowo - odnosząc się do powołanych przez Pana interpretacji organu podatkowego - wskazać należy, iż orzeczenia te nie są wiążące dla tutejszego organu. Interpretacje organów podatkowych dotyczą tylko konkretnej, indywidualnej sprawy, osadzonej w określonym stanie faktycznym i tylko w tej sprawie rozstrzygnięcie w każdej z nich zawarte jest wiążące.

W związku z tym, organy podatkowe mimo, iż w ocenie indywidualnych spraw podatników posiłkują się wydanymi rozstrzygnięciami - nie tylko innych organów podatkowych, jednak nie stosują wprost tych rozstrzygnięć także i z tego powodu, iż nie stanowią one materialnego prawa podatkowego.

Interpretacja dotyczy zaistniałego zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl