IPPB2/415-441/14-2/MK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 3 września 2014 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB2/415-441/14-2/MK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 5 czerwca 2014 r. (data wpływu 9 czerwca 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych powstałych po stronie uczestników programu lojalnościowego organizowanego przez Spółkę związanych z otrzymaniem nagrody pieniężnej oraz ciążących na spółce obowiązkach informacyjnych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 czerwca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych powstałych po stronie uczestników programu lojalnościowego organizowanego przez Spółkę związanych z otrzymaniem nagrody pieniężnej oraz ciążących na spółce obowiązkach informacyjnych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Sp. z o.o., sp.k. (dalej: "Wnioskodawca" lub "Spółka") zajmuje się świadczeniem usług polegających na odpłatnym organizowaniu oraz obsłudze programów lojalnościowych, których celem jest zwiększenie sprzedaży i promocja produktów zleceniodawców. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej, Spółka organizuje i prowadzi program lojalnościowy na zlecenie podmiotów prowadzących sprzedaż internetową ("Program"), Zasady uczestnictwa w Programie, wydawania nagród itp. przewidziane są w regulaminie programu ("Regulamin").

W celu realizacji i prowadzenia Programu, Wnioskodawca zawiera umowy ze zleceniodawcą ("Partner") przewidujące m.in.: zasady współpracy, w tym zakres usług świadczonych przez Wnioskodawcę, sposób kalkulacji wynagrodzenia Wnioskodawcy oraz zakres odpowiedzialności wobec Uczestnika z tytułu wypłaty Nagrody.

Program jest skierowany do Uczestników Partnerów ("Uczestnik"), którym są osoby fizyczne posiadające co najmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych i miejsce zamieszkania na terytorium Polski, które nabywają od Partnerów towary. W przypadku Uczestników prowadzących działalność gospodarczą, nabycie premiowanych towarów nie jest związane z prowadzoną działalnością, tj. występują oni wówczas jako osoby fizyczne nabywające towary na cele osobiste. Stosowny zapis dotyczący charakteru uczestnictwa w Programie osób prowadzących działalność gospodarczą znajduje się w Regulaminie Programu.

Program prowadzony jest na terenie Polski i opiera się na zasadach prowadzonej przez Partnerów sprzedaży premiowej, w ramach której w związku z dokonaniem zakupów w sklepie internetowym Partnera ("Transakcje"), Uczestnik otrzyma nagrodę pieniężną ("Nagroda" lub "Cashback"). Program zakłada, iż spełnienie przez Uczestnika warunków przewidzianych w Regulaminie, skutkuje przyznaniem Nagrody. Brak jest zatem elementu losowości, przypadkowości czy współzawodnictwa w procesie przyznawania Uczestnikom Nagród.

Program prowadzony jest przez Wnioskodawcę poprzez serwis internetowy ("Serwis"), w którym Wnioskodawca zamieszcza aktywne linki do stron sklepów internetowych Partnerów ("Linki") wraz ze wskazaniem wartości Cashback z tytułu dokonania konkretnej Transakcji. Zasady Programu przewidują zatem przyznanie nagrody z tytułu zrealizowania konkretnego zakupu przez Uczestnika. Nagroda zostanie przyznana jedynie za Transakcje dokonane w sklepie internetowym Partnera przez zarejestrowanego w Serwisie Uczestnika, pod warunkiem, iż Uczestnik bezpośrednio przed dokonaniem Transakcji, będąc zalogowanym w Serwisie, kliknie w zamieszczony w Serwisie Link do strony sklepu internetowego Partnera, na którą zostanie przekierowany i na której bezpośrednio po przekierowaniu dokona Transakcji. Taki sposób dokonywania Transakcji umożliwia Wnioskodawcy dokładne rejestrowanie zrealizowanych Transakcji na potrzeby przyznawania i wypłaty Nagród poszczególnym Uczestnikom.

Wartość Cashback określana może być na dwa sposoby: (i) kwotowo lub (ii) procentowo - od wartości konkretnej Transakcji. Zgodnie z Regulaminem, jednorazowa wartość Nagrody naliczonej odrębnie od zakupu każdego premiowanego towaru nie przekracza kwoty 760 zł.

Wnioskodawca nalicza Uczestnikom Cashback od każdej zrealizowanej (tekst jedn.: potwierdzonej przez Partnera) transakcji. Kwota zebranych przez Uczestnika nagród jest widoczna na jego koncie w Serwisie. Cashback, który otrzymuje status "gotowy do wypłaty" jest, na żądanie Uczestnika lub automatycznie, wypłacany na wskazany przez niego rachunek bankowy. Jednak nawet w przypadku zgromadzenia przez Uczestnika wielu Nagród, Wnioskodawca dzięki opisanemu powyżej systemowi dokonywania Transakcji za pośrednictwem Serwisu, jest w stanie powiązać daną Nagrodę z konkretną Transakcją. Możliwość wypłaty sumy naliczonych Nagród w jednym przelewie na rachunek bankowy jest tylko technicznym sposobem przekazania nagród Uczestnikom.

Zgodnie z postanowieniami umowy zawieranej z Partnerem, Wnioskodawca dokonując wypłaty Nagród działa we własnym imieniu i na własną rzecz, tj. Wnioskodawca jest podmiotem prawnie zobowiązanym do wypłaty Nagród Uczestnikom, a Uczestnicy będą mieli roszczenie o wypłatę Nagród wyłącznie do Wnioskodawcy. Nagrody są wypłacane ze środków Spółki pozyskanych z kwot otrzymanych od Partnerów tytułem wynagrodzenia za jej usługi, przy czym Wnioskodawca kalkulując kwotę wynagrodzenia należnego od Partnera, uwzględnia także wartość Nagród, które zostaną wydane Uczestnikom.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie (a).

1. Czy Nagrody wypłacane Uczestnikom przez Wnioskodawcę w ramach Programu stanowią nagrody związane ze sprzedażą premiową w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy o PIT.

2. Czy wartość Nagrody przyznanej z tytułu dokonania jednej Transakcji stanowi "jednorazową wartość nagrody" o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 60 Ustawy o PIT.

3. Czy w przypadku pozytywnej odpowiedzi na pytanie pierwsze i drugie, Nagrody wypłacane Uczestnikom, których jednorazowa wartość nie przekroczy kwoty 760 zł podlegają zwolnieniu od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy o PIT i w związku z tym na Wnioskodawcy nie ciąży obowiązek sporządzenia informacji PIT-8C, o której mowa w art. 42a Ustawy PIT ani też obowiązek pobrania zryczałtowanego podatku, o którym mowa w art. 30 pkt 2 Ustawy PIT.

Zdaniem Wnioskodawcy,

Ad. 1

Zdaniem Wnioskodawcy, Nagrody wypłacane przez niego Uczestnikom w związku z dokonanymi u Partnerów zakupami premiowanych towarów stanowią nagrody związane ze sprzedażą premiową w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy o PIT.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy PIT "Wolne od podatku dochodowego są: "<...> wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności".

Oznacza to, że - w świetle powołanej regulacji - zwolnieniu od podatku podlegają m.in. nagrody spełniające następujące warunki:

* są związane ze sprzedażą premiową;

* jednorazowa wartość nagrody nie przekracza kwoty 760 zł;

* nagrody nie są otrzymywane w związku z prowadzoną przez odbiorcę nagrody działalnością gospodarczą i nie stanowią przychodu z takiej działalności.

Mając na względzie opisany we wniosku stan faktyczny oraz stan przyszły, kluczowym zagadnieniem jest odpowiedź na pytanie, czy nagrody wypłacane w ramach Programu są nagrodami związanymi ze sprzedażą premiową. W celu prawidłowego ustalenia zakresu zastosowania analizowanego zwolnienia konieczne jest ustalenie znaczenia pojęcia "sprzedaż premiowa", co pozwoli z kolei określić zakres znaczenia pojęcia "nagroda związana ze sprzedażą premiową".

Pojęcie "sprzedaż premiowa" nie zostało zdefiniowane w Ustawie PIT ani żadnym innym akcie prawnym. Zgodnie zatem z zasadami wykładni, w sytuacji gdy brak jest definicji legalnej danego pojęcia, konieczne jest w pierwszym rzędzie odwołanie się do wykładni literalnej, czyli do możliwego znaczenia słów użytych w przepisie. Jako że pojęcie "sprzedaży premiowej" nie występuje w słowniku języka polskiego, konieczne jest odrębne ustalenie znaczenia pojęcia "sprzedaż" oraz znaczenia pojęcia "premiowa", co pozwoli określić czym jest "sprzedaż premiowa".

Zgodnie z definicją zawartą w Wielkim Słowniku Języka Polskiego (wsjp.pl), "sprzedaż", oznacza oddawanie towarów lub usług za określoną sumę pieniędzy, a wśród znaczeń słowa premia wskazano m.in. nagroda. Przymiotnik "premiowy" należy zatem rozumieć jako odnoszący się do powyżej zdefiniowanej premii. Z wykładni literalnej wynika więc, że "sprzedaż premiowa" stanowi oddawanie towarów (lub usług) za określoną sumę pieniędzy, z którymi to transakcjami związane są nagrody.

Z powyższego wynika więc, że nagrodami związanymi ze sprzedażą premiową są nagrody przyznawane/wydawane w związku z dokonaniem transakcji, w ramach których dochodzi do oddania towarów (lub usług) za określoną sumę pieniędzy.

W przedstawionym stanie faktycznym oraz opisie zdarzenia przyszłego, dochodzi zatem, zdaniem Wnioskodawcy do sprzedaży premiowej bowiem po pierwsze dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży, a ponadto - przy spełnieniu warunków wskazanych w Regulaminie - zakup dokonany w ramach tej umowy jest premiowany Nagrodą.

Tak też zdefiniowana została sprzedaż premiowa w pismach Ministra Finansów np. w piśmie z dnia 6 grudnia 1995 r. PO4/AK-722-1110/95, gdzie wskazano, iż sprzedaż premiowa polega na tym, że do każdego sprzedawanego w danym okresie wyrobu dołączana jest nagroda. Natomiast pismo Ministra Finansów z dnia 29 kwietnia 1998 r. PO2/HD6065/97/0912, wyjaśnia charakter sprzedaży premiowej, jako przyznanie nagrody w określonej wysokości każdemu nabywcy towaru, który spełni wymagane warunki, a zatem gdy premia (nagroda) nie jest wynikiem przypadku lub odgadywania zaistnienia określonych zdarzeń losowych. Jak wynika z powyższych stanowisk resortu finansów sprzedaż premiową cechuje:

* powiązanie przekazania nagrody z faktem zakupu przez osobę otrzymującą premię promocyjnego produktu, lub też

* zakupu za określoną kwotę, bądź zebrania określonej ilości punktów,

* gwarancja otrzymania premii po spełnieniu ustalonych warunków.

Powyższe warunki sprzedaży premiowej spełnione są w Programie prowadzonym przez Wnioskodawcę na zlecenie Partnera.

Jednocześnie, z tak przyjętej definicji sprzedaży premiowej, nie wynika, iż dla uznania danej transakcji za sprzedaż premiową, sprzedawca i podmiot przyznający/wydający nagrodę muszą być tożsami. Wskazuje na to użyty przez ustawodawcę zwrot: "(...) związanych ze sprzedażą premiową co zdaniem Wnioskodawcy wskazuje na bezpośredni związek, ale samej nagrody z faktem dokonania określonego zakupu. W ocenie Wnioskodawcy, brak jest podstaw, by przyjąć wykładnię art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy PIT nakazującą stosowanie tego przepisu tylko w przypadkach, gdy sprzedawca wydając kupującemu zakupiony towar dołącza do niego premię (nagrodę), a więc do przyjęcia wymogu tożsamości sprzedawcy i wydającego premię (nagrodę). Oznaczałoby to bowiem ustanowienie dodatkowego warunku do skorzystania ze zwolnienia, czyli ograniczenie jego zakresu w stosunku do zakresu przewidzianego przez ustawodawcę, a zatem zastosowanie wykładni zawężającej, prowadzącej do ograniczenia zakresu korzystania ze zwolnienia podatkowego, co jest niedopuszczalne.

Dodać należy, że literalne brzmienie przepisu art. 21 ust, 1 pkt 68 Ustawy PIT w sposób jednoznaczny wskazuje, że ustalenie konsekwencji podatkowych dla osoby fizycznej otrzymującej nagrody w ramach sprzedaży premiowej powinno odbywać się z perspektywy statusu osoby, dla której nagroda (premia) jest przewidziana, tj. osoby, która poniesie ewentualne konsekwencje podatkowe otrzymania nagrody. Niewątpliwie zaś, z punktu widzenia odbiorcy otrzymanie (przyrzeczonej) premii w związku z nabyciem danego towaru stanowi sprzedaż premiową, niezależnie do podmiotu wydającego nagrodę.

Należy podkreślić, że powyższe konkluzje wywiedzione zgodnie z regułami wykładni językowej, również znajdują potwierdzenie w wynikach wykładni celowościowej oraz w zasadzie niedyskryminacji.

W tym kontekście należy podkreślić, że cel w postaci ułatwienia podmiotom gospodarczym promowania sprzedawanych produktów byłby zagrożony, gdyby zawężać zakres analizowanego zwolnienia wyłącznie do sytuacji, w której to sam sprzedawca wydaje nagrody w ramach sprzedaży premiowej. Oznaczałoby to bowiem wykluczenie sytuacji w której sprzedawca (z różnych przyczyn) uznaje, że efektywniej i korzystniej dla niego jest zapłacić wyspecjalizowanemu podmiotowi za organizację i prowadzenie systemu nagród przyznawanych w związku z jego (sprzedawcy) sprzedażą. Takie podmioty nie korzystałyby z analizowanego zwolnienia (w razie przyjęcia, że ma ono zastosowanie wyłącznie do sytuacji kiedy to sprzedawca przyznaje/wydaje nagrodę) mimo, że z punktu widzenia Uczestnika oraz z punktu widzenia samego sprzedawcy, stan faktyczny nie różni się w sposób istotny od sytuacji sprzedawcy, który sam przyznaje/wydaje nagrody - w obu sytuacjach Uczestnik w razie dokonania zakupu określonych produktów jest uprawniony do uzyskania nagrody, dzięki czemu sprzedawca promuje swoje produkty.

W tym miejscu należy podkreślić, że powyższe stanowisko znajduje również potwierdzenie w orzecznictwie sądów administracyjnych, w tym w wyroku WSA w Warszawie z dnia 4 lipca 2013 r., sygn. III SA/Wa 381/13 w którym Sąd stwierdził, że: "(...) podziela stanowisko Strony skarżącej, iż do celów zwolnienia podatkowego określonego w ad. 21 ust. 1 pkt 68 u.p.d.o.f. bez znaczenia pozostaje okoliczność, iż kontrahent nie prowadzi bezpośrednio (we własnym imieniu) punktów handlowych mogących prowadzić sprzedaż detaliczną jego towarów, a Strona w ramach świadczonych usług marketingowo-reklamowych na rzecz swoich Uczestników, koordynuje akcję sprzedaży premiowaną nagrodą zgodnie z regulaminem opisanym we wniosku to, że akcje sprzedaży premiowej realizowane są na zlecenie dużych podmiotów gospodarczych, Uczestników Wnioskodawcy (podstawą ich realizacji jest każdorazowo zlecenie zawarte między Spółką a Kontrahentem oraz przygotowany przez Spółkę regulamin) nie zmienia istoty sprzedaży premiowej w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 68 u.p.d.o.f., którego treść wskazuje, iż jest pojęciem szerszym niż sprzedaż w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego, który ponadto jak trafnie wskazała Strona nie zna pojęcia "sprzedaży premiowej".

W powołanym wyroku, Sąd podkreślił, iż zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy PIT ma charakter przedmiotowy, a nie podmiotowy. Z treści powyższego przepisu jak i art. 30 ust. 1 pkt 2 Ustawy PIT nie wynika, że ze sprzedażą premiową mamy do czynienia tylko wtedy, gdy wypłaca ją sprzedający. Takiej tezie przeczy również treść art. 41 ust. 4 Ustawy PIT, w którym obowiązek poboru zryczałtowanego podatku dochodowego ciąży na wypłacającym nagrodę, a nie na sprzedawcy. W ocenia Sądu, na taką wykładnię przepisu wskazuje także treść przepisu art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy PIT, posługujący się pojęciem nagród związanych ze "sprzedażą premiową", a nie premią z tytułu sprzedaży.

Analogiczny pogląd odnośnie sprzedaży premiowej, na tle podobnego stanu faktycznego, zaprezentował także Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji z dnia 12 marca 2014 r., IPPB2/415-71/14-4/MK1), w której stwierdził: wypłacane przez Agencję nagrody pieniężne w ramach akcji promocyjnej Uczestnikom nieprowadzącym działalności gospodarczej, Uczestnikom prowadzącym działalność gospodarczą, którzy będą nabywać towary na cele osobiste, nie związane i prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą, w związku z dokonanymi u Partnerów zakupami premiowanych towarów, będą stanowić nagrody uzyskane w sprzedaży premiowej, w związku z powyższym zastosowanie znajdzie zwolnienie przedmiotowe określone w art. 21 ust. 1 pkt 68 w w. ustawy, jeśli wartość nagrody nie przekroczy kwoty 760 zł. Bez znaczenia dla możliwości skorzystania z powyższego zwolnienia pozostaje ilość otrzymanych w ciągu roku nagród oraz łączna ich wartość".

Mając zatem na względzie powyższe, Wnioskodawca uważa, iż formuła Programu nosi znamiona sprzedaży premiowej, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy PIT i przy spełnieniu pozostałych warunków wymienionych w przepisie, przyznawane przez Wnioskodawcę Nagrody (Cashback) korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego.

Ad. 2

Uznając za prawidłowe stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania 1, poprzez stwierdzenie, że Nagrody (Cashback), wydawane w ramach Programu, są związane ze sprzedażą premiową należy ustalić zakres pojęcia "jednorazowa wartość nagród". Również w tym przypadku, brak jest definicji legalnej tego pojęcia, w związku z czym w celu ustalenia zakresu analizowanego pojęcia konieczne jest odwołanie się do wykładni językowej. W myśl Słownika Języka Polskiego PWN (dostęp: http://sjp.pwn.pl/szukaj/jednorazowy)"jednorazowy" oznacza: "raz jeden dany lub uczyniony; mogący być użyty jeden raz".

Z przedstawionych w stanie faktycznym oraz opisie zdarzenia przyszłego zasad funkcjonowania Programu wynika, że każdy zakup premiowanego towaru (dokonanie Transakcji) jest traktowany indywidualnie, tj. za każdy zakup premiowanego towaru przyznawana jest nagroda, Wnioskodawca jest w stanie powiązać dany Cashback z konkretną Transakcją a weryfikacja taka jest możliwa dzięki przyjętemu systemowi dokonywania Transakcji za pośrednictwem Serwisu. Zgodnie z założeniami Programu, jednostkowy Cashback (tekst jedn.: nagroda przyznana za konkretną Transakcję) nie przekracza kwoty 760 zł.

A zatem, nawet jeżeli zgodnie z zasadami Programu Wnioskodawca dokonuje wypłat sumy zebranych nagród (Cashback) po otrzymaniu zlecenia Uczestnika, jest w stanie zidentyfikować poszczególne Transakcje, za które przyznane zostały Nagrody. Tym samym, fakt zgromadzenia przez Uczestnika wielu Nagród za poszczególne premiowane Transakcje, nie ma znaczenia dla podatkowej kwalifikacji zasad Programu, ponieważ jest to tylko techniczny sposób przekazania nagród Uczestnikowi. W ocenie Wnioskodawcy, jednorazowa wartość nagrody, o której mowa w przepisie odnosi się do Cashback przyznanej za konkretną Transakcję.

Prawidłowość powyższego stanowiska została potwierdzona w licznych interpretacjach organów podatkowych, w tym m.in.: w powołanej już interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 13 kwietnia 2014 r. wydanej na tle analogicznego stanu faktycznego, gdzie stwierdzono, iż: "Poprzez pojęcie "jednorazowa wartość nagrody", o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych należy rozumieć wartość każdej odrębnie wygranej przez uczestnika nagrody. Bez znaczenia dla możliwości skorzystania z powyższego zwolnienia pozostaje ilość otrzymanych w ciągu roku nagród oraz łączna ich wartość. Zatem wartość nagrody pieniężnej określonej w odniesieniu do jednego zdarzenia uprawniającego do jej otrzymania stanowi jednorazową wartość nagrody w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych".

Podobny wniosek wynika z interpretacji organów podatkowych, w tym interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 5 października 2010 r., Nr IPPB1/415-677/10-3/JB oraz Nr IPPB4/415-567/10-2/SP, w których stwierdzono, że: "Reasumując należy stwierdzić, iż nagrody o jednorazowej wartości nie przekraczającej 760 zł, przyznane przez Wnioskodawcę w ramach programu lojalnościowego o charakterze sprzedaży premiowej, skierowane do osób nie będących przedsiębiorcami, dokonujących zakupów we własnym imieniu, będą objęte zwolnieniem z podatku na mocy art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Bez znaczenia dla możliwości skorzystania z powyższego zwolnienia pozostaje ilość otrzymanych w ciągu roku nagród oraz łączna ich wartość" czy interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 11 maja 2009 r., Nr IPPB1/415-191/09-2/MT oraz interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 14 lipca 2010 r., Nr IPPB2/415-292/10-4/MR.

W świetle powyższego, zdaniem Wnioskodawcy, pojęcie "jednorazowa wartość nagród" należy odnieść do naliczonej przez Wnioskodawcę jednostkowej Nagrody związanej z zakupem konkretnego towaru.

Ad. 3

Mając na uwadze argumentację przedstawioną powyżej, w ocenie Wnioskodawcy, w związku z opisywaną transakcją na Spółce nie ciąży obowiązek sporządzenia informacji PIT-8C, ani też pobrania podatku zryczałtowanego o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 Ustawy PIT.

Stosownie do art. 42a Ustawy PIT, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego przekazać podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych.

W ocenie Wnioskodawcy, obowiązek sporządzenia PIT-8C nie powstanie z uwagi na kwalifikację Nagród jako nagród związanych ze sprzedażą premiową, co z kolei skutkuje rozstrzygnięciem w zakresie obowiązków Wnioskodawcy jako płatnika zryczałtowanego 10% podatku od nagród wydawanych w sprzedaży premiowej. Zasadniczo bowiem, nagrody takie podlegają opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem, przy czym jeżeli jednorazowa wartość nagrody nie przekracza kwoty 760 zł, zastosowanie znajduje zwolnienie od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy PIT.

Z uwagi zatem na fakt, iż jednorazowa wartość Nagród wypłaconych przez Wnioskodawcę w ramach Programu nie przekracza 760 zł, po stronie Wnioskodawcy nie wystąpi również obowiązek pobrania zryczałtowanego 10% podatku od nagród w sprzedaży premiowej. W konsekwencji, Wnioskodawca nie jest zobowiązany także do sporządzenia zbiorczej deklaracji PIT-8AR, w której uwzględniany jest pobrany przez płatnika zryczałtowany podatek od nagród wydanych w sprzedaży premiowej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a, 52c oraz dochodów, od których na podstawie Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Przychodami w myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Spośród źródeł przychodów w art. 10 ust. 1 pkt 9 powołanej ustawy, ustawodawca wymienił tzw. "inne źródła".

Zgodnie z art. 20 ust. 1 cytowanej ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Użycie w cytowanym przepisie sformułowania "w szczególności" oznacza, że wyliczenie zawarte w przepisie jest jedynie wyliczeniem przykładowym. Tym samym przychodami z innych źródeł mogą być inne jeszcze przychody niż wymienione w art. 20 ust. 1 ww. ustawy.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

W przypadku świadczeń o wyższej wartości (tekst jedn.: gdy jednorazowa wartość nagrody przekroczy kwotę warunkującą zwolnienie) płatnik - stosownie do art. 41 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - zobowiązany będzie do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego oraz sporządzenia deklaracji rocznej o wysokości pobranego zryczałtowanego podatku (PIT-8AR).

Zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy, od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 - w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

Na podstawie art. 41 ust. 4 ww. ustawy, płatnicy, o których mowa w ust. 1, tj. osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a i 13 oraz art. 30a ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5 oraz 10.

W myśl art. 42 ww. ustawy, płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują m.in. kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby.

Na mocy art. 42 ust. 1a ww. ustawy, w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 41, tj.m.in. zobowiązani do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego z tytułu nagród związanych ze sprzedażą premiową są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, roczne deklaracje, według ustalonego wzoru (PIT-8AR). W razie zaprzestania przez płatnika prowadzenia działalności gospodarczej przed końcem stycznia roku następującego po roku podatkowym ww. deklarację płatnik przekazuje w terminie do dnia zaprzestania tej działalności.

Stosownie do treści art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52 i art. 52a oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego przekazać podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych.

Aby wartość nagród związanych ze sprzedażą premiową zwolniona była z podatku dochodowego, spełnione muszą być następujące warunki:

* nagroda związana być musi ze sprzedażą premiową;

* jednorazowa wartość nagrody nie może przekroczyć kwoty 760 zł;

* sprzedaż premiowa nie dotyczy nagród otrzymanych przez osoby w związku z prowadzoną przez nie pozarolniczą działalnością gospodarczą.

Przy dokonywaniu interpretacji określonego powyżej zwolnienia przedmiotowego należy uwzględnić dyrektywy wykładni prawa. Podstawowe znaczenie we wszystkich dziedzinach prawa ma wykładnia językowa. Wykładnia językowa jest nie tylko punktem wyjścia wykładni prawa, ale także zakreśla jej granice, co pozwala na sformułowanie reguły, że każda interpretacja powinna w zasadzie pozostawać w ramach możliwego znaczenia słownikowego danego wyrażenia.

Jak słusznie zauważył Wnioskodawca pojęcie "sprzedaży premiowej" nie występuje w żadnym akcie normatywnym.

Pomimo, że ustawodawca posłużył się w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych wyrażeniem "sprzedaż premiowa", to jednak nie sformułował tego pojęcia w ustawie. Sprzedaż premiowa nie została również uregulowana w ustawie - Kodeks cywilny, jako jeden ze szczególnych rodzajów sprzedaży. W związku z powyższym dla potrzeb zastosowania przepisu art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy, konieczne jest ustalenie definicji sprzedaży premiowej w oparciu o dostępne reguły wykładni.

Stosując wykładnię językową wyrażenia "sprzedaż premiowa" zauważyć należy, że składa się ono z dwóch elementów, wymagających zdefiniowania, mianowicie terminu "sprzedaż" oraz "premiowa".

Pojęcie umowy sprzedaży zostało zdefiniowane i uregulowane w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.), i tak treść art. 535 i następnych stanowi, że przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się zapłacić sprzedawcy cenę.

Sprzedaż jest zatem umową dwustronnie zobowiązującą, a skutkiem jej zawarcia jest zobowiązanie się sprzedawcy do przeniesienia własności rzeczy lub prawa na kupującego oraz zobowiązanie się kupującego do zapłacenia sprzedawcy umówionej ceny. Świadczenie jednej strony jest więc odpowiednikiem świadczenia drugiej strony. W takim ujęciu umowa sprzedaży ma charakter umowy wzajemnej. Świadczenia stron mają charakter ekwiwalentny, jednakże w znaczeniu subiektywnym. Z istoty swej umowa ma charakter odpłatny. Odpowiednikiem świadczenia sprzedawcy jest umówiona cena, a więc ustalona przez strony i wyrażona pieniądzu wartość rzeczy lub prawa.

Termin "premia", "premiowa" nie został zdefiniowany w przepisach podatkowych, ani też cywilnoprawnych. Z uwagi na powyższe koniecznym jest dokonanie wykładni językowej przedmiotowego pojęcia. Za premię uznać należy nagrodę za coś, dodatkowe wynagrodzenie za wykonanie czegoś (Nowy Słownik Języka Polskiego, PWN, Warszawa, 2003). Innymi słowy pojęcie to służy dla określenia świadczenia, które otrzymuje ktoś, kto zachował się w sposób określony przez przyznającego premię. Przymiotnik "premiowy" należy zatem rozumieć jako odnoszący się do powyżej zdefiniowanej premii.

Należy także zwrócić uwagę na przepis art. 353 § 1 ustawy - Kodeks cywilny, który stanowi, że zobowiązanie polega na tym, że wierzyciel może żądać od dłużnika świadczenia, a dłużnik powinien świadczenie spełnić. Natomiast zgodnie z § 2 art. 353 Kodeksu cywilnego, świadczenie może polegać na działaniu albo na zaniechaniu. Zatem strony umowy sprzedaży mogą wzbogacić treść łączącego je stosunku w granicach swobody kontraktowania, tzn. mogą wprowadzić do niego określone postanowienia, których treść lub cel nie sprzeciwiają się właściwości (naturze) sprzedaży, ustawie lub zasadom współżycia społecznego. Do tego rodzaju postanowień należy zobowiązanie sprzedawcy do spełnienia dodatkowego świadczenia (nagrody) w przypadku zakupu przez kupującego określonego towaru. Postanowienia takie stanowią elementy dodatkowe, zastrzeżone w treści umowy przez strony.

Na skutek zawarcia tej umowy po stronie sprzedawcy powstaje obowiązek przeniesienia na kupującego własności rzeczy i wydania mu rzeczy, jak również wydania (przekazania) kupującemu premii, w związku z dokonanym przez niego zakupem, której wartość nie jest objęta ceną kupowanego towaru. Otrzymanie premii jest gwarantowane, albowiem przyznawane jest przez sprzedawcę kupującemu w zamian za to, że ten dokonał zakupu określonego towaru, na warunkach wskazanych przez sprzedającego (np. w określonej ilości, o określonej wartości, czy też określonego rodzaju towarów). Po stronie kupującego powstaje obowiązek zapłaty ceny sprzedaży oraz uprawnienie do otrzymania premii.

Mając na uwadze powyższe ustalenia i powołane przepisy prawa stwierdzić należy, że "sprzedaż premiowa" jest umową sprzedaży, zawartą między sprzedawcą a kupującym, połączoną z przyznaniem przez sprzedającego premii kupującemu, z którą mamy do czynienia wówczas, gdy dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży, czyli przeniesienia własności rzeczy.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Spółka świadczy usługi polegające na organizowaniu oraz obsłudze programów lojalnościowych, mających na celu zwiększenie sprzedaży i promocje produktów zleceniodawców. W celu realizacji i prowadzenia Programu, Spółka zawiera umowy ze zleceniodawcą przewidujące m.in.: zasady współpracy, w tym zakres usług świadczonych przez Spółkę, sposób kalkulacji wynagrodzenia Spółki oraz zakres odpowiedzialności wobec Uczestnika z tytułu wypłaty Nagrody.

Program jest prowadzony przez Spółkę na terenie Polski poprzez serwis internetowy i opiera się na zasadach prowadzonej przez Partnerów (zleceniobiorców) sprzedaży premiowej, w ramach której w związku z dokonaniem zakupów w sklepie internetowym Partnera, Uczestnik otrzyma nagrodę pieniężną. Program zakłada, że spełnienie przez Uczestnika warunków przewidzianych w Regulaminie, skutkuje przyznaniem Nagrody. Zasady Programu przewidują zatem przyznanie nagrody z tytułu zrealizowania konkretnego zakupu przez Uczestnika. Nagroda zostanie przyznana jedynie za Transakcje dokonane w sklepie internetowym Partnera przez zarejestrowanego w Serwisie Uczestnika, pod warunkiem, że Uczestnik bezpośrednio przed dokonaniem Transakcji, będąc zalogowanym w Serwisie, kliknie w zamieszczony w Serwisie Link do strony sklepu internetowego Partnera, na którą zostanie przekierowany i na której bezpośrednio po przekierowaniu dokona Transakcji. Taki sposób dokonywania Transakcji umożliwia Spółce dokładne rejestrowanie zrealizowanych Transakcji na potrzeby przyznawania i wypłaty Nagród poszczególnym Uczestnikom. Zgodnie z Regulaminem, jednorazowa wartość Nagrody określana kwotowo lub procentowo, naliczana odrębnie od zakupu każdego premiowanego towaru nie przekracza kwoty 760 zł.

Zgodnie z postanowieniami umowy zawieranej z Partnerem Spółka dokonując wypłaty Nagród działa we własnym imieniu i na własną rzecz. Nagrody są wypłacane ze środków Spółki pozyskanych z kwot otrzymanych od Partnerów tytułem wynagrodzenia za jej usługi, przy czym Spółka kalkulując kwotę wynagrodzenia należnego od Partnera, uwzględnia także wartość Nagród, które zostaną wydane Uczestnikom.

W sytuacji przedstawionej we wniosku wypłacanie przez Spółkę nagród pieniężnych w związku z dokonywaniem przez uczestnika programu lojalnościowego zakupu premiowanego towaru w sklepie internetowym Partnera będzie związane ze sprzedażą premiową, bowiem jak wskazano powyżej ze sprzedażą premiową mamy do czynienia wówczas gdy dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży, czyli przeniesienia własności rzeczy.

W związku z powyższym otrzymane przez uczestników przedmiotowego programu lojalnościowego, nagrody o wartości nieprzekraczającej jednorazowo 760 zł korzystać będą ze zwolnienia z opodatkowania, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Z punktu widzenia możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego określonego w art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy w przypadku wypłaty nagród w ramach sprzedaży premiowej ma więc znaczenie czy jednorazowa wartość nagrody nie przekroczy 760 zł.

Poprzez pojęcie "jednorazowa wartość nagrody", o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych należy rozumieć wartość każdej odrębnie przyznanej uczestnikowi nagrody.

Bez znaczenia dla możliwości skorzystania z powyższego zwolnienia pozostaje ilość otrzymanych w ciągu roku nagród oraz łączna ich wartość. Zatem wartość nagrody pieniężnej określonej w odniesieniu do jednego zdarzenia uprawniającego do jej otrzymania stanowi jednorazową wartość nagrody w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zatem wypłacane przez Spółkę Uczestnikom programu lojalnościowego nieprowadzącym działalności gospodarczej, oraz Uczestnikom prowadzącym działalność gospodarczą, którzy będą nabywali towary na cele osobiste, nie związane z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą, nagrody pieniężne których wartość nie przekroczy kwoty 760 zł w związku z dokonanymi u Partnerów Spółki zakupami premiowanych towarów, będą stanowić nagrody uzyskane ze sprzedażą premiową, w związku z powyższym zastosowanie znajdzie zwolnienie przedmiotowe określone w art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy.

Potwierdzić należy także słuszność stanowiska Wnioskodawcy odnośnie braku w niniejszej sprawie obowiązku sporządzenia przez Spółkę informacji PIT-8C oraz przekazania jej podatnikom oraz naczelnikom właściwych urzędów skarbowych, zgodnie z treścią art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Należy jednak zwrócić uwagę, że w przedmiotowej sprawie Spółka nie występuje w roli płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego oraz nie spoczywają na niej żadne obowiązki informacyjne.

Fakt, że Spółka będzie realizowała program lojalnościowy na zlecenie Partnera (tzn. na podstawie stosownej umowy z Partnerem zajmie się kompleksową obsługę programu lojalnościowego) i ekonomiczny ciężar tego programu będzie ponosił Partner, wówczas nie można uznać, że to Wnioskodawca jest organizatorem tego programu.

Zatem przekazywanie przez Spółkę w ramach Programu uczestnikom nagród w imieniu i na rzecz Partnera nie czyni Spółki płatnikiem podatku oraz nie spoczywają w związku z tym na Spółce obowiązki informacyjne, wynikające z uregulowań art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Płatnikiem zryczałtowanego podatku jest Partner.

Jak bowiem wskazała Spółka w opisie zdarzenia przyszłego " (...) Nagrody są wypłacane ze środków Spółki pozyskanych z kwot otrzymanych od Partnerów tytułem wynagrodzenia za jej usługi, przy czym Wnioskodawca kalkulując kwotę wynagrodzenia należnego od Partnera, uwzględnia także wartość Nagród, które zostaną wydane Uczestnikom".

Reasumując, Nagrody pieniężne otrzymane przez Uczestników z tytułu uczestnictwa w Programie lojalnościowym stanowią nagrody związane ze sprzedażą premiową zgodnie z treścią art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wartość Nagrody przyznanej z tytułu dokonania jednej transakcji stanowi "jednorazową wartość nagrody" o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy. Spółka nie będzie zobowiązana do sporządzenia i przekazania podatnikom oraz naczelnikom właściwych urzędów skarbowych informacji PIT-8C ani pobrania zryczałtowanego podatku którym mowa w art. 30 pkt 2 ww. ustawy.

Końcowo - odnosząc się do powołanych przez Spółkę interpretacji organów podatkowych wskazać należy, iż orzeczenie te nie są wiążące dla tutejszego organu. Interpretacje organów podatkowych dotyczą tylko konkretnej, indywidualnej sprawy, osadzonej w określonym stanie faktycznym i tylko w tej sprawie rozstrzygnięcie w każdej z nich zawarte jest wiążące. W związku z tym, organy podatkowe mimo, iż w ocenie indywidualnych spraw podatników posiłkują się wydanymi rozstrzygnięciami - nie tylko innych organów podatkowych, jednak nie stosują wprost tych rozstrzygnięć także i z tego zwykłego powodu, iż nie stanowią one materialnego prawa podatkowego.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl