IPPB2/415-370/09-6/AS2

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 13 sierpnia 2009 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB2/415-370/09-6/AS2

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Samorządowego Kolegium Odwoławczego, przedstawione we wniosku z dnia 14 maja 2009 r. (data wpływu 19 maja 2009 r.) oraz piśmie z dnia 17 czerwca 2009 r. (data nadania 22 czerwca 2009 r., data wpływu 25 czerwca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie:

1.

mocy obowiązującej postanowienia wydanego przez Naczelnika Urzędu Skarbowego w indywidualnej sprawie wobec wydania przez Naczelny Sąd Administracyjny uchwały w sprawie przesądzającej, iż wynagrodzenia pozaetatowych członków Samorządowego Kolegium Odwoławczego nie korzystają ze zwolnienia, o jakim mowa w art. 21 ust. 1 pkt 17 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - jest prawidłowe

2.

zakwalifikowania do źródła przychodów wynagrodzenia wypłacanego pozaetatowym członkom Samorządowego Kolegium Odwoławczego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 maja 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zakwalifikowania do źródła przychodów wynagrodzenia wypłacanego pozaetatowym członkom Samorządowego Kolegium Odwoławczego.

Z uwagi na fakt, iż wniosek nie spełniał wymogów formalnych, o których mowa w art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, w związku z czym pismem z dnia 9 czerwca 2009 r. IPPB2/415-370/09-2/AS, na podstawie art. 169 § 1 i § 2 w zw. z art. 14h tej ustawy wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia poprzez:

* przesłanie dokumentu lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem, z którego wynika prawo do występowania w imieniu Samorządowego Kolegium Odwoławczego z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej przez Pana X.Y.,

* sprecyzowanie rodzaju sprawy, której dotyczy wniosek (Ordynacja podatkowa, czy podatek dochodowy od osób fizycznych...) oraz wskazanie, którego z opisanych we wniosku stanów faktycznych dotyczy uiszczona kwota 40,00 zł,

* ewentualne dokonanie opłaty dodatkowej 40,00 zł od wniosku i sformułowanie pytania odnośnie zakwalifikowania do źródła przychodów wynagrodzenia wypłacanego pozaetatowym członkom Samorządowego Kolegium Odwoławczego

Wezwanie z dnia 9 czerwca 2009 r. skutecznie doręczono w dniu 15 czerwca 2009 r., a zatem przewidziany termin do uzupełnienia braków upłynął z dniem 22 czerwca 2009 r.

Wnioskodawca uzupełnił braki formalne wniosku pismem z dnia 17 czerwca 2009 r. (data nadania 22 czerwca 2009 r., data wpływu 25 czerwca 2009 r.), jednak z uwagi na błędną dekretację przyjęto, że do dnia wydania postanowienia bez rozpatrzenia w dniu 20 lipca 2009 r. Nr IPPB2/415-370/09-3/AS wniosku nie uzupełniono.

W zażaleniu na postanowienie z dnia 23 lipca 2009 r. (data nadania 24 lipca 2009 r., data wpływu 27 lipca 2009 r.) Strona wniosła o uchylenie zaskarżonego postanowienia i merytoryczne rozpatrzenie wniosku.

Uzasadniając swoje zażalenie Strona poinformowała, iż uzupełniła przedmiotowy wniosek w terminie wskazanym w wezwaniu z dnia 9 czerwca 2009 r. Dowodem na potwierdzenie powyższego stanowiska jest numer przesyłki poleconej: XXX, nadanej w dniu 22 czerwca 2009 r. oraz przelew na kwotę 40 zł z dnia 22 czerwca 2009 r. uiszczony tytułem opłaty uzupełniającej.

Postanowieniem z dnia 31 lipca 2009 r. Nr IPPB2/415-370/09-4/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie uchylił przedmiotowe postanowienie w całości oraz postanowił, że w sprawie zgodnie ze złożonym dnia 19 maja 2009 r. wnioskiem z dnia 14 maja 2009 r. zostanie wydana interpretacja indywidualna, w trybie art. 14b ustawy - Ordynacja podatkowa.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

1.

Na wniosek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w sprawie wydania interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego do wynagrodzenia pozaetatowych członków Kolegium wypłacanych na podstawie art. 15 ust. 4 ustawy z 12 października 1994 r. o samorządowych kolegiach odwoławczych, Naczelnik Urzędu Skarbowego wydał w dniu XX.XX.2005 r. postanowienie, z którego wynika, że wynagrodzenie pozaetatowych członków Kolegium do wysokości nie przekraczającej miesięcznie kwoty 2.280 zł podlega zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 17 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych.

2.

W dniu 30 marca 2009 r. NSA w składzie siedmiu sędziów podjął uchwałę Nr II FSP 7/08, w sentencji której stwierdził, iż: "wynagrodzenie wypłacone pozaetatowym członkom samorządowego kolegium odwoławczego na podstawie art. 15 ust. 4 ustawy z dnia 12 października 1994 r. o samorządowych kolegiach odwoławczych nie jest dietą i nie korzysta ze zwolnienia, o jakim mowa w art. 21 ust. 1 pkt 17 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych".

Samorządowe Kolegium Odwoławcze zgodnie z art. 15 ust. 4 ustawy z dnia 12 października 1994 r. o samorządowych kolegiach odwoławczych oraz Zarządzeniem z XX.XX.2009 r. Prezesa Samorządowego Kolegium Odwoławczego, wypłaca członkom pozaetatowym kolegium wynagrodzenia za udział w poszczególnych czynnościach Kolegium:

* udział w posiedzeniu (rozprawie) - wynagrodzenie za każdą sprawę;

* dokonanie czynności poza siedzibą Kolegium - wynagrodzenie za każdy dzień;

* reprezentowanie Kolegium przed sądem:

* udział w zgromadzeniu ogólnym:

i nie pobiera zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych zgodnie z interpretacją zawartą w postanowieniu wydanym przez Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście z XX.XX.2005 r.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy Samorządowe Kolegium Odwoławcze w X. - w sytuacji wydania przez Naczelny Sąd Administracyjny w dniu 30 marca 2009 r. uchwały Nr II FPS 7/8 w sprawie przesądzającej, iż wynagrodzenia pozaetatowych członków Samorządowego Kolegium Odwoławczego nie korzystają ze zwolnienia, o jakim mowa w art. 21 ust. 1 pkt 17 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - winno wystąpić do Urzędu Skarbowego o uchylenie lub zmianę wydanego postanowienia Naczelnika Urzędu Skarbowego X. z XX.XX.2005 r. orzekającego o zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 17 wynagrodzeń wypłacanych pozaetatowym członkom Kolegium na podstawie art. 15 ust. 4 ustawy o samorządowych kolegiach odwoławczych do wysokości nie przekraczającej miesięcznie kwoty 2.280 zł, czy też stosować wymienione postanowienie do czasu jego zmiany lub uchylenia.

2.

Czy wynagrodzenia pozaetatowych członków Samorządowego Kolegium Odwoławczego w X., wypłacane na podstawie art. 15 ust. 4 ustawy o samorządowych kolegiach odwoławczych są zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 17 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. 1)

Postanowienie wydane przez Naczelnika Urzędu Skarbowego X. wydane w indywidualnej sprawie obowiązuje do czasu jego zmiany lub uchylenia w drodze decyzji przez organ odwoławczy.

Ad. 2)

Wypłacane przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze w X. wynagrodzenia pozaetatowym członkom Kolegium na podstawie art. 15 ust. 4 ustawy z dnia 12 października 1994 r. o samorządowych kolegiach odwoławczych są, zgodnie z art. 13 pkt 5 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychodami z działalności wykonywanej osobiście, otrzymywane przez osoby wykonujące czynności związane z pełnieniem obowiązków społecznych lub obywatelskich, bez względu na sposób powoływania tych osób, nie wyłączając odszkodowania za utracony zarobek, podlegają zwolnieniu z opodatkowania zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 17 ustawy z dnia 26 października 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się:

* w zakresie mocy obowiązującej postanowienia wydanego przez Naczelnika Urzędu Skarbowego w indywidualnej sprawie wobec wydania przez Naczelny Sąd Administracyjny uchwały w sprawie przesądzającej, iż wynagrodzenia pozaetatowych członków Samorządowego Kolegium Odwoławczego nie korzystają ze zwolnienia, o jakim mowa w art. 21 ust. 1 pkt 17 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - za prawidłowe;

* w zakresie zakwalifikowania do źródła przychodów wynagrodzenia wypłacanego pozaetatowym członkom Samorządowego Kolegium Odwoławczego - za nieprawidłowe.

Ze stanu faktycznego przedstawionego w złożonym w dniu 19 maja 2009 r. wniosku wynika, iż Naczelnik Urzędu Skarbowego wydał w dniu XX.XX.2005 r. postanowienie, w którym stwierdził, że wynagrodzenie pozaetatowych członków Kolegium do wysokości nie przekraczającej miesięcznie kwoty 2.280 zł podlega zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 17 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Ponadto wskazano, że w dniu 30 marca 2009 r. NSA w składzie siedmiu sędziów podjął uchwałę Nr II FSP 7/08, w której stwierdził, iż; "wynagrodzenie wypłacone pozaetatowym członkom samorządowego kolegium odwoławczego na podstawie art. 15 ust. 4 ustawy z dnia 12 października 1994 r. o samorządowych kolegiach odwoławczych nie jest dietą i nie korzysta ze zwolnienia, o jakim mowa w art. 21 ust. 1 pkt 17 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych".

Samorządowe Kolegium Odwoławcze w X. składając wniosek z dnia 14 maja 2009 r. (data wpływu 19 maja 2009 r.) zwróciło się z zapytaniem, czy mając na uwadze treść ww. uchwały winno wystąpić do Urzędu Skarbowego X. o uchylenie lub zmianę wydanego postanowienia, czy też stosować wymienione postanowienie do czasu jego zmiany lub uchylenia.

Powyższa kwestia powinna być rozstrzygnięta w oparciu o przepisy ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 217, poz. 1590).

Zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw:

1.

Wnioski o wydanie pisemnych interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnych sprawach wniesione przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy podlegają rozpatrzeniu na podstawie przepisów ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy.

1.

W sprawach zmiany lub uchylenia pisemnych interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnych sprawach wydanych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy stosuje się przepisy ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, z tym że wygasają one z mocy prawa w razie zmiany przepisów, które były przedmiotem interpretacji.

2.

Skutki prawne związane z wydaniem, na podstawie przepisów ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, pisemnych interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnych sprawach ocenia się wedle przepisów ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy."

Zgodnie z obowiązującym na dzień wydania interpretacji indywidualnej przez Naczelnika Urzędu Skarbowego X, przepisem art. 14b § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) interpretacja indywidualna przepisów prawa podatkowego jest wiążąca dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowej właściwych dla wnioskodawcy i może zostać zmieniona albo uchylona wyłącznie w drodze decyzji, w trybie określonym w § 5.

W myśl art. 14b § 5 Ordynacji podatkowej - w brzmieniu obowiązującym w 2005 r., organ odwoławczy w drodze decyzji zmienia albo uchyla postanowienie, o którym mowa w art. 14a § 4:

1.

jeżeli uzna, że zażalenie wniesione przez podatnika, płatnika lub inkasenta zasługuje na uwzględnienie, lub

2.

z urzędu, jeżeli postanowienie rażąco narusza prawo, orzecznictwo Trybunału Konstytucyjnego lub Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, w tym także jeżeli niezgodność z prawem jest wynikiem zmiany przepisów.

Zmiana albo uchylenie postanowienia wywiera skutek począwszy od rozliczenia podatku za miesiąc następujący po miesiącu, w którym decyzja została doręczona podatnikowi, płatnikowi lub inkasentowi, a gdy zmiana lub uchylenie postanowienia dotyczy podatków rozliczanych za rok podatkowy - począwszy od rozliczenia podatku za rok następujący po roku, w którym decyzja została doręczona podatnikowi, płatnikowi lub inkasentowi.

Ordynacja podatkowa nie przewiduje instytucji składania wniosków w sprawie dokonania zmiany interpretacji przez podmioty, na rzecz których wydano interpretację indywidualną. Należy zaznaczyć, iż zmiana interpretacji indywidualnej jest czynnością jednostronną. Ustawodawca nie przewidział bowiem w tym zakresie wszczęcia i prowadzenia jakiegokolwiek postępowania typu jurysdykcyjnego. Tym samym czynności wykonywane przez organ podatkowy mają charakter działań wewnętrznych.

Podsumowując, tut. Organ stwierdza, iż Wnioskodawca w przedmiotowej sprawie nie występuje do Urzędu Skarbowego o zmianę lub uchylenie postanowienia. Postanowienie to obowiązuje do czasu jego zmiany lub uchylenia.

2.

Stosownie do postanowień art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Oznacza to, że opodatkowaniu podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem enumeratywnie wymienionych przez ustawodawcę, jako wolne od podatku oraz tych, od których Minister Finansów zaniechał poboru podatku w drodze rozporządzenia.

W myśl art. 13 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się przychody otrzymywane przez osoby wykonujące czynności związane z pełnieniem obowiązków społecznych lub obywatelskich, bez względu na sposób powoływania tych osób, nie wyłączając odszkodowania za utracony zarobek (...).

Na podstawie art. 15 ust. 4 ustawy z dnia 12 października 1994 r. o samorządowych kolegiach odwoławczych (Dz. U. z 2001 r. Nr 79, poz. 856 z późn. zm.), pozaetatowi członkowie kolegium otrzymują wynagrodzenie za udział w posiedzeniach oraz zwrot kosztów podróży.

Wymienione świadczenia otrzymywane przez pozaetatowych członków samorządowego kolegium odwoławczego są przychodem, o którym mowa w powołanym wyżej przepisie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Na mocy art. 21 ust. 1 pkt 17 cyt. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od tego podatku są diety oraz kwoty stanowiące zwrot kosztów, otrzymywane przez osoby wykonujące czynności związane z pełnieniem obowiązków społecznych i obywatelskich - do wysokości nie przekraczającej miesięcznie kwoty 2.280 zł.

Przedmiotowe wynagrodzenie podlega opodatkowaniu na ogólnych zasadach, co oznacza, że dokonujący ich wypłat płatnik jest zobligowany pobrać zaliczkę na podatek, według zasad określonych w art. 41 ust. 1 powoływanej ustawy o podatku dochodowym.

Podkreślenia wymaga, iż o zakresie stosowania przepisu art. 21 ust. 1 pkt 17 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wypowiedział się Trybunał Konstytucyjny w wyroku z dnia 25 listopada 1997 r., sygn. akt U 6/97 (publ. OTK 1997/5-6/65).

W powołanym wyroku Trybunał Konstytucyjny stwierdził między innymi, iż: "Wykładnia przepisów ustanawiających zwolnienia podatkowe, jako sui generis od reguły opodatkowania, musi być wykładnią ścisłą. Jak wskazano wyżej, nieprecyzyjna redakcja art. 21 ust. 1 pkt 17 ustawy podatkowej, zamieszczenie w nim pojęć nie zdefiniowanych ani w tej ustawie, ani w innych ustawach, nie ułatwia tej wykładni. Aby uniknąć dowolności i wykładni za szerokiej, należy przyjąć zasadę, że kryteria rozumienia powyższych pojęć muszą mieć w pierwszej kolejności charakter kryteriów ustawowych, a tylko pomocniczo (w kwestiach nie rozstrzygniętych przez ustawy) mogą odwoływać się do znaczeń pozaprawnych. Po pierwsze więc, do uznania określonego świadczenia za "dietę" bądź "kwotę stanowiącą zwrot kosztów" nie wystarczy takie nazwanie tego świadczenia przez świadczeniobiorcę lub stronę świadczącą, lecz konieczne jest, aby świadczenie było w taki sposób nazwane przez ustawę i następowało w wykonaniu ustawowego uprawnienia do tego rodzaju świadczenia. Po drugie, "obowiązki" w rozumieniu wykładanego przepisu muszą mieć charakter obowiązków wykonywanych na podstawie ustawy w tym sensie, że funkcja, z pełnieniem której obowiązki te się wiążą, jest funkcją unormowaną ustawowo. Dookreślenie, iż chodzi o obowiązki o charakterze "obywatelskim" bądź "społecznym", wprowadza kryterium dodatkowe, sytuujące daną funkcję w płaszczyźnie relacji państwo - obywatel państwa albo społeczność - członek tej społeczności. O pełnieniu obowiązku obywatelskiego możemy mówić wtedy, gdy dana osoba uczestniczy w zawiadywaniu sprawami państwowymi jako obywatel, zgodnie z zasadami demokratyzmu instytucji publicznych (a nie np. osoba odpłatnie świadcząca usługi eksperckie czy jako pracownik wykonujący swe obowiązki zawodowe). Z pełnieniem obowiązków społecznych mamy zaś do czynienia wówczas, gdy dana osoba uczestniczy w pracy instytucji (w szczególności instytucji samorządu terytorialnego lub zawodowego) jako reprezentant pewnej społeczności, biorąc udział w rozwiązywaniu problemów tej społeczności w jej interesie (tego rodzaju funkcje należy odróżnić od usług świadczonych w celach zarobkowych)".

Jak podkreślił Trybunał Konstytucyjny, do uznania określonego świadczenia za "dietę" (zwolniona z opodatkowania) konieczne jest, aby świadczenie było w taki właśnie sposób nazwane przez ustawę i następowało w wykonywaniu ustawowego uprawnienia do tego rodzaju świadczenia.

Powyższym zwolnieniem objęte są zatem kwoty stanowiące zwrot kosztów podróży przyznane osobom pełniącym funkcję pozaetatowego członka samorządowego kolegium odwoławczego. Natomiast ze zwolnienia nie korzysta wynagrodzenie tych osób za udział w posiedzeniach.

Podsumowując, wynagrodzenia pozaetatowych członków Samorządowego Kolegium Odwoławczego, wypłacane na podstawie art. 15 ust. 4 ustawy o samorządowych kolegiach odwoławczych, nie są zwolnione od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 17 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, co oznacza, iż Kolegium jako płatnik ma obowiązek pobierania zaliczek na podatek dochodowy od tych wynagrodzeń.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl