IPPB2/415-132/09-2/MK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 20 maja 2009 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB2/415-132/09-2/MK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 19 lutego 2009 r. (data wpływu 26 lutego 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania należności nie przekraczających 200 zł wypłacanych akwizytorom zatrudnionym na warunkach umowy - zlecenia - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 lutego 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania należności nie przekraczających 200 zł wypłacanych akwizytorom zatrudnionym na warunkach umowy - zlecenia.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka na podstawie art. 14a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.- Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 z późn. zm.) zwróciła się z prośbą o udzielenie pisemnej informacji przepisów prawa podatkowego w zakresie prawidłowości pobierania zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych w wysokości 18%, od należności w danym miesiącu nie przekraczającej kwoty 200 zł z tytułu zawartej umowy zlecenia zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 5a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Spółka posiada zawarte umowy - zlecenia na wykonywanie czynności akwizycyjnych na rzecz OFE P. Wysokość miesięcznego wynagrodzenia z tytułu zawartej umowy nie jest określona kwotowo w umowie. Z uwagi na wiele czynników mających wpływ na wysokość faktycznego wynagrodzenia, kształtuje się ono różnie w poszczególnych miesiącach. W jednym miesiącu może się kształtować powyżej 200 zł, lub poniżej 200 zł, a także może być kilka miesięcy przerwy w wypłacie. W związku z wykonywanymi czynnościami akwizycyjnymi zleceniobiorca otrzymuje prowizję. Spółka organizuje konkursy sprzedażowe, w których mogą brać udział także osoby wykonujące czynności akwizycyjne na rzecz OFE P. "Z." zatrudnione na podstawie umowy zlecenia i z tego tytułu otrzymać nagrodę.

W miesiącu lutym 2009 r. Spółka dokonała po raz pierwszy wypłaty prowizji z tytułu zawartych umów których wysokość nie przekraczała kwoty 200 zł. Spółka od wypłaconych należności pobrała podatek ryczałtowy w wysokości 18% przychodu W miesiącu lutym bieżącego roku nastąpiło także ogłoszenie wyników konkursu. Dla akwizytorów biorących udział także w konkursie, których wynagrodzenie prowizyjne w danym miesiącu było niższe niż 200 zł, Spółka dokonała połączenia wypłaty prowizji naliczonej za czynności akwizycyjne i nagrody uzyskanej w konkursie. W związku z uznaniem danych wypłat, jako należności z tego samego tytułu, pobraliśmy zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych na zasadach ogólnych. W związku z tym w odniesieniu do zleceniobiorcy w jednym miesiącu Spółka będzie stosować przepisy podatkowe dotyczące ryczałtu, a w drugim miesiącu ogólne przepisy podatkowe.

Do wniosku została załączona kserokopia umowy - zlecenia.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1.

Czy słuszne jest do wypłat w danym miesiącu, zastosowanie art. 30 pkt 5a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych W odniesieniu do należności nie przekraczających 200 zł, choć suma należności miesięcznie nie jest określona w umowie.

2.

Czy słuszne jest stanowisko Spółki dotyczące uznania wypłaty prowizji oraz nagrody za udział w konkursie sprzedażowym, jako wypłaty z tego samego tytułu.

Zdaniem Wnioskodawcy

W zakresie pytania Nr 1.

Spółka uznaje, że art. 30 ust. 1 pkt 5a ma zastosowanie do zawartych umów na wykonywanie czynności akwizycyjnych, gdy należność za wykonaną pracę wdanym miesiącu nie przekracza 200 zł.

W zakresie pytania 2.

Ponadto uznaje także, że wypłata wynagrodzenia za wykonywanie czynności akwizycyjnych z tytułu zawartej umowy zlecenia i wypłata nagrody uzyskanej w konkursie, który jest ogłaszany w związku z prowadzoną działalnością akwizycyjną stanowią ten sam tytuł do wypłaty.

Na tle przedstawionego stanu faktycznego stwierdzam, co następuje.

Odpowiedź w zakresie pytania Nr 1.

Stosownie do przepisu art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody z wyjątkiem dochodów zwolnionych na podstawie art. 21, 52, 52a i 52c wymienionej ustawy oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Ustawodawca w art. 10 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy identyfikuje, jako osobne źródło przychodu działalność wykonywaną osobiście zdefiniowaną w art. 13 ustawy.

Do tej samej kategorii źródeł przychodów (działalność wykonywana osobiście) zostały zakwalifikowane również przychody z tytułu wykonywania usług na podstawie umowy zlecenia, bowiem jak stanowi art. 13 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za przychody z tytułu działalności wykonywanej osobiście uważa się przychody z tytułu wykonywania usług, na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło, uzyskiwane wyłącznie od:

a.

osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, osoby prawnej i jej jednostki organizacyjnej oraz jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej,

b.

właściciela (posiadacza) nieruchomości, w której lokale są wynajmowane, lub działającego w jego imieniu zarządcy albo administratora - jeżeli podatnik wykonuje te usługi wyłącznie dla potrzeb związanych z tą nieruchomością z wyjątkiem przychodów uzyskanych na podstawie umów zawieranych w ramach prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej oraz przychodów, o których mowa w pkt 9.

A zatem do przychodów z osobiście wykonywanej działalności z tytułu wykonywania usług, na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło, zalicza się wyłącznie przychody otrzymywane z tego tytułu od osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, osoby prawnej i jej jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej.

Należy zaakcentować, iż o zakwalifikowaniu przychodów uzyskanych przez podatnika do źródeł przychodów, o których mowa w art. 13 pkt 8 ustawy, każdorazowo decydują postanowienia zawarte w treści konkretnej umowy cywilnoprawnej.

Zakwalifikowanie przychodów do działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 13 pkt 8 ww. ustawy powoduje, iż na osobach fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, osobach prawnych i jej jednostkach organizacyjnych oraz jednostkach organizacyjnych niemających osobowości prawnej, jako płatnikach dokonujących wypłat z powyższego tytułu ciąży obowiązek określony w art. 41 ust. 1 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W myśl tego przepisu, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b), najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1. Zaliczkę od dochodów, o których mowa w ust. 1, obliczoną w sposób określony w tym przepisie zmniejsza się o kwotę składki na ubezpieczenie zdrowotne, o której mowa w art. 27b, pobranej ze środków podatnika przez płatnika, o którym mowa w ust. 1 (art. 41 ust. 1a ww. ustawy).

Jednakże, w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2009 r., ustawodawca ukonstytuował w art. 30 ust. 1 pkt 5a ww. ustawy odmienne zasady opodatkowania dla przychodów z działalności wykonywanej osobiście spełniających określone warunki.

Zgodnie z tym przepisem od dochodów (przychodów) z tytułu, o którym mowa w art. 13 pkt 2 lub 5-9, jeżeli suma należności określonych w umowie lub w umowach zawartych z osobą niebędącą pracownikiem płatnika z tego samego tytułu nie przekracza miesięcznie od tego samego płatnika kwoty 200 zł pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 18% przychodu. Zryczałtowany podatek od przychodów wymienionych wyżej pobierany jest bez pomniejszania tych przychodów o koszty ich uzyskania (art. 30 ust. 3 ustawy). Dodatkowo, przychody te nie łączą się z dochodami podlegającymi opodatkowaniu według skali podatkowej, co wynika z art. 30 ust. 8 ustawy. Z kolei, przepis art. 41 ust. 4 ustawy obliguje płatnika do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z ww. tytułu. Płatnik przekazuje kwoty zryczałtowanego podatku dochodowego w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano podatek na rachunek urzędu skarbowego właściwego ze względu na siedzibę, miejsce prowadzenia działalności lub miejsce zamieszkania płatnika (art. 42 ust. 1 ustawy). Dodatkowo, płatnik do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym przesyła deklarację roczną o zryczałtowanym podatku dochodowym do urzędu skarbowego właściwego ze względu na siedzibę, miejsce prowadzenia działalności lub miejsce zamieszkania płatnika, co bezpośrednio wynika z art. 42 ust. 1a ustawy.

Powyższy przepis, aby mógłby być zastosowany, muszą być spełnione łącznie dwa warunki.

Po pierwsze suma należności określonych w tej umowie lub w umowach zawartych z osobą niebędącą pracownikiem płatnika, z tego samego tytułu nie może przekroczyć kwoty 200 zł. Po drugie należność ta musi być określona w okresach miesięcznych.

Z treści ww. przepisu wyraźnie wynika, że chodzi o kwoty określone w umowie a nie wypłacone.

W przedstawionym we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej opisie stanu faktycznego wskazano, że Spółka zawarła umowy - zlecenia na wykonywanie czynności akwizycyjnych na rzecz OFE P. W zawartych umowach nie jest określona kwotowo wysokość miesięcznego wynagrodzenia, zleceniobiorcy otrzymują prowizję. W m-cu lutym po dokonaniu wypłaty wynagrodzenia prowizyjnego z zawartych umów, których wysokość nie przekroczyła 200 zł, Spółka od wypłaconych należności pobrała podatek wg zryczałtowanej stawki w wysokości 18% przychodu.

Mając na uwadze powyżej przywołane przepisy prawa oraz przedstawiony stan faktyczny do opodatkowania wynagrodzenia uzyskiwanego przez zleceniobiorców z tytułu zawartych umów, w których wprost nie jest określona kwota należności, a wynagrodzenie zleceniobiorców jest wynagrodzeniem prowizyjnym, uzależnionym od ilości wykonanych czynności akwizycyjnych, nie będzie miała zastosowania ryczałtowa forma opodatkowania wskazana w art. 30 ust. 1 pkt 5a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Od należności wynikających z tego rodzaju umów należy pobrać zaliczkę zgodnie z wyżej cytowanym art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zatem, aby do danego przychodu wypłacanego na podstawie umowy - zlecenia od 1 stycznia 2009 r. zastosować ryczałtową 18% stawkę podatku, wysokość przychodu (czyli wynagrodzenia) musi być określona w umowie, a dodatkowo nie może przekroczyć miesięcznie 200 zł od tego samego płatnika.

Odpowiedź w zakresie pytania Nr 2.

Przy omawianiu konkursów o charakterze przedmiotowym należy wyróżnić co do zasady dwie reguły opodatkowania przychodów z nich uzyskanych.

Pierwsza z nich dotyczy przychodów uzyskanych z tytułu udziału w konkursach z dziedziny nauki, kultury i sztuki oraz dziennikarstwa, traktowanych jako przychody z osobiście wykonywanej działalności artystycznej, literackiej, naukowej, oświatowej i publicystycznej (o których mowa w art. 13 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych). W stosunku do tego rodzaju przychodów stosuje się 20% stawkę kosztów uzyskania przychodów (zgodnie z art. 22 ust. 9 pkt 4 ww. ustawy) i podlegają one łączeniu z pozostałymi przychodami uzyskanymi przez podatnika w roku podatkowym. Natomiast płatnicy, tj. organizatorzy konkursów od tak obliczonego dochodu są zobowiązani - zgodnie z treścią art. 41 ust. 1 ww. ustawy do odprowadzenia zaliczki na podatek dochodowy w wysokości 19% (przy zastosowaniu najniższej stawki podatkowej określonej w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1 ustawy).

Druga reguła opodatkowania przychodów uzyskiwanych z tytułu udziału w konkursach zawarta została w treści z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, z której wynika, iż od dochodów z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 - w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

Z treści art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy wynika, iż wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (organizowanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł.

Do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od wygranej w konkursie obowiązany jest płatnik, jako organizator konkursu (art. 41 ust. 4 ww. ustawy). Przy czym zryczałtowany podatek dochodowy pobiera się bez pomniejszenia o koszty uzyskania przychodów.

Płatnicy o których mowa w art. 41 przekazują kwoty zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - urzędom skarbowym, według miejsca zamieszkania tych podatników (art. 42 ust. 1 ww. ustawy).

Natomiast w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym, płatnik powinien przesłać do właściwego urzędu skarbowego według miejsca siedziby lub miejsca prowadzenia działalności roczne deklaracje (PIT-8AR) wg ustalonego wzoru.

Wartości nagrody wygranej w konkursie i opodatkowanej w formie ryczałtu - podatnik (zwycięzca konkursu) nie wykazuje w rocznym zeznaniu podatkowym.

Należy jednak zwrócić uwagę, że ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie określa pojęcia konkursu, o którym mowa w powołanym przepisie.

W tej sytuacji niezbędnym jest odwołanie się do wykładni językowej. I tak, według W. Kopalińskiego - "konkurs" to publiczne przyrzeczenie nagrody za najlepsze wykonanie jakiegoś zadania według oceny jury, a "konkurencja" to współzawodnictwo, rywalizacja (Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych - Wydawnictwo Muza, Warszawa 2000 r.).

Tak więc konkurs - z definicji - powinien zawierać elementy rywalizacji i współzawodnictwa, mające na celu wyłonienie najlepszych uczestników. Zaś od strony formalnej konieczne jest sporządzenie regulaminu konkursu, w którym zostanie określona nazwa konkursu, organizator, uczestnicy konkursu, nagrody oraz sposób wyłonienia zwycięzców.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Spółka organizuje konkursy sprzedażowe, w których mogą brać udział osoby wykonujące czynności akwizycyjne na rzecz OFE P. " Z." zatrudnione na podstawie umowy zlecenia i z tego tytułu mogą otrzymywać nagrody. Wypłacając nagrody dla akwizytorów biorących udział w konkursie, których wynagrodzenie prowizyjne w danym miesiącu było niższe niż 200 zł, Spółka dokonała połączenia wypłaty prowizji i nagrody uzyskanej w konkursie, jako należności z tego samego tytułu pobierając zaliczkę na podatek dochodowy na zasadach ogólnych.

W przedstawionym stanie faktycznym wypłacona nagroda nie dotyczy przychodu uzyskanego z tytułu udziału w konkursach z dziedziny nauki, kultury i sztuki oraz dziennikarstwa a zatem nie ma zastosowania przepis art. 13 pkt 2 ustawy podatkowej bowiem

Należy przy tym zauważyć, że omawiane nagrody przyznane z tytułu udziału w konkursach sprzedażowych nie należą do kategorii tych wygranych, które korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego, w zakresie określonym w art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 ww. ustawy.

Mając na uwadze powyższe Organ podatkowy zauważa, że Spółka nie sprecyzowała, w jakiej formie został zorganizowany konkurs sprzedażowy i na czym konkurs ten polegał. Tymczasem kwestie te mają istotne znaczenie.

Jeżeli zatem, w rozpatrywanej sytuacji, konkurs organizowany przez Spółkę dla akwizytorów spełniał przesłanki wymienione powyżej, to wygrane w tym konkursie podlegały opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym (na podstawie powołanego art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o p.d.o.f.).

Jeżeli jednak, w rozpatrywanym stanie faktycznym, nagrody przyznane przez Spółkę akwizytorom nie będą miały charakteru wygranych w konkursie (np. z uwagi na brak elementów rywalizacji i współzawodnictwa lub niedopełnienie wymogów formalnych - brak regulaminu), to wówczas nie będzie miał zastosowania omawiany przepis art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W takim przypadku Spółka nie będzie obowiązana do obliczania i poboru podatku dochodowego (zarówno w formie ryczałtu, jak i zaliczek na podatek) od nagród przekazanych akwizytorom zatrudnionym na warunkach umowy - zlecenia.

W konsekwencji nagrody te, jako świadczenia zaliczone do przychodów z "innych źródeł", o których mowa w art. 20 ust. 1 ww. ustawy, Spółka powinna wykazać w imiennych informacjach PIT-8C i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego, informacje te przekazać podatnikom (tj. akwizytorom) oraz urzędom skarbowym właściwym według miejsca zamieszkania tych podatników (tak stanowi art. 42a ustawy podatkowej).

Kwoty wykazane w informacjach PIT-8C podatnicy powinni uwzględnić w rocznych zeznaniach podatkowych łącznie z innymi dochodami (przychodami) uzyskanymi w ciągu roku i opodatkowanymi według skali podatkowej.

Mając na uwadze powyższe Organ podatkowy zauważa, że wypłata prowizji zleceniobiorcom stanowi źródło przychodów z tytułu działalności wykonywanej osobiście i podlega opodatkowaniu na zasadach ogólnych, natomiast wypłata nagród zwycięzcom w konkursie sprzedażowym organizowanym przez Spółkę w zależności od przyjętej formy zorganizowania konkursu podlega opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem lub stanowi przychód z innych źródeł o których mowa w art. 20 ust. 1 ww. ustawy.

Zatem nie można się zgodzić ze stanowiskiem Spółki, że wypłaty prowizji z tytułu zawartej umowy - zlecenia oraz nagrody za udział w konkursie sprzedażowym stanowią ten sam tytuł do wpłaty.

Reasumując, wynagrodzenia uzyskiwanego przez zleceniobiorców z tytułu zawartych umów, w których wprost nie jest określona kwota należności, a wynagrodzenie zleceniobiorców jest wynagrodzeniem prowizyjnym, uzależnionym od ilości wykonanych czynności akwizycyjnych, nie będzie miała zastosowania ryczałtowa forma opodatkowania wskazana w art. 30 ust. 1 pkt 5a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wypłata zleceniobiorcom prowizji z tytułu zawartej umowy oraz wypłata nagrody za udział w konkursie sprzedażowym nie stanowią tego samego tytuł do wpłaty.

Ponadto w sprawie będącej przedmiotem wniosku należy zwrócić uwagę, że dokument dołączony przez Wnioskodawcę do wniosku nie podlegał analizie i weryfikacji w ramach wydanej interpretacji. Zgodnie bowiem z art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej interpretacja indywidualna zawiera ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny. Z powyższego wynika, że organ właściwy do wydania interpretacji indywidualnej nie przeprowadza postępowania dowodowego, nie jest zatem ani obowiązany ani uprawniony do analizy dołączonych do wniosku dokumentów ani do wykorzystania ich treści przy ocenie stanowiska Wnioskodawczyni. Organ ten jest związany wyłącznie opisem stanu faktycznego przedstawionym przez Wnioskodawcę. Tym samym, jeżeli przedstawiony we wniosku stan faktyczny różni się od stanu faktycznego występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego stanu faktycznego.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl