IPPB2/415-109/11-4/AS

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 7 kwietnia 2011 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB2/415-109/11-4/AS

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 1 lutego 2011 r. (data wpływu 4 lutego 2011 r.) uzupełnione pismem z dnia 24 marca 2011 r. (data wpływu 28 marca 2011 r. data nadania w placówce pocztowej 25 marca 2011 r.) na wezwanie z dnia 21 marca 2011 r. Nr IPPB2/415-109/11-2/AS, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia dochodu z tytułu odkupienia/umorzenia jednostek uczestnictwa kilku subfunduszy wydzielonych w ramach tego samego funduszu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 lutego 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia dochodu z tytułu odkupienia/umorzenia jednostek uczestnictwa kilku subfunduszy wydzielonych w ramach tego samego funduszu.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, o których mowa w art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, w związku z czym pismem z dnia 21 marca 2011 r. Nr IPPB2/415-109/11-2/AS, na podstawie art. 169 § 1 tej ustawy wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia tego wniosku poprzez przedstawienia odpisu KRS - oryginału lub kopii uwierzytelnionej zgodnie z art. 41 ust. 4 ustawy o doradztwie podatkowym, w brzmieniu obowiązującym po dniu 1 stycznia 2010 r., z którego wynika sposób reprezentacji Spółki w zakresie oświadczeń woli i podpisywania dokumentów, tj. stosowne umocowanie dla Pana Tomasza J. oraz Pana Norberta C., którzy podpisali pełnomocnictwo z dnia 27 stycznia 2011 r. dla Pani Magdaleny G. oraz przedstawienia uwierzytelnionej kopii pełnomocnictwa zgodnie z art. 41 ust. 4 ustawy o doradztwie podatkowym, w brzmieniu obowiązującym po dniu 1 stycznia 2010 r. w terminie 7 dni pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wniosek uzupełniono w terminie, tj. pismem z dnia 24 marca 2011 r. (data wpływu 28 marca 2011 r. data nadania w placówce pocztowej 25 marca 2011 r.).

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. (dalej: "Wnioskodawca") zamierza w najbliższym czasie uruchomić tzw. fundusz parasolowy, tj. fundusz inwestycyjny otwarty, utworzony jako fundusz z wydzielonymi subfunduszami.

Stosownie do art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych (Dz. U. Nr 146, poz. 1546 z późn. zm., dalej; "ustawa o funduszach") fundusz inwestycyjny jest osobą prawną, której wyłącznym przedmiotem działalności jest lokowanie środków pieniężnych zebranych w drodze publicznego, a w określonych przypadkach również niepublicznego, proponowania nabycia jednostek uczestnictwa, w określone w ustawie papiery wartościowe, instrumenty rynku pieniężnego i inne prawa majątkowe.

Fundusz inwestycyjny tworzy towarzystwo, które zarządza nim i reprezentuje fundusz w stosunkach z osobami trzecimi, zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy o funduszach. Towarzystwo jest bowiem organem funduszu inwestycyjnego. Aktualnie Wnioskodawca utworzył i zarządza szeregiem funduszy inwestycyjnych utworzonych zgodnie z przepisami ustawy o funduszach. Wnioskodawca ze względu na pełnione funkcje wobec funduszy inwestycyjnych oraz ich uczestników, tak samodzielnie jak i poprzez zawarte umowy z podmiotami trzecimi dokonuje pełnej obsługi tak funduszy inwestycyjnych jak i uczestników. W związku z powyższym Wnioskodawca pełni w przypadku uczestników będących osobami fizycznymi między innymi funkcję płatnika w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jak też przepisów Ordynacji podatkowej.

W myśl art. 159 ustawy o funduszach fundusz inwestycyjny może prowadzić działalność jako fundusz składający się z subfunduszy różniących się w szczególności tym, że każdy może stosować inną politykę inwestycyjną. Zgodnie z art. 159 ust. 3 ustawy o funduszach subfundusze nie posiadają osobowości prawnej. Osobowość prawną posiada jedynie fundusz inwestycyjny.

Uczestnik takiego funduszu może nabywać jednostki uczestnictwa różnych subfunduszy utworzonych w ramach tego funduszu. Oznacza to, że fundusz zbywa na rzecz uczestników jednostki uczestnictwa różnych subfunduszy, zaś uczestnik może posiadać jednostki uczestnictwa kilku subfunduszy jednocześnie. Jednostki uczestnictwa subfunduszy zapisywane są na właściwych subrejestrach uczestnika funduszu, wyodrębnionych dla jednostek uczestnictwa danego subfunduszu. Jednostki uczestnictwa są jednostkami uczestnictwa subfunduszu, nie funduszu i wyrażają udział uczestnika w aktywach tego subfunduszu. Aktywa wszystkich subfunduszy składają się na aktywa funduszu, który sam nie posiada odrębnych aktywów, które nie byłyby aktywami subfunduszy.

Odkupienie jednostek uczestnictwa subfunduszu realizowane jest przez fundusz na żądanie zawarte w zleceniu, zgłoszone przez uczestnika. W określonych przypadkach może dojść do sytuacji, w której fundusz zobowiązany będzie do odkupienia na zlecenie lub zlecenia uczestnika jednostek uczestnictwa różnych subfunduszy tego funduszu w tym samym dniu wyceny (dniu, w którym zgodnie ze statutem fundusz zbywa i odkupuje jednostki uczestnictwa), a co za tym idzie, realizacja przez fundusz tych żądań odkupienia realizowana będzie jednocześnie.

Powyższe oznacza, iż może dojść do sytuacji, w której fundusz reprezentowany przez Wnioskodawcę odkupi na zlecenie lub zlecenia jednego uczestnika jednostki uczestnictwa reprezentujące prawa do udziału w aktywach różnych subfunduszy tego samego funduszu inwestycyjnego.

Mając powyższe sytuacje na uwadze Wnioskodawca powziął wątpliwość, co do zasad ustalenia dochodu dla celów podatku dochodowego od osób fizycznych (dalej; "podatek PIT") inwestycji w fundusz inwestycyjny otwarty, utworzony jako fundusz z wydzielonymi subfunduszami, tj.:

* czy w ramach tego samego funduszu inwestycyjnego z wydzielonym subfunduszami można sumować koszty uzyskania przychodów oraz przychody związane z jednostkami uczestnictwa umarzanymi tego samego dnia i ustalać w ten sposób dochód podlegający opodatkowaniu oraz,

* czy powyższa operacja, powinna być dokonana w ramach jednego zlecenia, czy też również w ramach kilku zleceń realizowanych w jednym dniu wyceny.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w przypadku odkupienia/umorzenia w danym dniu wyceny przez fundusz, na żądanie lub żądania jednego uczestnika tego funduszu, jednostek uczestnictwa kilku subfunduszy wydzielonych w ramach tego samego funduszu dochodem podlegającym opodatkowaniu będzie różnica pomiędzy łącznym przychodem (sumą przychodów z tytułu odkupienia poszczególnych jednostek uczestnictwa podlegających odkupieniu przez fundusz) osiągniętym z tytułu zbycia jednostek przed potrąceniem podatku, a łącznymi kosztami (sumą kosztów poniesionych na nabycie poszczególnych jednostek uczestnictwa podlegających odkupieniu przez fundusz) poniesionymi na nabycie tych jednostek uczestnictwa, także w przypadku, gdy odkupienie nastąpi na podstawie:

* jednego zlecenia dotyczącego odkupienia na dany dzień wyceny jednostek uczestnictwa kilku subfunduszy wydzielonych w ramach tego funduszu

* kilku zleceń dotyczącego odkupienia na ten sam dzień wyceny jednostek uczestnictwa kilku subfunduszy wydzielonych w ramach tego funduszu.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. Nr 14, poz. 176 z późn. zm., dalej: "ustawa PIT") przychody z udziału w funduszach kapitałowych uważa się za przychody z kapitałów pieniężnych. Jednakże w myśl art. 17 ust. 1c ustawy PIT nie ustala się przychodu z tytułu umorzenia jednostek uczestnictwa subfunduszu funduszu inwestycyjnego z wydzielonymi subfunduszami, w przypadku zamiany jednostek uczestnictwa subfunduszu na jednostki uczestnictwa innego subfunduszu tego samego funduszu inwestycyjnego, dokonanej na podstawie ustawy z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych (Dz. U. Nr 146, poz. 1546, z późn. zm.). Jednocześnie art. 23 ust. 3e ustawy PIT stanowi, że zamiana jednostek uczestnictwa subfunduszu na jednostki uczestnictwa innego subfunduszu tego samego funduszu inwestycyjnego z wydzielonymi subfunduszami nie skutkuje rozpoznaniem kosztu uzyskania przychodów, o którym mowa w art. 23 ust. 1 pkt 38, zgodnie z którym rozpoznanie kosztu podatkowego ma miejsce w momencie odkupienia / umorzenia jednostek uczestnictwa.

Zatem skoro w przywołanej regulacji ustawy PIT ustawodawca odwołuje się do odkupienia / umorzenia jednostek uczestnictwa i jednocześnie w art. 23 ust. 3e wskazuje, iż regulacja ta nie ma zastosowania w przypadku zamiany jednostek uczestnictwa jednego subfunduszu na inny subfundusz (w ramach tego samego funduszu) - to w ocenie Wnioskodawcy uznać należy, że zamiana jednostek uczestnictwa jest zdarzeniem neutralnym podatkowo.

Zdarzeniem rodzącym skutki podatkowe na gruncie podatku PIT będzie natomiast odkupienie / umorzenie jednostek uczestnictwa subfunduszu funduszu inwestycyjnego z wydzielonymi subfunduszami.

Jednocześnie zdaniem Wnioskodawcy, z uwagi na brzmienie art. 30a ust. 1 pkt 5 ustawy PIT, dochód w przypadku jednoczesnego (na dany dzień) umorzenia / odkupienia jednostek uczestnictwa w kilku subfunduszach funduszu inwestycyjnego z wydzielonymi subfunduszami powinien być obliczany jako różnica pomiędzy przychodem otrzymanym przez uczestnika z tytułu odkupienia wszystkich żądanych jednostek uczestnictwa funduszu w poszczególnych subfunduszach przed potrąceniem podatku, a kosztami będącymi sumą wydatków poniesionych przez uczestnika na nabycie odkupywanych / umarzanych jednostek uczestnictwa w tych subfunduszach. Zgodnie bowiem z wyżej wymienionym przepisem zryczałtowany podatek PIT pobiera się od uzyskanych dochodów z tytułu udziału w funduszach kapitałowych, a nie w poszczególnych subfunduszach funduszu inwestycyjnego z wydzielonymi subfunduszami.

W konsekwencji Wnioskodawca jest zdania, iż dla obliczenia w wyżej wymieniony sposób dochodu z odkupienia / umorzenia jednostek uczestnictwa w kilku subfunduszach funduszu inwestycyjnego z wydzielonymi subfunduszami nie ma znaczenia, czy odkupienie / umorzenie dokonywane jest na podstawie jednego zlecenia, czy też kilku zleceń, o ile mają być one zrealizowane w tym samym dniu (a więc kiedy dotyczą odkupienia / umorzenia jednostek uczestnictwa w tym samym dniu).

Co ważne, powyższy tok wykładni potwierdzony również został w indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w dniu 6 października 2009 r. (sygn. IPPB2/415-460/09-4/LK), która jakkolwiek nie jest źródłem prawa powszechnie obowiązującego, to wpływa na praktykę wykładni prawa podatkowego i jego stosowanie w indywidualnych sprawach podatników. Uwzględnianie treści indywidualnych interpretacji podatkowych w rozstrzyganiu indywidualnych spraw o zbliżonych stanach faktycznych prowadzi bowiem do ujednolicenia stosowania prawa podatkowego, co z kolei jest zgodne z konstytucyjną zasadą równości podatników wobec prawa i zasadą zaufania do organów państwa.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają zatem wszelkie dochody osiągane przez podatnika, z wyjątkiem tych dochodów, które zostały enumeratywnie wymienione przez ustawodawcę jako zwolnione od podatku, bądź od których zaniechano poboru podatku, w drodze rozporządzenia wydanego przez Ministra Finansów.

Dochodem ze źródła przychodów, jeżeli przepisy art. 24-25 ww. ustawy nie stanowią inaczej, jest nadwyżka sumy przychodów z tego źródła nad kosztami ich uzyskania osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych jednym ze źródeł przychodu są kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a)-c).

Za przychody z kapitałów pieniężnych, w myśl art. 17 ust. 1 pkt 5 ww. ustawy, uważa się przychody z tytułu udziału w funduszach kapitałowych, z zastrzeżeniem ust. 1c.

Stosownie do postanowień art. 5a pkt 14 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ilekroć w ustawie jest mowa o funduszach kapitałowych - oznacza to fundusze inwestycyjne oraz fundusze zagraniczne, o których mowa w przepisach o funduszach inwestycyjnych, oraz ubezpieczeniowe fundusze kapitałowe działające na podstawie przepisów ustawy o działalności ubezpieczeniowej, z wyjątkiem funduszy emerytalnych, o których mowa w przepisach o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych.

W myśl art. 17 ust. 1c ww. ustawy, nie ustala się przychodu z tytułu umorzenia jednostek uczestnictwa subfunduszu funduszu inwestycyjnego z wydzielonymi subfunduszami, w przypadku zamiany jednostek uczestnictwa subfunduszu na jednostki uczestnictwa innego subfunduszu tego samego funduszu inwestycyjnego, dokonanej na podstawie ustawy z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych (Dz. U. Nr 146, poz. 1546 oraz z 2005 r. Nr 183, poz. 1537).

Zasady opodatkowania dochodów z tytułu udziału w funduszach kapitałowych reguluje art. 30a ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w świetle którego od uzyskanych dochodów (przychodów) pobiera się 19% zryczałtowany podatek dochodowy, z zastrzeżeniem art. 52a.

Jak wynika z art. 30a ust. 5 ww. ustawy dochodu, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, nie pomniejsza się o straty z tytułu udziału w funduszach kapitałowych oraz inne straty z kapitałów pieniężnych i praw majątkowych, poniesione w roku podatkowym oraz w latach poprzednich.

Dochodów (przychodów) z tytułu udziału w funduszach kapitałowych nie łączy się z dochodami opodatkowanymi na zasadach określonych w art. 27 (art. 30a ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych).

Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23.

Przepis art. 23 ust. 1 pkt 38 ww. ustawy stanowi, że nie uważa się za koszt uzyskania przychodów wydatków na objęcie lub nabycie udziałów albo wkładów w spółdzielni, udziałów (akcji) w spółce mającej osobowość prawną oraz innych papierów wartościowych, a także wydatków na nabycie tytułów uczestnictwa lub jednostek uczestnictwa w funduszach kapitałowych; wydatki takie są jednak kosztem uzyskania przychodu z odpłatnego zbycia tych udziałów (akcji), wkładów oraz innych papierów wartościowych, w tym z tytułu wykupu przez emitenta papierów wartościowych, a także z odkupienia tytułów uczestnictwa lub jednostek uczestnictwa w funduszach kapitałowych, albo umorzenia jednostek uczestnictwa, tytułów uczestnictwa oraz certyfikatów inwestycyjnych w funduszach kapitałowych, z zastrzeżeniem ust. 3e. Zastrzeżenie powyższe stanowi, że przepisu ust. 1 pkt 38 zdanie po średniku nie stosuje się przy zamianie jednostek uczestnictwa subfunduszu na jednostki uczestnictwa innego subfunduszu tego samego funduszu inwestycyjnego z wydzielonymi subfunduszami dokonanej na podstawie ustawy z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych.

Na podstawie art. 41 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności (świadczeń) z tytułów określonych m.in. w art. 30a ust. 1 pkt 5 tej ustawy są obowiązane pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych, tj. m.in. dochodów z tytułu udziału w funduszach kapitałowych.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych (Wnioskodawca) zamierza w najbliższym czasie uruchomić tzw. fundusz parasolowy, tj. fundusz inwestycyjny otwarty, utworzony jako fundusz z wydzielonymi subfunduszami.

Fundusz inwestycyjny tworzy towarzystwo, które zarządza nim i reprezentuje fundusz w stosunkach z osobami trzecimi. Aktualnie Wnioskodawca utworzył i zarządza szeregiem funduszy inwestycyjnych utworzonych zgodnie z przepisami ustawy o funduszach. Wnioskodawca ze względu na pełnione funkcje wobec funduszy inwestycyjnych oraz ich uczestników, tak samodzielnie jak i poprzez zawarte umowy z podmiotami trzecimi dokonuje pełnej obsługi tak funduszy inwestycyjnych jak i uczestników. W związku z powyższym Wnioskodawca pełni w przypadku uczestników będących osobami fizycznymi między innymi funkcję płatnika w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jak też przepisów Ordynacji podatkowej.

Uczestnik takiego funduszu może nabywać jednostki uczestnictwa różnych subfunduszy utworzonych w ramach tego funduszu. Jednostki uczestnictwa subfunduszy zapisywane są na właściwych subrejestrach uczestnika funduszu, wyodrębnionych dla jednostek uczestnictwa danego subfunduszu. Jednostki uczestnictwa są jednostkami uczestnictwa subfunduszu, nie funduszu i wyrażają udział uczestnika w aktywach tego subfunduszu. Aktywa wszystkich subfunduszy składają się na aktywa funduszu, który sam nie posiada odrębnych aktywów, które nie byłyby aktywami subfunduszy. Odkupienie jednostek uczestnictwa subfunduszu realizowane jest przez fundusz na żądanie zawarte w zleceniu, zgłoszone przez uczestnika.

W rozpatrywanej sprawie stwierdzić należy, że jedno zlecenie uczestnika Funduszu dotyczące odkupienia jednostek uczestnictwa subfunduszy (dwóch lub więcej) jednego funduszu inwestycyjnego z wydzielonymi subfunduszami, stanowi jedną transakcję.

Jak również nabycie oraz odkupienie jednostek uczestnictwa subfunduszu jednego funduszu inwestycyjnego w ramach kilku zleceń na ten sam dzień wyceny należy traktować jako jedność.

Wobec powyższego, opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, w ramach takiego zlecenia / zleceń, nie będzie podlegać dochód z odkupienia jednostek funduszu inwestycyjnego każdego subfunduszu oddzielnie. W związku z tym, dla potrzeb ustalenia dochodu do opodatkowania, nabycie oraz odkupienie jednostek uczestnictwa różnych subfunduszy jednego funduszu inwestycyjnego, należy traktować jako jedność.

Mając powyższe na uwadze, należy stwierdzić, iż dochodem podlegającym opodatkowaniu w przypadku zlecenia / zleceń odkupienia jednostek uczestnictwa Funduszu składającego się z jednostek uczestnictwa różnych subfunduszy, jest różnica pomiędzy przychodem otrzymanym z tytułu odkupienia wszystkich jednostek, a kosztami poniesionymi przez uczestnika na ich nabycie.

Reasumując:

W przypadku odkupienia/umorzenia w danym dniu wyceny przez fundusz, na żądanie lub żądania jednego uczestnika tego funduszu, jednostek uczestnictwa kilku subfunduszy wydzielonych w ramach tego samego funduszu dochodem podlegającym opodatkowaniu będzie różnica pomiędzy łącznym przychodem (sumą przychodów z tytułu odkupienia poszczególnych jednostek uczestnictwa podlegających odkupieniu przez fundusz) osiągniętym z tytułu zbycia jednostek przed potrąceniem podatku, a łącznymi kosztami (sumą kosztów poniesionych na nabycie poszczególnych jednostek uczestnictwa podlegających odkupieniu przez fundusz) poniesionymi na nabycie tych jednostek uczestnictwa, niezależnie od tego, czy odkupienie nastąpi na podstawie jednego zlecenia dotyczącego odkupienia na dany dzień wyceny jednostek uczestnictwa kilku subfunduszy wydzielonych w ramach tego funduszu czy kilku zleceń.

W tym miejscu organ podatkowy wskazuje, iż Wnioskodawca powołując w treści własnego stanowiska przepisy ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, błędnie wskazał Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.)., bowiem od dnia 31 marca 2010 r. obowiązuje tekst jednolity ustawy opublikowany w Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm., co nie miało wpływu na rozstrzygnięcie przedmiotowego wniosku.

Końcowo - jak słusznie Wnioskodawca zauważył, w odniesieniu do powołanej we wniosku interpretacji organu podatkowego - wskazać należy, iż orzeczenie to nie jest wiążące dla tutejszego organu. Interpretacje organów podatkowych dotyczą tylko konkretnej, indywidualnej sprawy, osadzonej w określonym stanie faktycznym i tylko w tej sprawie rozstrzygnięcie w każdej z nich zawarte jest wiążące.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja Nr 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl