IPPB2/415-1011/11-4/AS - Określenie skutków podatkowych w ujęciu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych związanych ze zbyciem akcji nowej emisji nowopowstałej spółki akcyjnej oraz akcji istniejącej spółki akcyjnej, nabytych za cenę niższą od ich wartości rynkowej.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 9 lutego 2012 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB2/415-1011/11-4/AS Określenie skutków podatkowych w ujęciu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych związanych ze zbyciem akcji nowej emisji nowopowstałej spółki akcyjnej oraz akcji istniejącej spółki akcyjnej, nabytych za cenę niższą od ich wartości rynkowej.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 13 grudnia 2011 r. (data wpływu 19 grudnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych związanych ze zbyciem przez Wnioskodawcę akcji nowej emisji nowopowstałej spółki akcyjnej oraz akcji w istniejącej spółce akcyjnej nabytych za cenę niższą od ich wartości rynkowej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 grudnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych związanych ze zbyciem przez Wnioskodawcę akcji nowej emisji nowopowstałej spółki akcyjnej oraz akcji w istniejącej spółce akcyjnej nabytych za cenę niższą od ich wartości rynkowej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest osobą fizyczną mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wnioskodawca był zatrudniony na podstawie umowy o pracę w polskim oddziale przedsiębiorcy zagranicznego ("Polski Oddział") spółki posiadającej osobowość prawną z siedzibą na Cyprze ("Pracodawca"). Polski Oddział działa na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej na zasadach określonych w Rozdziale 6 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447 z późn. zm.).

Pracodawca specjalizuje się w działalności inwestycyjnej, która polega m.in. na wykupie tzw. "niedoszacowanych" aktywów/firm w celu ich odsprzedaży po cenie rynkowej, wykupie złych (trudnych do odzyskania) długów w celu ich windykacji lub odsprzedaży, inwestowaniu na rynkach nieruchomości, doradztwie finansowym i biznesowym.

Przed rozwiązaniem umowy o pracę Wnioskodawca zajmował w Polskim Oddziale stanowisko Dyrektora Inwestycyjnego. Dnia 30 czerwca 2010 r. Minister Finansów wydał na rzecz Pracodawcy decyzję w sprawie uznania prawidłowości wyboru i stosowania metody określenia części dochodu podmiotu zagranicznego, prowadzącego działalność poprzez położony na terytorium Rzeczypospolitej zagraniczny zakład, podlegającej przypisaniu temu zakładowi - porozumienie jednostronne ("Decyzja"), w której Minister Finansów uznał za prawidłowe wybór i stosowanie metody porównywalnej ceny niekontrolowanej w zakresie przypisania do Polskiego Oddziału części dochodu Pracodawcy - wynagrodzenia za czynności zarządzania projektami inwestycyjnymi polegającymi na zakupie, restrukturyzacji i sprzedaży podmiotów gospodarczych, które to czynności są podejmowane i prowadzone w Polsce bez udziału oddziałów Pracodawcy w innych krajach.

Zgodnie z Decyzją, po zakończeniu danego projektu inwestycyjnego prowadzonego przez Pracodawcę za pośrednictwem Polskiego Oddziału (bez udziału oddziałów Pracodawcy w innych krajach), do Polskiego Oddziału zostanie przypisane 20% udziału w zysku z projektu inwestycyjnego, pod warunkiem, że stopa zwrotu z zakończonej inwestycji osiągnie lub przekroczy 8% w skali roku (tzw. preferowana minimalna stopa zwrotu na inwestycji).

Pracodawca zakończył jeden z prowadzonych za pośrednictwem Polskiego Oddziału projektów inwestycyjnych, zarządzanego przez Wnioskodawcę. W związku ze spełnieniem wskazanego powyżej warunku osiągnięcia preferowanej minimalnej stopy zwrotu na inwestycji, 20% zysku z tego projektu inwestycyjnego zostanie przypisane Polskiemu Oddziałowi.

Pracodawca planował wypłatę części lub całości wskazanego powyżej zysku, przypisanego Polskiemu Oddziałowi, na rzecz Wnioskodawcy w charakterze dodatkowej gratyfikacji finansowej (udział w zyskach, ang. carried interest). Planowana wypłata z zysku w postaci dodatkowej gratyfikacji finansowej pierwotnie wynikała z łączącego Pracodawcę z Wnioskodawcą dodatkowego porozumienia (aneksu do umowy o pracę) zawartego w ramach stosunku pracy oraz z wewnętrznych regulaminów Pracodawcy. Jednakże stosunek pracy pomiędzy Wnioskodawcą a Pracodawcą uległ rozwiązaniu z dniem 31 października 2011 r. Pomimo to były Pracodawca zamierza przekazać Wnioskodawcy gratyfikację na zasadach określonych poniżej.

Zdarzenie przyszłe Nr 1 (przekazanie akcji nowej emisji):

Wnioskodawca założy (albo wykorzysta istniejącą) spółkę posiadającą osobowość prawną ("Spółka"), której kapitał zakładowy będzie dzielić się na akcje, przy czym obecnie planowane jest założenie niepublicznej spółki kapitałowej (ang. private company limited by shares) z siedzibą w Republice Cypryjskiej i działającej zgodnie z tamtejszym prawem.

Alternatywnie rozważane jest założenie:

* spółki akcyjnej (fr. société anonyme) z siedzibą w Luksemburgu i działającej zgodnie z tamtejszym prawem, albo

* spółki akcyjnej posiadającej siedzibę na terytorium innego niż ww. państwa członkowskiego Unii Europejskiej (w tym Polski) lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Następnie, na podstawie uchwały walnego zgromadzenia Spółki zostanie przeprowadzone podwyższenie kapitału zakładowego Spółki poprzez emisję nowych akcji ("Akcje"). Akcje zostaną objęte przez Pracodawcę, działającego poprzez Polski Oddział, po cenie wyższej niż wartość nominalna Akcji. Uchwała walnego zgromadzenia Spółki będzie przewidywać, że Akcje zostaną objęte przez Pracodawcę wyłącznie w celu przeniesienia tytułu ich własności na Wnioskodawcę.

W wykonaniu uchwały walnego zgromadzenia Spółki, Pracodawca (działając poprzez Polski Oddział) zaoferuje Wnioskodawcy nabycie Akcji po cenie równej lub niższej od ich wartości nominalnej (a zatem niższej od ich wartości rynkowej).

Zdarzenie przyszłe nr 2 (przekazanie istniejących akcji):

Wnioskodawca nabędzie akcje istniejącej spółki akcyjnej (wskazanej we wniosku) jako osoba uprawniona na podstawie uchwały walnego zgromadzenia.

Akcje w istniejącej spółce akcyjnej, posiadane przez spółkę z siedzibą na Cyprze albo nabyte przez Pracodawcę od podmiotów zależnych od spółki z siedzibą na Cyprze zostaną nabyte przez

Wnioskodawcę za cenę niższą od wartości rynkowej tych akcji.

"Istniejącą spółką akcyjną", o której mowa powyżej będzie:

* niepubliczna spółka kapitałowa (ang. private company limited by shares) z siedzibą w Republice Cypryjskiej, albo

* spółka akcyjna (fr. société anonyme) z siedzibą w Luksemburgu, albo

* spółka akcyjna posiadająca siedzibę na terytorium innego niż ww. państwa członkowskiego Unii Europejskiej (w tym Polski) lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1.

Czy w przypadku zdarzenia przyszłego Nr 1, w momencie nabycia przez Wnioskodawcę Akcji Spółki od byłego Pracodawcy (działającego poprzez Polski Oddział) po cenie równej lub niższej od ich wartości nominalnej (a zatem niższej od ich wartości rynkowej), po stronie Wnioskodawcy powstanie dochód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

2.

Czy w przypadku zdarzenia przyszłego Nr 2, w momencie nabycia przez Wnioskodawcę od byłego Pracodawcy (działającego poprzez Polski Oddział) akcji w istniejącej spółce akcyjnej, posiadanych przez spółkę z siedzibą na Cyprze albo nabytych przez Pracodawcę od podmiotów zależnych od spółki z siedzibą na Cyprze, po stronie Wnioskodawcy powstanie dochód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

3.

Czy w przypadku późniejszego zbycia przez Wnioskodawcę akcji, nabytych w wyniku zdarzenia Nr 1 albo Nr 2, uzyskany w ten sposób przychód powinien zostać zakwalifikowany jako przychód z kapitałów pieniężnych, a uzyskany w ten sposób dochód będzie podlegał opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym w wysokości 19%.

Odpowiedź na pytanie Nr 3 stanowi przedmiot interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych. Odpowiedź w zakresie pytania Nr 1 i Nr 2 w przedmiocie przepisów prawa podatkowego dotyczących podatku dochodowego od osób fizycznych została zawarta w odrębnych rozstrzygnięciach.

Zdaniem Wnioskodawcy:

III.

Opodatkowanie zbycia akcji w przyszłości.

W opinii Wnioskodawcy, w przypadku zbycia przez niego w przyszłości akcji nabytych w wyniku zdarzenia Nr 1 albo Nr 2, przychód osiągnięty w ten sposób przez Wnioskodawcę należy zakwalifikować jako przychód z kapitałów pieniężnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 6 lit. a) u.p.d.o.f.

Zgodnie bowiem treścią wskazanego przepisu, za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, przychody, przychody z odpłatnego zbycia udziałów w spółkach mających osobowość prawną oraz papierów wartościowych. Wysokość dochodu Wnioskodawca powinien w takim przypadku określić na zasadzie art. 30b ust. 2 pkt 1 u.p.d.o.f., a zatem jako różnicę pomiędzy przychodem ze zbycia Akcji a kosztami uzyskania przychodów. Należy przy tym stwierdzić, iż przy zbyciu Akcji nabytych po cenie preferencyjnej, koszty uzyskania przychodu należy ustalić w oparciu o przepisy art. 23 ust. 1 pkt 38 u.p.d.o.f., a zatem w wysokości ceny preferencyjnej, która zostanie uiszczona na rzecz Pracodawcy (Polskiego Oddziału) w zamian za Akcje.

Dochód obliczony w sposób przedstawiony powyżej będzie podlegał opodatkowaniu zryczałtowaną stawką w wysokości 19%, zgodnie z art. 30b ust. 1 u.p.d.o.f. Na podstawie ust. 5 tego przepisu, nie może on być łączony z dochodami opodatkowanymi na zasadach ogólnych oraz podatkiem liniowym.

Przedstawione powyżej stanowisko znajduje potwierdzenie m.in. w interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie dnia 10 grudnia 2010 r. (sygn. IPPB2/415-775/10-4/AS).

Wnioskodawca ponadto informuje, że:

1)

Uzyskane przez niego interpretacje indywidualne IPPB2/415-655/11-3/MK, IPPB2/415-655/11-4/MK oraz IPPB2/415-655/11 -5/MK dotyczyły innego stanu faktycznego, tj. sytuacji w której obowiązywała jeszcze umowa o pracę oraz aneks przewidujący dodatkową gratyfikację.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Zatem wszelkie dochody podatnika nie wymienione enumeratywnie w katalogu zwolnień przedmiotowych podlegają opodatkowaniu.

Zgodnie z art. 9 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych dochodem ze źródła przychodów, jeżeli przepisy art. 24-25 nie stanowią inaczej, jest nadwyżka sumy przychodów z tego źródła nad kosztami ich uzyskania osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy podatku dochodowym od osób fizycznych źródłem przychodów są m.in. kapitały pieniężne i prawa majątkowe w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a)-c) tego przepisu.

W myśl art. 17 ust. 1 pkt 6 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, przychody z odpłatnego zbycia udziałów w spółkach mających osobowość prawną oraz papierów wartościowych.

Przepis art. 30b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stanowi, iż od dochodów uzyskanych z odpłatnego zbycia papierów wartościowych lub pochodnych instrumentów finansowych, i z realizacji praw z nich wynikających oraz z odpłatnego zbycia udziałów w spółkach mających osobowość prawną oraz z tytułu objęcia udziałów (akcji) w spółkach mających osobowość prawną albo wkładów w spółdzielniach w zamian za wkład niepieniężny w postaci innej niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część, podatek dochodowy wynosi 19% uzyskanego dochodu.

Zgodnie z art. 30b ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych dochodem, o którym mowa w ust. 1, jest różnica między sumą przychodów uzyskanych z tytułu odpłatnego zbycia papierów wartościowych a kosztami uzyskania przychodów, określonymi na podstawie art. 22 ust. 1f lub ust. 1g, lub art. 23 ust. 1 pkt 38, z zastrzeżeniem art. 24 ust. 13 i 14.

Stosownie do art. 23 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków na objęcie lub nabycie udziałów albo wkładów w spółdzielni, udziałów (akcji) w spółce mającej osobowość prawną oraz innych papierów wartościowych, a także wydatków na nabycie tytułów uczestnictwa lub jednostek uczestnictwa w funduszach kapitałowych; wydatki takie są jednak kosztem uzyskania przychodu z odpłatnego zbycia tych udziałów (akcji), wkładów oraz innych papierów wartościowych, w tym z tytułu wykupu przez emitenta papierów wartościowych, a także z odkupienia tytułów uczestnictwa lub jednostek uczestnictwa w funduszach kapitałowych, albo umorzenia jednostek uczestnictwa, tytułów uczestnictwa oraz certyfikatów inwestycyjnych w funduszach kapitałowych, z zastrzeżeniem ust. 3e.

W myśl art. 30b ust. 5 ww. ustawy dochodów, o których mowa w ust. 1, nie łączy się z dochodami opodatkowanymi na zasadach określonych w art. 27 oraz art. 30c. Stosownie do art. 30b ust. 6 ustawy rozliczenie ww. dochodów następuje na zasadzie samoopodatkowania, tj. po zakończeniu roku podatkowego podatnik jest obowiązany w zeznaniu podatkowym, składanym do końca kwietnia roku następnego po roku podatkowym (PIT-38), wykazać dochody uzyskane w roku podatkowym m.in. z odpłatnego zbycia akcji i obliczyć należny podatek dochodowy.

Organ podatkowy zauważa, iż zgodnie z art. 30b ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych przepisy ust. 1 stosuje się z uwzględnieniem umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska. Jednakże zastosowanie stawki podatku wynikającej z właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, albo niezapłacenie podatku zgodnie z taką umową jest możliwe pod warunkiem udokumentowania dla celów podatkowych miejsca zamieszkania podatnika uzyskanym od niego certyfikatem rezydencji.

Biorąc pod uwagę powyższe ustalenia, o tym czy uzyskany przez wnioskodawcę przychód podlegać będzie opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych decydować będą każdorazowo postanowienia umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania podpisanej pomiędzy Rzeczpospolitą Polską a państwem, w którym znajdować się będzie siedziba spółki, której akcje obejmie Wnioskodawca.

W związku z powyższym, z uwagi na fakt, że Wnioskodawca jest osobą fizyczną mającą miejsce zamieszkania na terytorium Polski, miejscem opodatkowania dochodów z tytułu zbycia akcji spółek kapitałowych o których mowa w przedstawionym zdarzeniu przyszłym co do zasady będzie Polska. W konsekwencji, skutki podatkowe przedmiotowej transakcji należy oceniać w świetle przepisów ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.)

Z wniosku wynika, że moment opodatkowania dochodu z tytułu częściowo odpłatnego nabycia przedmiotowych akcji w ramach opisanego zdarzenia przyszłego zostanie przesunięty dopiero do chwili gdy Wnioskodawca zdecyduje się na ich zbycie. Uzyskany przez Wnioskodawcę przychód z tytułu odpłatnego zbycia akcji należy zakwalifikować jako przychód z kapitałów pieniężnych, o którym mowa w ww. art. 17 ust. 1 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Odnośnie zaś ustalenia kosztów uzyskania przychodów z tytułu odpłatnego zbycia akcji zauważyć należy, że jedna z fundamentalnych zasad rozliczenia podatkowego dotyczy kosztów uzyskania przychodów i została wyrażona w art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Z art. 22 ust. 1 ww. ustawy wynika, iż kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23. Sformułowanie "koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodu" należy rozumieć w ten sposób, że za koszty uzyskania przychodu uznawane będą tylko te wydatki, które pozostają z uzyskanym przychodem w związku o charakterze przyczynowo-skutkowym.

Mający zastosowanie w przedmiotowej sprawie przepis art. 23 ust. 1 pkt 38 w sposób wskazuje, że za koszty uzyskania przychodów z odpłatnego zbycia udziałów (akcji) uważa się wydatki na objęcie lub nabycie udziałów (akcji), ale dopiero w momencie uzyskania przychodu z odpłatnego zbycia udziałów (akcji). Ustawodawca wskazał bowiem wyraźnie, że przedmiotowe wydatki poniesione na nabycie udziałów (akcji) stanowią koszt uzyskania przychodu nie w którymkolwiek momencie, ale dopiero w przypadku odpłatnego zbycia nabytych udziałów (akcji).

Odnosząc powyższe do przedstawionego przez Wnioskodawcę zdarzenia przyszłego stwierdzić należy, że w przypadku sprzedaży przez Wnioskodawcę akcji nabytych po preferencyjnej cenie do kosztów uzyskania przychodu Wnioskodawca może zaliczyć wydatki które poniósł na nabycie akcji.

Dochód obliczony, jako różnica pomiędzy przychodem ze zbycia Akcji a kosztami uzyskania przychodów będzie podlegał opodatkowaniu zryczałtowaną stawką w wysokości 19% zgodnie z dyspozycją przepisu art. 30b ust. 1 ww. ustawy.

Reasumując ewentualne zbycie akcji, które mają być nabyte przez Wnioskodawcę w ramach opisanego we wniosku zdarzenia przyszłego należy zakwalifikować, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 6 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jako przychody z kapitałów pieniężnych. Uzyskany Dochód będzie podlegał opodatkowaniu zryczałtowaną stawką w wysokości 19%, zgodnie z art. 30b ust. 1 u.p.d.o.f. Dodatkowo należy podkreślić, że przywołane przez Wnioskodawcę rozstrzygnięcie organu podatkowego dotyczące przepisów prawa wydane zostało w indywidualnej sprawie i nie może być źródłem praw i obowiązków w innych sprawach.

Na mocy art. 87 ust. 1 ustawy z dnia 2 kwietnia 1997 r. - Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 78, poz. 483 z późn. zm.) źródłami powszechnie obowiązującego prawa w Rzeczypospolitej Polskiej są: Konstytucja, ustawy, ratyfikowane umowy międzynarodowe oraz rozporządzenia.

Z uwagi na powyższe przywołane we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej rozstrzygnięcie organu podatkowego nie jest wiążące dla tut. organu podatkowego. Każdą sprawę organ podatkowy jest zobowiązany traktować indywidualnie.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl