IPPB1/4511-196/16-4/EC

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 18 kwietnia 2016 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB1/4511-196/16-4/EC

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 9 lutego 2016 r. (data wpływu 15 lutego 2016 r.) oraz uzupełnieniu wniosku z dnia 8 kwietnia 2016 r. (data wpływu 11 kwietnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ciążących na Spółce obowiązków płatnika wobec osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, w związku z realizacją wskazanego we wniosku konkursu sprzedażowego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 lutego 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ciążących na Spółce obowiązków płatnika wobec osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, w związku z realizacją wskazanego we wniosku konkursu sprzedażowego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca O. Sp. z o.o. (dalej: "Spółka" lub "Wnioskodawca") jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, posiadającym siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. W ramach prowadzonej działalności Spółka świadczy usługi w zakresie doradztwa finansowego i ubezpieczeń.

Spółka świadczy usługi za pośrednictwem wykwalifikowanych doradców, wykonujących wskazane czynności na podstawie prowadzonej przez siebie pozarolniczej działalności gospodarczej (dalej: "Podwykonawcy"). Spółka w umowach z Podwykonawcami określiła kryteria wydajności dokonywanych przez Podwykonawców czynności, dających jednolitą miarę wartości sprzedaży produktów w zależności od rodzaju produktu, wysokości składki, a także wysokości otrzymanej przez Spółkę prowizji.

W celu zwiększenia sprzedaży oferowanych produktów Wnioskodawca organizuje i zamierza organizować w przyszłości konkursy sprzedażowe. Możliwość udziału w konkursie jest/będzie ograniczona do Podwykonawców. Zasady konkursu są/będą określone w regulaminie konkursu, który ustala/będzie ustalał zasady wyłaniania zwycięzców, termin rozstrzygnięcia konkursu, a także nagrody dla zwycięzców i sposób ich wydawania. Zgodnie z treścią regulaminu w konkursie zostaje wyłonionych 6 zwycięzców, którzy w określonym terminie osiągną najlepsze wyniki sprzedażowe. Zwycięzcy są/będą wybierani z poszczególnych grup po dwie osoby z każdej grupy zaszeregowania. Poziom sprzedaży zostaje ustalony w oparciu o jednolitą miarę wartości sprzedaży produktów. Nagrodą w konkursie jest/będzie możliwość zakupu wycieczki zagranicznej (dla Podwykonawcy i osoby towarzyszącej) po cenie znacząco odbiegającej od ceny rynkowej. Istnieje możliwość rezygnacji z nagrody przez któregoś z wyłonionych zwycięzców, w takim przypadku Wnioskodawca nie przewiduje wyboru na jego miejsce innej osoby z listy uczestników, która osiągnęła relatywnie wysoki wynik sprzedaży.

W uzupełnieniu wniosku z dnia 8 kwietnia 2016 r. Wnioskodawca wskazał, że w celu zwiększenia sprzedaży oferowanych produktów Wnioskodawca organizuje i zamierza organizować w przyszłości konkursy sprzedażowe. Możliwość udziału w konkursie jest/będzie ograniczona do Podwykonawców. Zasady konkursu są/będą określone w regulaminie konkursu, który ustala/będzie ustalał zasady wyłaniania zwycięzców, termin rozstrzygnięcia konkursu, a także nagrody dla zwycięzców i sposób ich wydawania. Zgodnie z treścią regulaminu w konkursie zostanie wyłonionych 6 zwycięzców, którzy w określonym terminie osiągną najlepsze wyniki sprzedażowe. Zwycięzcy będą wybierani z poszczególnych grup po dwie osoby z każdej grupy zaszeregowania. Poziom sprzedaży zostanie ustalony w oparciu o jednolitą miarę wartości sprzedaży produktów. Nagrodą w konkursie będzie możliwość zakupu wycieczki zagranicznej (dla Podwykonawcy i osoby towarzyszącej) po cenie znacząco odbiegającej od ceny rynkowej. Istnieje możliwość rezygnacji z nagrody przez któregoś z wyłonionych zwycięzców, w takim przypadku Wnioskodawca nie przewiduje wyboru na jego miejsce innej osoby z listy uczestników, która osiągnęła relatywnie wysoki wynik sprzedaży.".

W związku z wątpliwościami podjętymi przez tut. organ Wnioskodawca pragnie podkreślić, że przedmiotowe konkursy są/będą organizowane w celu wyróżnienia Podwykonawców, którzy osiągnęli najwyższy poziom sprzedaży produktów Spółki. Wobec tego głównym przeznaczeniem realizowania konkursów jest/będzie osiągnięcie wyższych zysków ze sprzedaży poprzez zmotywowanie Podwykonawców do uzyskania lepszych wyników sprzedażowych. W związku z powyższym, działania polegające na organizacji konkursów skierowanych do Podwykonawców sprzedających produkty Spółki mają/będą miały na celu wsparcie sprzedaży, a w rezultacie zwiększenie jej przychodów.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:

1. Czy w związku z zakupem wycieczki zagranicznej stanowiącej nagrodę w konkursie sprzedażowym, po cenie znacząco odbiegającej od ceny rynkowej, po stronie Podwykonawcy powstanie jakikolwiek przychód podatkowy (w rozumieniu u.p.d.o.f.), np. przychód z częściowo odpłatnych świadczeń w związku, z którym na Spółce mogą spoczywać jakiekolwiek obowiązki płatnika.

2. Czy wartość zakupionych wycieczek zagranicznych, stanowiących nagrody konkursowe Wnioskodawca będzie mógł zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź na pytanie oznaczone nr 1. W zakresie pytania nr 2 zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Zdaniem Wnioskodawcy, w związku z zakupem wycieczki zagranicznej stanowiącej nagrodę w konkursie sprzedażowym, po cenie znacząco odbiegającej od ceny rynkowej, po stronie Podwykonawców nie powstanie przychód podatkowy, w tym przychód z częściowo odpłatnych świadczeń, a w rezultacie na Spółce nie będą spoczywać jakiekolwiek obowiązki płatnika.

Na mocy art. 14 ust. 1 u.p.d.o.f. za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

Przychodem z działalności gospodarczej jest w myśl art. 14 ust. 2 pkt 8 u.p.d.o.f. wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń, obliczonych zgodnie z art. 11 ust. 2-2b, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 125.

Na podstawie art. 11 ust. 1 u.p.d.o.f. przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19, art. 25b i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Zgodnie z treścią ust. 2 ww. artykułu wartość pieniężną świadczeń w naturze, z zastrzeżeniem art. 12 ust. 2-2c, określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca ich uzyskania.

Natomiast na podstawie ust. 2a tego artykułu wartość pieniężną innych nieodpłatnych świadczeń ustala się:

1.

jeżeli przedmiotem świadczenia są usługi wchodzące w zakres działalności gospodarczej dokonującego świadczenia - według cen stosowanych wobec innych odbiorców;

2.

jeżeli przedmiotem świadczeń są usługi zakupione - według cen zakupu;

3.

jeżeli przedmiotem świadczeń jest udostępnienie lokalu lub budynku - według równowartości czynszu, jaki przysługiwałby w razie zawarcia umowy najmu tego lokalu lub budynku;

4.

w pozostałych przypadkach - na podstawie cen rynkowych stosowanych przy świadczeniu usług lub udostępnianiu rzeczy lub praw tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca udostępnienia.

Jak zostało wskazane w ust. 2b ww. artykułu jeżeli świadczenia są częściowo odpłatne, przychodem podatnika jest różnica pomiędzy wartością tych świadczeń, ustalona według zasad określonych w ust. 2 lub 2a, a odpłatnością ponoszoną przez podatnika.

W konsekwencji powyższych uregulowań otrzymanie przez podatnika częściowo odpłatnego świadczenia powoduje powstanie przychodu, stanowiącego różnicę pomiędzy wartością świadczenia, a odpłatnością przez niego poniesioną. Na gruncie przepisów prawa podatkowego częściowo odpłatne świadczenie może mieć miejsce w przypadku transakcji zawieranych na warunkach odbiegających od warunków rynkowych.

W przedmiotowym przypadku należy uznać, że nagroda w konkursie sprzedażowym, którą jest możliwość zakupu wycieczki zagranicznej po cenie znacząco niższej od ceny rynkowej nie ma charakteru częściowo nieodpłatnego świadczenia. Stanowi ona formę zbliżoną do upustu cenowego (bonifikaty, rabatu).

u.p.d.o.f. reguluje kwestię określania wartości rynkowej w stosunku do przychodów określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 u.p.d.o.f. Zgodnie z art. 19 ust. 3 u.p.d.o.f. wartość rynkową rzeczy lub praw majątkowych określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca odpłatnego zbycia.

Zdaniem Wnioskodawcy pojęcie ceny rynkowej należy każdorazowo rozpatrywać w kontekście charakteru danej transakcji oraz jej uwarunkowań ekonomicznych. Nie ulega wątpliwościom, że stosowanie upustów cenowych w ramach prowadzonego przedsięwzięcia należy uznać za uzasadnione działanie podatnika. W rezultacie, sprzedaż przez Spółkę wycieczek zagranicznych Podwykonawcom (zwycięzcom konkursu), którzy osiągnęli najwyższy poziom sprzedaży produktów Spółki, posiada uzasadnienie ekonomiczne świadczące o zachowaniu rynkowego charakteru transakcji.

Należy wskazać, że ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie definiuje pojęcia bonifikaty czy rabatu. Zgodnie ze słownikowym znaczeniem termin "bonifikata" oznacza "zniżkę, rabat od ustalonej ceny towaru", natomiast "rabat" definiowany jest jako "zniżka od całej sumy należnej za towar" (Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego).

W rezultacie zakup przez Podwykonawców wycieczki zagranicznej od Wykonawcy po cenie znacząco odbiegającej od ceny rynkowej, stanowiącej nagrodę za osiągnięcie najwyższych wyników sprzedaży produktów Spółki, nie spowoduje powstania u nich jakiegokolwiek przychodu, w tym przychodu z tytułu częściowo nieodpłatnego świadczenia.

Powyższe stanowisko potwierdza interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 30 grudnia 2015 r., o znaku ILPB3/4510-1-466/15-6/AO, w której za prawidłowe zostało uznane stanowisko podatnika, że "po stronie kontrahentów nabywających w ramach akcji promocyjnej prawo do zakupu nagród (bonów towarowych, wycieczek itp.) za symboliczną złotówkę nie powstaje przychód z tytułu otrzymania częściowo nieodpłatnych świadczeń".

Pogląd ten został podzielony również w:

* interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 24 września 2015 r., o znaku IPPB1/4511-920/15-2/EC,

* interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 20 sierpnia 2015 r., o znaku IPPB1/4511 -655/15-2/EC.

Reasumując, zakup przez Podwykonawców wycieczki zagranicznej po cenie znacząco odbiegającej od ceny rynkowej, będącej nagrodą w konkursie sprzedażowym organizowanym przez Spółkę, nie spowoduje powstania po stronie Podwykonawców przychodu z tytułu częściowo nieodpłatnych świadczeń. W rezultacie na Spółce nie będą spoczywać jakiekolwiek obowiązki płatnika.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.), płatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, obowiązana na podstawie przepisów prawa podatkowego do obliczenia i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu.

Przepisy prawa podatkowego, o których mowa w ww. art. 8 Ordynacji podatkowej, zawiera m.in. ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 361, z późn. zm.), w której w Rozdziale 7 Pobór podatku lub zaliczek na podatek przez płatników, zawarte są przepisy dotyczące zasad obliczania, poboru i odprowadzania do właściwego urzędu skarbowego podatku lub zaliczek na podatek przez płatników.

Na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 11 ust. 1 ww. ustawy przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19, art. 25b i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Wartość pieniężną świadczeń w naturze, z zastrzeżeniem art. 12 ust. 2-2c, określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca ich uzyskania (art. 11 ust. 2 ww. ustawy).

Zgodnie z art. 11 ust. 2a ww. ustawy wartość pieniężną innych nieodpłatnych świadczeń ustala się:

1.

jeżeli przedmiotem świadczenia są usługi wchodzące w zakres działalności gospodarczej dokonującego świadczenia - według cen stosowanych wobec innych odbiorców;

2.

jeżeli przedmiotem świadczeń są usługi zakupione - według cen zakupu;

3.

jeżeli przedmiotem świadczeń jest udostępnienie lokalu lub budynku - według równowartości czynszu, jaki przysługiwałby w razie zawarcia umowy najmu tego lokalu lub budynku;

4.

w pozostałych przypadkach - na podstawie cen rynkowych stosowanych przy świadczeniu usług lub udostępnianiu rzeczy lub praw tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca udostępnienia.

Jeżeli świadczenia są częściowo odpłatne, przychodem podatnika jest różnica pomiędzy wartością tych świadczeń, ustaloną według zasad określonych w ust. 2 lub 2a, a odpłatnością ponoszoną przez podatnika (art. 11 ust. 2b ww. ustawy).

Przepis art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zawiera katalog przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

W treści art. 10 ust. 1 pkt 3 i 9 ww. ustawy, ustawodawca jako źródła przychodów wskazał pozarolniczą działalność gospodarczą oraz inne źródła.

W myśl art. 20 ust. 1 ww. ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17.

Natomiast zgodnie z treścią art. 14 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 - tj. pozarolniczej działalności gospodarczej - uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

W myśl art. 14 ust. 2 pkt 8 ww. ustawy, przychodem z działalności gospodarczej jest również wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń, obliczonych zgodnie z art. 11 ust. 2-2b, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 125.

Zgodnie natomiast z art. 44 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, podatnicy osiągający dochody z działalności gospodarczej, o której mowa w art. 14, są obowiązani bez wezwania wpłacać w ciągu roku podatkowego zaliczki na podatek dochodowy według zasad określonych w ust. 3, z zastrzeżeniem ust. 3f-3h.

Jak wynika z powyższego, podatnicy uzyskujący dochody ze źródła przychodów jakim jest pozarolnicza działalność gospodarcza, sami dokonują opodatkowania tych dochodów.

Z informacji zawartych we wniosku wynika, że Wnioskodawca planuje przeprowadzanie konkursów sprzedażowych skierowanych do swoich Podwykonawców. Możliwość udziału w konkursie jest/będzie ograniczona do Podwykonawców. Zasady konkursu są/będą określone w regulaminie konkursu, który ustala/będzie ustalał zasady wyłaniania zwycięzców, termin rozstrzygnięcia konkursu, a także nagrody dla zwycięzców i sposób ich wydawania. Zgodnie z treścią regulaminu w konkursie zostaje wyłonionych 6 zwycięzców, którzy w określonym terminie osiągną najlepsze wyniki sprzedażowe. Zwycięzcy są/będą wybierani z poszczególnych grup po dwie osoby z każdej grupy zaszeregowania. Poziom sprzedaży zostaje ustalony w oparciu o jednolitą miarę wartości sprzedaży produktów. Nagrodą w konkursie jest/będzie możliwość zakupu wycieczki zagranicznej (dla Podwykonawcy i osoby towarzyszącej) po cenie znacząco odbiegającej od ceny rynkowej. Istnieje możliwość rezygnacji z nagrody przez któregoś z wyłonionych zwycięzców, w takim przypadku Wnioskodawca nie przewiduje wyboru na jego miejsce innej osoby z listy uczestników, która osiągnęła relatywnie wysoki wynik sprzedaży.

Przedmiotowe konkursy są/będą organizowane w celu wyróżnienia Podwykonawców, którzy osiągnęli najwyższy poziom sprzedaży produktów Spółki. Wobec tego głównym przeznaczeniem realizowania konkursów jest/będzie osiągnięcie wyższych zysków ze sprzedaży poprzez zmotywowanie Podwykonawców do uzyskania lepszych wyników sprzedażowych. W związku z powyższym, działania polegające na organizacji konkursów skierowanych do Podwykonawców sprzedających produkty Spółki mają/będą miały na celu wsparcie sprzedaży, a w rezultacie zwiększenie jej przychodów.

Należy zauważyć, że ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie definiuje pojęcia bonifikaty, rabatu. Słownik wyrazów obcych Kopalińskiego definiuje pojęcie - bonifikata, rabat, opust, upust, jako zniżkę ceny dóbr lub usług, przyznawaną przez sprzedającego (wykonawcę usługi) po dokonaniu transakcji. Termin "rabat", zgodnie ze słownikowym znaczeniem tego pojęcia oznacza "zniżkę, ustępstwo procentowe od ustalonych cen towaru, głównie na rzecz nabywców płacących gotówką, kupujących dużą ilość towaru jednorazowo lub w określonym czasie, upust" (Słownik Języka Polskiego PWN R-Z, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996).

"Ceną" - zgodnie z definicją zawartą w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach (Dz. U. z 2013 r. poz. 385) - jest wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę.

W związku z tym, że uczestnikami akcji promocyjnej są osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, których ewentualny przychód z tytułu otrzymanych nieodpłatnych lub częściowo nieodpłatnych świadczeń byłby rozliczany w ramach działalności gospodarczej należy stwierdzić, iż na Spółce, nie ciążą obowiązki płatnika określone w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych. W przedstawionej bowiem we wniosku sytuacji Wnioskodawca nie pełni roli płatnika.

Reasumując, stwierdzić należy, iż po stronie Spółki nie powstaną jakiekolwiek obowiązki płatnika związane z dokonaniem sprzedaży z dużym rabatem na rzecz uczestników konkursy sprzedażowe, tj. osób fizycznych prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą.

Końcowo, odnosząc się do powołanych przez Wnioskodawcę interpretacji indywidualnych wskazać należy, że rozstrzygnięcia w nich zawarte nie są wiążące dla tutejszego Organu. Interpretacje organów podatkowych dotyczą tylko konkretnych, indywidualnych spraw podatników, osadzonych w określonym stanie faktycznym lub zdarzeniu przyszłym i tylko w tych sprawach rozstrzygnięcia w każdej z nich zawarte są wiążące. Nie wywołują one zatem żadnych skutków prawnych w odniesieniu do innych podatników.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl