IPPB1/415-964/10-4/RS - Możliwość zastosowania zwolnienia przedmiotowego wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 68a u.p.d.o.f.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 24 stycznia 2011 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB1/415-964/10-4/RS Możliwość zastosowania zwolnienia przedmiotowego wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 68a u.p.d.o.f.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 28 października 2010 r. (data wpływu 3 listopada 2010 r.), oraz piśmie z dnia 7 stycznia 2011 r. (data nadania 7 stycznia 2011 r., data wpływu 10 stycznia 2011 r.) uzupełniającym braki formalne na wezwanie Nr IPPB5/423-742/10-2/JC, IPPB1/415-964/10-2/AM z dnia 23 grudnia 2010 r. (data nadania 24 grudnia 2010 r., data doręczenia 30 grudnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 listopada 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

1.

Stan faktyczny

1.1. Działalność Spółki

L. jest częścią grupy inwestycyjnej N., która inwestuje w zróżnicowane sektory rynku: hotelarstwo, nieruchomości, lotnictwo, sektor detaliczny oraz sektor spożywczy, Spółka należy do szwedzkiego oddziału grupy, zarządzającego spółkami sektora branży spożywczej i napojów.

W Polsce L. należy do grona wiodących producentów wyrobów cukierniczych na rynku. Asortyment Spółki obejmuje różnorodne wyroby ciastkarskie i ciastka i - w zależności od kształtującego się popytu na produkty Spółki oraz prowadzonych działań marketingowych wpływających na atrakcyjność oferty - może podlegać stałym bądź sezonowym modyfikacjom.

1.2. Akcje promocyjne oraz działania wspierające sprzedaż prowadzone w stosunku do dystrybutorów.

W warunkach gospodarki rynkowej, którą cechuje stale rosnąca konkurencja, Spółka podejmuje ustawicznie działania promocyjne, marketingowe oraz o charakterze wsparcia sprzedaży zmierzające do zwiększenia rozpoznawalności oraz wolumenu sprzedawanych przez nią wyrobów, co w efekcie ma prowadzić do zwiększenia obrotów lub co najmniej do podtrzymania popytu na dotychczasowym poziomie. Podejmowane działania promocyjne, marketingowe i wsparcia sprzedaży wpływają w szczególności na budowanie relacji z kontrahentami, którzy dystrybuują produkty Spółki (dystrybutorzy"), na ich lojalność, a co za tym idzie na wygenerowanie większego zysku.

W celu aktywizacji i uatrakcyjnienia sprzedaży wyrobów Spółki do dystrybutorów, a także budowania i podtrzymywania długookresowej relacji z kontrahentami, w ramach ustaleń między stronami stosowane są w szczególności następujące metody premiowania za dokonanie zakupów w Spółce:

(1) sprzedaż określonej ilości wyrobów ciastkarskich za symboliczną kwotę 1 zł lub 1 grosz, przy dokonaniu zakupu o określonej ilości lub wartości (tzw. rabat finansowy").

(2) wydanie wyrobów ciastkarskich w ramach tzw. "gratisu", przy dokonaniu zakupu o określonej ilości lub wartości (tzw. rabat towarowy");

Możliwość zakupu wyrobów ciastkarskich Spółki przez dystrybutorów z rabatem finansowym lub rabatem towarowym ma na celu intensyfikację sprzedaży oferowanych przez Spółkę wyrobów, a co za tym idzie - wzrost osiąganych przez Spółkę przychodów. Powyższe założenia znajdują potwierdzenie we wcześniej przeprowadzonych analizach i porównaniach przychodów ze sprzedaży w efekcie podobnych akcji. Działania te podejmowane są tylko i wyłącznie w celu zwiększenia sprzedaży i atrakcyjności produktów Spółki, pozyskania nowych kontrahentów (nabywców wyrobów Spółki) oraz zwiększenia udziału lub co najmniej utrzymania określonej pozycji na rynku. Pozostają zatem w bezpośrednim związku z prowadzoną przez Spółkę działalnością i mają na celu zwiększenie przychodów osiąganych przez Spółkę.

1.3. Akcje promocyjne i reklamowe prowadzone w stosunku do klientów końcowych

W celu zwiększenia rozpoznawalności produktów Spółki u końcowych nabywców, Spółka organizuje szereg działań o charakterze promocyjnym i reklamowym, skierowanych do finalnych konsumentów, polegających na nieodpłatnym przekazaniu tym osobom wyrobów Spółki. Spółka podejmuje czynności promocyjno - reklamowe w celu zapoznania ostatecznych konsumentów z oferowanymi wyrobami, licząc na to, że znajomość produktów Spółki oraz ich walorów przełoży się na wzrost sprzedaży tych wyrobów. W szczególności, działania Spółki mogą obejmować wszystkie z poniżej wymienionych lub tylko niektóre akcje promocyjno-reklamowe:

(1) bezpośrednie oferowanie poczęstunku i/lub przekazywanie wyrobów Spółki w punktach sprzedaży detalicznej wyrobów ciastkarskich Spółki klientom odwiedzającym dany punkt sprzedaży (sklep);

(2) oferowanie poczęstunku i/lub przekazywanie wyrobów Spółki w punktach sprzedaży detalicznej za pośrednictwem pracowników sklepu, którzy organizują taki poczęstunek / przekazania;

(3) bezpośrednie oferowanie poczęstunku i/lub przekazywanie wyrobów Spółki w punktach sprzedaży hurtowej wyrobów ciastkarskich Spółki kontrahentom dokonującym zamówień towarów u danego dystrybutora;

(4) oferowanie poczęstunku i/lub przekazywanie wyrobów Spółki w punktach sprzedaży hurtowej za pośrednictwem pracowników dystrybutora, którzy organizują taki poczęstunek / przekazania;

(5) oferowanie poczęstunku i/lub przekazywanie wyrobów Spółki pracownikom punktów sprzedaży detalicznej i/lub hurtowej.

Spółka organizuje poczęstunek i/lub przekazuje wyroby ciastkarskie osobom fizycznym w ramach prowadzonych działań promocyjnych i marketingowych związanych z podstawową działalnością Spółki, jaką jest produkcja i sprzedaż tych wyrobów. Działania te poprzez wzrost rozpoznawalności produktów Spółki i kreowanie pozytywnego wizerunku Spółki mają wpłynąć na wzrost popytu na oferowane wyroby. Pozostają zatem w bezpośrednim związku z prowadzoną przez Spółkę działalnością i mają na celu zwiększenie przychodów osiąganych przez Spółkę.

1.4. Zapewnienie najwyższej jakości sprzedawanych wyrobów ciastkarskich

Wyroby ciastkarskie Spółki, z uwagi na fakt, iż stanowią artykuły spożywcze, muszą spełniać najwyższe wymogi jakościowe, w szczególności w odniesieniu do ich świeżości (terminu przydatności do spożycia) oraz właściwego opakowania (szczelne opakowania hermetyczne). Spółka dokłada najwyższej staranności, aby produkty oferowane kontrahentom spełniały te najwyższe standardy oraz obliguje swoich kontrahentów do przestrzegania analogicznych norm przy odsprzedaży wyrobów Spółki.

Z tego względu, w przypadkach, w których produkty Spółki ulegną zniszczeniu podczas ich transportu lub wyładunku lub z uwagi na dostawę wyrobów o terminie przydatności do spożycia, który - zgodnie z informacją kontrahenta - może uniemożliwić ich odsprzedaż w wymaganym terminie, Spółka w miejsce wyrobów, które zostały zniszczone lub mają zbyt krótki termin przydatności do spożycia dokonuje wymiany tych wyrobów na wyroby wolne od tych wad.

W odpowiedzi na wezwanie organu z dnia 23 grudnia 2010 r. Spółka doprecyzowała opis zdarzenia przyszłego i stanu faktycznego przedstawionego w przedmiotowym wniosku, tj. podała iż: jest osobą zainteresowaną w sprawie zwolnienia wartości wydanych nieodpłatnie produktów Spółki na rzecz osób fizycznych - na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z uwagi na fakt, iż brak zwolnienia w tym zakresie skutkowałby koniecznością sporządzenia przez Spółkę informacji PIT-8C w zakresie wydanych świadczeń - na podstawie art. 40a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przekazanie produktów Spółki jest dokonywane na rzecz osób fizycznych nie prowadzących takiej działalności.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

1.

Czy w przypadku wyrobów ciastkarskich Spółki sprzedawanych za symboliczną kwotę 1 zł lub 1 grosz przy dokonaniu zakupu o określonej ilości lub wartości w okolicznościach opisanych w punkcie 1.2. wniosku, przychodem podatkowym Spółki jest cena sprzedaży po uwzględnieniu udzielonego rabatu, a kosztem uzyskania przychodów koszt wytworzenia tych wyrobów.

2.

Czy w przypadku wyrobów ciastkarskich Spółki wydawanych w ramach tzw. "gratisu" przy dokonaniu zakupu o określonej ilości lub wartości w okolicznościach opisanych w punkcie 1.2 wniosku, przychodem podatkowym Spółki jest cena sprzedaży po uwzględnieniu udzielonego rabatu, a kosztem uzyskania przychodów koszt wytworzenia tych wyrobów.

3.

Czy koszt wytworzenia wyrobów ciastkarskich Spółki wydawanych osobom fizycznym w ramach akcji promocyjnych i reklamowych opisanych w punkcie 13. wniosku stanowi koszt uzyskania przychodu Spółki.

4.

Czy wartość wydanych nieodpłatnie produktów Spółki na rzecz osób fizycznych w okolicznościach opisanych w punkcie 1.3. wniosku - jeżeli jednorazowa wartość tych świadczeń nie przekracza kwoty 200,00 zł - korzysta ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o p.d.o.f.

5.

Czy koszt wytworzenia wyrobów ciastkarskich Spółki, które Spółka przekazuje kontrahentom w celu wymiany produktów uszkodzonych w trakcie transportu lub wyładunku lub o zbyt krótkim terminie do spożycia w sytuacjach opisanych w punkcie 1.4. wniosku stanowi koszt uzyskania przychodu Spółki.

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź na pytanie oznaczone w przedmiotowym wniosku numerem 4 dotyczącym podatku dochodowego od osób fizycznych. W zakresie pytań oznaczonych numerami 1, 2, 3 i 5 dotyczącymi podatku dochodowego od osób prawnych wniosek zostanie rozpatrzony odrębnymi interpretacjami.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad.4.

Konsekwencje w zakresie p.d.o.f.

Spółka stoi na stanowisku, iż wartość wyrobów ciastkarskich L. przekazywanych osobom fizycznym w ramach prowadzonych działań promocyjnych i marketingowych - jeżeli nie przekracza jednorazowo kwoty 200,00 zł - jest zwolniona z p.d.o.f. na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o p.d.o.f.

W opinii Spółki spełnione są bowiem wszystkie warunki zastosowania powołanej regulacji, tj.:

* wyroby ciastkarskie wydawane są nieodpłatnie, tj. Spółka nie oczekuje od osoby obdarowanej świadczenia wzajemnego bezpośrednio związanego z tym wydaniem, działania Spółki mają bowiem promocyjno-reklamowy charakter i jeżeli nawet ich celem jest skłonienie osoby obdarowanej do dokonania zakupu w przyszłości, to z uwagi na jego niepewny i nieskonkretyzowany charakter nie można uznać takiego świadczenia za wzajemne w stosunku do otrzymanego wyrobu ciastkarskiego w ramach akcji promocyjno-reklamowej;

* wyroby ciastkarskie są wydawane przez Spółkę w związku z jej promocją i reklamą, gdyż celem tych akcji jest zaznajomienie potencjalnych klientów z wyrobami Spółki i ich walorami smakowymi;

* wyroby ciastkarskie nie są wydawane na rzecz pracowników Spółki ani na rzecz osób pozostających ze świadczeniodawcą w stosunku cywilnoprawnym - ten warunek spełniony jest zarówno w przypadku wydań produktów na rzecz osób fizycznych, z którymi Spółka nie ma stałego kontaktu, jak i na rzecz osób będących pracownikami dystrybutorów i punktów sprzedaży detalicznej, gdyż z osobami tymi nie łączy L. stosunek cywilnoprawny, a znajomość tych osób jest konsekwencją ich zatrudnienia u kontrahentów Spółki, z którymi Spółka pozostaje w kontaktach biznesowych.

Mając powyższe na uwadze, w ocenie Spółki: wartość wydanych nieodpłatnie produktów Spółki na rzecz osób fizycznych w ramach działań promocyjno-reklamowych w okolicznościach opisanych w punkcie 1.3. wniosku - jeżeli jednorazowa wartość tych świadczeń nie przekracza kwoty 200,00 zł - korzysta ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68a) ustawy o p.d.o.f.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego i stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

W myśl art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a, 52c oraz dochodów, od których na podstawie Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Dochodem ze źródła przychodów stosownie do art. 9 ust. 2 ww. ustawy, jeżeli przepisy art. 24-25 nie stanowią inaczej, jest nadwyżka sumy przychodów z tego źródła nad kosztami ich uzyskania osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

Przychodami w myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Zgodnie z art. 20 ust. 1 powołanej wyżej ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nie należące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nie znajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Użycie w cytowanym przepisie sformułowania "w szczególności" oznacza, że wyliczenie zawarte w przepisie jest jedynie wyliczeniem przykładowym. Tym samym przychodami z innych źródeł mogą być inne jeszcze przychody niż wymienione w art. 20 ust. 1 ww. ustawy.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68a ww. ustawy wolna od podatku dochodowego jest wartość nieodpłatnych świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, otrzymanych od świadczeniodawcy w związku z jego promocją lub reklamą - jeżeli jednorazowa wartość tych świadczeń nie przekracza kwoty 200 zł; zwolnienie nie ma zastosowania, jeżeli świadczenie jest dokonywane na rzecz pracownika świadczeniodawcy lub osoby pozostającej ze świadczeniodawcą w stosunku cywilnoprawnym.

Jednocześnie podkreślić należy, iż o zasadności kwalifikacji świadczeń podatników nie może decydować nazwa określonej czynności prawnej, nadana przez strony. Przesądzające znaczenie ma rzeczywisty charakter danego zdarzenia gospodarczego (czynności prawnej).

Z brzmienia art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, że przedmiotowe zwolnienie dotyczy nieodpłatnych świadczeń uzyskiwanych przez podatników, którzy nie są związani ze świadczeniodawcą żadnym stosunkiem cywilnoprawnym. Podstawową przesłanką zastosowania omawianego zwolnienia jest otrzymanie od świadczeniodawcy nieodpłatnego świadczenia w związku z jego promocją lub reklamą.

Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zawierają definicji pojęcia "nieodpłatnego świadczenia". Dokonując zatem wykładni gramatycznej, za "nieodpłatne świadczenie" uznać należy świadczenia nie wymagające opłaty, takie za które się nie płaci, bezpłatne" (Nowy Słownik Języka Polskiego, PWN Warszawa 2003 r.). Zatem należy przyjąć, że nieodpłatnym świadczeniem jest takie zdarzenie, którego skutkiem (następstwem) jest nieodpłatne przysporzenie majątku jednej osobie, kosztem majątku innej osoby, innego podmiotu. Przedmiotowe zwolnienie w praktyce ma zastosowanie do nieodpłatnych świadczeń otrzymywanych w ramach akcji promocyjno - reklamowych, w czasie których wręcza się drobne gadżety reklamowe i promocyjne. Tym samym nieodpłatne świadczenie to świadczenie stanowiące przysporzenie tylko po stronie obdarowanego nie związane z żadnym wzajemnym zobowiązaniem "obdarowanego" na rzecz "darczyńcy".

Ponadto, żeby stwierdzić, czy przedmiotowe świadczenia korzystają z ww. zwolnienia należy rozstrzygnąć czy są one otrzymywane przez uczestników w związku z promocją lub reklamą Spółki.

Przyjmując definicję promocji i reklamy zgodnie ze słownikiem języka polskiego PWN, za reklamę uważa się rozpowszechnianie informacji o towarach i ich zaletach, natomiast promocja obejmuje rozmaite czynności zwłaszcza reklamowe, wystawiennicze, podjęte dla poinformowania o walorach oferowanego produktu. Promocja i reklama ma co do zasady na celu zwiększenie popytu na towary lub usługi sprzedawane przez podmiot prowadzący akcję promocyjne i reklamowe. Jednakże zasadą jest, iż reklama i promocja są skierowane do faktycznych bądź potencjalnych odbiorców tych towarów lub usług w celu zachęcenia ich do dokonania zakupu.

W świetle zapisu art. 42a ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego przekazać podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika (PIT-8C).

W przedstawionym stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym Spółka organizuje poczęstunek i/lub przekazuje wyroby ciastkarskie osobom fizycznym w ramach prowadzonych działań promocyjnych i marketingowych związanych z podstawową działalnością Spółki, jaką jest produkcja i sprzedaż tych wyrobów. Działania te poprzez wzrost rozpoznawalności produktów Spółki i kreowanie pozytywnego wizerunku Spółki mają wpłynąć na wzrost popytu na oferowane wyroby.

Reasumując, mając na uwadze przedstawione zdarzenie przyszłe oraz stan faktyczny i powołane przepisy prawa należy stwierdzić, iż wydawanie przez Spółkę wyrobów ciastkarskich na rzecz osób fizycznych - w sytuacji gdy jednorazowa jej wartość nie przekroczy 200,00 zł - stanowić będzie świadczenie związane z promocją lub reklamą zwolnione od opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji po stronie Spółki z tytułu dokonywania ww. świadczeń zaliczanych do innych źródeł (art. 20) nie będą ciążyć obowiązki wynikające z dyspozycji art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. Spółka nie będzie zobowiązana do sporządzania rocznych informacji PIT-8C dla osób, które otrzymały przedmiotowe świadczenie.

Jednocześnie podkreślenia wymaga, że wydając niniejszą interpretację i przyjmując za Wnioskodawcą tut. organ oparł swoje stanowisko na założeniu, iż odbiorcami ww. świadczeń związanych z promocją lub reklamą są osoby fizyczne nie prowadzące pozarolniczej działalności gospodarczej i nie związane z Wnioskodawcą żadnym stosunkiem cywilnoprawnym.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Końcowo informuje się, że powołana przez Wnioskodawcę interpretacja organu podatkowego została wydana w indywidualnej sprawie i nie jest wiążąca dla organu wydającego przedmiotową interpretację.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47. ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku ul. 1-ego Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl