IPPB1/415-838/09-2/AG - Opodatkowanie podatkiem liniowym dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej prowadzonej przez członka zarządu Spółki.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 20 stycznia 2010 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB1/415-838/09-2/AG Opodatkowanie podatkiem liniowym dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej prowadzonej przez członka zarządu Spółki.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana przedstawione we wniosku z dnia 5 listopada 2009 r. (data wpływu 9 listopada 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania podatkiem liniowym według stawki 19 % dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 listopada 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej podatkiem liniowym według stawki 19 %.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca - ("Podatnik") jest członkiem zarządu Spółki C (Spółka") z siedzibą w Niemczech, spółki mającej oddział w Polsce, tj. C Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce ("Oddział"). Zgodnie z art. 87 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej z 2 lipca 2004 r. (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 155, poz. 1095 z późn. zm.) ("Ustawa"). Podatnik został powołany na stanowisko Kierownika Oddziału (Branch Manager) w drodze uchwały wspólników Spółki i jest upoważniony do reprezentowania Oddziału samodzielnie jako przedstawiciel przedsiębiorcy zagranicznego w znaczeniu zdefiniowanym w Ustawie. Jest on upoważniony do indywidualnego podpisywania w imieniu Spółki wszelkich wniosków, podań i innych dokumentów, które mogą być konieczne do rejestracji Oddziału w Polsce, jak również do przedłużenia i utrzymywania ważności rejestracji oraz do podpisywania dokumentów i deklaracji, które muszą być składane okresowo do lokalnych organów i do zlecania usług firmom prawniczym i/lub księgowym oraz innym specjalistom, których pomoc jest niezbędna do wypełnienia obowiązków formalno-prawnych. Jako Kierownik Oddziału, Podatnik jest upoważniony do otrzymywania lub przyjmowania pism urzędowych i innych powiadomień, które mogą być adresowane przez polskie organy do Oddziału i/lub Spółki w związku z działalnością Oddziału w Polsce.

Wyżej wymienione czynności Kierownika Oddziału będą wykonywane przez Podatnika na podstawie umowy zlecenia zawartej ze Spółką, która przewiduje płatność wynagrodzenia w stałej wysokości. Podatnik jest wpisany do rejestru przedsiębiorców jako osoba odpowiedzialna w Oddziale za reprezentację przedsiębiorcy zagranicznego - Spółki.

Ponadto, Podatnik będzie świadczył inne usługi na rzecz Oddziału jako osoba fizyczna prowadząca działalność w Polsce. Usługi te będą polegały na zbieraniu informacji finansowych, promocji i marketingu Spółki oraz ogólnym doradztwie finansowym, w tym także doradztwie w sprawach fuzji i przejęć oraz restrukturyzacji finansowej ("Usługi"). Jednocześnie, należy zauważyć, że usługi świadczone na rzecz tego samego podmiotu w ramach prowadzonej działalności gospodarczej nie będą odpowiadać czynnościom wykonywanym przez Podatnika jako Kierownika Oddziału.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Zważywszy na stan faktyczny przedstawiony w niniejszym wniosku, Podatnik chciałby zapytać, czy działając jako Kierownik Oddziału jest upoważniony do świadczenia innych usług na rzecz Spółki/Oddziału i rozliczania dochodów z ich świadczenia jako dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej podlegających opodatkowaniu podatkiem liniowym 19 % zgodnie z art. 30c ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z 26 lipca 1991 r. (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.) ("Ustawa p.d.o.f.").

Zdaniem Podatnika dochód z Usług świadczonych na rzecz Spółki i mieszczących się w zakresie pozarolniczej działalności gospodarczej prowadzonej przez Podatnika będzie podlegał opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie art. 30c ustawy p.d.o.f., tj. stawką liniową 19 %. Poniżej wnioskodawca przedstawił uzasadnienie swojego stanowiska w sprawie.

Na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 2 i 3 Ustawy p.d.o.f. działalność gospodarcza i działalność wykonywana jako Kierownik Oddziału stanowią różne źródła przychodów (dochodów): "Źródłami przychodów są (i) działalność wykonywana osobiście; (ii) pozarolnicza działalność gospodarcza".

"Ustawa p.d.o.f. nie zawiera przepisów, na podstawie których brak byłoby możliwości świadczenia usług na rzecz tego samego podmiotu gospodarczego zarówno w ramach prowadzonej działalności gospodarczej opodatkowanej w formie podatku liniowego jak i w ramach umowy zlecenia, pod warunkiem nie wykonywania tego samego rodzaju usług dla ludności w ramach prowadzonej działalności gospodarczej" (interpretacja podatkowa wydana przez Naczelnika Urzędu Skarbowego I Poznaniu z dnia 19 lipca 2005 r., nr PF-2-4151176105).

Definicja działalności gospodarczej i jej opodatkowanie

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 3 Ustawy p.d.o.f. pozarolnicza działalność gospodarcza jest uznana za źródło przychodów.

W świetle art. 5a pkt 6 Ustawy p.d.o.f. działalność gospodarcza lub pozarolnicza działalność gospodarcza jest działalnością zarobkową:

a.

wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową

b.

polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c.

polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych,

*

prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9 Ustawy p.d.o.f.

W świetle art. 5b ust. 1 Ustawy p.d.o.f. za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

1.

odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;

2.

są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;

3.

wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.

Zgodnie z art. 9a ust. 1 Ustawy p.d.o.f. dochody osiągnięte przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, są opodatkowane na zasadach określonych w art. 27, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemny wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym. Z zastrzeżeniem ust. 3 mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego do 20 stycznia roku podatkowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania, a jeżeli podatnik rozpoczyna prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej w trakcie roku podatkowego - do dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia tej działalności, nie później jednak niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu (art. 9a ust. 2 Ustawy p.d.o.f.).

W świetle art. 30c ust. 1 Ustawy p.d.o.f. podatek dochodowy od dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej lub działów specjalnych produkcji rolnej uzyskanych przez podatników, o których mowa w art. 9a ust. 2 lub ust. 7, z zastrzeżeniem art. 29, 30, 30d i art. 44 ust. 4 Ustawy p.d.o.f., wynosi 19 % podstawy obliczenia podatku.

Prawo do wyboru sposobu opodatkowania, o którym mowa w art. 30c Ustawy p.d.o.f. nie ma zastosowania, jeśli podatnik który wybrał sposób opodatkowania, o którym mowa powyżej, osiągnie dochód z tytułu działalności gospodarczej lub z tytułu prawa do udziału w zysku spółki osobowej ze świadczenia usług na rzecz swojego poprzedniego lub obecnego pracodawcy i odpowiadających czynnościom, które podatnik lub przynajmniej jeden z jego wspólników:

1.

wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub

2.

wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym

-

na podstawie stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy.

W takiej sytuacji podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w sposób określony w art. 30c i jest obowiązany do wpłacenia zaliczek od dochodu osiągniętego od początku roku, obliczonych przy zastosowaniu skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1, oraz odsetek za zwłokę od zaległości z tytułu tych zaliczek.

Wynagrodzenie zapłacone za Usługi świadczone w ramach działalności gospodarczej będzie zaklasyfikowane jako osobne źródło przychodów zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 3 Ustawy p.d.o.f. Jednocześnie Podatnik działa jako przedstawiciel Oddziału na podstawie umowy zlecenia Podatnik nie był związany w przeszłości ani nie jest związany ze Spółką/Odziałem umową o pracę. Przedmiotem umowy ze Spółką zawartej w ramach działalności gospodarczej będzie zbieranie informacji finansowych, promocja oraz marketing Spółki, jak również ogólne doradztwo finansowe, w tym dotyczące fuzji i przejęć oraz restrukturyzacji finansowej. Zakres czynności wykonywanych jako Kierownik Oddziału nie odpowiada Usługom świadczonym w ramach działalności gospodarczej.

Powyższe dowodzi, że czynności przedstawiciela Oddziału nie są wykonywane na podstawie umowy o pracę, dlatego w tym przypadku art. 9a ust. 3 Ustawy p.d.o.f. pozbawiający podatnika prawa do opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej według stawki liniowej nie ma zastosowania.

Usługi świadczone dla Spółki w ramach działalności gospodarczej nie są kwalifikowane jako usługi świadczone na podstawie umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktu menadżerskiego ani innych umów o podobnym charakterze (art. 13 pkt 9 Ustawy p.d.o.f.).

W związku z powyższym dochody z Usług świadczonych przez Podatnika będą uznane jako dochody z działalności gospodarczej i można będzie zastosować stawkę liniową 19 %, co określa art. 30c Ustawy p.d.o.f. Ponadto, wymogi decydujące o możliwości świadczenia takich Usług w ramach działalności gospodarczej określone w art. 5a Ustawy p.d.o.f. będą spełnione i żaden z warunków wskazanych w art. 5b ust. 1 Ustawy p.d.o.f. nie będzie spełniony.

Wyżej opisane stanowisko Podatnika zostało potwierdzone w następujących interpretacjach podatkowych:

1.

interpretacja podatkowa wydana przez Naczelnika Izby Skarbowej w Warszawie z 8 sierpnia 2009 r. (nr IPPB1/415-455/09-2/AG);

2.

interpretacja podatkowa wydana przez Naczelnika Izby Skarbowej w Katowicach z 14 listopada 2008 r. (nr IBPB1/415-658/08/MW);

3.

interpretacja podatkowa wydana przez Naczelnika Izby Skarbowej w Katowicach z 30 maja 2008 r. (nr IPBB1/415-214/08/MW);

4.

interpretacja podatkowa wydana przez Naczelnika Izby Skarbowej w Poznaniu z 17 kwietnia 2008 r. (nr ILPB1/415-55/08-2/TW): Nie istnieją przepisy prawa podatkowego lub cywilnego, które uniemożliwiałyby świadczenie różnych usług na rzecz jednego podmiotu i opodatkowywanie ich na różne sposoby. Zgodnie z art. 10 Ustawy p.d.o.f. każda ze wskazanych usług podlega podatkowi z uwagi na różne źródła przychodów (dochodów);

5.

interpretacja podatkowa wydana przez Naczelnika Urzędu Skarbowego w Łomży z 4 kwietnia 2006 r. (nr PD-41 5/2/IW/OS);

6.

interpretacja podatkowa wydana przez Naczelnika Urzędu Skarbowego Warszawa-Ursynów z 19 czerwca 2007 r. (nr IBPB1/415-214/08/MW).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a, 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do treści art. 10 ust. 1 pkt 2 i 3 ww. ustawy źródłami przychodów jest:

*

działalność wykonywana osobiście,

*

pozarolnicza działalność gospodarcza.

Zgodnie z art. 5a pkt 6 tej ustawy za działalność gospodarczą albo pozarolniczą działalność gospodarczą - uważa się działalność zarobkową:

a.

wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

b.

polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c.

polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

*

prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Stosownie do treści przepisu art. 9a ust. 1 wyżej powołanej ustawy, dochody osiągnięte przez podatników z pozarolniczej działalności gospodarczej, są opodatkowane na zasadach określonych w art. 27, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemny wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.

Zgodnie z art. 9a ust. 2 podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 3, mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego do dnia 20 stycznia roku podatkowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania, a jeżeli podatnik rozpoczyna prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej w trakcie roku podatkowego - do dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia tej działalności, nie później jednak niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu (art. 9a ust. 2 ww. ustawy).

W myśl art. 30c ww. ustawy, podatek dochodowy od dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej lub działów specjalnych produkcji rolnej uzyskanych przez podatników, o których mowa w art. 9a ust. 2 lub ust. 7, z zastrzeżeniem art. 29, 30, 30d i art. 44 ust. 4, wynosi 19 % podstawy obliczenia podatku.

Zgodnie z art. 9a ust. 3 ww. ustawy jeżeli podatnik, który wybrał sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2, uzyska z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie lub z tytułu prawa do udziału w zysku spółki niemającej osobowości prawnej przychody ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:

*

wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy, lub

*

wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym

*

w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w sposób określony w art. 30c i jest obowiązany do wpłacenia zaliczek od dochodu osiągniętego od początku roku, obliczonych przy zastosowaniu skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1, oraz odsetek za zwłokę od zaległości z tytułu tych zaliczek.

Z treści cytowanych powyżej przepisów wynika, iż możliwości wyboru sposobu opodatkowania 19 % podatkiem liniowym pozbawieni zostali ci podatnicy, którzy w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej uzyskują przychody z tytułu świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy i usługi te są tożsame z czynnościami, które podatnik, lub przynajmniej jeden z jego wspólników, wykonywał na rzecz tegoż pracodawcy w roku podatkowym lub w roku poprzedzającym ten rok w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy.

Z opisanego we wniosku zdarzenia wynika, iż wnioskodawca jest członkiem zarządu C. Gmbh z siedzibą w Niemczech, spółki mającej oddział w Polsce tj. C. Spółka z o.o. Oddział w Polsce. Na podstawie uchwały wspólników Spółki wnioskodawca został powołany na stanowisko Kierownika Oddziału. Powierzone czynności Kierownika Oddziału wnioskodawca będzie wykonywał na podstawie umowy zlecenia zawartej ze Spółką. Ponadto wnioskodawca jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą będzie świadczyć na rzecz Spółki inne usługi. Usługi te będą polegały na zbieraniu informacji finansowych, promocji i marketingu Spółki oraz ogólnym doradztwie finansowym, w tym także doradztwie w sprawach fuzji i przejęć oraz restrukturyzacji finansowej. Usługi świadczone na rzecz tego samego podmiotu w ramach prowadzonej działalności gospodarczej nie będą odpowiadać czynnościom wykonywanym przez wnioskodawcę jako Kierownika Oddziału.

O kwalifikacji wykonywanej działalności na gruncie prawa podatkowego do poszczególnego źródła przychodu decyduje rzeczywisty charakter wykonywanej działalności (faktyczny zakres świadczonych usług).

Istotą kontraktu menedżerskiego, czy umów o zarządzanie przedsiębiorstwem lub umów o podobnym charakterze, zawieranych pomiędzy przedsiębiorcą zlecającym zarząd, a samodzielnym podmiotem - zarządcą jest zarządzanie przez ten ostatni podmiot tymże (cudzym) przedsiębiorstwem, na rzecz i w interesie przedsiębiorcy, na jego rachunek i ryzyko.

Opierając się na zawartym we wniosku opisie świadczonych usług doradczych oraz usług marketingowo-promocyjnych należy stwierdzić, iż przychody uzyskane ze świadczenia ww. usług można zakwalifikować jako przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Reasumując należy stwierdzić, iż jeżeli wnioskodawca w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej nie będzie świadczyć żadnych czynności kierowania (rządzenia, zarządzania), a jedynie szereg czynności, których istotą jest doradztwo wówczas uzyskane z tego tytułu przychody należy zakwalifikować do przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej. Dochody te z ww. zastrzeżeniem mogą być opodatkowane na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Jeżeli przedstawiony we wniosku stan faktyczny różni się od stanu faktycznego występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego stanu faktycznego.

W odniesieniu do powołanych przez wnioskodawcę interpretacji przepisów prawa podatkowego stwierdzić należy, iż rozstrzygnięcia te zapadły w indywidualnych sprawach i nie są wiążące dla organu wydającego przedmiotową interpretację.

Jednocześnie należy wyjaśnić, iż z dniem 1 lipca 2007 r. organem właściwym do dokonywania interpretacji przepisów prawa podatkowego został Minister Finansów. Natomiast, stosownie do art. 14b § 6 Ordynacji podatkowej Minister Finansów upoważnił - w drodze rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) - dyrektorów czterech izb skarbowych do wydawania interpretacji indywidualnych w jego imieniu i w ustalonym zakresie, określając jednocześnie właściwość rzeczową i miejscową upoważnionych organów.

Zatem w świetle powyższego wskazania wymaga, iż powołane przez wnioskodawcę interpretacje przepisów prawa podatkowego wydane po dniu 1 lipca 2007 r. zostały wydane odpowiednio przez organy do tego upoważnione tj. Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach oraz Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl