IPPB1/415-608/13-4/ES

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 31 lipca 2013 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB1/415-608/13-4/ES

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 9 maja 2013 r. (data wpływu 13 maja 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 maja 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca Sp. z o.o. zajmuje się świadczeniem usług polegających na odpłatnym organizowaniu i obsłudze programów motywacyjnych, których celem jest w szczególności zwiększanie sprzedaży i promocja produktów Zleceniodawców. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej, o której mowa w zdaniu poprzedzającym Wnioskodawca zawarł ze swoim Zleceniodawcą (dalej zwanym również,"Klientem") umowę o świadczenie usług marketingowych w zakresie organizacji oraz obsługi programu motywacyjnego.

Zgodnie z tą umową Klient zlecił Sp. z o.o. (zwanej dalej również Agencją"), organizację i obsługę programu motywacyjnego (zwanego dalej również "Programem") w zamian za określone w tej umowie wynagrodzenie.

W ramach tej umowy Agencja zobowiązała się do:

1.

przygotowania zasad i regulaminu programu motywacyjnego;

2.

zaprezentowania zasad programu Przedstawicielom handlowym Klienta;

3.

zakupu i logistyki nagród oraz rozpatrywania reklamacji;

4.

przygotowania materiałów reklamowych o programie;

5.

bieżącej obsługi programu motywacyjnego oraz zapewnienia systemu informatycznego;

6.

przy użyciu którego program ten będzie realizowany;

7.

sporządzenia raportów z przebiegu programu.

Zgodnie z Regulaminem programu motywacyjnego przygotowanym przez Agencję, organizatorem programu motywacyjnego jest Agencja. Uczestnikami programu są osoby prawne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej i osoby fizyczne, prowadzące w ramach działalności gospodarczej sklepy z artykułami spożywczymi, które nabywają produkty objęte Programem u Przedstawicieli handlowych Klienta w celu ich dalszej odsprzedaży konsumentom i które zostały zaproszone do udziału w Programie przez Przedstawiciela handlowego Klienta (dalej zwane również: "Sklepami"). Celem głównym i podstawowym Programu jest zwiększanie zainteresowania właściciel sklepów spożywczych zakupem i promowaniem produktów Klienta w celu ich dalszej odsprzedaży odbiorcom ostatecznym, czyli konsumentom w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego.

Warunkiem uczestnictwa w programie motywacyjnym jest prawidłowe wypełnienie formularzu zgłoszeniowego oraz przekazanie go, nie później niż do dnia zakończenia programu, Przedstawicielowi handlowemu Klienta. Formularz zgłoszeniowy stanowi podstawę rejestracji danego Sklepu w programu motywacyjnym. Niezwłocznie po zarejestrowaniu Sklepu, który spełnił warunki uczestnictwa w systemie informatycznym programu, Agencja prześle, na numer telefonu podany w formularzu zgłoszeniowym, informację o zarejestrowaniu w programie wraz z loginem i hasłem do konta uczestnika na stronie internetowej programu. Program polega na tym, że Sklepy, których umocowani reprezentanci dokonali prawidłowego zgłoszenia do Programu, zwane od momentu przystąpienia do Programu również "Uczestnikami" uzyskują punkty w związku z zakupami dokonywanymi przez Sklepy w trakcie trwania Programu u Przedstawicieli handlowych Klienta, a punkty zdobyte w Programie mogą być następnie wymieniane na nagrody, których katalog (dalej zwany: "Katalogiem Nagród") wraz z liczbą punktów koniecznych do uzyskania danej nagrody, znajduje się na stronie internetowej Programu.

Organizator zastrzega. że Uczestnik może wymieniać Punkty na takie Nagrody i za taką liczbę Punktów, jak wynika to z aktualnego Katalogu Nagród znajdującego się na stronie internetowej Programu w chwili, gdy Uczestnik dokonuje wymiany Punktów na Nagrody. Uczestnik może także zamienić uzyskane punkty na nagrodę pieniężną przekazywaną na kartę przedpłaconą pre-paid według przelicznika dostępnego na stronie internetowej Programu z uwzględnieniem faktu, iż wydanie karty przedpłaconej pomniejszy saldo punktów Uczestnika o 25 punktów. W szczególności Organizator zastrzega, że lista Nagród oraz liczba Punktów niezbędnych do uzyskania danej Nagrody wskazana w broszurze informacyjnej może ulegać zmianie w czasie trwania Programu.

Program motywacyjny polega na tym, że jego Uczestnikom wyznaczony zostaje indywidualny próg zakupowy produktów objętych Programem (zwany dalej również "Targetem", określony w wartościach zakupu w PLN wszystkich produktów objętych programem łącznie, na każdy etap trwania Programu, przy czym okres trwania programu składa się z dwóch następujących bezpośrednio po sobie, 6 miesięcznych etapów. Uczestnicy uzyskują punkty za zakup, w czasie trwania programu produktów Klienta. Uczestnicy gromadzą punkty, które następnie mogą zostać wymieniane na nagrody pieniężne lub rzeczowe wyłącznie po osiągnięciu salda punktowego równego lub wyższego niż wyznaczony Target. Punkty gromadzone przez Uczestników obliczane są w taki sposób, że za każde pełne 20 zł netto wartości produktów Klienta kupionych przez Sklep w danym etapie trwania Programu Organizator naliczy uczestnikowi Programu 1 (jeden) punkt. Każda faktura korygująca, która zostanie wystawiona w trakcie trwania Programu, pomniejszająca wysokość Obrotu, będzie powodowała zmniejszenie ilości zebranych punktów danego Sklepu.

Warunkiem uzyskania prawa do nagrody/nagród w Programie jest osiągnięcie przez Sklep Targetu, tj. zakup w czasie trwania programu od Przedstawiciela handlowego Klienta produktów Klienta o łącznej wartości netto nie niższej niż ustalona dla danego Sklepu i wskazana na broszurze informacyjnej w każdym z okresów. Targety dla poszczególnych Sklepów są ustalane dla każdego z etapów trwania programu osobno w oparciu między innymi o wielkość Sklepu oraz jego lokalizację. Jeżeli Uczestnik posiada więcej niż jeden Sklep, zarówno wyznaczone Targety jak i zbierane punkty dotyczą każdego Sklepu osobno i nie sumują się. W przypadku osiągnięcia przez Sklep Targetu w okresie pierwszego etapu trwania programu naliczone punkty mogą być wymieniane na nagrody w dowolnym momencie trwania Programu w terminie przewidzianym regulaminem, tj. w okresie nie późniejszym niż 30 dni po zakończeniu drugiego etapu trwania programu.

W przypadku osiągnięcia przez Sklep Targetu w okresie pierwszego z dwóch etapów trwania programu oraz osiągnięcia przez Sklep Targetu w okresie drugiego z dwóch etapów trwania programu punkty uzyskane w każdym z etapów sumują się, z zastrzeżeniem że jeżeli uczestnik wymienił na nagrody rzeczowe lub pieniężne punkty zgromadzone w okresie pierwszego etapu trwania programu to łączna wartość punktów uzyskanych w obu okresach zostanie pomniejszona o wartość punktową wydanych (wypłaconych) nagród. W przypadku nieosiągnięcia przez Sklep Targetu w okresie pierwszego etapu trwania programu przepadkowi ulegają punkty naliczone w okresie pierwszego etapu trwania programu. W przypadku nieosiągnięcia przez Sklep Targetu w okresie drugiego etapu trwania programu przepadkowi ulegają punkty naliczone w okresie drugiego etapu trwania programu. W przypadku osiągnięcia przez Sklep Targetu w okresie drugiego etapu trwania programu naliczone punkty mogą być wymieniane na nagrody w dowolnym momencie trwania Programu w terminie przewidzianym regulaminem, tj. w okresie nie późniejszym niż 30 dni po zakończeniu drugiego etapu trwania programu. Nagrody pieniężne przekazywane są na tzw. karty przedpłacone. Zarówno karty przedpłacone, jak i nagrody rzeczowe przekazywane są za pośrednictwem Przedstawicieli handlowych Klienta. Sklep może zamówić nagrody jeżeli zrealizował Target wyznaczony dla danego okresu trwania programu oraz posiada odpowiednią liczbę punktów wymaganych do uzyskania nagród. Jeżeli Sklep nie zamówi nagród w terminie 30 dni od daty zakończenia drugiego etapu trwania programu wówczas zgromadzone przez niego punkty przepadają i nie uprawniają do uzyskania żadnych nagród w Programie. Sklep nie może przenieść prawa do uzyskania nagrody na osoby trzecie. W czasie trwania programu motywacyjnego Agencja może organizować dodatkowe konkursy lub promocje, w tym moduły szkoleń e-learningowych, w których uczestnicy będą mogli uzyskać dodatkowe punkty. Zasady takich akcji będą każdorazowo ogłaszane przez Agencję, z odpowiednim, co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem, na ogólnodostępnej stronie internetowej programu. Rozliczenia pomiędzy Agencją i Klientem dokonywane są zgodnie z umową o świadczenie usług marketingowych w zakresie organizacji oraz obsługi programu w ten sposób, że:

1. Agencja kupuje i wydaje nagrody Uczestnikom;

2. Koszt nagród będzie fakturowany na Klienta w cyklach miesięcznych łącznie z uzgodnionym kosztem miesięcznej obsługi Programu składającym się z takich pozycji jak wynagrodzenie za zarządzanie programem motywacyjnym, obsługa infolinii, prowizja Agencji od nagród, wynagrodzenie za zarządzanie stroną internetową programu, licencja na użyczenie systemu informatycznego do obsługi programu oraz inne składniki wynikające z realizacji prac zleconych przez Klienta ad hoc. Powyższe składniki zostaną ujęte na fakturze VAT w jednej pozycji określonej mianem "kompleksowa obsługa programu motywacyjnego w miesiącu ";

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego, z tytułu nagród rzeczowych i pieniężnych wydawanych Sklepom na Organizatorze ciąży obowiązek pobrania i odprowadzania podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 41 ust. 4 z uwzględnieniem art. 41 ust. 7 ustawy 26 dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.) oraz sporządzania deklaracji PIT-8AR wg. ustalonego wzoru zgodnie z art. 42 ust. 1a tej ustawy.

Zdaniem Wnioskodawcy w świetle przedstawionego stanu faktycznego na Agencji, w związku z wydawaniem Sklepom nagród w Programie, nie ciąży obowiązek odprowadzania podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie 41 ust. 4 z uwzględnieniem art. 41 ust. 7 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.), zwanej dalej również "u.p.d.o.f." oraz sporządzania deklaracji P1T-8AR wg. ustalonego wzoru zgodnie z art. 42 ust. 1a tej ustawy. Wynika to z faktu, że wartość wydawanych w Programie nagród stanowi w ocenie Wnioskodawcy przychód z działalności gospodarczej Uczestników.

Co do zasady w myśl art. 9 ust. 1 u.p.d.o.f. opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem wymienionych w art. 21, 52, 52a, 52c ora: dochodów, od których na podstawie Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku. Dochodem ze źródła przychodów jest, jak wynika z art. 9 ust. 2 u.p.d.o.f., nadwyżka sumy przychodów z tego źródła nad kosztami ich uzyskania. Natomiast przychodami są zgodnie z art. 11 ust. 1 w zw. z art. 10 ust. 1 pkt 9 omawianej ustawy, są między innymi otrzymane lub pozostawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń, w tym także stanowiące dochody z tzw. "innych źródeł" wymienione w art. 20 ust. 1, czyli również nagrody i inne nieodpłatne świadczenia.

Na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy, nagrody podlegają opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym. Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłat lub świadczeń niepieniężnych z tytułu omawianych wygranych, są obowiązane - jako płatnicy do poboru 10% zryczałtowanego podatku dochodowego na podstawie art. 41 ust. 4 z uwzględnieniem postanowień art. 41 ust. 7 pkt 1 ustawy. W terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano podatek, kwotę pobranego podatku płatnik jest obowiązany przekazać na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby (art. 42 ust. 1 ustawy). Dodatkowo, w terminie do końca stycznia roku następującego po roku, w którym podatnik otrzymał nagrodę, płatnik jest obowiązany przesłać do urzędu skarbowego właściwego dla płatnika roczną deklarację, o której mowa w art. 42 ust. 1a ustawy (tzw. PIT-8AR). Jednakże, w ocenie Wnioskodawcy wartość nagród otrzymywanych w Programie stanowi przychód z działalności gospodarczej, opodatkowany według zasad obowiązujących danego przedsiębiorcę (Uczestnika Programu). Zauważyć bowiem należy, że zgodnie z treścią Regulaminu, Uczestnikami Programu mogą być wyłącznie przedsiębiorcy prowadzący Sklepy spożywcze, którzy w ramach prowadzonej działalności dokonują zakupów produktów Klienta. Zdaniem Wnioskodawcy, otrzymywane nagrody pozostają w bezpośrednim związku z prowadzeniem przez Uczestnika działalności gospodarczej. Wartość otrzymanych nagród stanowi zatem dla Uczestników przychód z działalności gospodarczej, wskazany w art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm.) zwaną dalej "u.p.d.o.p.", lub też w przypadku, gdy Sklep prowadzony jest przez w formie działalności gospodarczej jednoosobowej - wartość otrzymanych nagród stanowi przychód z tej działalności, o którym mowa w pkt 14 ust. 2 pkt 8 u.p.d.o.f., opodatkowany wg obowiązujących danego przedsiębiorcę zasad.

Zgodnie bowiem z art. 14 ust. 2 pkt 8 u.p.d.o.f. wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń, oraz zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.p. wartość otrzymanych nieodpłatnie łub częściowo odpłatnie rzeczy lub praw, a także wartość innych nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń, stanowią przychody z działalności gospodarczej.

Podsumowując, zdaniem Wnioskodawcy, nagrody wydawane w Programie pozostają w związku z działalnością gospodarczą prowadzoną przez Uczestników, a zatem wartość otrzymanej nagrody stanowi przychód z tej działalności, czyli podatnik ma obowiązek odprowadzić podatek dochodowy według właściwych dla niego zasad opodatkowania działalności gospodarczej. W konsekwencji na Wnioskodawcy nie spoczywa obowiązek pobrania i odprowadzenia 10% zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych, ani sporządzania i wysłania deklaracji PIT-8AR z tytułu nagród wydawanych Uczestnikom.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

W treści art. 10 ust. 1 pkt 3 i 9 ww. ustawy, ustawodawca jako źródła przychodów wskazał pozarolniczą działalność gospodarczą oraz inne źródła.

W myśl art. 5a ust. 6 ww. ustawy, ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej oznacza to działalność zarobkową:

a.

wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

b.

polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c.

polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

- prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Zgodnie z treścią art. 14 ust. 1 ww. ustawy, za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

W myśl art. 14 ust. 2 pkt 8 ww. ustawy, przychodem z działalności gospodarczej jest również wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń, obliczonych zgodnie z art. 11 ust. 2-2b, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 125.

Z opisu zdarzenia przyszłego wynika, że program motywacyjny polega na tym, że jego Uczestnikom wyznaczony zostaje indywidualny próg zakupowy produktów objętych Programem (zwany dalej również "Targetem", określony w wartościach zakupu w PLN wszystkich produktów objętych programem łącznie, na każdy etap trwania Programu, przy czym okres trwania programu składa się z dwóch następujących bezpośrednio po sobie, 6 miesięcznych etapów. Uczestnicy uzyskują punkty za zakup, w czasie trwania programu produktów Klienta. Uczestnicy gromadzą punkty, które następnie mogą zostać wymieniane na nagrody pieniężne lub rzeczowe wyłącznie po osiągnięciu salda punktowego równego lub wyższego niż wyznaczony Target. Warunkiem uzyskania prawa do nagrody/nagród w Programie jest osiągnięcie przez Sklep Targetu, tj. zakup w czasie trwania programu od Przedstawiciela handlowego Klienta produktów Klienta o łącznej wartości netto nie niższej niż ustalona dla danego Sklepu i wskazana na broszurze informacyjnej w każdym z okresów. Targety dla poszczególnych Sklepów są ustalane dla każdego z etapów trwania programu osobno w oparciu między innymi o wielkość Sklepu oraz jego lokalizację.

W tym miejscu należy wskazać, iż motywowanie, jako element zarządzania, polega na takim wykorzystywaniu mechanizmów motywacji, by zapewniały zaangażowanie pracowników, sprzedawców określonych towarów na rzecz sukcesu organizacji. Polega na wpływaniu na postawy i zachowania człowieka za pośrednictwem określonych bodźców.

Celem systemu motywacyjnego jest zachęcenie do podejmowania zachowań korzystnych oraz unikania zachowań niekorzystnych z punktu widzenia całości.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika więc, że akcja organizowana przez Wnioskodawcę, nosi cechy programu motywacyjnego, a nie konkursu.

Uczestnicy gromadzą punkty, które następnie mogą zostać wymieniane na nagrody pieniężne lub rzeczowe wyłącznie po osiągnięciu salda punktowego równego lub wyższego niż wyznaczony Target. Uczestnikami programu są osoby prawne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej i osoby fizyczne, prowadzące w ramach działalności gospodarczej sklepy z artykułami spożywczymi, które nabywają produkty objęte Programem.

Przedmiotowe nagrody stanowią zatem dodatkową gratyfikację (premię) za dobre wyniki sprzedaży a nie za wygraną w konkursie.

Działania motywacyjne to przedsięwzięcie ukierunkowane w głównej mierze na zmobilizowaniu jednostki do poniesienia wysiłku, który wraz z połączeniem jej indywidualnych umiejętności oraz warunkami otoczenia doprowadzi do oczekiwanych efektów, w tym korzyści finansowych zarówno dla uczestnika programu jak i jego organizatora (zleceniodawcy).

Przedsięwzięcia motywacyjne tworzone dla konkretnego podmiotu, uwzględniają zatem jego specyfikę, tj. kulturę organizacji, personel i środowisko pracy, obowiązujący układ motywatorów wykorzystywanych w celu pobudzania sprzedawców zarówno do pracy, jak i do osiągnięć, szczególnie zaś stosowany układ nagród i kar. Stosowanie odpowiedniego systemu motywacyjnego wymaga znajomości potrzeb i oczekiwań sprzedawców oraz praw rządzących wartością nagród.

Działania motywacyjne to długoterminowe, zaplanowane motywowanie odbiorców programu (np. sprzedawców, pośredników) do zrealizowania założonego celu (np. wzrost sprzedaży danego produktu, usługi), poprzez oferowanie im w zamian pożądanych korzyści. Podstawowym celem programu motywacyjnego jest zatem osiągnięcie określonych korzyści finansowych przez organizatora programu lub podmiot zlecający jego organizację a także zwiększenie motywacji i wydajności uczestników programu poprzez nagrodzenie najlepszych (zapłata za wymierne efekty a nie za starania).

Z tych też względów działań motywacyjnych nie można utożsamiać z konkursem, również w sytuacji gdy pomiędzy jego uczestnikami pojawia się element rywalizacji charakterystyczny dla konkursu.

Dlatego też uzyskane przez uczestników przedsięwzięcia organizowanego przez Wnioskodawcę nagrody związane będą z osiągnięciem najlepszych rezultatów w zorganizowanym przez Wnioskodawcę programie promocyjnym, który charakterystyką, odpowiada programowi motywacyjnemu a nie konkursowi.

W świetle powyższego w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą wartość nagród otrzymanych w związku z tą działalnością, stanowić będzie przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej tj. przychód ze źródła o którym mowa w art. 14 ust. 1 w zw. z art. 10 ust. ust. 1 pkt 3 cytowanej ustawy, który winien być przez nich opodatkowany zgodnie z wybraną formą opodatkowania. Zatem Spółka w odniesieniu do tych osób nie będzie występowała w roli płatnika.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl