IPPB1/415-397/13-2/EC

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 24 czerwca 2013 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB1/415-397/13-2/EC

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 29 marca 2013 r. (data wpływu 2 kwietnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych powstałych po stronie uczestników w związku z planowanym stworzeniem systemu motywacyjnego opartego na upustach członkowskich oraz nagrodach w postaci rabatów na kolejne zakupy - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 kwietnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych powstałych po stronie uczestników w związku z planowanym stworzeniem systemu motywacyjnego opartego na upustach członkowskich oraz nagrodach w postaci rabatów na kolejne zakupy.

W przedmiotowym wniosku zostały przedstawione następujące zdarzenia przyszłe.

Spółka planuje rozpoczęcie sprzedaży produktów spożywczych i akcesoriów kuchennych, w tym m.in. kawy, porcelany do kawy, kawiarek i kubków termicznych (dalej: Produkty). Spółka jest zarejestrowanym podatnikiem VAT, a sprzedaż Produktów podlega opodatkowaniu tym podatkiem.

Spółka nie planuje prowadzić sprzedaży w tradycyjnych punktach sprzedaży detalicznej, tj. w sklepach czy na targowiskach ani na aukcjach internetowych czy w sklepach internetowych, ale będzie dystrybuowała towary na zasadzie zamkniętego klubu konsumenckiego (dalej: Klub). Członkami Klubu mnogą być osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, które będą nabywać Produkty od Spółki lub będą pośredniczyć w ich sprzedaży.

W celu maksymalizacji sprzedaży Produktów Spółka stworzyła system motywacyjny oparty na upustach członkowskich oraz nagrodach w postaci rabatów na kolejne zakupy i w postaci wypłat pieniężnych. W szczególności, Członek Klubu ma prawo do nabywania Produktów z upustem członkowskim. W zależności od rodzaju Produktu planuje się, że upust członkowski będzie wynosił 25%-30% ceny dla klienta końcowego (dalej: Ceny Katalogowej). Osoba, która nie wstąpi do Klubu, może kupować Produkty po Cenie Katalogowej u jednego z Członków Klubu, do którego zostanie skierowana przez Spółkę, pod warunkiem, że dany Członek Klubu dodatkowo prowadzi działalność handlową, polegającą na odprzedaży Produktów po cenie dla klienta końcowego, bez upustu. Sprzedaż taka może odbywać się jedynie w systemie sprzedaży bezpośredniej, a więc poza tradycyjnymi punktami sprzedaży detalicznej, tj. w sklepach czy na targowiskach, jak również poza aukcjami internetowymi i sklepami internetowymi.

Ponadto, w zamian za zakupy dokonane przez Członka Klubu oraz w zamian za zakupy dokonane przez członków tzw. grupy sprzedażowej Członkowi Klubu przyznawana jest określona liczba punktów. Grupę sprzedażową tworzą osoby, które wstąpiły do Klubu dzięki rekomendacji dotychczasowego Członka Klubu (dalej: Grupa Sprzedażowa). Po zebraniu odpowiedniej liczby punktów Członek Klubu ma prawo do otrzymania nagrody w postaci rabatu na kolejne zakupy lub w postaci wypłaty pieniężnej.

Wartość nagrody zależy od liczby zebranych przez Członka Klubu punktów, a liczba punktów zależy od wartości Produktów nabytych bezpośrednio przez Członka Klubu lub nabytych przez członków jego Grupy Sprzedażowej.

Okresem rozliczeniowym jest miesiąc. W momencie rozpoczęcia kolejnego okresu rozliczeniowego punkty zerują się.

W chwili podpisania umowy członkowskiej ze Spółką każdy Członek Klubu wybiera jeden z trzech następujących statusów, określający wybraną przez niego formę współpracy ze Spółką:

1. Stały Klient

Stały Klient to osoba fizyczna nieprowadząca lub prowadząca działalność gospodarczą, spółka bądź instytucja, która kupuje Produkty bezpośrednio od Spółki wyłącznie na potrzeby własne i swoich bliskich. Nie prowadzi działalności gospodarczej polegającej na sprzedaży bezpośredniej towarów ani na świadczeniu usług w zakresie pośrednictwa w sprzedaży.

Stały Klient nie może odprzedawać Produktów osobom trzecim ani budować Grup Sprzedażowych. W zamian za dokonane zakupy ma prawo do nagrody z tytułu sprzedaży (przyznawaną za obrót własny). Nagrodę może wybrać tylko w postaci rabatu przy kolejnych zamówieniach (do 90% wartości jednorazowego zamówienia).

2. Partner Reklamowy

Członek Klubu posiadający status Partnera Reklamowego kupuje Produkty bezpośrednio od Spółki wyłącznie na potrzeby własne i swoich bliskich. Nie prowadzi działalności gospodarczej. Status Partnera Reklamowego mogą mieć tylko osoby fizyczne.

Partner Reklamowy nie może odprzedawać Produktów, ale może budować Grupy Sprzedażowe.

W zamian za obrót własny Nagrodę może otrzymać tylko w postaci rabatu przy kolejnych zamówieniach (do 90% wartości jednorazowego zamówienia), a nagrodę za obrót Grupy Sprzedażowej może otrzymać tylko w formie świadczenia pieniężnego (nie może wybrać nagrody w postaci rabatu).

Status Partnera Reklamowego jest właściwy dla osób o zdolnościach menedżerskich, skupionych na budowaniu i rozwijaniu Grup Sprzedażowych.

3. Partner Handlowy

Partner Handlowy prowadzi działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży bezpośredniej Produktów oraz świadczy usługi pośrednictwa w sprzedaży Produktów.

Partner Handlowy kupuje Produkty od Spółki i odsprzedaje je podmiotom niebędącym Członkami Klubu oraz otrzymuje również wynagrodzenie/prowizję za sprzedaż Produktów przez Spółkę do jego Grupy Sprzedażowej.

Z tytułu obrotu własnego Partnerowi Handlowemu przysługuje nagroda w postaci rabatu przy kolejnych zamówieniach (do 90% wartości jednorazowego zamówienia), a nagrodę za obrót Grupy Sprzedażowej może otrzymać tylko w formie świadczenia pieniężnego (nie może wybrać nagrody w postaci rabatu).

Status Partnera Handlowego jest najbardziej odpowiedni dla firm i osób chcących zawodowo zajmować się sprzedażą Produktów i jednocześnie budować Grupy Sprzedażowe.

W związku z tym, że Partnerzy Handlowi to osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w zakresie m.in. pośrednictwa w sprzedaży towarów oraz osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, należne im nagrody stanowią dla nich wynagrodzenie z tytułu prowadzonej działalności. Wypłata nagrody należnej Partnerowi Handlowemu za obrót Grupy Sprzedażowej następuje w oparciu o wystawioną przez niego fakturę za pośrednictwo w sprzedaży towarów.

Wysokość rabatu na przyszłe zakupy Członka Klubu o każdym statusie wyniesie maksymalnie 20% obrotu danego miesiąca. Może on zostać wykorzystany przy zakupach dokonanych w kolejnym miesiącu. Ze względu na to, że rabat może być wykorzystany w wielu małych zakupach, oraz ze względu na to, że obrót w kolejnym miesiącu może być znacząco niższy niż w miesiącu, za który została przyznana nagroda, regulamin przewiduje ograniczenie na wykorzystanie rabatu do 90% pojedynczego zakupu/zamówienia. Jednak łączna wysokość rabatów należnych Członkowi Klubu nie przekroczy 20% obrotu zrealizowanego przez niego w okresie uczestnictwa w Klubie.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1.

Czy w związku z przyznaniem Członkom Klubu będącym podatnikami podatku dochodowego od osób fizycznych, a w szczególności osobom fizycznym prowadzącym i nieprowadzącym działalności gospodarczej bądź spółkom osobowym, których wspólnikami są osoby fizyczne, upustu członkowskiego za obrót własny oraz nagród za obrót własny w formie rabatu na przyszłe zakupy, Spółka będzie miała obowiązki sprawozdawcze w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych.

2.

Czy w związku z przyznaniem Członkom Klubu będącym podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych, szczególności osobom prawnym lub spółkom osobowym, których wspólnikami są osoby prawne, upustu członkowskiego za obrót własny oraz nagród za obrót własny w formie rabatu na przyszłe zakupy, Spółka będzie miała obowiązki sprawozdawcze w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych.

3.

Czy nagroda w formie pieniężnej dla Partnera Reklamowego za pomoc w sprzedaży przez Spółkę Produktów do członków jego Grupy Sprzedażowej stanowi dla niego przychód z innych źródeł, którego wysokość powinna być wykazana w imiennej informacji PIT-8C.

4.

Czy wartość nagród pieniężnych wypłacanych Partnerom Reklamowym Spółka może potraktować jako koszt uzyskania przychodów.

5.

Czy udokumentowane fakturą wynagrodzenie Partnera Handlowego za pośrednictwo w sprzedaży Produktów przez Spółkę do jego Grupy Sprzedażowej to dla Spółki koszt uzyskania przychodów.

6.

Czy Spółka może odliczyć VAT naliczony wykazany na fakturze wystawionej przez Partnera Handlowego w związku z wykonaną przez niego usługą pośrednictwa w sprzedaży Produktów do jego Grupy Sprzedażowej.

7.

Czy rabat na kolejne zakupy kontrahentów w wysokości do 90% jednorazowego zamówienia nie powoduje zaniżenia przychodów Spółki w podatku dochodowym od osób prawnych.

8.

Czy rabat na kolejne zakupy kontrahentów w wysokości do 90% jednorazowego zamówienia nie stanowi dla Spółki zaniżenia obrotu w podatku od towarów i usług.

Odpowiedź na pytanie Nr 1 (w części dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek osobowych) stanowi przedmiot niniejszej interpretacji. Odpowiedź na pytanie Nr 1 (w części dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej), 2, 3, 4, 5, 6, 7 i 8 zostanie udzielona odrębnie.

Zdaniem Wnioskodawcy, w związku z przyznaniem Członkom Klubu będącym podatnikami podatku dochodowego od osób fizycznych, a w szczególności osobom fizycznym prowadzącym i nieprowadzącym działalności gospodarczej bądź spółkom osobowym, których wspólnikami są osoby fizyczne, upustu członkowskiego za obrót własny oraz nagród za obrót własny w formie rabatu na przyszłe zakupy Spółka nie będzie miała obowiązków sprawozdawczych w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych.

Wynika to z faktu, że zarówno upust członkowski, jak i nagroda w formie rabatu na przyszłe zakupy to przyznane przez Spółkę bonifikaty od Ceny Katalogowej.

Zgodnie zaś z art. 11 ust. 1 ustawy o PIT przychodami są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Przyznane Członkom Klubu upusty i rabaty są elementem systemu motywacyjnego Spółki i mają zachęcać Członków Klubu do maksymalizacji zakupów Produktów. Nie są one jednak świadczeniem w naturze czy nieodpłatnym świadczeniem w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o PIT. Spółka uwzględnia upusty i rabaty w swojej strategii cenowej, a upust członkowski oraz rabat na przyszłe zakupy może otrzymać każda osoba, która dołączy do Klubu.

Na tej samej zasadzie nie uznaje się przykładowo za nieodpłatne świadczenie u klientów sklepów i supermarketów udzielanych przez sklepy i supermarkety rabatów i promocji cenowych. Obniżenie ceny na proszek do prania lub możliwość zakupu drugiej paczki proszku za połowę ceny nie powoduje powstania u nabywcy nieodpłatnego świadczenia w rozumieniu ustawy o PIT. Bonifikata (rabat, upust) jedynie obniża kwotę przychodu należną sprzedawcy.

Strona wskazała, iż analogiczne stanowisko wyraził Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji z 11 lutego 2011 r., sygn. IPPB2/415-997/10-2/MG.

Skoro zaś udzielane przez Spółkę upusty i rabaty nie stanowią dla Członków Klubu świadczeń podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, Spółka nie ma żadnych obowiązków sprawozdawczych w zakresie ustawy o PIT w związku z ich przyznaniem.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych osoby fizyczne (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

W treści art. 10 ust. 1 pkt 3 i 9 ww. ustawy, ustawodawca jako źródła przychodów wskazał pozarolniczą działalność gospodarczą oraz inne źródła.

Stosownie do art. 20 ust. 1 ww. ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Użycie w cytowanym przepisie sformułowania "w szczególności" oznacza, że wyliczenie zawarte w przepisie jest jedynie wyliczeniem przykładowym.

Tym samym przychodami z innych źródeł mogą być inne jeszcze przychody niż wymienione w art. 20 ust. 1 ww. ustawy.

Natomiast zgodnie z art. 14 ust. 1 ww. ustawy, za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

Jak wynika z opisu zdarzenia przyszłego spółka planuje rozpoczęcie sprzedaży produktów spożywczych i akcesoriów kuchennych, w tym m.in. kawy, porcelany do kawy, kawiarek i kubków termicznych. Dystrybucja towarów będzie się odbywać na zasadzie zamkniętego klubu konsumenckiego. Członkami Klubu będą m.in. osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, spółka bądź instytucja, które będą nabywać Produkty od Spółki.

W celu maksymalizacji sprzedaży Produktów Spółka stworzyła system motywacyjny oparty na upustach członkowskich oraz nagrodach w postaci rabatów na kolejne zakupy.

Członek Klubu będzie miał prawo do nabywania Produktów z upustem członkowskim. Osoby, które nie wstąpią do Klubu, będą mogły kupować Produkty po Cenie Katalogowej w systemie sprzedaży bezpośredniej u jednego z Członków Klubu, do którego zostaną skierowane przez Spółkę, pod warunkiem, że dany Członek Klubu dodatkowo prowadzi działalność handlową polegającą na odprzedaży Produktów po cenie dla klienta końcowego, bez upustu.

W zamian za zakupy dokonane przez Członka Klubu, Członkowi Klubu przyznawana jest określona liczba punktów.

Po zebraniu odpowiedniej liczby punktów Członek Klubu ma prawo do otrzymania nagrody w postaci rabatu na kolejne zakupy.

Wartość nagrody zależy od liczby zebranych przez Członka Klubu punktów, a liczba punktów zależy od wartości Produktów nabytych bezpośrednio przez Członka Klubu. Okresem rozliczeniowym jest miesiąc. W momencie rozpoczęcia kolejnego okresu rozliczeniowego punkty zerują się.

W chwili podpisania umowy członkowskiej ze Spółką każdy Członek Klubu wybiera jeden z trzech następujących statusów, określający wybraną przez niego formę współpracy ze Spółką: Stałego klienta, Partnera reklamowego lub Partnera Handlowego.

Dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, spółek osobowych, wybór formy współpracy może dotyczyć: Stałego klienta i Partnera Handlowego.

1.

Stały Klient - to osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, spółka osobowa, która kupuje Produkty bezpośrednio od Spółki wyłącznie na potrzeby własne i swoich bliskich, nie może odprzedawać Produktów osobom trzecim ani budować Grup Sprzedażowych. W zamian za dokonane zakupy ma prawo do nagrody z tytułu sprzedaży (przyznawaną za obrót własny). Nagrodę może wybrać tylko w postaci rabatu przy kolejnych zamówieniach (do 90% wartości jednorazowego zamówienia).

2.

Partner Handlowy - prowadzi działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży bezpośredniej Produktów oraz świadczy usługi pośrednictwa w sprzedaży Produktów.

Partner Handlowy kupuje Produkty od Spółki i odsprzedaje je podmiotom niebędącym Członkami Klubu oraz otrzymuje również wynagrodzenie/prowizję za sprzedaż Produktów przez Spółkę do jego Grupy Sprzedażowej.

Z tytułu obrotu własnego Partnerowi Handlowemu przysługuje nagroda w postaci rabatu przy kolejnych zamówieniach (do 90% wartości jednorazowego zamówienia).

"Rabat", zgodnie ze słownikowym znaczeniem tego pojęcia oznacza "zniżkę, ustępstwo procentowe od ustalonych cen towaru, głównie na rzecz nabywców płacących gotówką, kupujących dużą ilość towaru jednorazowo lub w określonym czasie, upust" (Słownik Języka Polskiego PWN R-Z, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996). W praktyce udzielenie rabatu polega więc na obniżeniu ceny zakupu usług lub towarów.

"Ceną" - zgodnie z definicją zawartą w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach (Dz. U. z 2001 r. Nr 97, poz. 1050 z późn. zm.) jest wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę. Skoro cena towarów ulega zmniejszeniu, nabywca za tę samą kwotę nabywa większą ilość towaru. W rezultacie zapłacona kwota, dla nabywcy stanowi rzeczywistą cenę zakupu wszystkich towarów, w tym także tych wydanych z rabatem, a udzielony rabat nie stanowi dla konsumenta przychodu.

W opisanej we wniosku zdarzeniu przyszłym, skutkiem podpisania umowy członkowskiej ze Spółką jest w planowanym wprowadzeniu przez spółkę systemie motywacyjnym uzyskanie przez Członka Klubu, upustu i rabatu, po zebraniu odpowiedniej liczby punków uzależnionej od wartości Produktów nabytych bezpośrednio na potrzeby własne Członka Klubu.

W ramach planowanego wprowadzenia systemu motywacyjnego przyznającego Członkom Klubu prowadzącym działalność gospodarczą, spółkom osobowym, upustu członkowskiego za obrót własny oraz nagród w formie rabatu na przyszłe zakupy za obrót własny Członek klubu będzie otrzymywał nagrodę w postaci obniżenia ceny zakupu towarów przy kolejnych zamówieniach, a nie uzyskanie nieodpłatnego świadczenia.

Z powyższego wynika, że, nie dojdzie do wydania nagrody związanej ze sprzedażą, ale do zakupu towarów z rabatem.

Ponadto należy zauważyć, że przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe nie ogranicza kręgu osób uprawnionych do uczestnictwa w stworzonym przez Spółkę systemie motywacyjnym każda osoba prowadząca działalność gospodarczą lub spółka osobowa, która nabywać będzie produkty od spółki lub będzie pośredniczyć w ich sprzedaży może zostać Członkiem Klubu uprawnionym do upustów i zakupów z rabatem, zatem krąg uprawnionych do zakupów z rabatem będzie potencjalnie nieograniczony.

Jeśli zatem grono beneficjentów - podmiotów korzystających z rabatów na podstawie posiadanego statusy Członka Klubu nie będzie ograniczone, a więc dotyczyć będzie szerokiego grona klientów, to przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych u osób biorących udział we wprowadzanym systemie motywacyjnym opartym na upustach członkowskich oraz rabatach na kolejne zakupy nie powstanie.

Wobec powyższego na Spółce nie będą ciążyły obowiązki informacyjne, tj. Spółka nie będzie zobowiązana w stosunku do osób prowadzących działalność gospodarczą, spółek osobowych będących Członkami Klubu biorących udział we wprowadzanym systemie motywacyjnym opartym na upustach członkowskich oraz rabatach na kolejne zakupy, do wykazywania wartości przyznawanych rabatów w informacji podatkowej i przekazywania jej do właściwego urzędu skarbowego.

Końcowo - odnosząc się do powołanych przez Spółkę interpretacji organu podatkowego - wskazać należy, iż orzeczenia te nie są wiążące dla tutejszego organu. Interpretacje organów podatkowych dotyczą tylko konkretnej, indywidualnej sprawy, osadzonej w określonym stanie faktycznym i tylko w tej sprawie rozstrzygnięcie w każdej z nich zawarte jest wiążące.

W związku z tym, organy podatkowe mimo, iż w ocenie indywidualnych spraw podatników posiłkują się wydanymi rozstrzygnięciami - nie tylko innych organów podatkowych, jednak nie stosują wprost tych rozstrzygnięć także i z tego powodu, iż nie stanowią one materialnego prawa podatkowego.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl