IPPB1/415-190/13-2/JB

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 8 maja 2013 r. Izba Skarbowa w Warszawie IPPB1/415-190/13-2/JB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana przedstawione we wniosku z dnia 30 stycznia 2013 r. (data wpływu 11 lutego 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kwalifikacji źródła przychodów oraz możliwości opodatkowania 19% podatkiem liniowym - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 lutego 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kwalifikacji

W przedmiotowym wniosku zostały przedstawione następujące zdarzenia przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi zarejestrowaną w ewidencji działalności gospodarczej pozarolniczą działalność gospodarczą polegającą m.in. na świadczeniu usług doradczych w zakresie analizy potencjału rynkowego, optymalizacji procesów zakupowych i procesów logistycznych, a także usprawnienia polityki personalnej. Przeważająca działalność gospodarcza Wnioskodawcy sklasyfikowana jest pod symbolem PKD 70.22.7 - pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania,

Zakres świadczonych usług, o których mowa powyżej wynika z posiadanych przez Wnioskodawcę kwalifikacji i zdobytego doświadczenia poprzez praktykę w zakresie doradztwa na rzecz podmiotów działających m.in. na rynku sprzedaży produktów wyposażenia wnętrz.

Wnioskodawca zamierza podjąć współpracę doradczą ze spółką kapitałową (dalej: "Spółka") zajmującą się sprzedażą produktów wyposażenia wnętrz, w której to Spółce jest członkiem zarządu na podstawie powołania uchwalą zgromadzenia wspólników, iw której pełni czynności zarządzania (niezależnie od planowanej współpracy doradczej w ramach działalności gospodarczej). Uzyskiwane przez Wnioskodawcę przychody za pełnienie funkcji członka zarządu mają charakter przychodów z działalności wykonywanej osobiście zgodnie z art. 13 pkt 7 w powiązaniu z art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 1991 r. Nr 80, poz. 350 z późn. zm.) (dalej: ustawa PlT).

Spółka zamierza rozwijać swoją działalność na rynku produktów wyposażenia wnętrz poprzez opracowanie nowej strategii optymalizacji procesów zakupowych, optymalizacji procesów logistycznych iw zakresie usprawnienia polityki personalnej, a także poprzez inne działania mające na celu rozwijanie swojej działalności na rynku polskim. W tym celu Spółka zamierza podjąć współpracę z Wnioskodawcą.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca zamierza wykonywać na rzecz Spółki czynności na podstawie zawartej umowy o świadczenie usług doradczych. Zgodnie z umową, świadczenia i czynności, do których zobowiązany będzie Wnioskodawca, to:

W obszarze zakupów:

1. Konsultacje w zakresie opracowywania i aktualizacji strategii zakupowej Spółki, badania potencjału rynkowego itp.,

2. Konsultacje w ramach spotkań wewnętrznych i zewnętrznych z zakresu zakupów i negocjacji,

3. Przygotowanie analiz i opracowań dotyczących:

a.

podaży i popytu na rynku produktów wyposażenia wnętrz,

b.

porównania ofert oraz warunków cenowych ustalanych przed podmioty funkcjonujące na rynku.

4. Doradztwo przy opracowywaniu dokumentów ofertowych.

W obszarze logistyki:

5. Przeprowadzenie studium dostępności polskiego centrum logistycznego oraz doradztwo przy negocjacjach z potencjalnymi partnerami.

6. Doradztwo przy optymalizacji procesów logistycznych oraz konsultacje w zakresie systemów zarządzania jakością.

W obszarze 1-IR:

7. Doradztwo dla menedżerów w zakresie polityki personalnej oraz w zakresie motywowania pracowników.

Na podstawie umowy o świadczenie usług doradczych, którą Wnioskodawca zawrze ze Spółką, usługi Wnioskodawcy wykonywane będą w formie analiz, ekspertyz i opracowań oraz przeprowadzania spotkań, konsultacji, szkoleń, itp.

Zgodnie z umową oświadczenie usług doradczych, którą Wnioskodawca zawrze ze Spółką:

* przy wykonywaniu zleceń na rzecz Spółki Wnioskodawca będzie działał w sposób niezależny, na podstawie własnej oceny co do sposobu i środków potrzebnych do realizacji danego zlecenia;

* określenie miejsca oraz czasu wykonywania czynności przez Wnioskodawcę będzie zależało od charakteru danych czynności, a sposób wykonywania usług wyznaczany będzie przez standardy przyjęte przy realizacji tego rodzaju umów;

* co do zasady Wnioskodawca świadczyć ma usługi w sposób samodzielny, jednakże dopuszczalna jest również, po powiadomieniu Spółki, możliwość realizacji przez Wnioskodawcę poszczególnych zleceń z udziałem podwykonawców;

* w ramach świadczenia usług zgodnie z umową, Wnioskodawca nie będzie działać jako pełnomocnik Spółki;

* Wnioskodawca, w ramach świadczenia usług, nie będzie uprawniony do zaciągania jakichkolwiek zobowiązań w imieniu Spółki,

* Wnioskodawca ponosić będzie pełne ryzyko gospodarcze prowadzonej działalności, w ramach której świadczyć będzie usługi na rzecz Spółki;

* zaangażowanie w realizację usług będzie miało charakter projektowy;

* w ramach swoich obowiązków Wnioskodawca zobowiązany będzie dokładać należytej staranności, zgodnie z postanowieniami prawa cywilnego;

* Wnioskodawca ponosić będzie odpowiedzialność za bezpośrednie i pośrednie straty spowodowane winą umyślną, jak i rażącym zaniedbaniem;

* Wnioskodawca ponosić będzie zupełną i wyłączną odpowiedzialność za działania zatrudnionych przez niego podwykonawców, którymi posługiwać się będzie przy świadczeniu usług na rzecz Spółki;

* Wnioskodawca ponosić będzie odpowiedzialność wobec osób trzecich za wykonanie i rezultat wykonywanych w ramach swojej działalności gospodarczej czynności określonych zgodnie z umową o świadczenie usług doradczych.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy przychody z tytułu określonych w umowie o świadczenie usług doradczych czynności wykonywanych przez Wnioskodawcę na rzecz spółki, w której Wnioskodawca jest równocześnie członkiem zarządu na podstawie powołania uchwałą zgromadzenia wspólników, stanowić będą przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej określone w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, które mogą być opodatkowane 19% podatkiem liniowym na podstawie art. 30c tej ustawy?

Zdaniem Wnioskodawcy, przychody uzyskiwane w przyszłości z tytułu powyżej opisanej umowy oświadczenie usług doradczych zawartej ze spółką stanowić będą dla Wnioskodawcy przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej i jako takie mogą zostać rozliczone w oparciu o art. 30c ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. przy zastosowaniu 19% liniowej stawki podatku dochodowego.

Powyższej kwalifikacji przychodów nie zmienia fakt, że Wnioskodawca pełni funkcję członka zarządu spółki na podstawie powołania.

W myśl art. 9 ust. 1 ustawy PIT, opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do treści art. 9a ust. 1 ustawy PIT, dochody osiągnięte przez podatników z pozarolniczej działalności gospodarczej są opodatkowane na zasadach ogólnych określonych w art. 27, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemny wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.

Zgodnie z art. 9a ust. 2 ustawy PIT podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 3, mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego do dnia 20 stycznia roku podatkowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania. Jeżeli podatnik rozpoczyna prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej, oświadczenie może złożyć na podstawie przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, a jeżeli podatnik nie złożył oświadczenia na podstawie tych przepisów-pisemne oświadczenie składa właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego, nie później niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu.

Na podstawie art. 30c ust. 1 ustawy PIT, podatek dochodowy od dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej lub działów specjalnych produkcji rolnej uzyskanych przez podatników, o których mowa w art. 9a ust. 2 lub 7, z zastrzeżeniem art. 29, 30 i 30d, wynosi 19% podstawy obliczenia podatku.

Z powyższych przepisów wynika, iż możliwość opodatkowania dochodów 19% podatkiem liniowym dotyczy dochodów uzyskanych w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej.

W celu ustalenia, jaką stawką podatkową Wnioskodawca może opodatkować przychody z tytułu zawarcia umowy o świadczenie usług doradczych, istotnym jest zatem ustalenie, czy czynności świadczone przez Wnioskodawcę w ramach wskazanej umowy można uznać za czynności wykonywane w ramach prowadzonej przez Wnioskodawcę pozarolniczej działalności gospodarczej, zgodnie z art. 5a pkt 6 ustawy PIT.

Według definicji zawartej w art. 5a pkt 6 ustawy PIT, pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza działalność zarobkową:

a.

wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,

b.

polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,

c.

polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

* prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do Innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Powołany powyżej art. 5a pkt 6 ustawy określa, że - poza pewnymi wyjątkami - za pozarolniczą działalność gospodarczą uznaje się między innymi usługową działalność zarobkową prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat w sposób zorganizowany i ciągły.

Zdaniem Wnioskodawcy, z opisanego stanu faktycznego wynika jednoznacznie, iż planowane wykonywanie usług na rzecz spółki na podstawie umowy o świadczenie usług doradczych spełnia przytoczony warunek.

Wnioskodawca pragnie podkreślić, że czynności na rzecz spółki będą świadczone w ramach prowadzonej w sposób zorganizowany i wykonywanej w sposób ciągły (od czasu zarejestrowania) działalności gospodarczej. Czynności Wnioskodawcy będą świadczone regularnie oraz w sposób systematyczny i stały. Świadczenie usług odbywać się będzie przy użyciu środków i urządzeń wykorzystywanych dotychczas w zarejestrowanej działalności gospodarczej Wnioskodawcy. Przedmiotowe usługi, podobnie jak inne czynności wykonywane w ramach działalności Wnioskodawcy, będą świadczone w imieniu Wnioskodawcy, na jego wyłączną odpowiedzialność i ryzyko.

Wnioskodawca będzie wystawiał na spółkę faktury za świadczone usługi w kwocie określonej w umowie pomiędzy stronami. Sposób wykonywania usług przez Wnioskodawcę będzie uzależniony od charakteru zleconych czynności. Metoda świadczenia usług wyznaczana będzie przez standardy przyjęte przy wykonywaniu tego rodzaju świadczeń. Na podstawie umowy, przy realizacji zleceń na rzecz spółki Wnioskodawca będzie działał w sposób niezależny, na podstawie własnej oceny dotyczącej sposobu i środków potrzebnych do wypełnienia danego zlecenia. Umowa o świadczenie usług doradczych nie będzie zastrzegała miesięcznych limitów godzinowych pracy, a zlecenia będą wykonywane projektowo.

Analiza cech działalności świadczonej przez Wnioskodawcę powinna również uwzględniać postanowienia art. 5b ust. 1 ustawy PIT. Na podstawie powołanego przepisu za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

1.

odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;

2.

są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;

3.

wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.

Wnioskodawca podkreśla, że w ramach świadczenia usług na rzecz spółki na podstawie umowy o świadczenie usług doradczych ponosić będzie pełne ryzyko gospodarcze prowadzonej działalności. Wnioskodawca ponosić będzie odpowiedzialność za bezpośrednie i pośrednie straty spowodowane winą umyślną, jaki rażącym zaniedbaniem. Wnioskodawca będzie także odpowiedzialny na powyższych zasadach za działania lub zaniechania osób, którymi posługiwać się będzie przy świadczeniu usług.

Wnioskodawca ponosić będzie odpowiedzialność wobec osób trzecich za wykonanie i rezultat wykonywanych w ramach swojej działalności gospodarczej czynności określonych zgodnie z umową oświadczenie usług doradczych.

Jednocześnie, usługi Wnioskodawcy będą świadczone w miejscu i czasie, które uzna on za odpowiednie do realizacji zlecenia. Przy świadczeniu przedmiotowych usług Wnioskodawca będzie działał w sposób samodzielny, bez jakiegokolwiek wpływu zleceniodawcy (spółki) na sposób realizacji umówionych świadczeń.

Zdaniem Wnioskodawcy, powyższe cechy świadczenia przez Niego usług na rzecz spółki wskazują, że usługi te będą wykonywane w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej. Wynika to zarówno z charakteru świadczonych usług, jak i ze sposobu ich wykonywania przez Wnioskodawcę, a także z uregulowań umowy pomiędzy Wnioskodawcą a spółką.

Mając na uwadze powyższe, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że wynagrodzenie, które Wnioskodawca otrzymywać będzie za usługi świadczone na rzecz spółki w ramach umowy o świadczenie usług doradczych kwalifikuje się do źródła przychodów określonego w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy PIT, czyli przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

Dodatkowo, Wnioskodawca pragnie podkreślić, że świadczenia wykonywane przez Niego w ramach umowy oświadczenie usług doradczych nie będą pokrywać się z pełnionymi na innej podstawie funkcjami członka zarządu.

Z tego względu, zdaniem Wnioskodawcy, fakt jego powołania na członka zarządu nie zmienia kwalifikacji przychodów uzyskanych z tytułu zawarcia urnowy o świadczenie usług doradczych do źródła przychodów, jakim jest pozarolnicza działalność gospodarcza. Wynagrodzenie z tytułu zasiadania w zarządzie spółki, opodatkowane jako przychody z działalności wykonywanej osobiście na podstawie art. 13 pkt 7 ustawy PIT Wnioskodawca uzyskuje na podstawie pełnionej funkcji członka zarządu, która nie odpowiada czynnościom, jakie Wnioskodawca wykonywać ma w ramach zawartej ze spółką umowy o świadczenie usług doradczych.

Usługi z umowy o świadczenie usług doradczych polegać będą na doradztwie i konsultacjach w zakresie marketingu i reklamy, obsługi klienta i optymalizacji procesów sprzedaży w spółce. Usługi Wnioskodawcy opierać się będą na przeprowadzaniu analizy czynników zewnętrznych wpływających na funkcjonowanie spółki na rynku. Usługi z umowy o świadczenie usług doradczych będą miały charakter czynności zewnętrznych (czynności pomocniczych i eksperckich) i nie będą wiązać się z pełnieniem funkcji polegających na zarządzaniu i podejmowaniu decyzji w sprawach spółki w ramach jej struktur wewnętrznych

Jednocześnie, zakres usług będących przedmiotem umowy o świadczenie usług doradczych w jasny sposób wskazywać będzie, iż umowa ta nie ma charakteru kontraktu menedżerskiego, umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem lub podobnej do nich umowy, o których mowa w art. 13 pkt 9 ustawy PIT.

Z zakresu czynności (usług), które Wnioskodawca będzie wykonywał na rzecz spółki w ramach umowy, nie wynika, aby spółka miała powierzyć mu jakiekolwiek czynności kierowania (zarządzania). Na rzecz Wnioskodawcy nie będzie zlecane zarządzanie przedsiębiorstwem spółki, a więc umowa ta pozbawiona będzie podstawowego elementu charakterystycznego dla umów mających za przedmiot usługi zarządzania. Wnioskodawca, w ramach usług świadczonych na podstawie zawartej umowy o świadczenie usług doradczych, będzie wykonywał czynności, których istotą jest realizacja projektów (zleceń) przedstawianych spółce do analizy. Usługi te będą więc miały charakter zewnętrzny i ekspercki.

Jednocześnie, przedmiotowe usługi w żaden sposób nie będą związane z podejmowaniem decyzji co do gospodarowania majątkiem spółki. W związku z wykonywaniem czynności objętych umową o świadczenie usług doradczych, Wnioskodawcy w żaden sposób nie będzie podlegał również personel Spółki. Wnioskodawca nie będzie także posiadał uprawnień do składania oświadczeń woli i zaciągania zobowiązań w imieniu spółki w związku z wykonywaniem postanowień umowy oświadczenie usług doradczych.

Zdaniem Wnioskodawcy, należy zatem uznać, iż wynagrodzenia z tytułu przedmiotowych usług nie należy kwalifikować jako uzyskiwanego w ramach kontraktu menadżerskiego, umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem, czy też umowy o podobnym charakterze.

Mając na uwadze powyższe rozważania, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że dochody, które mają być przez niego otrzymywane na podstawie zawartej ze Spółką umowy o świadczenie usług doradczych stanowią dochody z działalności gospodarczej.

Stanowisko przedstawione w niniejszym wniosku, zgodnie z którym przychody z tytułu usług świadczonych na rzecz Spółki przez członka jej zarządu stanowią przychody z działalności gospodarczej, znajduje potwierdzenie w licznych indywidualnych interpretacjach wydanych przez Dyrektorów Izb Skarbowych. Przykładowo są to:

* interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 6 grudnia 2012 r. (nr IPPB1/415-1290/12-2/AM),

* interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 24 października 2012 r. (nr łPPB1/415-963/12-3/ JB),

* Interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 18 lipca 2012 r. (nr IPPB1/415-492/11-2/lF),

* interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 9 maja 2012 r. (nr IPPł31 /415-202/12-4/ES),

* interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 29 lutego 2012 r. (nr IPPB1/41 5-1123/11-4/ES),

* interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 20 grudnia 2011 r. (nr IPPB1/415-885/11-2/IF),

* interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 18 listopada 2011 r. (nr ITPBI/415-176/11-2/ES),

* interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 4 listopada 2011 r. (nr ITPBI/415-848/11/ZK),

* interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 3 lutego 2011 r. (nr ITPBI/415-1050c/10/MR),

* interpretacja indywidualna Dyrektora izby Skarbowej w Warszawie z dnia 15 marca 2010 r. (nr IPPB1/415-983/09-2/AG),

* interpretacja indywidualna Dyrektora izby Skarbowej w Warszawie z dnia 12 maja 2010 r. (nr IPPBI/415-202/10-2/AG),

* interpretacja indywidualna Dyrektora izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 3 września 2009 r. (nr ITPBI/415-524/09/MM).

Biorąc zatem pod uwagę fakt, że przychody z tytułu usług, które Wnioskodawca świadczyć będzie na rzecz Spółki na podstawie umowy o świadczenie usług doradczych mogą być, zdaniem Wnioskodawcy, zakwalifikowane do źródła przychodów z tytułu pozarolniczej działalności gospodarczej na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychody te mogą podlegać opodatkowaniu 19% podatkiem liniowym zgodnie z art. 30c ustawy PIT.

Mając na uwadze powyższe, Wnioskodawca wnosi jak na wstępie.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl