IP-PP2-443-547/08-2/PW

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 23 kwietnia 2008 r. Izba Skarbowa w Warszawie IP-PP2-443-547/08-2/PW

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko X, przedstawione we wniosku z dnia 28 marca 2008 r. (data wpływu 31 marca 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części przy zakupie ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego z możliwością ograniczania skażeń chemiczno-ekologicznych w ramach programu "Poprawa systemu bezpieczeństwa chemiczno-ekologicznego na obszarze powiatu świdnickiego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 marca 2008 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części przy zakupie ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego z możliwością ograniczania skażeń chemiczno-ekologicznych w ramach programu "Poprawa.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

X w br. zamierza złożyć do Urzędu Marszałkowskiego projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa 2007 - 2013 pt. "Poprawa systemu..., którego efektem będzie zakup ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego z możliwością ograniczania skażeń chemiczno-ekologicznych.

X nie prowadzi działalności gospodarczej i nie jest podatnikiem podatku VAT, nie ma więc również możliwości odzyskania podatku VAT w całości lub części.

Oświadczenie o kwalifikowalności VAT jest jednym z dokumentów wymaganych na potrzeby projektu przez instytucję zarządzającą.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy X w odniesieniu do realizowanego w przyszłości projektu ma możliwość odliczenia podatku VAT w całości lub części.

Zdaniem wnioskodawcy X jako beneficjent realizowanego w przyszłości projektu, który nie prowadzi działalności dochodowej nie ma możliwości odzyskania podatku VAT zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) - zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Podstawową zasadą dla realizacji prawa do odliczenia podatku naliczonego, jest związek tego podatku z wykonywaniem czynności opodatkowanych przez podatnika tego podatku.

W przedstawionym stanie faktycznym, Wnioskodawca podnosi, iż zakupy finansowane ze środków Zintegrowanego Programu Rozwoju Regionalnego, nie były związane z prowadzoną działalnością gospodarczą, która podlegałaby opodatkowaniu na podstawie przepisów o podatku od towarów i usług.

Zatem podatek naliczony od nabytych towarów i usług, które nie były wykorzystane przez Wnioskodawcę do działalności opodatkowanej, w świetle art. 86 ust. 1 ustawy - nie podlega odliczeniu.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w przypadku interpretacji dotyczącej zdarzenia przyszłego - stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Biuro Krajowej Informacji Podatkowej, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl