IP-PP2-443-191/07-2/IK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 5 października 2007 r. Izba Skarbowa w Warszawie IP-PP2-443-191/07-2/IK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 27 sierpnia 2007 r. (data wpływu 30 sierpnia 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki VAT od sprzedaży brykietu opałowego ze słomy - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 sierpnia 2007 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki VAT od sprzedaży brykietu opałowego ze słomy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Podatnik jest producentem brykietu opałowego ze słomy. Podatnik słomę kupuje od rolników indywidualnych, a brykiet sprzedaje odbiorcy krajowemu Spółce z o.o. Dla brykietu opałowego ze słomy Urząd Statystyczny w Łodzi określił PKWiU jako 01.11.60-00.1.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Jaką stawkę VAT powinien podatnik zastosować od sprzedaży brykietu opałowego ze słomy na terenie kraju.

W ocenie wnioskodawcy sprzedaż brykietu opałowego ze słomy opodatkowana jest stawką 3% VAT. Zgodnie z ustawą z dnia 11 03.2004 r. o podatku od towarów i usług w załączniku nr 6 zostały określone towary dla których stosuje się obniżoną stawkę VAT - 3%. Symbol PKWiU 01.11.60-00.1 podany przez Urząd Statystyczny zawiera się w ogólnej grupie PKWiU ex 01.11 wymienionej w załączniku nr 6 do ustawy, a brykiet ze słomy nie został wyłączony z tej grupy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego oraz stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają m.in. odpłatna dostawa i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Stosownie do art. 41 ust. 1 ustawy o VAT stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Na mocy art. 146 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy w okresie od dnia przystąpienia Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej do dnia 30 kwietnia 2008 r. stosuje się stawkę w wysokości 3% w odniesieniu do czynności, o których mowa w art. 5, których przedmiotem są towary i usługi wymienione w załączniku nr 6 do ustawy, z wyłączeniem wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów i eksportu towarów. Zgodnie z poz. 1 wyżej powołanego załącznika nr 6 zawierającego wykaz towarów opodatkowanych 3% stawką podatku od towarów i usług w grupowaniu PKWiU ex 01.11 mieszczą się: zboża, ziemniaki, rośliny przemysłowe i produkty roślinne rolnictwa pozostałe - z wyłączeniem.

1.

arachidów (orzeszków ziemnych) (PKWiU 01.11.32),

2.

bawełny i odziarnionych produktów roślinnych dla przemysłu włókienniczego (PKWiU ex 01.11.7),

3.

kauczuku naturalnego (PKWiU) 01.11.80),

4.

ziół suszonych sortowanych całych.

Zgodnie z opisanym we wniosku stanem faktycznym, brykiet opałowy ze słomy został sklasyfikowany przez Główny Urząd Statystyczny w Łodzi w ugrupowaniu PKWiU 01.11.60-00.1, a więc mieści się w grupowaniu PKWiU ex 01.11 dla towarów wymienionych w poz. 1 załącznika nr 6 do ww. ustawy oraz nie jest wyłączony z tego grupowania. W związku z powyższym zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa należy stwierdzić, iż sprzedaż brykietu opałowego ze słomy będzie opodatkowana preferencyjną 3% stawką VAT.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku ul. 1-go maja 10,09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl