IP-PP2-443-111/07-2/BM

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 7 września 2007 r. Izba Skarbowa w Warszawie IP-PP2-443-111/07-2/BM

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 8 sierpnia 2007 r. (data wpływu 16 sierpnia 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dostawy towarów o której mowa w art. 7 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 sierpnia 2007 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dostawy towarów o której mowa w art. 7 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Firma "W PHU dwa razy do roku, tj. z okazji Świat Bożego Narodzenia i Wielkiej Nocy wysyła kontrahentom, zarówno tym z którymi już współpracuje jak i tym o których współpracę zabiega, karty z życzeniami świątecznymi. Dodatkowo na koniec roku firma wysyła razem z kartką świąteczną także kalendarze tzw. firmowe. W tym celu podatnik składa u producenta specjalne zamówienie na określoną ilość kalendarzy ściennych i książkowych. Zgodnie z projektem graficznym opracowanym przez podatnika kalendarze ścienne mają nadrukowane oprócz logo firmy, także wzory znaków graficznych figurujących na opakowaniach firmowych produktów, ich nazwy, adresy firmy (także e-mailowe), numery telefonów oraz wszystkie otrzymane prze firmę wyróżnienia i certyfikaty. Kalendarze książkowe mają natomiast na okładce wytłoczone logo firmy, a wewnątrz zawarte są graficznie informacje o produktach firmy, ich nazwach, rodzajach opakowań, logo firmy i wszystkie aktualne adresy oraz numery telefonów oraz otrzymane wyróżnienia promujące działania gospodarcze firmy.

Przekazywanie kontrahentom przedmiotowych kalendarzy podobnie jak i katalogów, które zostały opracowane i wydrukowane z okazji 15-lecia firmy a także katalogów regionalnych, w których została zamieszczona informacja reklamująca działalność gospodarczą firmy wnioskodawca traktował dotąd jako czynności nieodpłatnego przekazania drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych o których mowa w art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług i nie naliczał od tego VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy przekazanie kontrahentom w/opisanych kalendarzy firmowych i katalogów można uznać za przekazanie drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych o których mowa w art. 7 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług.

Zdaniem wnioskodawcy nie ulega wątpliwości, że zarówno kalendarze jak i katalogi są materiałami drukowanymi. Jeżeli zawierają dodatkowo także informacje tekstowe i graficzne o których była mowa powyżej stają się również materiałami informacyjno-reklamowymi. Wobec powyższego, w przypadku ich nieodpłatnego przekazania kontrahentom, może mieć zastosowanie art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca o podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

W art. 7 ust. 2 wyżej cyt. ustawy wskazano, że przez dostawę, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 rozumie się również przekazanie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa na cele inne niż związane z prowadzonym przez niego przedsiębiorstwem, w szczególności:

1.

przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,

2.

wszelkie inne przekazanie towarów bez wynagrodzenia, w szczególności darowizny - jeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od tych czynności, w całości lub w części.

W świetle zaś art. 7 ust. 3 cyt. ustawy, przepisu ust. 2 nie stosuje się do przekazywanych drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek.

Mając na uwadze wyżej powołane przepisy oraz przedstawiony stan faktyczny należy stwierdzić, iż przekazanie przez Podatnika kalendarzy firmowych i katalogów z informacjami i danymi, jak w przedstawionym opisie stanu faktycznego, jeżeli będą się one wiązały bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą, można uznać za przekazanie drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych o których mowa w art. 7 ust. 3 ustawy o VAT i nie będzie ono podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku ul. 1-go maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl