IP-PB3-423-119/07-1/GJ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 11 października 2007 r. Izba Skarbowa w Warszawie IP-PB3-423-119/07-1/GJ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 22 sierpnia 2007 r. (data wpływu 23 sierpnia 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zakwalifikowania wydatków na organizację przyjęcia dla pracowników do kosztów uzyskania przychodów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 sierpnia 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na organizację przyjęcia z okazji dziesiątej rocznicy firmy.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

We wrześniu b.r. Spółka zamierza zorganizować przyjęcie dla pracowników z okazji dziesiątej rocznicy działalności. Spotkanie odbędzie się na terenie firmy. Oprócz posiłków przewidziana jest oprawa muzyczna, konkurencje sportowe, które mają na celu integrację pracowników oraz efektywną komunikację międzyludzką. Jest to jedyna możliwość spotkania się wszystkich pracowników w siedzibie spółki, gdyż przez cały rok pracownicy wykonują swoją pracę poza siedzibą spółki w kraju i za granicą. Przyjęcie przygotowuje firma cateringowa, która wystawi za swoją usługę fakturę.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na organizację przyjęcia.

Zdaniem wnioskodawcy wydatki na organizację przyjęcia mogą być kosztem uzyskania przychodów, ponieważ mają na celu integrację pracowników w zespół, poprawienie atmosfery pracy, co skutkować powinno znacznym wzrostem przychodów. Wydatki te nie są reprezentacją firmy, która oznacza działanie na zewnątrz, skierowane do kontrahentów. Spotkanie jubileuszowe będzie miało charakter " wewnętrzny", wydatki z nim związane to koszty funkcjonowania firmy, które mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.

Na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego stwierdzam, co następuje.

Ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.) nie zawiera wykazu, który przesądza o zaliczeniu określonych wydatków do kosztów uzyskania przychodów. Stosownie do treści art. 15 ust. 1 ustawy, kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1 ustawy. Zatem, aby uznać wydatek za koszt uzyskania przychodów, muszą być spełnione warunki:

1.

poniesiony wydatek musi mieć bezpośredni lub pośredni wpływ na powstanie przychodu z działalności gospodarczej, albo

2.

poniesiony wydatek ma celu zachowanie albo zabezpieczenie źródła przychodów,

3.

wydatek nie może znajdować się w katalogu kosztów negatywnych określonych w art. 16 ust. 1 ustawy

Jak podkreśla wnioskodawca zorganizowanie dla pracowników imprezy okolicznościowej sprzyja wytworzeniu dobrej atmosfery w pracy, wpływa na zacieśnienie więzi pracowników z firmą co niewątpliwie ma wpływ na wynik finansowy firmy i na osiągane przez nią przychody. Wydatki poniesione przez Spółkę na organizację imprezy dla pracowników z okazji jubileuszu firmy będą stanowiły koszt uzyskania przychodów pod warunkiem, że będą miały związek z przychodami i będą finansowane ze środków obrotowych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1Maja 10, 09-402 Płock.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl