ILPP4/443-99/12-2/BA - Ustalenie miejsca świadczenia usług polegających na montażu turbin wiatrowych.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 5 czerwca 2012 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP4/443-99/12-2/BA Ustalenie miejsca świadczenia usług polegających na montażu turbin wiatrowych.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 1 marca 2012 r. (data wpływu 5 marca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usług polegających na montażu turbin wiatrowych - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 marca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usług polegających na montażu turbin wiatrowych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą od 2009 r. Jest on czynnym podatnikiem podatku VAT. W kwietniu 2011 r. Zainteresowany poszerzył działalność o:

* Instalowanie maszyn przemysłowych PKD 33.20Z,

* Naprawa i konserwacja pozostałego sprzętu i wyposażenia PKD 33.19Z,

* Naprawa i konserwacja maszyn PKD 33.12Z.

W dniu 14 kwietnia 2011 r., Wnioskodawca podpisał kontrakt z polską spółką z ograniczoną odpowiedzialnością posiadającą siedzibę w X na usługi montażu turbin wiatrowych. Usługi świadczy on na rzecz zleceniodawcy, zgodnie z § 1 pkt 2 kontraktu - "Miejscem wykonania zlecenia jest Polska oraz inne kraje na całym świecie".

Jako zleceniobiorca usługi, Zainteresowany zobowiązany jest do wykonywania takich czynności jak:

a.

montaż urządzenia i instalacji przekształcających energię wiatru w energię mechaniczną przekazywaną do generatora, takie jak: wirniki z łopatkami, generator, skrzynia biegów, komputer sterujący transformator, rozdzielnia elektryczna, instalacja alarmowa, instalacja zdalnego sterowania,

b.

instalacja sekcji wieży na uprzednio przygotowanym przez inwestora fundamencie,

c.

zamontowanie na szczycie wieży gondoli zawierającej generator oraz przekładnię z wałem głównym,

d.

montaż wirnika; kompletacja 3 płatów, piasty oraz montaż wirnika do gondoli,

e.

prace elektryczne oraz montażowe wewnątrz wieży oraz gondoli, które będą wykonywane po instalacji głównych elementów turbiny,

f.

sprawdzenie wszelkich połączeń śrubowych oraz testy użytkowe turbiny, które będą wykonywane przed przekazaniem turbiny do eksploatacji,

g.

serwis planowany i nieplanowany,

h.

przygotowanie skrzydeł do montażu,

i.

przekazanie turbiny do eksploatacji.

Montowane elementy turbin wiatrowych są w każdym wypadku własnością inwestora. Zgodnie z § 9 pkt 3 kontraktu, na koniec każdego miesiąca Wnioskodawca wystawia faktury z naliczonym podatkiem w wysokości 23%; tytuł na fakturze: "usługi montażu turbin wiatrowych".

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy świadczone przez Zainteresowanego usługi montażu turbin wiatrowych wykonywane na rzecz zleceniodawcy, spółki posiadającej siedzibę swej działalności w Polsce, wykonywane w Polsce oraz za granicą opodatkowuje on poprawnie, czyli zgodnie z art. 28b ustawy o VAT, stosując 23% stawkę podatku VAT.

Zdaniem Wnioskodawcy, stosuje on poprawną stawkę VAT w wysokości 23% w wystawianych fakturach za wykonane usługi montażu turbin wiatrowych.

Artykuł 28b.1. stanowi, iż "Miejscem świadczenia usług w przypadku świadczenia usług na rzecz podatnika jest miejsce, w którym podatnik będący usługobiorcą posiada siedzibę działalności gospodarczej, z zastrzeżeniem ust. 2-4 oraz art. 28f ust. 1 i 1a, art. 28g ust. 1, art. 28i, art. 28n". W jego przypadku należy rozpatrzyć kwestię art. 28e, w którym czytamy, iż "Miejscem świadczenia usług związanych z nieruchomościami, w tym usług świadczonych przez rzeczoznawców, pośredników w obrocie nieruchomościami, usług zakwaterowania w hotelach lub obiektach o podobnej funkcji, takich jak ośrodki wczasowe lub miejsca przeznaczone do użytku jako kempingi, użytkowania i używania nieruchomości oraz usług przygotowywania i koordynowania prac budowlanych, takich jak usługi architektów i nadzoru budowlanego, jest miejsce położenia nieruchomości".

Nieruchomość, przy braku definicji pojęć "budynku" i "budowli" na gruncie ustawy o podatku VAT, należy rozważyć poprzez definicję "budynku" i "budowli" wg art. 1a ust. 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych, gdzie:

* "budynek" to "obiekt budowlany w rozumieniu przepisów prawa budowlanego, który jest trwale związany z gruntem, wydzielony z przestrzeni za pomocą przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach",

* "budowla" to "obiekt budowlany w rozumieniu przepisów prawa budowlanego niebędący budynkiem lub obiektem małej architektury, a także urządzenie budowlane związane z obiektem budowlanym które zapewnia możliwość użytkowania obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem".

W wyroku z dnia 11 lutego 1998 r. sygn. akt III CKN 358/97 Sąd Najwyższy potwierdził, iż "Budynki (i inne budowle) tylko wtedy stanowią część składową nieruchomości gruntowej (gruntu) gdy są z nim trwale związane. W przeciwnym razie stanowią rzecz ruchomą. Wszelkie budowle tylko przejściowo lub w nietrwały sposób związane z gruntem nie stanowią jego części składowej. Dotyczy to w szczególności baraków, kiosków, pawilonów itp.". W cytowanym wyroku Sąd wskazuje również na fakt, iż budynek lub budowla niestanowiące części składowych gruntu mogą być odrębnym od gruntu przedmiotem obrotu.

W przypadku turbin wiatrowych jako urządzeń technicznych zasadne jest uznanie ich, z punktu widzenia przepisów Kodeksu Cywilnego art. 46 § 1 oraz art. 47 za rzecz ruchomą, natomiast za nieruchomość uznanie wyłącznie betonowego fundamentu do którego przytwierdzona jest turbina wiatrowa. Biorąc pod uwagę sposób połączenia wieży wspomiczej z betonowym fundamentem za pomocą śrub, pozwala to na jej demontaż bez uszkodzenia jakichkolwiek elementów, przewiezienie wieży wraz z pozostałymi częściami turbiny wiatrowej w inne miejsce i zamontowanie jej oraz uruchomienie. Elektrownie wiatrowe wznoszone są na ogół na gruntach rolniczych niebędących własnością inwestora i dzierżawionych. W umowie dzierżawy inwestor zobowiązuje się do usunięcia turbin wiatrowych, po okresie, na jaki została przewidziana ich techniczna żywotność (20-30 lat). Usunięciu nie podlegają fundamenty. Stąd, za uzasadniony należy uznać pogląd, iż turbiny wiatrowe są połączone z gruntem dla przemijającego pożytku.

Przepis art. 28e ustawy o VAT mówi o usługach związanych z nieruchomościami, "za nieruchomość należy uznać wyłącznie betonowy fundament, do którego turbina wiatrowa jest przytwierdzana" (które to pojęcie zdefiniowane zostało w k.c.), a nie usługach związanych z budynkami lub budowlami (które to terminy zdefiniowano w upol i prawie budowlanym). Rozpatrując status turbiny wiatrowej w oparciu o przepisy prawa polskiego, w kontekście ustalenia zasad określania miejsca świadczenia usług z nim związanych, zasadne jest uznanie turbiny wiatrowej za rzecz ruchomą, a w konsekwencji należy uznać identyfikowanie miejsca świadczenia usług montażu zgodnie z ogólną zasadą identyfikacji miejsca świadczenia usług zawartą w art. 28b ustawy o VAT.

Świadczone przez firmę Zainteresowanego usługi montażu turbin wiatrowych winny być opodatkowane 23% podatkiem VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Natomiast jak stanowi art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1.

przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2.

zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3.

świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą od 2009 r. Jest on czynnym podatnikiem podatku VAT. W kwietniu 2011 r. Zainteresowany poszerzył działalność o:

* Instalowanie maszyn przemysłowych PKD 33.20Z,

* Naprawa i konserwacja pozostałego sprzętu i wyposażenia PKD 33.19Z,

* Naprawa i konserwacja maszyn PKD 33.12Z.

W dniu 14 kwietnia 2011 r., Wnioskodawca podpisał kontrakt z polską spółką z ograniczą odpowiedzialnością posiadającą siedzibę w X, na usługi montażu turbin wiatrowych. Zgodnie z § 1 pkt 2 kontraktu - "Miejscem wykonania zlecenia jest Polska oraz inne kraje na całym świecie".

Jako zleceniobiorca usługi, Zainteresowany zobowiązany jest do wykonywania takich czynności jak m.in.: montaż urządzenia i instalacji przekształcających energię wiatru w energię mechaniczną przekazywaną do generatora, takie jak: wirniki z łopatkami, generator, skrzynia biegów, komputer sterujący transformator, rozdzielnia elektryczna, instalacja alarmowa, instalacja zdalnego sterowania; instalacja sekcji wieży na uprzednio przygotowanym przez inwestora fundamencie; zamontowanie na szczycie wieży gondoli zawierającej generator oraz przekładnię z wałem głównym; montaż wirnika - kompletacja 3 płatów, piasty oraz montaż wirnika do gondoli; prace elektryczne oraz montażowe wewnątrz wieży oraz gondoli, które będą wykonywane po instalacji głównych elementów turbiny; sprawdzenie wszelkich połączeń śrubowych oraz testy użytkowe turbiny, które będą wykonywane przed przekazaniem turbiny do eksploatacji; przygotowanie skrzydeł do montażu; przekazanie turbiny do eksploatacji. Montowane elementy turbin wiatrowych są w każdym wypadku własnością inwestora. Zgodnie z § 9 pkt 3 kontraktu, na koniec każdego miesiąca wystawia on faktury z naliczonym podatkiem w wysokości 23%; tytuł na fakturze: "usługi montażu turbin wiatrowych".

Przedmiotem pytania jest stwierdzenie, czy świadczone przez Wnioskodawcę usługi montażu turbin wiatrowych wykonywane na rzecz spółki posiadającej siedzibę swej działalności w Polsce, wykonywane w Polsce oraz za granicą Zainteresowany opodatkowuje poprawnie, czyli zgodnie z art. 28b ustawy, stosując 23% stawkę podatku VAT.

W przypadku świadczenia usług, bardzo istotnym dla prawidłowego rozliczenia podatku od towarów i usług jest określenie miejsca świadczenia danej usługi. Od poprawności określenia miejsca świadczenia zależy, czy dana usługa podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w Polsce, czy też nie.

Stosownie do art. 28a ustawy, na potrzeby stosowania niniejszego rozdziału:

1.

ilekroć jest mowa o podatniku - rozumie się przez to:

a.

podmioty, które wykonują samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w art. 15 ust. 2, lub działalność gospodarczą odpowiadającą tej działalności, bez względu na cel czy rezultat takiej działalności, z uwzględnieniem art. 15 ust. 6,

b.

osobę prawną niebędącą podatnikiem na podstawie lit. a, która jest zidentyfikowana lub obowiązana do identyfikacji do celów podatku lub podatku od wartości dodanej;

2.

podatnika, który prowadzi również działalność lub dokonuje transakcji nieuznawanych za podlegające opodatkowaniu dostawy towarów lub świadczenia usług zgodnie z art. 5 ust. 1, uznaje się za podatnika w odniesieniu do wszystkich świadczonych na jego rzecz usług.

Powyższy artykuł wprowadza drugą definicję podatnika do ustawy. Definicja ta ma zastosowanie tylko w przypadku ustalenia miejsca świadczenia usług. Podatnikiem według tej regulacji jest podmiot wykonujący samodzielnie działalność gospodarczą. Ustawodawca odwołuje się w tym celu do definicji działalności gospodarczej ustalonej w art. 15 ust. 2 ustawy, zgodnie z którym działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Jak wynika z opisu sprawy, spółka na rzecz której Wnioskodawca wykonuje usługi będące przedmiotem pytania, spełnia definicję podatnika, o której mowa w art. 28a ustawy.

W myśl art. 28b ust. 1 ustawy, miejscem świadczenia usług w przypadku świadczenia usług na rzecz podatnika jest miejsce, w którym podatnik będący usługobiorcą posiada siedzibę działalności gospodarczej, z zastrzeżeniem ust. 2-4 oraz art. 28e, art. 28f ust. 1 i 1a, art. 28g ust. 1, art. 28i, art. 28j i art. 28n.

Od ogólnej zasady określania miejsca świadczenia usług, zawartej w ww. przepisie, ustawodawca przewidział szereg wyjątków.

I tak, zgodnie z art. 28e ustawy, miejscem świadczenia usług związanych z nieruchomościami, w tym usług świadczonych przez rzeczoznawców, pośredników w obrocie nieruchomościami, usług zakwaterowania w hotelach i obiektach o podobnej funkcji, takich jak ośrodki wczasowe lub miejsca przeznaczone do użytku jako kempingi, użytkowania i używania nieruchomości oraz usług przygotowywania i koordynowania prac budowlanych, takich jak usługi architektów i nadzoru budowlanego, jest miejsce położenia nieruchomości.

Jak wynika z przepisu art. 28e ustawy, katalog usług związanych z nieruchomościami jest otwarty. Każdą usługę, która dotyczy konkretnej nieruchomości należy analizować pod kątem powiązania z nieruchomością. Z przepisu tego wynika, że usługi związane z nieruchomościami są zawsze opodatkowane w kraju położenia nieruchomości, niezależnie od tego na czyją rzecz są wykonywane oraz gdzie mają siedzibę usługodawca i usługobiorca. Zasada ta ma zastosowanie wówczas, gdy usługę można przyporządkować do konkretnej nieruchomości, która jest możliwa do zlokalizowania, co do miejsca jej położenia.

Zgodnie z art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.), za budowle należy rozumieć każdy obiekt budowlany niebędący budynkiem lub obiektem małej architektury, jak: obiekty liniowe, lotniska, mosty, wiadukty, estakady, tunele, przepusty, sieci techniczne, wolno stojące maszty antenowe, wolno stojące trwale związane z gruntem urządzenia reklamowe, budowle ziemne, obronne (fortyfikacje), ochronne, hydrotechniczne, zbiorniki, wolno stojące instalacje przemysłowe lub urządzenia techniczne, oczyszczalnie ścieków, składowiska odpadów, stacje uzdatniania wody, konstrukcje oporowe, nadziemne i podziemne przejścia dla pieszych, sieci uzbrojenia terenu, budowle sportowe, cmentarze, pomniki, a także części budowlane urządzeń technicznych (kotłów, pieców przemysłowych, elektrowni wiatrowych, elektrowni jądrowych i innych urządzeń) oraz fundamenty pod maszyny i urządzenia, jako odrębne pod względem technicznym części przedmiotów składających się na całość użytkową.

Należy wskazać, że według stanowiska Ministra Infrastruktury zawartego w pismach z dnia 29 lipca 2005 r. Nr RZL/AM/lnn/023/219/05 oraz z dnia 19 września 2005 r. Nr RZL/AM/lnn/023/219b/05, za budowle nie można uznać całej elektrowni wiatrowej, a jedynie części budowlane (takie jak: fundamenty, maszty, słupy) jako odrębne pod względem technicznym części przedmiotów składających się na całość użytkową. Natomiast urządzenia i instalacje przekształcające energię wiatru w energię mechaniczną przekazywaną do generatora, takie jak: wirniki z łopatkami, generator, skrzynia biegów, komputer sterujący, transformator, rozdzielnia elektryczna, instalacja alarmowa, instalacja zdalnego sterowania, nie są obiektami budowlanymi (tu: budowla) ani urządzeniami budowlanymi w rozumieniu przepisów Prawa budowlanego, a jedynie stanowią wyposażenie techniczno-technologiczne elektrowni.

Mając na uwadze powołane przepisy prawa i stanowisko Ministra Infrastruktury należy stwierdzić, iż usługi montażu turbin wiatrowych mają charakter usług związanych z nieruchomością, o których mowa w art. 28e ustawy. Dotyczą one czynności polegających na składaniu, łączeniu poszczególnych elementów i osadzeniu elektrowni, na fundamencie, a więc są to prace związane z konstrukcją elektrowni składającej się z części, które w rozumieniu prawa budowlanego uznawane są za obiekty budowlane. Tym samym miejscem świadczenia tych usług - zgodnie z art. 28e ustawy - jest kraj, w którym montowana jest turbina wiatrowa.

Reasumując, świadczone przez Zainteresowanego usługi montażu turbin wiatrowych wykonywane na rzecz spółki posiadającej siedzibę swej działalności w Polsce, wykonywane w Polsce oraz za granicą, opodatkowane są w miejscu położenia danej nieruchomości, zgodnie z art. 28e ustawy. Bowiem miejscem świadczenia tych usług jest kraj, w którym montowana jest dana turbina wiatrowa.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym rozpatrując status turbiny wiatrowej w oparciu o przepisy prawa polskiego, w kontekście ustalenia zasad określania miejsca świadczenia usług z nim związanych, zasadne jest uznanie turbiny wiatrowej za rzecz ruchomą, a w konsekwencji należy uznać identyfikowanie miejsca świadczenia usług ich montażu zgodnie z ogólną zasadą identyfikacji miejsca świadczenia usług zawartą w art. 28b ustawy, uznano za nieprawidłowe.

Podstawowa stawka podatku VAT, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

W tym miejscu należy zauważyć, iż z dniem 1 stycznia 2011 r. zmianie uległy stawki podatku od towarów i usług. Stosownie do art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Reasumując stwierdzić należy, iż wykonywane przez Zainteresowanego usługi montażu turbin wiatrowych stanowią usługi związane z nieruchomościami, o których mowa w art. 28e ustawy. Tym samym usługi te wykonywane na nieruchomościach znajdujących się na terytorium kraju podlegają opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 23%, zgodnie z art. 41 ust. 1 w zw. z art. 146a pkt 1 ustawy. Natomiast ww. usługi wykonywane na nieruchomościach znajdujących się poza terytorium kraju, nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Tut. Organ zwraca uwagę na fakt, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone. W szczególności dotyczy to kwestii ewentualnego wykonywania usług serwisu na gotowych, funkcjonujących turbinach wiatrowych, dla których miejsce świadczenia ustala się w sposób odrębny niż dla usług montażu turbin wiatrowych.

Odnosząc się do wyroku sądu administracyjnego powołanego przez Wnioskodawcę stwierdzić należy, iż stanowi on rozstrzygnięcie w indywidualnej sprawie i tylko do niej się zawęża.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl