ILPP4/443-480/11-2/BA

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 22 września 2011 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP4/443-480/11-2/BA

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 6 lipca 2011 r. (data wpływu 8 lipca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentacji uprawniającej do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 lipca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentacji uprawniającej do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi działalność m.in. w zakresie produkcji i sprzedaży mebli. Zainteresowany jest zarejestrowany dla celów podatku VAT w Polsce, w tym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych. Jednym z jego kontrahentów, nabywających meble jest spółka z siedzibą we Francji ("Kontrahent"). Kontrahent jest zarejestrowany dla potrzeb podatku VAT we Francji. Sprzedaż towarów Kontrahentowi odbywa się na warunkach X, w związku z tym transport mebli z Polski do Francji organizowany jest przez Kontrahenta, który korzysta w tym zakresie z usług zewnętrznego przewoźnika ("Przewoźnik"). Po odebraniu mebli od Wnioskodawcy, Przewoźnik składuje je w swoim magazynie w Polsce przez okres około dziesięciu dni w celu kompletacji wysyłki mebli do Francji. Kontrahent nabywa meble również od innych dostawców w Polsce. Po skompletowaniu przesyłki, Przewoźnik transportuje meble do sklepów Kontrahenta zlokalizowanych we Francji. Z tytułu przedmiotowej sprzedaży, Zainteresowany wystawia fakturę VAT dokumentującą wewnątrzwspólnotową dostawę towarów ze wskazaniem francuskiego numeru VAT Kontrahenta. Przewoźnik przekazuje Wnioskodawcy kopię dokumentu przewozowego CMR potwierdzającego dostarczenie towarów do Francji, prawidłowo opieczętowanego, wskazującego Zainteresowanego jako dostawcę oraz wyszczególnione towary objęte sprzedażą.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1.

Czy w przedstawionym stanie faktycznym, sprzedaż mebli przez Wnioskodawcę na rzecz Kontrahenta stanowi w świetle ustawy z dnia 11 marca 2004 r. (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), dalej Ustawa o VAT, wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

2.

Przyjmując, iż sprzedaż mebli przez Zainteresowanego na rzecz Kontrahenta stanowi wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, to czy ma on prawo do zastosowania 0% stawki VAT dla tej dostawy.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. 1

Sprzedaż mebli przez Zainteresowanego na rzecz Kontrahenta stanowi wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 Ustawy o VAT, przez wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 5, rozumie się, co do zasady, wywóz towarów z terytorium kraju w wykonaniu czynności określonych w art. 7 na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju.

W świetle art. 13 ust. 2 pkt 1 i ust. 6 Ustawy o VAT, wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów występuje, pod warunkiem, że:

* nabywca towarów jest podatnikiem podatku od wartości dodanej zidentyfikowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż Polska; oraz

* dokonującym dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, zarejestrowany jako podatnik VAT UE zgodnie z art. 97.

Ponadto stosownie do art. 22 ust. 1 pkt 1 Ustawy o VAT, miejscem dostawy towarów jest w przypadku towarów wysyłanych lub transportowanych przez dokonującego ich dostawy, ich nabywcę lub przez osobę trzecią - miejsce, w którym towary znajdują się w momencie rozpoczęcia wysyłki lub transportu do nabywcy.

W świetle przytoczonych przepisów, wewnątrzwspólnotową dostawę towarów stanowi dostawa towarów dokonana w Polsce przez polskiego podatnika VAT UE na rzecz nabywcy będącego podatnikiem podatku VAT UE w innym państwie członkowskim, w wyniku której towary są wywożone z Polski na terytorium innego państwa członkowskiego.

Zdaniem Zainteresowanego, powyższe warunki w przedstawionym stanie faktycznym zostały spełnione.

W ramach przedmiotowej transakcji realizowanej na warunkach X, towary są odbierane od Wnioskodawcy przez Przewoźnika, który dokonuje następnie ich fizycznego wywozu do Francji. Miejscem dostawy towarów na rzecz Kontrahenta jest Polska (miejsce rozpoczęcia transportu).

Należy przy tym podkreślić, że okoliczność składowania mebli w Polsce przez Przewoźnika przez okres potrzebny do kompletacji wysyłki do Francji, nie stoi na przeszkodzie zakwalifikowania sprzedaży mebli na rzecz Kontrahenta jako wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, gdyż przepisy Ustawy o VAT nie wymagają, aby transport towarów rozpoczął się natychmiast po dokonaniu dostawy. W szczególności w przypadku Wnioskodawcy, nałożenie takiego wymogu byłoby nieracjonalne, skoro za transport towarów odpowiedzialny jest Kontrahent i Zainteresowany nie ma żadnej kontroli nad przewożonymi meblami.

Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 5 kwietnia 2011 r., sygn. akt l FSK 640/10, również zauważył, że definicja wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów przewidziana w art. 13 Ustawy o VAT nie zawiera wymogu, aby wywóz towaru był wykonany bezpośrednio (zaraz) po dostawie, lecz aby wywóz był dokonany w wykonaniu dostawy. W powyższym wyroku podkreślono, iż wywóz towaru po jakimś czasie od jego nabycia nie oznacza, że wywóz ten nie następuje w wykonaniu dostawy towaru.

Ad. 2

Zdaniem Wnioskodawcy, jest on uprawniony do zastosowania 0% stawki VAT do dostawy mebli na rzecz Kontrahenta.

Stosownie do art. 41 ust. 3 Ustawy o VAT, w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów stawka podatku wynosi 0%, z zastrzeżeniem art. 42.

Natomiast w myśl art. 42 ust. 1 Ustawy o VAT, wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów podlega opodatkowaniu według stawki podatku 0%, pod warunkiem, że:

* podatnik dokonał dostawy na rzecz nabywcy posiadającego właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, nadany przez państwo członkowskie właściwe dla nabywcy, zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej, i podał ten numer oraz swój numer, o którym mowa w art. 97 ust. 10, na fakturze stwierdzającej dostawę towarów; oraz

* podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, posiada w swojej dokumentacji dowody, że towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju.

Zgodnie z art. 42 ust. 3 Ustawy o VAT dowodami, o których mowa powyżej, są następujące dokumenty, które łącznie potwierdzają dostarczenie towarów będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów do nabywcy znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego innym niż Polska:

* kopia faktury,

* specyfikacja poszczególnych sztuk towaru, oraz

* dokumenty przewozowe otrzymane od tego przewoźnika, z których jednoznacznie wynika, że towary zostały dostarczone do miejsca ich przeznaczenia na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju (w przypadku gdy przewóz towarów jest zlecany przewoźnikowi (spedytorowi) odpowiedzialnemu za wywóz towarów z terytorium kraju).

Mając na uwadze powyższe, w sytuacji, gdy dostarczenie mebli do Kontrahenta do Francji jest potwierdzone przez posiadane przez Zainteresowanego (i) kopię faktury zawierającą francuski numer VAT UE Kontrahenta oraz polski numer VAT UE Wnioskodawcy, (ii) specyfikację poszczególnych sztuk ładunku, a także (iii) otrzymane od Przewoźnika kopie dokumentów przewozowych CMR, jednoznacznie wskazujące, że towary zostały dostarczone do miejsca ich przeznaczenia we Francji, Wnioskodawca jest uprawniony do zastosowania do tej dostawy 0% stawki VAT.

Przy tym, Zainteresowany jest uprawniony do zastosowania 0% stawki VAT zarówno w przypadku posiadania powyższych dokumentów przed złożeniem deklaracji podatkowej za okres rozliczeniowy, w którym powstał obowiązek podatkowy w VAT z tytułu dostawy, jak też po upływie tego okresu.

W świetle bowiem art. 42 ust. 12 Ustawy o VAT, jeśli dostawca na dzień złożenia deklaracji za okres rozliczeniowy, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, nie uzyskał dokumentów potwierdzających, że towary zostały dostarczone na terytorium innego niż Polska kraju członkowskiego, to nie ma obowiązku wykazania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów w tej deklaracji.

Taka dostawa może być wykazana w deklaracjach VAT składanych za dwa kolejne miesiące (albo deklaracji składanej za kolejny kwartał) z 0% stawką VAT, o ile w terminie przewidzianym do złożenia tych deklaracji dostawca otrzyma potwierdzenie dostarczenia towarów do nabywcy w innym kraju członkowskim. Dopiero jak nie uzyska w tym terminie potwierdzenia dostarczenia towarów, musi wykazać w deklaracji VAT wewnątrzwspólnotową dostawę towarów z 23% stawką VAT. Jednakże uzyskanie potwierdzenia dostarczenia towarów po tym terminie, stosownie do art. 42 ust. 12a Ustawy o VAT, uprawnia do skorygowania już złożonych deklaracji i zastosowania tym samym 0% stawki VAT.

Wobec tego, w przypadku, gdy Wnioskodawca nie uzyska dokumentów potwierdzających dostarczenie towarów do Francji przed upływem terminu do złożenia deklaracji za okres rozliczeniowy, w którym powstał obowiązek podatkowy, będzie uprawniony do wykazania 0% stawki VAT w deklaracjach VAT składanych za dwa kolejne miesiące (albo deklaracji składanej za kolejny kwartał), pod warunkiem, iż otrzyma w terminie przewidzianym do złożenia tych deklaracji powyższe potwierdzenie. Jeśli nie otrzyma w tym terminie stosownego potwierdzenia, to obowiązany będzie wykazać wewnątrzwspólnotową dostawę towarów w deklaracji VAT ze stawką 23%. Natomiast po otrzymaniu przez Zainteresowanego potwierdzenia już po naliczeniu 23% VAT, będzie mógł skorygować złożoną deklarację VAT i zastosować stawkę 0%, zgodnie z art. 42 ust. 12a Ustawy o VAT.

Reasumując, w przedstawionym stanie faktycznym, sprzedaż mebli przez Wnioskodawcę na rzecz Kontrahenta stanowi wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, w stosunku do której, przy spełnieniu warunków przewidzianych w art. 42 Ustawy o VAT, jest on uprawniony do zastosowania 0% stawki VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

W myśl art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy, miejscem dostawy towarów jest w przypadku towarów wysyłanych lub transportowanych przez dokonującego ich dostawy, ich nabywcę lub przez osobę trzecią - miejsce, w którym towary znajdują się w momencie rozpoczęcia wysyłki lub transportu do nabywcy.

Artykuł 13 ust. 1 ustawy wskazuje, iż przez wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 5, rozumie się wywóz towarów z terytorium kraju w wykonaniu czynności określonych w art. 7 na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, z zastrzeżeniem ust. 2-8.

W myśl art. 13 ust. 2 ustawy, przepis ust. 1 stosuje się pod warunkiem, że nabywca towarów jest:

1.

podatnikiem podatku od wartości dodanej zidentyfikowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;

2.

osobą prawną niebędącą podatnikiem podatku od wartości dodanej, która jest zidentyfikowana na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;

3.

podatnikiem podatku od wartości dodanej lub osobą prawną niebędącą podatnikiem podatku od wartości dodanej, działającymi w takim charakterze na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju, niewymienionymi w pkt 1 i 2, jeżeli przedmiotem dostawy są wyroby akcyzowe, które, zgodnie z przepisami o podatku akcyzowym, są objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy lub procedurą przemieszczania wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą;

4.

podmiotem innym niż wymienione w pkt 1 i 2, działającym (zamieszkującym) w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim, jeżeli przedmiotem dostawy są nowe środki transportu.

W oparciu o art. 13 ust. 6 ustawy, wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów występuje, jeżeli dokonującym dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, zarejestrowany jako podatnik VAT UE zgodnie z art. 97 (...).

Przywołane powyżej przepisy wskazują, że jeżeli wywóz towarów następuje w wyniku dokonania transakcji z ustalonym nabywcą, w celu przeniesienia na konkrety podmiot prawa do rozporządzania wywożonym towarem jak właściciel, zachodzi wówczas wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Z opisu sprawy wynika, że Zainteresowany dokonuje dostawy towarów z terytorium kraju na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju (z Polski do Francji) na rzecz nabywcy towarów, który jest podatnikiem podatku od wartości dodanej zidentyfikowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju. Sprzedaż mebli odbywa się na warunkach X, w związku z tym transport mebli z Polski do Francji organizowany jest przez kontrahenta, który korzysta w tym zakresie z usług zewnętrznego przewoźnika. Po odebraniu mebli od Wnioskodawcy, przewoźnik składuje je w swoim magazynie w Polsce przez okres około dziesięciu dni w celu kompletacji wysyłki mebli do Francji. Kontrahent nabywa meble również od innych dostawców w Polsce. Po skompletowaniu przesyłki, przewoźnik transportuje meble do sklepów kontrahenta zlokalizowanych we Francji.

W tym miejscu należy zgodzić się z Wnioskodawcą, iż okoliczność składowania mebli w Polsce przez przewoźnika przez okres potrzebny do kompletacji wysyłki do Francji, nie stoi na przeszkodzie zakwalifikowania sprzedaży mebli na rzecz Kontrahenta jako wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

Analiza sprawy wskazuje zatem, że w przedmiotowej sprawie spełnione zostały warunki dotyczące podmiotów oraz warunków wywozu towaru, aby przedmiotową transakcję uznać za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, o której mowa w art. 13 ust. 1 ustawy.

Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże w myśl art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i ust. 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Stosownie do art. 41 ust. 3 ustawy, w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów stawka podatku wynosi 0%, z zastrzeżeniem art. 42.

Natomiast w myśl art. 42 ust. 1 ustawy, wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów podlega opodatkowaniu według stawki podatku 0%, pod warunkiem że:

1.

podatnik dokonał dostawy na rzecz nabywcy posiadającego właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, nadany przez państwo członkowskie właściwe dla nabywcy, zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej, i podał ten numer oraz swój numer, o którym mowa w art. 97 ust. 10, na fakturze stwierdzającej dostawę towarów;

2.

podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, posiada w swojej dokumentacji dowody, że towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju.

Z opisu sprawy wynika, iż transport mebli z Polski do Francji organizowany jest przez kontrahenta, który korzysta w tym zakresie z usług zewnętrznego przewoźnika.

Dowodami, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zgodnie z art. 42 ust. 3 ustawy, są następujące dokumenty, jeżeli łącznie potwierdzają dostarczenie towarów będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów do nabywcy znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju:

1.

dokumenty przewozowe otrzymane od przewoźnika (spedytora) odpowiedzialnego za wywóz towaru z terytorium kraju, z których jednoznacznie wynika, że towary zostały dostarczone do miejsca ich przeznaczenia na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju - w przypadku gdy przewóz towarów jest zlecany przewoźnikowi (spedytorowi),

2.

kopia faktury,

3.

specyfikacja poszczególnych sztuk ładunku

- z zastrzeżeniem ust. 4 i 5.

Jak wynika z powyższych uregulowań, prawo podatnika do zastosowania przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów preferencyjnej stawki podatku w wysokości 0%, uzależnione jest w znacznej mierze od posiadania dokumentów potwierdzających jednoznacznie, iż doszło do wywozu towaru z terytorium kraju i dostarczenia go do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego inne niż Polska. Istotą przywołanych przepisów jest zobowiązanie podatnika do udowodnienia, iż towary będące przedmiotem dostawy, rzeczywiście opuściły terytorium kraju, ze względu na korzystniejsze niż w odniesieniu do dostaw krajowych, skutki podatkowe.

Zainteresowany poinformował, że przewoźnik przekazuje mu kopię dokumentu przewozowego CMR, potwierdzającego dostarczenie towarów do Francji, który jest prawidłowo opieczętowany i wskazuje Wnioskodawcę jako dostawcę oraz wyszczególnione towary objęte sprzedażą. Oprócz ww. dokumentu, posiada on w swojej dokumentacji kopię faktury stwierdzającą dostawę towarów, na której podane są właściwe i ważne numery identyfikacyjne dla transakcji wewnątrzwspólnotowych oraz specyfikację poszczególnych sztuk ładunku. Dokumenty te, jak wskazał Zainteresowany, jednoznacznie wskazują, że towary zostały dostarczone do miejsca ich przeznaczenia we Francji.

Mając na uwadze powyższe oraz powołane przepisy ustawy stwierdzić należy, iż Wnioskodawca w przedstawionym stanie faktycznym posiada dowody, że towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju.

Reasumując:

Ad. 1

W przedstawionym stanie faktycznym, sprzedaż mebli przez Wnioskodawcę na rzecz kontrahenta stanowi w świetle ustawy z dnia 11 marca 2004 r. wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Ad. 2

Zainteresowany ma prawo do zastosowania 0% stawki VAT dla przedmiotowej dostawy mebli.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Tut. Organ zwraca uwagę na fakt, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytań) Zainteresowanego. Inne kwestie wynikające z opisu sprawy, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl