ILPP3/443-8/13-2/TK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 24 kwietnia 2013 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP3/443-8/13-2/TK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 24 stycznia 2013 r. (data wpływu 29 stycznia 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie organizacji obrotu wyrobami akcyzowymi - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 stycznia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie organizacji obrotu wyrobami akcyzowymi.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca zajmuje się projektowaniem, konstrukcją testowaniem i produkcją układów napędowych, systemów podwozi samochodowych i elementów z nimi związanych, jak i wyrobów metalowych do różnego rodzaju pojazdów.

Zainteresowany dokonuje wewnątrzwspólnotowych nabyć preparatów smarowych oznaczonych kodem CN 3403 19 90 stanowiących wyroby akcyzowe zgodnie z ustawą o akcyzie. Wyroby te nie są jednak wymienione w Załączniku nr 2 do tej ustawy.

Spółka zużywa nabyte preparaty smarowe w ramach swojej działalności gospodarczej, m.in. do smarowania maszyn produkcyjnych i smarowania wyprodukowanych produktów. W żadnym momencie nabywane wyroby nie są jednak wykorzystywane do celów opałowych, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych oraz jako dodatki lub domieszki do paliw spalinowych. Wyroby te nie są również wykorzystywane do smarowania silników.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w związku z nabyciem wewnątrzwspólnolowym preparatów smarowych o kodzie CN 3403 19 90 wykorzystywanych przez Spółkę wyłącznie do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych oraz jako dodatki lub domieszki do paliw spalinowych Spółka jest obowiązana do spełnienia wymogów określonych w art. 78 ust. 1 ustawy o akcyzie.

Zdaniem Wnioskodawcy, w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym preparatów smarowych o kodzie CN 3403 19 90 wykorzystywanych wyłącznie do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych oraz jako dodatki lub domieszki do paliw spalinowych Spółka nie jest obowiązana do spełnienia wymogów określonych w art. 78 ust. 1 ustawy o akcyzie.

1. Traktowanie preparatów smarowych o kodzie CN 3403 19 90 dla celów akcyzy

Stosownie do art. 86 ust. 1 pkt 5 ustawy o akcyzie, wyroby objęte pozycją CN 3403 zaliczane są do wyrobów energetycznych. Wyroby energetyczne należą zaś do wyrobów akcyzowych podlegających opodatkowaniu akcyzą zgodnie z art. 1 i art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o akcyzie.

Stawki akcyzy na wyroby energetyczne zostały określone w art. 89 ustawy o akcyzie. Zgodnie z ust. 2 art. 89 ustawy o akcyzie, stawka akcyzy na wyroby energetyczne inne niż określone w art. 89 ust. 1 pkt 1-13 ustawy o akcyzie, przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych oraz jako dodatki lub domieszki do paliw spalinowych, wynosi 0 zł.

Spółka pragnie wskazać, że w art. 89 ust. 1 pkt 1-13 ustawy o akcyzie nie została określona stawka akcyzy na nabywane przez Spółkę preparaty smarowe o kodzie CN 3403 19 90. Jednocześnie jak wskazała Spółka w stanie fatycznym wyroby te są przez nią wykorzystywane do smarowania maszyn produkcyjnych lub produktów wyprodukowanych przez Spółkę. W konsekwencji, nie są one przeznaczone do celów opałowych, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo dodatki lub domieszki do paliw silnikowych. W konsekwencji, zdaniem Spółki, nabywane przez nią preparaty smarowe powinny podlegać opodatkowaniu akcyzą według stawki 0 zł.

Spółka pragnie również zaznaczyć, że preparaty smarowe o kodzie CN 3403 19 90 nie zostały wymienione przez ustawodawcę w Załączniku nr 2 do ustawy o akcyzie, zawierającym wykaz wyrobów akcyzowych, do których stosuje się procedurę zawieszenia poboru akcyzy i których produkcja odbywa się w składzie podatkowym, o których mowa w Dyrektywie Rady 92/12/EWG (tekst jedn.: w Dyrektywie horyzontalnej). W konsekwencji, do preparatów tych nie ma zastosowania procedura zawieszenia poboru akcyzy.

Zdaniem Wnioskodawcy, do preparatów smarowych o kodzie CN 3403 19 90 nie ma również zastosowania procedura przemieszczania wyrobów z zapłaconą akcyzą. Zarówno procedura przemieszczania wyrobów z zapłaconą akcyzą jak i procedura zawieszenia poboru akcyzy stosowane są do przemieszczeń wyrobów akcyzowych między państwami członkowskimi tylko w takim zakresie, w jakim przewidują to przepisy wspólnotowe, które pozwoliły na stosowne zbliżenie przepisów poszczególnych państw członkowskich. Spółka pragnie zaznaczyć, że do preparatów smarowych, które nie są wykorzystywane jako paliwa silnikowe bądź paliwa do ogrzania nie znajduje zastosowania Dyrektywa horyzontalna, która reguluje opodatkowanie akcyzą wyrobów na poziomie wspólnotowym. Zgodnie bowiem z art. 20 ust. 1 Dyrektywy energetycznej, Dyrektywa horyzontalna (dotycząca kontroli i przemieszczania) znajduje zastosowanie jedynie do wymienionych w tym przepisie, wg kodów CN, produktów energetycznych. Produkty o kodzie CN 3403 nie zostały wymienione w art. 20 ust. 1 Dyrektywy energetycznej. Dodatkowo, na podstawie art. 2 ust. 4 pkt b Dyrektywy energetycznej nie znajduje ona zastosowania do produktów energetycznych wykorzystywanych do celów innych niż paliwo silnikowe lub paliwo do ogrzania. Przepis ten powoduje więc, że wyroby używane w tych innych celach nie są uznawane za produkty energetyczne, co potwierdza pkt 44 wyroku ETS z dnia 5 lipca 2007 r., sygn. C-145/96, C-146/06.

Podsumowując należy więc uznać, że preparaty smarowe o kodzie CN 3403 wykorzystywane do innych celów niż napędowe i opałowe nie są w rozumieniu przepisów wspólnotowych produktami energetycznymi, a tym samym nie znajdują do nich zastosowania postanowienia Dyrektywy horyzontalnej i Dyrektywy energetycznej. W konsekwencji, preparaty te nie podlegają zharmonizowanej akcyzie.

Skoro do preparatów smarowych o kodzie CN 3403 wykorzystywanych w innych celach niż opałowe bądź napędowe nie mają zastosowania przepisy dotyczące zharmonizowanej akcyzy, oznacza to, że preparaty te nie podlegają również zharmonizowanym przepisom w zakresie procedur dotyczących ich przemieszczania. Między innymi, nie ma więc do nich zastosowania procedura przemieszczenia z zapłaconą akcyzą. Należy również zwrócić uwagę, że ustawodawca polski nie wprowadził obowiązku stosowania tej procedury od momentu wwozu wyrobów na terytorium Polski.

Dodatkowo, procedura przemieszczenia wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą może mieć zastosowanie wyłącznie, gdy dochodzi do zapłaty podatku akcyzowego w państwie członkowskim, z którego przemieszczane są nabywane przez Spółkę preparaty smarowe. Ze względu na fakt, że preparaty smarowe o kodzie CN 3403, jeżeli są wykorzystywane do celów innych niż opałowe lub napędowe, nie podlegają zharmonizowanej akcyzie, nie są one również uznawane w innych (poza Polską) krajach członkowskich za wyroby akcyzowe. W związku z tym, w kraju w którym Spółka nabywa takie oleje nie dochodzi do zapłaty podatku akcyzowego. Biorąc to pod uwagę, nie dochodzi również do zrealizowania przesłanki do zastosowania procedury wewnątrzwspólnotowego przemieszczania wyrobów z zapłaconą akcyzą.

1. Wymogi określone w art. 78 ust. 1 ustawy o akcyzie.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 9 ustawy o akcyzie, nabycie wewnątrzwspólnotowe oznacza przemieszczenie wyrobów akcyzowych lub samochodów osobowych z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju.

Zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy o akcyzie, w przypadku gdy podatnik nabywa wewnątrzwspólnotowo wyroby akcyzowe z akcyzą zapłaconą na terytorium państwa członkowskiego na potrzeby wykonywanej działalności gospodarczej na terytorium kraju, jest obowiązany:

1.

przed wprowadzeniem wyrobów akcyzowych na terytorium kraju dokonać zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym do właściwego naczelnika urzędu celnego i złożyć zabezpieczenie akcyzowe;

2.

potwierdzić odbiór wyrobów akcyzowych na uproszczonym dokumencie towarzyszącym oraz wystawić i dołączyć do zwracanego uproszczonego dokumentu towarzyszącego dokument potwierdzenia złożenia zabezpieczenia akcyzowego lub zapłaty akcyzy na terytorium kraju;

3.

bez wezwania organu podatkowego, złożyć właściwemu naczelnikowi urzędu celnego deklarację uproszczoną według ustalonego wzoru, oraz obliczyć akcyzę i dokonać jej zapłaty na terytorium kraju, na rachunek właściwej izby celnej, w terminie 10 dni, licząc od dnia powstania obowiązku podatkowego;

4.

prowadzić ewidencję nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych.

Z przepisu art. 78 ust. 1 ustawy o akcyzie wynika więc, że ma on zastosowanie wyłącznie do wyrobów nabywanych wewnątrzwspólnotowo, w stosunku do których została zapłacona akcyza na terytorium państwa członkowskiego, z którego przemieszczane są te wyroby.

Jak Spółka wskazała w pkt 4.1. powyżej, preparaty smarowe o kodzie CN 3403 nie podlegają na gruncie przepisów wspólnotowych zharmonizowanej akcyzie. W konsekwencji, w innych państwach członkowskich wyroby te nie podlegają akcyzie. Mając to na uwadze, nie dochodzi do zapłaty podatku akcyzowego od tych wyrobów w innych państwach a w konsekwencji, w odniesieniu do tych wyrobów nie może mieć zastosowania procedura przemieszczania z zapłaconą akcyzą, o której mowa w art. 78 ust. 1 ustawy o akcyzie. Skoro przepis ten (w tym obowiązki w nim wskazane) ma zastosowanie wyłącznie do wyrobów przemieszczanych z zapłaconą akcyzą, nie stosuje się go jeżeli wyroby nie są (i nie mogą być) przemieszczane w tej procedurze.

Stanowisko, zgodnie z którym w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym wyrobów opodatkowanych w kraju stawką 0 zł akcyzy, które nie są wymienione w Załączniku nr 2 do ustawy o akcyzie (a więc m.in. oznaczonych kodem CN 3403) nie mają zastosowania obowiązki wskazane w art. 78 ust. 1 ustawy o akcyzie, znajduje również potwierdzenie w interpretacjach indywidualnych.

I tak przykładowo w:

* interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 19 stycznia 2011 r., sygn. IPPP3/443-1069/I0-4/KB, w której organ podatkowy stwierdził, że:

" (...) na gruncie przepisów o podatku akcyzowym, w przypadku wyrobów akcyzowych (energetycznych), które nie są ujęte w załączniku nr 2 do ustawy (w związku z czym nie są objęte wspólnotowym systemem monitorowania produkcji i przemieszczania wyrobów akcyzowych) i do których stosuje się na terytorium kraju zerową stawkę akcyzy z uwagi na fakt, iż są zużywane do celów innych niż napędowe lub opałowe, nie ma zastosowania procedura zawieszenia poboru akcyzy i procedura przemieszczania wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą. Reasumując, art. 78 ustawy nie ma zastosowania do wyrobów (...), w przypadku gdy na terytorium państwa członkowskiego wyroby te nie podlegają opodatkowaniu akcyzą, a na terytorium kraju stosuje się do nich stawkę 0 zł. Zatem, w opisanym stanie faktycznym, przedmiotowe wyroby nie są objęte dyspozycją przepisu art. 78 ust. 1 ustawy i nie ma konieczności wypełnienia określonych tam obowiązków, tj. dokonywania zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym, składania deklaracji uproszczonej oraz prowadzenia ewidencji nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych.";

* interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 15 października 2009 r., sygn. ITPP3/443-132c/09/JK, w której organ uznał, że:

"Wskazane wyroby (oznaczone kodem CN 3403, wykorzystywane w innych celach niż opałowe bądź napędowe - przypis Spółki) nie są wymienione w załączniku nr 2 do ustawy, a także stosuje się do nich stawkę podatku w wysokości 0 zł. Zatem, w opisanym stanie faktycznym, nie są objęte dyspozycją przepisu art. 78 ust. 1 ustawy i nie ma konieczności wypełnienia określonych tam obowiązków, a w szczególności dokonywania zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym, składania deklaracji uproszczonej oraz prowadzenia ewidencji nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych.";

* interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 29 lipca 2009 r., sygn. IBPP3/443-568/09/DG, w której organ stwierdził, że:

" (...) dla nabycia wewnątrzwspólnotowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy wyrobów objętych na terytorium kraju zerową stawką akcyzy nie jest wymagane spełnienie warunków o których mowa w art. 78 ust. 1 ww. ustawy.

(...) Reasumując dla nabywanych wewnątrzwspólnotowo poza procedurą zawieszenia preparatów smarowych kodzie CN 3403 oraz wyrobów o kodach CN 2710 11 21 i 2710 11 25 (benzyny specjalne) przeznaczonych do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opalowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, które na terytorium państwa członkowskiego wysyłki zostały dopuszczone do konsumpcji oraz które na terytorium kraju obciążone są zerową stawką podatku akcyzowego, nie występują w stosunku do Wnioskodawcy szczególne warunki dotyczące przemieszczanych wyrobów".

Spółka pragnie również dodać, że w omawianym przypadku nie będzie miał zastosowania przepis art. 78 ust. 3 ustawy o akcyzie. Przepis ten stanowi, że w przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych, niewymienionych w załączniku nr 2 do tej ustawy, które są objęte na terytorium kraju stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, zastosowanie znajdują niektóre wymogi związane z nabyciem wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą. W tym kontekście należy podkreślić jednak, że jak Spółka argumentowała powyżej, nabywane przez nią preparaty smarowe klasyfikowane do pozycji CN 3403, ze względu na wykorzystanie do celów innych niż opałowe i napędowe, są opodatkowane stawką 0 zł, a więc nie wypełniają one dyspozycji art. 78 ust. 3 ustawy o akcyzie, który dotyczy wyrobów opodatkowanych stawką inną niż zerową.

Podsumowując, zdaniem Wnioskodawcy, w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym preparatów smarowych o kodzie CN 3403 19 90 wykorzystywanych przez Spółkę wyłącznie do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych oraz jako dodatki lub domieszki do paliw spalinowych Spółka nie jest obowiązana do spełnienia wymogów określonych w art. 78 ust. 1 ustawy o akcyzie.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia z 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 108, poz. 626 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, wyroby akcyzowe, to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

W poz. 37 załącznika nr 1 do ustawy zawierającego wykaz wyrobów akcyzowych wskazano, na wyroby klasyfikowane do kodu CN 3403 jako preparaty smarowe (włącznie z cieczami chłodząco-smarującymi, preparatami do rozluźniania śrub i nakrętek, preparatami przeciwrdzewnymi i antykorozyjnymi, preparatami zapobiegającymi przyleganiu do formy opartymi na smarach) oraz preparaty w rodzaju stosowanych do natłuszczania materiałów włókienniczych, skóry wyprawionej, skór futerkowych lub pozostałych materiałów, z wyłączeniem preparatów zawierających, jako składnik zasadniczy, 70% masy lub więcej olejów ropy naftowej lub olejów otrzymanych z minerałów bitumicznych.

W myśl art. 86 ust. 1 pkt 5 ustawy, do wyrobów energetycznych, w rozumieniu ustawy, zalicza się wyroby objęte pozycja CN 3403. Natomiast w świetle art. 8 ust. 1 pkt 4 ustawy, przedmiotem opodatkowania akcyzą jest nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego do składu podatkowego.

Z powyższego wynika, iż na gruncie przepisów krajowych ww. preparaty smarowe zasadnie i prawidłowo należy uznać za wyroby energetyczne.

Z opisu sprawy wynika, iż Spółka dokonuje nabyć wewnątrzwspólnotowych preparatów smarowych oznaczonych kodem CN 3403 09 00, które wykorzystuje do smarowania maszyn produkcyjnych i wyprodukowanych wyrobów. Wątpliwości Zainteresowanego związane są z obowiązkiem spełnienia wymogów określonych w art. 78 ust. 1 ustawy, gdy wyroby te nie są wykorzystywane do celów opałowych, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników oraz jako dodatki lub domieszki do paliw ani do smarowania silników.

Zgodnie z art. 89 ust. 2 ustawy, stawka akcyzy na wyroby energetyczne inne niż określone w ust. 1 pkt 1-13, przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, wynosi 0 zł.

Z powyższego wynika, iż wyroby energetyczne przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych opodatkowane są stawką akcyzy w wysokości 0 zł.

Skoro przedmiotowe wyroby zużywane będą do innych niż powyższe celów, to ich nabycie wewnątrzwspólnotowe opodatkowane będzie stawką 0 zł.

Stosownie do art. 78 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy podatnik nabywa wewnątrzwspólnotowo wyroby akcyzowe z akcyzą zapłaconą na terytorium państwa członkowskiego na potrzeby wykonywanej działalności gospodarczej na terytorium kraju, jest obowiązany:

1.

przed wprowadzeniem wyrobów akcyzowych na terytorium kraju dokonać zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym do właściwego naczelnika urzędu celnego i złożyć zabezpieczenie akcyzowe;

2.

potwierdzić odbiór wyrobów akcyzowych na uproszczonym dokumencie towarzyszącym oraz wystawić i dołączyć do zwracanego uproszczonego dokumentu towarzyszącego dokument potwierdzenia złożenia zabezpieczenia akcyzowego lub zapłaty akcyzy na terytorium kraju;

3.

bez wezwania organu podatkowego, złożyć właściwemu naczelnikowi urzędu celnego deklarację uproszczoną, według ustalonego wzoru, oraz obliczyć akcyzę i dokonać jej zapłaty na terytorium kraju, na rachunek właściwej izby celnej, w terminie 10 dni, licząc od dnia powstania obowiązku podatkowego;

4.

prowadzić ewidencję nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych.

W myśl art. 78 ust. 3 ustawy, przepisy ust. 1 pkt 1, 3 i 4 stosuje się odpowiednio do przypadków nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych niewymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, które są objęte na terytorium kraju stawką akcyzy inną niż stawka zerowa.

Przedmiotem zapytania Wnioskodawcy jest kwestia wykonywania obowiązków podatkowych, określonych w art. 78 ust. 1 ustawy, w przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych, które nie są wymienione w załączniku nr 2 do ustawy, oraz w stosunku do których, w ocenie Zainteresowanego, stosuje się stawkę 0 zł.

Zatem jest to stawka akcyzy na wyroby energetyczne inne niż określone w art. 89 ust. 1 pkt 1-13 ustawy, przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych (art. 89 ust. 2 ustawy).

Należy wskazać, iż analiza cytowanych wyżej przepisów i przedstawionego we wniosku zdarzenia wskazuje, iż w stosunku do wyrobów będących przedmiotem zapytania nie zachodzi nabycie wyrobów akcyzowych w procedurze z zapłaconą akcyzą na terytorium na terytorium państwa członkowskiego.

Wskazane wyroby nie są wymienione w załączniku nr 2 do ustawy, a także stosuje się do nich stawkę podatku w wysokości 0 zł. Zatem, w opisanym stanie faktycznym, nie są objęte dyspozycją przepisu art. 78 ust. 1 ustawy i nie ma konieczności wypełnienia określonych tam obowiązków, a w szczególności dokonywania zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym, składania deklaracji uproszczonej oraz prowadzenia ewidencji nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych.

Reasumując, Wnioskodawca w związku z nabyciem wewnątrzwspólnolowym preparatów smarowych o kodzie CN 3403 19 90, wykorzystywanych przez niego wyłącznie do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych oraz jako dodatki lub domieszki do paliw spalinowych, nie jest zobowiązany do spełnienia wymogów określonych w art. 78 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Ponadto, zwrócić należy uwagę, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl