ILPP3/443-59/12-6/TK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 22 maja 2012 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP3/443-59/12-6/TK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 2 lutego 2012 r. (data wpływu 14 lutego 2012 r.) uzupełnionym w dniu 17 maja 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obowiązku składania deklaracji podatkowej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 lutego 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obowiązku składania deklaracji podatkowej. W dniu 17 maja 2012 r. uzupełniono przedmiotowy wniosek w zakresie opłaty.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca zajmować się będzie między innymi produkcją amortyzatorów olejowych i olejowo-powietrznych do pojazdów samochodowych. W chwili obecnej nie jest on podatnikiem podatku akcyzowego. Spółka zamierza dokonywać zakupów dwóch rodzajów specjalnego oleju przeznaczonego do produkcji tych amortyzatorów (tzw. cylinder oil) od producenta tego oleju w Niemczech - firmy X. Oleje te noszą nazwę handlową ZZ oraz YY. Jest to w opinii Zainteresowanego jedyny europejski producent tego rodzaju oleju, którego wyrób posiada wszelkie niezbędne parametry umożliwiające zastosowanie go w amortyzatorach produkowanych przez Spółkę. Oba rodzaje oleju, który Wnioskodawca zamierza kupować w Niemczech posiadają kod nomenklatury scalonej CN 27101999. Zainteresowany wskazał, iż zakupiony przez niego olej do produkcji amortyzatorów nie będzie przedmiotem dalszej odsprzedaży i będzie przez niego wykorzystywany wyłącznie do produkcji amortyzatorów, które będą następnie sprzedawane odbiorcom zarówno krajowym, jaki zagranicznym.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy na Wnioskodawcy będą ciążyły obowiązki sprawozdawcze w zakresie podatku akcyzowego zgodnie z art. 21 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym.

Zdaniem Wnioskodawcy, podatnik podatku akcyzowego, zgodnie z art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 108, poz. 626 z późn. zm.) zobowiązany jest, bez wezwania organu podatkowego:

1.

składać właściwemu naczelnikowi urzędu celnego deklaracje podatkowe według ustalonego wzoru,

2.

obliczać i wpłacać akcyzę na rachunek właściwej izby celnej

- za miesięczne okresy rozliczeniowe, w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.

Natomiast w przypadku zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy, podatnik jest obowiązany, bez wezwania organu podatkowego:

1.

składać właściwemu naczelnikowi urzędu celnego deklaracje podatkowe, według ustalonego wzoru,

2.

obliczać i wpłacać akcyzę na rachunek właściwej izby celnej

- za miesięczne okresy rozliczeniowe, w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy skutkujące powstaniem zobowiązania podatkowego (art. 21 ust. 3 ustawy).

Zgodnie z art. 21 ust. 3 pkt 3 ustawy, obowiązek składania deklaracji oraz wpłaty podatku akcyzowego nie dotyczy podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie wyrobów akcyzowych objętych zerową stawką akcyzy lub objętych zwolnieniem od akcyzy, z wyjątkiem zwolnień częściowych lub zwolnień realizowanych przez zwrot akcyzy, lub zwolnień ubytków wyrobów akcyzowych lub całkowitego zniszczenia wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 30 ust. 3 ustawy.

Wnioskodawca uważa, że nie będzie zobowiązany do składania deklaracji podatkowych dla celów podatku akcyzowego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

W pozostałych kwestiach w dniu 22 maja 2012 r. wydane zostały odrębne interpretacje indywidualne w zakresie:

* olejów smarowych o kodzie CN 2710 19 99 Nr ILPP3/443-59/12-4/TK,

* nabycia wewnątrzwspólnotowego olejów smarowych o kodzie CN 2710 19 99 Nr ILPP3/443-59/12-5/TK.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl