ILPP3/443-28/09-2/TK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 10 czerwca 2009 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP3/443-28/09-2/TK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Szpitala, przedstawione we wniosku z dnia 12 marca 2009 r. (data wpływu 18 marca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie udzielonego zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 marca 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie udzielonego zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca decyzją Naczelnika Urzędu Celnego nr XX z dnia 29 lutego 2008 r. został zwolniony z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego, w związku z nabywaniem wyrobów zharmonizowanych zwolnionych z akcyzy ze względu na ich przeznaczenie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy na okres od dnia 2 marca 2008 r. do dnia 1 marca 2010 r.

Wydana decyzja dotyczy dostawy spirytusu etylowego na cele zaopatrzenia medycznego komórek organizacyjnych szpitala.

Decyzją nr YY z dnia 17 czerwca 2008 r. Naczelnik Urzędu Celnego zmienił ww. decyzję z dnia 29 lutego 2008 r. w zakresie nazwy.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 3, poz. 11), Wnioskodawca jest zobowiązany do ponownego złożenia wniosku o zwolnienie z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego.

Zdaniem Wnioskodawcy, wydana decyzja nr XX z dnia 29 lutego 2008 r. zachowuje swoją ważność do dnia 1 marca 2010 r.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zasady opodatkowania wyrobów akcyzowych podatkiem akcyzowym, tj. zasady i tryb wprowadzania do obrotu wyrobów objętych akcyzą oraz zwolnienia od akcyzy określa ustawa z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11), zwana dalej ustawą.

W myśl art. 157 ust. 1 ustawy, do zabezpieczeń akcyzowych złożonych przed dniem wejścia w życie ustawy oraz do zwolnień z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego udzielonych przed dniem wejścia w życie ustawy stosuje się przepisy dotychczasowe, z tym że art. 64 ust. 7 ustawy, stosuje się do nich z dniem jej wejścia w życie.

Z kolei zgodnie z art. 157 ust. 3 ustawy, zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego udzielone przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, nie mogą ulec przedłużeniu.

W opisanym we wniosku stanie faktycznym wskazano, iż Wnioskodawca decyzją Naczelnika Urzędu Celnego nr XX z dnia 29 lutego 2008 r. został zwolniony z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego, w związku z nabywaniem wyrobów zharmonizowanych zwolnionych z akcyzy ze względu na ich przeznaczenie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy na okres od dnia 2 marca 2008 r. do dnia 1 marca 2010 r.

Decyzją nr YY z dnia 17 czerwca 2008 r. Naczelnik Urzędu Celnego zmienił ww. decyzję z dnia 29 lutego 2008 r. w zakresie nazwy.

Biorąc powyższe pod uwagę stwierdzić należy, że przedmiotowe zwolnienie z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego udzielonego przed dniem wejście w życie ustawy zachowuje swoją ważność do dnia 1 marca 2010 r. Jednocześnie stwierdzić należy, że nie może ono ulec przedłużeniu (art. 157 ust. 3 ustawy).

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl