ILPP3/443-143/09-2/TK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 30 listopada 2009 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP3/443-143/09-2/TK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana przedstawione we wniosku bez daty wypełnienia (data wpływu 15 września 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie sprzedaży wyrobów akcyzowych ze stawką akcyzy 0 zł - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 września 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie sprzedaży wyrobów akcyzowych ze stawką akcyzy 0 zł.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca uzyskał zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego i dokonuje zakupów następujących wyrobów:

* toluen CN 2902 30 00,

* ksylen CN 2902 44 00,

* benzyna lakowa CN 2710 11 21,

* benzyna lakiernicza CN 2710 11 21,

* benzyna niskoaromatyczna D40 i D60 CN 2710 11 21.

Wyroby te są konfekcjonowane w opakowania handlowe, magazynowane i wyprowadzane ze składu podatkowego do hurtowni chemicznej, która nie jest składem podatkowym. Hurtownia wyroby te odsprzedaje do zakładów farbiarskich. Zainteresowany uzyskuje od nabywcy oświadczenia o przeznaczeniu wyrobów.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w opisanym stanie fatycznym, wyroby te podlegają opodatkowaniu akcyzą według stawki 0 zł.

Zdaniem Wnioskodawcy, sprzedaż przedmiotowych wyrobów powinna odbywać się z zerową stawką podatku akcyzowego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zasady opodatkowania wyrobów akcyzowych podatkiem akcyzowym, tj. zasady i tryb wprowadzania do obrotu wyrobów objętych akcyzą oraz zwolnienia od akcyzy określa ustawa z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11 z późn. zm.), zwana dalej ustawą.

W myśl art. 89 ust. 2 ustawy, stawka akcyzy na wyroby energetyczne inne niż określone w art. 89 ust. 1 pkt 1-13, przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, wynosi 0 zł.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca uzyskał zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego i dokonuje zakupów następujących wyrobów:

* toluen CN 2902 30 00,

* ksylen CN 2902 44 00,

* benzyna lakowa CN 2710 11 21,

* benzyna lakiernicza CN 2710 11 21,

* benzyna niskoaromatyczna D40 i D60 CN 2710 11 21.

Wyroby te są konfekcjonowane w opakowania handlowe, magazynowane i wyprowadzane ze składu podatkowego do hurtowni chemicznej, która nie jest składem podatkowym. Hurtownia wyroby te odsprzedaje do zakładów farbiarskich. Zainteresowany uzyskuje od nabywcy oświadczenia o przeznaczeniu wyrobów.

W sytuacji, opisanej w stanie faktycznym wniosku, obowiązujące przepisy prawa nie przewidują zakazu sprzedaży wyrobów akcyzowych ze stawką akcyzy, o której mowa w art. 89 ust. 2 ustawy, do podmiotów będących dystrybutorami tych wyrobów.

Jednocześnie ww. przepisy nie nakładają obowiązku składania oświadczeń o przeznaczeniu nabywanych wyrobów do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych. Niemniej jednak w interesie nabywcy tych wyrobów jest wykazanie, np. w toku kontroli lub prowadzonego postępowania, iż wyroby akcyzowe, od których akcyza nie została zapłacona, zostały faktycznie wykorzystane lub mają być wykorzystane do celów innych niż napędowe lub opałowe. w takim przypadku pomocne w ustaleniu, do jakich celów wyroby te zostały lub zostaną wykorzystane, może być składanie dostawcy i odbieranie od odbiorcy stosownego oświadczenie bądź też umieszczanie tych informacji (oświadczeń) na fakturach podpisywanych przez odbiorców w przypadku sprzedaży wyrobów.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl