ILPP2/443-944/11-3/SJ - Możliwość zwolnienia od podatku od towarów i usług zajęć sportowych i rekreacyjnych dla dzieci w ramach szkółek piłkarskich, organizowanych przez klub sportowy.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 13 września 2011 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP2/443-944/11-3/SJ Możliwość zwolnienia od podatku od towarów i usług zajęć sportowych i rekreacyjnych dla dzieci w ramach szkółek piłkarskich, organizowanych przez klub sportowy.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 13 czerwca 2011 r. (data wpływu 14 czerwca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku usług świadczonych przez klub sportowy - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 czerwca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku usług świadczonych przez klub sportowy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (dalej Spółka) prowadzi działalność polegającą na świadczeniu usług szkoleniowych i edukacyjnych w zakresie sportu na rzecz dzieci w wieku od 4 do 11 lat.

Zainteresowany jest klubem sportowym działającym w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Głównym celem działalności Spółki jest popularyzacja kultury fizycznej wśród dzieci, tj. działalność ukierunkowana na rozwój i upowszechnianie sportu. Cel ten Spółka realizuje poprzez świadczenie usług w zakresie pozaszkolnych form edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych (PKWiU 58.51.10.0). W szczególności Spółka organizuje zajęcia sportowe (treningi piłkarskie) dla dzieci w ramach prowadzonych przez nią szkółek sportowych (piłkarskich) w kilku miejscowościach w województwie. Spółka zatrudnia wykwalifikowanych trenerów prowadzących zajęcia sportowe z dziećmi, jak również zapewnia opiekę lekarzy i rehabilitantów sportowych. Dodatkowo, na potrzeby prowadzenia zajęć sportowych wynajmuje boiska i sale gimnastyczne lub korzysta nieodpłatnie z takich obiektów należących do szkół publicznych, innych klubów lub organów administracji.

Spółka nie świadczy usług odpłatnego zakwaterowania związanego ze sportem lub wychowaniem fizycznym. Nie świadczy również usług wynajmu sprzętu sportowego i obiektów sportowych - nie posiada własnych obiektów tego rodzaju. Spółka przekazuje w nieodpłatne używanie uczestnikom zajęć wyposażenie niezbędne do uprawniania sportu, między innymi piłki.

Wszystkie usługi świadczone przez Spółkę w ramach jej przedmiotu działalności świadczone są wyłącznie na rzecz osób uprawniających sport, w tym w szczególności dla dzieci uczestniczących w treningach gry w piłkę nożną oraz w ogólnorozwojowych zajęciach wychowania fizycznego.

Działalność Spółki w zakresie rozwoju i upowszechniania sportu wśród dzieci nie jest ukierunkowana na osiąganie zysku. W konsekwencji, działalność Spółki nie prowadzi do uzyskania przez jej wspólników dywidendy.

Ponadto, Spółka od początku działalności cały wypracowany zysk, o ile wystąpił w danym okresie sprawozdawczym, przeznaczała na finansowanie działalności bieżącej (utrzymanie i obsługa biura) oraz na działalność w zakresie rozwoju i upowszechnienia sportu wśród dzieci, w tym na rozwój szkółek piłkarskich.

Obecnie planowane jest wprowadzenie do umowy Spółki wprost postanowień, zgodnie z którymi cały wypracowany zysk będzie mógł być wykorzystywany wyłącznie na cele związane z upowszechnianiem piłki nożnej wśród dzieci i młodzieży.

Dodatkowo, w ramach działań Spółki jako klubu sportowego, które mają promować integrację środowiska sportowego oraz budować relacje między rodzicami i dziećmi uprawiającymi sport, Spółka będzie organizowała m.in. odpłatne wyjazdy (obozy) sportowe, z których całkowity ewentualny zysk będzie przeznaczany na dalsze rozwijanie szkółek piłkarskich.

Spółka nie prowadzi działalności marketingowej ani reklamowo-promocyjnej. W celu pozyskania dodatkowych środków finansowych na pokrycie kosztów działalności podstawowej, które jak wskazano powyżej, w całości będą przekazywane na prowadzenie i rozwój działalności sportowej, Spółka zamierza umieszczać na strojach sportowych zawodników, członków klubu sportowego, za wynagrodzeniem, symbole sponsorów.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy usługi świadczone przez Spółkę, w szczególności polegające na organizowaniu zajęć sportowych (treningów piłkarskich) dla dzieci i młodzieży w ramach prowadzonych przez Spółkę szkółek sportowych (piłkarskich) w kilku miejscowościach, zwolnione są od podatku od towarów i usług, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.).

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 2 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr 127 z 2010 r., poz. 857 z późn. zm. - dalej Ustawa o sporcie), sportem są wszelkie formy aktywności fizycznej, które przez uczestnictwo doraźne lub zorganizowane wpływają na wypracowanie lub poprawienie kondycji fizycznej i psychicznej, rozwój stosunków społecznych lub osiągniecie wyników sportowych na wszelkich poziomach.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 Ustawy o sporcie, działalność sportowa jest prowadzona w szczególności w formie klubu sportowego. Natomiast na podstawie ust. 2 powołanego przepisu, klub sportowy działa jako osoba prawna utworzona na podstawie odrębnych przepisów, w tym, między innymi, jako spółka z ograniczoną odpowiedzialności utworzona zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz. U. Nr 94 z 2000 r., poz. 1037 z późn. zm.).

Wskazana powyżej regulacja prowadzi do wniosku, że ustawodawca dopuszcza możliwość prowadzenia działalności sportowej przez klub sportowy w formie spółki kapitałowej. Wniosek taki znajduje również potwierdzenie w stanowisku ustawodawcy. Jak wynika bowiem z treści uzasadnienia do projektu Ustawy o sporcie "projekt ustawy nie wprowadza ograniczeń co do formy prawnej klubu sportowego, osoby zainteresowane same powinny o formie klubu zgodnie z ich określonymi potrzebami i możliwościami. Kluby sportowe mogą zatem działać m.in. w formie spółek kapitałowych, tj. spółki z ograniczoną odpowiedzialnością lub spółki akcyjnej".

Związkiem sportowym jest natomiast, zgodnie z art. 6 ust. 1 Ustawy o sporcie, związek co najmniej 3 klubów sportowych. Na podstawie przepisów Ustawy o sporcie, działalność sportowa może być prowadzona nie tylko w formie związku sportowego czy też związku stowarzyszeń i innych osób prawnych, których celem statutowym jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechnia sportu, ale także, a nawet przede wszystkim - w formie klubu sportowego. Klub sportowy jest najmniejszą, przewidzianą przepisami prawa, jednostką organizacyjną prowadzącą działalność sportową.

Odnosząc powyższe uwagi do stanu faktycznego niniejszej sprawy, Wnioskodawca zauważa, że Spółka prowadzi działalność sportową, czy też działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu jako klub sportowy w formie spółki kapitałowej. Spółka działa na rzecz upowszechniania sportu, skupia (i organizuje) wokół uprawiania sportu (piłki nożnej) zarówno dzieci, jak i rodziców, trenerów, lekarzy, rehabilitantów oraz inne osoby, które aktywnie interesują się sportem amatorskim.

Spółka jest klubem sportowym, którego celem statutowym (wynikającym z umowy spółki) jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu, konieczna do organizowania i uprawiania amatorskiej piłki nożnej. Spółka świadczy usługi na rzecz osób uprawiających sport amatorski. Wnioskodawca świadcząc te usługi nie jest nastawiony na osiąganie zysków.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 32 Ustawy o VAT, zwalnia się od podatku usługi ściśle związane ze sportem lub wychowaniem fizycznym świadczone przez kluby sportowe, związki sportowe oraz związki stowarzyszeń i innych osób prawnych, których celem statutowym jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu, pod warunkiem że:

a.

są one konieczne do organizowania i uprawiania sportu lub organizowania wychowania fizycznego i uczestniczenia w nim,

b.

świadczący te usługi nie są nastawieni na osiąganie zysków,

c.

są one świadczone na rzecz osób uprawiających sport lub uczestniczących w wychowaniu fizycznym

- z wyłączeniem usług związanych z działalnością marketingową oraz reklamowo-promocyjną, wstępu na imprezy sportowe, usług odpłatnego prowadzenia statków przeznaczonych do uprawiania sportu i rekreacji, usług odpłatnego zakwaterowania związanych ze sportem lub wychowaniem fizycznym oraz usług wynajmu sprzętu sportowego i obiektów sportowych za odpłatnością.

Zwolnienie wprowadzone w art. 43 ust. 1 pkt 32 Ustawy o VAT, wnikające również z art. 132 ust. 1 lit. m) Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L 2006.347.1 z późn. zm.), ma charakter zwolnienia mieszanego, przedmiotowo-podmiotowego. Zakresem tego zwolnienia objęte są wyłącznie określone usługi świadczone przez podmiot spełniający warunki, w tym przesłanki pozytywne i negatywne, wskazane w treści powołanego przepisu.

W ocenie Spółki, będącej klubem sportowym, spełnia ona nie tylko kryteria podmiotowe, ale także przedmiotowe zwolnienia.

W szczególności, celem statutowym Spółki jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu wśród dzieci w wieku od 4 do 11 lat. Ponadto, świadczone przez Spółkę usługi, opisane w stanie faktycznym, są w pełni związane ze sportem i konieczne do jego organizowania i uprawniania. Spółka prowadzi działalność sportową wyłącznie na rzecz dzieci w wieku od 4 do 11 lat, będących ostatecznymi beneficjentami tych usług.

Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że działalność Spółki ukierunkowana jest na popularyzację sportu oraz jego organizowanie (organizacja i trening drużyn, turnieje, mecze). Usługi świadczone przez Spółkę na rzecz dzieci biorących udział w zajęciach sportowych stanowią niezbędne minimum dla uprawiania na właściwym poziomie piłki nożnej przez dzieci w formach pozaszkolnych.

Zwolnienie, o jakim mowa w art. 43 ust. 1 pkt 32 Ustawy o VAT, stosuje się wyłącznie pod warunkiem, że podmioty wykonujące czynności, o których mowa w tych przepisach, nie osiągają w sposób systematyczny zysków z tej działalności, a w przypadku ich osiągnięcia są one przeznaczane w całości na kontynuację lub doskonalenie świadczonych usług.

Spółka, pomimo, że osiąga dochód z działalności statutowej, przeznacza go w całości na finansowanie tej działalności. W szczególności, wypracowany dochód nie ma charakteru gospodarczego i jeżeli jest wypracowany, to nie jest wypłacany wspólnikom w formie dywidend. Wypracowanie dochodu pozwala Spółce na prowadzenie działalności bez konieczności zadłużania Spółki w celu pozyskania środków na działalność szkółek.

Planowane na przyszłość umieszczanie logo sponsorów na strojach sportowych nie sposób uznać za działania reklamowo-promocyjne, ponieważ nie będą one nakierowane na reklamę, czy promocję usług albo towarów sprzedawanych przez Spółkę, lecz wyłącznie na pozyskiwanie środków na działalność statutową.

Dodatkowo, działalność Spółki nie obejmuje swoim zakresem działalności wyłączonej od omawianego zwolnienia od podatku od towarów i usług, działalności marketingowej, reklamowo-promocyjnej, wstępu na imprezy sportowe, usług odpłatnego prowadzenia statków przeznaczonych do uprawiania sportu i rekreacji, usług odpłatnego zakwaterowania związanych ze sportem lub wychowaniem fizycznym oraz usług wynajmu sprzętu sportowego i obiektów sportowych za odpłatnością.

Reasumując, Spółka uważa, że świadczone przez nią usługi polegające na organizowaniu zajęć sportowych (treningów piłkarskich) dla dzieci i młodzieży w ramach prowadzonych przez Spółkę szkółek sportowych (piłkarskich) w kilku miejscowościach w województwie, są zwolnione od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy o podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, w świetle art. 7 ust. 1 ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Natomiast, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, w myśl art. 8 ust. 1 ustawy, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ustawy (...).

Należy zaznaczyć, że w myśl obowiązującego od dnia 1 stycznia 2011 r. przepisu art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Stosowanie do treści art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Jednakże, w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i w rozporządzeniach wykonawczych do niej przewidziano możliwość zastosowania obniżonych stawek podatku, a nawet zwolnień od podatku.

Zakres i zasady zwolnienia od podatku od towarów i usług dostawy towarów lub świadczenia usług zostały określone między innymi w art. 43 ustawy.

I tak, art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy stanowi, iż zwalnia się od podatku usługi ściśle związane ze sportem lub wychowaniem fizycznym świadczone przez kluby sportowe, związki sportowe oraz związki stowarzyszeń i innych osób prawnych, których celem statutowym jest działalność na rzecz rozwoju i upowszechniania sportu, pod warunkiem że:

a.

są one konieczne do organizowania i uprawiania sportu lub organizowania wychowania fizycznego i uczestniczenia w nim,

b.

świadczący te usługi nie są nastawieni na osiąganie zysków,

c.

są one świadczone na rzecz osób uprawiających sport lub uczestniczących w wychowaniu fizycznym

- z wyłączeniem usług związanych z działalnością marketingową oraz reklamowo-promocyjną, wstępu na imprezy sportowe, usług odpłatnego prowadzenia statków przeznaczonych do uprawiania sportu i rekreacji, usług odpłatnego zakwaterowania związanych ze sportem lub wychowaniem fizycznym oraz usług wynajmu sprzętu sportowego i obiektów sportowych za odpłatnością.

Jednocześnie, zgodnie z art. 43 ust. 17 ustawy, zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 18, 18a, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a), nie mają zastosowania do dostawy towarów lub świadczenia usług ściśle związanych z usługami podstawowymi, jeżeli:

1.

nie są one niezbędne do wykonania usługi podstawowej, zwolnionej zgodnie z ust. 1 pkt 18, 18a, 22-24, 26, 28, 29, 31, 32 i 33 lit. a) lub

2.

ich głównym celem jest osiągnięcie dodatkowego dochodu przez podatnika, przez konkurencyjne wykonywanie tych czynności w stosunku do podatników niekorzystających z takiego zwolnienia.

W świetle art. 43 ust. 18 ustawy, zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 31, 32 i 33 lit. a), stosuje się, pod warunkiem że podmioty wykonujące czynności, o których mowa w tych przepisach, nie osiągają w sposób systematyczny zysków z tej działalności, a w przypadku ich osiągnięcia są one przeznaczane w całości na kontynuację lub doskonalenie świadczonych usług.

Wskazać należy, że zastosowanie zwolnienia dla usług ściśle związanych ze sportem lub wychowaniem fizycznym doznaje pewnych ograniczeń - ze względu na cel tej usługi, jak również status usługodawcy i usługobiorcy. Podmiotami uprawnionymi do skorzystania z tego zwolnienia są podmioty będące klubem sportowym, związkiem sportowym oraz związkiem stowarzyszeń i innych osób prawnych. Ponadto, świadczone usługi muszą być świadczone na rzecz osób uprawiających sport lub uczestniczących w wychowaniu fizycznym. Jednocześnie świadczone usługi muszą być ściśle związane ze sportem lub wychowaniem fizycznym oraz konieczne do organizowania i uprawiania sportu lub organizowania wychowania fizycznego i uczestniczenia w nim.

Niespełnienie chociażby jednej z przesłanek (podmiotowej lub przedmiotowej) powoduje, że świadczenie usług nie korzysta ze zwolnienia od podatku na podstawie ww. regulacji.

W myśl art. 132 ust. 1 lit. m) Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L 347.1 s. 1 z późn. zm.), państwa członkowskie zwalniają świadczenie niektórych usług ściśle związanych ze sportem lub wychowaniem fizycznym, przez organizacje nienastawione na osiąganie zysku na rzecz osób uprawiających sport lub uczestniczących w wychowaniu fizycznym.

Z opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca prowadzi działalność polegającą na świadczeniu usług szkoleniowych i edukacyjnych w zakresie sportu na rzecz dzieci w wieku od 4 do 11 lat. Spółka jest klubem sportowym działającym w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, a jej głównym celem jest popularyzacja kultury fizycznej wśród dzieci, tj. działalność ukierunkowana na rozwój i upowszechnianie sportu. Cel ten realizowany jest przez Zainteresowanego poprzez świadczenie usług w zakresie pozaszkolnych form edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych. W szczególności Spółka organizuje zajęcia sportowe (treningi piłkarskie) dla dzieci w ramach prowadzonych przez Spółkę szkółek sportowych (piłkarskich) w kilku miejscowościach w województwie. Zainteresowany zatrudnia wykwalifikowanych trenerów prowadzących zajęcia sportowe z dziećmi, jak również zapewnia opiekę lekarzy i rehabilitantów sportowych. Dodatkowo, na potrzeby prowadzenia zajęć sportowych wynajmuje boiska i sale gimnastyczne lub korzysta nieodpłatnie z takich obiektów należących do szkół publicznych, innych klubów lub organów administracji. Jak wskazał wnioskodawca, wszystkie usługi świadczone przez niego w ramach jego przedmiotu działalności świadczone są wyłącznie na rzecz osób uprawniających sport, w tym w szczególności dla dzieci uczestniczących w treningach gry w piłkę nożną oraz w ogólnorozwojowych zajęciach wychowania fizycznego.

Ponadto, jak podkreślił Zainteresowany, działalność Spółki w zakresie rozwoju i upowszechniania sportu wśród dzieci nie jest ukierunkowana na osiąganie zysku, bowiem o ile taki zysk występuje to jest on przeznaczany na finansowanie działalności bieżącej oraz na działalność w zakresie rozwoju i upowszechnienia sportu wśród dzieci, w tym na rozwój szkółek piłkarskich.

Wnioskodawca nie świadczy usług odpłatnego zakwaterowania związanego ze sportem lub wychowaniem fizycznym, usług wynajmu sprzętu sportowego i obiektów sportowych, bowiem Spółka nie posiada własnych obiektów tego rodzaju. Spółka nie prowadzi działalności marketingowej ani reklamowo-promocyjnej.

Działalność klubów sportowych i związków sportowych regulują przepisy ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr 127, poz. 857 z późn. zm.).

Stosownie do treści art. 3 ust. 1 tej ustawy, działalność sportowa jest prowadzona w szczególności w formie klubu sportowego. Klub sportowy działa jako osoba prawna (art. 3 ust. 2 cyt. ustawy).

Zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy, kluby sportowe, w liczbie co najmniej 3, mogą tworzyć związki sportowe. Związek sportowy działa w formie stowarzyszenia lub związku stowarzyszeń - art. 6 ust. 2 powołanej ustawy o sporcie.

Jak wskazał Wnioskodawca, jest on klubem sportowym działającym na mocy ustawy o sporcie, a zatem spełnia on kryterium podmiotowe niezbędne do korzystania ze zwolnienia od podatku VAT na mocy art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy.

Ponadto, jak wynika z wniosku, dochód z działalności Spółki przeznaczany jest na realizację celów statutowych i nie jest przeznaczany on do podziału pomiędzy wspólników Spółki.

Reasumując, usługi świadczone przez Spółkę, będącą klubem sportowym, polegające na organizowaniu zajęć sportowych (treningów piłkarskich) dla dzieci i młodzieży w ramach prowadzonych przez Spółkę szkółek sportowych (piłkarskich) w kilku miejscowościach, zwolnione są od podatku od towarów i usług, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy.

Tutejszy Organ informuje ponadto, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisywanym stanie faktycznym, które nie zostały objęte pytaniem - nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa - rozpatrzone.

Dotyczy to w szczególności odniesienia się do informacji, iż Spółka zamierza umieszczać na strojach sportowych zawodników, członków klubu sportowego, symbole sponsorów, gdyż dotyczy to zdarzenia przyszłego, a wydawana interpretacja dotyczy stanu faktycznego.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl