ILPP2/443-942/12-2/AK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 28 listopada 2012 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP2/443-942/12-2/AK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 10 września 2012 r. (data wpływu 12 września 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

* prawidłowe w zakresie możliwości zastosowania podmiotowego zwolnienia od podatku,

* nieprawidłowe w zakresie wyboru zwolnienia od podatku w trakcie roku.

UZASADNIENIE

W dniu 12 września 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania podmiotowego zwolnienia od podatku oraz w zakresie wyboru zwolnienia od podatku w trakcie roku.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawczyni prowadzi działalność gospodarczą w zakresie usługowego prowadzenia biur rachunkowych (PKD 2004) 7412Z Działalność rachunkowo-księgowa; (PKD 2007) Działalność Rachunkowo-Księgowa; Doradztwo podatkowe Świadectwo Kwalifikacji nr... z dnia 30 kwietnia 1999 r. Zainteresowana nie ma uprawnień na prowadzenie doradztwa podatkowego. W dniu 5 listopada 2011 r. złożyła VAT-R aktualizacyjne - wybierając zwolnienie z VAT od 1 grudnia 2012 r. Podatnikiem podatku VAT była ona w okresie od 6 stycznia 1994 r. W roku 2010 i 2011 nie przekroczyła obrotu odpowiednio w roku 2010 - 100 000,00 zł, w roku 2011 - 150 000,00 zł. Jednocześnie w Urzędzie Skarbowym ma ona złożone cztery pełnomocnictwa o treści: "przedsiębiorca udziela pełnomocnictwa X prowadzącej Biuro Rachunkowe do reprezentowania ww. przedsiębiorcy przed Naczelnikiem Urzędu Skarbowego X w zakresie n/w czynności:

* podpisywania i składania deklaracji PIT, VAT, oraz ich korekt, informacji, oświadczeń podatkowych, podań w rozumieniu art. 168 ustawy - Ordynacja podatkowa,

* podpisywania i składania zgłoszeń rejestracyjnych i aktualizacyjnych NIP, VAT-R,

* podpisywania i składania wniosków, oraz zaświadczeń wystawianych przez organ podatkowy,

* udzielania informacji przez organ podatkowy w zakresie spraw dotyczących spółki oraz odbiór kserokopii dokumentów".

Od dnia 1 grudnia 2012 r. tj. od dnia wyboru zwolnienia z VAT, z ww. zakresu pełnomocnictw Wnioskodawczyni podpisywała w imieniu podatników deklaracje VAT i ewentualnie udzielała wyjaśnień pracownikom Urzędu Skarbowego w sytuacjach błędnego wypełnienia deklaracji.

Zainteresowana oświadczyła również, że nie toczy się wobec niej żadne postępowanie wyjaśniające i kontrolujące.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1.

Czy prowadząc Biuro Rachunkowe Wnioskodawczyni miała prawo wyboru zwolnienia z VAT od dnia I grudnia 2011 r. tj. w trakcie roku.

2.

Czy prowadząc Biuro Rachunkowe Zainteresowana miała prawo wyboru zwolnienia z VAT.

Zdaniem Wnioskodawczyni:

ad 1.

Zgodnie z art. 113 ust. 11 ustawy o podatku od towaru i usług podatnik, który utracił prawo od zwolnienia od podatku lub zrezygnował z tego zwolnienia może nie wcześniej niż po upływie roku licząc od końca roku, w którym utracił prawo do zwolnienia lub zrezygnował z tego zwolnienia.

Zainteresowana uważa, że zapis nie wcześniej niż po upływie roku uprawnia ją do skorzystania ze zwolnienia np. po upływie roku i jednego miesiąca, po upływie roku i trzech miesięcy itp. czyli od pełnego miesiąca w trakcie roku kalendarzowego.

ad 2.

Wybierając zwolnienie z VAT Wnioskodawczyni kierowała się następującymi przesłankami:

1.

Nie ma ona uprawnień do prowadzenia doradztwa podatkowego. Różnice między doradztwem podatkowym a osobą prowadzącą biuro rachunkowe opisał w art. z dnia 23 sierpnia 2010 r. prawnik Mariusz Makowski: "udzielanie porad, opinii i wyjaśnień z zakresu obowiązków podatkowych jest jedną z czynności doradztwa podatkowego zarezerwowaną wyłącznie dla doradców. Oznacza to, że osoby prowadzące biura rachunkowe nie mogą udzielać porad podatkowych. Oczywiście, jeżeli poprosimy osobę prowadzącą biuro rachunkowe o poradę podatkową, najpewniej ją uzyskamy. Ponieważ jednak osoby te nie mają prawa do udzielania porad tym samym nie ponoszą za nie żadnej odpowiedzialności. Zarówno doradcy podatkowi jak i osoby uprawnione do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych mają prawo do sporządzania w imieniu podatników zeznań i deklaracji podatkowych lub udzielania im pomocy w tym zakresie. Przepisy jednak milczą o odpowiedzialności biur rachunkowych za te czynności. Doradca podatkowy ma obowiązek podpisać się na sporządzanej przez siebie deklaracji podatkowej. Osobie, która zajmuje się naszymi sprawami podatkowo księgowymi można udzielać pełnomocnictwa do reprezentowania podatnika przed organami podatkowymi. Doradca podatkowy w odróżnieniu od osób prowadzących biura rachunkowe, ma prawo do występowania przed sądami jako pełnomocnik podatnika".

2.

W okresie od 1 grudnia 2011 r. (wybór zwolnienia) zakres pełnomocnictw ograniczał się ze strony Wnioskodawczyni do podpisu deklaracji VAT oraz wyjaśniania spraw w U.S. w zakresie złożonych dokumentów.

3.

Potwierdzenie, że mogła ona wybrać zwolnienie z VAT znalazła w Wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 28 marca 2012 r. sygn. akt I SA/Gd 175/12.

W sentencji wyroku Zainteresowana przeczytała, że "Samych usług księgowych nawet kompleksowych nie można utożsamiać ze świadczeniem usług doradztwa. Niewątpliwie świadczenie usług księgowych wiąże się z posiadaniem określonej wiedzy pozwalającej na ich wykonanie. Niemniej jednak nie jest to równoznaczne z uznaniem, że osoba świadcząca tego rodzaju usługi jest doradcą. Również posiadanie pełnomocnictwo w szerokim zakresie nie uzasadnia twierdzenia, że podatniczka świadczyła usługi doradztwa. Posiadane pełnomocnictwa wykorzystywane były do podpisywania i składania deklaracji podatkowych w imieniu mocodawców".

W uzasadnieniu wyroku możemy przeczytać że zakres znaczeniowy pojęcia usługi w zakresie doradztwa jest szerszy niż termin usługi w zakresie doradztwa podatkowego. Zasady wykonywania czynności w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych określa ustawa o rachunkowości. W myśl art. 76a przedsiębiorcy są również uprawnieni do wykonywania działalności obejmującej - prowadzenie, w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów, ksiąg podatkowych i innych ewidencji do celów podatkowych oraz udzielenie im pomocy w tym zakresie; - sporządzania w imieniu i na rzecz podatników deklaracji podatkowych lub udzielanie im pomocy w tym zakresie; - w zakresie określonym odrębnymi przepisami. Również posiadanie pełnomocnictw o szerokim zakresie nie uzasadnia twierdzenia, że skarżąca świadczyła usługi doradztwa.

Reasumując, Wnioskodawczyni uważa, że wybierając zwolnienie z VAT od dnia I grudnia 2011 r. nie naruszyła przepisów o terminie wyboru zwolnienia jak i samego wyboru zwolnienia.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe w zakresie możliwości zastosowania podmiotowego zwolnienia od podatku oraz nieprawidłowe w zakresie wyboru zwolnienia od podatku w trakcie roku.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Natomiast według art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Zgodnie z art. 113 ust. 1 ustawy, zwalnia się od podatku podatników, u których wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 150.000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

Przepis art. 113 ust. 2 ustawy stanowi, iż do wartości sprzedaży, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się odpłatnej dostawy towarów oraz odpłatnego świadczenia usług zwolnionych od podatku, a także towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.

Natomiast, w myśl art. 113 ust. 13 ustawy, zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do importu towarów i usług, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, świadczenia usług, dla których zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 8 podatnikiem jest ich usługobiorca, oraz podatników:

1.

dokonujących dostaw:

a.

wyrobów z metali szlachetnych lub z udziałem tych metali,

b.

towarów opodatkowanych podatkiem akcyzowym, z wyjątkiem energii elektrycznej (PKWiU 35.11.10.0) i wyrobów tytoniowych w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym,

c.

nowych środków transportu,

d.

terenów budowlanych oraz przeznaczonych pod zabudowę;

2.

świadczących usługi prawnicze oraz usługi w zakresie doradztwa, a także usługi jubilerskie;

3.

nieposiadających siedziby działalności gospodarczej na terytorium kraju.

Zgodnie z art. 113 ust. 14 pkt 2 ustawy Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia listę towarów i usług, o których mowa w ust. 13 pkt 1 lit. a i pkt 2, z uwzględnieniem klasyfikacji wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej.

Na podstawie tej delegacji, Minister Finansów w § 27 rozporządzenia z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360) wskazał, iż określa się listę towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku określone w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy, stanowiącą załącznik do rozporządzenia.

W poz. 12 tego załącznika wymieniono doradztwo, z wyłączeniem doradztwa rolniczego związanego z uprawą roślin i hodowlą zwierząt, a także związanego ze sporządzaniem planu zagospodarowania i modernizacji gospodarstwa rolnego.

W świetle powyższego usługi w zakresie doradztwa nie korzystają ze zwolnienia podmiotowego.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawczyni prowadzi działalność gospodarczą w zakresie usługowego prowadzenia biur rachunkowych. Zainteresowana nie ma uprawnień na prowadzenie doradztwa podatkowego. W dniu 5 listopada 2011 r. złożyła VAT-R aktualizacyjne - wybierając zwolnienie z VAT od 1 grudnia 2012 r. Podatnikiem podatku VAT była ona w okresie od 6 stycznia 1994 r. W roku 2010 i 2011 nie przekroczyła obrotu odpowiednio w roku 2010 - 100 000,00 zł, w roku 2011 - 150 000,00 zł. Jednocześnie w Urzędzie Skarbowym ma ona złożone cztery pełnomocnictwa o treści: "przedsiębiorca udziela pełnomocnictwa X prowadzącej Biuro Rachunkowe do reprezentowania ww. przedsiębiorcy przed Naczelnikiem Urzędu Skarbowego X w zakresie n/w czynności:

* podpisywania i składania deklaracji PIT, VAT, oraz ich korekt, informacji, oświadczeń podatkowych, podań w rozumieniu art. 168 ustawy - Ordynacja podatkowa,

* podpisywania i składania zgłoszeń rejestracyjnych i aktualizacyjnych NIP, VAT-R,

* podpisywania i składania wniosków, oraz zaświadczeń wystawianych przez organ podatkowy,

* udzielania informacji przez organ podatkowy w zakresie spraw dotyczących spółki oraz odbiór kserokopii dokumentów".

Od dnia 1 grudnia 2012 r. tj. od dnia wyboru zwolnienia z VAT, z ww. zakresu pełnomocnictw Wnioskodawczyni podpisywała w imieniu podatników deklaracje VAT i ewentualnie udzielała wyjaśnień pracownikom Urzędu Skarbowego w sytuacjach błędnego wypełnienia deklaracji.

W związku z wątpliwościami Wnioskodawczyni dotyczącymi zastosowania zwolnienia podmiotowego należy rozstrzygnąć, czy świadczone usługi opisane we wniosku należy zaliczyć do usług w zakresie doradztwa, które nie korzystają ze zwolnienia podmiotowego.

Odnosząc się do powołanego wyżej art. 113 ust. 13 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług, w którym ustawodawca wymienia usługi w zakresie doradztwa jako wyłączone ze zwolnienia podmiotowego, należy stwierdzić, iż termin "doradztwo" obejmować może szereg usług doradczych, np.: podatkowe, prawne, finansowe i inne. Odwołując się do wykładni językowej, zgodnie z definicją zawartą w internetowym Słowniku Języka Polskiego PWN, pod pojęciem "doradcy" należy rozumieć tego, "kto udziela porad". Natomiast "doradzać", w myśl powołanego wyżej Słownika Języka Polskiego PWN, oznacza "udzielić porady, wskazać sposób postępowania w jakiejś sprawie". Tak więc doradztwo jest udzielaniem fachowych zaleceń, porad, zwłaszcza ekonomicznych, doradztwo finansowe, a przez doradcę rozumie się tego, kto udziela porad, doradza. Zatem użyty w ustawie o podatku od towarów i usług termin "usługi w zakresie doradztwa" należy rozumieć szeroko.

Należy zatem wskazać, iż jednym z rodzajów doradztwa jest doradztwo podatkowe.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. o doradztwie podatkowym (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 41, poz. 213), zwanej dalej ustawą o doradztwie podatkowym, czynności doradztwa podatkowego obejmują:

1.

udzielanie podatnikom, płatnikom i inkasentom, na ich zlecenie lub na ich rzecz, porad, opinii i wyjaśnień z zakresu ich obowiązków podatkowych i celnych oraz w sprawach egzekucji administracyjnej związanej z tymi obowiązkami;

2.

prowadzenie, w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów, ksiąg podatkowych i innych ewidencji do celów podatkowych oraz udzielanie im pomocy w tym zakresie;

3.

sporządzanie, w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów, zeznań i deklaracji podatkowych lub udzielanie im pomocy w tym zakresie;

4.

reprezentowanie podatników, płatników i inkasentów w postępowaniu przed organami administracji publicznej i w zakresie sądowej kontroli decyzji, postanowień i innych aktów administracyjnych w sprawach wymienionych w pkt 1.

W myśl art. 2 ust. 2 ustawy o doradztwie podatkowym, zawodowe wykonywanie czynności, o których mowa w ust. 1, zastrzeżone jest wyłącznie dla podmiotów uprawnionych w rozumieniu ustawy.

Podmiotami uprawnionymi do zawodowego wykonywania czynności, o których mowa w art. 2 ust. 1 tej ustawy, są osoby fizyczne, wpisane na listę doradców podatkowych, adwokaci i radcowie prawni oraz biegli rewidenci, z wyłączeniem czynności, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 4 (art. 3 ustawy o doradztwie podatkowym).

Natomiast zasady wykonywania czynności w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych określa ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jedn.: Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.).

Zgodnie z art. 76a ust. 1 ww. ustawy o rachunkowości, usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych jest działalnością gospodarczą, w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, polegającą na świadczeniu usług w zakresie czynności, o których mowa w art. 4 ust. 3 pkt 2-6.

W myśl ust. 2 ww. art. 76a ustawy o rachunkowości, przedsiębiorcy, wykonujący działalność, o której mowa w ust. 1, są również uprawnieni do wykonywania działalności, obejmującej:

1.

prowadzenie, w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów, ksiąg podatkowych i innych ewidencji do celów podatkowych oraz udzielanie im pomocy w tym zakresie,

2.

sporządzanie, w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów, zeznań i deklaracji podatkowych lub udzielanie im pomocy w tym zakresie,

- w zakresie określonym odrębnymi przepisami.

Działalność, o której mowa w ust. 1 i 2, mogą wykonywać:

1.

przedsiębiorcy będący osobami fizycznymi, jeżeli są uprawnieni do wykonywania czynności z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych,

2.

pozostali przedsiębiorcy, pod warunkiem, że czynności z tego zakresu będą wykonywane przez osoby uprawnione do wykonywania czynności z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych,

- o czym stanowi art. 76a ust. 3 ustawy o rachunkowości.

Zgodnie z przepisem art. 76a ust. 4 ww. ustawy o rachunkowości, uprawnione do wykonywania czynności z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych są, z zastrzeżeniem ust. 6, osoby posiadające certyfikat księgowy, osoby wpisane do rejestru biegłych rewidentów lub na listę doradców podatkowych.

W związku z prowadzeniem działalności w zakresie usług rachunkowo-księgowych, Wnioskodawczyni będzie mogła korzystać ze zwolnienia od podatku od towarów i usług na podstawie cytowanego art. 113 ust. 1 ustawy w powiązaniu z art. 113 ust. 9, o ile przewidywana wartość świadczonych usług w roku 2012 nie przekroczy kwoty 150.000 zł, przy założeniu, że Zainteresowana nie będzie wykonywać czynności wymienionych w art. 113 ust. 13 ustawy, w szczególności nie będzie wykonywać usług o charakterze doradczym ani nie będzie udzielać porad prawnych oraz że przygotowanie deklaracji podatkowych nie będzie realizowane w ramach odrębnego zlecenia, lecz będzie stanowiło element kompleksowej usługi rachunkowo - księgowej.

W tym zakresie uznano stanowisko Wnioskodawczyni za prawidłowe.

Na podstawie art. 113 ust. 11 ustawy, podatnik, który utracił prawo do zwolnienia od podatku lub zrezygnował z tego zwolnienia, może, nie wcześniej niż po upływie roku, licząc od końca roku, w którym utracił prawo do zwolnienia lub zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie skorzystać ze zwolnienia określonego w ust. 1.

Podkreślić w tym miejscu należy, że powrót do zwolnienia od opodatkowania podatkiem VAT możliwy jest wyłącznie od początku danego roku podatkowego, tj. od dnia 1 stycznia, nie jest tym samym możliwy wybór zwolnienia od dowolnego miesiąca w danym roku podatkowym.

W świetle powołanych wyżej przepisów należy stwierdzić, iż co do zasady, podatnik może ponownie skorzystać ze zwolnienia od podatku od towarów i usług w sytuacji, gdy spełnione zostaną następujące warunki:

* od końca roku, w którym nastąpiła utrata prawa do zwolnienia od podatku lub rezygnacji z tego zwolnienia, musi upłynąć co najmniej rok,

* podatnik w poprzednim roku podatkowym nie może przekroczyć określonej wartości sprzedaży, wskazanej w art. 113 ust. 1 ustawy,

* podatnik nie może wykonywać czynności wymienionych w art. 113 ust. 13 ustawy.

W myśl art. 96 ust. 12 ustawy, jeżeli dane zawarte w zgłoszeniu rejestracyjnym ulegną zmianie, podatnik jest obowiązany zgłosić zmianę do naczelnika urzędu skarbowego w terminie 7 dni, licząc od dnia, w którym nastąpiła zmiana. Obowiązek ten nie dotyczy przypadków, gdy następuje wyłącznie zmiana danych objętych obowiązkiem aktualizacji na podstawie ustawy z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz. U. z 2004 r. Nr 269, poz. 2681 z późn. zm.). Zdanie drugie nie ma zastosowania w przypadku, gdy zgłaszana zmiana powoduje zmianę właściwości organu podatkowego.

Mając na uwadze powyższe oraz treść powołanych przepisów prawa należy stwierdzić, iż Wnioskodawczyni nie posiada prawa w trakcie roku podatkowego do skorzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy, gdyż skorzystanie ze zwolnienia możliwe jest wyłącznie od początku roku podatkowego, tj. w przedmiotowej sprawie od dnia 1 stycznia 2013 r.

Jak wyżej wskazano, o ponownym wyborze zwolnienia należy poinformować właściwego naczelnika urzędu skarbowego, deklarując zmianę w zgłoszeniu rejestracyjnym VAT-R w terminie 7 dni, licząc od dnia, w którym nastąpiła zmiana (art. 96 ust. 12).

Skoro bowiem Zainteresowana złożyła aktualizację VAT-R w dniu 5 listopada 2011 r. a od początku 2012 r. zachowywała się nadal jak podatnik VAT czynny, to należy uznać, iż na rok 2012 r. nie dokonała wyboru zwolnienia wskazanego w art. 113 ust. 1 ustawy. Skorzystanie ze zwolnienia na podstawie tego przepisu będzie możliwe więc dopiero od dnia 1 stycznia 2013 r., o ile spełni ona wszystkie warunki wynikające z obowiązujących w tym zakresie przepisów.

Tym samym, Wnioskodawczyni nie może skorzystać ponownie ze zwolnienia podmiotowego od dnia 1 grudnia 2012 r. tj. w trakcie roku.

W tej części stanowisko Wnioskodawczyni uznane zostało za nieprawidłowe.

Reasumując, mając na uwadze opis sprawy oraz obowiązujący w tym zakresie stan prawny stwierdzić należy, iż jeżeli wartość sprzedaży w 2012 r. nie przekroczy kwoty 150 000,00 zł, Wnioskodawczyni, prowadząc biuro rachunkowe świadczące kompleksową obsługę księgowo-kadrową i nie wykonując czynności, o których mowa w art. 113 ust. 13 - od dnia 1 stycznia 2013 r. może skorzystać ponownie z prawa do zwolnienia podmiotowego od podatku VAT, określonego w art. 113 ust. 1 ustawy, do czasu przekroczenia kwoty limitu wartości sprzedaży opodatkowanej, o którym mowa w tym przepisie - w wysokości 150 000,00 zł.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl