ILPP2/443-653/10-2/AD

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 2 sierpnia 2010 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP2/443-653/10-2/AD

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 27 kwietnia 2010 r. (data wpływu 7 maja 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku instalacji kas rejestrujących oraz prawa do odliczenia od podatku należnego kwot wydatkowanych na zakup kas - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 maja 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku instalacji kas rejestrujących oraz prawa do odliczenia od podatku należnego kwot wydatkowanych na zakup kas.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Na podstawie § 3 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie kas rejestrujących Wnioskodawca utracił prawo do zwolnienia podmiotowego, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 ww. rozporządzenia, gdyż udział obrotów z tytułu sprzedaży towarów i usług wymienionych w poz. 1-39 załącznika w obrotach ogółem podatnika z działalności wymienionej w art. 111 ust. 1 ustawy o VAT, w pierwszym półroczu 2005 r. był niższy niż 70%. W związku z powyższym od dnia 1 września 2005 r. Zainteresowany jest zobowiązany do ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego, o którym mowa w art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o VAT, przy zastosowaniu kas rejestrujących. Jednakże, na mocy decyzji Naczelnika Urzędu Skarbowego. termin instalacji kas rejestrujących kilkakrotnie został odroczony. Obecnie obowiązuje decyzja Naczelnika Urzędu Skarbowego z dnia 25 marca 2010 r. udzielająca Wnioskodawcy odroczenia instalacji kas rejestrujących do dnia 1 lipca 2010 r., przy jednoczesnym zachowaniu prawa do odliczenia od podatku należnego kwot wydatkowanych na zakup kas rejestrujących zgodnie z art. 111 ust. 4 ustawy o VAT.

Obowiązek ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących ulegał i ulega pewnej modyfikacji poprzez zwolnienia z tego obowiązku, regulowane w przepisach rozporządzeń Ministra Finansów wydanych zgodnie z delegacją ustawową wyrażoną w art. 111 ust. 8 ustawy o podatku VAT. Aktualnie wszystkie czynności świadczone przez Zainteresowanego na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych objęte są zwolnieniem przedmiotowym, o którym mowa w § 2 Rozporządzenia Ministra Finansów dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących. W myśl powyższego przepisu zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2010 r. sprzedaż w zakresie czynności wymienionych w załączniku do ww. rozporządzenia. Wnioskodawca aktualnie dokonuje sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej w zakresie następujących czynności:

* odsprzedaż energii elektrycznej, gazu, gorącej wody,

* odsprzedaż usług w zakresie rozprowadzania wody,

* odsprzedaż usług w zakresie gospodarki ściekami,

* odsprzedaż usług telekomunikacyjnych,

* przewozy miejskie rozkładowe pasażerskie, inne niż kolejowe, za które pobierane są ceny urzędowe ustalone przez gminę,

* usługi pośrednictwa finansowego,

* usługi w zakresie wynajmowania nieruchomości na własny rachunek - od dnia 1 kwietnia 2010 r. usługi te w całym zakresie dokumentowane są fakturą,

* dostawa nieruchomości,

* oddanie gruntów w użytkowanie wieczyste.

Zgodnie z powyższym, w obecnym stanie prawnym podatnik nie wykonuje żadnych czynności podlegających ewidencjonowaniu przy użyciu kas rejestrujących. Także ze względu na ograniczony ustawowo katalog czynności wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego można stwierdzić, iż podatnik najprawopodobniej nie będzie wykonywał w przyszłości innych czynności podlegających ewidencjonowaniu przy użyciu kas rejestrujących. Jednakże podatnik nie może wykluczyć, iż w wyniku zmiany prawa lub zmian organizacyjnych w obrębie jego jednostek organizacyjnych w przyszłości wystąpią czynności, które będą podlegały zaewidencjonowaniu za pomocą kas rejestrujących.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

1.

Czy Wnioskodawca ma obowiązek instalacji kas rejestrujących od dnia 2 lipca 2010 r., w sytuacji gdy wszystkie czynności świadczone przez niego na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych objęte są zwolnieniem przedmiotowym, o którym mowa w § 2 Rozporządzenia Ministra Finansów dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących.

2.

Czy podatnik zachowuje prawo do odliczenia od podatku należnego kwot wydatkowanych na zakup kas rejestrujących zgodnie z art. 111 ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług.

Zdaniem Wnioskodawcy:

ad.1. Zgodnie z § 2 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2010 r. sprzedaż w zakresie czynności wymienionych w załączniku do ww. rozporządzenia. Wszystkie czynności świadczone aktualnie przez Wnioskodawcę na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych zostały wymienione w załączniku do ww. rozporządzenia. W ocenie podatnika w zaistniałym stanie faktycznym Zainteresowany nie ma obowiązku instalacji kas rejestrujących od dnia 2 lipca 2010 r., gdyż nie dokonuje sprzedaży objętej obowiązkiem prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących. Wszelkie czynności świadczone przez podatnika na rzecz osób fizycznych objęte są przedmiotowym zwolnieniem z obowiązku ewidencjonowania. Tak więc w razie wystąpienia pierwszej transakcji, podlegającej rejestracji przy zastosowaniu kas rejestrujących podatnik będzie zobowiązany czynność taką zarejestrować. Wobec powyższego Wnioskodawca będzie miał obowiązek instalacji kas rejestrujących dopiero przed wykonaniem pierwszej czynności podlegającej ewidencji przy zastosowaniu kas.

ad.2. Na podstawie art. 111 ust. 4 ustawy o VAT podatnicy, którzy rozpoczną ewidencjonowanie obrotu i kwot podatku w obowiązujących terminach, mogą odliczyć od tego podatku kwotę wydatkowaną na zakup każdej z kas rejestrujących zgłoszonych na dzień rozpoczęcia (powstania obowiązku) ewidencjonowania w wysokości 90% jej ceny zakupu (bez podatku), nie więcej jednak niż 700 zł.

Zdaniem Zainteresowanego w opisanym we wniosku stanie faktycznym zachowa on prawo do odliczenia od podatku należnego kwot wydatkowanych na zakup kas rejestrujących, w sytuacji gdy dokona instalacji kas rejestrujących przed wykonaniem pierwszej czynności objętej obowiązkiem ewidencjonowania przy zastosowaniu kas. Ponieważ spełni przesłankę wynikającą z art. 111 ust. 4 ustawy o VAT, tzn. rozpocznie ewidencjonowanie obrotu i kwot podatku w obowiązującym terminie.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Obowiązek stosowania kas rejestrujących wynika bezpośrednio z art. 111 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą.

Zgodnie z regulacjami art. 111 ust. 1 ustawy, podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Zwolnienie z obowiązku instalowania kas rejestrujących określone zostało w § 2 i § 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2009 r. Nr 224, poz. 1797), zwanym dalej rozporządzeniem.

Powyższe zwolnienia wskazują na dwojakiego rodzaju zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kas rejestrujących, mianowicie: zwolnienie dla określonych grup podatników (zwolnienie podmiotowe) i zwolnienie dla konkretnych czynności (zwolnienie przedmiotowe).

Stosownie do treści § 3 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2010 r. również podatników, u których kwota obrotu z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy, nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty 40.000 zł i jeżeli wcześniej nie powstał wobec nich obowiązek ewidencjonowania, z zastrzeżeniem ust. 4, który stanowi, że zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, traci moc po upływie dwóch miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło w trakcie 2010 r. przekroczenie kwoty obrotów w wysokości 40.000 zł, z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy.

Zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2010 r. również podatników rozpoczynających sprzedaż w 2010 r., z tym że w przypadku przekroczenia kwoty obrotów w wysokości 20.000 zł, z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy, zwolnienie obowiązuje do dnia przekroczenia tej kwoty (§ 3 ust. 5 rozporządzenia).

Powyższe zwolnienie jest zwolnieniem podmiotowym, tj. dotyczącym podmiotu.

Z opisu sprawy wynika, iż Gmina utraciła zwolnienie podmiotowe i wystąpiła do Naczelnika Urzędu Skarbowego o odroczenie terminu instalacji kas rejestrujących. Obecnie obowiązuje decyzja Naczelnika Urzędu Skarbowego z dnia 25 marca 2010 r. udzielająca Wnioskodawcy odroczenia instalacji kas rejestrujących do dnia 1 lipca 2010 r. Wnioskodawca aktualnie dokonuje sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej w zakresie następujących czynności:

* odsprzedaż energii elektrycznej, gazu, gorącej wody,

* odsprzedaż usług w zakresie rozprowadzania wody,

* odsprzedaż usług w zakresie gospodarki ściekami,

* odsprzedaż usług telekomunikacyjnych,

* przewozy miejskie rozkładowe pasażerskie, inne niż kolejowe, za które pobierane są ceny urzędowe ustalone przez gminę,

* usługi pośrednictwa finansowego,

* usługi w zakresie wynajmowania nieruchomości na własny rachunek - od dnia 1 kwietnia 2010 r. usługi te w całym zakresie dokumentowane są fakturą,

* dostawa nieruchomości,

* oddanie gruntów w użytkowanie wieczyste.

W myśl § 2 rozporządzenia, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2010 r. - sprzedaż w zakresie czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia.

Powyższe zwolnienie jest zwolnieniem przedmiotowym, tj. dotyczącym niektórych czynności wykonywanych przez podatnika.

W części I załącznika do rozporządzenia, będącego wykazem czynności zwolnionych z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej, wskazano m.in.:

* energię elektryczną, gaz, parę wodną i gorącą wodę (PKWiU 40),

* wodę zgromadzoną w zbiornikach i wodę oczyszczoną, usługi w zakresie rozprowadzania wody (PKWiU 41),

* przewozy miejskie rozkładowe pasażerskie, inne niż kolejowe, za które pobierane są ceny urzędowe ustalone przez gminę (Radę m. st. Warszawy) lub związek komunalny (PKWiU ex 60.21.2),

* usługi telekomunikacyjne (PKWiU 64.2),

* usługi pośrednictwa finansowego (PKWiU 65-67),

* usługi w zakresie wynajmowania nieruchomości na własny rachunek - których świadczenie przez podatnika w całym zakresie dokumentowane jest fakturą (PKWiU ex 70.2),

* usługi w zakresie gospodarki ściekami oraz wywozu i unieszkodliwiania odpadów, usługi sanitarne i pokrewne (PKWiU 90.0).

Natomiast w części II załącznika do rozporządzenia, wskazano m.in.:

* dostawę nieruchomości,

* dzierżawę gruntów oraz oddanie gruntów w użytkowanie wieczyste.

A zatem wszystkie wykonywane przez Wnioskodawcę czynności mieszczą się w załączniku do rozporządzenia obejmującym czynności zwolnione z obowiązku ewidencjonowania do 31 grudnia 2010 r., przy czym usługi w zakresie najmu nieruchomości na własny rachunek w całym zakresie dokumentowane są fakturami (od dnia 1 kwietnia 2010 r.).

W związku z powyższym Zainteresowany w stosunku do ww. czynności nie ma obowiązku ewidencjonowania obrotu na kasie rejestrującej.

Zgodnie z art. 111 ust. 4 ustawy, podatnicy, którzy rozpoczynają ewidencjonowanie obrotu i kwot podatku należnego w obowiązujących terminach, mogą odliczyć od tego podatku kwotę wydatkowaną na zakup każdej z kas rejestrujących zgłoszonych na dzień rozpoczęcia (powstania obowiązku) ewidencjonowania w wysokości 90% jej ceny zakupu (bez podatku), nie więcej jednak niż 700 zł.

Jak już wyżej wskazano obowiązek ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kas rejestrujących dotyczy tylko takich podmiotów, które dokonują sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Kasa rejestrująca to specjalne urządzenie ewidencjonujące obrót i kwoty należnego podatku, a zakup i zainstalowanie tego urządzenia wiąże się z poniesieniem pewnego obciążenia finansowego przez podatnika. Mając powyższe na uwadze, a także premiując podatników terminowo spełniających swoje ustawowe obowiązki w zakresie rozpoczęcia używania kas, ustawodawca wprowadził specjalną ulgę związaną z zakupem kasy rejestrującej.

W tym miejscu należy podkreślić, iż kwestia odliczenia kwoty wydatkowanej na zakup kasy rejestrującej została szczegółowo uregulowana przepisami aktów wykonawczych.

I tak, zgodnie z delegacją ustawową zawartą w art. 111 ust. 7 pkt 1 ustawy (w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2010 r.), minister właściwy do spraw finansów publicznych, w drodze rozporządzenia określi sposób, warunki i tryb odliczania od kwoty podatku należnego (zwrotu) kwoty, o której mowa ust. 4 i 5, uwzględniając obowiązki podatników związane ze składaniem deklaracji podatkowej oraz przeciwdziałanie nadużyciom związanym z wypłatą (zwrotem) tych kwot.

W myśl § 2 ust. 1 rozporządzenia z dnia 19 grudnia 2008 r. w sprawie odliczania i zwrotu kwot wydatkowanych na zakup kas rejestrujących (Dz. U. Nr 228, poz. 1509), odliczenie, o którym mowa w art. 111 ust. 4 ustawy, zwane dalej "odliczeniem", może być dokonane w deklaracji podatkowej dla podatku od towarów i usług za okres rozliczeniowy, w którym rozpoczęto ewidencjonowanie, lub za okresy następujące po tym okresie rozliczeniowym. Podstawą do odliczenia jest posiadanie przez podatnika dowodu zapłaty całej należności za kasę rejestrującą.

Stosownie do § 3 ust. 1 tego rozporządzenia, dokonanie odliczenia następuje pod warunkiem złożenia przez podatnika do właściwego naczelnika urzędu skarbowego, przed terminem rozpoczęcia ewidencjonowania, pisemnego zgłoszenia o liczbie kas rejestrujących i miejscu (adresie) ich używania, które podatnik zamierza stosować do ewidencjonowania. W przypadku podatników, którzy zamierzają stosować do ewidencjonowania jedną kasę rejestrującą, zgłoszenie może być dokonane na formularzu zgłoszenia o miejscu instalacji kasy rejestrującej zgodnie z przepisami dotyczącymi kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące oraz warunków ich stosowania, o ile zgłoszenie to zostało złożone przed powstaniem obowiązku ewidencjonowania.

Odliczenia mogą dokonać podatnicy, którzy rozpoczną ewidencjonowanie nie później niż w obowiązujących ich terminach, przy użyciu kas rejestrujących spełniających wymagania określone w przepisach dotyczących kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące oraz warunków ich stosowania - § 3 ust. 2 cyt. rozporządzenia.

Cytowane wyżej przepisy wskazują, że ulga z tytułu zakupu kasy rejestrującej, przysługuje podatnikowi w sytuacji, gdy (m.in.) złoży on naczelnikowi właściwego urzędu skarbowego przed terminem rozpoczęcia ewidencjonowania, pisemne zgłoszenie o liczbie przewidywanych stanowisk kasowych wraz z podaniem miejsca instalacji kasy.

Zatem ulga ta przysługuje tylko przy zakupie kas w związku z wypełnieniem powstającego po raz pierwszy u danego podatnika obowiązkiem ewidencjonowania. Wynika to wyraźnie z treści art. 111 ust. 4 ustawy, który mówi o ulgach przysługujących przy zakupie kas rejestrujących zgłoszonych na dzień powstania obowiązku ewidencjonowania. Oznacza to, że kolejne kasy, nabyte po dacie powstania obowiązku ewidencjonowania, nie uprawniają podatnika do skorzystania z ustanowionej ulgi. Odnosi się to także do sytuacji, w której podatnik dokonuje rozszerzenia działalności, w związku z czym instalowane są nowe kasy, które są kasami nabytymi już po dniu powstania obowiązku ewidencjonowania oraz w sytuacji nabycia kas w celu wymiany starych modeli na nowe.

Powyższa zasada znajduje jednoznaczne potwierdzenie w treści cyt. § 3 ust. 1 rozporządzenia w sprawie odliczania i zwrotu kwot wydatkowanych na zakup kas rejestrujących, zgodnie z którym, dokonanie odliczenia następuje pod warunkiem złożenia przez podatnika do właściwego naczelnika urzędu skarbowego, przed terminem rozpoczęcia ewidencjonowania, pisemnego zgłoszenia o liczbie kas rejestrujących i miejscu (adresie) ich używania.

Z opisu sprawy wynika, iż na podstawie § 3 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie kas rejestrujących Wnioskodawca utracił prawo do zwolnienia podmiotowego, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 ww. rozporządzenia, gdyż udział obrotów z tytułu sprzedaży towarów i usług wymienionych w poz. 1-39 załącznika w obrotach ogółem podatnika z działalności wymienionej w art. 111 ust. 1 ustawy o VAT, w pierwszym półroczu 2005 r. był niższy niż 70%. W związku z powyższym od dnia 1 września 2005 r. Zainteresowany jest zobowiązany do ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego, o którym mowa w art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o VAT, przy zastosowaniu kas rejestrujących. Jednakże, na mocy decyzji Naczelnika Urzędu Skarbowego. termin instalacji kas rejestrujących kilkakrotnie został odroczony. Obecnie obowiązuje decyzja Naczelnika Urzędu Skarbowego z dnia 25 marca 2010 r. udzielająca Wnioskodawcy odroczenia instalacji kas rejestrujących do dnia 1 lipca 2010 r. przy jednoczesnym zachowaniu prawa do odliczenia od podatku należnego kwot wydatkowanych na zakup kas rejestrujących zgodnie z art. 111 ust. 4 ustawy o VAT.

Biorąc pod uwagę opis sprawy oraz powołane przepisy prawa podatkowego należy stwierdzić, iż Wnioskodawcy, który nie rozpoczął jeszcze ewidencjonowania obrotów na kasie rejestrującej (nastąpiło odroczenie na mocy decyzji Naczelnika Urzędu Skarbowego) będzie przysługiwała ulga w postaci odliczenia od podatku kwoty wydatkowanej na zakup kas rejestrujących, o ile przed pierwszą transakcją zgłosi fakt instalacji kas naczelnikowi właściwego urzędu skarbowego.

Reasumując, Wnioskodawca nie ma obowiązku instalacji kas rejestrujących od dnia 2 lipca 2010 r., bowiem wykonywane przez niego czynności są zwolnione z obowiązku ewidencjonowania obrotu za pomocą kas rejestrujących do 31 grudnia 2010 r. Jednocześnie zachowuje on prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie kas rejestrujących, o ile złoży naczelnikowi właściwego urzędu skarbowego przed terminem rozpoczęcia ewidencjonowania obrotu, pisemne zgłoszenie o liczbie przewidywanych stanowisk kasowych wraz z podaniem miejsca instalacji kas.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl