ILPP2/443-548/10-4/ISN

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 14 lipca 2010 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP2/443-548/10-4/ISN

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 30 marca 2010 r. (data wpływu 14 kwietnia 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 23 czerwca 2010 r. (data wpływu 28 czerwca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania 0% stawki podatku dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 kwietnia 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania 0% stawki podatku dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 23 czerwca 2010 r. (data wpływu 28 czerwca 2010 r.) o informacje doprecyzowujące opisany stan faktyczny.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca wykonuje wewnątrzwspólnotowe dostawy towarów, stosując do tych dostaw stawkę podatku 0%. Podstawą zastosowania stawki 0% jest posiadanie, przed złożeniem deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, w swojej dokumentacji dowodów, że towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju. Dowodami potwierdzającymi dokonanie dostawy są potwierdzone przez nabywcę dokumenty spedycyjne (CMR) lub oświadczenia nabywcy unijnego, że towary będące przedmiotem dostawy zostały wywiezione na terytorium państwa członkowskiego innego, niż terytorium kraju. Ponadto, dostawca w każdym przypadku posiada kopię faktury i specyfikację poszczególnych sztuk ładunku. Potwierdzenie aktualności numeru identyfikacyjnego dla transakcji wewnątrzwspólnotowych odbywa się za pomocą systemu VIES dostępnego na stronie Komisji Europejskiej (wydruk z potwierdzeniem aktywności numeru na dzień weryfikacji) lub za pośrednictwem faksu albo pocztą elektroniczną z Biura Wymiany Informacji o VAT. W przypadku posiadania obydwu dokumentów przed złożeniem deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, Zainteresowany stosuje stawkę podatku VAT 0%.

W uzupełnieniu do wniosku Wnioskodawca poinformował, że występują w obrocie sytuacje wywozu towaru przez nabywcę, dostawcę lub spedytora, a dowodami potwierdzającymi dokonanie dostawy są potwierdzone przez nabywcę dokumenty spedycyjne (np. CMR) lub oświadczenia nabywcy unijnego, że towary będące przedmiotem dostawy zostały wywiezione na terytorium państwa członkowskiego, innego niż terytorium kraju - w przypadku gdy wywóz towarów dokonywany jest przez nabywcę lub dostawcę.

Dokument taki zawiera:

1.

imię i nazwisko lub nazwę oraz adres siedziby lub miejsca zamieszkania podatnika dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz nabywcy tych towarów;

2.

adres, pod który są przewożone towary, w przypadku gdy jest inny niż adres siedziby lub miejsca zamieszkania nabywcy;

3.

określenie towarów i ich ilości;

4.

potwierdzenie przyjęcia towarów przez nabywcę do miejsca, o którym mowa w pkt 1 lub 2, znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;

5.

rodzaj oraz nr rejestracyjny środka transportu, którym są wywożone towary, lub numer lotu - w przypadku gdy towary przewożone są środkami transportu lotniczego.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Spółka może w przypadku dokonania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz posiadania przed złożeniem deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, dowodów w postaci potwierdzenia dokonania dostawy i potwierdzenia aktualności numeru identyfikacyjnego dla transakcji wewnątrzwspólnotowych za pomocą systemu VIES, dostępnego na stronie Komisji Europejskiej lub w inny sposób przewidziany w ustawie o VAT - zastosować do takiej wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów stawkę podatku 0%.

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 41 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535), w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów stawka podatku wynosi 0%, z zastrzeżeniem art. 42.

Przepisy art. 42 ust. 1 ww. ustawy szczegółowo określają warunki zastosowania stawki 0%.

Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów podlega opodatkowaniu według stawki podatku 0%, pod warunkiem że:

1.

podatnik dokonał dostawy na rzecz nabywcy posiadającego właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, nadany przez państwo członkowskie właściwe dla nabywcy, zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej, i podał ten numer oraz swój numer, o którym mowa w art. 97 ust. 10, na fakturze stwierdzającej dostawę towarów;

2.

podatnik przed złożeniem deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, o którym mowa w art. 99, posiada w swojej dokumentacji dowody, że towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju.

Pierwszy z warunków dotyczy dokonania dostawy na rzecz podatnika posiadającego właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, nadany przez państwo członkowskie właściwe dla nabywcy, zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej.

Zgodnie z art. 97 ust. 17-19 ww. ustawy, na wniosek zainteresowanego, biuro wymiany informacji o podatku VAT lub naczelnik urzędu skarbowego potwierdza zidentyfikowanie lub nie potwierdza zidentyfikowania określonego podmiotu na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju. Wniosek o identyfikację składa się na piśmie, faksem lub telefonicznie albo pocztą elektroniczną. Biuro wymiany informacji o podatku VAT lub naczelnik urzędu skarbowego potwierdza zidentyfikowanie lub nie potwierdza zidentyfikowania podmiotu na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na piśmie, faksem lub telefonicznie albo pocztą elektroniczną.

Ponadto Ministerstwo Finansów na swojej stronie internetowej odsyła zainteresowanych do systemu wymiany informacji VIES, na stronie Komisji Europejskiej, stwierdzając: Na stronie internetowej Komisji Europejskiej możliwe jest dokonanie potwierdzenia (zweryfikowania) numerów identyfikacyjnych VAT swoich kontrahentów z państw członkowskich Unii Europejskiej. Zarówno upoważnione organy, jak i strona Komisji Europejskiej korzystają z systemu wymiany informacji VIES.

Zatem, bez względu na sposób potwierdzania zidentyfikowania podmiotu na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych, tj. telefonicznie, faksem, pisemnie lub pocztą elektroniczną, źródłem tych informacji jest system VIES.

Należy zatem przyjąć, że wystarczającym i wiarygodnym sposobem potwierdzenia, że nabywca posiada właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, nadany przez państwo członkowskie właściwe dla nabywcy, jest posiadanie wydruku ze strony, potwierdzającego aktualność numeru lub posiadanie potwierdzenia aktualności tego numeru otrzymane faksem lub mailem z Biura Wymiany Informacji o VAT (także od właściwego naczelnika urzędu skarbowego). Dokumenty te, wraz z potwierdzeniem dokonania dostawy na terytorium państwa członkowskiego, innego niż terytorium kraju (dokumenty spedycyjne lub oświadczenie nabywcy) upoważniają podatnika do zastosowania stawki podatku 0% dla dokonanej wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów. Identyczne stanowisko zajął Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy w interpretacjach indywidualnych o sygnaturach: ITPP2/443-263/08/AJ, ITPP2/443-260/08/AJ, ITPP2/443-633/08/AJ oraz ITPP2/443-635/08/AJ.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem, podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Artykuł 13 ust. 1 ustawy wskazuje, iż przez wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 5, rozumie się wywóz towarów z terytorium kraju w wykonaniu czynności określonych w art. 7 na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, z zastrzeżeniem ust. 2-8.

W myśl art. 13 ust. 2 ustawy, przepis ust. 1 stosuje się pod warunkiem, że nabywca towarów jest:

1.

podatnikiem podatku od wartości dodanej zidentyfikowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;

2.

osobą prawną niebędącą podatnikiem podatku od wartości dodanej, która jest zidentyfikowana na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;

3.

podatnikiem podatku od wartości dodanej lub osobą prawną niebędącą podatnikiem podatku od wartości dodanej, działającymi w takim charakterze na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju, niewymienionymi w pkt 1 i 2, jeżeli przedmiotem dostawy są wyroby akcyzowe, które, zgodnie z przepisami o podatku akcyzowym, są objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy lub procedurą przemieszczania wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą;

4.

podmiotem innym niż wymienione w pkt 1 i 2, działającym (zamieszkującym) w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim, jeżeli przedmiotem dostawy są nowe środki transportu.

Stosownie do art. 13 ust. 6 ustawy, wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów występuje, jeżeli dokonującym dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, zarejestrowany jako podatnik VAT UE zgodnie z art. 97 (...).

Z informacji zawartych we wniosku wynika, że Wnioskodawca dokonuje wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów, w myśl art. 13 ust. 1 ustawy. W przedmiotowej sprawie występują sytuacje, w których wywóz towarów będących przedmiotem tych dostaw z terytorium kraju dokonywany jest przez nabywcę, dostawcę lub spedytora.

Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże zarówno w treści wskazanej ustawy, jak i przepisów wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.

Stosownie do art. 41 ust. 3 ustawy, w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów stawka podatku wynosi 0%, z zastrzeżeniem art. 42.

Natomiast w myśl art. 42 ust. 1 ustawy, wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów podlega opodatkowaniu według stawki podatku 0%, pod warunkiem że:

1.

podatnik dokonał dostawy na rzecz nabywcy posiadającego właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, nadany przez państwo członkowskie właściwe dla nabywcy, zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej, i podał ten numer oraz swój numer, o którym mowa w art. 97 ust. 10, na fakturze stwierdzającej dostawę towarów;

2.

podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, posiada w swojej dokumentacji dowody, że towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju.

Dowodami, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zgodnie z ust. 3 powołanego artykułu, są następujące dokumenty, jeżeli łącznie potwierdzają dostarczenie towarów będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów do nabywcy znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju:

1.

dokumenty przewozowe otrzymane od przewoźnika (spedytora) odpowiedzialnego za wywóz towaru z terytorium kraju, z których jednoznacznie wynika, że towary zostały dostarczone do miejsca ich przeznaczenia na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju - w przypadku gdy przewóz towarów jest zlecany przewoźnikowi (spedytorowi),

2.

kopia faktury,

3.

specyfikacja poszczególnych sztuk ładunku

- z zastrzeżeniem ust. 4 i 5.

Powyższa regulacja dotyczy sytuacji, gdy wywozu towarów dokonuje przewoźnik lub spedytor.

W sytuacji, gdy wywóz towaru w ramach wewnątrzwspólnotowej dostawy jest realizowany bezpośrednio przez dostawcę lub przez nabywcę, zastosowanie znajduje art. 42 ust. 4 ustawy.

Zgodnie z tym przepisem, w przypadku wywozu towarów będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów bezpośrednio przez podatnika dokonującego takiej dostawy lub przez jego nabywcę, przy użyciu własnego środka transportu podatnika lub nabywcy, podatnik oprócz dokumentów, o których mowa w ust. 3 pkt 2 i 3, powinien posiadać dokument zawierający co najmniej:

1.

imię i nazwisko lub nazwę oraz adres siedziby lub miejsca zamieszkania podatnika dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz nabywcy tych towarów;

2.

adres, pod który są przewożone towary, w przypadku gdy jest inny niż adres siedziby lub miejsca zamieszkania nabywcy;

3.

określenie towarów i ich ilości;

4.

potwierdzenie przyjęcia towarów przez nabywcę do miejsca, o którym mowa w pkt 1 lub 2, znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;

5.

rodzaj oraz numer rejestracyjny środka transportu, którym są wywożone towary, lub numer lotu - w przypadku gdy towary przewożone są środkami transportu lotniczego.

W uzupełnieniu wniosku Zainteresowany poinformował, że dla potwierdzenia dokonywanych wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów posiada potwierdzone przez nabywcę dokumenty spedycyjne (CMR) lub w przypadku gdy wywóz towarów dokonywany jest przez nabywcę lub dostawcę, oświadczenia nabywców unijnych, że towary będące przedmiotem dostaw zostały wywiezione na terytorium państw członkowskich innych, niż terytorium kraju - dokument ten zawiera dane wskazane w art. 42 ust. 4 ustawy. Ponadto, w każdym przypadku posiada kopię faktury i specyfikację poszczególnych sztuk ładunku.

Zatem stwierdzić należy, iż Wnioskodawca posiada w swojej dokumentacji dowody, że towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowych dostaw zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone do nabywców na terytorium państw członkowskich innych niż Polska.

Jednym z warunków opodatkowania stawką podatku w wysokości 0% wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów jest dokonanie tej dostawy na rzecz nabywcy posiadającego właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, nadany przez państwo członkowskie właściwe dla nabywcy, zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej - art. 42 ust. 1 pkt 1 ustawy.

Stosownie do przepisu art. 97 ust. 17 ustawy, na wniosek zainteresowanego biuro wymiany informacji o podatku VAT lub naczelnik urzędu skarbowego potwierdza zidentyfikowanie lub nie potwierdza zidentyfikowania określonego podmiotu na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju. Zainteresowanym może być zarówno sam podatnik, o którym mowa w art. 15, jak i osoba prawna, która nie jest podatnikiem, mający interes prawny w złożeniu wniosku.

Wniosek, o którym mowa w ust. 17, składa się na piśmie, faksem lub telefonicznie albo pocztą elektroniczną - art. 97 ust. 18 ustawy.

Z kolei art. 97 ust. 19 ustawy stanowi, że biuro wymiany informacji o podatku VAT lub naczelnik urzędu skarbowego potwierdza zidentyfikowanie lub nie potwierdza zidentyfikowania podmiotu na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na piśmie, faksem lub telefonicznie albo pocztą elektroniczną.

Na podstawie § 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wyznaczenia jednostki organizacyjnej, w której funkcjonuje biuro wymiany informacji o podatku VAT (Dz. U. Nr 211, poz. 1330), została wyznaczona jednostka mająca pełnić funkcję biura informacji o podatku VAT, o którym mowa w art. 42 ust. 7 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Obowiązek utworzenia takiej jednostki został nałożony na państwa członkowskie Unii Europejskiej na mocy art. 3 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE) z dnia 7 października 2003 r. nr 1789/2003 w sprawie współpracy administracyjnej w dziedzinie podatku od wartości dodanej i uchylające rozporządzenie (EWG) nr 218/92 (Dz. Urz. UE L 264).

stwierdza ono, że każde państwo członkowskie wyznacza jedno centralne biuro łącznikowe, na które deleguje główne zobowiązanie do kontaktów z innymi Państwami Członkowskimi w dziedzinie współpracy administracyjnej. Każde Państwo Członkowskie informuje o tym Komisję i pozostałe Państwa Członkowskie.

Potwierdzenie aktualności numeru identyfikacyjnego nabywcy dla transakcji wewnątrzwspólnotowych odbywa się za pomocą systemu VIES dostępnego na stronie Komisji Europejskiej (wydruk z potwierdzeniem aktywności numeru na dzień weryfikacji) lub za pośrednictwem faksu albo pocztą elektroniczną z Biura Wymiany Informacji o VAT.

Do głównych zadań Biura należy koOrdynacja działań związanych z wymianą informacji o podatnikach i dokonywanych przez nich transakcjach wewnątrzwspólnotowych pomiędzy administracjami podatkowymi w Polsce i pozostałych krajach Unii Europejskiej. Natomiast jednostka w Koninie została utworzona dla podatników, aby udzielić im informacji w zakresie stosowania przepisów o podatku od towarów i usług w transakcjach wewnątrzwspólnotowych oraz potwierdzania numerów identyfikacyjnych VAT zagranicznych kontrahentów. System Wymiany Informacji o VAT obejmuje także izby skarbowe, urzędy skarbowe oraz urzędy kontroli skarbowej.

System Wymiany Informacji o Podatku VAT czyli VIES, zapewnia wymianę informacji o podatku VAT pomiędzy Państwami Członkowskimi. Administracja podatkowa w każdym państwie obowiązana jest do stworzenia i utrzymywania elektronicznej bazy zawierającej dane dotyczące zarejestrowanych podatników VAT. Dzięki systemowi, dostawca, za pośrednictwem własnej administracji podatkowej może sprawdzić, czy nabywca jest zarejestrowanym w swoim kraju podatnikiem dla celów wewnątrzwspólnotowych transakcji. Podatnicy podatku VAT, a także osoby prawne nie będące takimi podatnikami, mające interes prawny w złożeniu wniosku mogą wystąpić do biura wymiany informacji lub urzędu skarbowego w formie pisemnej, faksem, telefonicznie lub pocztą elektroniczną z wnioskiem o sprawdzenie statusu podatkowego kontrahenta unijnego, zgodnie z przepisami art. 97 ust. 17-19 ustawy.

Zwrócić należy uwagę, że art. 42 ust. 1 pkt 1 ustawy nie wskazuje w jaki sposób należy uzyskać potwierdzenie faktu, iż nabywca posiada właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla potrzeb wewnątrzwspólnotowych transakcji, nadany przez państwo członkowskie właściwe dla niego. Oznacza to, że przedmiotowe potwierdzenie może zostać dokonane w dowolny sposób, również przedstawiony przez Zainteresowanego, polegający na posiadaniu wydruku ze strony, potwierdzającego aktualność numeru lub posiadanie potwierdzenia aktualności tego numeru otrzymane faksem lub mailem z Biura Wymiany Informacji o VAT (także od właściwego naczelnika urzędu skarbowego).

Reasumując, Spółka w przypadku dokonania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz posiadania przed złożeniem deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, dowodów w postaci potwierdzenia dokonania dostawy i potwierdzenia aktualności numeru identyfikacyjnego dla transakcji wewnątrzwspólnotowych za pomocą systemu VIES, dostępnego na stronie Komisji Europejskiej lub w inny sposób przewidziany w ustawie o VAT, może zastosować do takiej wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów stawkę podatku 0%.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl