ILPP2/443-53/09-5/JK

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 8 kwietnia 2009 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP2/443-53/09-5/JK

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 29 grudnia 2008 r. (data wpływu 16 stycznia 2009 r.) uzupełnionym pismem z dnia 24 marca 2009 r. (data wpływu 26 marca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia przy dostawie towarów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 stycznia 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia przy dostawie towarów. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 24 marca 2009 r. (data wpływu 26 marca 2009 r.) potwierdzającym dokonanie opłaty.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest sprzedaż pojazdów w systemie aukcji. Samochody są dostarczane przez podmioty krajowe, będące zarejestrowanymi podatnikami podatku od towarów i usług.

System sprzedaży polega na tym, że w ramach prowadzonych aukcji Spółka występuje w stosunku do nabywcy samochodu jako podmiot działający w imieniu i na rzecz sprzedawcy samochodu. Licytację wygrywa ten podmiot, którego oferta zostanie wywołana trzykrotnie i nie zostanie zgłoszona nowa oferta z kolejnym przystąpieniem (czyli z wyższą ceną). W rezultacie, podmiot taki otrzymuje przybicie, a wszystkie płatności stają się dla niego natychmiast wymagalne. Prawo własności samochodu przechodzi na nabywcę po zapłaceniu ceny. Po zakończeniu licytacji podmiot ten jest zobowiązany do podpisania umowy sprzedaży samochodu. Umowę sprzedaży zawiera Zainteresowany, działający w imieniu i na rzecz dostawcy danego samochodu, jako jego pełnomocnik. Podstawą współpracy między Spółką a dostawcą samochodu jest umowa agencyjna, na mocy której posiada ona pełnomocnictwo do zawarcia umowy sprzedaży samochodu w imieniu i na rzecz dostawcy, z tym z uczestników aukcji, który zaproponuje najwyższą cenę.

Do tak funkcjonującego modelu Wnioskodawca planuje wprowadzić w 2009 r. nowe elementy polegające na wzbogaceniu swojej oferty o sprzedaż w formie licytacji internetowej.

Ponieważ w wyniku przeprowadzenia aukcji nie zawsze udaje się znaleźć nabywcę na wystawione samochody za cenę, którą chciałby uznać dostawca samochodów, sposobem na zwiększenie szansy na sprzedaż samochodów, w stosunku do których Spółka występuje jako agent dostawcy samochodu, jest realizacja sprzedaży przy wykorzystaniu możliwości, jakie daje Internet.

Aukcja byłaby prowadzona za pośrednictwem Internetu. Zalogowani uczestnicy aukcji mogliby licytować samochody znajdujące się w ofercie Wnioskodawcy (zarówno samochody znajdujące się fizycznie na jego placu, jak i samochody znajdujące się fizycznie poza siedzibą, bądź to u dostawcy na terytorium Polski, bądź poza terytorium Polski, ale w obrębie krajów członkowskich Unii Europejskiej).

Po zakończeniu etapu pierwszego (tradycyjnej aukcji samochodów znajdujących się fizycznie na terenie siedziby Zainteresowanego), nastąpiłoby przejście do etapu drugiego licytacji (licytacji internetowej).

W etapie tym, przedmiotem licytacji byłyby te samochody, które nie zostały sprzedane w etapie pierwszym, ale licytacja internetowa obejmowałaby także te samochody, które fizycznie nigdy nie znalazły się na terytorium Polski i w siedzibie Spółki.

Etap drugi trwałby przez kilka kolejnych dni. Jego specyfiką byłoby to, że licytacja samochodów niesprzedanych w etapie pierwszym, a także samochodów, które nigdy nie były licytowane w ramach tego etapu, odbywałaby się w trybie tzw. licytacji holenderskiej.

Licytacja holenderska polega na tym, że cena sprzedaży maleje z upływem czasu.

Planowana licytacja internetowa prowadzona przez Spółkę, charakteryzować się będzie następującymi etapami:

* byłaby przeznaczona nie tylko dla przedsiębiorców, ale także dla osób fizycznych nie będących przedsiębiorcami i zarejestrowanymi podatnikami podatku od towarów i usług,

* w trakcie licytacji Spółka działałaby jako agent dostawcy samochodu,

* istotą tej licytacji byłoby to, że z upływem czasu jej trwania cena wywoławcza licytowanych samochodów spadałaby o określoną kwotę,

* jeśli w trakcie licytacji któryś z jej uczestników byłby zainteresowany danym samochodem, ale chciałby uzyskać czas do namysłu przed podjęciem decyzji, mógłby nabyć od Wnioskodawcy "czas do namysłu", to znaczy nabyć od niego usługę polegającą na zawieszeniu aukcji internetowej danego samochodu przez okres czasu przez siebie "wykupiony". Usługa taka byłaby traktowana przez Wnioskodawcę jako opodatkowana stawką VAT w wysokości 22%, bez względu na to, jaki podmiot byłby nabywca tej usługi (czyli także, gdyby nabywcą usługi był podmiot będący zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT w innym niż Polska kraju członkowskim Unii Europejskiej).

* cena licytowana w ramach drugiego etapu (malejąca z upływem czasu trwania licytacji) byłaby ceną podstawową, to znaczy nie uwzględniałaby ewentualnych dodatkowych kosztów związanych z podatkami, cłami, opłatami publicznoprawnymi obciążającymi zakup danego auta, które to należności zaktualizują się w różnej wysokości w zależności od tego, jaki samochód i gdzie się znajdujący, zostałby nabyty przez danego licytanta.

Informacja o tym, że licytowana cena (zarówno w etapie pierwszym - licytacji tradycyjnej, jak i w etapie drugim - licytacji internetowej) jest wspomnianą ceną podstawową, znalazłaby się w regulaminie licytacji. Licytanci mieliby więc pełną świadomość akceptując regulamin licytacji, że ostateczna cena jaką będą musieli zapłacić za wylicytowany przez siebie samochód, może być wyższa od wylicytowanej ceny podstawowej.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy transakcje sprzedaży zrealizowane w ramach licytacji internetowych będą stanowiły podstawę do rozpoznania odpowiednio dostawy krajowej, dostawy wewnątrzwspólnotowej towaru lub wewnątrzwspólnotowego nabycia w zależności od tego, jakie podmioty będą dostawcą i nabywcą wylicytowanego w ramach licytacji internetowej samochodu i gdzie taki wylicytowany samochód będzie się znajdował w momencie przybicia ceny (czyli w momencie sprzedaży danego samochodu w ramach licytacji internetowej).

Zdaniem Wnioskodawcy, specyfika licytacji internetowej jest taka, że jej przedmiotem będą mogły być zarówno samochody, które znajdują się w siedzibie Spółki i nie zostały sprzedane w ramach etapu pierwszego - licytacji tradycyjnej, jak i samochody, które fizycznie znajdują się w Polsce, ale poza siedzibą Zainteresowanego albo znajdują się w innym kraju członkowskim Unii Europejskiej i nie znalazły się w momencie przybicia ceny na terytorium Polski, a dopiero po przybiciu ceny zostałyby przywiezione do Polski.

Również krąg podmiotów biorących udział w licytacji internetowej i podmiotów oferujących swoje samochody w ramach aukcji internetowej może być zróżnicowany. Dostawcami i licytantami mogą być zarówno osoby prawne jak i fizyczne, zarówno mające miejsce zamieszkania lub siedzibę w Polsce jak i innym kraju członkowskim Unii Europejskiej, zarówno będące zarejestrowanymi podatnikami podatku od towarów i usług lub podatku od wartości dodanej jak i nie będące zarejestrowanymi podatnikami.

Zdaniem Wnioskodawcy, o charakterze podatkowym danej sprzedaży zrealizowanej w momencie przybicia ceny w trakcie licytacji internetowej, każdorazowo będą decydować elementy podmiotowe i przedmiotowe.

Jeśli dostawcą samochodu będzie podatnik podatku od towarów i usług zarejestrowany w Polsce, a licytantem, który uzyska przybicie ceny (a tym samym nabędzie dany samochód) będzie inny podmiot mający siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium Polski, to taka dostawa będzie dostawą krajową (art. 7 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług).

Natomiast, gdy dostawcą samochodu, który w ramach licytacji tradycyjnej nie znalazł się jeszcze na terytorium Polski, będzie podmiot mający siedzibę poza terytorium Polski, ale jest zarejestrowanym dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych podatnikiem w tym innym kraju członkowskim Unii Europejskiej, a nabywcą będzie podmiot będący zarejestrowanym w Polsce podatnikiem podatku od towarów i usług, to taka dostawa będzie dla nabywcy wewnątrzwspólnotowym nabyciem towaru (art. 9 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług).

W sytuacji, gdy dostawcą samochodu, który nie był objęty tradycyjną licytacją ale znajdował się na terytorium Polski będzie podmiot będący zarejestrowanym dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych podatnikiem podatku od towarów i usług, a nabywcą będzie podatnik zarejestrowany dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych w innym kraju członkowskim Unii Europejskiej, zatem taka dostawa będzie dla dostawcy wewnątrzwspólnotową dostawą towarów (art. 13 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

W art. 7 ust. 1 ustawy postanowiono, iż przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Przez towary w myśl art. 2 pkt 6 ustawy rozumie się rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.

Nowy środek transportu to jak wynika z zapisu art. 2 pkt 10 lit. a) ustawy przeznaczone do transportu osób lub towarów pojazdy lądowe wymienione w poz. 1-4, 9, 10 i 15-20 załącznika nr 1 do ustawy, napędzane silnikiem o pojemności skokowej większej niż 48 centymetrów sześciennych lub o mocy większej niż 7,2 kilowatów, jeżeli przejechały nie więcej niż 6000 kilometrów lub od momentu dopuszczenia ich do użytku upłynęło nie więcej niż 6 miesięcy (...).

Podatek od towarów i usług jest podatkiem o charakterze terytorialnym. Opodatkowaniu w danym państwie podlegają tylko te czynności, które zostały wykonane w tym państwie, a ściślej te czynności, które zostały uznane za wykonane w danym miejscu. Określenie miejsca świadczenia jest szczególnie istotne w przypadku dostaw towarów, których świadczenie odbywa się pomiędzy podmiotami z różnych państw członkowskich. Miejsce dostawy wskazuje jednocześnie państwo, w którym dana czynność winna zostać opodatkowana.

Stosownie do art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy, miejscem dostawy towarów jest w przypadku towarów wysyłanych lub transportowanych przez dokonującego ich dostawy, ich nabywcę lub przez osobę trzecią - miejsce, w którym towary znajdują się w momencie rozpoczęcia wysyłki lub transportu do nabywcy.

Zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy, miejscem dostawy towarów w przypadku towarów niewysyłanych ani nietransportowanych, jest miejsce, w którym znajdują się w momencie dostawy.

Ustawa o podatku od towarów i usług definiuje także inne rodzaje transakcji, w szczególności polegające na dostawie i nabyciu towarów pomiędzy podatnikami prowadzącymi działalność gospodarczą w różnych krajach Unii Europejskiej.

Jak wskazuje art. 9 ust. 1 ustawy, przez wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 4 ustawy, rozumie się nabycie prawa do rozporządzania jak właściciel towarami, które w wyniku dokonanej dostawy są wysyłane lub transportowane na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium państwa członkowskiego rozpoczęcia wysyłki lub transportu przez dokonującego dostawy, nabywcę towarów lub na ich rzecz.

W myśl ust. 2 ww. artykułu, przepis ust. 1 stosuje się pod warunkiem, że:

1.

nabywcą towarów jest:

a)

podatnik, o którym mowa w art. 15, lub podatnik podatku od wartości dodanej, a nabywane towary mają służyć działalności gospodarczej podatnika,

b)

osoba prawna niebędąca podatnikiem, o którym mowa w lit. a)

- z zastrzeżeniem art. 10;

2.

dokonujący dostawy towarów jest podatnikiem, o którym mowa w pkt 1 lit. a).

Zgodnie z art. 9 ust. 3 ustawy, przepis ust. 1 stosuje się również w przypadku, gdy:

1.

nabywcą jest podmiot inny niż wymieniony w ust. 2 pkt 1,

2.

dokonującym dostawy towarów jest podmiot inny niż wymieniony w ust. 2 pkt 2

- jeżeli przedmiotem nabycia są nowe środki transportu.

Natomiast przepis art. 11 ust. 1 ustawy stanowi, iż przez wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 4, rozumie się również przemieszczenie towarów przez podatnika podatku od wartości dodanej lub na jego rzecz, należących do tego podatnika, z terytorium państwa członkowskiego innego niż terytorium kraju na terytorium kraju, jeżeli towary te zostały przez tego podatnika na terytorium tego innego państwa członkowskiego w ramach prowadzonego przez niego przedsiębiorstwa wytworzone, wydobyte, nabyte, w tym również w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, albo zaimportowane, i towary te mają służyć działalności gospodarczej podatnika.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 ustawy, przez wewnątrzwspółnotową dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 5, rozumie się wywóz towarów z terytorium kraju w wykonaniu czynności określonych w art. 7 na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, z zastrzeżeniem ust. 2-8.

W myśl ust. 2 ww. artykułu, przepis ust. 1 stosuje się pod warunkiem, że nabywca towarów jest:

1.

podatnikiem podatku od wartości dodanej zidentyfikowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;

2.

osobą prawną niebędącą podatnikiem podatku od wartości dodanej, która jest zidentyfikowana na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju;

3.

podatnikiem podatku od wartości dodanej lub osobą prawną niebędącą podatnikiem podatku od wartości dodanej, działającymi w takim charakterze na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju, niewymienionymi w pkt 1 i 2, jeżeli przedmiotem dostawy są wyroby akcyzowe zharmonizowane, które, zgodnie z przepisami o podatku akcyzowym, są objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy lub procedurą przemieszczania wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą;

4.

podmiotem innym niż wymienione w pkt 1 i 2, działającym (zamieszkującym) w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim, jeżeli przedmiotem dostawy są nowe środki transportu.

Stosownie do art. 13 ust. 3 ustawy, za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów uznaje się również przemieszczenie przez podatnika, o którym mowa w art. 15, lub na jego rzecz towarów należących do jego przedsiębiorstwa z terytorium kraju na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, które zostały przez tego podatnika na terytorium kraju w ramach prowadzonego przez niego przedsiębiorstwa wytworzone, wydobyte, nabyte, w tym również w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, albo sprowadzone na terytorium kraju w ramach importu towarów, jeżeli mają służyć działalności gospodarczej podatnika.

Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów występuje, jeżeli dokonującym dostawy jest podatnik, o którym mowa w art. 15, zarejestrowanym jako podatnik VAT UE zgodnie z art. 97, z zastrzeżeniem ust. 7 (art. 13 ust. 6 ustawy).

Jak wskazuje art. 13 ust. 7 ustawy, wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów występuje również wówczas, gdy dokonującymi dostawy towarów są inne niż wymienione w ust. 6 podmioty, jeżeli przedmiotem dostawy są nowe środki transportu.

Zgodnie z powyższymi przepisami, za wewnątrzwspólnotowe nabycie (i towarzyszącą mu wewnątrzwspólnotową dostawę) uznaje się czynności, w przypadku których podatnik przemieszcza towary należące do swego przedsiębiorstwa z terytorium jednego państwa członkowskiego na terytorium innego państwa. W tym przypadku w państwie, z którego przemieszczane są towary, występuje wewnątrzwspólnotowa dostawa, natomiast w państwie, do którego przemieszczane są towary, następuje ich wewnątrzwspólnotowe nabycie. Przemieszczenie, o którym mowa, ma być dokonane przez podatnika podatku od wartości dodanej, a zatem przez podatnika, który prowadzi działalność w innym państwie członkowskim. Towary przemieszczane przez podatnika mają służyć działalności gospodarczej podatnika.

Wskazać należy, że ze względu na rodzaj i specyfikę dokonywanych transakcji oraz na zróżnicowanie podmiotów, które będą brały w nich udział, każdą z nich należy rozpatrywać indywidualnie, uwzględniając wszystkie okoliczności sprawy.

Wnioskodawca wskazał trzy rodzaje transakcji, które mogą wystąpić w związku z planowanymi przez niego aukcjami samochodowymi.

W pierwszej sytuacji dostawcą samochodu będzie podatnik podatku od towarów i usług zarejestrowany w Polsce, a licytantem (nabywcą), który uzyska przybicie ceny będzie inny podmiot mający siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium Polski. Dostawa taka nastąpi na terytorium Polski i jako dostawa krajowa, zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, podlegać będzie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. O ile samochód będzie znajdował się na terytorium kraju, stwierdzić należy, iż będzie to dostawa krajowa.

W kolejnej ze wskazanych transakcji, dostawcą samochodu, który w ramach licytacji tradycyjnej nie znalazł się jeszcze na terytorium Polski, będzie podatnik mający siedzibę poza terytorium Polski zarejestrowany dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych w tym innym kraju członkowskim Unii Europejskiej, nabywcą natomiast podmiot będący zarejestrowanym w Polsce podatnikiem podatku od towarów i usług.

Potraktowanie danej czynności jako wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w rozumieniu art. 9 ust. 1 ustawy, zawsze wymaga spełnienia łącznie dwóch podstawowych warunków:

* podatnik z jednego państwa członkowskiego musi nabyć prawo do rozporządzania towarami jak właściciel;

* po nabyciu towary są przemieszczane na terytorium innego państwa członkowskiego niż państwo wysyłki, przy czym nie gra tu roli, kto faktycznie przewozi towar i na czyje zlecenie jest to czynione, gdyż towary w wyniku dokonanej dostawy mogą być wysyłane lub transportowane przez dokonującego dostawy, nabywcę lub na ich rzecz.

Istotne jest, aby przemieszczenie towaru na terytorium innego państwa członkowskiego następowało w związku z wykonaną wcześniej dostawą tych towarów.

W opisanej sytuacji wynika, że samochód będący przedmiotem licytacji internetowej w momencie przybicia (zakupu) znajdować będzie się poza terytorium Polski, na terenie innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej. Nabywca będący zarejestrowanym w Polsce podatnikiem podatku od towarów i usług nabędzie prawo do rozporządzania towarem jak właściciel, a po jego nabyciu samochód zostanie przemieszczony z terytorium innego kraju członkowskiego niż Polska, na terytorium kraju. Stwierdzić należy zatem, że oba ww. warunki zostaną spełnione, zatem nabywca samochodu będzie mógł rozpoznać po swojej stronie wewnątrzwspólnotowe nabycie towaru, w myśl art. 9 ust. 1 ustawy.

Zainteresowany wskazał także, iż w ramach prowadzonych aukcji możliwa będzie również transakcja, w której dostawcą samochodu, który nie był objęty tradycyjną licytacją, ale znajdował się na terytorium Polski będzie podmiot będący zarejestrowanym dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych podatnikiem podatku od towarów i usług, a nabywcą będzie podatnik zarejestrowany dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych w innym kraju członkowskim Unii Europejskiej.

W powyższej sytuacji, dostawa towaru (przeniesienie prawa do rozporządzania towarem) dokonana zostanie z terytorium Polski, gdzie znajduje się przedmiotowy samochód, przez podatnika podatku od towarów i usług zarejestrowanego dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych. Nabywcą licytowanego towaru będzie podatnik podatku od wartości dodanej zidentyfikowany na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju. Jeżeli zatem, w wyniku dokonanej dostawy nastąpi wywóz nabytego samochodu z terytorium Polski, na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, uznać należy, iż dla dostawcy towaru będzie to wewnątrzwspólnotowa dostawa towaru, zgodnie z art. 13 ust. 1 ustawy.

Mając na uwadze informacje przedstawione we wniosku stwierdzić należy, iż do prawidłowej kwalifikacji dokonywanych dostaw samochodów w drodze licytacji internetowej, konieczna jest w każdym przypadku analiza podmiotów będących stronami transakcji oraz miejsca dostawy towarów.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

W zakresie odpowiedzi na pytanie, dotyczące podatku od towarów i usług w zakresie świadczenia usługi polegającej na wstrzymaniu aukcji internetowej, zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie z dnia 8 kwietnia 2009 r. nr ILPP2/443-53/09-4/JK.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl