ILPP2/443-1612/09-4/SJ

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 10 lutego 2010 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP2/443-1612/09-4/SJ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 28 listopada 2009 r. (data wpływu 30 listopada 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla usług wykonywania (montażu) trwałych zabudów kuchennych wraz ze zlewozmywakiem, baterią kuchenną i sprzętem AGD - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 listopada 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla usług wykonywania (montażu) trwałych zabudów kuchennych wraz ze zlewozmywakiem, baterią kuchenną i sprzętem AGD.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca zamierza rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej, polegającej na świadczeniu usług:

1.

wykonywania trwałych zabudów kuchennych, lub

2.

wykonywania trwałych zabudów kuchennych wraz ze zlewozmywakiem i baterią kuchenną, lub

3.

wykonywania trwałych zabudów kuchennych wraz ze zlewozmywakiem, baterią kuchenną i sprzętem AGD.

W zawieranych z klientami umowach usługodawca będzie zobowiązywał się do:

1.

wykonania trwałej zabudowy kuchennej wg indywidualnego projektu, stanowiącego załącznik do umowy oraz wykorzystania w trwałej zabudowie kuchennej elementów stolarki, określonych w specyfikacji stanowiącej kolejny załącznik do umowy, lub

2.

wykonania trwałej zabudowy kuchennej wg indywidualnego projektu, stanowiącego załącznik do umowy oraz wykorzystania w trwałej zabudowie kuchennej elementów stolarki, zlewozmywaka i baterii kuchennej, określonych w specyfikacji stanowiącej kolejny załącznik do umowy, lub

3.

wykonania trwałej zabudowy kuchennej wg indywidualnego projektu, stanowiącego załącznik do umowy oraz wykorzystania w trwałej zabudowie kuchennej elementów stolarki budowlanej, zlewozmywaka, baterii kuchennej i sprzętu AGD, według specyfikacji stanowiącej kolejny załącznik do umowy.

W każdym przypadku umowa będzie opiewała na określoną kwotę jako całość, nie będzie wyszczególnienia ceny zabudowy kuchennej, zlewu, baterii i poszczególnych sprzętów AGD.

Usługi wykonywane będą w pomieszczeniach mieszkalnych - domach i mieszkaniach.

Właścicielem elementów stolarki budowlanej, z których wykonane będą trwałe zabudowy kuchni, właścicielem zlewów, baterii kuchennych oraz sprzętów AGD będzie wykonawca usługi.

Zainteresowany nie będzie producentem elementów stolarki budowlanej, zlewów, baterii kuchennych oraz sprzętów AGD - materiały do produkcji trwałej zabudowy kuchennej będzie kupował od innych podmiotów. Elementy stolarki budowlanej będą przychodziły do niego przycięte na wymiar i gotowe do zamontowania.

Wnioskodawca wystąpił do Urzędu Statystycznego o dokonanie klasyfikacji ww. usług. w odpowiedzi na wniosek Urząd Statystyczny dokonał klasyfikacji tych usług m.in. według PKWiU wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. (Dz. U. Nr 42, poz. 264 z późn. zm.):

* montaż trwałej zabudowy kuchennej, wykonany według indywidualnych zamówień klientów, przez producenta elementów zabudowy PKWiU 36.1 "Meble",

* montaż gotowych elementów trwałej zabudowy kuchennej w miejscu przeznaczenia (montaż wykonywany jest przez podmiot niebędący producentem elementów zabudowy)

* w przypadku niemetalowych elementów stolarki budowlanej PKWiU 45.42.13-00.00 "Roboty związane z montażem pozostałych niemetalowych elementów stolarki budowlanej",

* w przypadku metalowych elementów stolarki budowlanej PKWiU 45.42.12-00.00 "Roboty związane z montażem pozostałych metalowych elementów stolarki budowlanej",

* montaż urządzeń do zabudowy, tj.:

* płyt grzewczych i piekarników elektrycznych, zmywarek, lodówek itp. elektrycznego sprzętu gospodarstwa domowego PKWiU 29.71 "Sprzęt gospodarstwa domowego elektryczny",

* płyt grzewczych i piekarników gazowych PKWiU 45.33.30-00.00 "Roboty związane z montażem instalacji gazowych",

* baterii oraz zlewozmywaków z młynkami do odpadów PKWiU 45.33.20-00.00 "Roboty związane z montażem instalacji wodno-kanalizacyjnych".

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Jaką stawką podatku od towarów i usług należy opodatkować usługi wykonywania (montażu) trwałych zabudów kuchennych wraz ze zlewozmywakiem, baterią kuchenną i sprzętem AGD.

Zdaniem Wnioskodawcy, w związku z uzyskaną z Urzędu Statystycznego opinią klasyfikacyjną, usługa wykonania (montażu) trwałej zabudowy kuchennej wg indywidualnego projektu stanowiącego załącznik do umowy oraz wykorzystania w trwałej zabudowie kuchennej elementów stolarki budowlanej, zlewozmywaka, baterii kuchennej i sprzętu AGD, według specyfikacji stanowiącej kolejny załącznik do umowy, powinna być opodatkowana stawką 7% VAT.

Powyższe stanowisko wynika z zaklasyfikowania usług montażu gotowych elementów trwałej zabudowy kuchennej w miejscu przeznaczenia, wykonywanego przez podmiot niebędący producentem elementów zabudowy, w przypadku niemetalowych elementów stolarki budowlanej do PKWiU 45.42.13-00.00 "Roboty związane z montażem pozostałych niemetalowych elementów stolarki budowlanej", a w przypadku metalowych elementów stolarki budowlanej do PKWiU 45.42.12-00.00 "Roboty związane z montażem pozostałych metalowych elementów stolarki budowlanej", zaklasyfikowania usług montażu zlewów i baterii kuchennych do PKWiU 45.33.20-00.00 "Roboty związane z montażem instalacji wodno-kanalizacyjnych", zaklasyfikowania montażu urządzeń do zabudowy, tj.: płyt grzewczych i piekarników elektrycznych, zmywarek, lodówek itp. elektrycznego sprzętu gospodarstwa domowego do PKWiU 29.71 "Sprzęt gospodarstwa domowego elektryczny" oraz płyt grzewczych i piekarników gazowych do PKWiU 45.33.30-00.00 "Roboty związane z montażem instalacji gazowych".

W ocenie Zainteresowanego pomimo tego, że nie wszystkie z klasyfikowanych w tym punkcie usług mieszczą się w grupie PKWiU 45, stawka na usługę wykonania trwałej zabudowy kuchennej wg indywidualnego projektu stanowiącego załącznik do umowy oraz wykorzystania w trwałej zabudowie kuchennej elementów stolarki budowlanej, zlewozmywaka, baterii kuchennej i sprzętu AGD (elektrycznego i gazowego), stanowiącej kolejny załącznik do umowy, również powinna być opodatkowana stawką 7% VAT, ponieważ wszystkie usługi składające się na usługę montażu zostały zaklasyfikowane do grupy PKWiU 45, z wyjątkiem montażu elektrycznych urządzeń do zabudowy, tj.: płyt grzewczych i piekarników elektrycznych, zmywarek, lodówek itp. elektrycznego sprzętu gospodarstwa domowego, które zostały zaklasyfikowane do PKWiU 29.71, a usługa montażu elektrycznych urządzeń do zabudowy jest usługą poboczną, dodatkową, pomocniczą, wchodzącą w skład usługi głównej i zasadniczej, którą jest wykonanie (montaż) trwałej zabudowy kuchennej. Nie ma znaczenia fakt, że w niektórych sytuacjach wartość materiałów stolarki budowlanej - metalowych i niemetalowych oraz wartość baterii kuchennych, zlewozmywaków, płyt grzewczych i piekarników gazowych (zaklasyfikowanych do grupy PKWiU 45), użytych do montażu, będzie niższa, niż wartość płyt grzewczych i piekarników elektrycznych, zmywarek, lodówek itp. elektrycznego sprzętu gospodarstwa domowego (zaklasyfikowanych do PKWiU 29.71), użytych do montażu. Tym bardziej umowa będzie miała jedną wartość - za całość, nie będzie wyodrębnienia ceny na poszczególne materiały, czy etapy prac.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, w myśl art. 7 ust. 1 ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Towarami - stosownie do art. 2 pkt 6 ustawy - są rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.

Natomiast, zgodnie z zapisem art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...). w ust. 3 ww. artykułu wskazano, że usługi wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, z zastrzeżeniem ust. 4, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, z wyjątkiem usług elektronicznych i usług turystyki, o których mowa w art. 119.

Podstawowa stawka podatku - na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy - wynosi 22% (...), przy czym ustawodawca od tej reguły ustanowił pewne wyjątki. i tak, zgodnie z ust. 2 cyt. artykułu, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się również do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym - art. 41 ust. 12 ustawy.

Przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym, w oparciu o art. 41 ust. 12a ustawy, rozumie się obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b.

Artykuł 41 ust. 12b ustawy stanowi, iż do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego w ust. 12a nie zalicza się:

1.

budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m 2;

2.

lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m 2.

Na mocy art. 41 ust. 12c ustawy, w przypadku budownictwa mieszkaniowego o powierzchni przekraczającej limity określone w ust. 12b stawkę podatku, o której mowa w ust. 2 stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej.

Ponadto, w świetle § 37 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2009 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 224, poz. 1799), w okresie do dnia 31 grudnia 2010 r. stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 7% również w odniesieniu do:

1.

robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiektów sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych,

2.

obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12

- w zakresie, w jakim wymienione roboty i remonty, obiekty lub ich części oraz lokale nie są objęte tą stawką na podstawie art. 41 ust. 12-12c ustawy.

Zgodnie z brzmieniem art. 2 pkt 12 ustawy, przez obiekty budownictwa mieszkaniowego rozumie się budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w PKOB w dziale 11.

Z unormowań zawartych w przytoczonych przepisach wynika zatem, iż 7% stawka podatku od towarów i usług ma zastosowanie w całym budownictwie mieszkaniowym, zarówno objętym społecznym programem mieszkaniowym, jak i nieobjętym tym programem.

Należy zauważyć, iż w treści powołanych wyżej przepisów ustawodawca użył pojęć: roboty budowlano-montażowe, remonty oraz roboty konserwacyjne, nie podając konkretnych symboli statystycznych dla tych usług.

Przepisy ustawy z dnia 11 marca o podatku od towarów i usług nie definiują pojęcia roboty budowlano-montażowe, remont i konserwacja, dlatego też należy odwołać się do przepisów prawa budowlanego. Zgodnie z art. 3 pkt 7 i 8 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) przez:

* roboty budowlane - należy rozumieć budowę, a także prace polegające na przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce obiektu budowlanego, zaś przez

* remont - należy rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym.

Z kolei konserwacja - zgodnie z § 3 pkt 4 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 sierpnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych (Dz. U. Nr 74, poz. 836) - oznacza wykonywanie robót mających na celu utrzymanie sprawności technicznej elementów budynku.

Natomiast, zgodnie ze Słownikiem Języka Polskiego (Wydawnictwo Naukowe PWN, W-wa 1999, s. 336), konserwacja oznacza czynność mającą na celu utrzymanie czegoś w dobrym stanie, konserwowanie.

Zastosowanie jednej stawki podatku od towarów i usług zarówno dla usługi, jak i dostawy materiałów wykorzystywanych do jej wykonania, uwarunkowane jest zakresem, w jakim prowadzona jest działalność gospodarcza oraz przedmiotem umowy zawartej ze zleceniodawcą.

Nadmienić należy, iż w myśl postanowień art. 2 pkt 6 i art. 8 ust. 3 ustawy, zarówno towary, jak i usługi dla potrzeb podatku od towarów i usług identyfikowane są na podstawie przepisów o statystyce publicznej.

Klasyfikacją, do której odwołują się przepisy ustawy o podatku od towarów i usług, jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU). w myśl przepisu § 3 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.) - do celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług do dnia 31 grudnia 2010 r. stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług (PKWiU), wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 42, poz. 264 z późn. zm.).

Zgodnie z tą klasyfikacją, robotami budowlanymi są prace zgrupowane w dziale 45 "Roboty budowlane", który obejmuje:

1.

prace polegające na wznoszeniu nowych budynków mieszkalnych i niemieszkalnych oraz budowli począwszy od przygotowania terenu przez zróżnicowany zakres robót ziemnych, fundamentowych (stan zerowy), wykonywanie elementów nośnych, przegród budowlanych, układanie i pokrywanie dachów (stan surowy) do robót montażowych, instalacyjnych i wykończeniowych,

2.

prace związane z przebudową, rozbudową, nadbudową, modernizacją, odbudową i remontem już istniejących budynków mieszkalnych i niemieszkalnych oraz budowli, prace związane z inżynierią lądową i wodną,

3.

instalowanie budynków i budowli z prefabrykatów, instalowanie konstrukcji stalowych.

Zgodnie z zasadami metodycznymi Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, w zależności od tego, kto dokonuje montażu artykułów branży budowlanej, odpowiednio zakwalifikowana zostanie czynność przez niego wykonana, a w konsekwencji taka będzie dla tej czynności odpowiednia stawka podatku od towarów i usług.

Jednocześnie należy wskazać, iż to podatnik jest zobowiązany do prawidłowego określenia przedmiotu opodatkowania, co wiąże się z prawidłowym zdefiniowaniem wykonywanych czynności.

Z sytuacji przedstawionej we wniosku wynika, iż Wnioskodawca zamierza rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej polegającej m.in. na świadczeniu usług wykonywania trwałych zabudów kuchennych wraz ze zlewozmywakiem, baterią kuchenną i sprzętem AGD. w zawieranych z klientami umowach, usługodawca będzie zobowiązywał się do wykonania trwałej zabudowy kuchennej wg indywidualnego projektu, stanowiącego załącznik do umowy oraz wykorzystania w trwałej zabudowie kuchennej elementów stolarki budowlanej, zlewozmywaka, baterii kuchennej i sprzętu AGD, według specyfikacji stanowiącej kolejny załącznik do umowy. Umowa będzie opiewała na określoną kwotę jako całość, nie będzie wyszczególnienia ceny zabudowy kuchennej, zlewu, baterii i poszczególnych sprzętów AGD. Usługi wykonywane będą w pomieszczeniach mieszkalnych - domach i mieszkaniach. Właścicielem elementów stolarki budowlanej, z których wykonane będą trwałe zabudowy kuchni oraz właścicielem zlewów, baterii kuchennych i sprzętów AGD będzie Zainteresowany, jednak nie będzie on ich producentem - materiały do produkcji trwałej zabudowy kuchennej będzie kupował od innych podmiotów. Elementy stolarki budowlanej będą przycięte na wymiar i gotowe do zamontowania.

Montaż gotowych elementów trwałej zabudowy kuchennej w miejscu przeznaczenia (montaż wykonywany przez podmiot niebędący producentem elementów zabudowy) oraz montaż urządzeń do zabudowy - jak wskazuje Wnioskodawca we własnym stanowisku w sprawie - zgodnie z interpretacją Urzędu Statystycznego, mieści się w następujących klasyfikacjach:

* PKWiU 45.42.13-00.00 "Roboty związane montażem pozostałych niemetalowych elementów stolarki budowlanej", w przypadku niemetalowych elementów stolarki budowlanej,

* PKWiU 45.42.12-00.00 "Roboty związane z montażem pozostałych metalowych elementów stolarki budowlanej", w przypadku metalowych elementów stolarki budowlanej,

* PKWiU 29.71 "Sprzęt gospodarstwa domowego elektryczny" w przypadku montażu płyt grzewczych i piekarników elektrycznych, zmywarek, lodówek itp. elektrycznego sprzętu gospodarstwa domowego,

* PKWiU 45.33.30-00.00 "Roboty związane z montażem instalacji gazowych" w przypadku montażu płyt grzewczych i piekarników gazowych,

* PKWiU 45.33.20-00.00 "Roboty związane z montażem instalacji wodno-kanalizacyjnych", w przypadku montażu baterii oraz zlewozmywaków z młynkami do odpadów,

Z opisu sprawy nie wynika, aby wykorzystywany do usługi montażu trwałej zabudowy kuchennej, sprzęt AGD zawierał się pod symbolem PKWiU 45 właściwym dla robót budowlano-montażowych. Zakupiony, a następnie wykorzystany do montażu sprzęt gospodarstwa domowego elektryczny - jak wskazał Zainteresowany we własnym stanowisku w sprawie - pod symbolem PKWiU 29.71. Wobec powyższego, w świetle powołanych wyżej regulacji prawnych należy stwierdzić, że sprzęt ten nie zawiera się w całościowej usłudze montażu zabudowy kuchennej, lecz stanowi dostawę towaru, która powinna być opodatkowana wg podstawowej stawki podatku VAT, tj. 22%. Tym samym na fakturze VAT dostawę sprzętu AGD należy wyodrębnić z wartości usługi.

Należy jednak wskazać, iż w przypadku zaklasyfikowania - przez uprawniony do tego organ - ww. materiałów łącznie ze świadczoną usługą (jako jej integralna część) do grupy PKWiU 45, Zainteresowany korzystałby z prawa do zastosowania preferencyjnej, tj. 7% stawki podatku od towarów i usług do całej wartości zamówienia.

Natomiast, jeśli usługi montażu trwałej zabudowy kuchennej wraz ze zlewozmywakiem i baterią kuchenną, będą wykonywane w budynkach mieszkalnych stałego zamieszkania zaliczanych do budownictwa mieszkaniowego (PKOB 11) i jeśli będzie je można uznać za roboty budowlano-montażowe sklasyfikowane w PKWiU 45, to właściwą dla tych usług będzie stawka VAT w wysokości 7%.

Reasumując, usługi wykonywania (montażu) trwałych zabudów kuchennych wraz ze zlewozmywakiem i baterią kuchenną, będące przedmiotem pytania, należy opodatkować 7% stawką podatku, pod warunkiem, że będą one wykonywane w obiektach budownictwa mieszkaniowego, zdefiniowanych w art. 2 pkt 12 ustawy. Natomiast dostawa sprzętu AGD będzie opodatkowana podstawową stawką podatku od towarów i usług, tj. 22%.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ pragnie zwrócić uwagę, iż do dnia 31 grudnia 2009 r. obowiązywało rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1336), gdzie kwestie opodatkowania wg stawki 7% robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego lub ich części regulował przepis § 6 ust. 2 pkt 1.

Dodatkowo tut. Organ informuje, że w niniejszej interpretacji załatwiono wniosek w części dotyczącej stawki podatku VAT dla usług wykonywania (montażu) trwałych zabudów kuchennych wraz ze zlewozmywakiem, baterią kuchenną i sprzętem AGD. Wniosek w zakresie stawki podatku VAT dla usług wykonywania (montażu) trwałych zabudów kuchennych został rozstrzygnięty w interpretacji indywidualnej z dnia 10 lutego 2010 r. nr ILPP2/443-1612/09-2/SJ. Natomiast kwestia dotycząca stawki podatku VAT dla usług wykonywania (montażu) trwałych zabudów kuchennych wraz ze zlewozmywakiem i baterią kuchenną została rozstrzygnięta w interpretacji indywidualnej z dnia 10 lutego 2010 r. nr ILPP2/443-1612/09-3/SJ.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl