ILPP1/443-909/09-2/BD
Pismo z dnia 26 października 2009 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP1/443-909/09-2/BD
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 30 lipca 2009 r. (data wpływu: 3 sierpnia 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 3 sierpnia 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Spółka jest podmiotem wyspecjalizowanym w pozyskiwaniu nowych nieruchomości, budowie obiektów handlowych oraz ich wynajmie na rzecz podmiotu, który prowadzi w tych obiektach działalność handlową.
W związku z powyższym, Spółka nabywa nieruchomości m.in. poprzez kupno praw własności gruntów i praw wieczystego użytkowania gruntów wraz z częściami składowymi należącymi do nabywanych nieruchomości (np. budynki, budowle).
Dnia 27 kwietnia 2009 r., Zainteresowana zawarła w formie aktu notarialnego umowę zakupu nieruchomości. W ramach tej umowy Spółka nabyła zabudowaną nieruchomość (dalej przedmiotowa nieruchomość), składającą się z dwóch geodezyjnie wyodrębnionych działek gruntu, dla których właściwy Sąd Rejonowy prowadzi odrębne księgi wieczyste.
Stan przedmiotowej nieruchomości przedstawia się następująco:
* działka (...) zabudowana jest:
- budynkiem biurowym, dwukondygnacyjnym, wybudowanym w roku 1988,
- budynkiem o funkcji niemieszkalnej, jednokondygnacyjnym, wybudowanym w roku 1990,
- częścią budynku przemysłowego, jednokondygnacyjnego, wybudowanego w roku 1994,
* działka (...) zabudowana jest:
- budynkiem przemysłowym, jednokondygnacyjnym, wybudowanym w roku 1990,
- częścią budynku przemysłowego, jednokondygnacyjnego, wybudowanego w roku 1994.
Przedmiotowe budynki widnieją zarówno na mapie sytuacyjnej, jak i na mapie ewidencyjnej.
Z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wynika, że przedmiotowa nieruchomość położona jest na terenie przeznaczonym pod zabudowę.
Dnia 4 czerwca 2002 r., aktem notarialnym, podmiot sprzedający Spółce ww. nieruchomość (dalej "Sprzedający"), nabył przedmiotową nieruchomość wraz z powyżej wymienionymi zabudowaniami od podmiotu prowadzącego działalność w formie spółki z o.o. Przedstawiciel Sprzedającego poinformował Spółkę, że z tego co mu wiadomo oraz w odniesieniu do zapisów zawartych w akcie notarialnym zakupu przedmiotowej nieruchomości, jej zakup nie był udokumentowany fakturą VAT, a od całości ceny nabycia został zapłacony podatek od czynności cywilnoprawnych w wysokości 2%.
Sprzedający ponadto oświadczył, że każdy z budynków znajdujących się na przedmiotowej nieruchomości, które były przedmiotem sprzedaży Spółce, był ulepszony w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych, o mniej niż 30% wartości początkowej w okresie ostatnich 5 lat.
Spółka otrzymała od Sprzedającego zaświadczenie wystawione w dniu 20 kwietnia 2009 r. o tym, że jest zarejestrowany jako czynny podatnik podatku od towarów i usług.
Przed zawarciem umowy ostatecznej na zakup przedmiotowej nieruchomości, Spółka zawarła umowę przedwstępną na jej zakup i na jej podstawie wypłaciła Sprzedającemu dwie zaliczki, a Sprzedający potwierdził ich otrzymanie fakturami VAT:
nr (...) z dnia 24 kwietnia 2008 r. - pierwsza zaliczka zgodnie z aktem notarialnym Repetytorium A nr (...) z dnia 19 marca 2008 r. jako sprzedaż towaru używanego zwolniona od podatku VAT na podstawie art. 43 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.),
nr (...) z dnia 8 lipca 2008 r. - druga zaliczka zgodnie z aktem notarialnym Repetytorium A nr (...) z dnia 19 marca 2004 r. jako sprzedaż towaru używanego zwolniona od podatku VAT na podstawie art. 43 ww. ustawy.
W powyżej wymienionych fakturach nie został wykazany podatek VAT.
W związku z faktem, iż umowa zakupu ostateczna, została zawarta pomiędzy Spółką, a Sprzedającym po zmianie przepisów ustawy o VAT, w dniu 4 maja 2009 r., Sprzedający wystawił fakturę VAT potwierdzającą zawarcie ostatecznej umowy sprzedaży, na której wykazał podatek VAT ze stawką VAT w wysokości 22% od całości transakcji, zgodnie z oświadczeniem o wyborze przez Sprzedającego i Spółkę tzw. "opcji opodatkowania" wysłanym do Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Poznaniu. Spółka informuje, iż do dnia dzisiejszego nie odliczyła wykazanego podatku VAT na powyżej wymienionej fakturze.
Kwestią istotną dla rozliczeń Spółki w zakresie podatku VAT, jest prawo do odliczenia podatku VAT z otrzymanych faktur, dokumentujących otrzymanie przez Sprzedającego zaliczki na zakup powyżej opisanej nieruchomości. W związku z tym, Spółka jako czynny podatnik VAT, składając niniejszy wniosek o wiążącą interpretację przepisów podatkowych, ma ważny interes prawny.
Zgodnie z tezą wyroku WSA, sygn. akt III SA/Wa 1386/06, zgodnie z którą podatek naliczony VAT jest elementem zobowiązania VAT, podatnik VAT ma prawo wystąpić do organów podatkowych z wnioskiem o interpretację w zakresie przepisów podatkowych. Spółka będąca podatnikiem VAT i znajdująca się w kręgu podmiotów uczestniczących w transakcji objętej VAT, ma prawo do uzyskania interpretacji.
W związku z powyższym zadano następujące pytanie.
Czy Spółka jako podatnik VAT czynny ma prawo w opisanym powyżej stanie faktycznym do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego na wystawionej przez Sprzedającego fakturze VAT, dokumentującej nabycie nieruchomości.
Zdaniem Wnioskodawcy, Sprzedający był uprawniony do opodatkowania podatkiem VAT transakcji sprzedaży przedmiotowej nieruchomości, zgodnie z art. 43 ust. 10 ustawy o VAT, natomiast Spółka jako kupujący, jest uprawniona do odliczenia podatku VAT wykazanego w fakturze VAT wystawionej przez Sprzedającego w związku z zakupem przedmiotowej nieruchomości.
Zgodnie bowiem z art. 86 ww. ustawy, Spółce przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z otrzymanych faktur, pod warunkiem, że zakupy udokumentowane tymi fakturami są związane z czynnościami opodatkowanymi, wykonywanymi przez Spółkę.
W związku z faktem, że zakup przedmiotowej nieruchomości jest związany z prowadzoną przez Spółkę działalnością gospodarczą i czynnościami opodatkowanymi (nabywanie, budowa i wynajem nieruchomości), to przysługuje jej prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawionych przez Sprzedającego na jej rzecz.
Z uwagi jednak na zapis art. 88 ust. 3a ustawy o VAT, zgodnie z którym Spółce nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, jeżeli dokumentują transakcję, która nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku, Spółka dokonuje weryfikacji zasadności zastosowania stawki VAT w wysokości 22% przez podmioty sprzedające Spółce nieruchomości.
Ponadto zgodnie z art. 29 ust. 5 ww. ustawy, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu. Oznacza to, że do dostawy gruntu stosuje się stawkę podatku taką, jak przy dostawie budynków albo budowli lub ich części trwale związanych z gruntem.
Z opisanego powyżej stanu faktycznego wynika, że Spółka nabyła działki zabudowane budynkami, które zgodnie z przepisami ustawy o VAT, były już zasiedlone, ponieważ zostały oddane w najem Sprzedającemu w czerwcu 2001 r., nie może być więc mowy o sprzedaży Spółce budynków przez Sprzedającego w ramach pierwszego zasiedlenia w rozumieniu przepisów ustawy o VAT.
Zgodnie z art. 2 pkt 14 ustawy przez pierwsze zasiedlenie rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:
wybudowaniu lub
ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.
W związku z brzmieniem powyższych przepisów ustawy o VAT obowiązujących od 1 stycznia 2009 r. oraz w związku ze stanem faktycznym należy przeanalizować przepisy ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 11, poz. 50 z późn. zm.), dalej: "ustawa o VAT z 1993 r.", obowiązującej w roku 2001.
Na podstawie art. 2 ust. 1 i ust. 3 pkt 5 tej ustawy, opodatkowaniu podlegała sprzedaż towarów i odpłatne - jak i bez pobrania - należności świadczenie usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Natomiast zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT z roku 1993, podatnikami były osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości oraz osoby fizyczne mające siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej, jeżeli wykonywały we własnym imieniu i na własny rachunek czynności, o których mowa w art. 2 tejże ustawy, w okolicznościach wskazujących na zamiar ich wykonywania w sposób częstotliwy, nawet jeżeli zostały wykonane jednorazowo, a także wówczas, gdy czynności te polegały na jednorazowej sprzedaży rzeczy w tym celu nabytej.
Biorąc pod uwagę brzmienie przepisów: ustawy o VAT z roku 1993, ustawy z dnia 11 marca 2004 r. oraz stan faktyczny, zdaniem Spółki pierwsze zasiedlenie nastąpiło w roku 2001 poprzez oddanie w najem Sprzedającemu przedmiotowej nieruchomości, a zatem sprzedaż przedmiotowej nieruchomości Spółce, będzie dokonana po upływie dwóch lat od pierwszego zasiedlenia.
Potwierdzeniem stanowiska Spółki jest interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 23 kwietnia 2009 r., sygn. IPPP3/443 -1020/09-2/KT, w której stwierdzono, " (...) wynajem budynku, lub jego części po wybudowaniu stanowi oddanie do użytkowania pierwszemu użytkownikowi w wyniku czynności podlegającej opodatkowaniu, a wiec stanowi pierwsze zasiedlenie (...)."
Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, że do transakcji sprzedaży przedmiotowej nieruchomości, w odniesieniu do budynków, jak i do gruntu, ma zastosowanie zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT, ponieważ budynki były zasiedlone ponad 2 lata temu.
Na podstawie art. 43 ust. 10 ustawy o VAT, Sprzedający może zrezygnować ze zwolnienia od podatku i wybrać opodatkowanie dostawy budynków, pod warunkiem, że dokonujący dostawy i nabywca budynku, budowli lub ich części:
są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni,
złożą, przed dniem dokonania dostawy tych obiektów właściwemu dla ich nabywcy naczelnikowi urzędu skarbowego, zgodne oświadczenie, że wybierają opodatkowanie dostawy budynku, budowli lub ich części.
Z uwagi na fakt, iż Sprzedający spełnia warunki określone w powyższym przepisie, opodatkowanie transakcji jest zasadne, a w konsekwencji Spółka jest uprawniona do odliczenia podatku naliczonego, wykazanego na fakturze dokumentującej nabycie nieruchomości.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.
W myśl art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi, z zastrzeżeniem ust. 3-7 suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika:
z tytułu nabycia towarów i usług,
potwierdzających dokonanie przedpłaty (zaliczki, zadatku, raty), jeżeli wiązały się one z powstaniem obowiązku podatkowego,
od komitenta z tytułu dostawy towarów będącej przedmiotem umowy komisu
- z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4.
Z powyższego uregulowania wynika, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje podatnikowi w związku z zakupem towarów i usług wykorzystywanych do wykonywania czynności opodatkowanych.
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, w tym również:
przeniesienie z nakazu organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w imieniu takiego organu lub przeniesienie z mocy prawa prawa własności towarów w zamian za odszkodowanie;
wydanie towarów na podstawie umowy dzierżawy, najmu, leasingu lub innej umowy o podobnym charakterze zawartej na czas określony lub umowy sprzedaży na warunkach odroczonej płatności, jeżeli umowa przewiduje, że w następstwie normalnych zdarzeń przewidzianych tą umową lub z chwilą zapłaty ostatniej raty prawo własności zostanie przeniesione;
wydanie towarów na podstawie umowy komisu: między komitentem a komisantem, jak również wydanie towarów przez komisanta osobie trzeciej;
wydanie towarów komitentowi przez komisanta na podstawie umowy komisu, jeżeli komisant zobowiązany był do nabycia rzeczy na rachunek komitenta;
ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego, ustanowienie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu oraz przekształcenie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego na spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, a także ustanowienie na rzecz członka spółdzielni mieszkaniowej odrębnej własności lokalu mieszkalnego lub lokalu o innym przeznaczeniu oraz przeniesienie na rzecz członka spółdzielni własności lokalu lub własności domu jednorodzinnego;
oddanie gruntów w użytkowanie wieczyste;
zbycie praw, o których mowa w pkt 5 i 6.
Towarami, stosownie do art. 2 pkt 6 ustawy, są rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.
Natomiast dostawa towarów mieści się w definicji sprzedaży, określonej w art. 2 pkt 22 ustawy, która stanowi, iż sprzedaż to odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.
Podstawowa stawka podatku - w myśl art. 41 ust. 1 ustawy - wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Jednakże zarówno w treści ustawy o VAT, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewiduje dla niektórych czynności obniżone stawki lub zwolnienie od podatku.
W myśl art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2009 r., zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:
dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,
pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.
Zgodnie z art. 2 pkt 14 ustawy przez pierwsze zasiedlenie rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:
wybudowaniu lub
ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.
Ponadto w myśl art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem że:
w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,
dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.
Należy podkreślić, że w myśl art. 43 ust. 10 ustawy, podatnik może zrezygnować ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10, i wybrać opodatkowanie dostawy budynków, budowli lub ich części, pod warunkiem że dokonujący dostawy i nabywca budynku, budowli lub ich części:
są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni;
złożą, przed dniem dokonania dostawy tych obiektów właściwemu dla ich nabywcy naczelnikowi urzędu skarbowego, zgodne oświadczenie, że wybierają opodatkowanie dostawy budynku, budowli lub ich części.
Oświadczenie, o którym mowa w ust. 10 pkt 2 - stosownie do art. 43 ust. 11 ustawy - musi również zawierać:
imiona i nazwiska lub nazwę, adresy oraz numery identyfikacji podatkowej dokonującego dostawy oraz nabywcy;
planowaną datę zawarcia umowy dostawy budynku, budowli lub ich części;
adres budynku, budowli lub ich części.
Tak więc, ustawodawca daje podatnikom - po spełnieniu określonych warunków - możliwość zrezygnowania ze zwolnienia i opodatkowania transakcji na zasadach ogólnych.
Wskazać należy, że ustawodawca wprowadzając przepis art. 43 ust. 10 ustawy dał podatnikom możliwość wyboru opodatkowania dostawy budynków, budowli lub ich części w sytuacji, gdy na mocy przepisu art. 43 ust. 1 pkt 10 takie zwolnienie przysługuje.
Ponadto w myśl art. 29 ust. 5 ustawy, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu. A zatem grunty zabudowane podlegają opodatkowaniu według stawki właściwej dla budynku lub budowli.
Przepisu ust. 5 nie stosuje się do czynności oddania w użytkowanie wieczyste gruntu, dokonywanego z równoczesną dostawą budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli (art. 29 ust. 5a ustawy).
Z sytuacji przedstawionej we wniosku wynika, że Spółka zajmująca się pozyskiwaniem nowych nieruchomości, budowie obiektów handlowych oraz ich wynajmie na rzecz podmiotu, który prowadzi w tych obiektach działalność handlową, w dniu 27 kwietnia 2009 r. zawarła w formie aktu notarialnego umowę zakupu zabudowanej nieruchomości. Nieruchomość ta składa się z dwóch geodezyjnie wyodrębnionych działek gruntu, na których znajdują się budynki i budowle wybudowane w latach 1988, 1990 i 1994.
Podmiot sprzedający Spółce ww. nieruchomość wraz z zabudowaniami nabył ją aktem notarialnym w dniu 4 czerwca 2002 r., a od czerwca 2001 r. był jej najemcą.
Przed zawarciem umowy ostatecznej na zakup przedmiotowej nieruchomości, Spółka zawarła umowę przedwstępną na jej zakup i na jej podstawie wpłaciła Sprzedającemu dwie zaliczki. Podmiot sprzedający potwierdził ich otrzymanie fakturami VAT, nie zawierającymi podatku od towarów i usług.
Ostateczna umowa pomiędzy Spółką a Sprzedającym została zawarta w dniu 4 maja 2009 r., Sprzedający wystawił fakturę VAT potwierdzającą zawarcie ostatecznej umowy sprzedaży, w której wykazał podatek VAT ze stawką VAT w wysokości 22% od całości transakcji, zgodnie z oświadczeniem o wyborze przez Sprzedającego i Spółkę tzw. "opcji opodatkowania" wysłanym do właściwego naczelnika urzędu skarbowego.
W świetle powołanych wyżej regulacji prawnych oraz odnosząc się do sytuacji przedstawionej we wniosku należy stwierdzić, że Wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego na fakturze VAT wystawionej przez Sprzedającego. Faktura ta bowiem dokumentuje dostawę nieruchomości, która nie odbywała się w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim, a pomiędzy pierwszym zasiedleniem a jej dostawą upłynął okres dłuższy niż 2 lata, co oznacza, że możliwe było zastosowanie rezygnacji ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 10 ustawy.
Ponadto zaznacza się, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisywanym stanie faktycznym, które nie zostały objęte pytaniem oraz własnym stanowiskiem w sprawie oceny prawnej zaistniałego stanu faktycznego - nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone. Odnosi się to w szczególności do prawidłowości sposobu dokumentowania sprzedaży nieruchomości.
Ponadto w sprawie będącej przedmiotem wniosku należy zwrócić uwagę, iż analiza załączników dołączonych do wniosku nie mieści się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). W związku z powyższym Minister Finansów nie jest uprawniony do oceny prawnej załączników dołączonych przez Wnioskodawcę.
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.