ILPP1/443-836/09-2/MT

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 2 października 2009 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP1/443-836/09-2/MT

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczona odpowiedzialnością przedstawione we wniosku z dnia 2 lipca 2009 r. (data wpływu 15 lipca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zwolnienia podmiotowego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 lipca 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zwolnienia podmiotowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca specjalizuje się (zgodnie ze swoją strategią) w świadczeniu usług w zakresie ochrony zdrowia, tzw. usługi pomocnicze przy pacjencie oraz usługi transportu wewnątrzszpitalnego. Charakter usług (czynności) wykonywanych przez Spółkę określony został w zapytaniu do Urzędu Statystycznego z dnia 25 lutego 2009 r., na co Spółka otrzymała odpowiedź z dnia 26 marca 2009 r. klasyfikującą poszczególne czynności. Wnioskodawca stosuje się do klasyfikacji zawartej w odpowiedzi Urzędu Statystycznego z dnia 26 marca 2009 r. i świadczy usługi zakwalifikowane do grupowania PKWiU 85.14.18-00.00 "Usługi w zakresie ochrony zdrowia ludzkiego pozostałe, gdzie indziej nie sklasyfikowane".

W celu pozyskania kontraktów na świadczenie usług na rzecz podmiotów znajdujących się w kręgu zainteresowania Wnioskodawcy, którymi ze względu na charakter świadczonych usług są co do zasady publiczne zakłady opieki zdrowotnej, w szczególności szpitale oraz rehabilitacyjne ośrodki zdrowia (dalej: ZOZ) w trybie zamówień publicznych, Spółka zawiera Umowy Konsorcjalne z podmiotem świadczącym usługi porządkowo-czystościowe (najczęściej jest to spółka X, dalej X).

Konieczność zawarcia powyższych Umów Konsorcjalnych wynika z faktu, iż co do zasady oferty (zlecenia) ZOZ-ów obejmują w ramach jednego zamówienia czynności zarówno tzw. usług pomocniczych przy pacjencie oraz usług transportu wewnątrzszpitalnego (będących w ofercie Spółki), jak i usług porządkowo-czystościowych (znajdujących się w ofercie X).

Zgodnie przyjętym przez spółkę X i Wnioskodawcę standardem Umów Konsorcjalnych (oraz zgodnie z wymogami ustawy - Prawo zamówień publicznych - art. 23 i art. 141 ustawy - Prawo zamówień publicznych) i na ich podstawie, obie spółki zobowiązują się do:

* złożenia wspólnej oferty do postępowania przetargowego organizowanego przez ZOZ,

* świadczenia usług na rzecz ZOZ zgodnie z warunkami określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia,

* wyznaczenia Lidera Konsorcjum reprezentującego Konsorcjum wobec ZOZ podczas ewentualnego podpisywania umowy i w trakcie jej realizacji,

* określenia sposobu fakturowania wynagrodzenia wobec ZOZ (Zainteresowany wystawiać będzie na rzecz ZOZ faktury VAT z tytułu usługi pomocniczej przy pacjencie, a X wystawiać będzie na rzecz ZOZ faktury VAT w pozostałym zakresie),

* ustalenia solidarnej odpowiedzialności oraz solidarnej gwarancji należytego wykonania usług wobec ZOZ.

Umowa Konsorcjalna nie określa sposobu oraz zasad wykonywania usług przez jej Uczestników (organizacji wykonania usługi, sposobu nadzoru nad jej wykonywaniem, sposobu wykorzystywania środków produkcji).

Powstałe na gruncie tak skonstruowanej Umowy Konsorcjalnej Konsorcjum, zawiera poprzez Lidera Konsorcjum umowę z ZOZ w ramach której:

* czynności porządkowo-czystościowe wykonywane są przez spółkę X,

* czynności specjalistyczne w zakresie ochrony zdrowia (usługi pomocnicze przy pacjencie oraz usługi transportu wewnątrzszpitalnego) wykonywane są przez Spółkę.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Spółka wykonując jedynie czynności zakwalifikowane do grupowania PKWiU 85.14.18-00.00 "Usługi w zakresie ochrony zdrowia ludzkiego pozostałe, gdzie indziej nie sklasyfikowane" w ramach Konsorcjum, ma prawo zastosować zwolnienie od opodatkowania podatkiem VAT (na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT w zw. z poz. 9 załącznika nr 4 do tej ustawy), wobec wykonywanej przez siebie ww. czynności na rzecz ZOZ.

Zdaniem Wnioskodawcy, Spółka świadcząc w ramach Konsorcjum usługi zakwalifikowane do grupowania PKWiU 85.14.18-00.00 "Usługi w zakresie ochrony zdrowia ludzkiego pozostałe, gdzie indziej nie sklasyfikowane" ma prawo (obowiązek) zastosować zwolnienie od opodatkowania tych usług zgodnie z dyspozycją art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT w zw. z poz. 9 załącznika nr 4 do ww. ustawy, co oznacza, że fakt wykonywania usług w ramach Konsorcjum nie pozbawia Zainteresowanego prawa do zastosowania zwolnienia od opodatkowania.

UZASADNIENIE stanowiska podatnika.

Zgodnie z przedstawionym stanem faktycznym Spółka występuje w obrocie prawnym i gospodarczym jako niezależny podmiot świadczący usługi pomocnicze przy pacjencie (urzędowo zakwalifikowane do kategorii usług związanych z ochroną zdrowia). Usługi te świadczone są poprzez własnych pracowników Zainteresowanego, pod własnym nadzorem i przy wykorzystaniu materiałów i środków trwałych będących własnością Spółki.

Z tytułu wykonywanych w powyższy sposób usług (umowy), obie spółki (X i Wnioskodawca) wystawiają faktury VAT za czynności wykonywane przez siebie, zgodnie z przyjętymi przez spółki i potwierdzonymi urzędowo klasyfikacjami PKWiU.

W związku z tym, iż Zainteresowany posiada własną statystyczną klasyfikację usług - pismo z Urzędu Statystycznego z dnia 26 marca 2009 r. - która stwierdza, iż świadczone przez Spółkę usługi zakwalifikowane są do grupowania PKWiU 85.14.18-00.00 "Usługi w zakresie ochrony zdrowia ludzkiego pozostałe, gdzie indziej nie sklasyfikowane" Zainteresowany klasyfikuje te czynności na gruncie ustawy VAT jako usługi zwolnione od opodatkowania tym podatkiem na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT w zw. z poz. 9 załącznika nr 4 do tej ustawy.

Dodatkowo należy wskazać że Wnioskodawca posiada:

a.

własną polisę ubezpieczeniową OC obejmującą usługi tożsame z usługami objętymi zamówieniem ogłoszonym przez ZOZ i ponosi odpowiedzialność i ryzyko wobec ZOZ za własne wyniki pracy,

b.

własnych pracowników liniowych - salowe i sanitariuszy, brygadzistów - sprawujących nadzór pośredni oraz kierowników zespołów i menedżerów oddziałów (pośredni szczebel zarządzania),

c.

własny sprzęt w postaci środków trwałych i środków trwałych niskocennych oraz materiały niezbędne do wykonywania usługi.

Postępowania o zamówienia publiczne organizowane przez ZOZ (podmioty z sektora finansów publicznych) obejmują swoim zakresem szereg czynności: zarówno tych które dotyczą usług porządkowo-czystościowych, jak i tych które dotyczą usług związanych z ochroną zdrowia. Ponadto warunki postępowania o zamówienie co do zasady obwarowane są zastrzeżeniem, iż podmiot ubiegający się o zamówienie nie może składać ofert częściowych (np. tylko w zakresie usług pomocniczych przy pacjencie). W związku z faktem, iż Spółka specjalizuje się w świadczeniu usług pomocniczych przy pacjencie, możliwość pozyskiwania kontraktów z ZOZ na świadczenie swoich usług jest ograniczona. Tym samym w celu pozyskiwania (ubiegania się) o większą ilość kontraktów zawierana jest - zgodnie z zasadą swobody zawierania umów wynikającą z art. 353 1 Kodeksu cywilnego oraz w trybie art. 23 ustawy - Prawo zamówień publicznych - Umowa Konsorcjalna z podmiotem świadczącym inny rodzaj usług (usługi porządkowo-czystościowe). Zawarcie Umowy Konsorcjalnej jest w praktyce często niezbędne dla możliwości ubiegania się przez Spółkę o kontrakty w ramach zamówień publicznych. Dodatkowo uczestnictwo w konsorcjum zwiększa szansę wygrania przetargu w związku z np. większą ochroną gwarancyjną dla zamawiającego (ZOZ).

Pomimo zawarcia Umowy Konsorcjalnej w dalszym ciągu podmioty uczestniczące w Konsorcjum (Wnioskodawca i X) są niezależnymi i odrębnymi podatnikami w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług.

Konsorcjum jest bowiem umową gospodarczą co najmniej dwóch przedsiębiorców, zawartą w celu realizacji wspólnego przedsięwzięcia, dla odniesienia wspólnych korzyści, przy solidarnym ponoszeniu ryzyka. Wspólne przedsięwzięcia charakteryzuje to, że dwóch lub więcej uczestników przedsięwzięcia jest związanych ustaleniami umownymi oraz owe ustalenia umowne ustanawiają sprawowanie współkontroli. Utworzenie konsorcjum ma charakter najczęściej tymczasowy, czyli po osiągnięciu celu do którego zostało powołane jest rozwiązywane. Ponieważ prawo nie wyszczególnia umowy konsorcjum, należy ona do tzw. umów nienazwanych. Podmioty tworzące konsorcjum są niezależne w swoich dotychczasowych działaniach (czyli działaniach nie związanych z konsorcjum), a w działaniach konsorcjum realizują wspólną politykę objętą porozumieniem.

Celem Umowy Konsorcjalnej jest przede wszystkim pozyskanie kontraktu i ustalenie sposobu reprezentacji Konsorcjum wobec zamawiającego. Dodatkowo jednym z podstawowych uregulowań objętych Umowami Konsorcjalnymi jest odrębne fakturowanie podmiotu, wobec którego poszczególni uczestnicy Konsorcjum występują.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Zgodnie z ww. przepisem, podatnikiem podatku VAT są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne. Z całą pewnością Konsorcjum nie jest ani osobą prawną (osoba prawną jest jedynie ten podmiot, któremu przepis prawa nadaje taka cechę), ani osobą fizyczną. W ocenie Wnioskodawcy Konsorcjum nie jest również jednostką organizacyjną niemającą osobowości prawnej - Umowa Konsorcjalna nie tworzy organizacji, a jedynie stanowi o zasadach wspólnej reprezentacji na etapie pozyskania kontraktu i na etapie jego realizacji.

O zorganizowaniu się Konsorcjum (i uzyskaniu podmiotowości podatkowej na gruncie ustawy o VAT) można byłoby ewentualnie mówić w przypadku, gdyby Konsorcjum zawarte zostało np. w formie spółki cywilnej lub jawnej.

Ponadto, podatnikami podatku VAT są podmioty wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą - w przedmiotowym przypadku Konsorcjum nie wykonuje samodzielnie działalności gospodarczej, gdyż samodzielną działalność gospodarczą wykonują poszczególni uczestnicy Konsorcjum (Wnioskodawca i X) z osobna, dodatkowo odpowiadając (solidarnie) za wykonanie umowy i gwarantując (solidarnie) należyte jej wykonanie.

Samodzielność w wykonywaniu działalności gospodarczej oparta jest również na następujących elementach, które posiada Spółka wykonując usługi w ramach konsorcjum na rzecz ZOZ:

* własne kadry (zaczynając od liniowych),

* sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem usługi,

* własne środki materialne (materiały, środki trwałe, inne).

W związku z powyższym, każdy z uczestników Konsorcjum samodzielnie wykonuje czynności w ramach prowadzonych działalności gospodarczych, a tym samym we własnym zakresie dokonuje kwalifikacji świadczonych przez siebie usług.

Zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy o VAT, usługi wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, z zastrzeżeniem ust. 4, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, z wyjątkiem usług elektronicznych i usług turystyki, o których mowa w art. 119.

Spółka, za pomocą Urzędu Statystycznego, dokonała kwalifikacji świadczonych przez siebie usług, kwalifikując je jako PKWiU 85.14.18-00.00 "Usługi w zakresie ochrony zdrowia ludzkiego pozostałe, gdzie indziej nie sklasyfikowane".

W związku z powyższym zgodnie z dyspozycją art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT w zw. z poz. 9 załącznika nr 4 do tej ustawy Spółka prawidłowo stosuje wobec świadczonych w ramach Konsorcjum usług zwolnienie od podatku VAT. Fakt zawarcia przez Wnioskodawcę Umowy Konsorcjalnej, zdaniem Zainteresowanego nie wpływa na możliwość (obowiązek) zastosowania zwolnienia od opodatkowania świadczonych przez Spółkę usług ze względu na odrębność podmiotową i samodzielność każdego z uczestników Konsorcjum.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podlegają:

1.

odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2.

eksport towarów;

3.

import towarów;

4.

wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5.

wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...). Stosownie natomiast do treści art. 8 ust. 3 ustawy, usługi wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, z zastrzeżeniem ust. 4, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, z wyjątkiem usług elektronicznych i usług turystyki, o których mowa w art. 119.

Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy o VAT, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Jednakże zarówno w treści ustawy jak i przepisów wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.

Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy, zwalnia się od podatku usługi wymienione w załączniku nr 4 do ustawy. W załączniku tym, pod poz. 9, zostały wymienione usługi o symbolu PKWiU ex 85, tj. usługi w zakresie ochrony zdrowia i opieki społecznej, z wyłączeniem usług weterynaryjnych (PKWiU 85.2).

Oznaczenie w załączniku danej grupy "ex" oznacza, że stawka podatku odnosi się tylko do danej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania zwolnienia lub obniżonej stawki podatku VAT tylko do usług należących do wymienionego grupowania statystycznego, spełniającego określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce "nazwa usługi". Zatem, wynikająca z konkretnego załącznika stawka VAT lub zwolnienie dotyczy wyłącznie danej usługi z danego grupowania. Należy zauważyć, że w poz. 9 wyłączono ze zwolnienia od podatku wyłącznie usługi weterynaryjne.

Należy zauważyć, iż na podstawie § 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293) do celów m.in. opodatkowania podatkiem od towarów i usług do dnia 31 grudnia 2009 r. stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 42, poz. 264, z późn. zm.).

W sekcji N działu 85 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) określono, iż "usługi w zakresie ochrony zdrowia ludzkiego" sklasyfikowano pod symbolem - 85.1 PKWiU. Pod symbolem PKWiU 85.2 sklasyfikowano natomiast wyłączone ze zwolnienia podatkowego "usługi weterynaryjne".

Z zawartego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca specjalizuje się (zgodnie ze swoją strategią) w świadczeniu usług w zakresie ochrony zdrowia, tzw. usługi pomocnicze przy pacjencie oraz usługi transportu wewnątrzszpitalnego. Charakter usług (czynności) wykonywanych przez Spółkę określony został w zapytaniu do Urzędu Statystycznego z dnia 25 lutego 2009 r., na co Spółka otrzymała odpowiedź z dnia 26 marca 2009 r. klasyfikującą poszczególne czynności. Wnioskodawca stosuje się do kwalifikacji zawartej w odpowiedzi Urzędu Statystycznego z dnia 26 marca 2009 r. i świadczy usługi zaklasyfikowane do grupowania PKWiU 85.14.18-00.00 "Usługi w zakresie ochrony zdrowia ludzkiego pozostałe, gdzie indziej nie sklasyfikowane". W celu pozyskania kontraktów na świadczenie usług na rzecz podmiotów znajdujących się w kręgu zainteresowania Wnioskodawcy, którymi ze względu na charakter świadczonych usług są co do zasady publiczne zakłady opieki zdrowotnej, w szczególności szpitale oraz rehabilitacyjne ośrodki zdrowia (dalej: ZOZ) w trybie zamówień publicznych, Spółka zawiera Umowy Konsorcjalne z podmiotem świadczącym usługi porządkowo-czystościowe (najczęściej jest to spółka X).

Wskazana przez Zainteresowanego klasyfikacja skutkuje uznaniem wykonywanych czynności za zwolnione od podatku VAT, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy w związku z załącznikiem nr 4 do ustawy. W pozycji 9 tegoż załącznika, jako zwolnione od podatku VAT, zdefiniowano zaliczone do symbolu PKWiU ex. 85 "usługi w zakresie ochrony zdrowia i opieki społecznej, z wyłączeniem usług weterynaryjnych (PKWiU 85.2)".

Natomiast umowa konsorcjum nie występuje ani w prawie cywilnym, ani podatkowym. Wyjątkiem jest prawo bankowe, które wymienia konsorcjum bankowe. Zawieranie takich porozumień jest jednak dopuszczalne, w ramach swobody zawierania umów. Zgodnie bowiem art. 353 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.), strony zawierające umowę mogą ułożyć stosunek prawny według swego uznania, byleby jego treść lub cel nie sprzeciwiały się właściwości (naturze) stosunku, ustawie ani zasadom współżycia społecznego.

Konsorcjum jest umową gospodarczą co najmniej dwóch przedsiębiorców, zawartą w celu realizacji wspólnego przedsięwzięcia, dla odniesienia wspólnych korzyści, przy solidarnym ponoszeniu ryzyka. Wspólne przedsięwzięcia charakteryzuje to, że dwóch lub więcej wspólników przedsięwzięcia jest związanych ustaleniami umownymi oraz owe ustalenia umowne ustanawiają sprawowanie współkontroli. Celem zawiązania konsorcjum jest najczęściej wspólne działanie w realizacji konkretnego przedsięwzięcia gospodarczego, które ze względu na potencjał finansowy przekracza możliwości jednego podmiotu. Przedsiębiorcy w konsorcjum mogą wybrać spośród siebie lidera - konsorcjanta - wytypowanego spośród uczestników konsorcjum, który prowadzi rozliczenia gospodarcze, w tym podpisuje umowy i fakturuje sprzedaż (w imieniu własnym), taki sposób rozliczania powinien jednak wynikać bezpośrednio z zawartej umowy.

Wnioskodawca wskazał, że zgodnie z przedstawionym stanem faktycznym Spółka występuje w obrocie prawnym i gospodarczym jako niezależny podmiot świadczący usługi pomocnicze przy pacjencie (urzędowo zaklasyfikowane do kategorii usług związanych z ochroną zdrowia). Usługi te świadczone są poprzez własnych pracowników Zainteresowanego, pod własnym nadzorem i przy wykorzystaniu materiałów i środków trwałych będących własnością Spółki. Zainteresowany wskazał również, że zgodnie z określonym sposobem fakturowania Wnioskodawca wystawiać będzie na rzecz ZOZ faktury z tytułu usługi pomocniczej przy pacjencie. Natomiast Konsorcjum nie ma odrębnej formy prawnej oraz nie jest w ocenie Zainteresowanego podatnikiem podatku VAT.

Reasumując, usługi będące przedmiotem wniosku, świadczone przez Wnioskodawcę w ramach Konsorcjum, a zaklasyfikowane do grupowania PKWiU 85.14.18-00.00 - "usługi w zakresie ochrony zdrowia ludzkiego pozostałe gdzie indziej nie sklasyfikowane", korzystają ze zwolnienia od podatku VAT, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1 w związku z poz. 9 załącznika nr 4 do ustawy o podatku od towarów i usług.

Tut. Organ zwraca jednak uwagę, iż kwestie dotyczące klasyfikacji statystycznych, nie mieszczą się w ramach określonych przepisem art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). W związku z powyższym Minister Finansów nie jest uprawniony do oceny stanowiska dotyczącego powołanej klasyfikacji statystycznej, a interpretację wydano na podstawie informacji udzielonych przez Zainteresowanego.

Tut. Organ informuje ponadto, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisywanym stanie faktycznym oraz własnym stanowisku w sprawie, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być, zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej, rozpatrzone.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl