ILPP1/443-558/13-4/MD

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 23 września 2013 r. Izba Skarbowa w Poznaniu ILPP1/443-558/13-4/MD

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Ochotniczej Straży Pożarnej, przedstawione we wniosku z dnia 21 czerwca 2013 r. (data wpływu 26 czerwca 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 10 września 2013 r. (data wpływu 11 września 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi na realizację operacji pn. "Organizacja przedsięwzięcia kulturalnego kultywującego tradycje regionalne, opartego o lokalne zasoby pn. "DNI WSI" "- jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 czerwca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi na realizację operacji pn. "Organizacja przedsięwzięcia kulturalnego kultywującego tradycje regionalne, opartego o lokalne zasoby pn. "DNI WSI". Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 10 września 2013 r. (data wpływu 11 września 2013 r.) o informacje doprecyzowujące opisane zdarzenie przyszłe.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Stowarzyszenie Ochotnicza Straż Pożarna jest organizacją pozarządową, zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym (rejestr stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji i publicznych zakładów opieki zdrowotnej). Ochotnicza Straż Pożarna jest dobrowolnym zrzeszeniem osób fizycznych działających w rozumieniu ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach.

Stowarzyszenie złożyło wniosek o przyznanie pomocy w ramach działania 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007-2013 dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działań Osi 3, ale przyczyniają się do osiągnięcia celów tej Osi, w Urzędzie Marszałkowskim w dniu 27 lutego 2013 r. na realizację operacji pod nazwą: "Organizacja przedsięwzięcia kulturalnego kultywującego tradycje regionalne, opartego o lokalne zasoby pn. "DNI WSI". Zakres rzeczowo-finansowy operacji obejmuje zorganizowanie imprezy o charakterze regionalnym, promującej obszar działania LGD, dania regionalne, ludowe zespoły i atrakcje turystyczne, aktywizującej społeczność lokalną. Celem imprezy jest zaspokojenie potrzeb społecznych i kulturalnych mieszkańców wsi oraz zachowanie tożsamości społeczności wiejskiej i specyfiki obszaru, a także wzrost atrakcyjności turystycznej regionu, kierowanej do wszystkich mieszkańców obszaru działania LGD oraz zainteresowanych turystów.

W ramach realizacji ww. operacji wszystkie faktury i rachunki zostaną przedłożone do refundacji w Urzędzie Marszałkowskim w Łodzi. Zakres rzeczowo-finansowy operacji przewiduje koszty zakupu następujących towarów i usług:

1.

koszty prezentacji kulinarnych - stół regionalny,

2.

koszty wynajęcia nagłośnienia i oświetlenia oraz oprawy muzycznej przedsięwzięcia,

3.

koszty opracowania i prezentacji materiałów promocyjnych,

4.

koszty zakupu naczyń jednorazowych,

5.

koszty ubezpieczenia imprezy,

6.

koszty zakupu nagród w konkurencjach,

7.

koszty wynajęcia dmuchanych placów zabaw,

8.

koszty zakupu usługi ochrony imprezy,

9.

koszty zakupu usługi opieki medycznej i sanitarnej podczas imprezy.

"DNI WSI" zostaną zorganizowane 14 lipca 2013 r., w miejscowości R., Gmina D. dla około 1000 osób. Impreza będzie miała charakter otwarty i plenerowy. Odbędzie się na placu przy strażnicy OSP, przy wykorzystaniu zaplecza lokalowego strażnicy. Impreza będzie trwała jeden dzień. Organizatorzy przewidzieli następujący harmonogram imprezy:

1. Rozpoczęcie o godzinie 14:00.

2. Pomiędzy 14:15 a 18:00 zaplanowano przeprowadzenie konkursów, zabaw dla publiczności, mających na celu kultywowanie lokalnych tradycji, tj.: "rzut brunom", "uderzenie wałkiem", "rzut pyrką w dal", konkursy wiedzy o regionie. Przewidziane są animacje i rozrywka na dmuchanym placu zabaw.

3.

18:00 podsumowanie i ogłoszenie wyników rozegranych konkurencji, wręczenie nagród.

4.

19:00 do 22:00 zabawa taneczna pod gwiazdami.

Wnioskodawca przewiduje przygotowanie degustacji dla uczestników oraz przygotowanie stołu regionalnego z tradycyjnymi daniami. Organizator przewiduje nieodpłatne korzystanie z przewidzianych atrakcji. Podczas imprezy przewiduje się występ zespołów ludowych oraz zespołów artystycznych. W związku z ich występami Wnioskodawca nie przewiduje ponoszenia kosztów, gdyż będą to występy gościnne, w formie otwartej sceny oraz lokalnych zespołów, które chcą zaprezentować swoją twórczość i dorobek artystyczny.

Ochotnicza Straż Pożarna organizowała już przedsięwzięcia o podobnym charakterze w podobnym wymiarze. DNI WSI to impreza promującą obszar działania LGD, kultywująca lokalne tradycje oraz zwyczaje.

Na terenie obszaru działania LGD brakuje organizacji imprez o podobnym charakterze, dlatego też ważne jest, aby wspierać podobne przedsięwzięcia i tym samym przyczyniać się do kultywowania i promowania lokalnych zwyczajów i tradycji oraz wspierania działalności organizacji społecznych realizujących takie zadania.

Projekt swym zakresem wpisuje się w cel ogólny nr 1 "Rozwój turystyki poprzez wykorzystanie zasobów naturalnych kulturowych", określony w Lokalnej Strategii Rozwoju Stowarzyszenia. Projekt jest również zgodny z celem szczegółowym nr 1.4 "Wsparcie podmiotów kultywujących historię i tradycje obszaru LGD". Projekt pt.: "Organizacja imprezy kultywującej tradycje regionalne pn.: "DNI WSI" jest zgodny z przedsięwzięciem nr I "Produkt turystyczny". Impreza promuje walory obszaru, produkty regionalne i charakterystyczne danie regionalne. Impreza kultywuje lokalne tradycje i ma charakter promocyjny, zatem jest zgodna z celami przedsięwzięcia nr I.

Przewidywane rezultaty projektu:

1.

wzrost aktywności społecznej i zaangażowania mieszkańców w rozwój regionu;

2.

wymiana doświadczeń w dziedzinie upowszechniania tradycji regionalnych;

3.

budowanie kapitału społecznego na tym obszarze poprzez prowadzenie działań promujących obszar objęty LSR oraz sprawne wdrażanie LSR poprzez prowadzenie działań informacyjnych;

4.

integracja i aktywizacja lokalnego środowiska;

5.

kultywowanie lokalnych tradycji i zwyczajów charakterystycznych dla obszaru działania LGD;

6.

promocja regionu i wyjątkowych walorów historyczno-przyrodniczych.

Ponadto Stowarzyszenie poinformowało, że:

* Ochotnicza Straż Pożarna - zgodnie ze statutem - prowadzi wyłącznie działalność statutową nieodpłatną,

* Ochotnicza Straż Pożarna nie prowadzi działalności gospodarczej,

* Ochotnicza Straż Pożarna nie sprzedaje swoich usług w oparciu o faktury VAT,

* Ochotnicza Straż Pożarna prowadzi swoją działalność sklasyfikowaną wg PKD z roku 2004 pod numerem 91332 jako działalność pozostałych organizacji członkowskich gdzie indziej niesklasyfikowanych i nr 7525Z - ochrona przeciwpożarowa,

* Ochotnicza Straż Pożarna nie jest zarejestrowana w urzędzie skarbowym jako podatnik VAT i nie prowadzi działalności gospodarczej.

Wobec powyższego stanu sprawy Wnioskodawca nie ma możliwości odzyskania podatku VAT, natomiast kosztem kwalifikowalnym są wartości brutto zakupów związanych z realizacją działalności statutowej Zainteresowanego w ramach pozyskiwania środków finansowych na realizację projektów finansowanych z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

W uzupełnieniu do wniosku z dnia 10 września 2013 r. (data wpływu 11 września 2013 r.) Wnioskodawca wskazał, że zakupione w celu realizacji przedmiotowych operacji towary i usługi nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Stowarzyszenie Ochotnicza Straż Pożarna ma możliwość odzyskania podatku VAT, w związku z wydatkami poniesionymi na realizację zadań w ramach działania 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007-2013 dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działań Osi 3, ale przyczyniają się do osiągnięcia celów tej Osi, w związku z wydatkami poniesionymi na realizację operacji pn.: "Organizacja przedsięwzięcia kulturalnego kultywującego tradycje regionalne, opartego o lokalne zasoby pn. "DNI WSI".

Zdaniem Wnioskodawcy, Ochotnicza Straż Pożarna nie ma możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją tego typu operacji jak: "Organizacja przedsięwzięcia kulturalnego kultywującego tradycje regionalne, opartego o lokalne zasoby pn. "DNI WSI". Kosztem kwalifikowalnym dla Stowarzyszenia są wartości brutto zakupionych towarów i usług, w związku z realizacją działalności statutowej organizacji w ramach działań Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Generalna zasada określająca prawne możliwości odliczenia podatku naliczonego wyrażona jest w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą. Zgodnie z tym przepisem, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika:

a.

z tytułu nabycia towarów i usług,

b.

potwierdzających dokonanie przedpłaty (zaliczki, zadatku, raty), jeżeli wiązały się one z powstaniem obowiązku podatkowego,

c.

od komitenta z tytułu dostawy towarów będącej przedmiotem umowy komisu

- z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4.

Z powyższych przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Istnienie związku między nabywanymi towarami i usługami a transakcjami opodatkowanymi podatnika jest traktowane jako niezbędny wymóg powstania prawa do odliczenia podatku również w Dyrektywie 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz.Urz.UE.L Nr 347, s. 1 z późn. zm.). Stanowisko powyższe znajduje również potwierdzenie w orzecznictwie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Ustawodawca przyznał podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w określonych terminach, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest wykorzystywania zakupionych towarów lub usług do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

I tak, na podstawie art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Powyższe oznacza, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze, jednak transakcja nie podlega opodatkowaniu.

Natomiast, w myśl art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 20.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza - według ust. 2 powołanego artykułu, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2013 r. - obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Natomiast na podstawie art. 34 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach (tekst jedn.: Dz. U. z 2001 r. Nr 79, poz. 855 z późn. zm.), stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą, według ogólnych zasad określonych w odrębnych przepisach. Dochód z działalności gospodarczej stowarzyszenia służy realizacji celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału między jego członków.

Z opisu sprawy wynika, że Stowarzyszenie Ochotnicza Straż Pożarna jest organizacją pozarządową, zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym (rejestr stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji i publicznych zakładów opieki zdrowotnej). Ochotnicza Straż Pożarna jest dobrowolnym zrzeszeniem osób fizycznych działających na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach. Stowarzyszenie złożyło wniosek o przyznanie pomocy w ramach działania 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007-2013 dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działań Osi 3, ale przyczyniają się do osiągnięcia celów tej Osi, na realizację operacji pod nazwą: "Organizacja przedsięwzięcia kulturalnego kultywującego tradycje regionalne, opartego o lokalne zasoby pn. "DNI WSI". Zakres rzeczowo-finansowy operacji obejmuje zorganizowanie imprezy o charakterze regionalnym, promującej obszar działania LGD, dania regionalne, ludowe zespoły i atrakcje turystyczne, aktywizującej społeczność lokalną. Celem imprezy jest zaspokojenie potrzeb społecznych i kulturalnych mieszkańców wsi oraz zachowanie tożsamości społeczności wiejskiej i specyfiki obszaru, a także wzrost atrakcyjności turystycznej regionu, kierowanej do wszystkich mieszkańców obszaru działania LGD oraz zainteresowanych turystów.

"DNI WSI" zostaną zorganizowane 14 lipca 2013 r., w miejscowości R., Gmina D. dla około 1000 osób. Impreza będzie miała charakter otwarty i plenerowy. Odbędzie się na placu przy strażnicy OSP, przy wykorzystaniu zaplecza lokalowego strażnicy. Impreza będzie trwała jeden dzień.

Ochotnicza Straż Pożarna - zgodnie ze statutem - prowadzi wyłącznie działalność statutową nieodpłatną, nie prowadzi działalności gospodarczej, nie sprzedaje swoich usług w oparciu o faktury VAT, nie jest zarejestrowana w urzędzie skarbowym jako podatnik VAT i nie prowadzi działalności gospodarczej.

Zakupione w celu realizacji przedmiotowych operacji towary i usługi nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Jak wynika z dokonanej wyżej analizy przepisów, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy warunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Ponadto art. 88 ust. 4 ustawy wyklucza odliczenie w odniesieniu do podmiotów niebędących zarejestrowanymi, czynnymi podatnikami podatku VAT. W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie będą spełnione, gdyż Wnioskodawca nie jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, a towary i usługi nabyte w ramach przedmiotowej operacji nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Zatem brak jest podstaw do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych z tytułu realizacji operacji pn. "Organizacja przedsięwzięcia kulturalnego kultywującego tradycje regionalne, opartego o lokalne zasoby pn. "DNI WSI".

W zakresie planowanej operacji, Zainteresowany nie będzie miał również możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 247 z późn. zm.). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów przysługuje zarejestrowanym podatnikom podatku VAT i obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i ust. 4 cyt. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. Ponieważ Wnioskodawca nie spełnia tych warunków, zatem nie będzie miał możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 9 ww. rozporządzenia.

Podsumowując, Ochotnicza Straż Pożarna, niebędąca zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT, nie będzie miała możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi na realizację operacji pn. "Organizacja przedsięwzięcia kulturalnego kultywującego tradycje regionalne, opartego o lokalne zasoby pn. "DNI WSI", bowiem - jak wynika z opisu sprawy - nabyte towary i usługi nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Zauważyć należy, że organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Zainteresowanemu przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowanym.

Niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi na realizację operacji pn. "Organizacja przedsięwzięcia kulturalnego kultywującego tradycje regionalne, opartego o lokalne zasoby pn. "DNI WSI". Natomiast wniosek w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w zakresie prawa do odzyskania podatku naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi na realizację operacji pn. "Poprawa jakości życia mieszkańców poprzez remont świetlicy wiejskiej" został załatwiony w interpretacji indywidualnej z dnia 23 września 2013 r. nr ILPP1/443-558/13-5/MD.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl